2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Sol
Heipähei :)

On sit alotettu kolmosela alkavat viikot, jee :) Mut nyt tuli paniikki, et mitä jos en ehdi (viitsi) ajoissa kaikkea :O Mies sanoi, et ei se vauvanhoito mitään välineurheilua ole :D Mut silti... No, ainakin oon nyt pessyt noita vauvan vaatteita ja lakanoita. Jos joku vielä silittäis ne, ainakin lakanat. Mun selkä on niin kipee, et jos jaksan ne petivaatteet yms, ni en kyl vaatteita ehkä enää. Ellen silitä jotain yhtä päivässä :p Muutenkaan toi silitys ei oo lempipuuhaa, eikä edes koskaan oikeestaan silitetä mitään vaatteita.

Kiena Ikävä toi naamajuttu, toivottavasti ei tuu udestaan. Ootteko sun siskon vintillä ollu kattelees niitä tarvikkeita, et onko ne hänen lastensa vanhoja? Ku mul tuli vaan mieleen, et voisin kans porukoitten vintillä käydä, mut siel on vaan mun vanhoja :D Tosin mun siskolla oli 20 vuotta vanhoja vaatteita omilta lapsiltaan ja jotain 40 vuotta vanhoja mun veljen vauvavaatteita! Mut hei, kelpaa mulle, jos on hyväkuntosia ja kuitenkin kivannäkösiä. En ehkä halua 90-luvun alun neonvärisiä :D

Millielle tsemppiä! Jännää, et onkohan vauvelit jo syntyneet :) Ainakin pikapuoliin. Ja kiva taas kuulla kertomuksia. Tullutkin seurattua jotain vauvaohjelmia, ja oottelen tässä omaa synnytysvalmennusta. Joka kylläkin on vaan luento.

Hammy Kiva, että potkut tuntuu :) Ei kai sen mahan koko nyt oo niin tärkeetä, pääasia et vauva on ok. Kuma kyllä, kun ihmiset haluaa kommentoida usein mahan pienuutta tai sit suuruutta. Onkohan kellään ihan just oikean kokoinen maha :D

Sharona Aika outoa tuo että joku tulee kotiin... Onko se siellä aamusta iltaan? En Kyl ite osais olla luonnollisesti siinä tilanteessa. Saako siitä kieltäytyä? Tai teille ei kai tule, kun siel Roomassa ootte. Onneks saatte siellä synnyttää, en ois ikinä osannu kuvitella, et Hollannissa on tommonen meininki :O

Jauhopeukalo Mulla on myös nenäverenvuotoa, just niitä hyytymiä niistettäessä. Ja joskus on valunutkin sit jälkeenpäin. Neuvolassa lääkäri sanoi, et voisi jotain nenäsuihketta käyttää, jos on kuivat limakalvot. En oo kyl ostanut, ku en tullut kysyneeksi et mitä merkkiä. Ta en tiedä, onko sillä väliä. Hemoglobiini oli vähän reilu 120, eikä ainakaan käsketty rautaa syödä. Tosin otan kyllä raskausajan multivitamiineja, ja niissäkin on rautaa. Mut ei siis pitäis olla mitenkään huolestuttavaa tuo verenvuoto.

Kevätkello Toivottavasti istukka siirtyy. Ja ainakin on kiva taas päästä ultraan :) Itekin toivois, et vielä pääsis ja sais jotain kokoarvioo. Mut ei ne laita lähetettä, ellei oo jotain oikeaa syytä. Kun kokoarvio ei sellanen oo, höh. Mut mitä jos onkin joku yli 5-kilonen vauva tulossa, ja ei toivookaan et mahtuis. Kyllä mun mielestä voitsais tutkia ennen synnytystä, et onko edes mahdollista synnyttää alakautta, toivon kyllä et ois.

Sol ja ET 30+3 :heart:
 
Heippa ja terveisiä Roomasta! :)

Kevätkello tosiaan mulla oli ihan sama, ja samoilla viikoilla ja lääkärit sanoi, että on harvinaista jos se ei kasva kohdun mukana ylöspäin, joten älä vielä huoli :)
Mulla se ylimääräinen ultra oli viikolla 32, mutta kävin itse jo vkolla 28 yksityisellä.
Kuitenkin molemmissa "tuomio" oli, että toinen reuna on vieläkin aika alhaalla, mutta jälkimmäisessä kun etäisyys mitattiin, oli se 2,23cm (2cm on sektion raja) =)


Sol juu, hulluja noi Hollantilaiset :p
Ei siitä voi kieltäytyä, se nainen tulee joka pvä 8päivän ajan ja minimi aika on kolme tuntia, yleensä kauemmin. Mun yks työkaveri kertoi, että sillä meni totaalisesti hermot kun se akka päätti jopa uudelleen-järjestää kaikki keittiön kaapit!! Kollega sanoi sille, että haluaa pitää tavarat omilla paikoillaan, eikä kaipaa mitään järjestelyä, mutta seuraavana päivänä sama juttu!

Mulla menis kyllä herneenpalko nenään aika pahasti jos joku alkais oman mielensä mukaan järjestelee tavaroita kysymättä..

Anyway, eipä tartte huolehtia moisesta, kun ollaan tänne Roomaan asti nyt päästy! Jihuu!! :D

Eilen hankin IPadiin supistuslaskurin kun tuntui tulevan aika reippaasti ja tulihan niitä laskettuakin aika reippaasti! Ensin tuli 6min välein, sitten 3min välein.. Onneksi kuitenkin kivuttomina, niin ei tarttenu hepuloida.. Yöllä heräsin myös pari kertaa siihen epämukavaan kovettumiseen :(
Saas nähdä, kun tiistaina on lääkäri, että onko nuo aiheuttaneet kohdunsuulle mitään muutoksia..
 
Kotitesti nyt tehty ja tulos ei ollut yllättävä eli poikaa näytti :) eli tuntemukset sen kun vahvistuu pojaksi :) nyt vaan odotellaan ultraa mitä siellä sanotaan,joka onkin vasta pääsiäis viikolla!Pitkä aika odotella :) puhunkin kokoajan pojista miehellekin että pojat tarvii sitä ja tätä ja käynyt automaattisesti katsomassa pojalle bodeja :D mut kuitenkin on siellä takaraivos sellanen pieni varautuneisuus,että ei ihan täysin uskalla ajatella että se on poika :) mä ehkä itse toivon enemmän poikaa,koska pääsis kaikkien lelujen ja vaatteiden kanssa niin helpolla :D mutta sukupuolesta välittämättä tästä vauvasta tulee rakas :)
Mä oon niin utelias että haluan nähdä miltä vauva näyttää :) Meillä mies on tosi tumma ja toivoo tästä toisesta tummahiuksista,kun esikoisella oli tumma tukka syntyessä mutta sitten vaaleni ihan pellavapääksi niin kun äitinsä :D Meillä kaikki siis on blondeja jopa koira niin kuka ei kuulu joukkoon? :D ei sitä voi kyllä vanhemmista sanoa tuleeko tumma vai vaalea.Mä olen itse syntynyt perheeseen jossa on tummat vanhemmat ja esikoisena :D pikkusisko on myös ihan tumma,että jossain vaiheessa tossa murkkuiässä tietenkin epäili että onkohan mut adoptoitu :D mutta oon niin isään tullu vanhemmiten ettei epäilystäkään :D

Oon tässä katsellut sisarusrattaita mitkä meille on pakko ostaa ikäeron vuoksi..tai ainakin näin kuvittelisin :) nyt oonkin kytännyt,kun myydään viime vuoden malleja halvalla,että melkein pakko kytätä nyt tarjouksia ja ostaa.Ei vaan niin kun mitään hajua millaset sitä ostais mut sellaset varmaankin minne sais sitten sen vauvan kantokopankin laitettua.Niin ja jotka menee kätsysti autoon tarvittaessa.Esikoisen aikana kun vaunut hommattiin niin mies oli ihan paniikissa kun oli pieni auto että vaunut pitää saada autoon mahtumaan.Mä yritin sit siinä sanoa että mihin sä niin kun ajattelit kuskata niitä vaunuja sillä autolla?et minnekään..Ja me ostettiin kaverilta pienet matkarattaat sitten mitkä oli helppo kuljettaa autossa ja niitä ei tarvinnut sieltä takaluukusta edes ottaa pois.Jos lähdettiin siis jonnekin kauemmas/möksälle niin matkarattaat ajoi asiansa mitä tarvi :) et varmaankin jotkut helposti kasaan menevät täytyy hankkia :)

Mutta taidan seuraavan kerran palailla palstoille pääsiäisen aikoina ja kertomaan mitä siellä ultrassa näkyi :)

RP
 
Sol Ainoot mitkä oli mun vanhoja, oli lakanat :D Ja ne oli kyllä tosi hyväkuntoisia, vaikka kolmella lapsella ollut! Värit oli kirkkaita ym. joten todellakin kelpaa mullekkin, onhan sänkykin mun vanha, tosin pohja ja patja uusitaan.
Vaatteet mitä on säilytetty on mun siskonlasten vanhoja, nekin n.20-vuotta, mutta ehjiä ja hyväkuntoisia ja varsinkin kesäkäyttöön löytyi ns. shortseja jotka kuumana päivänä on varmasti mukavia :) Äitiyspakkauksen makuupussi yms. oli myös tallessa joten ei sitten tarvitse ees taas raahata kun voi jättää mökille toiset :)

Täällä myös nenäverenvuotoa, ja ihan niin kuin Solilla ja Jauhopeukalolla, niistäessä sen huomaa. Yöllä voin olla todella tukossa, mutta kun nousee niin nenä rupeaa avautumaan.

Hieno homma Sharona että olet päässyt turvallisesti perille! Nyt sitten saa rauhassa keskittyä loppu rutistukseen :)


Nyt on itellä kyllä vähän kremppaa siellä ja täällä. Onneksi on äippäpoli maanantaina. Naama kun rauhottui, niin sitten selkä taas kipeilee. S-nivel taas kiukuttelee ja ainoostaan levolla tuntuu helpottavan. Myös jalat on viime päivinä ollut tosi turvoksissa ja sen laitan työn piikkiin, koska istumatyötä teen ja vapaapäivinä ei todellakaan ole noin turvoksissa!

Mutta sellasta, eilen poksui viikot ja oli myös 4-vuotis hääpäivä :heart:


Kiena & Tirri 29+1
 
Terveisiä puukasalta :) Sitä tuli tas loppuviikon puut sahattua ja kannettua sisään. Oli myös varmaan viimeinen kerta ku tuon takin laitoin päälleni tänä talvena, hankaluuksia oli saada vetoketju kiinni ja tällä vauhdilla jos maha kasvaa nii ens viikolla se ei enää mene kiinni. Ei kyllä enää samalla tavalla jaksa kuin ennen raskautta. Onneksi talvi lähestyy loppuaan ja kesä tuo tullessaan harvemmat lämmityskerrat :) Ensi kesänä tosin odottaa ison rankakasan pilkkominen seuraavaksi talveksi. Saa nähdä osallistunko siihen ison mahan vai nyytin kera :D

Osaks tän raskauden ansiosta ostin itselleni kaksi uutta talvitakkia muutama viikko takaperin. Toisen löysin Prisman alennuksesta, joka tosin ei mene enää pitkään ja toisen tilasin netin kautta, jota voi käyttää myös raskauden aikana ison mahan kanssa mutta malliltaan mielestäni sellainen jota voin pitää myös raskauden jälkeen.

Mukava kuulla etten ole yksin nenäverenvuotojeni kanssa. Meinasinkin seuraavalla kaupunkireissulla käydä apteekista kysymässä tuota nenäsumutetta. Muistelen jostain jo kuulleeni siitä mutten muista mistä.

Maha-asukilla on tänään ollut kohtuullisen vilkas päivä. Puita kantaessa huomasin kuinka hän puski ilmeisesti itseään ylöspäin.

Nyt edessä vilkas viikonloppu. Huomenna kuulemistilaisuus Pohjois-Karjalan prikaatin puolesta jonka jälkeen lähdetään isäni luokse ja sunnuntaina on sitten miehen veljen pojan 1 v. synttärit.
 
Sol Onnittelut uusista kymmenistä! =) Sullakin alkaa äitiysloma lähenemään. Täälläkään ei ole mikään silitysintoilija, mutta täytyy katsoa, pitääkö vähän yrittää tsempata edes alussa noiden vaatteiden kanssa. Samaa mieltä kyllä noiden ultrien kanssa, että saisi olla vielä yks ultra lähellä synnytystä, jossa saataisiin kaikki koko arviot tarkemmin jne. Sekin vois olla vapaaehtoinen jos kaikki ei sinne halua..
Kiena onnea hääpäivästä! Onpa kurjaa nää kaikki vaivat! Mutta täytyy vain yrittää jaksaa uskoa, että muutaman kuukauden päästä tilanne on toinen ja kaikki on ollut sen arvoista :) -näin ainakin itsellenikin yritän vakuuttaa...
Sharona hyvä, että olet päässyt turvallisesti perille! Siellä alkaakin sitten "lopun odotus".. Mä en ole vielä perehtynyt lainkaan näihin supistuksiin, mutta oletettavasti ne on siis niitä, kun maha kovettuu ja tulee sellanen puristava tunne? Ei siis ole kivuliaita ja menee kyllä ohi, enkä ole yhtään laskenut paljonko sellaisia päivässä tulee, mutta tulee kuitenkin päivittäin.
jauhopeukalo huh, sinähän olet jaksanut olla ahkera! Mutta tuo jos mikä on hyvää hyötyliikuntaa jos vain voimia riittää =) Mulla on kyllä kanssa ollut tuota nenäverenvuotoa samoin kuin teillä muillakin. Ajattelin, että johtuukohan näistä pakkasista ja kuivasta ilmasta, mutta voi toki olla että tällä raskaudellakin on jotain tekemistä?

Kelapaperit on nyt täytetty ja odottaa tuossa postitusta. Harmittaa kun tuo ä-pakkaus ei ole vielä vaihtunut kun siinä uudessa on kiva se uusi designlaatikko, mutta taitaa pakkaus vaihtua vasta syksyllä.. Noi vaatteet tulee kyllä meille kaikki tarpeen, kun edelleenkään ei mitään suuria määriä ole hankittuna. Muutaman neutraalin vaatteen olen huutonetistä ostanut ja pari pitkähihaista bodyä kaupasta.
 
Kevätkello Mietin itse myös noita pakkasia tän nenäverenvuodon syyksi ja sitä teoriaa tuki myös mieheni. Se ei vaan käy yksiin sen kaa että miulla tää alko jo ennen näitä pakkasia. Ensimmäisellä kolmanneksella, joskus varhaisultran jälkeen muistaakseni alkoi. Kävin eilen ostamassa apteekista nenäsumutetta mikä hoitaa ja kosteuttaa limakalvoja ja kyllä se tuntuu auttavan. Ainut vaan ett ennen nukumaan menoa ei kannata sumutella ku turvottaa nuo limakalvot aika hyvin niin että tuntuu kuin olisi pahempikin flunssa, eikä henki kulje kuin suun kautta.

Hyvää hyötyliikuntaa, todella tuo puukasan kimpussa pyöriminen :) Neuvolassa ei tykänny ku sanoin etten hirveästi liikuntaa harrasta mutta kyllä mie tän talon eteen mielestäni teen sen verran että voittaa kyllä kävelylenkit mennen tullen :) Mietin sielä ilmottautuisinko vielä kansalaisopiston järjestämään mammajumppaan, pääsis neuvolatäti mielensä päähän.

Itse petyin myös tuosta äitiyspakkauksesta ku ei kerkii laatikko vaihtua. Mies ei ymmärrä mitä vikaa yhdessä laatikossa on, mutta kyllä tuo nyt paremman näköinen on kuin pelkkä valkoinen missä lukee Kela!
 
Terveisiä äitiyspolilta!

Vaavilla kaikki hyvin, vastasi täysin viikkoja ja painoa oli n.1540g. Siellä hän oli pää alaspäin, mutta ei kuulemma vielä asettunut, joten asento nyt sitten saattaa olla mikä vaan :D Kovasti hän peukaloaan laittoi suuhunsa ja otti pois :heart:

Itelle ei ole tullut painoa kuin. n.3kg koko aikana mikä on kuulemma aivan ihanteellista. Ihan hyvä, koska lähtöpainoakin oli enemmän kuin tarpeeksi. Laittoivat sitten saikulle äippälomaan asti, nyt täytyy sitten vaan keskittyä olennaiseen, lenkkeilyyn, syömiseen ja nukkumiseen ;)

Parin viikon päästä on jo uus aika äippäpolille, niin se vauhti kiihtyy loppua kohden :)

Kiena & vilkas Tirri 29+4
 
Hei kaikille!

Kiena: Miksi käyt niin usein äitipolilla? Ovatko ne huolissaan jostain?

Mukavaa että Sharona pääsi ajoissa ja turvallisesti perille!

Jauhopeukalon ja kevätkellon kanssa harmittelen samaa asiaa ,eli sitä uuden äitiyspakkauksen saamattomuutta. Päätin siis etten sitä vanhempaa mallia ota,joten en siis ota pakkausta laisinkaan.

Minä köllöttelen influenssan kourissa ja olen jo täysin kypsä ainaiseen sairasteluun.
Olen tämän syksyn ja talven aikana sairastanut luvattoman monta erilaista flunssaa. Vauvakin tykkää jo kyttyrää tuolla masussa, kun influenssa alkoi kovalla , nopeasti nousevalla kuumeella niin samalla alkoi myös supistelut.No nyt kun olen ottanut lääkettä ennalta ehkäisevästi, niin ettei kuume kerkeä nousta kovin korkeaksi niin supistelut ovat onneksi helpottaneet.Pelko perseessä silti odotellaan parin viikon päästä olevaa rakenneultraa.

T0iv0 ja toivonsiemen 18+4
 
"Ilmoittele, jos haluat että lisään kohdallesi muitakin tietoja (monesko lapsi, ikä ja veikkausta sukupuolesta)"

Voipahan noita tietoja lisäillä: ekaa ootellaan, itte oon 30-v. ja sukupuoli on vielä arvoitus, rakenneultra maaliskuun loppupuolella ni jospa siellä selviis :)

Menossa rv 15+
 
Hei,

Pikapäivitys sairaalavierailujen välistä..

Neiti A ja B tupsahtivat maailmaan 16.Helmikuuta klo 20:33 ja 20:41. Ensimmäinen painoi 2,1 kg ja toinen 1,9 kg. Saatiin viettää neitien seurassa tunti ennenkuin he vietiin keskolaan. Siellä ne on nyt ollut siitä lähtien kasvattamassa lisää painoa, ennenkö päästetään kotiin. Minut potkittiin sairaalasta pihalle joten kiirettä pitää kun yritetään käydä niitä syöttämässä päiväsaikaan ja sitten siinä välissä pitää pumpata joka kolmas tunti. Mutta hälläväliä, pikkuiset on terveitä ja saapuneet turvallisesti.

Kerron enemmän synnytyksestä, kun on aikaa kirjoittaa enemmän. Mutta ihan mahtava kokemus – elämäni paras päivä!

T. Millie ja typyt :heart: (ei olla vieläkään keksitty nimiä)
 
  • Tykkää
Reactions: Armi74
Onnea Millielle tytöistä :heart:

Eilen käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Rakenteet sai ultrattua kaikki tosi hyvin mutta sivuprofiilikuvaa muistoksi ei saatu. Oli sen verran itsepäisellä päällä että käänsi kasvojaan aina ku oli näkyvyys hyvä, nyrkkiä vaan heilutteli :D Niinpä saatiin muistoksi kuva jalkapohjasta ja toinen siitä nyrkistä missä näkyy vähä nenän päätäki.

Mietittiin miehen kaa sitä 4D-ultraa miten paljo maksais jos Itellä tai Terveystalolla kävisi. Sukupuolta ei haluttu tietää mutaa ei tuota varmaan olis saatu näkymäänkää ku tyyppi piteli napanuoraa jalkojensa välissä :D Mietin tuossa että tunteeko vauva tuon ultraäänen? Alko tuntumaan vaan siltä että jotenkin tiesi sen ku heti ku ultra tuli mahalle niin alotti kauheen potkunyrkkeilyn jonka kohteena oli tietty miun rakko...

Seuraavan kerran äitipolille tulee kutsu joskus viikolle 36, sillon tehdään synnytystapatutkimus. Mutta jos ennen sitä ilmenee jotain muuta tukimisen aihetta niin tehdään sitten samalla.

Mahaa kasvatellessa... :)
 
Millie ihanaa, typyt on maailmassa ja voi ilmeisen hyvin! Onnea hurjan paljon! :heart::heart: Jään odottelemaan mielenkiinnolla synnytyskertomusta!
T0iv0 tosi kurjaa varmasti tuollainen sairastelu. Toivotaan, että menee pian ohi ja tietysti, että rakenneultrassa kaikki on kunnossa. Jospa loppuraskaus menisi sitten vähän paremmissa merkeissä.

Jauhopeukalolle onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mäkin mietin silloin, että mahtoiko vauva tuntea, että nyt on ultraus menossa ja siksi pistikin jalat ristiin ja liikuskelikin vähän laiskasti. Yritettiin niinkin, että liikuin ja hypin hetken että saataisiin kaveriin vähän enemmän eloa ja mitattua kaikki mitat. :D Mekin aina välillä suunnitellaan tuota 4d ultraa ja siitä olen täällä monesti maininnut, mutta en vain saa aikaiseksi ja sitä kai suositeltiinkin vähän myöhemmillä viikoilla, jos haluaa nähdä kasvojen piirteitä paremmin. Toisaalta nyt on tuo yksi ultra ainakin tulossa, joten katsotaan mitä tehdään.
 
katso liitettä 15231
21.2.2012 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3....tytöt
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4....poikalupaus
Babies...........luomu..........esikoinen......27v.....27.4....poikalupaus
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5.....tyttölupaus
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6....poikalupaus
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6....tyttölupaus
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6...poikaolo
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6....tyttölupaus
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6....poikaolo
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7.
Haltia............?PAS..............toinen..........27v......3.7.
Wonder.......3.IVF...............toinen...........32v.....10.7
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7.
t0iv0............2.IVF...............toinen...........31v.....19.7
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7....poikaolo
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7
jag78............1.IVF 1.PAS......kolmas.........33v.....27.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen..........?........10.8....poikaolo
Hyrsky Myrskynen...4.insemin..esikoinen....30v......10.8
Onnellinen-75...1.IVF 1.PAS...esikoinen......37v.......25.8
Haaveilija 82.....1.IVF...........esikoinen.......29v......29.8


:heart: :heart: :heart: Syntyneet :heart: :heart: :heart:

27.12. Hattivattinen.......tyttö.....1075g.....37cm
23.1. Heidari................poika......3330g.....48cm
16.2. Millie73.............tyttö A.......2100g
16.2. Millie73.............tyttö B.......1900g
 
Paljon onnea Millie73 ja perhe pikku tyttösistä :flower:

jauhopeukalolle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

t0iv0 Käyn äitiyspolilla perussairauteni takia ja sitten toinen syy on se, että kun on vain 1 napavaltimo. Seuraavat sikiön kasvua, varsinkin loppuvaiheessa tarkemmin. Mutta ainakin tähän asti vauva on kasvanut normaalisti, epikriisissäkin luki, että sikiö on oikein eloisa, liikkuu paljon ja vastaa viikkoja :heart:

Lähdin sitten kaupungille tänään ja se oli kyllä vikatikki... Enhän mä jaksanu kahlata siinä pöperölumessa niinkuin ennen (jännä juttu...:cool:) Istuskelin sitten mummojen kanssa penkillä ja tasasin hengitystä. Onneksi ei ollut kiire minnekkään ;) Lähdin kyllä äkkiä pois kun sain asiat hoidettua.

Kiena
 
Millielle vielä tuplaonnittelut! Synnytyskertomusta tosiaan odotellessa.

Mulla oli viime perjantaina neuvola, jossa kehuin, että selkäkipuja lukuunottamatta ei ole ollut juurikaan vaivoja. Halusivat kuitenkin varata neuvolalääkäriajan ja jutut kuulosti siltä, että ehkä pitäis kuitenkin jäädä saikulle? Ihmettelin, että ovatpa innokkaita antamaan heti saikkua, vaikka en itse ollut sellaista ajatellut todellakaan pyytää.

No, hyvä kun oli aika lääkärille varattuna, kun ma-iltana töissä oli kovasti mahassa "kireyttä" ja kipua aina kuin liikkui. Illalla kotona nukkumaan mennessä tuli sitten jo supistuksia. Eivät olleet varsinaisesti kivuliaita, mutta jotenkin inhottaviltahan ne tuntuivat. Soitin tiistaiaamuna neuvolaan (oli edelleen liikkuessa kiristystä ja kipua alavatsassa), josta kehoittivat olemaan päivän saikulla. Tylsistyin sitten koko päivän sohvalla istuen, kun en viitsinyt oikein mitään tehdä. Tänä aamuna oli jo parempi olo, eikä lääkärikään mitään vikaa löytänyt. Kohdunkaula oli kuulemma ihan ok ja tällaiset kivut ja supistelutkin ihan tyypillisiä. Varmuuden vuoksi kuitenkin antoi saikkua ensi viikon loppuun! Aikamoista varmistelua tuntuu olevan tämä raskaana olevien hoito.:O Katotaan nyt, todennäköisesti menen kuitenkin ensi viikolla töihin, jos ei ole mitään ihmeempää oiretta, kun nytkin päivän levolla meni kaikki ohi noin hyvin. Mulla kun tulee hirvee stressi työpoissaoloista, kun omia töitä ei pysty kukaan muukaan tekemään.. Tiedän, tiedän, ei pitäisi ajatella näin, mutta jos oma vointi tuntuu ihan normaalilta, menen kyllä mieluummin sitten töihin. Päivä kerrallaan. Pulla ainakin pyörii ja hyörii kovasti joka päivä, eli tuntuisi olevan sikäli kaikki hyvin. :)

Tiesin kyllä, että todennäköisesti en äitiyslomaan asti töissä pysty olemaan, mutta toivoisin vielä ainakin kuukauden jaksavani, että sais niitä "omia töitään" hoidettua pois alta, ja vois sitten hyvillä mielin jäädä pois.


Armi ja Pulla (24+2)
 
Mulla oli myös suppareita jo tuossa vaiheessa ja kuulema ihan normaalia on, täällä Hollannissa ei niihin reagoitu mitenkään, sanoi vaan että kuuluu asiaan. Ei edes kertaakaan tehty sisätutkimusta koko raskauden aikana! Saikullakaan en ollut päivääkään, vaikka toisinaan tunnin kestävän palaverin aikana laskin 9 supistusta :p

Nyt kun tulin Italiaan ja eilen oli gyne, se tarkisti kohdun suun ja kohdunkaula on nyt lyhentynyt 50% eli 2cm jäljellä, mutta paikat kiinni. Mulla on siis viime viikkojen aikana tullut ihan reippaasti suppareita, välillä ihan kivun kera, eikä vaan niitä harjoitussupistuksia. Lääkäri vaan sanoi, että on ihan normaalia,ja tosiaan nythän on jo menossa 37. Viikko :)
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa. Jospa sitä koittaisi aktivoitua. Enemmän kirjoittelin tuollla toisessa lapsettomuus-pinossa, mutta siellä on hiljentynyt niin en oo koko foorumilla pahemmin käynyt.
Täällä taisi olla jo vauvatuneita, onnea :flower:

Meillä olisi LA:n 2 viikkoa, eikä mitään merkkejä ole ollut, että mun tuurilla yliajalle mennään :kieh: Reilu viikko sitten ultrassa pikku-J:llä painoa jo 3500g. Seuraava ultra la:na, jos sinne asti tarvii ootella.

Olo on ihan jees, mitä nyt kuorsaus on vaivana, ja pissa ollut nyt parin viikon ajan yhdellä plussalla, sormet turvoksissa, mutta eivät vielä ole kovin huolissaan. Neuvolassa käyn vähän extrasti otattamassa pissan ja verenpaineen.

Kaikki alkaisi olemaan jo valmista, mutta vauva puuttuu. Tuleva synnytys ei niin kauheasti jännitä, mutta ehkä sitten h-hetkellä iskee paniikki.

Jospa huomenna tulisin lukemaan paremmin, ja kommentoimaankin ettei menis ihan omaksi napailuksi :)

Nanniga & Pikku-J 38+1
 
Mä myös olen täällä tuntenut noita suppareita, mutta en tosiaan ole vielä laskenut paljonko niitä tulee. Monesti maha kovettuu, kun lähtee liikkeelle kun on istunut hetken. Ja yhdyn tuohon samaan mitä Armi kirjoitteli, että täälläkin tuntuu että neuvolasta saa aika hyvin sairaslomaa. Ja samat tuntemukset on myös työn suhteen. Haluisin olla loppuun saakka töissä, mutta en yhtään tiedä, miten tämä menee ja miten jaksaa. Pakko kai se on kuitenkin ajatella lapsen hyvinvointia ja omaa tietysti eli sen mukaan toimitaan
nanniga tervetuloa aktivoitumaan tänne! Sulla ja Sharonalla alkaa nuo h-hetket lähenemään kovaa vauhtia! =)
 
Onnea Millielle tytöistä!=)

Täytyy sanoa että kyllä se varmaan lääkäristä on kiinni tuleeko sitä sairaslomaa :) meillä täällä neuvolassa on sellainen vanhempi nainen lääkärinä ja ei muuten mitään turhia saikkuja jakele :D ihan kun se olis sen pussista pois.Itse kyllä tykkään tästä lääkäristä kun on niin suorasanainen ja jotenkin hauska.en oo siis itse tarvinnut sairaslomaa edellisessä raskaudessa,mutta kuullut kavereilta että ei anna helpolla sairaslomaa.Jopa neuvolastakin sanottu että kannattaa mennä työterveyteen hakemaan sairaslomaa et nekin sen on huomanneet :)

Harjoitussupparit tosiaan kuuluu asiaan.Mulla niitä tuli aika voimakkainakin 28 viikolla ja laitettiin lääkäriin varmuuden vuoksi.kohdunkaula oli lyhentynyt ja pehmentynyt silloin,mutta eihän se herra sit meinannut tulla millään ulos sieltä.onneksi käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi 40+2 ettei ihan kahta viikkoo yli mennyt :D siinä vaiheessa tuntui jo että nyt riittää :) nytkin oon valmistautunut että yli menee kaks viikkoa,jos ei myrkytystä sitten taas tule.

Nanniga se on hyvä että ne seuraa verenpaineita ja pissaa.Mulla oli viime raskaudessa yhdellä plussalla viimesen kuun ja sitten 39viikolla kahdella.verenpaineet huiteli 150/100 tasaista mutta sairaalaan eivät ottaneet kun olin siinä rajalla,mutta yhdessä yössä sitten plussat nousi neljään pissassa ja heti sairaalaan käynnistykseen.Neuvolantätikin sanoi ettei oo nähnyt kenelläkään näin montaa plussaa pissassa :D Mutta tsemppiä synnytykseen eikö se sieltä ala pian tulemaan :)

Tässähän alkaa syntyneiden pino kasvamaan monella alkaa olemaan h hetket käsillä :) Onkohan sinirusko ja toiveissa jo jakaantunut?Mutta tsempit synnytyksiin :)

RP
 
Millielle onnittelut!!! :heart:

nannigalle
tsemppiä loppumetreille!!

Tulin juhlistamaan puoliväliä, viikkoja 20! Jee!

Olenkin sairaslomalla pari viikkoa kun selkä ei kestä tämänhetkistä työtahtia... Harmittaa ihan vietävästi, koska kuvittelin olevani tosi hyvässä kunnossa ja olen aina ollut touhukas työntekijä ja joudun nyt jo tässä vaiheessa olemaan pois töistä :( Olenkin kohta lähdössä ostamaan tukivyötä josko se auttaisi asiaa! Asiaa ei auta neuvolaa myöten koko maailman asenne "miten voi olla muka noin pienillä viikoilla (ja olemattomalla mahalla tietty!!!!) muka selkä kipee... Onneksi neuvolan lääkäri oli ymmärtäväinen! Tervetuloa vaan kokeilemaan mun työtä...

No, se siitä, muuten kaikki menee mallikkaasti. :) Juniori on vauhdikas potkuttelija ja tiistain ultrassa toivottavasti saadaan tietää kumpi on tulossa! Ja tietty että kaikki on hyvin muutenkin.

Hammy
 
Hei kaikille.

Alkuviikon vilkkaan elostelun jälkeen maha-asukki on ollu aika hiljainen. Saunassa sitten sanoin miehelle että ku on ollu taas tämän päivää hiljaa, muutama potku tuntunu kyllä mutta ei mitää pitkiä rupeemia. Siitä ilmeisesti kuuli pieni mitä hänestä sanoin ja innostui sit potkimaan olan takaa. Mies laittoi käden mahalle ja tunsi ekan kerran kuinka pieni potkas :) Itsestänikin tuntu mukavalle ku tonenkin pääsee oikesti mukaan tähän odotukseen. Onhan hän ollu mukana ultrissa ja neuvolakäynneillä mutta on se silti kiva ku pystyy jo tuntemaanki :)

Mut nyt lähen unille.
 
Pikainen tervehdys täältä..

Täällä on vauvan tuoksuinen elämä lähtenyt hyvin alkuun pikku hankaluuksista huolimatta. Pikkuinen on alkanut pikkuhiljaa oppimaan imeen rinnasta. Ensin opeteltiin rintakumin kanssa ja nyt osaa jo imeä ilman. Väsähtää kylläkin imemiseen, joten tuttelia täytyy antaa lisäksi ja paino on lähtenyt hyvin nousemaan.

Kyllä, synnytin pelkällä ilokaasun voimalla, joten aikas luomu synnytys oli.

Tsemppiä kaikille

Heidari ja "Eino"
 

Yhteistyössä