2009 Joulutontut!!!!

Heipat taas pitkästä aikaa täältäkin :wave:

Heili oli kyselly mihin aikaan lapsoset menee nukkumaan. Pyry 3,5v menee nukkumaan 20-21 välissä. Ja Peppi 7,5vk nukahtaa 23.30-1.30 välissä. Mä en oo koskaan ollu iltavirkku, niin tuskaa valvoa noin myöhään. Aina oon menny viimeistään 23 nukkumaan, yleensä nukahtanu aikasemmin sohvalle. Ja nyt kun ei pääse ajoissa nukkumaan, yössä pitää herätä kahden tunnin välein imettämään ja nousta ylös kasilta ku Pyry herää, niin tuntuu välillä |O parhaimmillaan :'(

Nyt oon huomannu parina päivänä, et Peppi piereskelee kovasti. Ei edes kakkaa tule joka kerta ku päästää kunnon pierut. Toinen taas on tuo nieleskely. Tuntuu et puklia nousee ja nielee sitä. Sen jälkeen jonku aikaa sisäänpäin hengittäminen vaikeaa. Mistä tuommonen vois johtua? Olisko meilläki tuota refluksiaa? Saattaa nimittäin pulauttaaki kaikki mitä on syöny..

*muoks* ja Peppi myös aivastellu vastasyntyneestä asti. Ja välillä yskiskelee myös.

Kuukautiset ei oo vielä alkaneet. Toivottavasti alkavat, ettei ainakaan olis tulossa uutta putkeen :ashamed: :ashamed:

Käytiin tänään pojan päiväkodilla kuvauksissa. Otti kuvan Pepistä ja Pyrystä erikseen, sitten vielä sisaruskuvan :heart: En malta odottaa että kuvat tulee postista :)

Viides kupillinen kahvia tälle päivälle. Jos jaksais loppupäivän näillä.. :whistle:
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa...

Kovin on ollut kiireistä, että eipä ehdi paljon kirjoitella, tosin huomaa muutenkin että tää palsta on hiljaisempi kuin odotusaikana (jonka ymmärtää kyllä hyvin että miksi), jos jää pari päivää väliin niin ei ihan hirveästi ehdi tekstiä tulla.

Täällä neidillä helpotti selkeesti mahavaivat kun aloitettiin antamaan disflatyliä (vai miten tuo nyt kirjoitettiin), aamulla täräytän lusikkaan relat, pierutipat ja d-vitamiinin niin johan lähtee päivä käyntiin neidillä. Aikasemmin panttas kakkaa monta monta päivää mutta nyt tulee joka päivä tai vähintään joka toinen päivä niin huomaa että on tytöllä paljon helpompi olla.

Meillä on nyt vasta viikon verran tuota rytmiä haettu, että millä pysyis kiukut poissa (huomattiin että jos ei oo kunnon päiväunia niin ei saa illalla nukkumaan millään), eli aamulla herätään siinä 8-9 ja ekat pitkät päikkärit alkaa siinä 11 pintaan, saattaa nukkua sen 2-4h ja sitten iltapäivästä 17-18 toiset pitkät päikkärit. Iltaunille yritetään mennä viimeistään siinä 22. On nyt viikon verran toiminut ihan hyvin, mutta katsellaan nyt.

Menkat täälläkin ollut kerran jo ja pillerit tuli alotettua samalla, jotta ei toista yllätystä ihan heti tulisi. Ihmettelin kun menkat kesti vaan 4päivää kun aikasemmin ollut viikon läjäys, no en valita parempi näin.

Tuntuu että kamalasti teillä muilla on vauvat jo kehittyneet tekemään vaikka mitä (joku kertoi kääntymisestä mahalleen yms), meillä ollaan ilmeisesti hieman jälkijunassa kun ei tuo pään kannattelukaan ihan suju vielä...tosin tultiinhan meillä etu ajassakin tähän maailmaa että josko sekin selittäisi jotain
=) enpä tiedä.

Mutta nyt pyykinpesuun ja ruuanlaittoon. Perusarki on niin mukavaa :heart:

Mymmelille vielä hurjasti jaksuja :hug:

Firesun ja Vilma 2kk ja vielä viikko päällekin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Nyt oon huomannu parina päivänä, et Peppi piereskelee kovasti. Ei edes kakkaa tule joka kerta ku päästää kunnon pierut. Toinen taas on tuo nieleskely. Tuntuu et puklia nousee ja nielee sitä.
Meillä ihan sama, että hirmuinen pörinä käy jatkuvasti! Meillä saattaa olla kyse ihan vaan siitä, että tyyppi hötkii ihan hulluna, oikein kuuluu semmoinen kurlaus suolista kun nielee ilmaa syödessä. Nyt aloitettiin ihan ihmiskokeena testi, että vaihdettiin NAN:it Tutteliin (imetyksen lisäksi meillä siis korvikkeet kun ei ukolle riitä meikäläisen varastot millään, lähinnä semmoiseksi kivaksi väli-/ huikopalaksi..:)) ja katsotaan muuttuuko herran vattan toiminta johonkin suuntaan, kun välillä on ollut kakkakin jo semmoista vihreää ja luin jstain, että nanista saattaa käydä niin, toisaalta sitten taas tuttelista on sanottu, että siitä tulis vattavaivaa muuten... ni katsotaan nyt sitten, että miten meillä :)

Firesunille, niin teillä tultiin tosiaan myös etuajassa muutama viikko? Meillä siis herra syntyi 16.marraskuuta, 3 viikkoa etukäteen. Tässä ketjussahan on oikeastaan aika paljonkin ikäeroa, kun jos ajattelee, että ekat syntyivät jo marraskuun puolivälissä ja vikat ihan vasta muutama viikko sitten vuodenvaihteessa. Tekee hirmusti eroa tietysti vauvoihin. Mutta mitä tuohon kehitykseen tulee, niin itse olen melkein suru jo puserossa kun tuo ukko temppuilee niin kovin jo ja on jo ihan pieni mies, ei mikään vauva enää! :'( Päätä kannatteli tikkana jo 5 viikon paikkeilla ja muutenkin vaikuttaa siltä, että hän varmaan jo juoksee tossa parin kuukauden kuluttua... No ei nyt sentään vielä toivottavasti, ja saattaahan se olla, että jossain vaiheessa häntä ei sitten huvitakaan vähään aikaan tehdä mitään uutta :) Ja kaikki vauvat on kumminkin niiiiin erilaisia, mikä on ihanaa :heart:

Jahas, sitten jos tämä mamma rupeais kattelemaan laihduttajia telkkarista ja venyttelemään kun on nuo päivän operaatiotkin jo hoidossa, arki on OIKEESTI tosi kivaa :)

Santeriina ja Nuutti 2kk + viikko

 
moi moi...
Täällä menkat alkoi viikko sitten...seksiä ei olla harrastettu ku odotan että saisin hormoonikierrukan, me molemmat inhotaan kortsua. haluja kyllä on! ;)

Meidän lapset käy yöunille , Emma 1½v klo19, aina menny siihen aikaan, ja Lucas poitsu 6vkonen,on nyt aika tarkkaan menny klo17-18 aikaan.

Lucas ei sitten eilen nukkunu päikkyjä ollenkaan, ja klo02.15 maidon juonnin jälkeen oli sit hereillä klo8 asti, en tiedä mikä oli, oliko masu kipee tai sit ei ollu vaan väsy.
Noh onneks selvisin hengis, mieheni oli koulutukses oulussa, esikoinen Emma oli tarhassa, mummi tuli vei/haki, ja Lucas sit onneks nukkui päikyt, eka klo10-11 ja toiset klo12.30-16.00.

Juu-u arki on ihanaa... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
*muoks* ja Peppi myös aivastellu vastasyntyneestä asti. Ja välillä yskiskelee myös.
Meillä on aivastellut kanssa ja yskinyt. On normaalia, eikä liity vilustumiseen.

Menkkoja ei ole täällä näkynyt eikä ole ikäväkään niitä.

Tuntuu, että neiti piereskelee oikein urakalla, mutta ei tunnu kuitenkaan vaivaavan sen enempää. Yöllä hyvä kun ähistää vieressä pierua samalla syöden.

Hmm, neiti nukahti vaunuihin tunti sitten, toivottavasti saadaan yö nukuttua hyvin kuitenkin. Normaalisti mennään yhdessä nukkumaan 21-22 välissä. Jospa nukkuisi kunnon pätkän, kun ei minusta haise maito koko ajan. Voisi miehenkin kanssa aikaa viettää.
 
Moikka täältäkin :wave:

Mahavaivat jatkuu edelleen ja pieruja riittää myös täällä :/ Välillä joku päivä menee paremmin, mutta tänäänkin itketty lähes kaikki valveillaoloaika! Meillä myös oikein kurina kuuluu mahasta kun hotkitaan ja ilmaa menee samalla.

Nukkumaanmenoajoista ollut puhetta, esikoinen (6v.) menee vaihtelevasti klo 20-22. Sitten tämä tuore tapaus nukahtaa yöunille siinä 23-01. Oon yrittänyt aikaistaa tätä rytmin tapaista, kun aamulla on noustava jo seitsemältä kun esikoinen on vietävä eskariin.

Jokos teidän pikkuiset on kiinnostuneet mistään leluista? Siis katselemaan leluja, ei kai nyt vielä ihan leikitä :D Meillä katselee joitakin helistimiä jonkin aikaa, mutta ei sen kummemmin osoita kiinnostusta. Lattialle olen kokeillut laittaa "puuhamaton" päälle köllöttelemään, siinä yläpuolella roikkuu leluja mutta ne ei kiinnosta vielä.

Menkoista, juu kyllä valitettavasti on alkaneet. 4 viikkoa synnytyksestä ja alkoi :kieh: Sama juttu esikoisen synnyttyä.

Onhan tämä arki ihan kivaa, hommaa ainakin riittää. Ei käy aika pitkäksi!!

takhisis + neea 7 viikkoa ja muutama päivä
 
Neuvolassa käyty, 59cm ja 5,9kg :LOL: ja taas kuultu se perinteinen -ne noi korvikelapset kasvaa niin hyvin..- no juu varmaan kasvaa, mutta kun se on imetyksellä.
Kehu että terhakka tapaus on ja kauniit hymykuopat. osaa tarpeeks asioita jne. lääkäri on sit joskus, oli nyt sairastunu lekuri.
ja rotarokote saatiin, toivottavasti ei tule sivuoireita.
Täällä on kaunis auringon paiste, -22 ja kauhia tuuli.
 
Pakko tulla hehkuttaan tätä vrkautta...
Lucas meni eilen yöunille klo17.30, klo23.15 ja klo03.15 maitoa.Eli heräs vain 2kertaa, kun yleensä herää jopa 5kertaa..
Aamulla klo6.30 kakka ja maitoa, pikkunokoset klo07.30-08.15.
Klo9.00 maitoa ja klo9.30 ulos päikkäreille, herätin klo15 niistä päikkäreiltä!..

Eli taisi tuo tiheänimunkausi loppua, tai sitten asiaan on vaikuttanu se seikka ku jätin kaikki tipat pois, paitsi d-vitamiinit. Käytössä oli kolme päivää sitte relatipat ja disflatyl tipat...kahden päivän kitinöiden jälkeen päätin lopettaa nuo yllämainitut tipat...
Kunpa tietäis...noh pääasia että alkaa uni maistumaan ja kitinät vähentyny.

Mä aloitan antaan pe-povelliä kun tuota maitoo menee 1½litraa päiväs.
 
Sydänkäpynen Miten aattelit antaa tota velliä? Siis missä suhteessa? Ja ootko saanut jostain jotain neuvolaohjeita tms? Me nimittäin annettiin eilen n. 20-30ml maissivelliä ekakertaa (Nuutti siis 2kk 1vko ja risat) ja yö oli IHAN hirveä - poika heräili tunnin välein vaikka on ollut muuten jo noin 2-3 x syötöillä/yö. Ei se kitissyt juurikaan, mutta ei vaan nukkunut pirulainen kun yleensä on ollut että kun herää ni syö ja nukahtaa heti uudelleen. Nyt jäi vaan kikkailemaan omiaan sänkyynsä (nukutaan siis samassa huoneessa, poika mun sängyn vieressä omassa sängyssään aina aamuyöhön saakka) aina vähintään vartiksi ja sit heräs lopullisesti yöuniltaan klo 05... hohhoi. En tiedä johtuiko vellistä vai mistä ihmeestä. Kakka oli ainakin erilaista tänään :p Ei kuitenkaan säikähdetty tota viimeyötä vaan annettiin nytkin illalla pojalle vähän velliä, että josko olikin vaan yhteensattuma tuo huono uni. Mutta kerro ihmeessä miten teillä vellin kanssa sujuu, kun tuntuu että ylipäätään se vellin antaminen on taas sarjassa asioita jotka jakavat mielipiteitä :)
 
ihan uteliaisuuttani tuohon vellikeskusteluun että eikös se oo sama kuitenki ku korvike, vähän vaan sotkettu sekaan jauhetta.
ja kannattaa kokeilut alottaa aamusta ja ihan pieninä määrinä (5ml) niin näkee tuleeko niistä reaktiota. *sanoo yhden superallergisen äiti*
täällä on ohjeistus ollu että ei vellejä vaan ihan kiinteitä jos on tarve.
 
Hei moi kaikille!!!!

Oon käynyt lukeen jo muutamia kertoja, mut en kirjoittaan ole ehtinyt...
Siis aivan käsittämättöm'sti menee aika.... ei sis mitään ehdi tehdä.

Niin... Mä en nyt täysimetä, niinkuin aikaisempia, en vaan ehdi ja mies on ihan tyytyväinen et voi osallistua 100% mukaan, saatiin joku rokote ja oltiin sen takia 2päivää sairaalassa ku nous kuume.... Neiti kitisee paljon ja vääntää vatsaa... on oikea sylivauva, ja mut ehkä vähän kärsiis siitä..

Mä sairastuin masennukseen ja sain lääkkeetkin, mutta nyt yöt menee valvoen, kun on niin huono olo... siis kait normaalia lääkkeiden aloituksen ja parin ekan viikon ajan... niin et jos jollain kokemuksia vois auttaaa mua...

Täällä ei menkat vielä alkanut, ja seksiä ilman yhdyntää ollaan testailtu, mut ei oikeesti aika ees siihen riitä...

Yritän silloin tällöin käydä moikkaileen teitä täällä...

Jisse
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
ihan uteliaisuuttani tuohon vellikeskusteluun että eikös se oo sama kuitenki ku korvike, vähän vaan sotkettu sekaan jauhetta.
ja kannattaa kokeilut alottaa aamusta ja ihan pieninä määrinä (5ml) niin näkee tuleeko niistä reaktiota. *sanoo yhden superallergisen äiti*
täällä on ohjeistus ollu että ei vellejä vaan ihan kiinteitä jos on tarve.
Käsittääkseni on, siis suunnilleen sama kuin korvike. Hiukan kiinteämpää vaan niin sulaa tai ainakin pitäisi sulaa hiukan hitaammin kuin pelkän maidon. Meillä tuo pienimies on vaan aivan äärimmäisen nälkäinen jatkuvasti (eilen söi n. 250ml/syöttökerta..) ja kasvuhalu on hirmuinen niin siksi päätettiin katsoa eikä katua. Ainakin poika vaikuttaa tyytyväiseltä, vatta toimii ja hirmuinen paukuttelu on myös loppunut, jotka viitannevat siihen, että massu on kunnossa. Mut kassellaan tässä nyt, ehkä annetaan vielä velliä, ehkä ei :) Pakko vielä sanoa, että onhan noi neuvolaohjeet ja -ohjeistukset tietysti ihan järkeviä joissain asioissa, mutta itse olen sitä mieltä, että kyllä itse sen lapsensa tuntee parhaiten ja näkee mikä sopii ja mikä ei.

Ja nyt tämä mamma jättää miehet nukkumaan ja suuntaa itse taas Pumpiin! :)
 
Jisselle yytä! :hug:

santeriina, juu ja noissa suosituksissa tuntuu olevan ihan paikkakuntakohtaisia eroja.

yö mini hyvin, nukkumaan vaille 00, eka herätys vähän jälkeen 4, seuraava jälkeen 6 ja nousin sit tuosssa jälkeen 7.30. kun ei vaan enää nukuttanu.
Tääpiö ei ole enää pikkuvauva, hiän liikkuu :eek:
 
Heissan.

Pikaisesti vain omia kuulumisia :) Yöt menee jo hyvin. Peppi pistää siinä 22.30 aikaan nukkumaan, syö puolenyön maissa, sit neljältä ja kuudelta ja kasilta ku Pyry herää. Ihana ku pääsee iteki 23 aikoihin nukkumaan :)

Aloin antamaan disflatylia aina 18-19 aikoihin, liekö se sit rauhoittanu iltoja.

Kovasti neiti kasvaa. Yks päivä nauroi jo ääneen :heart: Ja juttelee koko ajan kovasti :) Jumppamatolle ku laitan selälleen niin aina menee kyljelleen. Hassua, missäs iässä ne oppii kääntymään? Pitääpä yrittää joskus laittaa mahallee, kuinka kauan jaksaa päätään kannatella.

50 cm vaatteet vielä käytössä, vaikka 8 viikkoa tulee ikää huomenna :LOL: Eipä haittaa, ihana kun on pieni pidempään :)
 
Moi! Täällähän on tuttuja :flower:

Mulla näemmä vähän pitkät piuhat, kun nyt vasta hokasin tän palstan :LOL:

Hyvää viikonloppua äideille ja vauvoille! Palailen myöhemmin... :wave:

Grace & neiti Vaavi 7 viikkoa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Santeriina 82:
Sydänkäpynen Miten aattelit antaa tota velliä? Siis missä suhteessa? Ja ootko saanut jostain jotain neuvolaohjeita tms? Me nimittäin annettiin eilen n. 20-30ml maissivelliä ekakertaa (Nuutti siis 2kk 1vko ja risat) ja yö oli IHAN hirveä - poika heräili tunnin välein vaikka on ollut muuten jo noin 2-3 x syötöillä/yö. Ei se kitissyt juurikaan, mutta ei vaan nukkunut pirulainen kun yleensä on ollut että kun herää ni syö ja nukahtaa heti uudelleen. Nyt jäi vaan kikkailemaan omiaan sänkyynsä (nukutaan siis samassa huoneessa, poika mun sängyn vieressä omassa sängyssään aina aamuyöhön saakka) aina vähintään vartiksi ja sit heräs lopullisesti yöuniltaan klo 05... hohhoi. En tiedä johtuiko vellistä vai mistä ihmeestä. Kakka oli ainakin erilaista tänään :p Ei kuitenkaan säikähdetty tota viimeyötä vaan annettiin nytkin illalla pojalle vähän velliä, että josko olikin vaan yhteensattuma tuo huono uni. Mutta kerro ihmeessä miten teillä vellin kanssa sujuu, kun tuntuu että ylipäätään se vellin antaminen on taas sarjassa asioita jotka jakavat mielipiteitä :)
Moi, aloitin ihan 50/50 suhtees, eli 50ml korviketta ja 50ml pepoota, tänään klo16.45 annoin ekan annoksen, ja siihen annokseen lucas nukahti yöunille klo17.15...
Juu tää velli juttu jakaa mielipiteitä, mutta mä aloitin sen takia vellit ku korviketta menee helposti 1½l päiväs..
Aloitan 1kk päästä sit kiinteet. Korvike vauvat on aika eri asia, neuvolassa sanoivat että 3kk iässä hyvä aloittaa kinteet.

Ja voi olla että tää vellittely ei vaikuta yhtään, niin sit lopetan vellittelyn...esikoinen kun sai velliä niin eipä sillä vaikutusta ollu, joten saas nähdä, mutta tämä poika on aivan erimaata kuin meidän esikoinen tyttö emma...
Ja kyllä ne neuvolla neuvoo että mielummin aloittaa kinteet kuin velli, mutta mä ajattelen sillä lailla et pepo-velillä on hyvä aloittaa et masu tottuu..
Tätä mieltä mä oon..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Moi, aloitin ihan 50/50 suhtees, eli 50ml korviketta ja 50ml pepoota, tänään klo16.45 annoin ekan annoksen, ja siihen annokseen lucas nukahti yöunille klo17.15...
Juu tää velli juttu jakaa mielipiteitä, mutta mä aloitin sen takia vellit ku korviketta menee helposti 1½l päiväs..
Aloitan 1kk päästä sit kiinteet. Korvike vauvat on aika eri asia, neuvolassa sanoivat että 3kk iässä hyvä aloittaa kinteet.

Ja voi olla että tää vellittely ei vaikuta yhtään, niin sit lopetan vellittelyn...esikoinen kun sai velliä niin eipä sillä vaikutusta ollu, joten saas nähdä, mutta tämä poika on aivan erimaata kuin meidän esikoinen tyttö emma...
Ja kyllä ne neuvolla neuvoo että mielummin aloittaa kinteet kuin velli, mutta mä ajattelen sillä lailla et pepo-velillä on hyvä aloittaa et masu tottuu..
Tätä mieltä mä oon..
Sama juttu, että pojalla hirmuinen nälkä. Hyvin harvoin riittää pelkät meikäläisen maidot, lähinnä jos riittää niin on sitten ihan vaan joku pikku "välipala" meneillään. Lähes joka kerta annan vielä tissin päälle lisämaitoa ja siis ylipäätään Nuutti saa noin 50/50 korviketta ja rintaa. Niinä kertoina kun saa pelkkää pulloa menee korviketta suunnilleen 200ml. Hmm, en oo muuten laskeskellut, että paljonko Nuutti syö noin keskimäärin koko vuorokaudessa... :$ Pitänee ottaa asiaksi tarkkailla. Mutta siis meillä ainakin nyt vaikuttaisi muutaman päivän vellikokeilujen jälkeen siltä, että ei vaikuta poikaan mitenkään. Siis että pysyisi yhtään sen pidempää täytenä. Eli todennäköisesti ei turhaan velliä viitsitä antaa. Katsotaan miten tästä eteen päin ja missä vaiheessa aletaan kiinteitä antamaan. Ja tuossa olen aika samoilla linjoilla, että itsekin antaisin ensin jotain kevyttä velliä ennen kuin aloittaisin suoraan kiinteät. Ihan jos itseäänkin ajattelee, että eihän sitä aikuinenkaan voi suoraan paaston jälkeen hypätä normaaliruokaan vaan totutellaan ja kuulostellaan :) heh.
 
heippa..pikaisesti kirjoitan tänne kuulumisia,en oo valitettavasti vielkään kerinny lukee teijän juttuja =(..
me ¨saatiin nyt vihdoin kaupungilta asunto,kun oma meni siinä tulipalos..
aikas raskasta aikaa ollu tää aika nyt,kun pitäny miljoona asiaa hoitaa..
meillä poitsu täyttää tänään 1kk ja on tosi pieni viel,tän viikon ma poitsu oli neuvolassa 3,7kg..paino noussu hitaasti,oli se korvatulehdus ja kunnon nuha,meil syödään pelkkää rintaa vaan ja pulloon oon lypsäny,mut ei oikeen syö siitä mitn..manduca repun ostin tykkää olla siinä..kun olen ollut stressaantunut niin poitsu halunnu olla vaan sylis,nukkuu meijän välis..ei oikeen viihdy muuaalla..
isommat lapset voivat suht hyvin,surevat viel omia huoneita ja lelujaan..
ai niin meil poitsu nyt ruvennu kunnolla tankkaa syö päiväl n 2h-2,5h välein mut yöl n3 kertaa..
ristiäisii ei olla viel hirveesti ehtiny miettii,kunhan saatais eka koti ns kuntoon..
mymmeli +poitsu 1kk
 
Iltoja!

Tuli mieleeni, et onko kenelläkään kokemusta koliikkivauvasta? Epäilen et meidän neidillä on koliikki, n. kuukauden iässä alkoi huudot. Mietin vaan kun oon kuullu et useimmilla koliikki-itkut toistuu päivittäin suht samanlaisina ja tulee enimmäkseen liltaisin, mutta meillä ei mee ollenkaan niin, et onko kuitenki jostain muusta kyse. Tyttö voi huutaa pitkin päivääkin aamusta alkaen, joskus esim 6 tuntia, joskus vaan pari... :( Illat on yleensä itkuisia, tai siis ei itkeskele vaan huutaa suoraa huutoo. Joukkoon mahtuu myös päiviä et ei juurikaan itke, niinku tänään näyttäis olevan (tosin ilta on vielä nuori). Puolen yön maissa rauhottuu nukkumaan ja yön sitten nukkuukin nykyään hyvin. Onneks :) Hiukanko aina mietin kun on ns. parempi päivä, et mitä oon syöny tai tehny tänään tai eilen erilailla... Tuntuu vaan niin pahalta toisen puolesta, kun huutaa niin kovasti eikä ite voi juurikaan helpottaa pienen oloo. Mutta kai sekin aikanaan helpottaa! Ja se on ainakin mulle helpotus, et on hetkiä jolloin on myös tyytyväinen ja hymyileväinen, et tuskin mistään kauheen vakavasta vaivasta on kyse...

Täälläkin Disflatyl tipat aloitettu, en tiedä onko niistä apua. Ehkä yöt on parantunu niiden alottamisen jälkeen, mut ei se iltaitkuihin oo ainakaan auttanu.

Voimia kaikille äideille, etenkin mymmelille :hug:

elisar ja tyttönen 7 vko :heart:
 
elisar, koliikkiin taitaa olla vaatimuksena 4 päivää viikossa huutoa vähintään 4h vyorokaudessa. tosin kovasti kuulostas koliikki huudolta :/ jotkut on saanu avun vyöhyketerapiasta. musta on ihan kummaa kun Juholla ei ole koliikkia, kahdella edellisellä oli..

jee keli lauhtu, jos huomenna pääsis ulos! siis mikäli ei hukuta lumeen.. :headwall: tai lennetä tuulen mukaan.
 
Elisar, luulempa et meillä myös jonkinlaista koliikkia. Neuvolantätikin oli sitä mieltä.

Meillä tosin huuto alkoi jo pari päivää sairaalasta kotiutumisen jälkeen :( Suurimman osan valveillaoloajasta neiti huutaa, ei siis mitään kitinää vaan suoraa huutoa. Illat yleensä pahimpia. Jokunen päivä silloin tällöin on kyllä parempi ja ihanat hymyt huutojen välissä auttaa jaksamaan :heart:
Välillä saattaa kyllä mennä päiväkin ettei hymyillä yhtään kun itkeskellään niin kovasti.

Meillä käytössä relatipat ja disflatyl, en tiiä onko merkittävää apua. Jospa aika auttaa tähänkin ongelmaan, esikoisella helpotti kun aloin kiinteitä syöttämään.

takhisis + vauveli 8 viikkoa

 
Heipä hei taas,

Mymmelin perheelle voimia :hug: luojan kiitos säästyitte itse ehjinä :hug:

Myräkkä tutulta kuulostaa nuo Pepin vaivat. Meillä tyttö myös pieree päivittäin eikä aina kakkaa, välillä ei ole siitä moksiskaan mutta välillä ilmavaivat selkeästi tytyäkin häiritsee. Aivastellut ja välillä yskinytkin on myös syntymästä asti mutta on kuulemma ihan normaalia eikä liity vilustumiseen. Ja tuo nieleskely, etenkin kun tyttö kovasti touhottaa ja hosuu niin silloin saattaa niellä kuolaa ? ja hetken joutuu oikein keskittymään hengittämiseen. En ole tuosta ollut huolissaan, luulen että menee vaan kuolaa väärään kurkkuun.

Koivunkävyllä onkin komian kokoinen pikkuinen! Meidän neiti oli 7vko neuvolassa 58,5 cm ja 4760 grammaa, että on näissä kyllä isoja eroja. :D

Nukkumaanmenoajoista ollut puhetta. Meillä neiti alkoi melko pian nukkumaan pitkiä pätkiä öisin, mutta nukkumaanmenoajat oli alkuun tosi myöhäisiä, alkuun nukahti yöunille yhden ja kolmen välillä, sitten yhdentoista kahdentoista välillä ja nyt viimeiset kolme iltaa on alkanut yöunille jo 9 ja kymmenen välillä. Jotenka tyytyväinen olen tähän kehitykseen. Unia vetelee putkeen 7-9 tuntia ennen kuin pyytää maitoa seuraavan kerran.

Ristiäisiä meillä vietettiin jo tammikuun puolivälin paikkeilla, neiti sai nimekseen kutsumanimekseen Enni :heart: Muut nimet jääköön pimentoon :)

Enpä sitten ole ainoa jota nuo menkat on jo alkaneet kiusaamaan taas. Itse olen miettinyt kuparikierukkaa, mutta en tiedä voinko sitä ihan pian sektion jälkeen saada...hormoonittoman vaihtoehdon haluan kuitenkin, eikä oikein kumiukot kiinnostaisi...

Onko muiden miehillä vauvakuumetta? Täällä mies on ihan mahoton...miten oma vauva voi laukaista niin voimakkaan vauvakuumeen...? Ei tuolla ennen ole mitään kuumetta ollut, niin kuin oli minulla silloin kuin ekaa vasta toivottiin.

Jaksamista kaikille mahavaivojen ja yövalvomisten kanssa painiskeleville! :hug:
 

Yhteistyössä