170 tuhatta talolainaa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
MIE
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eiku piru, anteeks meni sekasin..Siis bruttotulot on noin 4500, eli ei me ihan niin hyvä tulosia olla :(
Sehän muuttaa jo aika paljon asiaa. Meillä nettotulot alkaen 4000e/kk ja talolaina oli alunperin sen vajaa 170te, nyt jotain 150te. Lisäksi autolainaa n 10te. Ja tämä on ollut kyllä näillä tuloilla oikein passeli lainamäärä, eipä tarvii kitkuttaa :) Hoitovapaallakin on pystynyt olemaan sen verran kun on halunnut. Meillä siis kaksi lasta ja kolmas syntynee ensi kuussa.

Paljonko teillä niitä autolainoja on ja minkä verran nettotulot?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mekää ei todellakaa haluttais tällasta lainaa ottaa, mutta jos haluat itelles talon joka ei oo ihan purkukuntonen niin pakko ottaa enemmän lainaa..Täältä ei saa ees rivariasuntoa alle 130 000e...
No kunhan tiedostat riskit, toki toi mun korvaan kuulostaa korkeelta, mutta eihän siinä pitäis olla mitään, jos on turvalliset työpaikat jne.
 
ap
Mulla ei vakityöpaikkaa, mutta miehellä on. Olen hoito-alalla, joten uskon töitä saavani joka tapauksessa jostain..toki haaveissa olis se vauva...

Kuukausierät on noin 900e kuussa jos 20vuotta, jos saadaa 25vuotta laina-aikaa ni sit ois noin 700e..Tietty muut kulut päälle sit vielä.
Nyt maksetaan kuussa vuokraa noin 600e..
 
MIE
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis miehellä on joku 20 000e ja mulla on vaa muutama tonni..
Nettotulot kuussa on varmaa joku 3800...vuorotöissä ollaa molemmat..
Aika paljon autolainaa.... Saatteko kaikki kulut maksetuksi vaan toisenkin palkalla edes jonkun aikaan (työttömyys, hoitovapaa, sairaus yms.), onko säästöjä?

Ja jos kaikki talot ovat huomattavasti kalliimat, niin miksi teidän talo on niin halpa? Onko siihen joku syy, tarviiko esim. ison remontin yms? Ja joututteko ostamaan 100% lainarahalla? Se on minusta se isoin riski...... Koska pitkällä maksuajalla tollainen laina ei lähimmän viiden vuoden aikana lyhenee mitenkään merkittävästi ja jos joutuu pakkomyymään, niin saatta olla että ei saa edes omia pois..... Eikä sen talon myyminen aina ole niin helppo ja nopea toimenpide.
 
ap
Juu, kokonaan laina rahalla. Tää talo vähän syrjemmässä, mutta hyvässä kunnossa. Pientä pintaremonttia ja pihan laittoa vaatii (pystytään itse nää tekemään).
Tosin kuntotarkastusta ei oo vielä tehty, eli ei tiedä mitä siellä oikeesti on. Aika ajatusasteella vielä siis ollaan. Harkitaan ja pohditaan, koska on iso summa.
Jos jään äitiyslomalle niin ollaan suunniteltu, että maksetaan sen jonkun aikaa pelkkiä korkoja ja lapsi menisi noin puolentoista vuoden iässä hoitoon..
 
riw
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis miehellä on joku 20 000e ja mulla on vaa muutama tonni..
Nettotulot kuussa on varmaa joku 3800...vuorotöissä ollaa molemmat..
Paljonko teillä on oikein veroprosentti? Jos 4500e brutosta jääpi 3800e käteen????
 
Millipidetär
Minusta ap sinä olet ainoa oikea henkilö ratkaisemaan onko ko. summa teille liian suuri. Millaiset on teidän elintavat, osaatteko käyttää rahaa ja tarvittaessa pihistää. Jos osaatte niin en pidä 170 000e mitenkään mahdottomana.

Itse otetaan pian 195 000e, nettotulot 3800e meillä yhteensä, lainaan voidaan tarvittaessa laittaa 1700e kuukaudessa niin että eletään ihan normaalisti. Korkojen nousu kannattaa huomioida.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja riw:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis miehellä on joku 20 000e ja mulla on vaa muutama tonni..
Nettotulot kuussa on varmaa joku 3800...vuorotöissä ollaa molemmat..
Paljonko teillä on oikein veroprosentti? Jos 4500e brutosta jääpi 3800e käteen????
Juuri mietin samaa. Meillä on brutto aika sama ja meillä jää käteen 3100?
 
ap
No ku vaihtelee niin paljon kuussa, että mitä tulee...
Mulla tulee aina min. 1900e,yleensä 1900-2200e ja miehellä vaihtelee kanssa...eli välillä paremmin, välillä huonommin...
 

Yhteistyössä