2009 Joulutontut!!!!

iltoja =)

hui että kun kuullostaa hurjalta noi teidän pienten unet! 10 tuntia, huhhuh, ite en oo nyt kuukauteen nukkunut kolmea tuntia pidempää :D ihmeesti vain näköjäs pienilläkin yöunilla pärjää. ja harvemmin on aikaa päivällä nukkua kun sen pari tuntia maksimissaan minkä lapsi nukkuu niin ite pyörittää taloutta. tai pyörittää ja pyörittää..

imetys sujuu edelleenkin. miten mahtaa käydä kun sorruin taas tupakointiin, raskausaika meni kivutta ilman mut nyt kun on kaikenmailman murheita niin tuntui helpota retkahtaa. annoin ehkä liian helposti periksi? on vaan niin raskasta yksin hoitaa vauvaa (ja itseään). ajattelin ottaa huomenna yhteyttä neuvolaan jos saisi apuja oman pään kanssa, kun on niin surullinen olo. tän pitäis olla maailman ihaninta aikaa, ja kyllähän vauva paljon antaa, unohdan kaikki murheet kun näen pienen hymyn mutta ei sekään pitkälle auta.. tuntuu etten riitä vauvalle, kun illat menee itkiessä :(

tulipa vähän purkauduttua mutta tuntui tarpeelliselta :whistle:
 
tiimari ota ihmeessa yhteytta neuvolaan. Osaavat yleensa hyvin auttaa. Mulla oli masennusta itsellani muutama vuosi sitten ja se on kylla raskasta. Muistathan, etta olet lapsellesi maailman paras aiti! Sekin varmasti auttaisi jos saisit nukuttua yhde pidemman patkan. Olisiko sinulla ketaan joka voisi vahtia vauvaa paivalla hetken, etta saisit torkkua hetken?

Viime yona meillakaan nukuttu sita 10 tuntia. Hyvin silti, vauva nukkui 5 tuntia ja soi ja sitten 6 tuntia putkeen ennen kuin herasi. :D
 
Hei taas,

Meillä nukuttiin viime yönä ensi kertaa koko yö putkeen. En ollut uskoa kun katsoin kelloa vauvan ääniin herätessäni ja se olikin liki 9 aamulla... Mahtoiko säästää äitiään kun olen kipeenä.
Normaalistikin tosin syötän vain kerran yöllä, eli hyvän pituisia välejä pitää muutenkin yöaikaan. Nukkumaan tosin alkaa yöunille aikaisintaan yhdentoista aikaan, monesti puolenyön aikaan mennään nukkumaan.

Sunnuntaina oli ristiäiset ja illalla nousi sitten korkea kuume, hyvään aikaan kun juhlissa vielä en huomannut yhtään mitää. Juhlat meni tosi hienosti, neiti oli todella kiltisti ja kärsivällisesti kun joutui raukka sylistä syliin ties kuinka moneen kertaan ja salamavalot vain räiskyi.

Seksielämää meillä aloiteltiin tuossa viikko sitten 5 viikkoa sektiosta. Aikaisemminkin teki jo mieli mutta odoteltiin kun oli käsketty. Se hyvä puoli tuossa sektiossa näin jälkeenpäin on ettei ole alapään kuntoon vaikuttanut.

tiimari ilman muuta kannattaa hakea keskusteluapua ja tosiaan kuten tuossa jo kyseltiinkin niin jos vain ketään tuttua on joka voisi välillä autella niin rohkeasti pyytämään. Älä ole liian ankara itsellesi! :hug:
 
Tiimari, kannattaa tosiaan jutela vaikka sitten neuvolassa olosta, on tärkeää että apua saa ajoissa eikä vasta sitten kun on jo pohjalla.

Itse olen kahdesti kokenut synnytyksen jälkeisen, eikä se ole helppoa pyörittää arkea ja koittaa selviytyä siitä itsekkin, vaikka olisi kuinka hyvä mies vierellä.

Tänne ei ihmeempiä, pojan pallit alkaa olee ummessa, viimeinkin, tosin nyt riesana sammas? ei ota mennäkseen pois, on tuupattu puolukkaa ja 5poäivää jo annettu daktarin geeliä, eikä mitään tapahdu |O no, ei tuo näytä vaivaavan niin kyselen torstaina kun mulla on keskusteluaika neuvolaan että mitä sit kokeillaan.
Täällä siis kaikki menee n.6-8vk jälkeen synnytyksestä juttelee äitiysneuvolaan, kartoitetaan masisken riskit ja jutellaan muuten olosta..
 
Jospa mekin ilmottauduttaisiin tänne :) Eli 8.12. syntyi meidän pikkukakkonen 3980g ja 52cm ja alun lähes 400g painon pudotuksen jälkeen ollaan nyt 6vkon iässä lähempänä viittä kiloa ja ruoka maistuu pikkuherralle hienosti. Pullosta saa melkein päivittäin maidonkerääjään kertynyttä tai lypsettyä maitoa pieniä määriä, että pääsee äitikin tarvittaessa omille menoilleen. Tosin eihän se kyllä onnistu, kun ei ole hoitajaa pojille. Meillä siis esikko nyt 1v10kk.

Imetyksestä molemmat pojat syntyneet Ranskassa ja täällä minua on katsottu lähinnä ihmetellen kun olen imettänyt tai kertonut imettäväni yli 2-3kk vauvaa. Asenne siis aivan toinen kuin Suomessa. Jo ensimmäisellä lääkärikäynnillä on lääkäri ehdottanut maidon antamista pullosta aina välillä että isäkin voi osallistua tai jos äidillä on menoja ja useammathan menevät töihin kun lapsella ikää 2,5kk eli eipä siinä paljon pidempään imetellä. Tuo pulloon totuttaminen tuntui aluksi hölmöltä, mutta joissain tilanteissa ollut ihan hyvä juttu että kelpaa tarvittaessa, tosin joka kerta saa tyrkyttää hetken jos toisenkin. Nyt kun oltiin ostoksilla niin vähän isommille lapsille tuntui olevan täysin outo näky kun imetin.

Meillä molemmat pojat nuhassa ilmeisesti. Pienempi aloitti ja nyt pari päivää sitten tuli isovelikin kipeäksi. Pienemmällä lähinnä rohinaa ja tuntuu ettei saa henkeä, kun jotain pyrkii ylöspäin ja välillä yskittää, mutta nenä ei mielestäni ole tukossa. Isommalla taas ääni käheänä, yskii ja nenä vuotaa. Lääkekuuri alotettiin perjantaina pienemmälle pojalle, mutta rohisee kovasti edelleenkin. Antibioottikuuri on varalla, jos ei auta, mutta taidan kuitenkin varata uuden lääkärin ennen aloittamista.

Onko jollain kokemusta refluksista niin että vauva ei pulauttele mitään? Meillä oli esikolla oli refluksia, mutta pulautteli hieman heti syönnin jälkeen ja jonkin aikaa syömisestä alkoi vatsanvääntö ja huuto niin että veti itseään kaarelle ja pulautteli vähäsen. Mutta kun tämä toinen ei pulauttele yhtään vaan nielee kaiken mitä nousee niin vaikea sanoa voisiko olla maitoa, joka rohisee hengitysteissä tai jota niellään kun nousee takaisin päin.

Yöunista aivan mahtavia tuollaiset 10h yöunet :) Meilläkin nukutaan yöllä ja ihan kivoja pätkiä, mutta nyt kun molemmat kipeinä ja rohisevia niin tuntuu että koko ajan saa olla kurkkimassa jompaa kumpaa ettei ole tukehtumassa. No ehkä se tästä.

Saini ja pojat
 
Moikka pitkästä aikaa täältäkin :wave:

Miten ihmeessä te saatte vauvanne nukkumaan noin hyvin?! Oon kyllä tosi kateellinen. Näin 3 tunnin yöunien jälkeen tuntuu mahdottomalta edes muistaa mitä oli nukkua kuusikin tuntia putkeen |O
Valvooko teillä vauvat sitten paljon päivisin? Nukkuuko miten pitkiä päikkäreitä kerralla?
Oon miettinyt, et voiko näin pienelle (6 vk) vielä opettaa mitään rytmiä? Ei oikein voi väkisinkään valvottaa ja huudattaa päivällä. Ei kai tässä auta kuin antaa ajan kulua ja haaveilla kunnon unista :)

saini81 kyseli refluksista, epäilen kans meidän pikkuisella sen olevan vaivana vaikka ei paljon pulauttele. Illat on kovaa itkua ja se tuskainen huuto alkaa yleensä sitten kun ensin nieleskellään kovasti ja pientä pulautusta tulee. Ja tuo nieleskely liittyy just aina tähän kovaan itkuun. En sitten tiedä onko refluksia vai ihan ilmavaivoja mikä itkettää. Mutta pieniä pulautteluja tulee vielä kaksikin tuntia syönnin jälkeen ja ne haisee ihan oksennukselle. Ei tavallista "maitopulautusta".

Viikon verran on neiti hymyillytkin, aamulla ja pitkien päiväunien jälkeen varsinkin tulee ihania hymyjä :heart: Illalla ei sitten paljon hymyilytä kun mahavaivoja itkeskellään.

takhisis & pikkuneiti 6 vk
 
Myökii voitas tänne ilmottautuu. 26.12 syntyi meille esikoispoika. Pituutta oli 51cm ja paino oli 3840g ja py. 36,5cm. Kolmen viikon neuvolassa painoo oli kerenny kertyä jo 4580g ja pituutta 54,5cm, että aika kovaa tahtia tuo ukko tuntuu kasvavan! =)

Mukavalle kuulostaa nuo 10h yöunet. Meillä yleesä herätään yöllä syömään noin 3-4h välein. Pari kertaa on nukkunu sen 5h putkeen.


Jooh toisen kerran lisää. Pikku-ukko kutsuu.
 
unista klo 22-01 ja 01.30-06.30.. on ollut viikolla näköjään..

seksiä oli kolme päivää kotiin tulon jälkeen.. :eek: :ashamed: :whistle: ;) ..no ei "tavallista" kuitenkaan..ja eilen sitten koklattiin ku teinit konsanaan piilossa ja hiljaa.. :LOL: :saint: .. oli oikein mukava tuokio..

aamulla tosin oli paniikki kun esikoinen sanoi *mie haluan meille mopsin*..ja kun se on koira.. ja aina kun esikoinen on halunnut koiraa mie olen plussannut ihan sata varmasti viikon sisällä..

no en mie kuitenkaan ihan suoraan usko että ottasin revanssia...

ja nyt massuhieronta tuokiolle.. :wave:
 
Käytiin neidin kanssa neuvolassa ja oli tullut kahdessa viikossa painoa melkein puolikiloa ja pituutta 2 cm! Kyllä hän vaan kohisten kasvaa. Sai rotarokotteen nyt, niin on aika väsynyt neiti ollut. Toivottavasti ei tule mitään muuta siitä.

Meillä menee yöt vaihtelevasti heräämisten suhteen. Herään ähkimiseen, niin tyrkkään tissiä suuhun, niin joko imee tai pudottaa pois ja on tyytyväinen. Joskus vilkuilen kelloakin, mutta olen todennut, että parempi kun ei liikaa vilkuile. Heräillään joko tiheään tai harvempaan - ihan yöstä riippuen.
 
meillä oli eilen taas neuvolas käynti ja katottiin pojan paino ja oliha tuota tullu jo 5140g ja ikää pojalla tulee lauantaina 4 viikkoo. kauhee miten tää kasvaa nopeesti.

taas tää yö täällä valvottu, ku nii pahasti ilmaa masussa ja maha kovalla. ainut miten täällä poika saa nukuttuu on pystyssä rinnan päällä. ihteeki väsyttää kyl aika hirmusen paljon, mut josko äiti sais sit päivällä nukkuu. :) toivossa on hyvä elää. :p
 
lol tääpiö nukku liki 5h putkeen :saint: ja siitä hyvästä mulla koskee päätä :headwall: oon siis nukkunu liikaa. reilua, eikö totta?!?

eilen hajettiin uusia silejä ja nyt huom,asin että yhdellä niistä on pilkkutauti. päerkele jos kuoleevat tuohon, just sijoitin kaloihin kumminki liki 50e.. :ashamed: |O
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!!

Miäkin ilmoittaudun mukaan tuolta odotuspuolelta tänne. Meille synty poika 30.12. Pituutta oli 51 ja painoa 3890g. Synnytys meni nopeasti, kesti vain 3,5h ja ponnistus vaihe oli 5 minuuttia. Tosi mukava muisto jäi tuosta synnytyksestä. Millään en malttais odottaa et sais nukkuu pidempiä pätkiä, täälläkin siis syödään parin tunnin välein. Mihin aikaan teillä käy vauvat nukkumaan? Meillä vaihtelee tosi paljon, toivottavast siihen tulis muutos. Tuo esikoinen joka on 1v9kk menee nukkumaan aina 20.30-21.00. Voikun vauvalle tulis sama rytmi...
 
Jospas minäkin tänne tuppautuisin... Seurailin odotuspuolella aktiivisesti kirjoittelua mutta itse ei tullut osallistuttua alun jälkeen laisinkaan :ashamed: ... Noh, meille syntyi 21.12. ihana pieni tyttönen. Synnytys oli aika nopea näin ensisynnyttäjälle, ja kun vauva jouduttiin tempaisemaan vauhdilla ulos sydänäänten heikettyä niin omat "vauriot" oli sitten sen mukaiset :p Kummasti vaan tuo pieni nyytti on vauhdittanut paranemista!
Tyttönen on kasvanut hienosti, mutta meilläkin taitaa olla ongelmana jonkinasteinen refluksitauti...Makuullaan nukkuminen on hankalaa, parhaiten vauveli nukkuisi sylissä. Soittelin juuri neuvolaan ja katsellaan ensi viikolla asiaa uudestaan, taidan tässä odotellessa jättää kokeeksi ainakin maidon pois omasta ruokavaliosta...Meillä ilmeisesti silent-versio taudista,tosin ilmeisen lievänä koska tyttö ei juurikaan vaivaansa itke, "ärisee", röyhtäilee ja nieleskelee vaan kovasti. Ja Cuplaton-tipat tuntuvat hieman ehkä lievittävän oloa...Miten te muut pärjäilette refluksivaivojen kanssa?
Muuten pirpana on äärimmäisen rauhallinen ja hyväntuulinen vauva, ja varmaan nukkuisikin ihan hyvin jos vaivoiltaan saisi. Nyt onkin harvinaisen pitkät päikkärit menossa, jo tunnin verran nukkunut...
 
Heippa,

Kiva kun on tullut taas lisää väkeä, hienoa jos ketju vähän vilkastuisi :)

Onkos kellään muulla vielä kuukautiset alkaneet? :kieh: Täällä ei mennyt kuuttakaan viikkoa niin johan oli menkat taas päällä...en ihan vielä kyllä olisi niitä odotellut.

Meillä on neiti nyt yhtäkkiä alkanut vaatimaan paljon enemmän ruokaa, kahden tunnin tai tunnin syöttövälejä ollut muutama päivä kun yleensä päivisinkin on 4 tuntia väliä ollut. Oon joutunut muutaman kerran antamaan tissin päälle korviketta kun ei ole maito riittänyt vaan on huutanut vaan lisää molemmat tissit jo tyhjättyään. Onko muilla tullut outoja muutoksia syömistottumuksiin? Neuvolasta meinasivat että kasvukausi voisi olla kyseessä että viikossa palaisi normaaliin?
 
heippa pitkästä aikaa..tääl elämä todellakin sekaisin..viime su 17.1 niin meidän koti paloi poroksi tääl espoossa ja mieheni työpaikka joka oli samas tontil..siitä oli uutisissakin su ja ma..meillä oli onni et 20 min aikasemmin lähdimme helsinkiin,kotoamme koska emme olisi selvinneet pois,sanoi palopäällikkö,ainoo mitä asunnosta jäi oli päällä olevat vaatteet.asunto oli palon jäljiltä kuin juhannuskokko..tääl lapset surevat leljujaan ja kotia,olemme olleet tän viikon mun vanhemmilla ja vlopuks menemme hotelliin,ens viikko auki..uuden asunnon saamme helmikuun alussa kaupungilta..itse olen aika väsynyt ja ajatukset pyörii päässä,vauva huus ekan yön palon jälkeen,kun olen ollu todella stressaantunut ja tulin viel ti todella kovaan flunssaa..apua olemme saanneet paljon ystäviltä ja tukea,pikku hiljaa eteenpäin..vauvasta ollaan iloittu vaik tilanne tälläinen..
mymmeli +poitsu reilu 3viikkoa..p.s en ole lukenut muiden juttuja,palaan myöhemmin palstalle
 
Meritähti Meillä oli tissillä asumista vähän ennen kuutta viikkoa. Tosin meillä vissiin maito riitti, kun ei ruokaa huutanut lisää. Tosin ne illat olin tiukasti sohvan nurkassa ja vaihtelin tissiltä toiselle ja pidin vain pieniä taukoja (6vkon iässä on vissiin tiheän imun kausi). Tällä viikolla ollaan sitten pidetty paljon pidempiä syömisvälejä (ja rinnat kerkesi tottua tiheämpään syöntiin, niin pakkaa 2 tunnin jälkeen jo), eikä illallakaan asuta rinnalla samalla tavalla kuin aikaisemmin. Neiti on huomenna 7 viikkoa.
Ei ole menkkoja näkynyt eikä kuulunut eikä ole edes ikävä.

Minulle iski eilen vauvakuume. Ei olla toista heti perään tekemässä. Haluan, että pystyn antamaan esikoiselle sen kaiken huomion, minkä tarvitsee ja minkä haluan antaa. Ja haluan töihinkin välissä (haluan paremmat vanhempainrahat kuin nyt). Mutta oli jotenkin hassua, että iski vauvakuumeen ihan yhtäkkiä. :D
 
Mymmelille suurensuuri :hug: , voimia!!! ihan kamalaa... hiljaseks vetää. :'(

Oon kanssa miettiny et mahtaisko meidänkin neiti kärsiä refluksista... on yskimistä, nieleksimistä, kitinää ja suoraa huutoo joskus selkä kaarella etenkin illalla, jonkin verran myös päivän mittaan. Pulauttelee melko runsaasti. Mahassa kuulostaa niinku ois formula-kisat menossa ja pierua pukkaa... :/ vai liekö vaan maha-suolikanavan kypsymättömyyttä? Neuvolasta käskettiin kokeilla Rela-tippoja, mutta ei ne kyl oo viä vaivaan auttanu. Pitäis varmaan kokeilla viä cuplatonia tms. jos niistä ois apua et hiukan helpottuis pienen vaivat. Aattelin kokeilla myöskin maidon poisjättämistä ruokavaliostani. On tää aika salapoliisin työtä... =)

Vielä ei oo tullu täällä syömiseen muutosta, paitsi et rintaraivarit on selkeesti vähentyny, onneks =) niin ja tuntuu et syömisaika on lyhentyny, enää ei rinnalla juurikaan olla kuin 15-30 min kerrallaan. Tyttö tänään 6 vko, saa nähdä tuleeko se tiheen imun kausi koska.

Täällä on jaeltu ihania hymyjä kohta viikon verran :D
Uusia ihania vaiheita odotellen,
elisar ja neitonen 6 vko :heart:
 
moikka! täällä myöskin yksi odotuspuolen taustailija ilmoittautuu! esikoispoikamme syntyi 18.12., 3670 g ja 49 cm. sairaalassa paino putosi reilusti, koska poika joutui valohoitoon keltaisuuden/bilirubiiniarvojen takia. viime viikolla käytiin neuvolassa kun poika oli 4,5 viikkoa ja silloin mitat oli 4430 g ja 56 cm. täällä mennään sekä rintamaidolla että korvikkeella, lisämaitoa annan aina kun tuntuu että poika jää vähänkään nälkäiseksi. väliäkö sillä mistä lapsi ruokansa saa, rinnasta vai pullosta, kunhan kasvaa ja voi hyvin.

masuvaivoja on ollut alusta lähtien, välillä enemmän ja välillä on rauhallisempia päiviä. cuplaton on ollut käytössä jo useamman viikon ja nyt myös viikon verran ollaan rela-tippoja otettu aamulla d-vitamiinin yhteydessä.

yöunista, täällä ollaan pisimmillään nukuttu 4,5h putkeen mutta esim. viime yönä 2h pätkiä ja osittain vauva vielä masuvaivojen takia nukkui vatsani/rintani päällä. siinä on todettu olevan hyvä olla vatsallaan, itse en vaan uskalla "täysillä" nukkua vauvan ollessa siinä. joten tänäänkin taitaa upota monta kupillista kahvia, pakko jotenkin yrittää pitää väsymys loitolla. :D

onkos muualla vietetty jo ristiäisiä/nimiäisiä? meillä oli viikonloppuna ristiäiset ja oli kyllä mukava, lämminhenkinen juhla. :heart:

mymmelille ja perheelle kovasti jaksamista :hug:
 
Pulpulpulpul...kuuluu taas sylikissan masusta... Kokeilin vaihtaa cuplatonit disflatyliin kun toisten mielestä tehokkaampia, mutta siirryttiin nyt vlopun jälkeen kiiruusti takaisin. Ei ainakaan mitään apuja niistä ollut, ja viime yönäkin valvottiin kolmeen kun niin väänsi ja käänsi :attn:
Välillä nukutaan toki hyvinkin, öisin tyttö syö 2-4 tunnin välein ja parhaimmillaan yhteensä 9h yöunia (siis välillä syöden, mutta nukahtaa heti uudelleen), tällainen yö on ehkä kerran/pari viikossa.
Maidon olen jättänyt itseltäni kokonaan ruokavaliosta pois, mutta ei ainakaan vielä mitään vaikutusta vauveliin...en oikein jaksa uskoakkaan mihinkään ruoka-aineallergiaan. Ristiäiset meillä on ensi vloppuna, ja silloin ajattelin syödä ihan normaaleja ruokia ja katsoa seuraukset.
Oho, tulipa nyt yhtä mahaa koko teksti :ashamed:
Mutta ihanasti pirpana äidille hymyilee aina välillä :heart: Ja neiti muuten tänään 5 vkoa :heart:
 
Meillä alkaa olla äiti ja poika erittäin väsyjä. Poitsu valvonu nyt muutamana yönä koko yön ja itkeny vaan. Masu kipeenä toisella. :'( cuplatonit käytössä täälläkin. Eilisen ja tään päivän poika valvonu päivätki ja alkaa olla tosi yliväsyny. Nyt on siirrytty jo nukuttamaan poika vaunuihin sisällä ku tuntuu parhaiten siellä nukkuvan. Tulee vaan kauheen epätoivonen olo, ku ei toista saa rauhottumaan millään. Monta kertaa tuolle avomiehellekki jo itkeny että oon huono äiti ku en saa lastani rauhottuu. Tunteet vieläki aika pinnalla. :D noh, joskohan sitä ens yönä jo sais vaavi ja äippä nukuttuu ihan kunnolla. =)

meillä ois ristiäiset pojalla parin viikon päästä. nimi saatu jo yksimielisesti pienten kinojen jälkeen sovittua. :)
 
Täällä poika jo 2kk kohta 2vko:a ja nyt alkaa pikku hiljaa helpottamaan elämä ton rytmityksen kanssa. Ei nyt sentään mitään selkeetä vieläkään mutta kuitenkin, että aamulla heräillään 8-9 aikaan, päivä menee tosi pikku-unilla (näitä 10-30min tirsoja silloin tällöin, ellei mennä jonnekin kaupoille tms jolloin ukkeli saattaa vetästä kevyesti 4h päiväunet ihan tyytyväisenä kun nukahtaa autoon menomatkalla ja on autuaan tietämätön kaikesta muusta mitä ympärillä tapahtuu, herää vasta kun ollaan tulossa kotiin päin. Sinänsä ystävällistä ettei tule ränkkää asioilla :D), illalla aletaan olemaan jo kuuden jälkeen hirmu väsyneitä ja noin 19-20 laitetaan omaan sänkyyn, jossa jälleen sen tunnin verran kitisee 10minuutin unien välillä, kunnes nukahtaa yöunilleen noin klo 21. Yöllä herätään 02 ja 04:n paikkeilla, kuuden aikaan tulee meidän väliin vielä pariksi tunniksi. Eli tasaisen epätasaista eloa mutta helpottaa kun tietää edes vähän miten ukko suunnittelee perheen päivärytmin ;)

Nimijuhlaa vietettiin meillä siis 16. päivä

Menkoista joku kyseli niin täällä sellaisetkin jo tuossa oli ja aloitin yhdistelmäpilleritkin jo siinä niiden aikana, mutta yhteisestä päätöksestä ne myös jo lopetinkin vajaan kolmen viikon käytön jälkeen. Aikanaan lopetin normipillerit vuosia sitten migreenin takia ja eipä ollut tilanne muuttunut nytkään, eli en ruvennut väkisin hankkimaan itselleni tähän hormonihässäkkään ja kroonisen väsymyksen päälle vielä tahallani päänsärkyjä. Ei siis hormoneja mulle vieläkään. Kai se on vaan ymmärrettävä.

Muuten pieni mies on hirmuinen hölpöttäjä ja naureskelija paitti nyt muutaman päivän ollut aika kärttyinen, masu ollut sekaisin ja kuolaa kovasti, siispä koitettiin ikeniä ja saattaapa olla että hän sitten päättää tehdä tuossa hampaan tuohon ylös eteen jo ihan tässä! kauhistus, sanoo äiti jota on alkanut jo hirvittää että miten nopeasti nuo ihan oikeasti kasvavat! :'( tämäkin tapaus on jo kotipunnauksilla semmoisen 5,3kg (syntyessä 2,8kg) ja pituutta on noin 60cm (synt. 48cm) eli kasvutahto on aivan jäätävä! Ja osaa jo kääntyä mahalta selälleen..... :eek:

Semmoista tänne. Nyt siivoushommiin, muutetaan sunnuntaina ihanaan kolmioon viereiseen asuntoon eli muutto ei sinänsä pääse pahasti rasittamaan kun ei tartte yksiäkään rappuja mm. kantaa! luksusta! :)
 
Mahavaivoista, suosittelen kokeilemaan vyöhyketerapiaa, sillä meillä on kaksi mahavaivasta hoidettu. Juhosta huomaa heti jos on jäänyt hierontatuokio väliin. Eihän se toki kaikille auta, mutta halpa kokeilla.

Mä oon vieläki järkyttyny kui helppo tääpiö on, kaksi edellistä kun on olleet ihan jotain muuta. ja iso. no kookkaita edellisetki on ollu, mut tää on ihan omaaluokkaansa..

Pillerit+ päänsärky, täällä ei edes saa yhdistelmiä jos on migreeniä, tämä on tullut käyttöön sen jälkeen kun meidän yks lääkäri tajus että se ois voinu tappaa mut yhdistelmäpillereillä, sen jälkeen kukaan kellä on migreeniä ei oo saanu yhdistelmiä, samoin ovat joutunu lopettaa niiden käytön :eek: täti otti siis asiat vakavasti.
Oli vaan sattunu lääkäri juttelees neurologin kanssa ja sit se soitteliki pitkin kyliä asian tiimoilta :saint:
 
meil on oikee mahatauti..onneks ei Alilla vielä...ja auto piiputtaa viimesiään :headwall: ..silti kun luin miten mymmelin perheellekävi ..niin en valita.. ja Luojaa kiitän että mymmelin perhe säily ehjänä..iso voima :hug: ihan kko perheelle
 

Yhteistyössä