2010 ELOKUISET IPANAT

Pari yötä nyt mennyt 2-3:lla syötöllä. Tosin päivisin on 1-2 tunnin välein tissillä, mutta eipä se haittaa :heart: Vaikka onhan se sitten tuon esikoisen ajasta pois. Pitäs vaan opetella se kantoliinailu ku semmonen tuli hankittua. Vois hieman helpottaa arkea sitten ku mies menee takas töihin.

Enään yksi ainokainen raskauskilo jälellä :cool: Tosin eipä nuita tullutkaan ku seittemän kaikenkaikkiaan. Mutta en ois uskonu että kaks viikkoo synnytyksestä mahtuu omat housut jalkaan. Hieman puristaa, mutta ei pahasti eikä etes maha tursua vyötärön yli :LOL: Tosin hieman rupiaa sektiohaavaa särkemään. Mutta jos sitä ei ois niin no problem :D

RD Minä olin ihan yllättyny ku tuntu että mulla maha hävis samantien. Esikoisen jälkeen oli ties miten kauan pömpöllään. Sairaalassa katoinki että ku muilla mammoilla kyllä ihan selvästi näky mahat kaapujen alta ja itellä ei. En tiiä, liekkö sitten johtu siitä ku sektion jälkeen painelivat aika kiitettävästi tuota kohtua. Mutta tää nyt ei kyllä sun kysymykseen tainnu vastata ollenkaan :D

Marlin ja Justiina 2vko
 
epplu: Hyvän tekstin olit löytäny..:) Kiitos! Tuo selittikin taas paljon. Ei tosiaan oo pelkästään siitä kiinni ettei äitin naama enää miellytä..:x Täällä ollaankin tänään jo otettu hienosti taas katsekontaktia!

Ootko kokeillu jo keittosuolatippoja ja niistäjää pienen nenän putsaukseen?

Rd: Kiva kun sinäkin pääsit jo tälle puolelle...:)

Tervetuloa muillekin, ei ehdi aina kommentoimaan heti.

Meidän neidille iski lievä nuha...:/ Toiv.ei sairastu pahemmin. Miehellä oli flunssa kuumeen kera. Jospa vasta-aineet ja rintamaito suojaisi pientä vielä kuumeelta.
 
Kysyn teiltä joilla on useampia lapsia, miten teette isompien kouluun/päiväkotiinviennit...yms. Kun oon miettinyt että jos esim. esikoisella klo. 8 alkaa koulu, niin sitähän joutuu vauva rukan herättään ihan hirveen aikasin että kerkeää sen syöttää, vaihtaa vaipan...yms. ja sit viedä isommat lapset. Meillä ei oo pitkä matka kouluun, mutta ollaan tuo ekaluokkalainen vielä viety. Ja keskimmäinen on päiväkodissa 3 x viikossa, sinne pitää myös viedä. Mietityttää että miten sit kun mies lähtee isyysloman jälkeen töihin. Nykyään vauva nukkuu n. klo. 10 asti. Toki jatkaahan se uniaan varmaan vaunuissa / kaukalossa...

Meillä 6v viedään eskariin klo 8.30 pitää olla aamupiirissä.Vauva kantoreppuun ja pikkutytöt tupliin ja poika saa sitten reippailla.
Välillä joudun kyllä iskee vauvan kantoreppuun vaippaa vaihtamatta tahi syöttämättä,mutta aikaa menee n 20 min eestaas yhteensä,joten kestää kyllä sen.
Jos vauva nukkuu,nappaan kyytiin sängystä....
Vielä menee näin mutta kun tulee kylmä ja varusteita täytyy alkaa ryysään,saapi nähdä miten onnistuu:O
Kyllä tää aika haipakkaa on ja kun aamut mulla yksin kaikkinen kouluun lähetyksineen,niin huh!
Hyvä puoli on siinä ettei sitä ehdi jäädä sohvankulmaan pesimään ja mutustamaan,pysyy hoikkana kun juoksee kaiken päivää lapsien kanssa:D

Mulla maha läks tälläkin kertaa ihan heti,mutta reisiin on kiloja jäänyt: /

Meillä oli neuvola viime viikolla ja poika on kerännyt massaa urakalla(NeitiKatin vauvan kanssa samaa luokkaa;))

Eli:
4690g!!!!(sp 3380g)
54.5cm(sp 50cm)

Eli kuukaudessa painoa tullut 1,3kg:saint:
Neuvolan täti kanssa pikkasen vihjas josko pidentämään syöttövälejä,mutta kun tää on telakoitunut tissille=)Tutti eikä pullot kelpaa,mallista huolimatta ja rahaa on palannut kun oon ostanut eri malleja tuloksetta....

:wave:Elysee ja pikkumies 1kk2päivää:heart:
 
Heips! :) Onpa ihanaa olla kotona! Eilen siis kotiuduttiin ja hyvin on kotielämä alkanut. Viime yönä poika söi puolenyön aikaan juuri ennen kuin kävin itse nukkumaan, sitten heräsi puoli 5 jälkeen syömään ja sen jälkeen nukuttiin melkein puol 9 :) Toivottavasti yhtä helpot yöt jatkuu. Tänään käytiin jo pienellä vaunu lenkilläkin. Ihmeen nopeasti haava alkanut paranemaan. Nyt täytyy mennä poika heräsi syömään :wave:

jonna ja pikkuveli 5vrk
 
Onnea kaikille ketjuun liittyneille :flower:

Täällä vähän arki helpotti kun esikoinen aloitti tarhan tänään.. aamupäivästä saikin ihan rauhassa imettää ja torkkua.. meillä tuo ipana tykkää syödä ja kakkia öisin ja virkein olo ajoittuu sinne 5 pintaan jolloin jää ähisemään sänkyyn joksiki aikaa. Sit tää esikoinen nousee vaihtelevasti 7-8 aikaan, eli äiti on vähän väsyny :D hirveesti toivon et nää rytmit tästä tasoittuis ja tää "pahin" vauva-arki menis jo ohi! Tooivon tietysti ihan liikoja koska vauvakaan ei ole vasta kuin 3 vk ikäinen :) tai "jo", huisin nopeeta kyl mennyt nää päivät, varsinkin kun väsyneenä toikkaroi...

Meillä kans vauvan nöösi välillä tukossa ja ihan repesin nauramaan yks yö, kun toinen raukka röhki kuin possu :heart: meillä on käytössä suolatipat nenään ja on auttanu.. niistäjä ei meillä ainakaan auttais kun se räkä on jämähtäny sinne nokkaan kunnon kököksi..

Imetys vielä sujuu, öisin kyllä sorrun antamaan pullosta jos pärjäis sillä pitemmän aikaa.. mut kyllähän tuo viime yönäki söi vaihtelevasti 1-3 tunnin välein vaikka pullosta annoinkin 2 kertaa. oon yrittäny pumpata, saaliiksi saanut 40-60 ml kerralla, mut on heruminen niin työn takana että tuskin kovin paljoa tuun pumppailemaan... sit kun vauva syö tissillä niin tulee niin paljon että yskii maitoa koko ajan, mieluummin syökin nykyään silleen et imetän sängyssä makoillaan. Ei tuu niin kovalla paineella.

Mua kans mietityttää noi tarha-aamut! tänäänkin oli yhtä haipakkaa, en jaksanut herätä tarpeeksi aikaisin ja kiirehän siinä tuli. Mies meni vasta 8 töihin joten ehdin viedä tytön sitä ennen tarhaan yksin, mutta huomenna pitäiski ottaa vauvakin mukaan. luulen et parhaiten menee kun nappaa vaan sängystä kärryyn, onneksi ei oo ku 5 minuutin matka tarhalle!

Mä oon omalla puntarilla punninnu vauvan, silleen et on mun sylissä ja vähennän siit äoman painon.. painaa nyt jo muka 4,2 kiloa :O huhheijaa :)

Vauva nukkuu ja nyt kun sais itsekin nukkua, arvatkaapa vaan tuleeko uni! Ei sitten millään.. äsken makoilin jo puoli tuntia silmät kii ja koko ajan vaan tuntuu et pakko alkaa touhuaan täällä kämpässä, siivoon, peseen pyykit ja laittaan ruoka.. sitä ku on niin siisteydessä oppinu elämään niin tämmönen yhtäkkinen kaaos tuntuu kauheelta :LOL:
 
Heipat täältäkin pitkästä aikaa, jäi kirjoittelu kun uudistui tämä palsta ja ei oo ollu aikaa opetella uutta käyttämään, vaikka eipä tämä kovin vaikealta vaikutakkaan.

Vauva tänään kolme viikkoa :heart: Kaksiviikkoisena painoa oli jo 4670 g, että hyvin kasvaa.
Pari päivää ollut todella itkuinen, syytä etsinkin nyt kuumeisesti. Epäilen jekovittia tai korviketta.
Korvikkeista kokeiltu Nannia ja semperiä ja Nutrilon-jauhetta. Kaksi ekaa puklii koko ajan ja nutrilonista tulee mahakipeeksi ihan selvästi :(
Nyt palasin taas Nanniin, siitä ei ainakaan masuvaivaa ollu, vaikka puklikin kovasti.
Inhottavia tämmöset, kun ei tiedä syytä.

Vauva valvoo aina aamupäivisin neljästä kuuteen tuntia. Iltapäivästä nukahtaa sit pitkäksi aikaa.
Mutta aamut menee itkiessä ja kannellessa ja tissillä roikkuis koko ajan. Kaksivuotias onkin melkein oman onnensa nojassa kun ehi paljon toista huomioida, säälittää ihan toinen reppana.
Ja itsehän sitä jää sitten syömättä ja juomatta, kun ei ehi!

Hattua nostan teille, joilla lapsia on enemmän kuin kaksi....miten ihmeessä ehitte kaiken tehä?

Nyt kone tökkii niin paljon, että menee hermo ihan just. Joten lopetan tältä erää!
 
Meillä meni kans iltasin nenä pojalla tukkoon, eilen kävin ostaa tota keittosuolaliuosta ja heti helpottikin. Tuli oikein kunnon klöntti ulos toisesta sieraimesta ja sen jälkeen on nenä ollut auki.

Meillä heräillään nyt 1-2h välein varsinkin öisin syömään. Mut en syötä ku yhest tissistä kerralla kun selkeästi tulee masu kipeemmäks jos syö paljon kerralla. Enemmin kärsin ite tost et syödään usein ku siit et toinen tulee tosi kipeeks ja kiemurtelee vaan ja itkee.. Nyt tuntuis masuvaivat pikkasen helpottaneen kun käytös on cuplaton+relat ja syödään usein mut vähän kerralla. :)

Tosin viime yönäkin heräs viideltä ja oli ihan pirtsakkana hereillä, sängys vaan itki koko ajan ja vaik yritin viereenki ottaa niin vaan itki. Nousin sit ylös ja laitoin sitteriin niin siin oli ihan tyytyväisenä.. Kuudelt päästii nukkuu syömisen jälkeen ja seiskalt heräs ja taas oli ihan pirteenä hereillä.. Nyt onki sit aamupäiväst nukkunu paremmi, herää vaan välil syömään. Edelliset kolme päivää kun sit taas itkeskeli tosi kipeen olosena aamupäivät. Et toivonmukaan noi masuvaivat ois nyt helpottamaan päin.

Itelläki meni eilinen ihan itkeskelyks ku ei juur ollu saanu nukuttua ja sit tuli vaan niin avuton olo kun toinen vaan itkee.. Nyt parempi olo itelläki ku vaikka heräiltiin usein niin sain väliajat nukutuks hyvin. :)

Niin ja sitä yhtä ässääkin jo kokeiltiin. ;) Suju ihan hyvin ja paikat ei tuntuis kovin paljoa muuttuneen synnytyksen jälkee.. Sen pienen repeämän kyl tunsin et ei oo kokonaan parantunu, mut ei se onneks kovin sattunu.. Ja halutki tuntuu olevan tallella.. :D

Chevanne ja Niko 18vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tälle puolen siirtyneille :flower:

Täällä käyty tänään neuvolassa. Tyttö tänään 3 viikkoa ja 3 päivää. Painoa oli 4040g ja pituutta 52cm. Kaksi viikkoa sitten painoa oli 3275g, että ainakin on neidille maito maistunut. Helposti vetäiseekin nykyään 120ml kerralla. Yöt ovat sujuneet nyt 1-2 syöttökerralla. Iltaisin tankkailee hieman useammin yötä vasten, mutta yöllä on alkanut nukkumaan pitempiä pätkiä.

Tytön vatsavaivat ovat helpottuneet huomattavasti, nyt kun Cuplaton ja Relatipat olleet käytössä pari viikkoa. Vieläkin ähisee unissaan ja välillä kipristelee, mutta ei enää huuda selkä kaarella tuskissaan.

Neuvolan th oli aivan ihana ja olin hyvilläni, kun kyseli miten olen kokenut sen ettei imetys onnistunutkaan. Teki hyvää purkaa tuntoja hänen kanssaan. Tyttö on niin tottunut pulloon, ettei ime rinnalta enää juuri lainkaan. Välillä roikkuu iltaisin rinnalla "jälkiruualla", vaikkei tosissaan imekään. Nälkäisenä jos yrittää rinnalle ottaa, seurauksena on armoton raivari kun rinnasta heruu todella hitaasti ja vähän. Olenkin nyt pumpannut pulloon sen vähän mitä tulee, että saa edes vähän vasta-aineita ja oikeaa äidinmaitoa. Kuulostaa varmaan hölmöltä, mutta kivi vierähti sydämeltä, kun th oli niin kannustava ja ikään kuin tunsin virallisesti saavani luvan luopua imetyksen pakko yrittämisestä ja sen aiheuttamasta stressistä. Olin jotenkin odottanut tuomitsevaa asennetta, vaikka tiedänhän itsekin ettei imetyksen epäonnistuminen tee minusta yhtään huonompaa äitiä. Teki vain niin hyvää kuulla se th:n suustakin. Tämä onkin näköjään ollut mulle isompi juttu kuin osasin odottaa. Vielä raskaana ollessa ajattelin etten ota mitään stressiä imetyksen suhteen, onnistuu tai ei. :)

Tyttö ottaa jo kivasti katsekontaktia ja nostaa päätään vatsallaan ollessaan sekä kääntelee sitä puolelta toiselle. Kova on katselemaan ympärilleen kun sylissä häntä kanniskelee. Seuraava neuvola on kolmen viikon kuluttua ja silloin on myös tytön lääkärin tarkastus ja oma jälkitarkastus.

Koen palautuneeni synnytyksestä hyvin, eikä kertyneitä kilojakaan ole jäljellä enää kuin 1,8. Jälkivuotoa vaan tulee edelleen.

Päivittäin ollaan käyty 30-60min reippailla vaunulenkeillä. Koira on oppinut kulkemaan vaunujen vierellä hienosti, eli voin hyvin ottaa sen mukaan. Saa nyt koira polokin enemmän liikuntaa kun heinäkuun liikunnat oli minimissä helteiden ja mun tilani takia. Pääsi ainoastaan iltaisin miehen kanssa vähän reippailemaan.

Sipsunen & "Nalle" 3vkoa ja 3 päivää :heart:
 
Meille tulee huomenna neuvolatäti käymään ja punnitsemaan pikku neidin, jotenkin pelottaa että pikku neiti olis kasvanut liian vähän. Vaikka näyttäisi et mun tisseistä maitoa tulee kun välillä tulee oikeen kunnon suihkuna kun neiti irrottaa otteensa tissistä. Pikkuinen nukkuu aika pitkiä pätkiä ja sit iltaisin on jonkin aikaa hereillä ja katselee ympärilleen.

Odotusaikaisia kiloja mulla ei enää ole, muutama ylimäääinenkin on tippunut (sinäänsä hyvä kun noita kiloja kuitenkin vielä on ylimääräisiä noin 30 )

Maijamehi ja pikku neiti 28 vrk
 
Meilläkin kävi tänään terkka kotona. Hienosti oli noussut neidillä paino, n. 400g oli tullut viikossa.
Että hyvin on oma maito riittänyt :)

Muutenkin kaikki sujuu ihan hyvin. Mies lähti nyt sählyyn josta tulee vasta kun isommat lapset on nukkumassa, saapa nähdä miten sujuu iltahommat lasten kans neljästään...

Sande + pikkuneiti 9vrk
 
Meillä neuvola tänään, pituutta nyt 51cm ja paino 3100g. Paino noussut 8 päivässä vain 90g! voi vitsi. Pari päivää sairaalasta tulon jälkeen meillä oli sillon th:n kotikäynti ja sillon sanottiin että pitäs lisämaitoa antaa joka toisen imetyskerran jälkeen. Näin teinkin ja 5 pvässä painoa tuli lisää 46g/pvä. Nyt sit sen jälkeen vähensin lisämaidon antamista kun joka puolella painostettiin imettämään. Siis lähinnä kaverit (joiden imetys onnistunut). Koko ajan sanottiin et imetä, imetä niin maitoo rupee tulee jne...mulla siis rintakumit käytössä ja imetyksen alku jo hankala:( Yöllä oon antanut korviketta imetyksen jälkeen ja poju juonut jotain 50-70ml välillä. Ja näin nukkunut 4-6h unia putkeen:) Imetän päivisin 10-15 krt. mut poju aina nukahtaa rinnalle, nukkuu 0,5 h herää huutaa, imee, nukkuu 0,5h jne...Nyt sit neuvolassa avauduin jo imetyksen ahdistavuudesta, muiden painostuksesta ja siitä että yritän ainakin kovasti imettää, mut ilmeisesti maito ei riitä/poju ei jaksa takamaitoon asti imeä tai jotain muuta. Ihana neuvolatäti antoi siunauksensa ja sanoi että lisämaitoa saa antaa ja pitää antaa:) olen niin pitänyt huonoa omaa tuntoa siitä että imetys ei onnistu ja oon yrittänyt viimeseen asti imettää mut nyt pitää vaan hyvällä omalla tunnolla ruveta korviketta antamaan rinnalla:)
Pieni avautuminen imetyksen ihanuudesta ja kurjuudesta:) mutta jospa se paino lähtis nyt nousuun..
onko muuten muilla maidon tuontanto vähäistä? voikohan sitä lisätä...?
 
Sipsunen ja Iica, täällä kans yks jonka tissit ei heruta tarpeeksi maitoa. Ei millään keinoin, imetän pitkin päivää monta kertaa, illat asutaan tissillä ja yöllä pari kertaa..ja vauva imee kerralla puolesta tunnista tuntiin, mutta siltikään ei tarpeeksi. Joudun myös lisämaitoa antamaan. Mutta en ota siitä stressiä, näin on ollu jokaisen vauvan kohdalla. Kaikki siihen täysimetykseen ei vain kykene vaikka kuinka ois haluja. Mä oon kokeillu mammateet ym. juon paljon, syön hyvin..vauva imee oikeaoppisesti jne..Mutta tarpeeks ei tuu ja näillä mennään. Meillä neiti kyllä imee mielellään rintaa, se on ykkönen, sit ku ei tuu enää tissistä tarpeeksi niin alkaa repimään rintaa ja hermostumaan, sit haetaan lisämaitoa ja manta on tyytyväinen.

Tuo ipana on aivan ihana vauva, ei juuri turhia mölise. Vaunuissa nukkuu joka päivä ulkona 4-5 tuntia putkeen, illalla lyhyempiä torkkuja. Kovasti seurailee ja hymyjä jakelee:heart: Välillä tuntuu et yrittää jo jokeltaa, suloinen ja tyytyväinen pallero. Posket on pyöristyny kamalasti ja kaksoisleuka kasvaa! Saas nähdä paljonko on painoa ku 15.pv mennään 1kk neuvolaan.

Mukavaa vauva-arkea kaikille!!

Jonnuli ja Hertta tänään tasan 3vkoa:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa mulla olla neuvolaan soiton paikka. Alapäästä ei tikit oo sulanut pois ja nyt rupiaa hinkkaamaan. : /

Täällä on parina iltana kans ollut masun kipristelyä. Eileen vasta annettiin 1 tippa jekovittia, saas nähä kuinka käyy kun se 5 tippaa annetaan. Sain sitten pissatulehdukseen antibioottikuurin samalla kun sen hain niin ostin neitille relatippoja saa antaa niitä.

Neiti perustyytyväinen tapaus. :heart: syöö ja nukkuu. On onneksi jo jonkin aikoja jo hereillä ja jaksaa kans kattella maisemia.

Pitääs mennä hinnoitteleen kirppari tavaroita, kun anoppi ja appiukko oli yht`äkkiä mennyt ja ottanut kirpparipöydän. Ihan hyvä, kun meillä tuota roinaa on. Laitetaan vaan nyt tavaraa, kun ei oo kerinny vaatteita katteleen.

Toivottavasti saaraan loputkin elokuiset pian tänne juttua jatkaan. :)

Niin tuosta imetyksestä vielä, itellä tulee ihan hyvin maitoa. Ei edelleenkään pumpattavaksi asti, mutta ei oo kummallakaan poijalla tullu ja esikoonen sai lisää koko ajan pullosta.
Mun mielestä kaikki imettää kuinka onnistuu ja jos ei onnistu niin sitten pulloa kehiin. Ei yhtään tee huonompaa äitiä vaikka ei imetä.

Elli Ja Justiina 2vko 2pvä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan tänään ekaa kertaa kolmestaan lapsien kans ku miehellä koulupäivä. Aiko kuulemma tulla kuitenki kesken päivän kotiin niin on mulle semmonen kevyt lasku tähän kahen lapsen kans kotona oloon :heart: Miehellä vielä ens viikko lomaa ja sitten loppuu. Suht hyvin kyllä mennyt tää aamu, mitä nyt esikoinen kerkes vauvan koppaan kiivetä ku olin vaippaa neidille vaihtamassa, ja keittiönpöydällekkin kerkes kiivetä ku hetken olin selin. Oishan mulla se kantoliina, mutta en vaan osaa käyttää sitä. Sidonnat kyllä on hallussa mutta tuntuu että en saa vauvaa oikeeseen asentoon :( Pitää kuitenki jatkaa harjottelua, ilman sitä tuskin tulee mitään ku tuo esikoinen saattaa keksiä mitä vaan ja neiti tahtoo viihtyä ainoastaan sylissä.

Marlin ja Justiina 2vko2pv
 
Hei mullakaan ei oo kaikki tikit sulanu, ainakin yks on jäljellä ja synnytyksestä on jo kolme viikkoa. Pitäiskö siis huolestua vai? Vai onko niille jotain tehtävissä?

Kotipuntarilla huvikseen punnitsin poitsun, niin näyttää 5.4 kiloa =)

Jekovitilla nakkaan vesilintua, kahteen päivään en oo antanu niin vauva on niin aurinkoinen tapaus. Täytyy vaihtaa merkkiä ihan kokonaan, tai ainakin oottaa vähän aikaa eteenpäin, ennenkuin kokeilen uudestaan.

Miten teillä vauvat nukahtaa? Tämä kuten vanhempikin lapseni on äärimmäisen vaikeita nukahtamaan, taistellaan viimeiseen asti.
Sit kun nukahtaa niin ei herää vaikka pommi räjähtäisi, mutta nukahtaminen on työn ja tuskan takana.
Nytkin vauva valvonu jo monta tuntia ja on ihan väsy, mutta kun ei nukahda kun tissille tai pullolle, ja kun siitä nostaa johonkin niin herää heti.
Ei siis nuku päiväuniakaan ennenkuin pitkällä iltapäivän puolella : /
Eilenkin illalla oli ihan mahdonta saada yöunille, sen kymmenen kertaa toistui sama ralli, että juo mahansa täyteen ja nukahtaa, sit vien sänkyyn, herää hetken päästä puklaamaan kaikki pois, ja taas on vailla maitoa ja kohta nukahtaa ja puklaa ja ja ja...tissit lutkutti tyhjäksi ja korvikettakin varmaan purkillisen yöunille mennessä. Kun lopulta nukahti, nukkui viis tuntia putkeen.

Mullakin kantoliina hommattuna, mutta en osaa oikein näin pientä sinne laittaa...pelottaa että jotenkin väärässä asennossa siellä. Mikä sidonta se ois hyvä näin pienelle?

Vanhempi lapsi kuumeessa ja räkätaudissa, syksy on siis saapunut. Jospa muut vältyttäisiin siltä.

Äitivaan ja pikkis 3 vkoa :heart:
 
olisin vielä tännekin ilmoittanut että 25.8 40+5 meille syntyi poika 4180g / 52cm monien mutkien kautta. viikon lastenosastolla mutta vihdoinkin kotona! saa nähdä miten paljon ehdin tätä ketjua seuraamaan mutta hengessä mukana ainakin ;)

korvapuusti + poika 8 päivää
 
Äitivaan soittelin sinne neuvolaa, ei kuulemma mitään hätää. Voi olla tikit sulamatta 6 viikkoa. :O Mutta 4 viikkon paikkeilla pitääs olla pois on n. normaaliaika. Hyvä, kun soitin eikä tarvi murehtia. Keskimmäisen ajalta en muista nimittäin yhtään koska suli pois.Onneksi tuota jälkivuotoo ei oo enää paljo niin voi haaveilla, ettei tarvi mitään siteitä pitää. Kun tuntuu, että tikin toinen reuna tartuu siihen välillä kiinni ja hinkkaa. :x

Nyt pitää mennä laittaan makaroonlaatikko uuniin ja hakeen neitin kans isoompi koulusta. Keskimmäinen on iskän ja paapan kans viemäs kirpparille nyt niitä tavaroita.

Elli Ja Justiina 2vkoa 2pvä
 
tikit: Itse kävin poistattamassa nyt kun neljä viikkoa olivat olleet. Eivät ollenkaan lähteneet sulamaan ja joutivat kyllä jo pois! :)

Jos kuvitellaan, että lasten saannista pystyisi täysin itse päättämään, niin milloin te haluaisitte seuraavan lapsukaisen vai onko "kiintiö" jo täynnä tämän vauvan jälkeen?

Minusta olisi ihanaa saada toinen lapsi ennen kun tämä täyttää 2v. :heart: Ensi kesän lopulla jos tulisi raskaaksi niin saisi kevätvauvan..:) MUTTA en uskalla haaveilla kunnolla vielä sinne saakka kun ei tiedä mikä elämäntilanne sitten on. Ja tätäkin lasta odoteltiin jonkun aikaa niin tuskin nytkään raskaus alkaa noin vaan.
 
Vauvan maha "aukes" eilen ei siis kolmeen päivään kakkinu olleskaa ja sit eilen käytin vyöhyketerapiassa ku alko oleen jo niin kipeä toinen! :( No sit illalla tuliki pariin otteeseen kunnon sinapit, oon antanu nyt magnesia maitoa mitä vyöhyketerapeutti suositteli ja vissiin sitte autto, poika on aivan kuin eri lapsi, ei oo huutanu eikä oo ollu enää massu kipiä :) Yötki alkanu nukkumaa muutaman tankkauksen voimin :) Huomenna tulis sit neuvolantäti käymää :)

k-ati ja poika 9 pvä <3 äkkiä menee aika ku tuntuu vieläki et eilenhän mä synnytin :)
 
Täällä on mennyt ihan kivasti, mutta jotenkin tuntuu, etten saa mitään aikaiseksi.. Ensimmäinen yö oli torkkumista, ku Nanna näkyy enemmän yöllä tankkaavan ja päivät menee nukkuessa. Ei minua vähäiset yöunet sinällään haittaa, mutta kun mulla on neitien päiväkotiin viemiset, ni tuntuu, etten oo yhtää saanu nukuttua. Ja ei päivällä onnistu nukkuminen. Varsinkin, ku ovat puolipäiväisesti päiväkodissa, ni eihän sitä kerkiä siinäkään välissä yhtää nukkumaan..

Jospa se helpottuisi 13.9. kun isäntä lähtee opiskelemaan, niin taidan vaihtaa tytöt koko päiväiseksi, koska meillä ei ole kuin 1 auto ja tuskin toista ollaan hommaamassa.. Ja matkaa päiväkodille on 2 km, niin en mä taida joka päivä jaksaa hakea vaunuilla niitä.. Silloin varmasti kyllä paino tippuisi, mutta en taitaisi jaksaa muuta tehdä.

Nanna on kyllä rauhallinen. Ei tosiaan turkia itkeskele. Ainoastaan, kun on nälkä.
Isäntä oli kyllä eilen illalla mahtava, ku muut lapsukaiset jo nukkuivat ja Nanna heräsi sängyssään ja ite olin vessassa.. Ni isäntä kysyy: "Pitääkö sinne mennä?" Kuulin kyllä kysymyksen, mutten siihen vastannut, koska ajattelin, ettei se nyt noin tyhmää kysymystä voi esittää.. Toinen itkee ja sitten: "Pitääkö sinne mennä?" Eiku kiirehi ite vessasta toisen luokse.. Ja tosissaan isäntä siis sen kysyi.. On siinäkin 4 lapsen isä!!!!

Oon kyllä tullut siihen tulokseen, että ei mun kannata yrittää edes imettämistä, koska ei mulla tule maitoa niin, että siitä riittäisi kunnolla. On ollut kyllä ihanaa, kun toinen on ollut rinnalla ja imenyt kunnolla. On siis todella hyvä imuote kyllä.

Mutta kyl mie luulen, että toinen imee vaan tyhjää muovihanskaa, josta ei mitään irtoa. On pari kertaa ollut niin, että kun oon imettänyt => nukahtanut rinnalle ja olen voinut viedä sänkyyn nukkumaan ja on nukkunutkin hyvin.. Ja eilen illalla, kun imetin eka vasemmasta rinnasta, niin oikeasta rinnasta vuoti maitoa. Ihmettelin, että miksi tuntuu kuin vettä valuisi mahaa pitkin..

Ei mun rintoihin näytä maito nousevan kunnolla. Haluaisin nimittäin selvitä ilman lisämaitoa, koska toisaalta tämä on vielä isompi töisempää, ku eka imetät (ja mie yleensä katon kovalevyltä samalla ohjelmia, ni yleensä saatan ihan unohtautua, ni toinen imee 15-30 min/rinta), ja sen jälkeen lämmität lisää maitoa.

Eihän se oo hyvä, että toinen joutuu imemään ilmaa.. Ja oon miettinyt, että jos kaikki tiehyeet ei ole löytäneet toisiaan, niin mullahan maito vain pakkautuu rintaan, joten mullahan on kohta rintatulehdus varmaan..

Mulla on oikean ulkosyrjällä on kova pahkura.. Mikä ihme se on..

Mutta nyt lähden jatkamaan viikkosiivousta. Sain paikat jo raikottua, että nyt vain imuroimaan & pesemään lattiat ennen kuin Nanna herää.

RD & Nanna 4 vrk :heart:
 

Yhteistyössä