2 vuotiaat maalismasut

Heipat kaikille!!!

Mä oon ollu taas niin laiska kirjottamaan. Kyllä mä tähän koneelle istahdan, mut ko pitäs alkaa kirjottamaan ni ei tuu mitään :D

Onnea Cadillac odotukseen :flower:

Täälläkin uhmaa ja koetellaan ihan kaikessa mahdollisessa, on niin omapäinen ko vai olla, mut ko geenit on mitä on ei muuta voi odottaa :D
Luojan kiitos on tyttö myös omatoiminen ja edelleen pukeminen ym puuhat kiinnostaa ja saa vaatteet kyllä tosi nopsaan päälleen. Kaupassa alkaa joka kerta se huuto et tarvis saada, mut Cadillacin tavoin tyynen rauhallisesti totean huudon olevan turhaa ja jatkan matkaa ni aika nopsaan rauhottuu huutokin.

Puhetta tulee kokoajan vaan enemmän. Eihän siitä vielä kaikkea selvää saa ko kirjaimet vaihtaa paikkaa ja välillä sanat on mitä ihmeellisempiä, ketsuppikin on pisuppi :confused:

Meillä 2-vuotis neuvolassa mitat oli 86,5 ja 12,5. Pituutta oli tullut vuodessa reilusti, 13cm :O
Mut onpahan ruokakin maistunu tosi hyvin. Ja yhtäkkiä jääny kaikki 80cm vaatteet pieneks, puntit ja hiat lyhkäsiks.

Parturissa ei olla käyty, eikä hetkeen olla menossa. Meen pojilla on aikanaan leikattu alle kaks vuotiana lyhyiksi hiukset, mut nyt neidillä on lapojen alle korkkiruuvikiharat, ni en anna kenenkään koskee ;) etuhiuksia oon muutman kerran lyhentäny, mut nyt nekin pistän pompulalla tai pinnillä sivuun ja hyvin saa nipsut olla hiuksissa.

Outius, hyvin oot saanu opintoja eteenpäin. On se pikkasen eri opiskella lapsen kans ko sinkkuna... ite perheen perustanu opiskelujen aikana, enkä toiste niin tekis, mut on siinä puolet. Mun tuli ainakin paremmin keskityttyy opiskeluun ja sain opintoja suoritettua ihan nopsaakin tahtia ko ajatus oli kuitenkin saada ne pian pois alta. Tsemppiä!

Mun ois taas syksyllä tarkotus alottaa opinnot! Se vaan mietityttää, että miten ko koulu on Helsingissä ja mä täällä vajaa 300km päässä :D onneks se on monimuoto-opiskeluu, et läsnäpäiviä ei joka viikolle tuu. Mut tulee niitä vähän kuitenkin. Oon kuitenkin päättäny, et aika näyttää miten se lähtee sujumaan ja etukäteen on turha murehtii. Varmasti kaikki selkiintyy.

Ja ONNEA vielä kaikille kaksi vuotiaille :flower: :heart:
 
Hellurei! Arvatkaahan!! :heart: eilen tein testin ja + :heart: wohou!!! 9 yrityskerta!! :D

cadillac onnea :heart: :flower: Onko mitkä viikot meneillään??

Täs aamukaffetta ja lastenohjelmia. Tänään soittelen neuvolaan. Huomenna onkii Empun 2v neuvola. Tänään illasta töihin.

~ Marsu ja siskit + masu-asukki ~
 
Hurjasti onnea cadillac ja marsu :flower:

Mullaki synttärit tänää ja meidän 4. hääpäivä! Lapsesta asti synttärit on aina ollut se hetki, että NYT ON KEVÄT mutta tällä hetkellä en olis ihmeissäni vaiks nuo lumikasat tönöttäis pihassa vielä vappunakin. Sain sentää kukkia ja muutaman lahjan, lohduttivat vähän :D Ajattelin tästä lähtien täyttää vaan 22, tähän on hyvä jäädä :)

upupa 22v. ja Mimosa 2v.
 
Upupa, ONNEA synttäreiden johdosta!!! ja hääpäivänkin :)

Marsullekin onnea odotukseen!

Noiden lumien sulamista mä ootan kyllä innolla ja sitä et piha vähän kuivuis. Ihan hirveetä olla pihalla ko joka paikka on kurassa ja veden ja jään peitossa. No josko tosiaan juhannukseksi lähtis :D
 
upupaepops, päksy79 :heart: kiitoksia
upupaepops :heart: onnittelut hääpäivästä ja synttäreistä! :flower:
Täällä aamukaffetta. Eilen töissä siivoillessa meni 2h45min. Autoon ku pääsin ni väsy iski.
Ja Emppu se taas pyys räppääjää!! :LOL: ehei nyt onnistu,jotai muuta välillä =)

~ Marsu ja siskit + masu-asukki rv 5!!! :heart: ~
 
marsu onnea plussasta vihdoin :heart:
upupa myöhästyneet synttäri ja hääpäivä onnittelut :flower:
viikoista ollut kysymystä ja jos nyt oikein olen laskenut niin 8+4 olis menossa ja laskettu aika 12.11.
viikon päästä olis eka neuvola niin silloin olen viisaampi.
ihan hirveän huono olo on ollut :x heti kun syö jotain niin meinaa tulla ylös ja jos ei syö niin silloinkin on huono olo. noin puolet päivästä ollaan huonovointisia.
mutta niistä hyvistä hetkistä nautitaan ;)
jumppaa meinaan jatkaa niin pitkälle kun vaan pystyn. nyt olen vähän joutunut vähentää hyppimistä kun olo ei ole mitä parhain ja kun en tässä jumpassa enään pysty käymään niin varmaan koitan jotain rauhallisempaa esim. bodypumppia.
jere kävi taas eilen parturissa. nyt oli jo kolmas kerta ja hänestä tuli ihan ison pojan näköinen =)
zoanne mekin ollaan käyty muutaman kerran jeren kanssa sellaisessa parturissa missä istutaan autossa. siellä oli kyllä se salama auto ja telkkarista tuli puuha peteä :D
jere viihtyi siellä hyvin mutta eilenkin sujui leikkaaminen ihan hyvin vaikka oltiin ihan "tavallisessa" parturissa. meillä on aina mukana sellainen askartelu paita kun jere ei suostu pistämään sitä kappaa päälleensä.
 
cadillac kiitoksia :heart:
Tääl aamukaffeet, räppääjän pätkät ja muut lastenohejelmat katottu ja aamupalukkaa syömään.
Eilen oli Empun 2v neuvvola ja pituutta 86cm ja painoo 12.2 kg =) Empulla nenukka vuotaa ja vähän on yskää :( toivottavasti menee nopeeta ohi.

~ Marsu ja siskit + masu-asukkki 5+1 ~
 
suski90 kiitoksia :heart: siulla ei oo enää pitkä aika ootella pienokaista :heart: ootko mite jaksellu?

Kaffetta tääl jälleen ja arvatkeeha mitä tuo Emppu pyyti et sais kattoo :LOL: eilenkii ku lähin töihin ni heti oli iskältä pyytäny kattoo räppääjää :LOL:
Ulkona on kyl kurapöksyille käyttöö ainakii meijän pihassa.

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 5+2 ~
 
Heissan kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoo!!
kaatjuska kiitoksia :heart:
Tääl tyssit on ollu kax yötä miun siskon ja sen 13v tyssin luona kyläilee,ihanaa ku tuleevat tänään kotio, ikävä on kova!! :heart: Ovat kyl olleet siel iha onnessaan!!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 5+5 ~
 
Heippa kaikille! Ja onnea onnea kaikille plussalaisille! Kyllä noi pienet vauvat on niin ihania lutumutusia!! <3

En ole kirjoitellut taas hirvittävän pitkään aikaan.. Tobiaskin täytti 2 vuotta. Meillä oli Isot 2-vuotissynttärit ja vauvan nimijuhlat samalla. Tobias sai pikkusiskon 20.12. Itselläni on 19.12 synttärit, joten vähän harmitti, kun vauva venytti syntymistään 7 tuntia ja sai oman syntymäpäivän! :)

Uhmaa on. Pottailu ei toimi ja tutti pitäisi heittää mäkeen. Huh huh, mitä paineita. :) Kesällä ajateltiin selvittää nuo kaikki, kun on lämmin ja helpompaa... :popcorn:

Meillä on mennyt ihan hyvin vauvelin ja Tobiaksen kanssa! Ajattelin, että se on ihan hirveää, kun on niin pieniä vielä molemmat, mutta yllätyin iloisesti! Taidan ottaa hieman rennommin tuon toisen kanssa ja vauva on ihan erilainen temperamentiltaan, kuin Tobias on. Jännittää aika paljon, kun ollaan sovittu, että mies jää kotiin syksyllä ja minä menen töihin. Vauva on silloin 8kk. Mutta parempi niin päin, kuin se, että olen yksin kotona ja mies merillä koko ajan..

Toivottavasti kaikki raskaanaolevat voivat hyvin! Muistan viime kevään, kun näihin aikoihin sain järkytyksekseni tietää raskaudesta. Oli hirvittävä väsy ja etova olo ja karmea hellekesä... Jaksuja!
 
Hei

Sunnuntaita kaikille.

Aplo Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa ja ihana tuo tuttien antaminen hiirivauvoille.

Uhma Esiintyy vaihtelevasti. Aika hyvin uskoo ne ehdottomat eit mitä meillä on, eli parkkipaikalle ei yksin ole asiaa, pöydälle ei kiivetä tms. Lähinnä itku-potkuraivarit tulee kun pitää lähteä ulkoa sisälle ja vaatteiden pukemisesta sekä riisumisesta. Mutta mm. kukat ovat meillä päässeet takaisn hyllyjen päältä ja uusiakin on ostettu. Mutta luonteeltaan on ehkä kuitenkin aika tasainen kuten isänsä.

Outius Meillä ei Kalle yleensä karkaile, mutta jos ollaan kävelyllä niin toki tarkkana saa olla, ettei yht´äkkiä päätä vaihtaa suuntaa ja mennä esim. tielle.

2v. neuvola meillä oli pari viikkoa sitten. 88.5 cm ja 13.3 kg. Pituuskasvu on nyt vähän rauhoittunut, mutta eiköhän kohta seuraava kasvupyrähdys jo tule. Ensin kun ovi vedettiin kiinni niin poika sai kunnon itkukohtauksen kun ei huoneessa halunnut olla, mutta sitten huomion vei kaikki ne lelut mitä siellä oli. Eipä siellä tunniksi tahtonut jutunjuurta riittää, lähinnä kysyin sitä että onko normaalia, jos lapsi kakkaa 2-4 kertaa/pv. Täti ehdotteli gefilus ym. tuotteiden antamista ja väläytteli vilja-allergiaa , mutta kun ei Kallella ainakaan silminnähden maha ole ikinä kipeä eikä ilmavaivoja ole.

Kävin äsken ostamassa pojalle sellaisen potkupyörän, jossa ei siis ole polkimia ollenkaan. Saas nähdä riittääkö tasapaino sen kanssa liikkumiseen. Onko muilla kokemuksia vastaavanlaisista menopeleistä. Pitää kattoa, pitääkö vielä jostain hommata tavallinen apupyörällinen pyörä.

Meillä tehdään nyt toiseksi viimeistä maitohammasta, tän jälkeen puuttuu enää ylhäältä yks poskihammas. Ja kyllä on yöt taas olleet risaisia, kun samalla poika on ollut kovassa flunssassa. Jännä miten meillä alkaa flunssa melkein joka kerta kurkunpääntulehdukseksella

No nyt herättiin päikkäreiltä. Moiks

riksu, kalle ja maha-asukki-
 
minä idiootti hoksasin vain tän palstan ekan sivun ja ihmettelin kun ei tekstiä ole tullu pariin viikkoon:headwall::headwall:
Onneks olkoon plussanneille :heart: marsulle ja cadillacille ja kommentoin paremmin uudet kuulumiset myöhemmin

- hattarapää riksu-
 
tuulista maanantaita kaikille. olis taas niin kiva olla pihalla ja haravoida mutta ei tolla myrskyllä :(
aivan ihanaa että kesä tulee. ja sen on kyllä jo huomannutkin. ulkona ollaan aina kun vaan hereillä ja kotona ollaan ja mitä lämpimämmiksi kelit tulee niin ruvetaan varmaan syömäänkin ulkona ;)
jerellä on eka silmätulehdus. yks päivä heräs päikkäreiltä ja silmästä valui rähmää todella paljon. onneksi sai tippoja eikä sellaista salvaa. sitä kun ei saa mitenkään sinne silmään laitettua.
molemmat nuorimmat on nyt muutaman päivän olleet vähän sen oloisia että kipeeksi tultais mutta toivon että ei. tytölläkin on huomenna diabetes tutkimus joten toivottavasti päästään menemään.
omassa olossa ei kehumista ole. puolet päivästä on huono olo. mitään lihoja en juurikaan pysty syömään saatikka paistamaan. jauheliha on pahin :x kaikki raikas maistuu esim. hedelmät.
ennen en ole odotusaikana näin huonosti voinut mut taitaa olla tää ikä ;)
viime viikolla oli eka neuvola. sydän ääniä ei kuunnellut koska ei välttämättä olisi niitä saanut.
ensi viikolla jo onkin eka ultra :)
toivotaan nyt että tämä olo kohta paranee kun vappuna mennään kolmekymppisille ja sitä seuraavana viikonloppuna häihin. tahtoo syödä :p
unohdin vielä mainita että tulevan vaavelin laskettuaikakin muuttui neuvolassa. nyt se on 11.11.2011 :) ja vielä kun syntyisi laskettuna päivänä ellei ultrassa muutu.
 
Viimeksi muokattu:
MarsuJaSiskit: No ei oo kyllä enään pitkä matka maaliin, pari kuukautta jäljellä.. :)

Tänne kuuluu hyvää, ollaan mahatauti sairastettu, ite oksensin yhen kerran mut pojulle ei tullu mitään.. Onneksi. Nyt ollaan reissussa ja meinaa flunssaa pukata, täällä on porukalla mykoplasma.

Suski & :heart: 31+3
 
Cadillac Ei kyllä ole herkkua tuo raskauspahoinvointi. Toivottavasti menee pian ohi. Mulla jäi päälle yökötys karjalanpaistia kohtaan, kun tuli sitä laitettua pari kertaa siinä alkuraskauden aikana. Ja se kun oli herkkua siihen asti. On kyllä hyvä LA sulla, 11.11.11. :)

Suski Nyt 30+6. Ollaan kyllä tosi lähekkäin. Mulla LA 21.6, mutta vahvasti epäilen että yliajalle mennään, Kalle meni 10 (pitkääää) päivää. Mites sulla Jasperin kanssa, syntyikö kuinka laskettuna aikana?

Pottailu On kuin ihmeen kaupalla ottanu meillä vähän tulta alleen. Minä bongasin jostain keskustelupalstoilta pottatanssi-idean ja meillä se ainakin toimii. Eli kyselen pojalta, että mennäänkö potalle, niin voidaan sitten tanssia pissatanssi. Kun pissa tulee, niin sen jälkeen villi tanssi päällä äidillä ja pojalla, ite keksin sanat siihen samalla. ja pissattomuustanssikin meillä on, eli jos ei pissaa tule niin tanssitaan sillekin, että " ensi kerralla sitten uusi yritys!"=) Tätä aloiteltiin viime viikon perjantaina ja sunnuntaina Kalle ekan kerran tuli mulle jännän näköisenä ja kysyin että mennäänkö potalle niin nyökkäsi ja pissathan sinne saatiin. Nyt on pari kertaa ilmoittanu jos ei ole housuja jalassa että on hätä, mutta jos on pikkuhousut niin niihin kyllä iloisesti lorottaa, eli meillä hoidon jälkeen ollaan kotona housuitta.

Ihanaa kun teillä jo lapset puhuu niin monen sanan lauseita. Meillä vielä yksittäisten sanojen asteella puhuminen. 2 kahden sanan lausetta on tullut tähän mennessä. " tuu pappa" ja "hyvää yötä" mutta nekin vaan kerran.
 
iltoja

jokusen rivin jos sais aikaiseksi..

Ite oon nyt kotona lasten kanssa ja tykkään niiiiiin kamalasti :)
Miten ihmeessä sitä raskii takas töihin sitten lähteä...

Meillä myös pottailu edennyt. Pissat tulee pottaan niin kauan, kuin ei vaippaa ole. Mutta jos se sattuu esim. ulkoilun jälkeen jäämään, niin ei mene potalle.
Nyt onkin sitten tehty niin, että jos kotipihassa vaan ulkoillaan niin ei laitetan vaippaa ollenkaan. Ja päikkäreille laitetaan vaippa jos ei pissi tule ennen unia. Vaipan laitolla turvaan sen, että ei ainakaan kesken unien herää, kun unen tarve tuntuu olevan aika kova tällä hetkellä :O
Toki sattuu pikku vahinkoja, että kerkeää housuun vähän tulla ennen kun kerkeää potalle, mutta selvästi tiedostaa että pottaan tehdään pissa.
Nyt on myös usena päivänä kakankin pottaan tehnyt =)

Riksu:
kuulostaa hauskalta tuo potta tanssi :D

Zoanne: Entä jos ns. leikeissä jonkun aikaa? Tai siinä lähistöllä että on likellä, kun sitä tarvitaan. Esikoisen aikaan varsinkin meillä oli potta aika usein olohuoneessa.

Jenna sai isoveljen pyörän ja voi kun on mielissään :D Tosin tekniikka on aivan hukassa vielä, mutta on täysin tyytyväinen kun saa kyydissä istua.

Kauhea EI vaihe meneillään ja omaa tahtoa löytyy ihan riittävästi. Kaikki pitää myös tehdä ITE!! ja sitten suututtaa jos ei esim. housut suostu menemään jalkaan ;)
Rappusia jos mennään niin jos erehtyy nostamaan parikin askelmaa, neiti kiipeää ne takas ja ITE! *huohks*toisaalta huvittavaa mutta varsikin jos kiire sattuu olemaan niin todella rasittavaa! Vaikka kiireet on kyllä onneksi helpottaneet kun ollaan päivät kotona.

Marsuja ( jennan sanoen "mammuja") hoitaa kovasti, sekä koiraa pitää saada lenkillä taluttaa jne.. Kovasti yrittää koiraa käskeä kun vie jotain herkkupalaa :D

paljon tulee puhetta ja n.3:n sanan lauseita.. sitten täydentelee ja tarkentaa aina.
Illalla tuumasikin että "kalakeittoo!" En tiedä mistä moinen mutta kysyin että sitäkö sinä haluaisit syödä niin "joo".

Yöt meillä nukuttiin jo jokunen viikko sitten heräilemättä.. nyt taas iho meinaa vaivata..
Mites muiden yöunien laita?? entä päikkärit?

Meillä päikkäreitä nukutaan tällä hetkellä 2-3!!!h kolmen tunnin kohdalla käyn herättelemässä sitten yleensä. Illalla menee n.20.30 nukkumaan ja aamulla heräilee 7-7.30 yleensä..
Että unta on enempi mitä entiseen verrattuna kun nukkui max. 1,5h päikkäreitä ja yö unet oli katkonaiset.. aamuherätykset sitten 6.30.. eli ihan tyytyväinen olen :D

mutta nukkumaan on kömmittävä..

danjuska ja jenna
 
Danjuska kuulosti niin tutulta tuo Jennan ITSE MINÄ-kausi! Siiri on tosi tarkka just portaissa nousun kanssa ja meillä otetaan askelmat kyllä uusiksi, jos erehdyn nostamaan... Eilen Siiri oli naapurin 2-vuotiaiden kanssa trullikierroksella ykipitkässä hameessaan ja itse piti saada könytä kaikki portaat... Pukemisen kanssa on myös melkoista säätöä!

Joku kommentoi Jennan mittoja. Siiri on ihan saman kokoinen: pituus 85 cm, paino 11 250 g. Ihanaia sirppanoita! Edelleen aika kevyt nostella...

Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille!

Ps. Siirin kommentti tältä aamulta laittaessaan tipuja vasta leikattuun rairuohoon: "Tiput meni nukkumaan piikkisänkyyn"

Mun mielestä oli niin hyvä, että piti oikein kirjata ylös tulevia vuosia varten.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä