.

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Voi helvetti että mä en edes kehtais tunnustaa olevani noin typerä! Tajuatko edes hävetä?!
Sä oot varmaan emakko, oot samanvärinen. Kas, kun en oo koskaan nähnyt vaaleenpunaista ihmistä, mutta sikoja sitten senkin verran.
nyt alkaa mennä jo yli mun ymmärryksen. Jos sulla on tarve purkaa sun paha olos johonkin, niin hanki apua. Mä, tai kukaan muukaan täällä ei mitään pahaa sulle ole tehnyt. Joten voisitko ystävällisesti lähteä pois tästä ketjusta kettuilemasta?! Kiitos ja hei!
Kultasydän sun sitä apua pitäis hakea kun lapsellesikin opetat heti pienestä että tummaihoiset on eläintarhasta karanneita apinoita. Uskomatonta!
Ja kukas se on niin sanonut että lapsi on sen minulta tai mieheltä kuullut? Koskaan me ei olla semmoista sanottu.
 
bdt
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän:
Kaupassa oli todella tummaihoinen nainen kahden pienen lapsensa kanssa. 3v tuijoitti naista pitkään ja hetken mietittyään kysyi: "äiti, äiti, miksi nuo apinat on karannut eläintarhasta?" :ashamed: :ashamed: :LOL: Ei kyllä sillä hetkellä paljoa naurattanut :whistle:
Mun mielestä tuo on melkoisen ilkeä ja pahansuopa veto kolmivuotiaan suusta.
 
tiuku
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Siis täällä ei kovin paljon mustiin olla törmätty... Eikä muutenkaan tunneta ulkomaalaisia...
Mutta että apina?? Mistä on oppinut sen...?
Kotoa se on opittu, äidiltä ja isältä.
 
punkmamma
:D mies kysy lapselta tosta kuvasta missä bush ja simpanssi kumpi niistä on fiksu ja lapsi osoitti simpanssia ja sanoi bushista: "tuo toinen on hullu" huh huh...mulla on fiksu lapsi ja tähän sydän perään :)
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Siis täällä ei kovin paljon mustiin olla törmätty... Eikä muutenkaan tunneta ulkomaalaisia...
Mutta että apina?? Mistä on oppinut sen...?
Onko teillä omia lapsia ollenkaan? Eikö teidän lapset tee koskaan päätelmiä pienissä päissään, joissa ei oikeesti ole sitten päätä eikä häntää?

Mua ärsyttää tämä, että juttu ois ollut hauska suuren osan palstalaista mielestä, jos kyse ois ollut esim läskeistä ja norsuista (ihan huono esimerkki, mutta kuitenkin!). Vaan auta armias, jos tässä maassa nykyään sanot (tai LAPSI sanoo) väärän sanan mamuista niin heti olet RASISTI!

Sama kun Suomen mamu-politiikkaa jos vastusta, oot rasisti. Siihen kun on helppo vedota ja sillä hiljentää mahdolliset "vastustajat".
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Ei paljon naurattais:
Enpä kyllä ihan heti keksi, mistä pieni lapsi saa päähänsä että tummaihoinen ihminen= apina, jollei sitten ole kuullut sitä joltain aikuiselta.
Mun pikkuveli aikoinaan sanoi mun yhden luokkakaverin koulukuvan nähdessään, että apina. Ja hän oli niin pieni, ettei osannut vielä edes kahden sanan lauseita. Tämä koulukaveri ei ollut edes mustaihoinen, vaan vähän tummempi kuin normi suomalainen. Ja meidän vanhemmat ei todellakaan ole rasisteja tai puhuttele ihmisiä apinoiksi. Lapsi siis päätteli sen ihan itse.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Siis täällä ei kovin paljon mustiin olla törmätty... Eikä muutenkaan tunneta ulkomaalaisia...
Mutta että apina?? Mistä on oppinut sen...?
Kotoa se on opittu, äidiltä ja isältä.
Kiva kun sä sen tiedät paremmin. Tietääkseni mä luulisin tietäväni sen paremmin kuin sinä. Ja meiltä lapsi ei sitä ole kuullut
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ilmeisesti melkoinen pirttihirmu, koska meillä lapset ei saa kommentoida edes muiden ihmisten ostoksia kaupassa (jos edes aloittavat niin sanon, että nyt loppui, hiljaa )
Muiden ihmisten, mutta saisko apinoiden :D Jos tosiaan se lapsi ei tajunnut, että ne oli ihmisiä :D
Voi helvetti että mä en edes kehtais tunnustaa olevani noin typerä! Tajuatko edes hävetä?!
Sä oot varmaan emakko, oot samanvärinen. Kas, kun en oo koskaan nähnyt vaaleenpunaista ihmistä, mutta sikoja sitten senkin verran.
No mä en kehtais myöntää olevani noin huumorintajuton. Etkö sä nähnyt noita hymynaamojakin perässä? Hei oikeesti.
Ah, että sun maailmassas rasismi on yhtäkuin hyvä huumorintaju? Ja hei, mähän oon samoilla linjoilla sun kanssa. Jos kerran tummat on yhtäkuin apinoita, niin eikö sitten vaaleat suomalaiset oo yhtä kuin porsaita? Sama väri molemmissa. Hei oikeesti.Ttäähän on vaan huumorii, hei. Vai joko se sulta loppui?
No niinhän se sanotaan, että isännän tunnistaa sikalassa siitä, että sillä on lippalakki päässä :D
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Siis täällä ei kovin paljon mustiin olla törmätty... Eikä muutenkaan tunneta ulkomaalaisia...
Mutta että apina?? Mistä on oppinut sen...?
Onko teillä omia lapsia ollenkaan? Eikö teidän lapset tee koskaan päätelmiä pienissä päissään, joissa ei oikeesti ole sitten päätä eikä häntää?

Mua ärsyttää tämä, että juttu ois ollut hauska suuren osan palstalaista mielestä, jos kyse ois ollut esim läskeistä ja norsuista (ihan huono esimerkki, mutta kuitenkin!). Vaan auta armias, jos tässä maassa nykyään sanot (tai LAPSI sanoo) väärän sanan mamuista niin heti olet RASISTI!

Sama kun Suomen mamu-politiikkaa jos vastusta, oot rasisti. Siihen kun on helppo vedota ja sillä hiljentää mahdolliset "vastustajat".

ei. Minusta tässä on kysymys nyt ihan siitä, että ketään ei pidä nimitellä oli sitten tumma, vaalea, lihava, laiha, ruttuinen, sileä, luomia täynnä jne. jne. Niin minä ainakin olen opettanut lapsilleni. Paljon hekin pohtivat päässään, mutta onneksi ovat tajunneet, että kaikkea ei pidä sanoa ääneen (tai sanovat vasta autossa )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän:
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Siis täällä ei kovin paljon mustiin olla törmätty... Eikä muutenkaan tunneta ulkomaalaisia...
Mutta että apina?? Mistä on oppinut sen...?
Kotoa se on opittu, äidiltä ja isältä.
Kiva kun sä sen tiedät paremmin. Tietääkseni mä luulisin tietäväni sen paremmin kuin sinä. Ja meiltä lapsi ei sitä ole kuullut
Kyllä se asenne tarttuu ja sun ekasta viestistä sai kyllä tosiaan sen kuvan, että juttu oli sinusta hauska...

Aivan satavaramasti on kotoa opittua tuo, koska normaali lapsi ei pidä tummaihoista apinana vana ihmisenä, vaikka sitä eriväristä ihoa ihmettelisikin...

Olet kyllä tosi nolo...

 
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Siis täällä ei kovin paljon mustiin olla törmätty... Eikä muutenkaan tunneta ulkomaalaisia...
Mutta että apina?? Mistä on oppinut sen...?
Onko teillä omia lapsia ollenkaan? Eikö teidän lapset tee koskaan päätelmiä pienissä päissään, joissa ei oikeesti ole sitten päätä eikä häntää?

Mua ärsyttää tämä, että juttu ois ollut hauska suuren osan palstalaista mielestä, jos kyse ois ollut esim läskeistä ja norsuista (ihan huono esimerkki, mutta kuitenkin!). Vaan auta armias, jos tässä maassa nykyään sanot (tai LAPSI sanoo) väärän sanan mamuista niin heti olet RASISTI!

Sama kun Suomen mamu-politiikkaa jos vastusta, oot rasisti. Siihen kun on helppo vedota ja sillä hiljentää mahdolliset "vastustajat".
No neljä lasta on meillä...
Ei kyllä ihan kovin kummia päätelmiä tule juuri nyt mieleen ja ainakaan niitä ei sanota ääneen kaupassa...
Enkä kyllä usko, että joku läski/norsu-juttu ois suurimman osan mielestä hauska.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Siis täällä ei kovin paljon mustiin olla törmätty... Eikä muutenkaan tunneta ulkomaalaisia...
Mutta että apina?? Mistä on oppinut sen...?
Onko teillä omia lapsia ollenkaan? Eikö teidän lapset tee koskaan päätelmiä pienissä päissään, joissa ei oikeesti ole sitten päätä eikä häntää?

Mua ärsyttää tämä, että juttu ois ollut hauska suuren osan palstalaista mielestä, jos kyse ois ollut esim läskeistä ja norsuista (ihan huono esimerkki, mutta kuitenkin!). Vaan auta armias, jos tässä maassa nykyään sanot (tai LAPSI sanoo) väärän sanan mamuista niin heti olet RASISTI!

Sama kun Suomen mamu-politiikkaa jos vastusta, oot rasisti. Siihen kun on helppo vedota ja sillä hiljentää mahdolliset "vastustajat".

ei. Minusta tässä on kysymys nyt ihan siitä, että ketään ei pidä nimitellä oli sitten tumma, vaalea, lihava, laiha, ruttuinen, sileä, luomia täynnä jne. jne. Niin minä ainakin olen opettanut lapsilleni. Paljon hekin pohtivat päässään, mutta onneksi ovat tajunneet, että kaikkea ei pidä sanoa ääneen (tai sanovat vasta autossa )
No mut niinkuin joku sanoi: 3-vuotiaalle lapselle apina ei ole haukkumasana! Ja kyllä minä ainakin ap:n tapauksessa olisin pitänyt asiasta lapselle puhuttelun jälkeen (pitikö ap?), mutta se ei sitä jo tapahtunutta muuta...
 
HÄH?
Miksi te kaikki alatte syyttämään ap:ta? hänen lapsensa oli tämän mennyt möläyttämään, ei ap itse. Ja eikö kenenkään teidän lapsi ole mitään päätelmiä tehnyt omassa päässään? Voihan se olla, että pienen lapsen mielestä tummaihoinen ja apina näyttävät samalta.
 
vieras
Oikein perinteistä junttihuumoria parhaimmillaan, mutta mitäpä muuta sinun kaltaiselta kouluttamattomalta white trash mammalta voisi odottaakaan...
 
näinn
Lapset kyllä päästelee suustaan mitä vaan. Meillä melkein 3v kysyi kaupassa kovaan ääneen, äiti mikä täälä haisee, nuo likaiset ihmisetkö ja osoitti tummaihoisia. Ja tasan tarkkaan ei kotona moista puhuta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän:
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Siis täällä ei kovin paljon mustiin olla törmätty... Eikä muutenkaan tunneta ulkomaalaisia...
Mutta että apina?? Mistä on oppinut sen...?
Kotoa se on opittu, äidiltä ja isältä.
Kiva kun sä sen tiedät paremmin. Tietääkseni mä luulisin tietäväni sen paremmin kuin sinä. Ja meiltä lapsi ei sitä ole kuullut
Kyllä se asenne tarttuu ja sun ekasta viestistä sai kyllä tosiaan sen kuvan, että juttu oli sinusta hauska...

Aivan satavaramasti on kotoa opittua tuo, koska normaali lapsi ei pidä tummaihoista apinana vana ihmisenä, vaikka sitä eriväristä ihoa ihmettelisikin...

Olet kyllä tosi nolo...
Mä en tiedä otsikkoa mutta kommentoin tuohon, 100 varmasti kotoa opituun. Mun lapset kiroilee ihan sujuvasti ja ei 100varmasti ole sitä tapaa kotoa oppineet!
 
Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein perinteistä junttihuumoria parhaimmillaan, mutta mitäpä muuta sinun kaltaiselta kouluttamattomalta white trash mammalta voisi odottaakaan...
Palstan muotisana tuo white trash eikä todellakaan tee teistä sitä viljelevistä mitenkään fiksuja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HÄH?:
Miksi te kaikki alatte syyttämään ap:ta? hänen lapsensa oli tämän mennyt möläyttämään, ei ap itse. Ja eikö kenenkään teidän lapsi ole mitään päätelmiä tehnyt omassa päässään? Voihan se olla, että pienen lapsen mielestä tummaihoinen ja apina näyttävät samalta.
Jos mun lapsi olisi jotain noin typerää möläyttänyt niin en ensimmäisenä olisi sitä täällä kertomassa, hymiöiden kera...

 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja HÄH?:
Miksi te kaikki alatte syyttämään ap:ta? hänen lapsensa oli tämän mennyt möläyttämään, ei ap itse. Ja eikö kenenkään teidän lapsi ole mitään päätelmiä tehnyt omassa päässään? Voihan se olla, että pienen lapsen mielestä tummaihoinen ja apina näyttävät samalta.
Nonni tän viestin jälkeen säkin olet rasisti. Lapset kun ei selvästi tee omia päätelmiä, vaan kaikki tulee vanhemmilta.
 
niinpä!
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ilmeisesti melkoinen pirttihirmu, koska meillä lapset ei saa kommentoida edes muiden ihmisten ostoksia kaupassa (jos edes aloittavat niin sanon, että nyt loppui, hiljaa )
Muiden ihmisten, mutta saisko apinoiden :D Jos tosiaan se lapsi ei tajunnut, että ne oli ihmisiä :D
Voi helvetti että mä en edes kehtais tunnustaa olevani noin typerä! Tajuatko edes hävetä?!
Sä oot varmaan emakko, oot samanvärinen. Kas, kun en oo koskaan nähnyt vaaleenpunaista ihmistä, mutta sikoja sitten senkin verran.
No mä en kehtais myöntää olevani noin huumorintajuton. Etkö sä nähnyt noita hymynaamojakin perässä? Hei oikeesti.
Ah, että sun maailmassas rasismi on yhtäkuin hyvä huumorintaju? Ja hei, mähän oon samoilla linjoilla sun kanssa. Jos kerran tummat on yhtäkuin apinoita, niin eikö sitten vaaleat suomalaiset oo yhtä kuin porsaita? Sama väri molemmissa. Hei oikeesti.Ttäähän on vaan huumorii, hei. Vai joko se sulta loppui?
puhutaas sitten porsaista myös, ihan tasapuolisuuden nimissä. ja joo, tosi hauskaa läppäähän tää. eikö tosiaan parempaa huumoria löydy???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän:
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Siis täällä ei kovin paljon mustiin olla törmätty... Eikä muutenkaan tunneta ulkomaalaisia...
Mutta että apina?? Mistä on oppinut sen...?
Kotoa se on opittu, äidiltä ja isältä.
Kiva kun sä sen tiedät paremmin. Tietääkseni mä luulisin tietäväni sen paremmin kuin sinä. Ja meiltä lapsi ei sitä ole kuullut
Kyllä se asenne tarttuu ja sun ekasta viestistä sai kyllä tosiaan sen kuvan, että juttu oli sinusta hauska...

Aivan satavaramasti on kotoa opittua tuo, koska normaali lapsi ei pidä tummaihoista apinana vana ihmisenä, vaikka sitä eriväristä ihoa ihmettelisikin...

Olet kyllä tosi nolo...
Mä en tiedä otsikkoa mutta kommentoin tuohon, 100 varmasti kotoa opituun. Mun lapset kiroilee ihan sujuvasti ja ei 100varmasti ole sitä tapaa kotoa oppineet!

Ai kolme vuotiaat? Kyllä se useimmiten on ihan kotoa opittua, vaikka vanhemmat väittäisi mitä...
 
kultasydän ehti jo harmaantua
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
No mut niinkuin joku sanoi: 3-vuotiaalle lapselle apina ei ole haukkumasana! Ja kyllä minä ainakin ap:n tapauksessa olisin pitänyt asiasta lapselle puhuttelun jälkeen (pitikö ap?), mutta se ei sitä jo tapahtunutta muuta...
Todellakin lapselle pidettiin puhuttelu. Minä ja mies molemmat selitettiin asiaa lapselle ja sanottiin, ettei koskaan saa sanoa ihmisen väristä tai muusta olemuksesta mitään, sillä muuten ko. henkilölle tulee paha mieli.
 
Kyllä ne lapset vaan ovat sitten kekseliäitä :hug: kummityttönikin näytti kirjasta tummia ihmisiä ja sanoi heitä apinoiksi, ikää hänellä taisi olla juurikin 3v hujakoilla. Eikä hän tule rasistisesta perheestä.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän ehti jo harmaantua:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
No mut niinkuin joku sanoi: 3-vuotiaalle lapselle apina ei ole haukkumasana! Ja kyllä minä ainakin ap:n tapauksessa olisin pitänyt asiasta lapselle puhuttelun jälkeen (pitikö ap?), mutta se ei sitä jo tapahtunutta muuta...
Todellakin lapselle pidettiin puhuttelu. Minä ja mies molemmat selitettiin asiaa lapselle ja sanottiin, ettei koskaan saa sanoa ihmisen väristä tai muusta olemuksesta mitään, sillä muuten ko. henkilölle tulee paha mieli.
Nonni :) Ihan oikein toimitte ja ei kannata välittää näistä mielipiteistä. Tuntuu olevan perjantai-illan idiootit liikkeellä :D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä