2 vuotiaat maalismasut

Riksu- Jasper synty viikoilla 41+4, mut mua ei supistellu vastaku synnytyksessä, ja tältä on supistanu jo kovastikki! Katotaan pääsenkö kesäkuun loppuun asti ;)

Jasperilla on kans jääny päälle minä itte. Portaat tahtoo kävellä ite ylös, ei saa pitää kii, pukee tahtoo ite, mutta siinä tuun väkisinki apuun, muuten on sukat käsissä ja lapaset jaloissa :D

puhe kehittyny edelleen loistavasti, ässä tulee kivasti "iskä" "saisko" "sussu"
Ja lapissa lomaillessa minun pikkusisko 9kk otti Jasperilta nuken, johon Jasper: "Vauva on mimun!!" ja sieppas nuken nopsaan käsiinsä :D

suski, Jappe & :heart: 32+3
 
pääsiäinen sitten meni ja meillä tietenkin sairastaessa :(
tyttö tuli ensin kuumeeseen jota kesti kuusi päivää. siihen perään jere mutta onneksi vain kolmen päivän kuume mutta sitä sitten olikin yli 39.
siinä ne hienot pääsiäisen lämpimät päivät menivät sisällä kököttäen.
vähän kyllä harmittaa kun vapuksikin on luvattu niin kurjat ilmat.
meillä on onneksi luvassa ystävän kolmekymppiset joten ulkona ei tarvitse olla.
tarvitsisi mennä käymään siideri ostoksilla ja tietenkin alkoholitonta :) vielä kun ei kukaan tästä raskaudesta tiedä ;)
eilen oli eka ultra ja sen naisen eka kommentti oli että ompas pieni :D
eli toukka onkin pienempi mitä kierron mukaan on laskettu. pari viikkoa siirtyi laksettu aika ja mielellään olisin pitänyt sen 11.11.11 mutta nyt on 26.11.
parin viikon päästä uudestaan ultraan.
oli se kyllä kiva nähdä että siellä jotain elämää on kun ei vielä mitään tunne. ja että siellä on vain yksi :LOL:
jerellä oli tänään hammaslääkäri ja tutti tarvitsisi saada kokona pois. hampaat kuulemma on jo hieman vääntyneet. täytyy yrittää jotain keksiä. ulkona ei syö tuttia kun sanon aina että muuten pupu tulee nappaamaan ;)
 
Terve!

Suli ne lumet sitten vihdoin, syreenissä on jo silmut auenneet hiirenkorviksi, raparperi ja sipulikukat puskevat kukkapenkistä kohta valoa ja nurmi on alkanut vihertää! Selvittiin siis talvesta! Ihanaa herätä aamulla siihen, kun aurinko paistaa sisään. Ulkonakin viihtyy jo useamman tunnin.

cadillac 11.11.11. olis kyllä ollut aika mahtava LA, mutta eihän sitä tiedä, vaikka päättäiskin tulla sinä päivänä ulos vaikka LA olis myöhemmin :) Onnea kovasti odotukseen! Mekin oltiin pääsiäisenä kipeinä, kaikki vuorotellen kuumeessa ja räkätaudissa.

Minä itse! Minullekin! Mimmukin haluaa! ...eli kovatahtoisuutta löytyy meiltäkin. Uhma on nyt tosi kova, etenkin mulle tinttaa ihan toden teolla. Lyö, repii, yrittää rikkoa tavaroita, heittäytyy ankeriaaksi kun aletaan pukea... Ja sitten tulee ja halaa ja sanoo ''äiti-lakas'' :heart: Eiks se siten mene, että äiti on aina se ihanin ja kamalin? Hyvällä tuulella kun on, niin on ihan superkiltti, jaksaa odottaa jos pyydän, tottelee kun sanon ettei esim. tuolilla saa seistä. Vieraskoreakin osaa olla, kylässä käyttäytyy aina nätisti. Kaupoilla on niin innoissaan että saan jatkuvalla höpötyksellä ja huomion kiinnittämisellä pidettyä pois pahoilta teiltä mutta kotona sitten myrskytään.

Päiväkotipaikkaankin kävin viemässä hakemuksen, hoidon Mimosa aloittaa näillä näkymin 15.8. Jännittää ihan kauheasti! Mitä kaikkea päiväkotia varten täytyy hankkia?

Tutti meni meillä ''rikki'' eräänä aamuna. Heti heräämisen jälkeen napsaisin tutin imuosan pois ja jätin sen tutin pöydän reunalle, josta Mii sen löysi. Huuli väpättäen tuli mulle näyttämään, että ''tutti on mennyt jikki, äiti koojaa!'' Pari tuntia oli vähän itkuinen ja rikkinäistä tuttia piti käydä katsomassa ja äitin sylissä täytyi olla, mutta uni tuli ihan samalla tavalla kuin ilman tuttia ja nyt koko lutkutin on jo unohtunut! :) Hammastarkastuksessakin oltiin, muuten kaikki oli jees mutta etuhampaitten alareunassa oli valkoisia viiruja jotka kuulemma voi olla merkki alkavasta reiästä. Hoitaja ihmetteli vaan sitä paikkaa, kun yleensä ne viirut tulevat ienrajaan (ienrajaan jää helposti plakkia jos ei pese hyvin) eikä hampaan alareunaan. Näitä seuraillaan, ihmettelen vaan että aika helposti tulee reikiä kun Mimosa ei juo mehuja, syö makeita edes viikottain, ruoka-ajat säännölliset, janojuomana vesi ja hampaat pestään aamuinilloin. Ja ne etuhampaat saan jok'ikinen kerta pestyä ihan perusteellisesti. Miehen veljellä on ollut maitohampaissa vika, ne yksinkertaisesti murenivat suuhun, rautahampaissa hänellä ei ole ollut reiän reikää. En muistanut kysyä hammashoitajalta, voiko tuo olla jotenkin perinnöllistä. Xylitolia aletaan nyt käyttämään, enempää en pysty tekemään. :(

Mä muuten lähden reilun vajaan kahden viikon päästä neljäksi yöksi Pariisiin! Yhden ystäväni kanssa mennään katsomaan keväistä kaupunkia. Jännittää vähän, että miten mies ja Mii pärjäävät kaksin (no mummut on apuna, Mii on miehen työpäivän ajan hoidossa) kun mies ei ole mikään kodinhengetär. Kai ne menee sitten anopin oven taa pyykkipussin ja tyhjän vatsan kera :D

Hauskaa vappua kaikille ja aurinkoista kevättä!

upupa ja Mimosa 2v2kk
 
Viimeksi muokattu:
Zoanne: ihana toi "ei ei miks" :D :D huvittava :)
Meillä Jasper kanssa osaa laittaa hanan päälle, ja pesee kädet ja suun :)
Osaa sanoo vaikka ja mitä :)

Tänään kävin myös lääkärillä, kohdunsuuta kateltiin, pehmeä, kiinni, 3cm, vauva laskeutunu, pää täysin kiinnittyny. Eli taitaa lähtö tulla aiemmin mitä kesäkuun puolessavälin :D
Tuntuu ainakin, kun niin kivasti supistelee koko ajan.
Mites muilla raskaana olevilla? Miten ootte jakselleet?
 
kesä tosiaan tulee ja pino hiljenee ;)
kun täälläkin helteet alkaa niin mekin asutaan pihalla.
jere ei millään olisi sisällä ja nyt kun sataa niin kauheeta kiukuttelua kun ei pääse ulos.
puhetta vaan tulee ja tulee ja uusin juttu on että joka asiaan sanotaan mitä ja sitä toistetaan kokoajan.....
täällä voidaan ihan hyvin. ultra oli eilen ja kaikki oli kunnossa. nyt vaan toivotaan että toukka pysyy kyydissä loppuun asti =)
ja suskille toivotaan että pääset synnyttämään ennen kunnon helteitä ;)
 
minnuska89 tervetuloa joukkoon :wave: ollaan jo tuttuja marraskuisista odottajista ;)
outius tuosta nuhasta. meillä tytöllä oli kanssa pari vuotta sitten sellaista kestonuhaa mikä vaan jatkui. oli myös aivan tukossa. hänellä johtui siitepölyistä. seuraavana vuonna taas sama juttu mutta tänä vuonna ei ole mitään oireita ollut.
ja sitten tuosta leikkipaikalla olemisesta. jere on ihan samanlainen. kukaan ei saisi mennä keinumaan tai liukumaan. ihan kauhee kiukku tulee.
potta ei meillä vieläkään kiinnosta. jos se kesällä sitten enemmän kun saa olla pihalla ilman vaippaa. toivottavasti...
 
Tervehdys vaan kaikille palstalla pyörijöille. Suorastaan unohtunut pitkäksi aikaa itsellä tämä meidän pino:ashamed: Töissäkin tietty on niin hektistä ja uuvuttavaa näin loppukeväästä, että ei tahdo revetä yhtään mihinkään "ylimääräiseen".

Minnuska tervetuloa joukkoon vaan ja onnea odotukseen!

Kukas kirjoitti, että heillä on mykoplasmaa? Miten ilmeni? Siiriä on pakko käyttää lääkärissä, kun hänellä on ollu yskää jo yli kuukauden. Itse epäilin ensin siitepölyjä aiheuttajaksi, kun itsellänikin on allergiaa. Sitten kuulin tuosta mykoplasmabakteerista ja että siinäkin on yhtenä oireena pitkittynyt yksä. Ajan sain vasta ensi tiistaille.

Siirin päiväkotikevät alkaa olla loppusuoralla. Enää kolme hoitopäivää jäljellä ja sitten pitkä pätkä kotona (opettajien kadehdittavat lomaetuudet...).
Kevät on mennyt päiväkodissa tosi hyvin ja mielenkiintoista nähdä, miten suhtautuu siihen, että päiväkotiin ei hetkeen enää menekään.

Kesälomalla aloitetaan meilläkin tehostettu vaipattaoloharjoittelu. Jonkin Pisimmillään muutaman tunnin ollut sisällä ilman vaippaa, mutta usein kyllä pissat tulee lattiallekin. Välillä on kyllä syytä minussakin, kun en muista kysellä potallemenoa tarpeeksi usein.
Tänä aamuna oli ensimmäisen kerran vaippa kuiva yön jälkeen!

Taidanpa lähteä suihkun kautta yöpuulle.

Hyvää alkavaa kesää kaikille!!!
 
moikka

Täällä kaikki muut (vihdoin) nukkuu minua lukuun ottamatta.. saattaa jossain vaiheessa väsyttää melkoisesti.

Minnuskalle
tervetuloa mukaan!

Mikäs Riksun vointi? Sullahan ei enää pitkästi ois masun kans =)

Kaatjuska/Outius
: Otanpa minäkin tuohon nuha keskusteluun sen verta osaa, että meillähän kans jennalla nenä vuotaa aika ajoin.. Mutta ei oikeastaan ole semmoista ihan jatkuvaa nuhaa, joka kovasti kiusais.
Luulen, että ainakin meillä se johtuu siitepölystä. Välillä sitten on silmän alusetkin tytöllä ihan punaiset : / Mutta onneksi ei kovin usein. Itsellä tahtoo olla myös että nenä ja silmät kutiaa..
Tulkaahan sitten kertomaan mitä lääkärissä sanoivat.

Jenna tykkää kauheasti istua pyörän kyydissä ja joka välissä on vailla ajelulle :)

Meillä on tässä "pieni" maalausprojekti menossa ja täytyy kyllä sanoa että kiltisti ovat lapset olleet. leikkiivät niin kiltisti ja isoveikka pitää silmällä Jenskua. Ovat jonkinmoisen yhhteisymmärryksen löytäneet ja leikitkin sujuvat. Vaikkakin Jennan päättäväinen luonne aiheuttaa aina kränää. Nauroinkin eilen että jennalla on näköjään taktiikkana, että joko väkisin tai väsyttämällä, mutta tahto pitäis saada periksi. Usien joutuukin sitten menemään esikoisen tueksi kun typy vaan vänkää ja vänkää, eikä veljen puhe paljon hetkauta.

Meillä ollaan päivät pääasiassa ilman vaippaa ja lenkillä/lyhyillä kauppareissuillakin ollaan käyty. On tämä ilmojen lämpeneminen vaan kivaa :)
Ja Jenna kun hoksasi miten ihanaa on käydä ulkona kyykkypissalla niin sitä myös paljon harrastaa :D tosin ensimmäisen kerran yritti (taas jälleen ) matkia veljeään ja teki seisaaltaan niin koko karvaan pettymyksen :LOL:
Öisinkin on nyt ollut kuiva vaippa aika usein.

Mites Upupan Pariisin reissu meni? miten olivat kotona pärjänneet?

ihtee nyppii miltei jo nyt kun enää ensi kuun kotona olen. Mutta onneksi lapset saavat jatkaa lomailua iskän kanssa, joka jää lomalle heinäkuussa. Meneevät sitten elokuussa hoitoon.. ja poitsu aloittaa eskarin. kauheeta miten nopsaan vuodet vierii!!

jahas.. jos laittasi vaikka karjalanpiirakat uuniin ja kahvin tippumaan.. lähtis päivä jotenkin käyntiin.
 
heippa kaikille! mitäs tänne kuuuluu? meillä jappeli puhuu jo paljon, monen sanan lauseita tulee, ja sit sitä omaa kieltä.. sanoo ärrän ja ässän.

mulla l.a tässä kuusa, ihanan pelottavaa, hui. en ehkä haluais viel synnyttää, aika menee ihan liian nopiaa... supistellu on jo kovasti ja alaselkäkipua ollu, limatulppaa tullu, nyt siis vaan odotellaan.

suski, jappe & 37+3 :heart:
 
Hei pitkästä aikaa kaikille!

Suski: Ai että, sulla taitaa h-hetki olla jo lähellä. Ihanaa, tsemppiä!

Tervetuloa Minnuska!! Kiva saada uusia tänne, jos tulis taas vähän enemmän eloa meidän pinoon. Taitaa tää kesä verottaa.

Kaatjuska: Ihanaa kesälomaa teille. Kerrohan sitten miten tuo Siirin lääkärissäkäynti meni.

Outius: Meillä tuntui kanssa että Kalle oli koko ajan nuhassa kun oli päiväkodissa. Just eilen sanoin miehelle, että onpa outoa kun pojalla ei nenä vuoda ja meillä ei enää yskitä, kun ollaan oltu siis reilu viikko kotosalla. En osaa sanoa, voiko näin pienet olla jo siitepölylle allergisia, jos kerran erilaisille ruuille niin miksei sitten siitepölylle:Dkin.

Täälläkin sisällä käy poika jo itse potalla, osaa itse ilmoittaa pissa- ja kakkahädästä ja ulkonakin ollut pari kertaa ilman vaippaa ja housut pysyneet kuivina, eli pidätyskykykin on kasvanut. Enää pidemmillä ulkoiluilla, päikkäreillä ja yöllä meillä vaippa, tosin poitsu ei haluais päikkäreiden jälkeen aina luopua vaipasta vaan pitää sitä sitten monta tuntia:O Yövaipat on kyllä vielä mahtavan kokoisia.

Cadillacille mukavaa odotuksenjatkoa, kerrohan aina väliaikatietoja :D

Mullakin olis odotus loppusuoraa ja synnytysrutistusta vaille. Viikkoja nyt 37+3 ja ei vielä ainakaan oma olo ole tukala. toivottavasti ei tämä tulokas anna odottaa itseään yhtä kauan kuin kalle, joka syntyi 41+3. Kova möyrijä on tämä pikkuinen, ei tarvi paljon liikkeitä laskeskella. Kävin reilu viikko sitten vielä ultrassa, kun neuvolantäti halusi tarkastaa tarjonnan. Oikein päinhän siellä oltiin niin ei tarvi siitäkään stressata. Olen pikkuhiljaa alkanut haalia vauvantavaroitakin kasaan, ostin tänään vaippoja ja jestas kun ne on pikkuriikkisiä. Kalle osaa sanoa vauva ja päristelee ja halailee masua ja aina kun puhutaan meidän perheestä niin muistaa mainita vauvankin:heart::heart: Saas nähdä, kuinka lujaa todellisuus esikoiseen iskee sitten vauvan synnyttyä kun huomio täytyykin yht´äkkiä jakaa.

-Riksu
 
Heissan kaikille! Ja mukavaa kesää :) ihania ilmoja jo on ollu! Myö ollaan pari kertaa käyty uimassa ja tyssit on tykänny kovasti! Ootteko muut käyneet uimassa?
Mie käyn iltasin töissä ti, to, pe ja la. Massu kasvaa oikeen mukavasti ja pahaolokii on jääny, taas on monta päivää välissä ku o tarvinnu oksentaa.
Emppu puhua pälpättää vaikka mitä :D osaa laskee kymmeneen :D vaippa ei oo enää käytössä ku oikeestaa unilla :D
Juhannus lähenee, onkos teillä mitä suunnitelmia? Myö lähetään vesille to-ma :D

~ Marsu ja siskit + masu-asukki rv 15 ~
 
Hyvää Juhannusta kaikille!

Täällä vielä ollaan yhtenä kappaleena. Nyt on menossa 40+3. Muutamina iltoina ja öinä on jo supistellu ihan oikeasti, mutta sitten ne laantuu :kieh: Olisin kyllä niin jo valmis synnyttämään tämän vauvelin. Kallekin jo odottaa pikkusisarusta todella paljon:heart:
Jussia ei sen kummemmin juhlita, tänään mennään miehen perheen mökille ja huomenna jos jaksetaan niin kaveripariskunnan luona käymään.

Marsu Ihanaa, että on pahoinvointi hellittänyt. Nyt voi täysillä nauttia ja kasvatella masua.

Zoanne Onnea uuteen kotiin. Onko se sitten kolmio??

Meillä on kanssa hoksattu puskapissan ihanuus. Harmi vain näin rivitalossa asuvana, että poika on pari kertaa tehnyt pissat naapurien etupihalle, ei omalle.


Eipäs tänne sen kummempia, päivitän kuulumisia kun vain jotain jo alkaisi tapahtua:headwall:

Riksu, Kalle ja valmis masuvauva
 
riksulle :hug: toivotaan ettei montaa päivää enään yli menisi.
itellä meni viimeksi 4 päivää yli ja se tuntui ikuisuudelta.
nyt olen meinannut että menee yli kuinka monta päivää tahansa niin en anna käynnistää.
tää kun on viimeinen odotus niin nautin loppuun asti ;)
jere ei vieläkään suostu pottaan menemään. joten meillä odotellaan helteitä taas että voidaan olla ulkona pelkät kalsarit jalassa. jos vaikka oppis äkkiämmin menemään potalle. ja potankin ajattelin pistää ulos aina kun siellä ollaan.
muuten ei meille kuumimpia kuulu. jere nyt taas jälleen on saanut räkätaudin :(
jospa se lähtis ilman lääkärissä käyntiä.
tyttö sai vihdoin insuliini pumpun ja on innoissaa kun ei tarvitse enään pistää montaa kertaa päivässä. ja vatsassa voidaan hyvin. potkut tuntuu jo selväst ja kohta onkin jo rakenne ultra :)
hyvät juhannuksen jatkot kaikille =)
 
Heippa pitkästä aikaa! En kyllä tiedä, muistaako kukaan enää mua ja Velmoa, kun en ole kirjoittanut ikuisuuksiin. Joskus sen jälkeen, kun täällä palstalla tehtiin muutoksia, yritin etsiä tätä ketjua tuloksetta ja sitten se jäi. Tuttuja nimiä täällä kuitenkin näkyi, ainakin cadillac, päksy, kaatjuska, Danjuska ja outius. Kiva lukea kuulumisia.

Meille kuuluu ihan hyvää. Suurin muutos on, että Velmo saa pikkusisaruksen lähiaikoina ( mulla nyt rv 37 + 0). Saa nähdä, miten pikku keisari suhtautuu uuteen tulokkaaseen. Tykkää kyllä kovasti vauvoista ja hoitaa niitä mielellään, mutta kotiin pöllähtävä uusi tulokas voi olla vähän eri juttu. Aika moni muukin tuntui täällä joko odottavan tai saaneen tässä vuoden aikana vauvan.

Mentiin kanssa keväällä naimisiin. Meinattiin jo siirtääkin häitä, kun olen aina ajatellut, että raskaana en ainakaan mene naimisiin, mutta järjestettiin kuitenkin häät ja ihanat juhlat olivatkin. Ei haitannut raskaus yhtään.

Velmo on edelleen iso jössikkä. Juhannuksen kotimittauksessa oli 96,5 cm ja 18 kg (painoa en kyllä ihan sulata, että olisi oikeasti noin paljon). Ei kyllä todellakaan ole mikään siro tai hoikka, muttei kuitenkaan enää läheskään niin paksu kuin vauvana.

V on ollut samassa päiväkodissa alusta saakka ja viihtyy siellä hyvin. Nyt kyllä jäi lomalle, kun mun äitiysloma alkoi (ja mä olen jo ihan hätää kärsimässä ;) ). Jatkaa varmaan hoidossa syksyllä osa-aikaisena.

Uhmaa tulee ja menee. Välillä tuntuu, että eihän tässä mitään hätää, mutta välillä taas ei uskota mitään ja mikään ei kelpaa. Muiden ihmisten kanssa on yleensä itse enkeli, joten kun itseltä meinaa mennä hermo, niin pitää vaan lähteä kyläilemään tai kutsua vieraita kotiin.

Velmon puheenkehitys on vähän viivästynyt ja mennäänkin ensi viikolla käymään puheterapeutilla. Ei siis sano kuin yksittäisiä sanoja ja niitäkin varsin rajoitetusti. Nyt on kyllä viimeisen kuukauden aikana sanavarasto kasvanut huomattavasti ja toisteleekin (tai yrittää toistella) paljon enemmän. Ymmärtää melkein kaiken arkipuheen, joten kovin huolissamme emme vielä ole, mutta hyvä kuitenkin tutkia/seurata.

Pottailu sujuu melko mukavasti. Vaippoja kyllä tarvitaan vielä, mutta ehkä keskimäärin 2 krt päivässä vaippa kastuu, muuten tulee pottaan/vessanpönttöön.

Mukavaa kesänjatkoa kaikille!

Misstra + Velmo + maha-asukas rv 37
 
Hei

Meille syntyi sitten tyttövauva 28.6 (41+0). Neitosen mitat 3710g, 51cm ja pipo 36cm (puoli cm isompi pää kuin veljellään syntyessään :p)
Synnytys sujui hyvin ja nopsaan. Kesto kaiken kaikkiaan 4h35min. Sairaalasta kotiuduttiin eilen, kun tytöllä ja itsellä kaikki ok, ihanaa kun ei tarvinnut olla montaa yötä OYS:n vauvatehtaalla. Olin 3 hengen huoneessa ja sehän on sellaista sirkusta aina.
Kalle on ihastuksissaan pikkusiskosta, ja otteetkin on hellät. Isänsä on ominut nyt kokonaan itselleen :heart:
Tytteli on kova syömään ja imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, ei ole vielä tarvinnut lisämaitoa antaa, toisin kuin Kallelle. Saas nähdä miten paino lähtenyt kehittymään, meillä onkin eka neuvola jo maanantaina kun niin aikaisin kotiuduttiin.

Mitäs vielä.... itse olen toipunut todella hyvin synnytyksestä. Kätilö oli aivan ihana, joka kuunteli kun kerroin kuinka pettynyt olin ensimmäisessä synnytyksessä välilihan leikkaukseen, kun sen jälkeen ei pystynyt istualtaan imettämään moneen viikkoon ja epparihaava oli todella kipeä. Nyt ei leikattu, pieni II asteen repeämä tuli, johon laitettiin 5 tikkiä, enkä ole yhtään kipeä. Muutenkin kätilö osasi tosi hyvin opastaa ponnistusvaiheessa, kun enhän muistanut enää ollenkaan kuinka ponnistaa, ja tyttö olikin maailmassa kolmella ponnistuksella.

Misstralle tsemppiä synnytykseen
Tästä tuli nyt tällainen synnytyskertomus, sori.

Riksu, Kalle ja "Kerttu Marjaterttu" (bongasin nimen viime vuosisadan alkupuolen hautakivestä kun oltiin hautausmaalla syöttämässä oravia, minusta kertakaikkiaan hellyttävä nimi, joskin meidän tytöstä ei Marjaterttua taida tulla)

p.s. Mitäs Suskille ja vauvalle kuuluu??
 
Riksu hurjan paljon onnea koko teidän perheelle tyttösen syntymästä:heart:
Hienoa että synnytys meni kaikin puolin hyvin ja joutuisasti. Pääset sinäkin nyt kokeilemaan maailman katsomista näiden vaaleanpunaisten lasien läpi... Ei sillä että niissä sinisissä mitään vikaa olisi, mutta saattaapi tytön ja pojan maailmassa jotain erokin olla... Ainakin huvittuneina naapurin rouvan kanssa jälkikasvuamme seuraamme, kun ovat eri sukupuolta.

Misttra voi tottahan toki sinut muistetaan - ihanaa että kirjoittelit kuulumisianne pitkästä aikaa! Ja millaisia kuulumisia - onnea paljon ja tsemppiä raskauden viime metreille. Voi kun muistan niin elävästi teidän Velmon ja meidän Siirin vierekkäin Tampereen tapaamisessa. Edelleen taitaisi kokoero vaikuttaa yhtä suurelta... Siirillä mittaa nyt noin 86-87 cm ja painoa rapiat 12 kiloa. Eipä huolehdita näistä - molemmat kasvaa!

Siirin sitkeä yskä säikähti lääkärissäkäyntiä ja loppui itsekseen vajaa viikko käynnistä. Otettiin bakteeriviljelyt ja allegiaviljely nenän limakalvolta ja molemmat oli negatiiviset. Kummallinen kahdeksan viikkoa kestänyt yskä, mutta taaksejäänyttä on.

Pottailua ja vaipattaoloa on nyt takana neljä viikkoa ja toisaalta se sujuu ihan hyvin, toisaalta ei. Voi sanoa, että Siiri on ollut koko tuon ajan pelkän yövaipan varassa ja päikkäritkin (2-3 h) nukkuu ilman vaippaa. Ongelmana on lähinnä se, että Siiri ei ilmoita hädästään ja joudun itse kyselemään jatkuvasti ja viemään potalle. Suurempi ongelma on vielä siinä, että kakan tekee lähen poikkeuksetta housuun. Toisaalta olen ollut ihan tyytyväinen tähän harjoitteluun, kun Siirille vaipattomuus oli täysin uusi asia vielä kesäloman alkaessa.

Huomenna olemme suuntaamassa muutaman päivän lomareissulle Ikaalisiin. Käväistään päiväseltään myös Tampereella. Takaisin ajelemme luultavasti Ähtärin ja Tuurin kautta mikäli reissu ei ole osottautunut liian rankaksi siihen asti;)

Meillä täällä Kokkolassa odotellan jo kovasti asuntomessuvieraita! Mielenkiintoista seurata tapahtumaan näin paraatipaikalta kotikaupungissa. Onkos joku teistä tulossa asuntomessuille - vois vaikka tavata?!!!
 
Hellurei kaikille!
Riksu- onnittelut!! :heart:

Mitäpä teile kuuluu?
Meillä eile mylläs kaivinkone pihalla saunan ja uima-altaan paikkaa :) Minni on mummon ja papan luona yökylässä, tulee tänään kotio..Empulla tais olla aika rankkaa,ku toine nukahti sohvalle,,katto siinä risto räppääjää ja mutusti sipsiä :popcorn: :) niin toinen sit nukahti pitäen kiini sipsi kulhosta :D ihan yöunille!

Lämpösiä kesä päiviä kaikille!!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 17+6 ~
 
Heissan!

Onnittelut Riksu- pienestä tytöstä! :)

Kiva kuulla teistä, Misstra!

Danjuska kyseli, kuinka mun Pariisinmatka meni. No sehän meni ihan loistavasti! Mimosalla oli niin paljon ohjelmaa, ettei ollut juuri ehtinyt äitiä kaipaamaan ja meillä oli ystäväni kanssa niin ihanaa Pariisissa. Paljon nähtiin, mutta paljon jäi näkemättä - muutaman vuoden päästä vois ottaa Mymmelin mukaan ja mennä Disneylandiin tai siihen Asterix-huvipuistoon.

Oltiin muuten viime torstaina Muumimaailmassa ja arvatkaa vaan oliko meidän pieni muumifani aivan innoissaan :) Oltiin ystäväperheen kanssa liikenteessä ja aluksi arveltiin, että muksut jaksavat painaa pari-kolme tuntia. No mehän oltiin siellä melkein kahdeksan tuntia, tuli kyllä neidille uni silmään ennen kuin Muumiparkista päästiin pois.

Meillä on nyt yövaippakin koko ajan kuiva. Laitan edelleen vaan vaipan yöksi ''jos kuitenkin,'' kun se petarien peseminen ei ole niin kauhean kivaa. Reissussa tarvitaan vielä vaippaa, koska kun Mii sanoo ''pissalle!'' on sinne päästävä muutamassa minuutissa. Esim. Muumimaailmassa sai välillä jonottaa vessaan aika pitkänkin aikaa.

Mulla alkaa sitten koulu elokuussa ja Mii menee päiväkotiin. Saatiin hoitopaikka siitä päikystä, josta haettiinkin. Vähän jänskättää.

Hauskaa kesän jatkoa kaikille!

upupa ja Mimosa 2v4kk
 
heippa! Oon ihan unohtanu tännekin ilmotella ihanat uutiset:

poika syntyi 12.6 rv 39+0 3600g 50cm :heart:

poju on ihana, tosi rauhallinen, ja täysimetyksellä mennään, niinku olin toivonu!

riksulle tuhannesti onnea!
 
Moro kaikille! Eilen leikkelin kahteen kestovaippaan kankaat :) täs mietiskelen et voisko ompelukoneen ottaa pihalle? :) heh! :D nyt kuiteskii lähetää tyssien kans pihalle ku o nii hyvä ilmaki. Aamulla kävin verikokeessa.
Mukavaa päivee kaikille!!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 18+1 ~
 
mä oon hiukan miettiny tota jasperin kokoa, ku se käyttää jo kokoa 100cm, niin täytyyhän pojan sillon olla likelle se 100cm? siis jasperhan on vauvasta saakka menny käyrien yläpuolella reippaasti.

tämä tuoreempi tapaus taas on niin siro ja pikkuruinen verrattuna jasperiin, jasper oli 4190 :D
 
Heipsan! Onnistuse ompelukoneen ulkoilutus eile :p lapset sai siin samalla leikkii pihalla,,ompelin sarjatyönä kax kestovaippaa kierrätysmateriaaleista :D nyt ku sais erilaisii kaavoja!!
Empunkii jotkut vaatteet on 100cm.
Eile illasta töissä,sama tänään ja huomenna ja sit onnex seuraavan kerran tiistaina,,sunnuntaina ehkä vesille :)
Seuraavax aamupalukkaa!

~ Marsu ja siskit + masu+asukki 18+2 ~
 

Yhteistyössä