2010 ELOKUISET IPANAT

Lauantaita!

Täällä sujuu kivasti, Hertta on tänään tasan 1kk:heart:. Oikein herttainen ja tyytyväinen edelleen. Vaunuissa nukkuu ulkona päivisin 4-5tuntia yhtäsoittoa. Nytkin on nukkunut puoli kahdestatoista asti eli viis tuntia, täytyy lähtee hakeen sisälle jotta riittää yöksikin unta. Neuvola on keskiviikkona. Neiti hymyilee jo ja jokeltaa jonkin verran, kovasti seurailee perheen touhuja ja on terhakka tyttö, päätä kannattelee tosi hyvin vatsalla ollessaan ja sylissä pystyasennossa. Täällä mennään tissi/pullo linjalla. Ensin imetän kummatkin rinnat ja jos jää nälkäiseksi niin pullosta lisää. Stressiä en ota ja hyvin menee, tissi on ykkönen ja sillä roikutaankin illoin ja aamuin tiuhaan. Päivät siis nukkuu ulkosalla, sit ku herää niin nälkä on hiiiiirmuinen. Itkeskele ei juuri ollenkaan. Ihana vauva! Nimi vielä hakusessa, muuten ristiäisjärkät hyvälla mallilla!

Nyt hakeen tuo ipana syömään, oon saanu rauhassa siivota koko kämpän, tehtyä ruuan jne..

Rakkaudesta äiti on saanut poikavauvan 9.9. tämä tieto facebookin kautta kun ollaan kavereita=)

Onnea kaikille vauvautuneille!!!!

Jonnuli ja Hertta 1kk
 
Vauvis mulla on samoja ajatuksia, ikävä sitä loppuraskautta, jännitystä millon synnytys käynnistyy yms.. ja haikeutta kun ei päässy alakautta synnyttään :ashamed: mutta onhan meillä nämä ihanaiset pallerot sylissä viimein vaikka sitten ei saatukaan sitä alatie synnytyksen "ihanuutta" kokea tällä kertaa :hug:

Nyt tosiaan taitaa kaikki Elokuiset olla vauva kainalossa? joten Onnea vauvautuneille! :flower:
 
Jospa nyt ehtisi rustata rivin tännekin pinoon :)

Kiitos ihanasta pinosta ja siitä että joku muu on jaksanut pinon laittaa pystyyn :heart:
Jotenkin meillä on tää ihana vauva-aika mennyt nyt niin nopsaan ja nukkuessa milloin mitenkin niin on kyllä voimat olleet aika koetuksella ...

Nyt 2 päivää ollut käytössä coplatonit ja on kyllä auttaneet !!! Olisi vaan pitänyt taas tajuta jo aiemmin aloittaa noikin ...

Enemmän kuulumisia sitten paremmalla ajalla ja kunhan saan alusta asti luettua muidenkin kuulumiset :p

neitim+ tytsy 1kk ja n.viikko
 
Onnea lopuillekin vauvautuneille :flower:

Meillä tuli tänään ne ensimmäiset ihan oikeat äidille ja isille omistetut hymyt :heart::heart:
Ostettiin tytölle tänään muutama lastenlaulu CD ja hän näyttää nauttivan niiden kuuntelusta.

Jälkivuoto jatkuu edelleen. Tai luulin sen loppuneen jo pari päivää sitten, kun pitkään oli tiputellut rusehtavaa vuotoa ja se sitten oli päivä- pari poissa. Eilen alkoi kuitenkin kirkasta verta vuotaa. Onkohan tuo vielä jälkivuotoa vai alkoivatko menkat? :O Miten pian niiden kuuluisi alkaa?

Sipsunen & "Nalle" 5vkoa
 
Kiitos noista imetysjutuista, ehkä mä vielä joku päivä onnistun itekki julki-imetykseen :D ei sinänsä mikään ressaa siinä, mutta mietin ihan liikaa sitä, mitä muut ajattelee.. jos sattuu vähän vilauttamaan niin toivotaan ettei silminnäkijällä yöunet mee sen takia :)

Sipsunen mulla jälkivuoto oli loppunu jo pari viikkoa sitte, ku yhtäkkiä alko ihan kirkasta verta vuotaan. sain kuviteltua itelle menkkakivutki ja olin varma, että nyt se alko. mutta se vuoto kestiki ihan vähän aikaa ja loppu, sairaalassa tuosta varoteltiinki :)

Poju on edelleen ihana :) :heart:
 
Sartsa83
Heippa hei...

täälläkin näköjään tämmönen pino... Meillä on täällä 21.8.2010 syntynyt poika. Painoa oli "vaatimattomat" 4000g ja pituutta 52,5cm. Tänään siis tasan 3vkoa vanha..

Mulla ois kysymys, johon toivoisin joltain pikaista vastausta...

Mikä neuvoksi, kun: poika syö (etenkin iltaa kohden eli tankkaa yötä varten) todella paljon. Ilmavaivoja on nyt ollut viimeisen viikon todella paljon. Cuplaton autto aluksi, samoin rela-tipat kun annettiin cuplatonin tueksi. Nyt kuitenkin vattavaivat tuntuu pahenevan, koska jätkä nukahtaa aina pullolle (enemmän annetaan pulloa, kun tissistä ei tuu riittävästi eikä jätkä suostu tissiä syömään alun ongelmien takia.. vierihoito meni persiilleen kun jätkä joutu crp arvojen takia vastasyntyneiden osastolle).. eikä siis röyhtäile syötön jälkeen kunnolla. Tästä syystä tänään on alkanut kovat oksentelut, kun röyhyä vaan ei tule ja kun laskee selälleen tai kylelleen, niin hetken päästä oksentaa/pulauttaa lähes kaiken syömänsä pihalle. Röyhtäys ois siis todella tärkeää, mahankin kannalta, mutta minkäs teet kun toinen vaan ei röyhtäise????? Tähän siis kaipaisin kovasti neuvoja... oon lukenu jos minkämoisia mutta lähestulkoon kaikki asennot on kokeiltu... samoin yöllä sitten.. nukahtaa syötön yhteydessä/jälkeen, eikä röyhyä meinaa tulla ja/tai herää eikä meinaa enää nukahtaa takaisin. Miten te ootte toimineet vauvojenne kanssa öisin.. syötöt+röyhtäilyt=herääminen??? Vai onko herätty?? Valoja ei ilmeisemmin ainakaan kannata pistää päälle.. vaipan vaihdon yhteydessä se on vähän pakko että näkee, mutta ootteko onnistuneet senkin tekemään pimeässä ettei tarvitse valoa laittaa päälle?

Sartsa ja pieni jellonanpoikanen 3vkoa :heart:
 
Sartsa Meillä laitetaan öisin valot keittiöön, josta justiinsa sopivasti kajastaa valoa makkariin vaipan vaihtoa varten,kuitenkaan liikaa tulematta. Mä en jaksa öisin lähtä kylppäriin vaihtaan vaippaa, ja siellä pitäs laitaa sitte täys valaistus, vauvalla muutenkin vaikeuksia nukahtaa uudestaan vaipan vaihdon jälkeen. Meillä nukutaan yöt muuten hyvin,kolmen tunnin välein herätään syömään mutta sitten viiden maissa ei enää asetuta omaan sänkyyn vaan oon ottanu viereen nukkumaan..
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ollu ihan ihme ilta, tai oikeestaan koko päivä ollu vähä outo. Toi kirppu ei oo nukkunu kunnolla koko päivänä, yleensä edes autossa tai rattaissa nukkuu mut nyt nekin hetket meni vähä sieltä tännepäin ja sit ku ollaan täs himas oltu ilta ni nukahtaa tissille ja ku koitat siirtää ihan mihin tahansa ni parikyt sekkaa ja alkaa kitinä. yleensä viihtyy lattialla tai sitterissä suht hyvin ja kattelee kaikkee, tänään ei ollenkaan. Eikä oikei vaikuta et sattuis johonki ku ei kuitenkaan mitään huutoa ole.. Syöny kyllä on suht usein et voisko tää levottomuus olla merkkiä tiheen kauden alusta...??!! Mä en muista kummankaan aiemman ajalta tiheitä kausii ni ei mitään tietoo millasii ne on.

JÄLKIVUOTO: oli kokoajan tosi niukkaa, parin viikon jälkeen muuttuu sellaseks et tuli vaan silloin tällöin vähäsen ja 3viikkoon loppu kokonaan. Edellisen aikaan oli sellasii ällö hyytymiä :x

Joku kyseli MAHALTEEN NUKUTTAMISESTA: mä oon laittanu sillon nukkuu mahalleen jos selkeesti niprailee mahasta ja pyörii ja hyörii eikä rauhotu kunnolla. Tosi usein kyl laitetaan mahalteen hetkeks ja sit ku on seuraava "tutti tippu suusta"-operaatio ni käännetään kyljelleen.
 
Onnea pikkun3n ja rakkaudesta äiti :heart: Nyt taitaa tosiaan olla kaikilla meillä elokuisilla vauvat rinnalla :heart:

Harmi kun kaikki tuolta odotuspuolen ketjusta ei ilmeisesti oo tänne löytäny. Tai sitten ei vissiin kerkeä kirjotteleen. Ois kiva kuulla mitä kaikille kuuluu ja miten lähteny menemään :)
 
Hertta vielä nukkuu niin jospa nyt kerkeis vähän kirjoitellakin jotain, lukemassa kyllä käyn päivittäin :)

Hertta on sellainen perus tyytyväinen vauva, ei paljon turhia huutele. Rytmi meinaa olla vähän hakusessa luonnollisesti vielä, mutta sikeämpi univaihe on päivällä ja sit yöllä syödään tiheämmin. Pinniksessä meillä ei suostuta olemaan vaan nukutaan sit perhepedissä ihan suosiolla :) toiveissa olisi kuitenkin jossain vaiheessa saada pinnikseen mut katsotaan kuinka käy.

Mahallaan nukutan tarpeen vaatiessa. Muuten nukutaan kyljellään kun vielä siinä pysyy.

Jälkivuoto loppui jo sairaalassa. Mulla on kolmesta viimeisestä ollu tosi niukka jälkivuoto. kolmosesta tosin kyl synnytyksen jälkeen meni 1,5l verta mut varsinainen jälkivuoto loppui heti. En tiiä sit onko merkitystä menkoilla, mut mulla on 9 vanhasta ollu menkat ja ne kestää vaan 1-1,5 päivää.

Lapsiluku meillä piti olla tässä ja vielä synnytyssalissa Hertan syntymän jälkeen olin sitä mieltä ettei enää ikinä! Mut tämä on jännää aikaa tämä vauva-aika kun kotona on jo vauva niin silti se saa aikaiseksi vauvakuumeen :) Kait se on jokin psyykkinen juttu :)
Itsellä ollu mieles et pitäiskö vielä yks ja saiskohan sen tähän perään... mulla kyl menkat alkaa vasta imetyksen loputtua (tai sit kun aletaan syöttää enempi kiinteitäkin). Miten pystyy saada lapsia pienellä ikäerolla täysimetyksellä??

Sartsa Meillä on kans valot eteisessä. Näkee juuri sen verran et tissi löytää suuhun. Vaippaa mä en vaihda yöllä ollenkaan jos nyt ei ihan lammikossa nuku.

Nyt tuli kutsuhuuto :)

Peppi ja Hertta
 
Huomenta! Täällä alkanut sujua jo noi yönukkumiset:) viimeyönä nukuttiin jo 5h. meikäläinen odottikin jo alkuyön et koska se neiti heräilee..tuntu ihan oudolta.Mahavaivat vähenivät kun huolehdin kunnon röyhtäyttämisestä:D Itekkin alkanut olla pirteempi ei päivät mene niin sumussa:heart:Neiti kattelee jo paikkoja kovasti,äitillekkin jo ekat kunnon hymyt antanut:)
omat sormet on löytynyt ja ne maistuu sitten hyvältä:heart:


Mulla jälkivuotoa kesti 3vkoa. alko tuntuu et ei nää koskaan lopu.On ihanaa kun alkaa paikat olla kunnossa,ensvkolla olis jälkitarkastus.Pitäis miettiä sitä ehkäisyä,ehdottivat jo sairaalassa miettimään jälkitarkastuukseen mentäessä mitä haluaa:O noh,en ole niin kauheesti aatellut..katotaan nyt mikä olis sit hyvä.

Hauskaa päivää kaikille:wave:

lolu &pikkuneiti 6vkoa.
 
Jospa sitä jotain kirjottelisi, kun poitsu nukkuu tyytyväisenä vaunuissa partsilla. Meillä vissiin meinaa olla vähän masuvaivoja havaittavissa. Ei meinaa maitokaan maistua samalla lailla. Mikähän auttas kun pojalla selvästi nälkä mutta kun alkaa syömään (tissistä tai pullosta) niin yhtäkkiä lopettaa ja alkaa hirveä huuto ja vetää selän ihan kaarelle. Maha ilmeisesti kipeä mutta pitäshän nyt silti saada poitsu syömään kunnolla. Relatippoja oon antanu päivittäin ja huomenna täytyy kyllä vielä cuplatonia ostaa ja kokeilla onko apua.

Perjantaina oli 2vko neuvola ja pojan mitat tällä hetkellä 3775g 53,6cm ja pää 37cm. Hyvin on siis tähän asti kasvanut =)

jonna ja pikkuveli 2vkoa 3pv
 
HEI VAAN KAIKILLE!

Tulen minäkin ilmoittelemaan kuulumisiamme pikaisesti.
Meillä oli eilen ristiäiset ja poika sai nimekseen Aatos:heart:. Pieni mies oli tyytyväisen tietämätön koko toimituksen ajan ja nukkui kumminsa sylissä. Isoveikkakin keskittyi mummun sylissä kuuntelemaan, jaksoi hienosti koko päivän kaikesta hulinasta huolimatta.

Meillä mennään rintamaidon voimin ja sitä riittää. Olen tosi tyytyväinen koska esikoisen imetyshän ei jatkunut kovin pitkään alun vaikeuksien takia.. Masuvaivaa on sillointällöin kun peru on hukassa mutta käytetään disflatyliä niin siitä on apua ollut.

Yöllä imetän poikaa silloin kun tarve vaatii, poika nukkuu vieressä joten en aina edes täysin ole hereillä kun poika syö. Vaipan vaihdan joka yö koska tämä jamppari pissii niin että aina on paikat märät jos unohtaa vaihtaa. Ja operaatio hoituu kännykän valossa :whistle:

Mutta näin meillä! Mukava lukea teidän "aktiivisten" kirjoituksia. Itsestä tuntuu etten kerkeä muuta kuin käydä lukemassa, kirjoittaminen jää aina. Jotenkin tuntuu että tunnit loppuu vuorokaudesta..

Kaikille mukavaa syksyn alkua toivottaa
hiipi ja Aatos 6 viikkoa
 
Meillä pojalla alko maha toimia ku ostin koliikki tuttipullon, annan siis eka tissistä maitoa niin paljon kun imee ja lisäksi nannia ja sitten annan neljä kertaa päivässä magnesiamaitoa kun vyöhyketerapiasta sitä suositeltiin et auttaa vatsavaivoihin, sano vaan et cuplatonin syöttö kannattaa lopettaa heti et se yleensä vaan lisää mahakipuja, kävin sitte ostamassa tuota magnesiamaitoa ja nyt ollaan oltu paljon paremmalla tuulella.. päivällä jaksaa valvoa melko kauan ja katsella leluja ilman mahakipu huutoja ja yötki on mennyt nyt paljon paremmin.. mietityttää vaan et sitä magnesiamaitoa ei sais antaa alle 6 vuotiaille mut vyöhyketerapeutti sanoi että jostain tampereelta tullut päätös että neljä tippaa voi antaa vauvalle päivässä, niin oon sit antanu vaikka vähä mietityttääkin sen anto..


k-ati ja poika 2,5 viikkoa <3
 
tin
Onnea uusille elokuisille ja nimen saaneille :heart:

Meidän arki on tasottunu, vieraita käy edelleen paljo, mutta elo näitten kahden ipanan kans alkaa olla tasasta ja mukavaa :) Pikku- Tiiti nukkuu noin 3h:n pätkiä yötä päivää, ainut että illasta tankkaa n. klo 20-01(02) joten parilla tunnilla ku sais aikaistettua! Maitoa tulee hyvin ku täysimetyksellä paino oli noussu 10pväs n. 500g. Painoa oli siis 2 1/2 vkon ikäsenä 3300g. Pikkunen se on silti vieläki. Kotona ollaan viihdytty, vaikka aluksi pelkäsin ku en oo yhtää "kotiäiti"tyyppiä. Nyt pitäis alkaa kerhoilla ym. ku tuos noita kerhoja on, mutta eka mulla on itellä kaks(!!!aPUA!!) koulupäivää ens viikolla ja sitte ristiäiset 25.9. Hymyjä ollaan saatu Tiitiltä muutamia ja pientä jutusteluaki leikkimatolle on ollu havaittavis :heart:

Millasia ristiäisiä, nimiäisiä tms ootte pitäny/ ajatellu? Siis tarjoiluja, kutsuja, koristeita, kuinka paljo vieraita yms?

Lapsiluku, meillä ei toivottavasti vielä täynnä, mutta hetkeksi nämä kaksi rakkautta piisaa. Ehkä sitte joku tähtönen siinä reilun viiden vuoden päästä! Nyt on ehkäisy kans kovasti mietinnässä, koska hormonaalinen ehkäisy on melkein poissuljettu aurallisen migreenin takia. Hormonikierukkaa ajattelin ehkä kokeilla, mutta Cerazette aiheutti jatkuvan vuodon ja aknen niin mietin että sopiikohan tuo kierukkakaa sitte, onko kellää kokemusta?
Ja mitä ehkäisyä muuten ootte ajatellu? Kortsut ei innosta eikä hirveesti kuparikierukkakaa, mikä on toki toinen vaihtoehto... Mulla on koulua vielä puoli vuotta sitte ku palaan sinne asti ja sitte haluan töitä ja ehkä vakipaikanki ennen lisää muksuja :) Mutta kolme siis olis haaveissa, vaikee ajatella kroonisen vauvakuumeen kans että vain niin vähä, mutta se jää nähtäväksi.

Jälkivuoto: Koko ajan ollu melko niukkaa mutta sidettä kuitenki pidän vielä, sais kyllä vaihtaa jo phsuojaan. Voi olla päiviä ettei tuu enää mitää. Sais loppua jo.

t menee oma sänky + perhepeti yhdistelmäs. Kovasti yritän saada neidin omaan sänkyyn, ainaki ekaksi pätkäksi, mutta sitte jää helposti viereen koska ku siitä saa siirrettyä omaan sänkyyn niin kohta ollaan täysin hereillä. Tutti ei oo kelvannu ja siihen tarkotukseen onki tissi ollu tärkee, mutta eilen ostin vähä isompia luonnonkumisia niin se kelpas :) Ihanaa!

Mitäs muuta... ei tuu nyt mieleen. Taidan mennä jatkamaan vaatekaappien siivousta, äippävaatteet pois(nyyyh ;) )
Tin ja Tiiti (joka muuten uhkaa jäädä oikeeksi nimeksi ku ei muuta meinata keksiä) 3vkoa ja 3pvää(JO!):heart:
 
HELLUREI!
Joo, niinkun tuo hiipi jo tuossa totesi, niin jotenkin ei vaan kerkiä tänne kirjottelee, vaikka mäkin aktiivisesti kyllä käyn lukemassa :wave:...mutta tuo kirjottaminen vaatii jonkinlaista syventymistä itse asiaan ja se ei ole nyt luonnistunut hetkiin ;).

mutta, mutta...Täällä pienokaisen ja 2,5v isosiskon kanssa menee arki jo aika sulavasti. Vauva on helpompi tapaus kun siskonsa oli...tai sitten sitä vaan ottaa tän kohdalla nyt rennommin :D. Mahanpuruihin on Disflatyliä ja gefilus-tippoja, D-vitamiinina menee Jekovitit.

Päivärytmi on jo selkeesti löytynyt. Tyttö katselee tarkasti ympärilleen ja kasvot sekä muutama suosikkilelu kiinnostaa kovasti! Muutaman hymynkin on suonut :heart:, mutta sitä harjoitellaan vielä.

Meillä tyttö nukkuu yöt omassa pinniksessä, 2-3 krt yössä herää syömään. Nukutan vähän millon mitenkin, myös mahallaan (tosin ei tietenkään vaunuissa). Nukahtaa joskus myös sitteriin tai lattialle. Ulkona myös tykkää päikkäreitä vedellä.

Illat, ennen yöunille menoa, on aika levottomia ja pikkunen kitisee ja itkeskelee tiuhaan kun mahassa vääntää, mutta väsähtää lopulta keskimäärin n.klo22, joskus pitkänkin "pullautti tutin pois, laitanpa tutin takaisin suuhun"-maratonin jälkeen :headwall:.

...ja nyt pätkii...ööö...No mukavaa iltaa rakkaat elokuisten äityliinit :hug:

W ja tytöntyllerö 1kk ja 5pvä
 
Onko kellään kokemuksia Tripp Trapp-tuolista aiempien lasten kohdalla? Ajattelin ostaa sen tytölle sitten lähempänä 6kk ikää. Mitä sanotte kokemuksenne perusteella, kannattaako sen kohdalla huomioida jotain erityistä? Vauvasetti täytyyy ainakin ostaa lisävarusteena. Mielestäni kivemman oloinen kuin tavallinen syöttötuoli ja menee sitten koko lapsuuden ajan.
 
Tervehdys
Ajattelin ilmottautua tänne, kun ilmaannuin kerran tänne katselemaan. Minulla oli laskettu aika 9.8.2010. Rakas tyttäreni syntyi 22.8.2010 raskausviikolla 41+6 Jorvissa. Maanantaille oli jo sovittu käynnistystä. bSynnytys sujui kerrassaan loistavasti ja joutuisasti.
Pituutta tytöllä oli 50cm ja painoa 4160g. Nyt kolmen viikon ikäsenä hän saavuttanut syntymäpainonsa ja 4cm lisännyt pituuttaan. Olen tietoisesti raskauden tultua esille yksin häntä odottanut ja siis yksinhuoltajaksi alkanut.
Ensi alkuun kävi vieraita, sukulaisia, tyttöä katsomassa,mutta nyt on jo liikenne hiljentynyt.
Nimiäisiä pitäisi alkaa suunnittelemaan, isoveljeäni olen jo pyytänyt puheen pitämään.
Elämä soljuu nyt todella päivä kerrallaan imettäen ja joka päivä jaksan vielä ihastella pientä nyyttiäni =)
 
Huomenta.

Meidän lauantain Prisman reissu sujui hienosti. Tyttö nukkui turvakaukalossa koko reissun ajan tyytyväisenä.

Eilen ei olisi uni tullut millään ja tyttö jokelteli ja viuhtoi silmät lautasen koisina vielä kymmenen aikaan vaikka masukin oli ihan täynnä. Hyräilin sitten Jouluyö- juhlayötä kun en muutakaan muistanut, niin neiti nukahti muutamassa minuutissa sänkyynsä. Yö meni yhdellä syötöllä (klo. 03.00) ja nukuttiin 07.30 saakka. Kolmenta otin tytön viereeni kun syötön jälkeen kipristeli. En saanut häntä millään röyhtäämään, mutta nukahti sitten melko pian kainaloon. Nukuttiin tytön huoneessa, kun en ollut varma kauan neidin nukahtamiseen menee ja miehellä oli aamulla aikainen herätys. Nytpä tiedän miten tuo neiti on mahdollista saada nukkumaan, joten voidaan ehkäpä ensi yöksi jäädä makkariin vaikka neiti viuhtoisikin pirteänä illalla. Ei jaksa kauaa kuunnella äidin hyräilyä, kun ei ole musikaalisia lahjoja mulla :LOL:

Hymyilyn lauantaina aloitettuaan, neiti on ollut oikea päivänsäde. Hymyjä jakelee ellei vatsaan satu tai nälkä iske :heart:

Sipsunen & "Nalle" 5vkoa ja 1pv :heart:
 
Edda Meillä on esikolla tripp trappi ja voin sanoa, että toimii ja olen tykännyt. Tosin ihan "normi" syöttötuolikin ajaisi tiettyyn ikään asti saman asian, mut tää tosiaan menee pitempään. Hankin tripp trappin just ton takia, et on käyttöö myöhemminkin + että mua kans viehätti se ulkonäkö ja ehkä vähän se et "hei, sehän on sentään oikeen tripp trapp" (<-yök, kuullostaapa pinnalliselta löpinältä :x). Vauvasetti siihen on tosin ostettava, niinkuin jo itse totesitkin. Meillä on myös ne pehmusteet istuinosaan ja selkänojaan. Nyt on harkinnassa josko tää toinenkin neiti sais oman tripp trappin, kun on tosiaan niin mainio tuoli vielä esikoiselle.
 
Meillä neiti on vetänyt jotain ihme pitkiä unia muutaman yön, parina yönä sellaiset 8 tuntia ja yhtenä yönä 10 tuntia:rolleyes: Ihanaa silti et on nukkunut oon vaan vähän ihmetelly et mitenkä toi likka niin pitkään nukkuu kun pelkkää tissimaitoa juo.

Ristiäisiä tässä mietitään tai lähinnä mä yritän miettiä et mitä kaikkea tarvitsis hankkia jne. Ja mitkä vaatteet laittaisin päälleni, paita kai tarvitsee käydä ostamassa.

Maijamehi ja pikku neiti
 

Yhteistyössä