+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++ vol.2

Onnea Huldasharks kotiinpääsystä! Eipä siellä sairaalassa todella mitään älyttömän hehkeetä ole niin mukava päästä kotiin tutustumaan uuteen tulokkaaseen.

Sisalle ja Epalle onnittelut mukavista ultrakuulumisista!

Niin ja tuosta lasketun ajan laskemistesta neuvolassa. Mun terkka sanoi, että se heidän ohjelma laskee LAn päivälle 39+6 ja sen takia heittää tuolla yhdellä päivällä.

Hyvää synttäriä Minnarun!

Skorpioni kyllä nyt tosiaan mennään pitkän kaavan mukaan. Toivottavasti sä olet nyt jo synnytyssalissa kärsimässä kunnon supistuksista ;)

Tänään käyty tervehtimässä 2 vkoa vanhaa vauvaa. On ne vaan niin sulosia pikkutuhisijoita! Puoliväli on nyt ylitetty ja ylihuomenna ois rakenneultra. Onneks tässä on niin paljon puuhaa, ettei ehdi jännittää ultraa. Meinasin nyt syksyllä mennä äitiysjoogaan ja joogapilatekseen. Onkos teillä kokemuksia tällaisita aktiviteeteista?

Mango ja Kieppuli 20+1
 
Tänään käyty ultrassa. Kaikki näytti kuulemma olevan kunnossa ja saatiin oikein vahva poikalupaus. Kaverilla oli vehje pystyssä, jotta ei hirveesti jäänyt arvailujen varaan :D Kooltaan oli 5pvää pienempi kuin viikkojen mukaan. Arvelenkin, että venyy tammikuun puolelle ennen kuin tämä poikanen maailmaan tupsahtaa.

Vaikka isoveikalta saakin hyvin kaikki vaatteet, täytyy mun pari pientä vaatetta käydä hommaamassa ihan omaksi tulokkaalle.

Mango 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Minnarun
Mango: onnittelut ultrasta ? täällä malttamattomana odotan ensimmäistä ultraa ? olen ajatellut että kysyn sukupuolta kunhan aika tullee. 23.8.2011 olisi sitten ensimmäisen ultran vuoro, verikokeet otettiinkin jo tänään
 
Minnarun: Ihanaa, että pikkuisen sydänäänet kuuluivat! :heart: Onnea! Kuulostaa kummalliselta tuo ruokavalio-ohje... Meilläpäin täällä kaikki yli 25-vuotiaat äidit menee sokerirasitukseen, oli ylipainoa/sukurasitetta tai ei. Esikoisesta en joutunut, nyt menen siis. Vähän jänskättää, että millanen se mahtaa olla ja kuinka huono olo siinä tulee...

Mango86: Mä olen joskus harrastanut ihan perus hathajoogaa, tuo mammajooga voisi olla kivaa. :) Täytyypä tutustua paikalliseen tarjontaan.
Ja onnea poikalupauksesta! Laitan sen tuonne meitin listaan etusivulle. :flower:

***

Mulla on hirvee vimma järkätä ja laittaa...väsymys taitaa helpottaa, kun tekisi mieli touhuta. :D Ei taida kuiteskaan ihan vielä viitsiä pestä vauvanvaatteita. :LOL: Pitänee tyytyä johonkin vähemmän suureelliseen operaatioon...

Hyvää viikonloppua!

Lisey ja LilliPutti 16+5
 
Ainiin ja P.S: Tuli sitten ensimmäinen raskaudenaikainen hiiva riesaksi. : / Esikoisesta ei ollut kertaakaan.

Mistä tulikin ihan hintsuinen tyttöolo...

Mitähän miimii10lle ja muille elokuisille kuuluu?
 
Meille syntyi tuskallisen odottelun jälkeen torstaina 11.8.2011 poikavauva, mitat 3720g ja 52cm rv 42+2!! :heart: Pääsin keskiviikkona kalvojen puhkaisuun, kun vaatimalla vaadin lääkäriltä, että eikö nyt oikeesti voi mitään muuta kokeilla kun sitä sytotec-käynnistystä. Kalvot puhkaistiin keskiviikkona noin klo 11 aamupäivällä, ei mitään vaikutusta, lapsivettä ei tullut yhtään eli ihan viimeisiä aikoja oli kyllä ryhtyä toimiin. Oksitosiinitippa aloitettiin siitä parin tunnin päästä ja tippaa jatkettiin koko keskiviikko, supistuksia tuli, mutta lääkärin mukaan ovat vielä tipan aiheuttamia eli oma synnytys ei ole lähtenyt käyntiin. Tippa laitettiin illalla kiinni, ajatuksena että katsotaan onko oma kroppa ollenkaan mukana ja jos ei, niin saan huilata muutaman tunnin. Supistukset loppuivat tipan sulun jälkeen kuin seinään ja lääkäri alkoi jo valmistaa mua ja miestä henkisesti siihen, että aamulla viimeistään tehdään päätös sektiosta, jos mitään ei ala tapahtua. Mies lähti kotiin nukkumaan noin klo 21 ja mä jäin saliin yöksi. Sain unenpäästä ihmeen hyvin kiinni, kunnes noin klo 1 heräsin supistuksiin eli vihoviimein mun oma kroppa alkoi toimia!! Supistukset laantui kuitenkin parin tunnin jälkeen, mutta olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt, että voin saada aikaan supistuksia ihan ilman lääkkeitä! Tippa aloitettiin sitten taas klo 6 aamulla ja lääkäri tuli sanomaan, että pitää olla sitten syömättä ja juomatta, jos sektioon päättyy homma. Alkuun ei mitään tehoa, mutta noin klo 8 alkoi kovat supistukset ja olinkin jo 7 cm auki! Pyysin epiduraalin ja se tehosi tosi hyvin, siihen asti olin pärjännyt jollain kipupiikillä (en muista lääkeaineen nimeä, pistettiin käsivarteen). Puolen päivän aikoihin torstaina kätilö tuli kysymään onko mitään tuntemuksia, sanoin että vähän tuntuu kakkahätää, muuten ok. Kätilö katsoi alapäähän ja olin 10 cm auki! Ponnistusvaihe alkoi noin klo 12.45 ja siitä 43 minuutin päästä syntyi maailman ihanin pallero pistein 9/10! Tosi hyvä mieli jäi salissa olosta, vaikka 26 tuntia tuli siellä aikaa vietettyä ennenkuin vauva saatiin maailmaan. Lauantaina päästiin kotiin, vauva on tosi kiltti ja maito on jo lähtenyt nousemaan hyvin. Tässä koko perhe vielä vähän ihmeissään ja pikkuhiljaa aletaan tutustua toisiimme. :)
 
Täällä ollaan ehjänä vielä, toista päivää jumalaton "menkkakipu" joka on pahinta öisin:(

Välillä oon miettiny onko ne selkähermot jotka tekee noin kipeeks kun poitsu puskee alas, mene ja tiedä mutta tää on niin odottamista kun vaan voipi olla:D ilmotan heti jos jotain konkreettisempaa tapahtuu:p

rv38+4
 
Onnea skorpioni07 poikavauvasta! :heart: Tuon voi sanoa jo menneen yliajalle... :hug: Ihanaa vauvahuuruista arkea teille! :)

miimii10: Toivotaan että poitsu puskisi niin voiman kanssa että menisi vedet. :) :hug: Mun esikoinen lähti syntymään just niin, sanoin ääneen että "ihan hullu kakara, meinaa väkisten tulla maailmaan" kun poika punki niin ja sit loiskis... :D

Täällä poksahti eilen ja nyt 17+1. :)
 
scorpionille onnittelut!!!kiva kuulla kertomusta,vaik ei mistää helpoimmasta päästä,kyl ne ulos tulee aina loppujen lopuksi :D

kyllä alkaa täälläki olla olot että ulos sais tulla,kovasti kairaa päätänsä alakertaan ja menkkamaisia kipuja ollu pidemmän aikaa,esikoisen aikasta päiväkirjaa luin ja sillo alko n vk ennen synnytystä,mut en enää odottele mitää ku 3vk sitte ollu jo paikat kypsyny ja kätilön+lääkärin mielestä ei loppuunasti sisällä olla,mutta onpa moni muuki pysyny,tulee pihalle sit ku itelle sopii :D mut olis se mahtavaa ku täs 2vkn sisällä,tai sit käy niinku uni ennusti ja 2.9.. Uni loppu taas tunti sitte ja nyt nälkä kurnii joten syömään..
Jiimii&poju37+2
 
Skorpionille onnea vauvasta! :) :heart:

Mä olen ollut hiljainen kun ei täällä mitään tapahdu.. :D Lueskelen kyllä aina uudet jutut, mutta kun mä vaan ootan et päivät kuluu niin paha tässä on mitään suuren suuria kuulumisia kertoilla.. :p
Neuvolassa on käyty, kaikki ok, vauva jo potkiskelee ihan oikeasti aina sillontällön ja olo on hyvä. :)

Joitakin supistuksia taas on ollut ja mietin et pitäskä tässä soitella lääkäriin aika kun pitäis 4 viikon päästä istua se yks 800 km autossa kun mennää reissuun..Mut saas nähä, mulla ehtii neuvolakin ennen sitä joten otan siellä asian puheeksi sit vaikka..Ellen ihan väärin muista, multa taidettini kysyä et onko mulla ollu esikoisen aikaan supistuksia?
Ei ollut, ei ollut esikoisen aikana mitää harjoitussupistuksia, kipuja tai kolotuksia, nää näyttää kaikki tulevan mun kohdalla vasta toisen lapsen kohdalla.

Mutta mä jatka aamupalan natustamista, oikein mukavaa viikkoa kaikille ja voikaa hyvin! :flower: :)

Maira ja pimpula 18+0
 
Onnea skorpionille vauvasta, tulihan se sieltä :) Harmi, ettei nähty sairaalassa. Hullua että mulla oli la syyskuussa ja sulla heinäkuussa ja silti mä sain vauvan paljon aikaisemmin :D Joskus näinkin... Toivottavasti teillä on kaikki hyvin?! :heart:
 
Ai niin, tultiin just neuvolasta.

Sektiohaava on parantunut hienosti.
Migreeni vaivaa...

Vauvalle oli tullut painoa 300g 6 päivässä, nyt 2820g
Kiltti ja ihana vauva, ei paljon turhia kitise

Huldis ja pikkusisko 2 vkoa 2 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: Maira
Onnea Skorpioni!

Kohta onkin jo Mairan ja Liseyn aika mennä rakenneultraan ja Minnarunilla enää muutama päivä ultraan. Jännää jännää ;)

Tänne ei kuulu mitään erikoista. Välillä tuntuu, että masu on jo tiellä ja hengästyy helpommin. Enkä mä pääse mammajoogaan, kun kolua on juuri samaan aikaan. Tylsää :/ Huomenna ois tarkotus lähtä kohti Rovaniemeä. Aavistuksen jännittää miten automatka tuon 1,5veen kanssa sujuu. Viihdykettä on ja useisiin pysähdyksiin on varauduttu.

Mango ja Kieppuli 21+3
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :heart:

Vauva-arki on lähtenyt odotusten mukaan liikkeelle, vielä ei mitään rytmiä ole, mutta ihan kiltiltä tapaukselta vauva vaikuttaa. Paino laski ensin niinkuin tyypillistä on, oli pari sataa grammaa syntymäpainoa alhaisempi, eilen kävi neuvolan terkka kotikäynnillä ja paino oli jo 3,8 kg eli syntymäpainoonkin nähden oli tullut jo 100 g lisää eli hyvin näyttää maito riittävän. Poitsu kyllä kakkaa tosi lahjakkasti, melkein joka kerta syötön jälkeen saa korjata sinapit vaipasta, mutta hyvä että vatsa toimii. :)

Oikein onnellista odotusta teille kaikille kanssasisarille tähän ketjuun! :heart:

skorpioni ja "Jalmari" 1 viikko
 
Skorppiooni: voi sinapin täyteistä vauva-arkea ja sitä minä kaipaan , voi kun kaikki menisi niin kuin elokuvissa :heart:

Äkkiä se aika menee en voi ymmärtää kun kaikki nimet on kuumeilu puolelta tuttuja miten ne on voinut jo jakautua ?mihin se aika on mennyt ?Miulla tiistaina ultra :flower: aika jännää toivottavasti nään pienen pumppaavan sydämen, pikku hiljaa alan uskoa tämän olevan totta ja nyt odottelen milloin pääsen jakamaan onneni muille ihan muutama tietää ja nekin miun ystäviä kukaan perheestä ei tiedä, mie luulen et annan lasten sitten kertoa...

Käyn vielä lähes päivittäin tuolla kuumeilu puolella ei oikein osaa vielä pysyä poissa.

Aurinkoista viikonloppua ja hyviä vointeja
 
Mitäs tänne kuuluu? :) Joko miimii10 on saanut vauvan syliin? :heart:

Toivottavasti olette kaikki jakselleet hyvin ja paksusti... :hug:

Täällä lähestytään puoliväliä...mihin tämä aika oikein menee?
Pieniä potkuja satelee päivittäin, se on jotain niiiin ihmeellistä ja ihanaa. :heart: Mieskin tunsi eilen potkut ekaa kertaa. :)
Syksyn alun kunniaksi tietysti piti iskeä flunssa. : / No, onneksi muuten voin mainiosti...paitsi että aamuisin oksennan edelleen. :D Saas nähdä kestääkö sitä loppuun asti.

Rakenneultra lähestyy...vähän sitä jännittää, että onko kaikki hyvin. Jännä homma, esikoista kun odotti ei "osannut pelätä mitään", ja nyt sitten pelkää vaikka tuntee jo potkutkin...tieto lisää tuskaa... :headwall:

Maira, minä se kyselin niistä supistuksista. :) Toivottavasti ovat pysyneet sinulle aisoissa!
Mulla ei ole mitään mahan kivutonta kovettumista kummempaa ollut, onneksi.

Ihanaa tiistaita kaikille!

Lisey ja LilliPutti 19+2
 
täällä ollaan ja mitään ei tapahdu, perjantaina soitto yliaikaiskontrolliin:(
selkä on niin pirun kipeä ja mentaliteetti alkaa horjua kun yöt menee kivuissa ja valvoten ja päivällä pitäis nukkua mutta esikko herää seitsemän pintaan :(

miimii10 ja rv 40+5
 
Heipä hei!

Mitäs tämän pinon odottajille kuuluu? Lisey ja Maira on vissiin jo rakenneultrassa päässeet käymään? Mites minnarunin np-ultra? miimii10 on toivottavasti päässyt jo synnyttämään :D

Täällä kasvatellaan masua ja selkävaivat olen saanut taas kaveriksi. Tänään kävin tukivyön hakemassa. Ainakin edellisessä odotuksessa siitä oli apua.

Ilmoittauduttiin myös Kätilöopiston Haikaranpesään. Jospa sitä pääsisi vaikka jakkaralla/ammeeseen synnyttämään. Aktiivinen synnytys kiinnostaa ja siitä olen lähinnä netistä lueskellut. Huomenna olis sokerirasitukseen mentävä.

Koululla olen innokkaana pakertamassa iltaisin ja kivasti ovat opettajat tulleet vastaan opintojen järjestelyssä. Kait ne haluaa pikkuhiljaa meikäläisestä eroon :D

Mä olen ihan hurahtanut kirppistelyyn. Tosi edullisesti hyväkuntoista vauvanvaatetta on tullut hommattua. Ehkä jopa yli tarpeiden :ashamed::D

Mango ja Kieppuli 25+2
 
Minä kävin tänää rakenneultrassa ja olihan melkoinen pettymys.. :( Käynti kesti 10min ja informaatio olematonta..Vauvalla kuitenkin vaikutti olevan kaikki ok, hieman tarkempaa tarkastelua ja tietoa itselleni olisin kaivannut mut minkäs teet..

Siellä se tyyppi oli ihan mytyssä, varpaat otsassa ja nyrkit naaman edessä! :heart: Sukupuolta ei kysytty, mutta tuskin sitä tuosta asennosta olis näkynytkään, sen verran solmussa se oli.. :D

Tänne ei edelleenkään mitään uutta, maha kasvaa ja tekeminen aina sen mukaan vähän hankaloituu, olot on ollut ihan hyvät, pieniä kipotuksia lukuunottamatta.

Eli voin vain toivotella muille mukavaa mahan kasvatusta ja vielä kerran onnea vauvaantuneille! :heart:

Maira ja pimpula 22+1
 
Oi! Tännehän on ihania vauveleita syntynyt! Onnittelut nyytin syliinsä saaneille ja tsemppiä vielä odotteleville! :flower:

Mulla käynnistyi eilen yk22 ja oi3. Testissä on viiva vilkahtanut, mutta onnistumista ei ole vielä tullut. Viime kierto täytyi pitää taukoa kystan takia ja nyt sitten kypsytellään uusilla lääkkeillä. Olen ihan hyvällä mielellä ja toiveikas, sillä tämähän on sitä hoidon hienosäätöä. Vyöhyketerapiaan asti en ole vielä itseäni saanut vaikka tarkoitus oli kesällä käydä. Kesä hujahti niin nopeasti ja välillä on ollut melkoista tohinaa, joten yritän nyt syksyllä sitten saada sen aikaiseksi.

Mukava tietää, että käytte välillä kurkkimassa kuumeilijoiden puolelle ja odottelette meitä sieltä tänne. :) Kovasti koitetaan päästä. :D Voikaa hyvin! :wave:
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille! :hug:

macy gray: Kiva kuulla sinustakin. :heart: Toivon kaikesta sydämestäni, että pääset sinäkin pian tänne...ja toki kaikki muutkin sieltä kuumeilijoiden puolelta... :)

Maira: Harmillista että ultra oli pettymys. :( Mutta mukava kuulla että muuten vointi on hyvä. :)

Mango86: Mun on tehnyt kanssa hirrrrveästi mieli haalia kirpparilta vaikka mitä. :D Mutta tähän mennessä olen raaskinut ostaa vain kapalo-pussin... Jotenkin kun tuota vaatetta on niin paljon jo ennestään...

Omaan napaan:
Vointi on mainio. :) Oksentaminen loppui pari viikkoa sitten, maha kasvaa mutta ei ole vielä tiellä, ei kolota eikä kiristä. Hemoglobiini on pysynyt hienoissa lukemissa (139) kuten myös verenpaine.
Ultrassa majaili samanlainen sykkyrä kuin Mairalla, eli emme kysyneet sukupuolta. ;) Pitkään kätilö ultrasi, katsottiin tarkkaan kaikki keuhkoverisuonivirtauksista lähtien...painoarvio vajaa 400g, eli semmoinen koiranpentu. :D
Pesänrakennusvietti on kova, mutta toistaiseksi mies on saanut puhuttua järkeä. :) Eli olen malttanut olla pesemättä vauvanvaatteita jne. :D
Kelan paperit lähti kans tällä viikolla. :)

Voikaa hyvin!

Lisey ja LilliPutti 23+4
 
Hei naiset, hävyttömän pitkälle tippunut tämäkin pino! :p

Miten porukalla menee?

Lisey Onko kaikki hyvin ja olot kunnossa?:)

Mango Kuinkas isoilla viikoilla siellä jo ollaan?

Minnarun Edelleen vahvasti mukana? :)

Mä täällä aina vaan kasvatan mahaani.. :D Mitään erikoista ei ole tapahtunut, maanantaina oli neuvolalääkäri missä taas kurkittiin vauvaa, on se hurjaa et tuolla on jo n.1,2kilonen mötkylä.. :D Väsymys meinaa painaa päälle kun esikoinen on valvottanut enemmän pari viikkoa ja hänen hoitonsa on koko ajan minun harteillani kun mies ei ole edes viikonloppuja kotona, ihana metsästyskausi.. :D Noo, ei sekään onneks kauaa enää kestä kun on kiintiöt pian täynnä.

Synnytys on alkanut jo pyörimään mielessä, tuplarattaa on hankittuna ja esikko siirretty jatkettavaan pinnasängystä, enää pitäs lakanoita käydä ostaa ja pestä vauvalle vaatteet valmiiks, mut enköhän mä aloita sen homman sitten vasta rv35+..

Mutta oikein aurinkoista viikonloppua kaikille, koitetaan pitää pino hengissä!! :)

Maira ja pimpula 28+4
 
heippa kaikille!en ole tännekään ilmoittanut tuosta reilun 6vkn ikäisestä poitsusta:D eli vedet meni 14.9aamulla kun oli tarkoitus mennä yliaikaiskontrolliin,hieman sit käynnin tarkoitus muuttui..odotin et synnytys käynnistyy pian vesien menosta niinku esikoisestaki mutta ei,koko pv odoteltiin ja illalla passitin miehen kotiin ku ei supparit alkaneet säännöllistymään,yöllä aloitettiin antibioottien tiputus.aamulla lääkäriantoi luvan aloittaa tippa et saadaan supistukset alkamaan tilanne ku oli melkee sama ku illal ainoastaan kohdunkaula oli hävinny ja auki olin siis 3cm,alku meni ihan ilokaasua hengitellen kunnes puolen pvn aikaan kuului hirvee poksahus ja siitä alko sellaset tuskat,sain spinaalipuudutuksen ja se oli niin mahtava!olin tosi nopeaa täysin auki ja sain alkaa ponnisteleen,tosin en hirveästi tuntenu enää supistuksia...ponnistus kesti 23min ja yhteensä koko synnytys kesti vajaat 4tuntia.terve poika syntyi siis rv 41+3 ja 3190g,49.5cm. Nyt on jo siis 6vk ja hienosti on kasvanu,mennään jo varmaan yli 5kilon,maanantaina oma ja pojan neuvolalääkäri.kaikkea hyvää teille odottajille ja hyvää syksyn jatkoa ja loppuodotusta!
Jiimii&poju6vk2pv
 
  • Tykkää
Reactions: Maira
Hello, vahvasti messissä ollaan...en muuten muistanu tätä koko pinoa !?! on muuten aka hapero tuo muista nykyään...

Nyt jo viikkoja 21+3 rakenne ultrassa selvisi että perheemme saa mies vahvistusta erittäin aktiivinen pieni poika jolla näytti olevan kaikki kunnossa. Lääkäri päivitteli ettei ikinä ole nähnyt niin pitkää napanuoraa hieman jännittää minkälaisen liaanin varassa se poika siellä riekkuu :)

Mites muilla ?

Minnarun&rinssi 21+3
 

Yhteistyössä