2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Heippa mammat,

Taallahan olikin paljon hyvia uutisia! :)

Mutta missa on Hattivattinen ja miten siella menee? :eek:

Tervetuloa uusille myoskin, mukavaa kun tulee lisaa porukkaa! :flower:

Aitiysvaatteista sen verran, etta minakin olen ostanut parit aitiysfarkut H&M'lta netin kautta, ja tosi hyvia farkkuja ovat! Voisin tilata viela yhdet, jos sitten kolmilla housuilla parjais. Tilasin pari paitaakin ja ihan hyvia ovat olleet. Taalla on lisaksi toinenkin, vahan hobby hallin tapainen nettikauppa, mista olen tilannut toihin sopivia aitiyspaitoja, ja ihan kivoja.
Takkia etsin talveksi pitkaan ja hartaasti ja Roomassakin kierrettiin miehen mamman kanssa aitiysvaateliikkeita lapi, mutta ihan jarkyttavia takkeja vaan oli ja hinnat pyorii useissa sadoissa euroissa! Lopulta ostin Benettonilta untuvatakin, ihan siis normi (ei raskaus-) takin joka on pari kokoa kylla liian iso, mutta voipahan kayttaa tulevina talvinakin.

Kaytiin Roomassa myos mun sikalaisella gynella tarkastuksessa ja ultrassa, ja yllatys olikin suuri, kun laakari kertoi istukan olevan kiinnittynyt kohdun suulle, joten luvassa seurantaultra viiden viikon paasta. Jos se ei sielta ole noussut kohdun kasvamisen mukana, on edessa keisarinleikkaus ennen aikaisesti.
Toivon kovasti, etta nousisi!

Saatiin tietaa myos se, etta pieni poika olisi sielta tulossa :heart:
Kova poika potkimaan, pitaa sellaisia sessioita, etta on valilla vaikea toissa keskittya, kun tyyppi monottaa ja nyrkkeilee samaan aikaan, hehhehe.. :D

Ja sitten viela yksi hassu juttu, eli maitoa on ruvennut herumaan tisseista!! :O
Huomasin, kun olin pitanyt mustia rintsikoita ja oli molemmilla puolilla valkoiset maitotahrat! Vahan kavi mietityttamaan, etta onko tuo ihan normaalia, mutta kuukle tiesi, etta on :LOL:

Sharona ja piipero 23+3
 
Hei taas!
Hattivattisen tilanne pysäytti todella ajattelemaan että kaikki on mahdollista. Kuinka voitte nyt? Oletko jotenkin vuodelevossa ja seurannassa vai miten jatkatte elämää? Kaikkea hyvää koko perheelle!

Kuinkahan sitä osais alkaa ajattelemaan että meille tulee vauva! Tuntuu ihan oudolle. Mun ei tee edes mieli kertoa tästä kenellekään, ekassa raskaudessa kailotettiin koko maailmalle heti plussa testin jälkeen. Oon koko syksyn myynyt pojan vaatteita ja tavaroita huutiksessa, en ole edes halunnut niitä säilöä. Muutama viikko sitten meni yhdistelmät ja kaukalo. En mä ymmärrä. Mä aloin vuotamaan aika reilusti viime viikolla ja jouduin sitten neuvolan ultraan mutta pienellä kaikki hyvin. Toinen sieltä valui pois, ei näkynyt enää mitään jälkeä hänestä. Järki sanoo että hyvä mutta tunteen toisin. 2.6cm pitkä toukka siellä vimmatusti uiskenteli, viikkoja tänään 9+4. Listaan siis voisi lisätä la 25.6.

Noista äitiysvaatteista, niihin mun mielestä ei ihan kauheesti kannata tuhlata, kuitenkin tosi pieni käyttöikä. Mä ostin viimeks sen sellaisen housujen napinläpiin tulevan kangas kappaleen, sen avulla normi housut meni loppuun asti. Mulla meni omat ulkoilupuvun housut koko raskauden ajan päälle. Ja trikoo paidat venyy sen verran että menevät päälle varmasti. Toi on hankalaa jos on suurimmillaan juuri talven aikaan niin tuo takkiongelma jos on tolkuttoman kylmä. Tietty sitä haluaa joskus pukeutua hiukan paremmin niin kyllä mäkin ostin yhdet farkut ja muutaman paremman paidan mutta sellaset "kotivaatteet" ja ulkoiluvaatetus meni ihan ilman äitiysmallia.

Toivottavasti Sharonan istukka siirtyy ennen synnytystä.

Mun kuvotus/oksntaminen on nyt vähentynyt, ihanaa kun pystyy taas elämään ilman pelkoa että laatta lentää ihan just välittömästi.

M
 
Kiitoksia vaatevinkeistä! Taidan siis hengata tuolla H&M:ssä kyttäämässä kokoja... :p kun ei viitsisi mitään kovin kallista ostaa. Mulla on onneks aika paljon valmiiks tunikoita sun muuta joita oli kiva pitää farkkuleggareiden kanssa. Mut nyt ne leggarit ei esim mee päälle. Toi oli hyvä vinkki siitä housujen napinläpeen lisättävästä kankaasta, kun muutoin mun töissä käytettävät suorat housut mahtuu. Niitä siis metsästämään. Ens viikolla laitan pikkujouluihin ihan vaan saman mustan mekon kun viime vuonna. Se oli jo valmiiksi vähän empiremallinen. Siitä taitaa tulla se juhlamekko mitä pidän sit joka kemuissa... :) Katselin hieman Espritin nettikaupan valikoimaa ja siellä oli jotain perusjuttuja, ehkäpä tilailen sieltä parit paitikset.

Olotila ei oikein vieläkään ole helpottunut mutta kaverit sanoi että yökötyksen pitäs lähteä 15 viikkoon mennessä. tai sitten mä olen se tapaus jolla se jatkuu monta kuukautta... olis vaan kiva käydä kävelylenkeillä ja salilla ilman tätä yökötteluä.

Hyviä vointeja kaikille!

Marjiskainen + Pötkylä
 
Itse kävin HM:n nettisivuilta katsomassa ja aika pieneltä vaikutti valikoima. Ja toisaalta en myöskään mielelläni tuota kyseistä ketjua kannata. Yhdet housut onnistuin tilaamaan joltain mammasivulta ja ne saavatkin mennä työhousuina. Yritän pärjätä entisillä löysemmillä vaatteilla kotioloissa. Koko eilisen illan selailin netistä äitiysvaatteita mut eihän sieltä saanu muuta ku pahan mielen. :( Taidan piipahtaa kangaskauppaan ja teettää äidilläni. Mieheni tuskailee myös vaatemakuni kanssa mutta minkäs teet kun ei mitkään pillifarkut innosta.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Oon ollut tosi laiska käymään täällä palstalla, niinkuin oon ollu tosi laiska tekemään YHTÄÄN MITÄÄN. Viimeset puolitoista kuukautta on ollu sellanen vetämätön olo, työpäivä vielä menee, mutta kotona vaan jaksaa möllöttää ja pakolliset kotityöt just tehä. Koiratkin ulkoili takapihalla tai miehen kanssa noin kuukauden... Huono omatunto. :( Nyt on onneks alkanu olo parantua, ei enää juurikaan ole sitä etomista ja muutenkin oon piristynyt. Tää marraskuu ei vaan itsessään oo kovin piristävä...

Maha on edelleen jonkin verran turvoksissa, rintsikoita kävin tänään ostamassa parit D-kuppiset (normisti B...). Jotenkin ei vielä osaa mitään varsinaisia äitiysvaatteita tai muitakaan tarvikkeita ajatella, kun vaikea on edelleen ymmärtää, että tuolla mahassa joku olis! Np-ultra viikon päästä ma (13+0), ehkäpä sen jälkeen tilanne tuntuu todellisemmalta?

Oon vähän pudonnut kelkasta, mutta onnittelut kaikille uusille tulijoille ja hyviä kuulumisia saaneille! Ja jakseluita meille kaikille! Yritän tässä reipastua palstan lukijana ja kirjoittajana...
 
Moi kaikille!

Uskaltaiskohan sitä jo tänne tulla kurkkimaan..? Tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin 19.11 (ja toisen 21.11.. ;)). Takana reilu 3,5 vuoden lapsettomuus, 3 inssiä ja tämä oli nyt 2. IVF:n tuoresiirto. Ekasta IVF:stä (kesäkuussa) ei saatu mitään pakkaseen, tuoresiirtoon kuitenkin päästiin ja silloin siirrettiin 2 alkiota. Silloin testasin tuttuun tapaan negan. Nyt myös siirrettiin 2 alkiota, joten hieman jänskättää, montako sinne on tarttunut kiinni.. Pakkaseenkin jäi 3 alkiota samaan olkeen.

Raskausoireita ei ole vielä kovin kummoisia: nälkä vaivaa ja tuo etuvarustus on täyden tuntuinen.. Pitänee kohta lähtee rintsikkaostoksille.. :LOL:

Varshaisultra on vasta 13.12, jolloin nähdään montako sinne on tarttunut kiinni vai onko siellä ylipäätään ketään.. Raskaana kuitenkin ollaan, kunnes toisin todistetaan, eikös?

Templeton ja muru(t) 5+5
 
Sharona pikkuinen poika :heart: Ihanaa! Mä kanssa haluan kyllä tietää kumpi on tulossa niin sitten voi paremmin katsella kummalle tekee hankintoja. Molemmat tietty on ihania ja tervetulleita. Oliko teillä mahdollisuus mennä sinne Italiaan synnyttämään vai meneekö liian hankalaksi? Toivotaan, että istukka vielä siirtyy tuosta. Onhan tässä kuitenkin viikkoja edessä.
Marlaa Ikävää että toinen ei matkassa jaksanut :( Onneksi toinen kuitenkin pysyy ja jatkaa kasvua. Mietin myös, että niinhän se on, ettei varmaan mitään suurta kaapillista kannata vaatteita hankkia ja tuo talvitakki asia muakin mietityttää. Täytyy miettiä mitä tässä tekisi..
Armi hyvä kuulla sinustakin! Mulla on np-ultra jo ens viikolla. Se tuntuu taas sellaiselta etapilta, että sen jälkeen voi taas olla vähän turvallisemmin mielin. Toivotaan, että kaikki on kunnossa...
Templeton onnea raskautumisesta! ja tervetuloa mukaan! Tuntuu, että ihan vasta just itse olin tuossa ja noilla viikoilla ja jännitin, että mikä tilanne on. Ja niitä oireita ehtii vielä tulla :D
 
Voi hiisi kirjoitin pikän pätkän ja teksti katos tuhka tuuleen.. Eli olisin minäkin vielä tulossa mukaan jos sopii. Olen nyt rv 8+4 ja meillä sellainen tausta,että lapsettomuutta useampi vuosi,kunnes 08 ensimmäinen icsi toi plussan,mikä osoittautui tuulimunaksi, ensimmäisestä pas:ista syntyi 09 tempperamenttinen poika,joka täyttää huomenna 2, ja ehkäisyä ei olla synnytyksen jälkeen käytetty,mutta nyt vasta pas toi plussan ja la olis 3.7. Varhaisultrassa viimeviikolla kaikki oli hyvin,pieni oli kasvanut jo viikkojaan isommaksi. Tiistaina olis eka neuvola. Olen hirveän huonovointinen ja väsynyt kokoajan. Oksennan monta kertaa päivässä. Edellisessä raskaudessa en ollut näin huonovointinen,nyt maistuu vain mannapuuro.

Sharona mulla oli ekassa raskaudessa istukka edessä ja kohdunsuulla ja ravasin kontrolliultrsissa,mutta se lopulta nousi ja sain synnyttää alakautta. Nyt varhaisultrassa lääkäri sanoi,että näyttäis istukka taas muodostuvan eteen,joten saa nähdä mitä tuleva tuo. Toivottavasti sulla istukka nousee.

Äitiysvaatteita en kauheesti oo ostellut. Musta oli kätevää viimeksi ostaa pari imetyspaitaa jo raskausaika,niin meni sitten synnytyksen jälkeenkin. Samoin jos rinnat kasvaa,suosittelen ostamaan jo raskausaikana imetysliivejä,koska niille on sit myöhemmin kova tarve,vaikka alussa rinnat saattaa olla jättimäiset,niiin kyllä se sit tasoittuu muutamassa kuukaudessa.

No nyt pitää keksiä pojalle jotain älykästä tekemistä,kun on katsonut jo yli 30min myyrää.. Mutta palailen myöhemmin,kun olen lukenut teidän kuulumisia enemmän.

Haltia ja menninkäinen 8+5
 
tervetuloa mukaan templeton ja haltia!

oon ketjua lueskellut mutta on ollut kans saamaton olo enkä ole saanut aikaiseksi näpytellä..

olin perjantaina ekalla neuvolakäynnillä. :) kamalan kasan sai esitteitä ja pitää mennä uudestaan parin viikon päästä kun en ollut tajunnut että olisi pitänyt varata aikaa tuntitolkulla.. :D ehdittiin sit kuulema pakolliset hommat käydä läpi ja uusi keikka parin viikon päästä. sydänääniä terkka yritti kuunnella mutta ei saanut millään kuuluviin. hain torstaina nettikirppikseltä ostamani kotidopplerin ja yritin kans kuunnella to ääniä mut ei mitään kuulunut. perjantaina sit uusi yritys dopplerilla ja yhtäkkiä kuuluikin ihan selvästi pikkupapun syke :) oli niin ihana ääni, mieskin ihan herkistyi ja ihmetteli et miten ihmeessä voi kuulua niin pienen otuksen ääni doplerilla.. eli 9+5 kuului ekan kerran kotidoplerilla äänet.

töissä oon jaksanut aika hyvin olla mut illalla on kyllä ollut väsy.. pahoinvointi on selvästi vähentynyt, tosin en ole oksennellut ollenkaan eli pientähän mun pahoinvointi on teihin muihin verrattuna, nostan hattua teille jotka voitte tosi huonosti!

mut nyt pitänee mennä soffalle vielä ennen petiin menoa.

mukavaa viikkoa kaikille!

täällä huomenna poksuu täydet viikot eli 10. :D jeeeee
 
nopsa kysymys näin aamutuimaan, mun pahoinvointi loppui kuin seinään ja kuvottava olo muuttui täysin normaaliksi, onko jollain muutos tapahtunut ihan yhden yön aikana? Oon ihan kummissani. Kävin viime keskiviikkona neuvolassa ja ultrasivat ja kaikki ok ja sitten oireet hävis. Ihan naurettavaa ressata näin mutta enpä voi itselleni mitään.
tänään täydet 10 viikkoa
 
Kurkin täällä taas teidän ketjua :wave: (vieraileva masunkasvattaja kevään/kesän plussanneista)

Onnea templeton ekasta plussasta ja haltialle myös onnea pikkuisen odotukseen :heart:

Kaikille muillekin ihanaa joulunodotusta!

T: Joulupallo Mollamaija 31+6 (2.IVF tuoresiirto) :xmas:
 
Marlaa mun kuvotusolo lähti kanssa pois kertaheitolla. Muistaakseen joskus tossa 12. viikon kieppeillä. Huono olo liittyi ilmeisesti munasarjojen hyperstimulaatioon eikä niinkään raskauteen. Kuvotus satui lähtemään pois samanaikaisesti kun aloin juomaan maitoa n. 10 vuoden tauon jälkeen. Oliko sattumaa vai ei tiedä häntä! Mun 11 vkoa raskaana oleva kaveri kertoi kanssa eilen, että viikon verran sillä on ollut tosi hyvä olo. Muuten on yrjöillyt monta kertaa päivässä….:mad:

T. Millie ja typyt
 
Kyllä pelottaa täälläkin elämä.Sunnuntaina kaikki oireet loppuivat, rinnat "rupsahtivat" , vatsa ikäänkuin katosi, ei ole enää jatkuvaa pissahätää jne...
Ja tuli sellainen hassu tunne että kaikki ei taida enää olla hyvin.
Vuotoa ei ole kuitenkaan tullut, mutta luget saattavat sen pitää poissa.
Kyllä pelottaa, itkettää ja v***** mennä perjantaina ultraan.
Mistähän saisi tarpeeksi voimia kantaa pettymyksiä taas?!?

T0iv0 ja tod. näk. menehtynyt epätoivo 6+5
 
Sol
Heips!

Long time no see, tai josain kohtaa päivitin tota listaa, joka tarvis taas päivittää. Onnea kaikille uusille mukaantulijoille :heart:

Mul on hei kohta puoliväli, OMG! Luulis, et liikkeetkin tuntuis, mut niitä tässä edelleen ootan. Välillä luulen tuntevani jotain, mut sit en enää oo varma. Argh! Viime viikol neuvolas kuunneltiin taas sydänääniä ja syke huiteli siel 150 kieppeil, et kaikki hyvin kuitenkin :heart: Mut silti iskee pelko ja ahdistus, et mitä jos mitä jos... Luulin, et täs vaihees jo helpottais, mut ei niin ei. Tai on neuvolan jälkeen muutaman päivän tosi ihana olo, oikein haluaa kuuluttaa kaikille, miten raskaana sitä ollaan. Mut sit taas tyhmät epäilykset nostaa päätään, vaikka parasta ois olla murehtimatta. Oon niin onnellinen tästä ja niin kovasti toivonu vauvaa, että on vaan todella pakahduttavaa. Kaikkine pelkoineen ja iloineen. Mut siis ens maanantaina puoliväli, mun vauva kasvaa ja voimistuu, pian varmaan alkaa ne potkutkin tuntumaan :heart:

hattivattinen Voimia :hug: Millanen tilanne teil nyt on, saatko liikkua vai pitääkö koko ajan vaan maata? Luin kanssa tosta toisesta ketjusta, miten oli syntyny pieni vauva viikoilla 26 :heart: Toivon sun vauvalle kasvuviikkoja ja sit hän jo pärjää syntyäkin.

Mollamaija oon siis lukenu teidän ketjua myös, sieltä saa vinkkejä tulevaan :) Sulla on hauskoja kirjotuksia ja ihania leipomuksia, onnea odotukseen myös!

Sharona Onnea poikalupauksesta :heart: En tiedä, mitä se istukka kohdunsuulla meinaa, mut toivotaan et nousee. Hyvä sanoo, ku ei yhtään oo perehtyny aiheeseen. Taitaa tulla mulle yllärinä kaikki uusi odotukseen liittyvä sitä mukaa, kun jollekin jotain tapahtuu. Vai maitoa tisseistä jo :D Aika hienoo, keho valmistautuu niin kokonaisvaltaisesti.

Joku kyseli rooibos-teestä: mulle neuvolassa sanottiin, että voi juoda. Ja niistä pakastemustikoista kaveri sano, että vois syödä ku on suomalaisia. En oo silti syöny... Ois kyllä fiksuu syödä marjoja, että sais niistäkin vitamiineja.

Marlaa Halit toisen puolesta :hug: ja onnea toisen taipaleelle :heart: Onneksi sulle heti kerrottiin, miten todennäköisesti saattaa käydä, ja tosiaan ettei sitten mennt myöhemmäksi. Ehkäpä se toinen on nyt entistä vahvempi ja pysyy mukana tiukemmin. En osaa sanoo tohon kuvotuksen loppumiseen, ku ei oo sellasta ollu. Että arvaa onko itellä sellanen olo vieläkin, "et mitäs tässä, ai oon raskaana. Joo, mahastahan sen voi huomata." Ehkäpä on ihan normia, et loppuu noin, on se kai muillakin niin mennyt, et rauhallisin mielin vaan :) Ja t0iv0 onnea ultraan, toivotaan et kaikki on hyvin! Mulla ei ees mitään ihmeempiä oireita ollu (tai oo) muuta kuin mielialan vaihtelut (joita on muutoinkin) ja väsymys. Mut ymmärrän kyllä ton tunteen, luulis tosiaan et tässä vaiheessa ois jo isommista peloista päässy. Ja kyllä se kuitenkin helppaa, ku siel ultrassa käy ja pikkunen näkyy :heart: Niin et Armi auttaa se ainakin hetkeks :) On se oikeesti ihanaa nähdä ku pieni liikkuu siellä ja kun saa kuvia muistoksi :heart:

:attn:Jos muuten joku muu haluu joskus päivittää tota listaa, niin saa. Vaikka mä kyl tykkään listojen tekemisestä, niin välil ei meinaa pysyy laskuissa mukana :D Pitäiskö sitä vähän muokatakin, että tarvitaanko esim. ultra-aikoja vai voisko laittaa loppuun, onko poika- vai tyttölupaus tai -olo?

Sol ja ET (oon keksiny vihdoin odotusnimen ja siitä tää lyhennelmä :D) 19+2 :heart:
 
Sol
30.11.2011 :heart:

Nimimerkki.........Hoito.....Rv.....Ultra.....Monesko......Ikä.........LA

Heidari.......IVF/1.PAS.. .29+0........?..........toinen.......36v......15.2.
Sinirusko.........IVF......28+3......30.6.......esikoinen.....25.v......19.2.
Toiveissa.........ICSI......28+2.......6.7........toinen........28.v.....20.2.
nanniga............IVF.......26+1....21.7.....esikoinen.......28.v.....6.3.
Lallaa77.........1.IVF..... 26+0.....24.8.....esikoinen.......34 v......9.3.
Millie73............ICSI......24+6......21.7.....kaksoset.....37.v.....15.3.
Sharona...........IVF.......24+1.......?.........esikoinen.....31v......20.3.
hattivattinen....1.IVF.....23+5......8. 8......esikoinen......32v......23.3.
Sol................2.ICSI....19+2.......7.9...... esikoinen......33v......23.4.
Babies..........luomu.....18+5........9.9........esikoinen......27v.....27.4.
Kiena..............IUI......17+6......20.9........esikoinen.....29v........3.5
RouvaPapunen. .IVF/PAS?...17+?.....15.9......toinen?.......?..........?
Marjiskainen....3.IVF.....13+0.......?..........esikoinen......34v......?
Armi74..........1. IVF.....12+2........25.10. ....esikoinen.....37v....11.6.
Kevätkello......2.IVF......12+0.....31.10........esikoinen.....32v....13.6.
MT79............3.ICSI.....11+1......9.11........toinen.........32v....19.6.
Vauva haaveissa..Clomifen..10+6....4.11.... esikoinen.....25v....21.6.
Marlaa...........3.IVF.......10+2......?..........toinen/set.......?.....25.6.
Nonna76........1.IVF......10+3......7.11.........neljäs.........35v....25.6.
myy75.....3.ICSI 1.PAS...10+2....10.11.......toinen..........36v....25.6.
jauhopeukalo...2.ICSI.....9+2......15.11......esikoinen......22v.....2.7.
Haltia...........?PAS........9+0/1.......?..........toinen.........?.......3.7.
Hammy.....1.IVF 3.PAS..7+5.....24.11......esikoinen......32v....12.7.
t0iv0............2.IVF?......6+6.........?..........toinen...........?........?
putunen.....2.IVF/ICSI...6+1.......?............komas.........?........24.7.
Templeton......2.IVF......6+1......13.12.....esikoinen/set....?........?
 
Kiitos Sol päivityksestä :flower:! ja onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista.

t0iv0 - minä kans pelkään joka toinen päivä, kun oireet tuntuu lopahtavan, mutta kyllä sitten taas aina jotain on tuntunutkin. Joitain juttuja olen netistä etsinyt, että ihan normaaliakin voi olla, että rv 6-7 aikana oireet loppuukin jo lähes kokonaan. Saattavat alkaa viikon parin päästä uudelleen. Itselläni ei kahdessa ekassa raskaudessa ollut juurikaan oireita - nyt on ollut alkuviikkoina enemmän, mutta tuntuu, että keho alkaa tottua hormonimäärään nyt, joten olo ja oireet on tasoittuneet. Toivottavasti sinulla on kaikki ultrassa hyvin :)

Marlaa - pahoinvointi voi kyllä loppua kuin seinään juuri noilla viikoilla ja silti kaikki on hyvin. Toivotaan parasta :)

Templeton ja Haltia - tervetuloa! :wave: Templeton - näytetään olevan ihan samoilla päivillä. Ja mullakin onnistui (toistaiseksi) tämä toisen hoidon tuoresiirto, eikä ekasta saatu mitään pakkaseen. Nyt siirrettiin 2 ja pakkaseen jäi kolme kuten sinullakin. En usko että kahta on mulla kiinnittynyt, kun hcg oli vain 117 pp14 eli ei kovinkaan korkea, vaan alarajoilla.

on: mulla on ultra tasan viikon päästä eli 7.12. Sitten pääsee näkemään mikä on tilanne ja kuvitteleeko tässä ihan turhia. Tuulimunaa olen alkanut miettimään ja kaikkea mahdollista. Mulla kun aiemmin on ollut km siten, että rv 7+ ultrassa ei ole löytynyt sydänääniä ja viikon kuluttua alkio on entisestään kutistunut. Nyt alkaa olla samat ajankohdat menossa pian. Huh.

putunen 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille äideille pitkästä aikaa :) Mun lupaus kirjottaa useammin ei sitten toteutunutkaan.. Pistetään yleisen laiskuuden piikkiin :)

Sharona Täälläki odotellaan sitä keskiraskauden kuuluisaa hehkua :D Hirveän nuhjunen olo ja mahaki on semmonen ettei tiedä onko raskaana vai vaan lihonu..
Ihan hullu toi Hollannin synnytys-systeemi. Ei mikään ihme että mietityttää ja huolestuttaa.. :hug:

Äitiysvaatteista Tilaisin itse muutaman paidan H&M:ltä, mutta housuja en taida uskaltaa. Tällä hetkellä parhaimmat jalassa on kuminauhavyötäröiset tuulihousut, joita voin onneksi pitää töissä :D Jos yhdet äitiysfarkut ostais ja koittais pärjätä. Yritin etsiä edullisia vaatteita googlaamalla "äitiysvaatteita netistä", mutta melkein se H&M oli ainut :x

T0iv0 :hug: Tuo odottaminen on kyllä kaikista kauheinta kun haluis päästä itse heti tsekkaamaan tilanteen.. Voimia.

Tähän väliin Tervetulotoivotukset uusille :flower:

Me käytiin eilen neuvolassa ja mulle tarjottiin influenssarokotetta.. En tiedä vielä otanko, mutta mitäs te muut, otatteko tai otitteko jo? Muuten neuvolan reissu oli aika läpihuutojuttu.. Sydänäänet kuulu, hemppa oli pikkasen pudonnu (128), verenpaineet ok. Painoaki on tullu vaan reilu kilo kaikenkaikkiaan :) Liikkeetki meillä tuntuu päivittäin, semmosta muljahtelua ja välillä oikein potkujakin :heart:
Mulle tämä raskaus on ollu fyysisesti helppo, mutta henkisesti, noh... Juteltiin neuvolatätin kanssa siitä kun minua on ahdistanut aikamoisesti lähiaikoina. Tasaisin väliajoin tulee pieniä paniikkikohtauksen tyyppisiä kohtauksia.. Rintaa kiristää, ei saa henkeä ja sydän hakkaa : / Tunnen suurta syyllisyyttä siitä mitä kaikkea mun päässä liikkuu..Lapsi on kumminkin todella haluttu ja rakastettu..Silti sitä miettii miten sitä jaksaa, oliko tämä nyt sitä mitä oikeasti haluan, taloudellinen tilanne yms.. Todennäkösesti nämä tunteet menee ohi, ja toivoinkin että niin tapahtuu ja pian. Haluan nauttia tästä raskaudesta täysin siemauksin, eihän sitä ole ensimmäistä kertaa kuin kerran elämässä..
Onneksi on kumminkin tämä palsta, mies ja ystävät. Joka kerta kun avaudun asiasta, oma olotila helpottaa hieman :)

Babies 18+5
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista ja onnitteluista sekä Sol:ille listan päivityksestä, kiva nähdä vihdoinkin itsensä plussanneissa.. =)

Putunen: Huomasin myös et me mennään samoilla päivillä. Mulle ei ole tehty veritestiä, joten mun tilanne selviää vasta sitten 13.12 ultrassa. Jospa siellä ainakin yksi syke näkyisi.. Mulle voi laittaa saman LA:n kuin putusella, 24.7.

).( Mulla on ihan järkyttävä nälkä koko ajan, mutta ei varsinaisesti tee mitään ruokaa mieli. Pakko kuitenkin syödä jtn. Jos ei syö, niin tulee lievä kuvotus päälle. Salmiakkia ja muuta pikkusuolaista tekee mieli ja se auttaakin tuohon kuvotuksen tunteeseen. Makea ei ole maistunut, joten joulusuklaat on saaneet olla minulta rauhassa. Rintavarustus ei oikeesti kohta mahdu nykyisiin liiveihin.. Lisäksi on menkkatuntemuksia varsinkin vessassa käydessä. Muita oireita ei oikeastaan ole. Paino on laskenut 2 kg, vaikka mä syön ihan koko ajan.. :LOL:
 
Babies kyselit influenssarokotteesta.. kyllähän sitä tarjottiin, mutta en ole koskaan ottanut mitään influenssarokotteita, joten en kyllä uskalla ottaa nytkään.
Sol: alkaa tosiaan olla tuossa listassa päivittämistä, kiitos kun jaksat! Voidaan toki vaihtaa välillä vuoroa jos haluat pitää taukoa. Mun mielestä voi poistaa nuo ultrapäivät ja toki olis hauska arvailla sukupuoltakin jos tuohon listaan mahtuu...
hattivattinen missä olet? Ihan olen huolissani, kun sinusta ei ole kuulunut! Toivottavasti kaikki olisi nyt kuitenkin hyvin!
t0iv0 onnea huomiseen ultraan. Toivotaan, että on hyviä uutisia!

Nyt on kyllä niin hyvä mieli: oltiin tänään np-ultrassa ja kaikki oli hyvin! Pieni näytti jo ihan oikealta ihmisen alulta ja kaikki oli niin kuin pitääkin ja riskiluvut oli tosi hyvät. Oli se vain niin uskomatonta katsella ruudulta, että tuolla sisällä on tuollaista elämää ja että reilun puolen vuoden päästä meitä on kolme. :heart: Huono-olo jatkuu edelleen. Välillä on ollut parempia päiviä mutta sitten taas palataan maan pinnalle.
 
Päivityksistä: olisi varmaan paljon helpompaa päivitysten kannalta, jos listasta poistettaisiin ehkä ultra-ajat ja ainakin raskausviikkotiedot, ja jokainen voisi sitten oman viestinsä perään vaikkapa lisätä tiedot kuten putunen rv 6+3 :) Lasketusta ajastahan sen näkee missä kukin menee, eikä päivityksissä ole sitten hirveää laskeskelemista. Mutta toki nykyiseenkin tapaan päivitys sopii :)
 
katso liitettä 14488

2.12.2011 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3.
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3.....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4.
Babies...........luomu..........esikoinen......27v......27.4.....tyttöolo
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5......poikaolo
Marjiskainen...3.IVF............esikoinen......34v......?
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6.
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6.
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6.
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs...........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6.
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7.
Haltia............?PAS..............toinen..........27v.....3.7.
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7.
t0iv0............2.IVF?..............toinen...........?........?
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7.
Templeton.....2.IVF.............esikoinen/set....?.......?
Vieno02.........3.ICSI.............toiset.............?.......?
 
Viimeksi muokattu:
Aloin tässä perjantai illan kuluksi kokeilemaan listan muokkaamista ja halusin kokeilla myös kuvan lisäämistä.. Toivottavasti et pahastunut Sol :ashamed:
Otin putusen ja sinun ehdotukset huomioon ja poistin ultrat ja viikot ja lisäsin tuon olo/lupaus kohdan että jokainen voi halutessaan kertoa hyvän arvauksen tai tiedon kumpiko/kummatko on tulossa =) Ei kyllä ollut ihan helppo homma, kun yritti tasailla rivejä.
 
Kevätkello Joo, ei meilläkään oteta. Tähän asti selvinny ilman minkäänlaisia influenssarokotuksia kumminki :)

Päivityksistä Tuo kuulostaa oikein fiksulta.. Lasketut ajat ja sukupuolen "arvailut" on oikein hyvä :)

Täällä poksuu tänään viikot, 19+0. Oma olotilakin jo paljon parempi :)
 

Yhteistyössä