+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++ vol.2

Päivää! :)

Et sie Epa yksin muuten ole mut kun täällä ei enää tapahdu mitään joten ei ole mitään kerrottavaakaan.. :D Kyl mä aina käyn lukemassa mitä täällä tapahtuu..

Kivat neuvolakuulumiset! :)

Neuvolassa kävin minäkin tänään, eli 38+1

Painonnousua 1300g viikossa, paineet vähän korkealla mut se johtuu huonosti nukutuista öistä, sf-mitta 30cm..
Eli ei mitään erikoista. :) Terkka sano ensimmäisenä kun näki mut et ootpa turvoksissa, nou shit.. :D Olo on kun michelin miehellä..Ja nivelet huutaa hoosiannaa, ensin ranteissa kiusannut nivelongelma on noussut jo olkapäihin saakka...Polvet ei meinaa kestää massaa, nauroinkin et jos joskus alan normaali oloissa valittaa et polvia särkee, saa isäntä laittaa mut laiharille.. :p

Kovin tuo höpötti et jos et enää ens viikolla vaikka tuliskaan, ite en jaksa tuohon uskoa vaikka välillä oloja onkin ollut..

Mut johan sitä parin viikon päästä on se poliaika jossa harkitaan käynnistystä, joten kyl tää tästä.. :)

Pinnasänkyä en oo saanu vieläkää aikaseks kasattua pienelle, pitäs varmaa pikkuhiljaa alkaa tekee asian eteen jotain.. :D

Mut oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille, pitäkää huoli itsestänne!! :heart:

Maira ja pimpula 38+1
 
Maira: Ei tullu lähtö viikonloppuna? ;) Kurjaa ton turvotuksen kanssa... : /

Epa_88: Toivottavasti on jo parempi fiilis... :hug:

Täällä poksahti 38 viikkoa mittariin - ei tuntemuksia edelleenkään.
Isoäidit jo innoissaan kyselee, että oisko milläääään mahdollista että ois tulossa...no ei oo ei.
Neuvolassakin piipahdin perjantaina, verenpaineet mainiot ja hemoglobiini 139. Siroa vauvaa povaili tämäkin täti (ei ollu siis oma terkkari). Mitenkään kiinnittynyt vauva ei ole, mutta kuulemma uudelleensynnyttäjällä ei niin aina tapahdukaan?
Kiukkuinen olen juu, johtuu tod. näk. pätkäisistä yöunista... : /
Ja hei, koko raskauden ajan ihoni on pysynyt ihan jäätävän hyvänä ja nyt sitten kukkii selkä ja rinta, otsassakin on muutama pahkura. Oisko joku hormonitaso nousussa/laskussa? (en oo syönyt suklaatakaan sitten joulun, eli ei siitä johdu) Voisko merkitä JOTAIN? :D

Lisey ja LilliPutti 38+0
 
^No ei tullu ei.. :) Vaikka vastaan en olis laittanut jos olis tullut..
Tunne siitä et lasketun polikäynnille joudun menemään vain vahvistuu.. :D Noh, täytyy lakata miettimästä koko asiaa, tässä nyt kuitenkaa enää ole puhe kun viikoista ja se on lyhyt aika tän melkein 39 viikon jälkeen joka tässä on jo raskaana oltu.. :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Maira ja pimpula 38+5
 
^ No hööööööööööööööh. :) Ens viikonloppuna sitten! Mä aattelin, että toi perjantai 13. päivä ois ihan mainio päivä syntyä. :D :D

Vauva ei muuten ehkä sittenkään (iso EHKÄ) jää asumaan tonne mahaan, koska eilen bongasin ehkä (toinen iso EHKÄ) limatulpan. :O Semmonen pikkurillin paksunen ja melkein yhtä pitkäkin kökkö, ei siinä kyllä verta ollut tai mitään mutta geelimäinen ja kellertävä, toooosi sitkeä (anteeksi tarkka kuvaus :x ).
Päivällä tuntui vähän "menkkalämpöä" selässä, ei muuta.
Tänä aamuna oli maha hieman sekaisin, mutta sehän nyt voi johtua mistä vaaaan... ;)

Ehkä pitäis lopettaa tää itsetutkiskelu ja painua vaikka pulkkamäkeen. :LOL:

Lisey ja LilliPutti 38+1
 
Miesparka oli paniikissa koko yön, että nytkö lähtö tulee... Sanoin vaan et voi kuule, voi mennä vielä helposti viikkotolkulla!! Esikoisesta en sillon mitään tulppia nähny, kun vedet vaan molskahti ykskaks.

Sulla Maira kroppa vissiin meinaa tyhjentää oiken olan takaa. ;) No, eipä tartte mitään peräruiskeita sitten. :D

Ja niin, miehelläkin oli maha sekasin aamulla. Että joko meitä jännittää tai meil on joku pöpö. :D Se siitä teoriasta taas.
 
Epa_88, vähiin käy sullakin. :) Nopeesti se aika meinaan menee...tai no, ei nää vikat 2-4 vkoa ehkä. :D

Ei mittään, ei mittään...
Selkäsärkyä edelleen ja vatsa sekaisin edelleen. Mutta siinäpä se, ei vielä noilla kuuhun mennä. Tai synnärille. :LOL:

Lisey ja LilliPutti 38+2
 
Täten voin ilmoittaa että meille syntyi toissayönä 10 pisteen tytön tylleröinen! :) :heart: Aevan valloittava tapaus.. :heart: Vonkasin luvan irrota kotiin tänää joten tässä sitä nyt opetellaan olemaan porukalla.

Tsemppiä Liseylle loppumetreille, eikä se epakaan enää kaukana heilu!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Aaaa, ihanaa! Onnea Mairalle ja koko perheelle!! :) :heart:

Omaa napaa myös:
Tänään on ollut sen verran kummallinen päivä että pakko laittaa tämä tännekin.
Mulla on äippäpolikäynti 23 päivä ja meinaan vinkua että tutkivat myös kohdunkaulan tilanteen, jos eivät sitä muuten tee. On meinaan ollut tänään niin KIPEITÄ SUPISTUKSIA ja TIHEÄSTI että meinattiin jo lähtee synnärille näytille mut sit ne meni onneksi ohi...Ja viikkoja tosiaan 31+0.
 
:heart: Onnea Maira! :heart:
Just meinasin tulla sua huhuilemaan tänne... :D
Mikä oli tyllerön virallinen synttäripäivä siis? :)
Ihanaaaa!

Ohhoh, Epallakin on jännää. :O Jospa nyt ei ihan vielä syntyisi kuitenkaan. Hui.

Täällä koettiin tämän raskauden ekat supistukset eilen, wohoooo. :D
Ihan napakoita olivat ja 10 min välein...kunnes menin suihkuun ja se siitä sitten. Tietenkin. ;)
Jospa olis enteitä jostain, toivotaan. Vauva poraa päätään tooooosi alas, tuntuu että roikkuu jo puoliks pihalla. :LOL: Kävely tekee ilkeetä.

Lisey ja LilliPutti 39+2
 
Mairalle täältäkin onnittelut!!!

En olekaan tässä ketjussa tällä puolella pyörinyt, maaliskuisissa olen kirjoitellut.

Epa-88, mä olen edellisen raskauteni takia supistusten asiantuntija, muista juoda paljon vettä kun rupee supistelemaan. Yleensä jos levolla ja Buranalla menee ohi, kaikki ok. Ja kipeetkään supistukset ei normaalisti tee mitään alakerrassa, tosin hyvä se on käydä tsekkauttamassa. Mua supisteli viime raskaudessa tosi paljon ja tässäkin on tosi napakoita supistuksia jo ollut, mutta mitään ei oo tapahtunut, enkä jaksa uskoa et mulla ne mitään aiheuttaa. Pitää vaan lepäillä ja yrittää ottaa iisisti.

Mulla viikkoja 33+1, vauva perätilassa ja kasvu on ruvennut jätättämään. Tai siis tippunut keskikäyrältä alakäyrälle, sitä nyt seurataan. Jos vauva ei enää kasva tarpeeksi, se otetaan ulkopuolelle kasvamaan. Kovin toivon ettei näin käy, koska en haluaisi pientä keskosta. Siksi tulinkin tänne kirjoittelemaan, kun teillä ei alkanut vauvoja kuulua että vielä kurvaan ohi :) Toivottavasti kuitenkaan en, vaan mennään oikeassa marssijärjestyksessä!

Lisey siis seuraavana vuorossa :)

Viola ja pikkuinen rv 33+1
 
Viola: Mitä se vesi auttaa siinä? :O :ashamed: Otinkin kyllä 1g panadolin ja join vettä. Oli vaan aika jännittävää kun ei ne aikasemmat supparit joiden takia jäin töistä pois noin kipeitä ollut. Eikä mulla ainakaan aikaisemmin ole tuolla alhaalla mitään tapahtunut paitsi viimeksi sanoivat että "paikat on pehmentyneet" mutta kuuluu ilmeisesti asiaan?
 
Vakoilin Mairan tyttösen synttärin tuolta tammikuisista, lisään etusivulle. :) :heart:

Viola30, sinäkin olet jo noin pitkällä!! :) Toivottavasti pienen ei kuitenkaan ihan vielä tarvitsisi maailmaan tulla... : /

Epa_88: Liekö elimistön kuivuminen semmoinen, että lisää supistuksia? Epäilisin. Toivon että supparit sulla helpottaisi. :hug:

Neuvolassa käyty tänään. Täti teki sisätutkimusta, väljästi sormelle kuulemma auki ja reunat paksut ja pehmeät. Eli vielä saisi tapahtua, muttei kuitenkaan ihan toivoton tapaus. ;) Tutkimisen jälkeen tullut vähän ruskean-punervaa limaa...jäämme seuraamaan...

Lisey ja LilliPutti 39+3

muoks. Viola30, sinua ei ole etusivulla?! :O Mikä LA ja muut tiedot?? :)
 
Viimeksi muokattu:
Jooooo, eli tyttö syntyi 15.1.12 mitoilla 3270g ja 48cm, tollanen ihana pieni pötkylä.. :) :heart:

Lisey Kuulostaa hyvältä, josko sielläkin pian alkais tapahtuu! :)

Viola Terrrrrve! Toivottavasti sulla vauva kuitenkin vähän vielä masussa kasvais! :)

Epa Tuon vedenjuonti neuvon mäkin olen kuullut, joten kannattaa kokeilla..Vieläkö on supistellut? toivottavasti ei kuitenkaa nyt ihan vielä ala ulos tulemaan..Tuo pehmeneminen on ihan normaalia, mulla oli paikat pehmeenä jo rv23. :)

Mulla on vihdoinkin alkanut maito nousee, nyt sit kuljen pörrösukat rintsikoissa kun on niin saamarin kipiät tissit.. :D Mut kai tää tästä ajan kanssa tasottuu..Mut huomaa likastakin et eväs on tuhdimpaa tänää, syöttövälit nimittäin piteni heti pariin tuntiin ja siitähä noi täydet rinnat tykkääkin..Luojan kiitos mulla on pumppu..
 
Maira: No mä juon kyllä vettä n.1,5 litraa päivässä. :) Et ei pitäs olla siitä kiinni. Nyt on ollut rauhallisempaa, muutamia supistuksia tullu.

Jännittää yhen kaverin puolesta kun hänel on 25.1 laskettuaika :)
 
Maira, heh, luin et pörrösukat rinnoissa ja aattelin et minkä sukkulanmuotoiset sun rinnat on!! :D

Sorry, Epa_88 kun ei eilen vastannut heti, se johtuu just tuosta kuivumisesta se supistelu. Tai siis saattaa johtua. Mulle sanottiin et ihan täsmähoitona sitä juomista, et jos tosi paljon rupee supistelemaan niin Panadolin kanssa vettä ja lepäilee ja samalla hörppii vettä. Onneks on nyt sulla ollut rauhallisempaa, jospa se siitä!

Kävin just tänään sydänkäyrällä, ens viikolla on se kasvukontrolli. Sitä vähän jännitän (enkä malttas oottaa), se ratkaisee aika paljon. Hitto, oon yhdellä kurssilla ja huomenna siellä on koe, sain just esikoisen nukkumaan ja nyt pitäs rupee opiskelemaan (ja oon ihan väsy). Nyt en kyllä mee yhdellekään kurssille kun tästä selviän, nautin vaan kotielämästä!

Niin, se LA on 5.3.

Viola
 
Epa_88: Kuinkas siellä supistukset?

Maira: Muistan esikoisesta kun maito lähti nousemaan, jumankekka kun teki höpöä!! Siinä paniikissa sitten mies melkein yönselkään hakemaan pumppua... :D

Viola30: Laitoin tiedot etusivulle. :) Pidetään peukkuja kasvukontrolliin!!

Täällä ollaan kasassa - ei merkkiäkään synnytyksestä.
Rusehtavaa tuhrua tuli eilisen ajan vielä, nyt ei enää. Supistuksia ei ole näkynyt (paitsi kivuttomia mahan kovettumisia). Vauva painaa jonnekin hermoon, tuntuu että lähtee jalat alta, auts. : /
Oon luovuttanut, ei se sieltä tule. Vietetään sitten rippijuhlatkin maha-asukkaalle. Nih. :D
Pläääääääääääääääääääääääh.

Lisey malttamattomana ja LilliPutti 39+5
 
Viola: Ei haittaa, en aina itse jaksa vastata heti vaikka lukisinkin jutut läpi. :D Vettä juon kyllä ehkä "vähän liikaakin" koska saan yöt rampata vessassa.

Lisey: No nyt on ollut jo paljon pienempiä ja kivuttomampia vaikka kyllä niitä edelleenkin tulee... Olen vain vähän huolissani ettei vaan tee tuolla alakerrassa mitään kun välillä tuntuu todella kirpakkoja nipistyksä siellä. Onneksi olen maanantaina menossa äippäpolille.
 
40+0, poksista vaan.

Eilinen sänky-ässäily sai aikaan pientä veristä vuotoa, joka jatkuu edelleen rusehtavana tuhruna. Ei muita oireita.
Mies lähti pilkille tossa äsken. ;) Että niin varmasti lähdetään synnyttään.
Miulta halkiaa piä kohta tän odotuksen kanssa. :D
 
Paljon onnea Maira:flower:

Liseylle tsempit tulevaan, ellet sitten ole jo synnyttänyt ;)

Tällä kaikki sujuu loistavasti. Vauva syö ja nukkuu hyvin. Jonkin verran on ilmavaivoja. Ilmavaivat johtunee mun suihkutisseistä. Onneksi se suihkuaminenkin tasaantuu aikanaan :)

Mango ja Nysä tasan 1kk
 

Yhteistyössä