2010 ELOKUISET IPANAT

Täällä takana eka yö "perhepedissä". Neiti aina nukahtaa rinnalle yöllä, mutta herää kun siirrän pinnasänkyyn. Nyt aattelin että nukkukoon sitten siinä vieressä. Enhän mä ite kovin syvään uneen päässyt kun unissaankin varoin vauvaa, mutta parempi sekin kuin nukuttaa tyttöä pari tuntia pinnikseen monta kertaa yössä... Pitäs vaan olla leveämpi sänky niin mahtuis vähän paremmin nukkuun :LOL:

Tänään lähti esikoinen eka kertaa yksin kävellen kouluun, niin reipas poitsu. Ihan ite halusi lähtä vaikka oisin voinut lähtä vaunujen kans viemään :)

-Sande & pikkuneiti 11vrk
 
Neidin paino oli noussut 3 viikossa 520g:) Seuraava neuvola onkin sitten 14.9. joka onkin sitten lääkärineuvola. Neuvolatäti sanoi että todennäköisesti meidän neiti on ollu syntyessään pitempi kuin 51cm. Nytenhän ei mitattu kun kerran neuvolatäti kävi täällä kotona.
 
Täällä arki sujuu hyvin=) Mies on isyyslomalla ja puuhaillut tuon isomman tytön kanssa kaikenlaista niin saa sekin kunnolla huomiota osakseen =) Yöt meillä menee edelleen hyvin, viime yönä nukuttiin jo 6 tuntia putkeen, syötiin ja jatkettiin taas unia. Tänään on sitten eka neuvola pojalla ja minä saan samalla tikit pois. Kiva nähdä paljonko jätkä on kasvanut kun ruoka kyllä on maistunut hyvin :whistle: Tosi hyvin oon toipunut sektiosta, eikä minusta ollut sen pahempi kuin alatiesynnytyksen jälkeen. Päinvastoin, tuntu että viimeksi alapää oli paljon kipeämpi mitä nyt tuo haava. Miten teillä muilla joilla sektio takana niin minkälainen haava teillä on? Mulla on pystysuora tuosta navasta ihan tuonne alas asti. 10 tikkiä taitaa olla. Nyt tais poika herätä, täytyy rientää :)

jonna ja pikkuveli 8vrk
 
Neuvolatäti kävi ja meillä Niko painaa jo 4kg.. Paino n oussut siis viikossa melkein 500g. :O Et on vissii tissillä viihdytty. :D Mut ei tuo mitenkää erikoisen pullero ole edes vielä, eikä ainakaan sanottu et mitenkään huono asia ois, päinvastoin hyvä kun paino nousee hyvin. :)

Yöllä edelleen heräillään 1-2h välein syömään, onneks nyt sentään nukahtaa jo aika kivasti syönnin jälkeen heti omaan sänkyyn kun siirrän. Aamusta usein annan nukkua vieressäkin jonkin aikaa. :)

Chevanne ja Niko 2vko 6pvä
 
Neiti nukku eilen ilta yheksästä yö kahteen omassa sängyssä. Otin kuitenki varman päälle ja syötön jälkeen jätin viereen nukkumaan. Seuraavan kerran heräs vasta puol kuus syömään. Että jospa se tästä pikkuhiljaa rupiais tasottuun :) Siinä mielessä vaan huono homma ku päiväisin on 1-2 tunnin välein tissillä, ja sitten ku on öisin nuita pitempiä välejä niin tissit on ihan täynnä. Ja minäki ku oon semmonen ruutatissi niin neiti melko hyvin puklaa syönnin jälkeen :(

Tilattiin eilen Britaxin B-Dual rattaat, pääseepähän sitten lasten kans ulos ku mies lähtee töihin. Ens viikolla tulevat. Ei vaan millään malttas oottaa että pääsee kojolle niitten kans :D

jonna82 Mulla haava menee poikittain tuolla ihan bikinirajassa. Mulla on siellä tatuointikin ja muutama lääkäri sanonu että on just siinä kohti mistä leikataan jos joutuu sektioon. Oli kuitenki niin ihana gynekologi että säästi sen tatuoinnin, vaikkei mulle nyt ois ollu niin väliksi :) Niin ja olin kyllä itekki tosi yllättyny miten nopiaa oon toipunu. Paljo nopiampaa käyny mitä alatiesynnytyksen jälkeen.

Marlin ja Justiina 2viikkoa3päivää
 
Viimeksi muokattu:
RD: Me käytiin vaunuilemassa, kun tyttö oli 3 pv ikäinen...

Mä taidan luopua koko yöimetyksestä.. pelkään koko ajan et nukahdan istuaaltani taikka vauva viereen. Muutaman kerran käynyt niin et säpsähdän ja luulen et vauva vieressä, vaikka on omassa sängyssä ja toisin päin... Yks yö heräsin ja ihmettelin missä ihmeen välissä olin edes nostanut vauvan viereeni??? sit siinä vähän aikaa sydän pamppailen miettiessä hoksasin et ei, se olikin esikoinen joka oli kömpinyt mun viereen. Ja mä hädissäni pidin siitä kiinni ettei tipu sängystä ashamed::LOL:

Eli luovun koko yöimetyksestä, tai sit korkeintaan yhden kerran niinkuin viime yönäkin.. oli pakko kun tissit oli niin täynnä eikä jaksanu pumpatakkaan.. tänään pumpannu 2 kertaa ja saanu vauvan kahden syömiskerran maitoannokset :) Kuinka paljon teidän vauvat syö?? Tuo meidän siis nyt 3 vk ikäinen ja on syönyt vaihtelevasti 20-60 ml väliltä, tänään yhtäkkiä syöttövälit pidentyneet kaikki 2-3 tuntiin ja kerralla menny melkein joka kerta se 60 ml tai jopa enemmän :)
 
Meidän tyttö syö päivisin n. 2-4h välein ja siitä riippuen n. 80-120ml kerralla. Yöt menevät yhdellä tai kahdella syötöllä. Yleensä iltapäivästä ja illasta valvoo enemmän ja tankkailee tiheämmin. Sitten saattaa yö mennä 3-6h putkeen nukkumisella ennen seuraavaa ateriointia. Pullosta siis syö, kun en imetä.

Sipsunen & "Nalle" 3vkoa ja 5 päivää :heart:
 
Mie voisin hypätä myös tälle puolelle. Eli meidän jäppinen syntyi rv 41+2 29.8. Painoa 3940 g ja pituutta 52 cm. Ikää siis kohta 6 päivää. Tiistaina kotiuuttiin. Käytiin neuvolassa eilen ja paino hienosti nousussa, kahdessa vuorokaudessa painoa oli tullut 135 g.

Meillä kaikki lähtenyt hyvin käyntiin. Synnytys oli juuri sellainen kuin oikeastaan olen toivonut, toipunut olen hyvin. Vauva syö hyvin ja on rauhallinen tapaus. Nukkuu, syö ja paskoo. Toivottavasti ei saada vatsavaivoja riesaksi. Esikoisen kanssa kun käytiin maitoallergiarumba läpi, niin olisi kiva jos tää menis vähän helpommin. Mut vastaan otetaan se mitä annetaan. Tarkoitus oli, että vauva nukkuu omassa sängyssään joka sivuvaununa meidän sängylle, mutta kainalopeikkonahan tuo on ollut. Ei se tosin nyt niin haittaa, kun esikoisen kanssa jo tottui tuohon perhepeti touhuun vatsavaivojen takia. Pitäis ehkä ottaa itseään niskasta kiinni ja yrittää siirtää toinen omaan sänkyyn, mutta toisaalta tuntuu ihanalta antaa toisen olla kainalossa, kun siinä tykkää olla. Esikoinenkin yrittänyt tulla meidän viekkuun, mutta pakko käännyttää takaisin omaan sänkyyn, liian ahtaaksi kävis. Mies on sitten nukkunut välillä tytön huoneessa lattialla patjalla. Eiköhän tyttökin pikkuhiljaa totu siihen, että pikkuveikan vuoro on nyt olla meidän vieressä ja kyllä siitä puhuttiin jo ennen vauvan syntymääkin eli ei ihan yllätyksenä tullut.

Nyt ei ajatus kulje enempää. Kirjoittelen paremmalla ajalla ja yritän lukea pinon läpi, että pääsen jyvälle mistä on kirjoiteltu.

-mennis ja poju melkein 6 vrk-
 
Pikku neiti nukahti eilen illalla noin klo kymmenen ja heräs yöllä ekan kerran varttia vaille kuus. vähän olin sekaisin kun ei tarvinnut aiemmin nousta syöttämään.

eilen ostettiin d-tippoja joissa se maitohappobakteeri samassa, katsotaan nyt sitten mitenkä neidin masu niistä reagoi.

Maijamehi ja pikku neiti 1kk:heart:
 
meillä on pari yötä menny täysin päinvastoin ku maijamehillä..napero ihan räkänen. se meni nukkuu 10ltä ja heräs 8:lta ja siinä välissä joka ainoo tasatunti- ihme sisäinen kello tossa ipanassa ku joka kerta ku piti herätä ni kello oli tasan jotai.. sit 15-30min syötiin et eipä ihan hirveitä oo tullu taas nukuttuu. Ja tässä talossa ku ei päivisin nuku muutku pikkuipana ja mies (ollu yövuorossa..) ni iltaa odotellessa..

Kyyditsimisistä (hitto mikä sana!!) ei oo meille tullu mitään ongelmaa ku kouluun matkaa noin 100m ja 3vee on mun kaa kotona. Kerhoon menee sit ku se alkaa mut se on vaan kerran viikos et se nyt ei tuu olee ongelma, matkaa sellanen 1,5km.

pitäs lähtee evakkoon kaupungille et sais mies nukkuu ku yövuorossa oli ja on ens yönkin ja noi mun ihanat lapset ku ei jotenki oo niitä hiljasimpii versioita.. onnistuiskohan rintarepun kaa pari h kaupungilla, ku hermpo menee ku noi kaupat on rakennettu niin ettei siellä pääse rattailla kunnolla liikkumaan. joku lindex, rattailla toivookaan mennä ja ketkähän ois niitä potentiaalisimpia ostajia lasten osastoilla...

pikkumökö
 
Viimeksi muokattu:
Jospa ehtisin pitkästä aikaa tänne jotain kirjotella, tuntuu nää päivät vaan menevän ihan hirveellä vauhdilla eikä meinaa vuorokaudessa tunnit riittää kaikkeen mitä tekemistä olis. Meidän pikkutyttö on osoittautunut melko tempperamenttiseksi tapaukseksi, aikamoisia konsertteja järjestää välillä meidän ja naapurienkin iloksi... ;) Huomattu on, että pukemisesta ei pidä yhtään, ja sylissä pitäisi olla ihan koko ajan. Huutaessaan osaa myös lietsoa ittensä semmoiseen hysteeriseen tilaan, että tosi vaikea saada rauhoittumaan. Likka osaa kyllä olla tosi hurmaavakin, varsinkin nyt kun on alkanut väläytellä meille (sekä myös sille neuvolasta saadulle hymynaamajulisteelle) aivan ihania hymyjä! Pulauttelee kyllä edelleen melko paljon, mutta neuvolassa oltiin sitä mieltä, ettei syytä huoleen kun kasvaa kuitenkin normaalisti. Painoa on nyt 4080 ja pituutta 54,5. Mahavaivoista ollaan taidettu päästä suurimmaksi osaksi eroon, ainakaan ihan samanlaista kippurointia ei ole enää ollut kuin pari viikkoa sitten. Sen sijaan tyttö keksi sitten alkaa raivota rinnalla. En tiiä oikein mikä mättää, mutta neiti saa usein tissillä ihan hirveitä raivareita, kun yritän tarjota maitoa kun toinen pyytää. Osittain johtuu varmasti siitä, että tyttö turhautuu, kun tuppaa suihkuamaan niin kovalla paineella maidot suuhun ja sitten yskittää. Mutta välillä ei suostu ollenkaan ottamaan tissiä suuhun, kun huutaa vaan ja potkuttaa ihan hysteerisenä. Kaverin vauvalla oli ollut samanlaista, ja häneltä sain vinkiksi yrittää ennakoida vauvan nälkää ja tarjota maitoa jo ennenkuin hän sitä pyytää. Tää taktiikka onkin tuntunut hiukan auttavan jo (koputtaa puuta). Tuo tyttö vaan on edelleen semmoinen pikalipittäjä, että 5-15minuutin syöntejä harrastaa ½tunnin-2tunnin välein, että aika hankala välillä ennakoida milloin voisi olla nälkä tulossa.

Pitää mennä taas, tyttö heräilee taas. =)
Niin, ja onnittelut kaikille tänne puolelle siirtyneille!

Ituhippi ja tyttönen tasan 4 viikkoa.
 
Juu meilläkin on tämä neitokainen ehdottomasti vaativin tästä meidän kolmikosta. Ei tykkää yhtään olla sitterissä tai lattialla, sylissä vain on hyvä olla.
Viime yö oli melko takkuinen. Pisin unipätkä 2 tuntia, ja tutille vaan karjui. Kaiken kukkuraksi isompi likka rupes oksentaan jossain vaiheessa, ja tuli meidän huoneeseen myös nukkumaan. Ei oo onneksi oksentanut kuin tuon yhen kerran, mutta nyt on lämpöä ja väsyneen oloinen. Toivottavasti ei tauti tartu minuun tai vauvaan. Onneksi mies antoi mun nukkua vauvan kans aamupäiväunet, yheksästä puoli kahteentoista...

Mitäs d-vitamiinia annatte? Onko aiheuttanut masuvaivoja? Mä annoin aikasemmille vauvana Jekovittia. Nyt kiinnostas se missä on maitohappobakteeri samassa. Syön kyllä ite niitä, että saahan tuo varmaan rintamaidostakin niitä...

Sande & pikkuneiti ylihuomenna 2 viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin hyppään tänne puolelle...luen teidän tekstejä kunhan ehdin : )
Täällä ollaan nyt viikko oltu kotona neidin kanssa ja ihan mukavasti mennyt...öisin hän vaan herää kun meinaan laittaa tissiltä/vierestä pinnikseen. Onko muilla samanlaista? Hän alkaa kitistä ja sit pitkän ajan päästä tulee itku. Nyt viimeöinä olen pitänyt häntä vieressä, mutta jännittää jotenkin pitää häntä vierellä....

elovena79 & neiti 11 vrk
 
Meillä on käytössä noi gefilus-tipat joissa siis on samassa d-vitamiini.

Neiti toisti samanlaisen yön mitä edellis yö:O tosin eilen neiti oli aika paljon hereillä, katsotaan nyt sitten mitenkä seuraava yö menee (tuskin enää samalla kaavalla )

Maijamehi ja pikku neiti 1kk
 
mäkin hyppään nyt tälle puolelle Vaikka tyttö syntyikin 1.9. painoa oli 3640g ja pituutta 49cm
pari yötä nyt nukuttu kotona ja mennyt hyvin, tyttö syö hyvin ja nukkuu, maito on alkanut herumaan oikein hyvin, mitä ensin vähän epäilin.

itsellä on vähän kummallinen olo.. sairaalassa epäilivät alkavan kohtutulehduksen ja lykkäsivät ennen lähtöä antibiootit nenän eteen.

mä olen yrittänyt hakea oireista tietoa mutta ei oikein osu omien oireden kanssa yksiin
 
tin
elovena ja muutkin joilla vieressä nukkujavauvat, meillä siis ihan samaa. kauhee ähinä ku nostaa omaan sänkyyn ja sit pitkän ajan päästä huuto. vieres on ihan supertyytyväinen. vinkkejä minäki kaipaisin. kokeilin pitää koko ajan fleecepeittoa päällä että ei olis ihan "kylmä" sänky mihin nostaa mutta ei siitä juuri tunnu apua olevan.
 
Tänne vaan kaikki elokuiset tuttuun ryhmään. :)

Meillä välillä onnistuu tuo sänkyyn siirtäminen toisaalta sitten välillä pitää takaasi ottaa väliin. Mä nimittäin otan neitin meirän väliin syömään. 2 kertaa yö syöö, viimme yönä kyllä taas tilattiin lisää maitoa, eli tiheempään syötiin. Sanoinkin miehelle, että onneksi yöhön sijoittuu tuo. Neiti on helppo tapaus, on kyllä poijatkin olleet. :heart:

Tin oltiin sitten näköjään laitoksella yhtä aikaa. Kiva yhteen sattuma. :)

Poijat täällä aivan täpinöissä, kun pelto puitu niin pääsee mönkijällä ajeleen.

Me vaunuteltiin heti samana päivänä, kun tultiin kotia. 15 minuuttia oltiin...nyt jo ollaan enempiä aikoja pihalla. Nukuttaan en varta vasten oo pihalla vielä ruvennu. Vois kyllä, kun neiti nukkuu päivällä pitempiä aikoja.

Nyt pitääs mennä pyykkiä kääriin ja laittaan kaappiin. Ei yhtään huvittaisi.

Elli Ja Justiina 2vko 5pvä :heart:
 
Odotusaikana tuntu, että itelle ei ollut ajankohtaisia jutut samaan aikaan kuin useilla muilla, kun oli loppukuusta laskettuaika. No kun meidän vaavi syntyi sitten reilu kolme viikkoa etuajassa (heinäkuun puolella), niin aluks tuntu, että missäs kaikki muut on :)

Nyt onkin tullut tällekin puolelle lisää väkeä. Onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower: en ole enää käynyt pitkään aikaan lukemassa odotusketjua.

Täällä tytöllä on keskiviikkona lääkärineuvola ja mullaki lopputarkastus(vai mikäs sen nimi onkaan...lyö aivot tyhjää) Aika menee vaan nopeesti. Tyttö onkin jo kuusviikkoa sitten. Täällä edelleen ehkä pieniä vatsavaivoja, jotka hieman unia häiritsee. Onneks sellaisia päiviä kuin eilen ei ole useasti. Eli tyttö nukkui tuskin ollenkaan päivällä. Sylissä vähän uinaili, mutta aina heräs, kun yritti sänkyyn laskea.

Yöt meille menee samalla tavalla, ehkä oli jo välillä parempiakin. Ensimmäinen unipätkä on hiljasin ja pisin, n. 3 tuntia ja sitten herää 1,5-2,5 tunnin välein. Noh edlleen parempia unia kuin esikoisella. Vauva jää ensimmäisen syötön jälkeen viereen nukkumaan, koska tosiaan kans herää, jso yritän laittaa omaan sänkyyn. En myöskään röyhtäytä tämän vuoksi.

Päivisin vauva valvoo välillä noin kaksikin tuntia kerrallaan kunnolla ja muuten uinailee tai nukkuu. Nyt on vähän päivän nukkuminen huonontunut tai ainakaan ei niin ennustettavissa, kuinka kauan nukkuu.

D-vitamiinitipat on ollu taolla, pitäis alottaa uudestaan, että voi neuvolassa sanoa, että niitä otetaan. Ja tottakai nuo muutenkin ovat tärkeitä! Muuten on relatipat ja disflatyl käytössä. Ja noista mielestäni on hyötyökin. Ei tosin niin selvästi havaittavissa, koska meillä ei kuitenkaan varsinaisesti itketä vatsavaivoja.

Ensimmäisiä oikeita hymyjä täällä odotellaan...vaikka niihin taitaakin mennä vielä muutama viikko...
 
Kommentoin vaan nopsasti pariin juttuun...

Meillä nyt kans d-tipat tauolla.. ihan hyvin meni viikko aloituksesta, nyt sit alko masuvaivat :( eilen meillä oli sama juttu kuin Minervin vauvalla, sylissä nukkui päivällä mut muuten ei.. onneksi yön sit nukkui tosi hyvin!! en tiiä mistä nuo masuvaivat yhtäkkiä tuli, oisko pelkkää ilmaa mitä syönnin aikana saa... en tiiä mitä tekis kun tuota maitoa yleensä suihkuaa ihan älyttömästi ja toinen sit vaan kakoo :( oon pumpannukki ja antanu pullosta mut sama juttu, harvoin syö kovin iisisti.. korvike sit on varmaan sen verran paksumpaa et menee ihan hyvin alas..

Sit tuohon nukkumisjuttuun.. meillä onneks pimu tykkää nukkua ihan omassa sängyssä eikä herää kun sinne sen nostan. välillä käy hereilläkin mutta nukahtaa uudestaan.. meillä sellanen kikka käytössä et käärin vauvan peittoon, jossa lämmin ja turvaalinen olla.. siinä vähän aikaa hyssyttelen ja nostan sänkyyn :)
 
heipparallaa!
Tänne puolelle vihdoinkin pääsin :) eli meijän pikkuprinssi syntyi 1.9 ja painoa oli 3610g ja pituutta 52cm (rv 42+2). Eilen kotiuduttiin ja hormonit jyllää kyllä aikalailla :xmas:

Synnytys oli aika rankka (Valvottuja öitä),kuume nousi 39 asteeseen ja imukuppia käytettiin ja kaikenlisäks sectio uhka oli, mutta onneks onnistu tulee alakautta =)

On hän kyl aivan ihana pikku kaveri, ollaan niin onnesta sekaisin :heart:

-jensspa ja nappi 4vrk
 
Mukaan liityn :
Eli maanantaina menin käynnistykseen, kalvot puhkaistiin ja sain oksitosiinin vauhdittamaan, epiduraalin kerkesin myös saamaan, mutta kun paikat oli auennu 6cm, vauvan happiarvot laski joten jouduttiin kiireelliseen sectioon, jossa kohtu repesi, menetin 3,5l verta. Saatiin kuitenkin tyrehtymään ja siireettiin herämöön jossa kohtu ei supistunutkaan vaan jouduin kohdun huuhteluun. vasta tiistai iltana pääsin vauvan luo ja osastolle. Surullisin uutisin on kuitenkin se että hyvin mahdollista on ettei mun kroppa enää kestä raskauksia. Onnellinen olen kuitenkin näistä kahdesta ihanasta Prinsessasta jotka ovat meille suotu.
Vauva voi hyvin ja tänään on päästy kotiin, huomenna poistattamaan tikit.
Vauvan mitat 3025g ja 47cm

Onnellinen Marsa ja Nyytti 6vrk
 
heippa kaikille! Meillä lähtenyt menee nyt yöt paremmin=) mä olen täs muutaman pvän opettanut neitiä imemään tuttia:ashamed: mutta neidillä niin kova imemisen tarve,on yöt mennyt rauhallisemmin ei ähise ja puhise.Iltasin oli niin kiukkunen ja sai raippareita tissillä sit ahmi niin et pulautteli vaikka röyhtäytin välissä.Noh nyt on paljon mukavemmin ja kaikki saa nukkua edes jotain yössä:heart: Meillä aloitettu varovasti myös d-vit.tipat ja annettu cuplatoniakin masuvaivoihin.


Ristiäiset olis täs syyskuussa kyllä toi nimen miettiminen toi päänvaivaa:headwall:
noh,saatiin tytölle mietittyä ihan hyvä nimi.(pojalle olis ollut nimi) mut meillä vallitsee nyt akkavalta!!
Ihanaa se on kun äitillä prinsessoja=).

Noh palailen taas:wave: voimia ja jaksuja kaikille:hug:

lolu & pikkuneiti 5vko
 
Heissan!!

Onnea vauvansa saaneille!!:flower:

Meillä menee oikein hyvin, vauva on oikein tyytyväinen ja rauhallinen lapsi! Päivisin nukkuu vaunuissa ulkona 4-5 tuntia yhtäsoittoa, sit heräilee syömään ja seurustellaan ja illalla nukutaan pikku-unia. Eihän tuo vielä kauaa jaksa hereillä olla. Yöt menee myös hyvin, illalla nukahtaa 11 aikaan ja heräilee syömään neljän viiden aikaan, jolloin ois sitten virkkuna jutusteleen, mutta äiti tyrmää ajatuksen. Sit nukahtaa ja nukutaan seiskaan saakka. Mulla on vissiin jo vanhuus ku väsyttää ihan sairaasti herätä yösyötöille..vanhuus ei tuu yksin!

Mä en oo yhtään muistanu alkaa antamaan d-vitskuja, hittolainen..vaikka ne kaapissa on valmiina. Huomenna on pakko muistaa!

Eipäs kummempia!!Mukavia syyspäiviä kaikille!!

Jonnuli ja hertta 25vrk (kohta jo kuukauden:O:heart:)
 

Yhteistyössä