170cm/70kg tai vaikka 160cm/60 kg on kyl jo lian iso. Miksi nuoret naiset ovat niin painavia?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos mä saisin pudotettua sellasen 7kg, niin painaisin 65kg ja olen 165cm pitkä. Ja olisin toooddeellllaa tyytyväinen. Painoin vielä vuosi sitten 15kg enempi nyt. Ennen lapsia ja raskauksia painoin 59kg ja olin mielestäni kauhea läski, jälkiviisaana aika sopivan kokoinen. Mut tosiaan, musta ihminen on jo ihan sopivan kokonen mittojen ollessa vastaavat. Nyt koen vielä olevani lihava, vaikka normaalin paino-indeksin rajoihin ei enää kovin pitkä matka olekaan.
 
Khimaira
Mä olen 155cm ja 58 kg, enkä koe olevani lihava ( vaatekoko 34/36, mitat 92-77-92cm ).
Olen painanut alle 50 kg ja olen nyt tyytyväisempi itseeni, ei ole ihan niin ruikula olo ja muutenkin tuntuu paremmalta :saint:
 
v
Haistappas AP paska. Ennen oltiin kovasti sitä mieltä että pituus miinus sata on just se paras- Että inhottaa miten nykyään se laihuus vaan on se paras.
Ihmisten kuuluu näyttää ihmisiltä, ei luurangoilta. Itse 160/60 ollessani olin jopa itse tyytymätön. Kun painoin 65, oli se mukava olotila. Naisella naisen muodot!
 
"maria"
No kyllä suoraan sanoen vitutti lukea tämänkaltaista aloitusviestiä. Maailmassa on nykyään niin paljon syömishäiriöitä ja heikkoja itsetuntoja omaavia naisia, sitten joku vielä KEHTAA tulla selittämään julkisesti tällaista. 160/60 on läski? Taidan olla siis läski, vaatekokoni S/36 ja housujen tuumakoko 28. Siis ihan hävettää olla tällainen norsu.

Ketjun aloittaja voisi katsoa peiliin ja miettiä onko itse sitten jotenkin muita parempi. Hävettää puolestasi.
 
Joopasnejoo
Mä olen 161 cm ja paino vaihtelee 57 - 60 kg välillä ja olen ihan tuhoton läski. Reidet höllyy (ympärysmitta varmaan yli 54 cm, hankaavat toisiaan).

Vatsanympärys on melkein 90 cm, enkä ole eläissäni edes raskaana ollutkaan. Pohkeiden ympärysmitta on melkein 40 cm.
 
"viekku"
Siis mä oon 174 ja painan 61 ja olisin tod turhan pyöreä jos painaisin esim 70.
Ihmiset kai tuijottaa painoindeksitaulukkoon joka sanoo että normaalipainoisen indeksi on 20-25.
Minusta se voisi olla 20-22 että voi puhua normaalista.
 
"jepu"
[QUOTE="vieras";22566402]hahaa :D

minäpä olen 167 cm ja painan 49 kg, enkä ole anorektikko enkä minkään sortin syömishäiriöinen :)[/QUOTE]

OLET alipainoinen ja se on aivan yhtä vaarallista kuin ylipaino. Mutta EIHÄN ALIPAINOA morkata terveydelle haitaliseksi. Se on vaan se ylipaino...
 
Mä itse painan 162 ja painoa on vähän päälle 50 kg..ja mut on haukuttu kuihtuneen syömishäiriöstä kärsivän näköiseksi täällä palstalla...

Hyvä kuitenkin,että noilla tytöillä/naisilla oli molemmilla hyvä itsetunto...se on harvinaista nykyään.
 
Ladontaakse
[QUOTE="viekku";24294979]Siis mä oon 174 ja painan 61 ja olisin tod turhan pyöreä jos painaisin esim 70.
Ihmiset kai tuijottaa painoindeksitaulukkoon joka sanoo että normaalipainoisen indeksi on 20-25.
Minusta se voisi olla 20-22 että voi puhua normaalista.[/QUOTE]

VITTU. Ottakaanut selvää mistä puhutte. Me ihmiset ei olla samanlaisia rakenteelta. Siks tossakin on enemmän väliä. Mutta ei perkele kun tartee vaan toitottaa että ollaan ylipainoisia vaikka BMI olis 23... TOIVOTTAVASTI olet tyttölapsen äiti ja sairastut lapses anoreksiaan idiotismillasi. Olisi oikein, että tajuaisit. Lienet juuri niitä äitejä jotka kehottaa lastaan laihduttamaan jos menee ton sun maagisen BMI alueen yli... Katsomatta lainkaan lastasi.
 
"viekku"
VITTU. Ottakaanut selvää mistä puhutte. Me ihmiset ei olla samanlaisia rakenteelta. Siks tossakin on enemmän väliä. Mutta ei perkele kun tartee vaan toitottaa että ollaan ylipainoisia vaikka BMI olis 23... TOIVOTTAVASTI olet tyttölapsen äiti ja sairastut lapses anoreksiaan idiotismillasi. Olisi oikein, että tajuaisit. Lienet juuri niitä äitejä jotka kehottaa lastaan laihduttamaan jos menee ton sun maagisen BMI alueen yli... Katsomatta lainkaan lastasi.
Onhan nuita montaki. :D Tällä hetkellä tosin on enemmän huolta liiasta hoikkuudesta heidän suhteen, mitä ylipainosta. Ruumiinrakenne tuskin voi NIIN paljon ihmisillä poiketa että esim. 70 kiloinen näyttäisi yhtä hoikalta kuin 60 kiloinen. Hyvät lihakset voi painaa muutaman kilon enemmän, mutta harvalla ne on niin hyvät. Hartioiden leveydessäkin voi olla eroja mutta tuskin siltikään 10 kiloa.
 
"tuulia"
Mun pitäs sit painaa 45 kiloa - silloin ukko läksis käveleen. Se on aina jaksanu anoa että jos tykkäis luurangoista, hakis puolisonsa hautausmaalta. Ja vaatehengaritkaan ei kuulema kiinnosta. Tämä BMI 23,2 on mulle oiva. Pieni ja muodokas, ja sori vaan luurangot vientiä olis just niin paljon kun haluis - jos olis tarve. Kiitos siitä että painoa kertyy nätisti tisseihin ja peppuun ja kroppa on kurvikas.

ja taatusti terve. Ei urheilua tartte harrastaan niin älyttömästi. 2-3 kertaa viikko riittää kun syö terveellisesti ja monipuolisesti. Ja joskus herkutellen.
 
"viekku"
Ja sekin on niin itsepetosta, että naiset syyttää kiloistaan raskautta. "Koska olen ollut niin ja niin monta kertaa raskaana niin on itsestään selvä että kiloja kertynyt..."
Ehkä siinäkin olisi asenteissa korjaamisen varaa.
 
sinähän
3 syytä:

1) Tytöt saavat miestä aina esim netistä, kun siltä sattuu tuntumaan. Unelmatilanne. ...Eli siis ei tarvitse huolehtia itsestään saadakseen miestä.

2) Urheilemattomuus. Harmillisen harva kokee urheilua tarpeelliseksi, vaikka ihminen on luotu liikkumaan. Itse etenkin urheiluaddiktina ihmettelen. Sitten valitellaan masennusta, vaikka urheilu olisi lääke varmaan 90% masentuneista.

3) Kamala, korruptoitunut terveysvalistuksen taso.

Kiitos ja kuittaus.

Lopuksi vielä esimerkkejä naisista, keillä on paikat kunnossa.. tuolla ja tuolla .. siitä mallia ottamaan.
se tavan fiksu noiden linkkiesi kanssa olet. olisiko aiheellista poistaa koko juttu ku jotkut ei osaa toimia sääntöjen mukaan. pässi
 
"argh"
[QUOTE="viekku";24295031]Onhan nuita montaki. :D Tällä hetkellä tosin on enemmän huolta liiasta hoikkuudesta heidän suhteen, mitä ylipainosta. Ruumiinrakenne tuskin voi NIIN paljon ihmisillä poiketa että esim. 70 kiloinen näyttäisi yhtä hoikalta kuin 60 kiloinen. Hyvät lihakset voi painaa muutaman kilon enemmän, mutta harvalla ne on niin hyvät. Hartioiden leveydessäkin voi olla eroja mutta tuskin siltikään 10 kiloa.[/QUOTE]

Eli olet ajanut heidät alipainoon - koetko olevasi hyvä äiti noin?? Sun asennehan heitä ohjaa. Ja jo et riivattu tajua niin toisilla on esim isommat rinnat eikä mitkään aa-mallia. Niihin saat kuule kilon jos toisen meneen...
 
"viekku"
[QUOTE="argh";24295049]Eli olet ajanut heidät alipainoon - koetko olevasi hyvä äiti noin?? Sun asennehan heitä ohjaa. Ja jo et riivattu tajua niin toisilla on esim isommat rinnat eikä mitkään aa-mallia. Niihin saat kuule kilon jos toisen meneen...[/QUOTE]

Huokaus.
 
"argh"
[QUOTE="viekku";24295057]Huokaus.[/QUOTE]

Huokaus itsellesi vaan. Olet aikakaukana todellisuudesta sen suhteen miten erilaisia ihmiset on.
Kyse ei ole siitä että tuo BMI23-25 aiheuttaisi vielä mitää terveydellistä haittaa. Mutta alipainoisuus haittaa...

Hyvin on sinutkin aivopesty
 
"juuri"
[QUOTE="viekku";24295044]Ja sekin on niin itsepetosta, että naiset syyttää kiloistaan raskautta. "Koska olen ollut niin ja niin monta kertaa raskaana niin on itsestään selvä että kiloja kertynyt..."
Ehkä siinäkin olisi asenteissa korjaamisen varaa.[/QUOTE]

Taidat olla itse täydellisyys? Kaikessa elämän osa-alueissa. Pakko kun on varaa arvostella.

Jokainen meistä elämässään huijaa itseäänkin, se on vaan inhimillistä. Paitsi te täydellisyydet =) Onnea sinulle.
 
"pee"
[QUOTE="Rose";22566392]Mä olen 163 ja painan 58 kg. Ja olen kyllä mielestäni oikein sopiva, vaatekoko 36, vyötärönympärys 75 cm... Että minkä kokoinen sitä pitäisi sitten olla :)[/QUOTE]

Mulla on ollu kaks toi 163cm ja 58-62kg millon oon ollu parhaassa kunnossa, lihakset siistit, kroppa timmi ja kunto paras ikinä.
Ny sitten onkin jo rehellisesti ylipainoa, mutta laihis ei ala ennen kun vauva syö muutakin kuin tissiä. Oon kerran laihuttamalla pilannu imetyksen -pakomielle päästä normaaliksi, pääsin, mutta maitokin kyllä loppui. No, olin nuori ja tyhmä, minkäs teet. Ja kun kattoo suvun vanhoja/edesmenneitä ihmisiä, meillä vaan on enempi kurveja.

Kyllähän tietty 160/60 voi olla saman näkönen kun 160/80 jos kaikki on löllölääskiä. Toisaalta 160&70 voi olla hoikka, riippuen lihaksista ja rakenteesta. Mutta jos ihmiset pitäis kiinni pituus miinus sata = ihanne paino, ei ois kun normaaleja. Ja kumpaankin suuntaan voi heittää yleensä kympin ja pysyä normaalina.
 
mulla on mitat 160 cm ja 62 kg. Myönnän, että reidet ja sääret on vähän tuhdimmat kuin muilla, mutta ei kukaan minua vielä ole ylipainoiseksi sanonut, hoikaksi vain. Ruumiinrakenteessa kyllä huomaa sen, että siskoni, minua pitempi ja muutaman kilon hoikempi, näyttää vähän lihavammalta kuin minä.

Yhteen väliin olin kauhean ahdistunut painostani. Sitten tajusin, että nämä ylimääräiset eivät vaikuta yhtään mitenkään mun elämääni (ellei pareja hankalampia housuostoksia lasketa), en kuole näihin kiloihin. Nyt olen lähes tyytyväinen painooni. Pitää vain iloita siitä, että on muotoja :)

Mieluummin muutama ylimääräinen kilo kuin alipaino!
 
"pee"
[QUOTE="viekku";24295044]Ja sekin on niin itsepetosta, että naiset syyttää kiloistaan raskautta. "Koska olen ollut niin ja niin monta kertaa raskaana niin on itsestään selvä että kiloja kertynyt..."
Ehkä siinäkin olisi asenteissa korjaamisen varaa.[/QUOTE]

Yhdellä kilot on raskaudesta, toisella laiskuudesta tai epäterveellisistä valinnoista. Kaikkien kehot ei toimi samoin, eikä myös lapset ole samanpainoisia syntyessään, lasivedenmäärä on erillainen, synnytystapa ja synnytyksestä toipuminen on paljon vaikuttamassa kuinka se paino lähtee tippumaan. Joillekkin se vaan on itsestään selvää, että kiloja tulee ja kiloja jää. Joillekkin ei tartu mitään mistään ja raskauttakaan ei huomaa edes viimeisillä viikoilla. Niin se vaan menee.
 
"vieras"
[QUOTE="viekku";24294979]
Minusta se voisi olla 20-22 että voi puhua normaalista.[/QUOTE]

luuletko että painoindeksin normaalipainon rajat on päätetty jollakin mututuntumalla? lääkärit yhdessä who:n kanss ovat arponeet että "hei, olis aika kiva jos me nyt päätettäisiin vaan että normaalipainoinen ihminen on tämänkokoinen"
 
..
[QUOTE="vieras";22567145]Mä olen kyllä siitä samaa mieltä, että normaalipainon ylärajoillakin ihminen on jo melko tuhti. Ainakin itse 168-senttisenä ja 70-kiloisena olin ihan liian iso ja ylimääräistä oli joka paikassa. En harrastanut liikuntaa ollenkaan enkä syönyt kunnon ruokaa, vaan sipsejä ja muuta turhaa mättöä jatkuvasti. Sitten otin itseäni niskasta kiinni, aloin harrastaa liikuntaa monipuolisesti ja syödä terveellisesti. Nykyään painan 58kg ja kroppa on mukavan timmi. :)

Jokaisella on kuitenkin omat prioriteettinsa, eikä kaikkien todellakaan tarvitse näyttää samalta. Ei kenenkään ole mikään pakko tavoitella kiinteää ja hoikkaa kroppaa, jos ei tahdo. Ihmisarvon kanssa sillä painolla ei ole mitään tekemistä, ja on typerää arvottaa ihmisiä vartalon perusteella.[/QUOTE]

No, tuossahan se tuli, et liikkunut, eli rasvaa ja löysää lihasta lienee ollut. Jos vierellesi olisi laitettu samanpainoinen ja -pituinen treenaava ihminen, niin johan olis huima ero. Se toininen nimittäin saattaisi peräti näyttää oikeinkin hoikalta, ja silti pituus ja paino teillä samat. Se paino ei kerro mitään tarkkaa siitä, onko minkä kokoinen, sen kun kaikki oppisivat.
 

Yhteistyössä