2009 Joulutontut!!!!

Heipat!
Täällä käytiin tänään 4kk neukassa (ukkeli siis nyt 4kk ja reilun viikon päälle), pituutta oli kertynyt 65cm ja painoa 6600g. Hoikka poika siis näemmä tuntuu olevan joihinkin muihin verrattuna, esim Veeraxin poika näyttäis olevan jo 3kk neukassa tuota luokkaa! :) Mutta sii serittäin tasaisesti kasvaa hän.

Ihana kuulla, että muidenkin unet on olleet rauhattomia. Meillä nyt öisin jonkin verran hälinää (saattaa esim herätä tunniksi siellä kolmen neljän paikkeilla kikkailemaan omassa sängyssään. Tyytyväisenä siellä juttelee seinille, ettei mitään kitinöitä sinänsä, mutta kun nukkuu samassa huoneessa meidän kanssa niin eihän siinä itse saa unta kun joku höpöttää korvan juuressa ja äheltää. Samoin kun päikkärit ei oikein kaverille maistu - tuntuu, että hän haluais vaan nyt sitten reenailla lattialla et viimein pääsis eteen päin! ei luovuta sitten millään. Varsinkin nyt kun tajusi, että kun nostaa pyllyä korrrkealle niin pääsee ainakin johonkin suuntaa edes sentin liikkumaan. Vielä kun ymmärtäisi, että auttais vähän käsillä niin sitten kyllä rupeais homma sujumaan. Tuskinpa siihenkään kovin montaa aikaa enää menee. Samoin kiljuminen on nyt sit erittäin in! Mitä korkeammalta ja kovempaa ni sen parempi :)
 
Meilläkin on ongelmia tuon nukkumisen suhteen. Parvekkeella kun ei voi nukuttaa, koska alakerran isäntä polttelee tupakkia ja kaikki savut tulee meidän parvekkeelle, joskus jopa sisällekin asti ilmastointiräppänästä.

Poika on tähän mennessä nukkunut neljät 45 min. kestävät päikkärit päivisin. Noh, tänään kahdet ensimmäiset oli 20 min. kestoltaan, sitten käytiin vaunuilemassa tunnin verran, jolloin nukkui, sitten iltasella nukkui jopa puoli tuntia. Väsyttää mutta kun ei nukuta.

Yöt on nyt menneet "ihan hyvin". Viime yönä klo. 21 ja 07 välillä olin hereillä 7 kertaa, ja joka kerta poika söi. Meillä syödään edelleenkin siis kahden tunnin välein lähes aina, öisinkin, siksi olenkin ajatellut että jospa nuo kiinteät alottaisi pikkuhiljaa, jospa ne unet edes vähän pitenisi. Harvassa on yöt jolloin nukkuisi esim. neljä tuntia yhteen putkeen. Me nukutaan samassa sängyssä koko perhe, muuten en jaksaisi yhtään mitään päivisin.

Täällä on myös lattialla ollessa hirmuinen "vauhti" päällä (vaikka mihinkään ei pääse) ja kiljuminen :) On niin mukavaa katseltavaa ja kuunneltavaa kun toinen hihkuu innoissaan ja nostelee pyllyä. Toinen käsikin ojentuu jo suoraksi mahallaan ollessaan, vieläkun toisen sais mukaan niin sitten mentiin. =)

Jaahas alkaa olemaan kohta nukkumaanmenoaika, että jaksaa taas yöllä heräillä.
 
Kylläpäs teidän vauvat kasvaa komeasti :)
On se vaan huimaa tuo kasvu ja kehitys varsinkin eka kuukausina!

Mua on alkanut kovasti huolettaa yks asia meidän tytön kehityksessä :(
Eli mahallaan ei vieläkään suostu olemaan yhtään! Ennätys jotain 10 sekuntia ja kamala huuto! Vaikka on virkeä ja hyvällä päällä kun laitan mahalleen, heti alkaa huuto.
Kääntymistä selältä mahalleen ei ole edes yrittänyt :/
Nyt sitten mietin kaikkea ja stressaan asiasta...

Muuten on kyllä touhukas tyttö, leluja yrittää ottaa käteen ja vie suuhun ym. Jospa kaikki kunnossa..

Yöt muuttunut täälläkin katkonaisiksi, heräillään joko nälkään tai muuten vain touhuamaan. Ja aamulla ylös klo 5-6.30 |O

Syöminen kans nykyään hanlalaa, huudetaan pullolle ja pää pyörii joka puolelle, millään ei tahtoisi syödä!

Nyt ulkoilemaan, moikka!

takhisis + neea 3kk 3 vko
 
Täytyi heti tulla "lohduttamaan" takhisista, että täällä on kyllä toinen joka ei viihdy yhtään mahallaan :| . Meillä siis tulee hetken päästä puklu, joten olen järkeillyt että toiselle tulee huono olo siinä asennossa...päivittäin koitan pitää edes sen hetkenverran masullaan, sillai että on virkeä ja hyväntuulinen kun laitan. Onpa joskus viisikin minuuttia viihtynyt :LOL:
Neuvolassa tästä mainitsin, eikä kuulemma ole syytä huoleen!
Eikä mitään aikeita vielä kääntyä, kyljelleen joskus vähän venkoaa itseään...Muuten on kyllä jäntevä tyttö, joten kyllä tuo varmaan lähtee liikkeelle kun sen aika on :) Pienenä nämä vauvelit tekevät asioita niin eri tahtiin, että ei suotta kannata huolestua vielä!
 
Kiitos Pippi "lohdutuksesta" :)
Sitä vaan miettii kaikenlaista, kun lueskelee miten muilla vauvat osaa jo vaikka mitä..
Pitää sitten 4 kk neuvolassa kysyä asiasta tarkemmin, mutta ainakin 3 kk neuvolassa sanottiin ettei vielä mitään kiirettä kääntymisen suhteen.
Esikoinen vaan lähti niin nopeasti liikkeelle, että kai jotenkin "vertaan" asioiden oppimista siihen. Mutta kaikkihan on omia yksilöitään!

Muutenkin oon luonteeltani jotenkin hermoheikko, et mietin kaikkea niin paljon yksin mielessäni ja paisuttelen pienetkin ongelmat suuriksi :ashamed:
 
takhisis ja pippi meilläkään ei viihdytä mahalla ollenkaan. itku tulee heti ja samoin puklut.

takhisis mä olen samanlainen. huolestun pienestä... Meilläkin tuo syöminen on hankalaa. Rinnalla raivottiin 1,5kk ja sitten viikko sitten teki totaalikieltäytymisen. Sen jälkeen oon antanut pullosta pumpattua maitoa ja puolet korviketta. Nyt viikko tätä takana ja maidon tulo on loppunut tyystin. eli nyt pitäs mennä sitten pelkällä korvikeella. Ja meillä raivotaan pullolla myös. Miten oot takhisis sitten ruokaa menemään? kaikki vinkit tervetelleita!!

Allergioita meillä epäillään. uskon että tuo korvike mitä syödään ei ole täysin sopiva kun tänään on taas kunnolla puklu/oksennus lentänyt... Toivottavasti löydetään uusi.

Päiväunet menee edelleen 20-45min pätkissä. joten koko päivä on yhtä nukutusta. Yöt onneksi nukutaan hyvin!!! :D

Leppis ja Peppi 4kk 1vko
 
Täällä yksi toisinaan-hysteerikko-äiti ilmoittautuu myös :D Ja sit kun mies sanoo, että no ei tossa nyt oo mitään syytä huoleen ni loukkaannun... hehehehe. Ei olis helppoa olla mies! Ainakaan MUN kanssa, että pointsit vaan pikkumiehen isin suuntaan :) :heart:

Kuulkaas, ihmeteltiin eilen kun ukkeli oli TOSI vihainen ja tuntui, että hän haluais vaan nukkua, päikkäreitäkin veteli pariin otteeseen pitemmät, eka aamupäivällä melkein 2 tuntia ja sit kun lähdettiin vaunuillen keskustaan ni nukkui koko reissun, melkein 3h lisää ja sit vielä ennen viittä oli pakko laittaa se pienille unille kun ei mistään tullut mitään ja yleensä siinä vaiheessa on unet sellaset minimaaliset maksimissaan puolen tunnin ni vielä mitä! 1,5h tunnin kuluttua mentiin ja herätettiin poika ettei nyt ihan yöunille sentään vielä, ja edelleen vaan raivosi ja oltiin että mitä ihmettä, onko se kipeä ni jopas: päätin että koitan nyt varoiksi vielä ikenetkin (kun on kalunnut nyrkkejään muutenkin nyt TOSI paljon ja kuolannu aivan yltiömäisesti ni olen niitä silloin tällöin tutkiskellut) niin hups, siellähän oli oikealla alakulmahammas tuloillaan aivan selkeästi! Ihan semmoinen kova ja pieni terävä hampaan reuna tuntui jo ikenen läpi :eek: Että ei ihme jos on ollut raukka kipeän oloinen, kyllähän sen itsekin muistaa jostain viisaudenhampaista että kipeältähän se tuntuu. Annettiin sit 5ml panadol-liuosta ja se taisi helpottaa. Yöllä kyllä heräiltiin silleen "normaalisti" viitisen kertaa (...) mutta sit kuudelta kun hän heräsi kunnolla niin siinä meidän välissä sit iloisesti rupatteli omiansa taas tunnin verran. Eli taisi pahimmat kivut olla tällä erää ohi ja on poika taas oma iloinen itsensä. Että tästä se sitten lähtee, nyyyyyh! Äitin pieni on taas yhden askeleen isompi! :'( :)

Santeriina ja Nuutti 4kk 1vko

PS. Pakko kommentoida muuten, että mulla on sympatiat nyt Esko Eerikäisen puolella tossa eilisestä Maria-ohjelmasta nousseesta kohusta, siitä miten 4,5kk ikäinen vauva viedään myöhään illalla johonkin ohjelmaan. Eiköhän he tee kuitenkin Victoria-vauvan vanhempina omat päätöksensä, eikä tartte heti mustamaalata heitä suunnilleen huonoiksi vanhemmiksi. Ärsyynnyin niin esim Iltalehden sivuilta lukiessani tuosta että mm. täällä keskusteluissa on päivitelty taas tuota tilannetta. ITSE en olisi todellakaan vienyt pikku-ukkoamme mihinkään (en telkkariin kuin muuallekaan) enää tuohon aikaan, mutta ärsyttää, että heti Eskosta ja Martinasta tehdään suunnilleen (taas) täysin kykenemättömiä äidiksi ja isäksi. Eivätköhän he ole kuitenkin parhaat vanhemmat juuri heidän lapselleen, olivat sitten julkkiksia, turhia julkkiksia tai taviksia. Ärsyttää! :D
 
Mä oon alkanu liikkua!! :eek:
Siis MINÄ. Joka on ana (siis sen jälkeen kun kilpailu-uran lopetin) karttanut aikkea mikä vähänkään haiskahtaa liikunnalle.
Oon käyny parina iltana harrastamassa umpihanki hiihtoa, semmosilla karhun suksilla mikkä kiinnitetään kenkiin, leveyttä varsin 10cm, pituutta 2m ja paksuutta 1-2cm. eli tooosi kevyet ovat juu :LOL: mutta kun toiset sukset mitä vois käyttää on mallia: nahkaremmit naulattuna suksiin, ovatten sodanaikuset, luulen ettei ne kestäs enää..

Meillä tuossa jo nukuttiin mallikkaasti kahdella syötöllä yö, nyt taas tilaillaan lisää lilliä ilmeisesti kun söi viimekin yönä 2h välein. Vaikuttaa että jätkä on pitämässä liikunnassa paussia, selällään ajaa rallia, mutta ei jaksa ite kääntyillä, laiska on. Mahallaan viihtyy, niin kauan kunnes liikkuminen ei onnistu, sit alkaa huuto.

Ny lyö pää tyhjää...
 
Leppäkerttu, kyselit miten saadaan ruokaa menemään.. Siinäpä sitä taistelua riittääkin muutaman tunnin välein :eek:
Pakko ensinnäkin odottaa et tyttö on kunnolla nälkäinen, sitten rauhoitan tutilla sylissä ja salakavalasti otan äkkiä tutin pois ja pullo äkkiä tilalle :D Yleensä onnistuu..
En tiiä mikä neitiä niin ärsyttää syömisessä nykyään, jos nälkä ei oo jo tosi kova niin työntää vaan pulloa pois suusta ja pää pyörii joka suuntaan ja alkaa huuto!

Onko muilla muuten iho-ongelmia? Meidän tytöllä tosi kuiva iho jaloissa ja käsissä, monta kertaa päivässä saa rasvata.. Kasvoillakin on kuivuutta. Johtuisiko sitten näistä pakkasista vai mistä..
 
Me oltiin eilen ukon kanssa hemmotelu päivää viettämässä Vantaan Flamingo Spassa, voi että on rentoutunut olo vieläkin. Isovanhemmat oli neitokaista katsomassa meillä ja hyvin oli mennyt...syönyt ja nukkunut ihan normaalisti. Ja kuitenki hymyili isosti kun äiti tui kotiin =)

Meillä ei myöskään hirveästi yritystä kääntyä mahalleen, välillä kääntyilee kyljeltä kyljelle mutta hermostuu kun se viimeinen ponnistus puuttuu, samoin hermostuu mahallaan hetken päästä kun ei vaan pääse eteenpäin. Muuten kyllä niin aurinkoinen neiti meillä että ei tosikaan, ainut ongelma nuo päiväunet jos yritetään sisällä nukkua niin eihän siitä tule mitään. Vaunuissa jos kävellään niin nukutaan monta tuntia putkeen...ei vaan jaksais joka päivä rampata ympäri kyliä, ois kiva joskus tehä kotihommiakin kun vauva nukkuu. Oon niin kateellinen mun veljelle kun niilläkin esikoinen nyt 7kk ja sen kun laittaa päiväunille sänkyyn niin hetken siellä touhuaa omiaan ja sitten nukahtaa ja nukkuu rauhallisesti sen pari tuntia...

Mitäs muuta....soseita ollaan hieman maisteltu. Ei mitenkään paljon mutta muutama lusikallinen silloin tällöin. Luumua ja perunaa ja porkkanaa, porkkanasta näyttäis kovasti tykkäävän. Viikonloppuna ajattelin kokeilla bataattia. Olin toissapäivänä reipas ja tein noita soseita jo pakkaseen hieman valmiiksi ja teen sitten tuoreita kerran tai pari viikossa. Tai jotain, miten nyt jaksaa....

Nyt lyö pää täällä kans tyhjää ei vaan muista enää mitä piti kirjoittaa, no palataan sitten myöhemmin taas. Aurinkoista torstai päivää =)

Firesun ja Vilma 4kk ja 1vko
 
takhisis millä peset pyykkisi? Jos pikkuinen on kyseiselle aineelle allerginen?

Hyvä että koivunkävylle liikunta maistuu. Lähetäs vähän tänneki intoa :wave: Mulla kun ei kiinnostais sit yhtään liikkua. Siis kun jaksaa lähteä vaunulenkille niin tulee oikein hyvä mieli. Mutta pakko myöntää että moneen viikkoon en oo vaunulenkillä käyny :ashamed:
Eilen kävin esikoisen kanssa kelkkailemassa. Voi että oli ihanaa :) Sunnittelinkin käyväni lauantaina sitten kun Peppi nukkuu, kelkkailemassa pikku mutkan pojan kanssa. Jos mun äiti olis tässä sen aikaa Pepin kans.

Eilen käytiin lääkärissä. Toinen korva oli enää vähän tulehtunu, toisessa ei ollu enää mitään. Ilmeisesti selvittiin tästä ilman antibiootteja; miten mahtavaa!
Mutta nyt taitaa olla mulla itselläni korvatulehdus :/ No, kuhan ne karvakorvatipat, jotka Pepille tilasin, tulevat, käytän niitä itselleni sitten :saint:

Mies lähtee tänään reissuun, tulee vasta sunnuntaina takas. Täytyy myöntää että vähän kateus nostaa päätään. Miehen elämä kun ei juuri muutu oli lapsia miten paljon hyvänsä; äiti on se joka kaikesta luopuu. Ainaki meillä. Ei siinä, onhan mies tosi paljon esikoista hoitanu. Mut nyt kun on 2 pientä niin kaipaisin vähän henkistä apua ja seuraa päivisin. Mutta ei tuo mun siippa tunnu kotona viihtyvän; minkäs sillekään voi :(

Tulipas avaus. Eiköhän tämä taas tästä, kohtahan se on jo sunnuntai ;)
 
Myräkkä, mä koitan jo henkisesti valmistautua ens kuuhun, ukko on pääsiäisenä yön poissa, sit pääsiäisen älkeen kertaamassa ja vikan viikon taas vissiin Tampereella.
Eilen erehty heittämään että hän vois lähtee lokakuussa Hollantiin pitkälle viikonloppureissulle, arvatkaas lähteekö? :kieh: :ashamed: tai sitten se vie ensin koko perheen reissuun ja mä saan yksin viettää jonkun viikonlopun, eli ei se ei todellakaan ole lähdössä hollantiin. pärseles.
 
Tämän päivän vaunuilut vaunuiltu. Maanantaita lukuunottamatta joka päivä käynyt jonkun mutakan heittämässä. Maanantaina sheikkasin kyllä äässiä sitten senkin edestä. Tänään olisi vielä ohjelmassa syvävenyttelyä tai punttia, riipuen mahdunko tolle venyttely tunnille.

Lauantaina tulee kaksi ystävää kylään. Ihanaa. Kiva saada seuraa, vaikka minusta tuntuu, että oon nyt ollut jatkuvaan jotain tekemässä ja menossa. Mutta nyt on virtaa niin pitää mennä. Eiköhän tämä piikki mene ohi, niin sitten taas kyhjötän kotona. Tosin huhtikuussa tulee käly melkein viikoksi meille poikansa kanssa. Saas nähdä, miten meillä rytmit kohtaa. Oon kuitenkin niin tottunut menemään ja tekemään sen mukaan, miten itselle parhaiten sopii.

Mutta jos maksaisi laskuja pois, kun vielä neitikin tuntuu nukkuvan.
 
B) täällä Lucas nukkunu ekan kerran heräämättä yön läpi, 12h, klo17.30-05.30 :heart:

Ja oli kyllä outoa yöllä ku kävin vessas/vettä juomas että toinen heränny syömään, mutta juu, oli kyllä myös niin ihanaa!!!

Meillä sairastettiin kova flunssa tuossa viikko sitten, eikä sit päästykään vauvauintiin. Joten huomenna mennään sit.
Ja Lucaksen 3kk neukka meni hyvin, rokotteesta semmonen kumma oire että nukkui PALJON, klo14-06, eli 16h....ja kiinteet ei kelvannu 4päivään, tietty tuo kiinteiden loppettaminen 4päiväks voi johtua siitä flunssasta...
Mitat oli: 6,8kg, 62cm...keskikäyrällä hienosti kasvaa...

Lucas siis syö päivällä jo paljon, mellkein 2prkia sosetta per päivä, pepovelliä illalla 200-240ml ja aamulla sen 150-180ml, ja jos yöllä syö niin 150-180ml...
Päivällä siis annan sosetta ja maitoa...

Päikkärit pn semmosia 30-45min torkkuja, joskus voi yllättää ja nukkua 2½h, mutta nyt pari päivää nukkunu noita lyhkäsii, ja mulle se kyllä käy jos kerran yöt menee heräämättä..

Että näin...nyt ihanaa vkloppua kaikille, meillä tuparit huomenna... :D jeejee
 
Ei ole meidän tytöllä allergiaa, ainakin nyt näytti testit negaa kun käytiin. Lievä atooppinen iho on kuitenkin tytöllä, pahiten ilmenee ehkä kasvoissa, mutta aika hyvin sekin on nyt saatu kuriin. Veikkasi lääkäri että helpottaa kun kesä tulee ja aurinko alkaa paistamaan enemmän. Tosi hassua kun meillä ei kellään suvussa ole, enkä edes tiedä ketään kellä olisi lähipiiristäkään.

Muuten meillä aika rauhaisaa eloa tällä hetkellä, yöt on vakiintunu 12h uniksi niin että kerran syödään välillä. Soseita kovasti maistellaan ja porkkana tuntuisi olevan herkkua tytölle. Hirvitttävän nopealla tahdilla en tohdi uusia makuja ottaa kun pelkään niin kovin että tulee masuvaivoja kun me on aika hyvin niiltä vältytty.

Täällä kans ukolla pitkä työputki menossa niin tarkoittaa käytännössä että ollaan Vilman kanssa kahden, mies kun käy kotona vaan nukkumassa. Kovin on raskaita aina nuo ajat ja meinaa yksinäiseksi käydä kun suurin osa kavereista asuu toisella paikkakunnalla niin on vähän orpo olo välillä.

Kaveri tuossa ehdotteli josko lähdettäisiin elokuussa pariksi päiväksi Barcelonaan, tekisi ihan hirveästi mieli suostua. Mitenköhän saisi tuon miehen puhuttua ympäri että päästäisikö se minut ja olisi tytön kanssa kotona =)
Ja raaskiiko sitä olla useamman päivän erossa pienestä? Olis kyllä vaan niin hyvä tilaisuus lähteä.

Taidetaan tästä lähteä pikkuhiljaa vaunulenkille, aurinkoista päivää muillekin.
 
Heissan.
Äkkiä tuo viikonloppu meni kuitenkin. Perjantai meni kylästellessä, eilen kävin esikoisen kanssa kelkkaillen karkkikaupassa. Tänään sitten kävin hyvän ystäväni pikkusiskon vauvan ristiäisten rääppiäisissä. Ja kohta tuo mies jo kotona. Outo tunne kun yhtään ei haitannu vaikka mies oli luuhaamassa, ennen ollu aivan tulisilla hiilillä moisesta.

Mutta nyt tuo pieni emäntä heräsi taas.. Pitää mennä, yritän kirjottaa taas joskus toiste lisää..
 
Iltaa!

Liityn joukkoon kasvavaan, josko saataisiin tännekin enemmän eloa ;) Juttua olen seurannut jo odotuspuolelta asti enemmän ja vähemmän aktiivisesti, jotenkin silit vasta sain aikaiseksi kirjoitella tänne..
Lyhyesti, esikoinen on tosiaan nyt kolme kuukautta, strategiset mitat 62 cm ja 6 kg. Rintamaidolla mennään toistaiseksi. Ihan mielenkiinnosta soseilijoille kysymyksiä, missä iässä aloititte kiinteet ja paraniko yöunet? Minimies nukkuu öisin ekan pitkän pätkän (4h) jonka jälkeen otan sen viereeni ja sitten tunnin-parin-kolmen tunnin välein syö. Ei mulla kiirettä kiinteisiin, ihan vaan mielenkiinnosta että paranISIko ne yöt :p
Oliko se kattiina joka urheilee kovasti? ihan mahtavaa energiaa, mulle voisi myös lahjoittaa osan. On jotenkin laiskistunut vaunuilun suhteen, en taida muistaa koska viimeksi ollut kävelyllä :whistle:

Onko se kerhotoiminta vielä elossa?
 
Kiinteidein aloittamisesta meillä
Eli Lucas 3½kk ja korvike vauva.
Aloitin kiinteet jo 2kk ikäisenä kun tuota korviketta alkas menee yli litra vrk:dessa, ja Lucas heräili joka toinen tunti yöllä syömään, samoin sillo aloitin pepo-vellin antamisen.
Vellin vaikutus oli hyvä, annan velliä illalla yöllä ja aamulla...Ei siis herää ku max 2kertaa per yö.
Nytki on vaan heräs kerran, klo01 aikaan.

Soseita menee nyt melkein yks purkki per ateria, ne on klo10-12 välis eka ja toinen sit klo16.
Päivällä annan vaan sit maitoa.
 
timpalanti Tervetuloa mukaan! Ja tuossa energiaa *ojentaaÄ :D
Minähän se taidan olla :D. Tällä viikolla sitten ei oikein pääsekään jumppiin/salille, kun mies on iltavuorossa. Ja ainakin nuo kelit vaikuttaa sellaiselta, ettei ole mielenkiintoa vaunuilla. Huomenna kuitenkin zumbaamaan heti aamusta :D.

Meillä eilen hoksattiin varpaat. Aivan ihana. Samalla sitten tajuttiin, että oikeankin kyljen kautta voisi mennä ympäri, mutta ei vielä onnistu. Liikettäkin alkaa tulla hirmuisesti. Huomaa päivittäin, että yritys on määrätietoisempaa ja kovasti haluttaisiin liikenteeseen.

Mutta nyt laittamaan itseään kuntoon ja kaupungille!
 
Heipat ja hyvät viikonalut täältäkin suunnin!

Kiinteistä sen verran, että meillä aloiteltiin vellit myös jo vajaa 3kk-ikäisenä ja nyt syödään jo aika ahkerasti kaikenlaisia soseita sen pari-kolme kertaa päivässä (yhteensä noin 2dl) - bataattia, peruna-kukkakaalia, porkkanaa, aprikoosia, omenaa, ruusunmarjaa, mangoa... Kaikki maistuu oikein hyvin eikä mistään oo tullut mitään oireita, ei allergisia eikä mahanpuruja. Soseitten lisäksi päivässä menee semmosen 6-8dl maitoa, joista 4dl yöllä (jolloin herää edelleen sen 4-5 kertaa ja joka kertä syö semmosen 40-50ml) eli ei ole siis kovinkaan paljon vaikuttanut meidän yöuniin nuo soseet.. Nyt normaaliheräämisten lisäksi on tulleet kuvioihin noin kerran illassa/yössä semmonen hirvittävä kauhunsekainen huuto, unissaan poika huutaa, tiedä sit millaisia unia näkee. Mutta siinä kyllä äitkin pomppaa kattoon kun korvan juuressa kaveri huutaa kauhulla, hui! :D

Kellojen siirtäminen eilen oli meillä pelkkää positiivista kun poika menee nukkumaan nyt siis vasta klo 20 ja herää klo 07. Ei tunnu äitistä niin pahalta tommonen seitsemän herätys ;)

Täällä kanssa aktiivista liikkumista oon harrastanut jälleen tuolta tammikuun alusta, eli heti jälkitarkastuksen jälkeen aloin hoitaa itseäni. Neljä kertaa viikossa käyn salilla, pumpissa tai combatissa. Nyt oottelen, että kelit paranee niin pääsee verestämään tuota juoksua taas. Katsoo sit miten nivelet tykkää kun muutenkin viimeisimmästä juoksusta on aikaa ja sen jälkeen tuli muutenkin raskausaikana nuo niveloireet joihin siis lääkityksellä oon edelleen. Tämä viikko jää nyt kuitenkin hiukan tuon liikunnan suhteen väliin kun keskiviikkona lähdetään ajamaan miehen isälle Ouluun (siis Helsingistä). Näkee vaarikin pojan vasta ekaa kertaa. Täytyy vaan pysähdellä usein, että saa pojankin napattua aina välillä pois sieltä kaukalosta kipparasta.

Kuinkas teillä muuten raskauskilojen kanssa? Onko lähtenyt hyvin jo vai kävikö niinkuin mulla, että synnärille jäi 4,5kg ylimääräistä? :D

Mukavaa lyhyttä viikkoa kaikille!
 
Raskauskiloja on jäljellä vajaat 5 kiloa, ei tunnu lähtevän tai en ole kyllä niin aktiivisesti ollut painoa pudottamassakaan. Kunhan nyt imetys jää vähemmälle/pois aikanaan, niin sitten aktiivisemmin rupean pudottamaan painoa. On tuota muutakin pudotettavaa ennestään, niin sitten saisi kunnon rutistuksen aikaiseksi. Liikkuminen tekee kyllä hyvää päälle ja kropalle. Liikkuminen on ollut minulle aina mielen virkeyttä ja mikäs mukavampaa, kun se auttaa sitten painonhallinnassa. Ja tällä hetkellä antaa voimia kyllä arkeenkin mukavasti.

Meillä ei kellojen siirto vaikuttanut rytmiin mitenkään :D. Tyttö herää silloin kun äitikin. Eilen illalla ruvettiin nukkumaan pikkasen 21 jälkeen. Aikaisemmin mentiin 20-21 välillä. Mutta meillä on ollut niin hyvä rytmi, etten kyllä siihen muutosta kaivannutkaan.
 
Täältä väliaika raporttia samalla ku peppi roikkuu tissillä.

Kipeinä ollaan, taas :( Pepillä oli aamulla kuumetta ja taas tuntuu nousevan. Aamusella siis annoin 125mg supon. Kyllä sen jo täytyy sairastaa jatkuvasti, sääliksi käy pientä :'(
Itellä nännit jo ihan kipeät ku koko ajan tarvis olla tissi suussa. No hyvä niin, tarvii paljon nestettä pieni. _Sit se hätä tulis jos se syömästä lopettais..

Pääsiäinen tulla jollottaa. Mä oon ollu järjestämässä perjantailla koko perheen ulkoiluriehaa, mut nyt näyttää siltä etten ite kuitenkaan pääse mukaan :( No, katselen sitten ikkunasta, kun muut pitävät hauskaa.. Jätän itelle parit pullat jotka sinne myyntiin leivon. Saan edes jotain iloa omasta ahkeruudestani :)

Mitäs muut mammat meinaas pääsiäisenä tehdä?
 

Yhteistyössä