2010 ELOKUISET IPANAT

Suljettu kerho sopis myös mulle oikein hyvin. Siellä vois vapaammin kertoa kuulumisista ja laittaa kuvia yms.

Meillä ollaan tällä hetkellä terveitä. Pelkään silti koko ajan, että kohta on taas joku tauti päällä. Täytyy kyllä sanoa, että tervettä vauvaa on monin verroin helpompi hoitaa kuin sairasta. Päiviin on löytymässä taas rytmi ja poitsu nukkuu ilokseni kunnon päiväunia heräilemättä. Ja mikä ihaninta, niin toinen on oma tyytyväinen ja hymyileväinen itsensä! Toki vatsa välillä vaivaa ja itkuhetkiäkin tulee, mutta ne ei oo mitään verrattuna sairastamisajan itkuihin.

Vauvauintiin mentäis mielellään, jos lähimpään vauvauintipaikkaan ei olis tunnin ajomatkaa... Samasta syystä ei olla päästy uimaan tyttöjenkään kanssa, joten ne ilot on jääneet meidän perheeltä kokonaan kokematta. No, kunhan poju kasvaa, niin sitten voidaan taas vierailla uimahalilla koko perheen voimin. :)
 
vauvauintiin varmaan lähdetään sitten myöhemmin.
Täälläkin terveenä vielä oltu=) Ja poika nukku eilen ihanat unet...n. klo 21.00 nukkuun ja 03.30 syömään, ja uudestaan herättiin 8.30:D Passaa mulle!
Tosin Aleksi ei kyl eilen nukkunu ku pikku torkkuja koko päivän:whistle:

Ens viikolla mun jälkitarkastus ja Aleksin 2kk neuvola.

Mitä vaatekokoja teillä käytetää? Täällä otettii 62cm käyttöön:wave: Ja vaipatki on vaihtunu libero kolmosiin...
 
-P-
Rintapumppu: kellään tarvetta sähköiselle rintapumpulle? Hankin sellaisen mutta käyttöä ei ollut kuin muutaman viikon kun maidontulo sitten loppui.
Malli Spectra 3. Oli kyllä tosi hyvä ja tehokas, hetkessä pumppas 100ml silloin kun maitoa tuli kunnolla. Mukana olis käyttämätön suodatin ja sovitin jolla suurin osa eri merkkisistä pulloista sopii pumppuun...
 
Heips! Mulla oli eilen jälkitarkastus ja kaikki oli hyvin =) Painoakin on nyt jo melkeen 6kg vähemmän kuin ennen raskautta, nyt täytyy vaan muistaa tarkkailla syömisiä ettei pääse paino taas lähtölukemiin:whistle: Meiän jätkä käänty taas tänään itse selältä mahalleen, on kyllä kova kiire pojalla oppia uutta:LOL:
Meilläkin aletaan pikkuhiljaa siirtyä 62cm vaatteisiin ja vaipat on liberon 3 kokoa. Suljettu kerho käy myös mulle. En täällä viitsi ihan kaikkea kirjottaa enkä pojan nimeä yms. laittaa. Kerhon puolella vois laittaa kuviakin pienokaisista yms. =)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille elokuisille!!

jonna ja pikkuveli 2kk 3pv
 
Iltaa!

Meillä on tarkoitus aloittaa vauvauinti heti, kun ukkeli on kolme kuukautta eli marraskuun lopulla. Viiden kilon painoraja onkin jo jonkin aikaa ollut täynnä :whistle:. Kävin infotilaisuudessa tiistaina ja kovasti odotetaan, et päästään pulikoimaan. =)

Vuorovaikutustanssi
sta olemme saaneet neuvolasta infoa pariinkin otteeseen monistenippujen sun muiden vihkosten mukana. Täällä se kulkee nimellä vauvatus. Pari kertaa on kokeiltu, mutta tarttis vissiin vähän säännöllisyyttä... Tänään vähän loruteltiin ja kovasti vauva tykkäsi. =)

Meillä on nyt käytössä vaatekoko 62 ja vaipoista mahtuu juuri ja juuri Pampersin kakkoset. Toivottavasti saadaan käytettyä kaapissa olevat ennen kuin jäävät pieniksi. Ykkösiä nääs¨jäi puolitoista pakettia käyttämättä. : /

Mullekin sopii suljettu kerho, mutta ok tämäkin.

Lion ja Esko 2,5 kk
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on 62 vaatteita käytetty jo ties miten kauan. Olihan neiti kuitenki vajaa kaks viikkoa sitten 2kk neuvolassa 63.2cm pitkä :whistle:

Kylläpä anopin sanat sai tänään itkun tulemaan. Ei hän missään nimessä sitä pahalla tarkottanu, eikä etes tienny että minä kuulen, ku puhu miehen kans puhelimessa ja sillä se luuri on sen verran isolla että sama ku melkeen kaijuttimen kautta puhus. Anoppi oli just menossa sitä toista pojantyttöä, omin sanoin pikkuvauvaa, kattoon ku mies soitti, ja tuumas sitten että ressuka ei paina vielä edes neljää kiloa(on nyt 3 viikkoa ja syntyessään paino 3100g), että ei paina vielä etes sitä mitä Eevi syntyessään, eikä varmaan saakkaan painossa kiinni Eeviä. Mies sitten tokaski äitilleen että toiset saa pikkuvauvoja ja toiset ei. Mulla ku nyt on ollu se sektio kovin mielessä ja sehän tehtiin just sen takia koska tytön painoarvio oli niin iso, niin ei haluttu ottaa sitten riskiä että menee solisluu kuten esikoisella. Minkäs minä sille mahan että mun vauvat kasvaa isoksi. Nyt kyllä varmasti pidin huolen että sokerit pysyy kohillaan, eikä itellä nouse paino, niin silti neiti oli vaan 120g pienempi ku veljensä. Nyt sitten tuntuu että uskallanko enään etes tehä lapsia ku kasvaa isoksi vaikka miten tarkkaan seuraan syömisiä. Sanomistahan siitäkin taas tulee jos kolmonenkin on yli 4kg.
Sori ku tällä tavalla avauduin, mutta tuntu että pitää jonnekki päästä kertoon vaikka miehelle jo kerroinki ku kysy että mikä hätänä ku itken.

Marlin ja Eevi 2½kk
 
marlin:hug::hug: Ei se sun vika ole jos tulee isoja vauvoja. Mun miehen veljen vaimollaki on pojat olleet yli 4kg, ilman mitään syytä!
Jätä vaan omaan arvoonsa moinen kommentti:heart:

Täällä ei uni tuu ja vähän itkua tuhruttaa ku asiat pyörii päässä...

tuntuu, että elämä on ihan pysähtynyt mun kohdalla, kaikki pyörii vaan kodin ympärillä ja tuntuu kovin yksinäiseltä:'(
Välillä toivon, että saisin entisen elämän takaisin, ja suhteen mieheeni. Meillä ei tunu olevan enään mitään suhdetta.
Tunnen itseni pelkäksi kodinhoitajaksi, joka vaan sattuu yöpymää täällä.

Ihme ajatuksia....:(
 
Kiitti vauvis. Vaikka nuo mun vauvat isoja onkin ollut niin pääasiahan on että ovat terveitä :heart: Kovasti :hug: sullekkin sinne ajatusten keskelle. Itestä tuntu välillä ihan samalta ennen ku neiti synty. Nyt sitten oonki ottanu tän kodinhoidon siltä kannalta että jos ei huvita niin sitten saa olla. Välillä kämppä kyllä onkin sitten ku pommin jälitä :whistle: Ja sitten ahistaa entistä enempi :whistle:
 
vauvis: täällä ihan samanlaisia ajatuksia todella usein.. nyt vähä helpotti ku miehen kaa napsahti jokinaika sitten kunnolla ja yks viikko oli ihan helvetti mut sit se tilanne saatiin purettuu ni oli vähä helpompi hengittää. Mut jotenki hirvee ikävä aikaa ku tutustuttiin ja pelkissä katseissa oli niiiiin paljon sähköä, nyt lähinnä "yksi ainoo katse jota et ymmärrä kuitenkaan"... mua alkaa ahdistaa jos täällä on sotkusta tai likasta ja sit ku se ei ees häiritse ketään muuta ku mua sit alkaa vituttaa entistä enemmän, sit ku noi kaikki kolme (2lasta + mies) on sellasia et kaikki tavarat jätetään vaan käsistä johonki ja "odotetaan" et joku siivois ne siitä oikeille paikoilleen. Sanoinki miehelle et ku mennää äitis luo ni äitis kävelee sun perässä ja siivoo sun sotkuja -se ei uskonu..jouduin todistaa.
Toivottavasti musta ei tuu ikinä sellasta äitii et en opeta lapsiani siivoomaan omia jälkiään vaan kiltisti siivoon niiden sotkut, siitä ku ei loppupeleissä hyödy kukaan.

suljettukerho idea muuten ok mut en ainakaan viimeks päässy sinne kirjautuu vaik salasananki sain...

pikkumökö + jico joka kiltisti nukkui viime yönä 22-10 -kertaakaan heräämättä syömään <3
 
Moi!

Jos vaan joku alkaa ylläpitää suljettua kerhoa niin sinne vaan! Itselläni ei todellakaan valitettavasti aika riitä... Innokkaita?! Vauvis???

No joo täällä menossa vaatekoot 62 (housut) ja 68 (yläosat) on sen verran tuhti poju täällä... :whistle:

Poika on kipeenä, ääni käheänä ja nokka tukossa... käytössä jumalanlahja nenäfrida ja eukalyptystipat, toivottavasti alkais helpottaa, kuumetta ei ollu kuin 2pv:n ajan...

Meillä edelleen nukutaan huonosti, tahdissa 1-2 hyvää (2herätyksen yötä) ja 2 yötä tunnin välein heräten... Väsyttää jo aivan liiiikkkkkaaaa!!! Nooh eiköhän tässä joskus pääse nukkuu... :rolleyes:

Ensi viikolla 3kk neuvola, hauskaa kuulla pojan mitat. Kotona mitaten eilen oli 63cm ja paino jo 7,5kg!!! Hyvää tissimaitoa mulla :O

Jaahas esikko vaatii huomiota! Heikukei! :wave:
 
Täällä ollaan :wave:

Koitan piakkoin kirjoitella kuulumisia, ei tunnu olevan nykyisin aikaa (muka)!!

Mullekin sopii suljettu paikka, en täällä halua kirjoitella mitään kovin tunnistettavaa.

Täytyy rientää taas, palaillaan :wave:
 
Kiitos mennikselle kerhon perustamisesta. Laitoin liittymispyyntöä äsken.
Mäkään en oo täällä viittiny ihan kaikesta puhua (esim. lasten nimet), koska liian helposti olisin sitten tunnistettavissa. Mutta suljetussa kerhossa pystyykin sitten avoimemmin kirjotella ja laittaa kuviakin. :)

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu, pikkumies vetelee parhaillaan sikeitä pihalla. Kolmatta tuntia jo nyt... :)
 
Heippa! Ei ole tullu kirjoitettua taas muutamaan päivään. Meillä alkanut nyt tyttö nukkuu yön läpi ihanaa=) Mut miinus vaan et mä en meinaa saada unta,tai heräilen yöllä oottelee vauvan heräilyä? no toivotaan et menee pian ohi tääkin vaihe.

Täällä puhuttiin hetki sitten menkoista? mulla nyt sit kai alkoi nekin:kieh: en ois halunnut et näin nopee,toinen tuli vasta 3kk et ei se täysimetys näköjään niitä pois pidä!! en nyt muista mut onko muita kohtalotovereita täällä?

Vaatekoko tytöllä tällä hetkellä 68-70 et iso likka on:LOL: en ole ostanut yhtään nuttua niin paljon on kertynyt edellisistä lapsukaisista...hyvä juttu on sekin säästöä.

Mulle sopii myös toi suljettu kerho:heart:

illan jatkoja kaikille:wave:
lolu & suvi 3kk.
 
tin
vauvis ja marlin::hug::hug:

Meidän pullokoulu on tuottanu tulosta, kiitos siis teillekki vinkeistä :) Neiti ottaa jonku verran pullosta jos on tarvis.
Viime yönä nukku ennästyspitkän pätkän 00-9! Huh ku ihanaa. Muuten yöt menee parilla syötöllä.
Meillä menee vaatteista vielä 56set. Ja jotku 50cm:ki vielä! Pieni ja pippurinen pikkuakka.
Millasia kantovälineitä ootte hommaillu? Mulla on kantoliina esikoisen ajalta, mutta en oo siihen ihan tyytyväinen, nyt ostin sitte manducan, ja voi että! Se on kyllä mahtava.Ja neiti tykkää kans!
tin ja sara 2,5kk
 
Eli kaksplus.fi/kerhot ja sieltä tuo Elo2010 Muksut. Sitten siinä on semmonen liity-painike. Sitä kun painaa, niin mä sitten hyväksyn mukaan joukkoon. =) Niin se kai pitäis toimia. Itsekin aika pihalla siis... Mut eiköhän tää tästä ala selviämään.
No niinpäs olikin. Ku viittis kunnolla taas kattoo mitä tekee :LOL: Mutta nyt siis on pyyntöä laitettu.
 

Yhteistyössä