.

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Ei paljon naurata:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei paljon naurata:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mistä ne lapset on edes tollasen "hauskan" letkautuksen oppineet? :/ törkeetä :x
Päiväkodistahan tuollaiset opitaan.
No aijjaa! Mun nuorimmainen on tällä hetkellä päiväkodissa viimeintä vuottaan, eikä yksikään noista neljästä lapsestani ole _koskaan_ sanoneet tummaihoista apinaksi! Että opittaiskohan kuitenkin ihan jostain muualta kuin päiväkodista.
Eikö mitään muutakaan rumaa ole oppineet? Niiden päiväkoti ei sitten vissiin olekaan missään slummissa.
Ikävää jos sun lapset on slummipäiväkodissa. Kerro toki mullekin, missä sellainen sijaitsee, olisi mielenkiintoista tulla tutustumaan. Sinisilmäinen kun olen, ei ole käynyt mielessäkään että Suomessa voisi olla jotain slummipäiväkoteja, joissa lapsille ei opeteta mitään käytöstapoja ja joissa on ok harrastaa rasismia ja muita idiotismeja.
Mun lapset ei ole päiväkodissa lainkaan. Onnekkaat saavat olla ihan omien vanhempiensa kanssa. En halua kuitenkaan sanoa, missä asumme. Ei täältä ole kovin pitkä matka puistoon, jossa näkee päiväkodin lapsiakin. Välillä ihan hirvittää käydä siellä, harmi vaan että on muuten hyvä puisto.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ilmeisesti melkoinen pirttihirmu, koska meillä lapset ei saa kommentoida edes muiden ihmisten ostoksia kaupassa (jos edes aloittavat niin sanon, että nyt loppui, hiljaa )
Muiden ihmisten, mutta saisko apinoiden :D Jos tosiaan se lapsi ei tajunnut, että ne oli ihmisiä :D
 
Miä
Lapset möläyttelee älyttömyyksiä. Äiti voi sitten harkita miten siihen suhtautuu :whistle: Miun poika oli aivan haltioissaan kun se näki ensi kertaa tummaihoisia ihmisiä.. Äiti kato, suklaalapsia =) Ei se pieni paremmin ymmärrä, ehkä sille sitten kerrotaan miten ihmisistä puhutaan.
 
Ei paljon naurata
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Mä voisin kuvitella, että mun lapsi sanoisi noin :( Siis oikeesti, täälläpäin ei asu yhden yhtäkään tummaihoista ja mun reilu 2-vuotias ei telkkaristakaan mitään vielä katso eli ei ole sieltäkään nähnyt...

Ja kyllä mä ainakin ymmärrän, että lapsen järki ei tosiaan välttämättä pysty käsittämään sitä, että joku voi olla iholtaan eri värinen. Ehkä ne lapsen mielestä sit muistutti enemmän apinoita kuin ihmisiä. Ei siitä voi ketään herneitä vetää nenään, eiköhän lapset päästä suustaan muitakin sammakoita!
Ja lisään vielä, että tietenkään tummaihoisiin tottuneet lapset eivät tällaisia sammakoita päästä suustaan, mutta oikeesti siis, jos lapsi ei ole ennen tummaihoista nähnyt?
Seliseli. Ei varmasti yksikään lapsi rinnasta tummaihoista apinaan, jollei ole sellaista vertausta aiemmin joltain toiselta kuullut. Apina on eläin, karvainen ja hännällinen ja ihmistä pienempi. Ihminen on karvaton, suurempi, kulkee kahdella jalalla eikä roiku puusta toiselle liikkuessaan. Älä yritä väittää, että lapsi on niin tyhmä luonnostaan, ettei tämmöistä eroa tajuaisi.
Sinä ja muutamat muut aikuiset taas näemmä valitettavasti ovat.
 
punkmamma
http://www.humorhound.com/wp-content/uploads/2008/10/gorilla-middle-finger.jpg

katsokaa noita kasvoja..eikö ne ole ihmismäiset?

Yritän auttaa aapeeta, kun ei hän mikään rasistikaan tunnu olevan. Tuossa kuvassa kyllä gorilla,

jos mietitään, ne on älykkäitä eläimiä, ja huomatkaa tumma iho. Lapsen mielestä apina ei varmaan tarkoita mitään hirveän kamalaa..tyhmää tai muuta, en tiedä, yritän tuoda toisenlaista näkökantaa. Mutta, simpanssilla on kyllä kasvoissa aika vaalea iho. Vaikka on niitä tummempia ihosiakin.



Saiko kukaan mitään selvää?
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja nyt naurattaa? Mikä?
no nyt lähinnä huvittaa, että mistä tuo tyttö sen keksi.
Viestiesi perusteella siinä riittää sulle pohtimista muutamaksi vuodeksi.
:headwall:
No aivan. Jatka ihan rauhassa, et ainakaan tyhmemmäksi enää voi muuttua :hug:
 
kahden äippä
Voi ei... :ashamed:

Me oltiin kerran 2-vuotiaan kanssa shoppailemassa ostoskeskuksessa ja mentiin sitten kahvilaan välipalalle. Viereiseen pöytään istui pari ulkomaalaista miestä (olisko olleet jotain irakilaisia tms.) ja alkoivat sitten kovaan ääneen keskenään puhumaan omalla kielellään. 2-vuotias kuunteli aikansa ja alkoi sitten kovaäänisesti jokeltamaan ja puhumaan siansaksaa. Ei jäänyt kenellekään epäselväksi että matki viereisen pöydän setiä. Selitin kyllä tytölle että sedät puhuu eri kieltä, mutta mitenhän tuon nyt noin pieni tajusi. :)
 
No tokihan lapset saattaa sanoa jotain tyhmää ja täysin sopimatonta, suotakoon ne erheet heille tietyissä tilanteissa. Mutta mun mielestä on vanhempien vastuulla korjata, selittää ja mahdollisesti jopa pyytää anteeksi.

Mun oma tyttäreni "ihasteli" joskus kaupassa sähköpyörätuolia, toivoi saavansa samanlaisen.. onneksi tuolin omistaja oli kiva ja osas kertoa lapselle miks sellasta käyttää ja saatiin katsoa miten se toimii. Kaikki ei ole välttämättä yhtä ymmärtäväisiä pienen lapsen uteliaisuudelle..
 
.
Meidän 4-vuotias näki TODELLA tummaihoisen naisen. Kysty "äiti mikä tuo on" Minä: "hän on tummaihoinen ihminen jne.." Lapsi: "äiti, onneksi me ei olla tuon värisiä vaan tälläisiä vaaleita". Onneksi kyseinen nainen ei kuullut keskusteluamme.
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ilmeisesti melkoinen pirttihirmu, koska meillä lapset ei saa kommentoida edes muiden ihmisten ostoksia kaupassa (jos edes aloittavat niin sanon, että nyt loppui, hiljaa )
Muiden ihmisten, mutta saisko apinoiden :D Jos tosiaan se lapsi ei tajunnut, että ne oli ihmisiä :D
Voi helvetti että mä en edes kehtais tunnustaa olevani noin typerä! Tajuatko edes hävetä?!
Sä oot varmaan emakko, oot samanvärinen. Kas, kun en oo koskaan nähnyt vaaleenpunaista ihmistä, mutta sikoja sitten senkin verran.
 
tuitui
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
No aivan. Jatka ihan rauhassa, et ainakaan tyhmemmäksi enää voi muuttua :hug:
susta mä en aivan yhtä varma olis...
Olet ihan oikeassa, sä oot jo tavoittanut tyhmyyden huipentuman, mulla sinne on onneksi vielä matkaa. =)
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ilmeisesti melkoinen pirttihirmu, koska meillä lapset ei saa kommentoida edes muiden ihmisten ostoksia kaupassa (jos edes aloittavat niin sanon, että nyt loppui, hiljaa )
Muiden ihmisten, mutta saisko apinoiden :D Jos tosiaan se lapsi ei tajunnut, että ne oli ihmisiä :D
Voi helvetti että mä en edes kehtais tunnustaa olevani noin typerä! Tajuatko edes hävetä?!
Sä oot varmaan emakko, oot samanvärinen. Kas, kun en oo koskaan nähnyt vaaleenpunaista ihmistä, mutta sikoja sitten senkin verran.
No mä en kehtais myöntää olevani noin huumorintajuton. Etkö sä nähnyt noita hymynaamojakin perässä? Hei oikeesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Voi helvetti että mä en edes kehtais tunnustaa olevani noin typerä! Tajuatko edes hävetä?!
Sä oot varmaan emakko, oot samanvärinen. Kas, kun en oo koskaan nähnyt vaaleenpunaista ihmistä, mutta sikoja sitten senkin verran.
nyt alkaa mennä jo yli mun ymmärryksen. Jos sulla on tarve purkaa sun paha olos johonkin, niin hanki apua. Mä, tai kukaan muukaan täällä ei mitään pahaa sulle ole tehnyt. Joten voisitko ystävällisesti lähteä pois tästä ketjusta kettuilemasta?! Kiitos ja hei!
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ilmeisesti melkoinen pirttihirmu, koska meillä lapset ei saa kommentoida edes muiden ihmisten ostoksia kaupassa (jos edes aloittavat niin sanon, että nyt loppui, hiljaa )
Muiden ihmisten, mutta saisko apinoiden :D Jos tosiaan se lapsi ei tajunnut, että ne oli ihmisiä :D
Voi helvetti että mä en edes kehtais tunnustaa olevani noin typerä! Tajuatko edes hävetä?!
Sä oot varmaan emakko, oot samanvärinen. Kas, kun en oo koskaan nähnyt vaaleenpunaista ihmistä, mutta sikoja sitten senkin verran.
niinpä! täällä näyttää olevan taas sitä samaa junttikansaa kuin aina ennenkin.... huoh!
 
tiuku
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Voi helvetti että mä en edes kehtais tunnustaa olevani noin typerä! Tajuatko edes hävetä?!
Sä oot varmaan emakko, oot samanvärinen. Kas, kun en oo koskaan nähnyt vaaleenpunaista ihmistä, mutta sikoja sitten senkin verran.
nyt alkaa mennä jo yli mun ymmärryksen. Jos sulla on tarve purkaa sun paha olos johonkin, niin hanki apua. Mä, tai kukaan muukaan täällä ei mitään pahaa sulle ole tehnyt. Joten voisitko ystävällisesti lähteä pois tästä ketjusta kettuilemasta?! Kiitos ja hei!
Kultasydän sun sitä apua pitäis hakea kun lapsellesikin opetat heti pienestä että tummaihoiset on eläintarhasta karanneita apinoita. Uskomatonta!
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Voi helvetti että mä en edes kehtais tunnustaa olevani noin typerä! Tajuatko edes hävetä?!
Sä oot varmaan emakko, oot samanvärinen. Kas, kun en oo koskaan nähnyt vaaleenpunaista ihmistä, mutta sikoja sitten senkin verran.
nyt alkaa mennä jo yli mun ymmärryksen. Jos sulla on tarve purkaa sun paha olos johonkin, niin hanki apua. Mä, tai kukaan muukaan täällä ei mitään pahaa sulle ole tehnyt. Joten voisitko ystävällisesti lähteä pois tästä ketjusta kettuilemasta?! Kiitos ja hei!
täällä saa käsittääkseni olla kuka tahansa ihminen, joka osaa asiallisesti sanoa sanottavansa.
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ilmeisesti melkoinen pirttihirmu, koska meillä lapset ei saa kommentoida edes muiden ihmisten ostoksia kaupassa (jos edes aloittavat niin sanon, että nyt loppui, hiljaa )
Muiden ihmisten, mutta saisko apinoiden :D Jos tosiaan se lapsi ei tajunnut, että ne oli ihmisiä :D
Voi helvetti että mä en edes kehtais tunnustaa olevani noin typerä! Tajuatko edes hävetä?!
Sä oot varmaan emakko, oot samanvärinen. Kas, kun en oo koskaan nähnyt vaaleenpunaista ihmistä, mutta sikoja sitten senkin verran.
No mä en kehtais myöntää olevani noin huumorintajuton. Etkö sä nähnyt noita hymynaamojakin perässä? Hei oikeesti.
Ah, että sun maailmassas rasismi on yhtäkuin hyvä huumorintaju? Ja hei, mähän oon samoilla linjoilla sun kanssa. Jos kerran tummat on yhtäkuin apinoita, niin eikö sitten vaaleat suomalaiset oo yhtä kuin porsaita? Sama väri molemmissa. Hei oikeesti.Ttäähän on vaan huumorii, hei. Vai joko se sulta loppui?
 
ai jaa
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ai jaa:
elättekö te tosiaan kaikki jossain 70-luvun Suomessa, missä joku tummaihoinen ihminen oli todellinen kummajainen??!!! :eek: kyllä mun lapset on tottuneet mustiin ja tummaihoisiin ihmisiin, päiväkodissa ja koulussa..
Ei niitä nyt ihan syvimmässä savossa ole.
no en mäkään siellä viihtyis...
 
Mee
Meillä kävi kerran saman tyylinen; tumma mies keräsi rahaa punaiselle ristille,poika tokaisi; Äiti miksi toi yöntimo seisoo tuon kipon kanssa :(
Ei naurattanut joo ei
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä