2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Heh, käyn täällä yksinäni kommentoimassa omia juttujani :D

Ultrassa kaikki niin hyvin kuin olla ja voi, onnenkyyneleitä vuodatettu ja nyt päätin että saa murehtiminen riittää!! Siellä se pallura pyöri ja heilutteli, kokonaiset 4 cm mittaa ja kädet ja jalat paikoillaan.

Nyt voi suunnata ajatuksia jouluun ja tulevaan muutenkin, iso kivi putosi sydämmeltä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Vieno02
Sol
Heippa!

Rakenneultra myös takana :) Kaikki oli hyvin, vastasi viikkoja ja liikkuvainen vauva. Istukka on edessä, että saattaa vaimentaa liikkeiden tuntemista. Kyselin sitten sukupuolta, niin kätilö sanoi, että näyttää jalkovälin ja saadaan itse mietiä :O Sitten hän sanoi, että tässä ois tämmönen ja sitten vielä tämmöset :D Eli pojalta näyttää :heart: Mulle siis voi päivittää listaan, että poikalupaus
Hammy ja Myy Onnea hienoista ultrakuulumisista :) Templeton onnea kaksosista :heart: Ja Vienolle myös :) Onnellinen onnea ja tervetuloa mukaan!

Synnytysvalmennuksesta ei oo meille ainakaan puhuttu vielä mitään. Torstaina mennään neuvolaan, että ehkä siellä sitten jo puhutaan. Ainakin papereita sais täytellä, kun tuli 22 viikkoa eli 154 päivää täyteen :heart: Ihanaa, äitiyspakkaus!!!

Babies onnea poikalupauksesta :heart: Mä olin niin jännittynyt kai siel ultrassa, että en edes tajunnut kysellä, minkä kokoiseksi vauva arvioidaan. Kysyin kyl, et minkä painonen ja pitunen on nyt, niin sanoi et noin 25cm ja 500g. Aika painava mun mielestä kun muihin vertaa :) Ja en myöskään uskaltanut pyytää 4deetä, vaikka viimeks sekin saatiin. Harmitti kyl heti, ku huoneesta lähdettiin. Hyvä, ettei sulle sattunu mitään, on kyl ollu kalseet kelit. Kienalle kans onnea hyvistä kuulumisista, ja toivottavasti seuraavalla kerralla saatte mittauksiakin tehtyä ja ehkä sukupuolenkin selville :)

Vaunuista Meil on jo kahdet :kieh: Molemmat käytettyinä ostettu tori.fiistä, muutaman kympin vaan kpl. Toiset menee mun vanhemmille ja toiset pidetään itellä. Eihän ne mitään käyttämättömiä oo, mut ihan ookoot. Toiset jonkun vuoden vanhat Emmaljungat ja toiset Habecornit tän vuoden mallia! Nois tän vuotisis oli kyl likaa, ehkä hometta? mut kloritella sai kaikki pois :) Eikä siis kantokopassa ollu onneks. Ja toisiin piti sisäkumit vaihtaa. Jotenkin vaan innostuin et vaunut pitää hankkia, niin hankinkin sit kahdet, ja alle 100e. Et vois vaikka vielä ihan uudetkin ostaa, ku on niin säästetty :) Mut mihin ne kaikki sit vaan mahtuu :D Hoitopöydän ostin samoilta sivuilta, kuten myös kantoliinan. En edes osaa käyttää sitä :D Mut turvaistuin ostetaan kyllä uutena.

Jouluun enää muutama päivä, kääks. Pitäiskö muka jotain tehdäkin... :) Paras lahja on kuitenkin tuolla masussa :heart:

Sol ja ET 22+1
 
Hammylle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Ja Sollille poikalupauksesta! Toi nettimyyntipaikka olikin mulle ihan uus. Täytyypä käydä kurkkaamassa. Tulehan kertomaan kommentit kun saat äitiyspakkauksen! :) Otatteko muut tuon pakkauksen? Entä Sharona? Senhän saa tilattua vaikka ulkomaillekin?
Kiena siellä se Tirri nauttii hyvistä oltavista :D Jospa sitten seuraavalla kerralla näkyy paremmin! Voi että mä nii-iin haluisin päästä taas ultraan. Miks niitä on niin vähän?! Siis miten noi laskimot ja valtimot vaikuttaa teillä asiaan? Onks se jotenkin ravinteiden takia?
Hattivattisesta ei ole nyt kuulunut tosi pitkään aikaan mitään :O Edelleen toivon, että kaikki olisi hyvin!
Ja mites T0iv0lla?

Kevätkello ja huomenna taas poksuu: rv15
 
Heippa kaikille pitkasta aikaa!

Ja onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille, jotka ovat paasseet nakemaan pikkuisensa viime aikoina :heart:

Kevatkello, ottaisinhan mina mielellani sen pakkauksen, mutta se maksaa ulkomaille tilattuna melkein 300euroa ja silla rahalla ostan kylla kaikki tarvitsemani tarvikkeet erikseenkin, melko kallista!

Meidan poika tuntuu olevan ikiliikkuja, on tosi harvinaista nykyaan, etta menee edes 30minuuttia rauhallisesti, loppuaika on yhta myllerrysta! Poika myoskin kaantyilee aika usein, valilla tulee potkut melkein leukaan (ja molemmista jaloista samaan aikaan!!!) ja valilla potkii tai nyrkkeilee rakon kanssa :LOL:
Valilla ihan kiljahdan, kun tulee niin mojovia kikkaisuja! :heart:

Tanaan mun pitais toiden jalkeen matkata Rotterdamiin junalla hakemaan joulukinkku sielta Suomalaiselta merimieskirkolta. Ihanaaaaa!! Joulukinkku!
Viime vuonna hain ensimmaisen kerran ja oli ihanaa paistaa oma kinkku ensimmaista kertaa. Tein myoskin porkkana- ja perunalaatikot, ja aion tehda myos tana vuonna, NAM!
Ainoa mita taalla ei saa tehtya on punajuurisalaatti, joka kuuluu mun joulupoytaan, ja se vahan harmittaa. Myos savustettu, tuore lohi puuttuu, mutta ei auta itkea..

Nukkumisen kanssa on yhta taistelua, tanaankin olisin saanut nukkua kuuteen, mutta ei.. Herailen joka aamu klo.4-5 aikaan ja sitten olen taysin kuollut toista paastya. Viime yona herasin milloin pissahataan, milloin jarkyttaviin suonenvetoihin jaloissa. Lopullinen niitti oli sitten selkasarky :(

Eilen muuten poksahti, eli POKS! ja 28.viikko alkoi! Ensi tiistaina alkaakin sitten viimeinen raskauskolmannes, hurjaa!

Mukavaa paivaa ja viikkoa kaikille, tama mamma painelee nyt pesemaan hiukset!
 
Hei. Olen vähän hiljaiseloa elänyt jonkin aikaa työkiireiden ja kotihommien takia. Maanantaina käytiin np-ultrassa ja siellä se möykky virutteli itseänsä. Viikkoja oli siinä vaiheessa 12 tasan mutta möykky oli 12+3 kokoa :D Onko muilla ollut samanlaista? Neuvolahoitaja totesi että näissä raskauksissa missä tiedetään tarkka hedelmöityspäivä vauva näyttää ikäistään isommalta tässä vaiheessa mutta tasottuu jossain vaiheessa.

Paha olo on häipynyt mutta päänsärky on vaivannut, tosin sekin alkaa jo helpottaa. Maha näkyy jo sen verran selkeästi että vieraat ihmisetkin kyseli miehen kummitytön synttäreillä millon meille syntyy :D Tänään olisi varmaan sit myös hyvä työnantajaa infota tilanteesta.

Hammaslääkärissä kävin purukalustoani hoidattamassa tänään, ei siellä ollut kuin kaksi lohkeamaa, ja hammaslääkäri totesi lopuksi että nyt on hyvä ruveta lapsia saamaan :D

jauhopeukalo ja möykky 12+3
 
Heippa!

Pahoinvoinnin ja väsymyksen kourissa on aika vierähtänyt :) Tänään viikkoja 9+0 ja ultrassa kävin. Siellä molemmat kasvavat ja sykkivät hienosti. Ihanaa ja ihmeellistä :)
Pahoinvoinnin soisin jo loppuvan, vaikka taitaa olla toiveajattelua. Oksentanut en ole, mutta kuvotus on päällä 24/7, vieden kaikki voimat. Onneksi huominen enään töitä ja reilun viikon loma ja joulu!!=) Esikoinen odottelee pukkia jo ihan täpinöissään. Eipä täällä tämän kummempia =)

Ihanaa Joulua kaikille!
 
Heippa kaikille!

ihanaa kun kaikilla on pelkkiä hyviä ultrakuulumisia!ihanaa!=)

Itsellä jatkuva kuvotus,joka tuntuu että pahenee vaan.onneksi ei sentään pönttöä ole tarvinnut halata ja toivottavasti ei tarvitsekaan.Päivänmittaan popsin viinirypäleitä jotka pitää onneksi pahanolon poissa kun niitä vaan muistais popsia säännöllisin välein eikä aina sillon kun se paha olo iskee :) yöunet on vähissä johtunee kai jännityksestä kun perjantaina on ultra.aika suoraansanottuna matelee.

Palailen sitten perjantaina ultran jälkeen kertomaan kuulumisia ja toivottamaan hyvät joulut :)

RP rv6+5
 
Pikapikainen tilannepäivitys

Kyyneleet silmissä luin teidän viestejä ja kysymyksiä, missä mennään, kiitos rakkaat mukanaelämisestä :heart:

Edelleen kasassa siis, lapsivettä vuotanut nyt 7 viikkoa ja 3 viikkoa olen ollut sairaalassa vuodelevossa. Pieni Ihme voi olosuhteisiin nähden hyvin, vaikkakin oleilee lähes vedettömässä yksiössä eli kasvaa hyvin ja potkuttelee, minkä kerkeää. Ollaan selvitty ihmeen kaupalla ilman tulehduksia, mikä olisi se kriittinen käänne eli mennään hetki ja päivä kerrallaan ja toivotaan, että päästäisiin viikoille 28+, jolloin pienen kokonaisselviämismahdollisuudet olisivat jo paremmat. Keuhkojen kehitys on tässä vedettömyydessä se kriittisin asia, mutta se selviää vasta sitten, kun pieni tähän maailmaan tulee. Ihan viimeistään mulle tehdään sektio viikolla 34, mutten usko, että sinne asti päästään. Tässä on kuitenkin ollut yhtä sun toista hässäkkää tuon veden vuotamisen lisäksi. Eli keskoselämä ja pitkä teho-osastohoitojakso on meillä edessä, mikäli tästä hengissä selvitään. Haasteet vain muuttavat muotoaan…

Rauhallista joulun aikaa teille kaikille, me vietetään se nyt kovin erilaisissa merkeissä, mitä oletettiin, mutta tämä on niin kovin pieni uhraus siihen nähden, jos meidän tarina saadaan päättymään hyvin ja josko me päästäisiin viettämään ensi vuonna oikein iloista ja erilaista joulua.

Hattivattinen & Ihme 26+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sol, miles ja Kiena
Hattivattinen ihanaa että tulit kertomaan kuulumisia!!! Mun sydän ihan sykähti kun luin, että olet kirjoittanut tänne, että mikä tilanne oikein on. Tosi hyvä, että Ihme on vielä siellä mukana! Päivä kerralla pienin askelin, mutta varmasti eteen päin. Ja nyt kun tilanne tiedetään, ne osaa varmasti paremmin varautua ja teistä molemmista pidetään hyvää huolta. Oon kuullut paljon hyvää keskoshoidosta... Lämmin :hug: sinne ja paljon voimia! Varmasti ensi vuonna on erilainen ja tosi onnellinen perhejoulu teillä! Kun jaksat niin käyhän kertomassa kuulumisia...
 
Sol
Hattivattinen Paljon haleja sinne :hug: Onneksi pikkuinen on niin sitkeä :heart: Oli kyllä tosi ihanaa kuulla teistä, ja että voitte noinkin hyvin. Tuu kertomaan kuulumisia taas, kun jaksat. Nyt vaan lepäilet ja pikkuinen kerää voimia.
 
Hattivattinen Voi miten ihanaa kuulla susta ja etta teilla ollaan viela yhdessa koossa!! :hug: Olin niin huolissani, kun yhtakkia menit hiljaiseksi!
Mun veljella ja sen vaimokkeella oli ihan taysin sama tilanne kun teilla, heilla myos alkoi samoilla viikoilla vuotamaan lapsivesi ja olivat viikkotolkulla sairaalassa antibioottitipassa, ettei paase tulehdukset reiasta sisaan. Lopulta heidan pikkuinen poikansa syntyi viikolla 30 muistaakseni ja viettivat ensimmaiset viikot sairaalassa, mutta tanaan tuo pikkuinen poika on jo melkein vuoden ikainen ja potra poika!

Toivon teille paljon onnea ja voimia, roppakaupalla haleja! Vaikka edessa oleva joulu on varmasti erilainen, on kaikki taistelu sen arvoista, kunhan se pikkuinen ihme siella jaksaa kasvaa ja voimistua. :hug:


Viikkoja oli siinä vaiheessa 12 tasan mutta möykky oli 12+3 kokoa :D Onko muilla ollut samanlaista?
Meilla oli ihan sama homma, mutta jo viikolta 7 alkaen, aina mittasivat ultrassa +3 paivaa isomman. Vasta rakenneultrassa naytti silta, etta pikkuinen on tasannut kasvuaan, mutta taas muutamaa viikkoa myohemmin kun mentiin 4D ultraan, mittasi pituudeksi silloin 37cm joka vastaa viikkoja 26 kun oltiin 24+ vasta todellisuudessa! Hassua miten nuo menee! Laakari totesi vain, etta pitka poika tulossa :D

Ihanaa tosiaan, kun kaikilla on niin mukavia ultrakuulumisia! :heart:

Meikatytto kavi eilen Rotterdamissa toiden jalkeen hakemassa sen joulukinkun ja kylla meinasin taas pyortya kun oli maksun aika!
Siella on se Suomalainen merimieskirkko, ja niilla on myynnissa kahviossa paljon Suomalaisia tuotteita.. Ajattelin ostaa ruisleipaa, ym herkkuja, mutta sitten aloin katselemaan hintoja! Ostin luumumarmeladin, etta voin tehda joulutorttuja, hintaa marmeladilla oli 3,90eur!!!!!!!! Suomessahan se on jotain reippaasti alle euron!
Ruisleipa olisi ollut 5euroa pussi!!!! Huh huh.
Oltermanniakin olisi ollut, mutta 300gr pakkaus = 8,40eur!

Lopulta ostin vain sen kinkun, joka oli 6.4kg, marmeladin, elovenan kaurahiutaleita ja pienen pullon pommaccia = 94euroa! :O

Joopas, jospa tasta lahtis valmistautumaan toihin taas, onneksi kohta on taas viikonloppu ja ihana joulu!
 
Hyvää joulua kaikille! Ensi jouluna meitä on monta uutta äitiä laittamassa joulua perheelleen! :heart: Joten oikein vauvan tuoksuista uutta vuotta 2012 kaikille kanssakulkijoille!
toivottelee Kevätkello ja masuasukki 15+2
 
Heippa!

Tänään siis alkuraskauden ultra eli syke näkyi vahvana :heart: mutta joudun kontrolliultraan kun koko oli hieman pienempi mitä pitäisi olla varmistetaan että kaikki on hyvin.Lääkäri kyllä varoitti keskenmenostakin että kannattaa varautua siihenkin,mutta katsotaan nyt päivä kerralla.eli siis mulla pitäisi olla nyt 7+0 mutta ultran mukaan 6+3 mutta nyt ainakin kaikki hyvin :)lääkäri sanoikin että onneksi kuitenkin vahva syke. katsotaan sitten uudestaan ensi vuoden puolella miltä näyttää :) laskettua-aikaa siis en saanut nyt epävarmuuden vuoksi.

Positiivisella mielellä eteenpäin ja hyvää joulua kaikille!
RP rv6+3??
 
Viimeksi muokattu:
RouvaPapunen Oli pakko kommentoida, että meilläkin oli alkuraskauden ultrassa pikkuinen muistaakseni 4 vaiko peräti 5 päivää pienempi. NT-ultrassa sitten jo 4päivää isompi ja nyt mennään jo rv30. Että uskoisin teidänkin pikkuisella kaiken olevan hyvin. :)

Itse kirjoittelen aktiivisemmin tuolla kevään ja kesän lapsettomuushoidoissa plussanneissa, mutta käyn kyllä täälläkin kurkkimassa.

Oikein Lämmintä Joulua Kaikille :xmas:

Nanniga & Pikku-J 29+3
 
Hattivattiselle hirmuisesti voimia, onneksi nykylääketiede pystyy aikamoisiin ihmeisiin (monta todistusta tässäkin ketjussa :)) joten rauhallisin mielen vaan keskityt omaan ja pienen hyvinvointiin!

Rauhallista joulua kaikille, ensi vuonna meidän kaikkien joulut tulevat olemaan taianomaisia! (T: töissä huonovointinen Hammy...)
 
Paljon onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia :heart:
Solille onnea poikalupauksesta, jospa meillekiin selviäisi se sukupuoli ensi kerralla ;)

Kevätkello Se napavaltimon puuttuminen tarkoittaa sitä, että seuraavat tarkemmin vauvan kasvua, eli juurikin kuinka saa evästä. Mun kohdalla ei tuota sen enempää ultrakäyntejä, koska muutenkin olen tarkassa seurannassa perussairauteni takia, mutta esim. "normiodottajalla" tulisi pari ultrakäyntiä lisää :)

Olipas ihanaa kuulla hattivattisen kuulumisia, hurjasti tsemppihalauksia teille :heart:

Sharona Onpas heillä suolaiset hinnat suomiherkkuihin, mutta onhan se kiva saada edes jotain pientä makua täältä kotosuomesta :)

Mulla menee kans koko joulu työmaalla, tosin omasta tahdosta :) Ensi joulun saa sitten vapailla :heart:
Tirrillä oli eilen illalla tunnin mittainen jumppa, et meidän koirakin ihmetteli mikä sitä mahaa oikein vaivaa kun siihen nojaili :LOL: Aika usein se hakeutuu mun viereen ja nojailee mahaan ja sitten korvat liikkuu... Ehkä sille jokin vaisto sanoo et siellä se pieni on :)

Oikein ihanaa joulunaikaa teille kaikille :heart:

:xmas:

Kiena & Tirri 21+2
 
Hattivattiselle tsemppiä ja toivottavasti kaikki menee hyvin.

RouvaPapusen tilannetta seuraan erityisellä mielenkiinnolla, koska olemme molemmat alkuvaiheessa. Sanoiko lääkäri mitään syytä tähän, miksi jotkut ovat pienempiä? Meidän tapauksissahan alkion tarkka ikä on tiedossa, niin liittyykö tämä kiinnittymisaikaan sitten?

Omaa oireettomuutta ihmettelen edelleen. Jos ei menkat olisi pois ja testit näyttäisi plussaa en ikinä voisi kuvitella olevani raskaana. Olenkin kahlannut nettiä läpi ja toki monilla on onnistuneita oireettomia alkuraskauksia takana, mutta usein se on myös merkannut, että asiat eivät ole hyvin. Ultra on parin viikon päästä 7+2 viikolla. Eniten ihmettelen sitä, että rinnoissa ei tunnu mitään. Pahaolo saakin pysyä pois, mutta jotain oiretta toivoisi kokevansa. Olen luonnostani tosi hoikka ja rintavarustus pieni, joten kai nyt edes jotain arkuutta/turvotusta pitäisi tulla? No ei auta kuin odotella.

Oikein onnellista ja ihanaa joulua teille kaikille,

Onnis & Hippu tasan 5
 
Onnellinen ei sanonut mitään syytä voi olla että on vaan pieni kokoinen mutta itse epäilen myöhempää kiinnittymistä koska plussa tuli aika myöhään näkyviin. mulla kuitenkin plussat muuten on näkyneet tosi varhaisessa vaiheessa niin epäilen itse sitä.mutta sen näkee sitten kontrolliultrassa kolmen viikon päästä jos sitä ennen ei ole mennyt kesken.itse varaudun pahimpaan :) tai olen kokoajan ollut varautunut :)pieni toive on kuitenkin kun lääkäri sanoi että on kuitenkin kasvukäyrän sisällä juuri ja juuri,mut saa nähdä :)nyt joulumielellä viettämään joulua :)

Hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta!

RP
 
Mullakin näkyi plussa vahvana vasta vähän myöhemmin. Mun käsittääkseni voi heitellä suuntaan tai toiseen muutamilla päivillä. Meille ei lääkäri silloin sanonut mitään miksi oli pienempi, ja varhaisultrassa oltiin lapsettomuuspolin kiinni ollessa eli käytiin ihan naistentautien polilla jossa lääkäri ei näistä lapsettomuus asioista tiennyt mitään. Seuraava ultra oli normaalisti nt-ultra jossa pikkunen olikin jo sitten päiviänsä hieman edellä.

Uskon tosiaan ettei hätää ole :)

Nanniga & Pikku-J 29+6
 
Jaahas joulut on jolloteltu ja ehtii taas kirjoitella terkkuja tännekin. Olipa mukava lukea niin monta uutta viestiä. Hattivattiselle erityisesti (ja kaikille muillekin toki!) toivon että uusi vuosi tuo paljon onnea. (tsemppiä kovasti!)

Itselläni on neuvolakäynti tällä viikolla vielä tulossa ja jännitän ettei paino olis noussut ihan kamalasti. Olen muutoin aika liikunnallinen mutta nyt koko syksynä ei ole pystynyt urheilemaan pahoinvoinnin vuoksi. Ja syönytkin olen vähän mitä sattuu (toooosi paljon tuoremehua). Ja tietty nyt joulunpyhät tuli herkuteltua kun ei öksöttäny. Eilen vetäisin tunnin mittaisen reippaan kävelylenkin ja kauhee puuskutus ja hiki päällä. Lopulta se teki kyllä tosi hyvää mutta myöhemmin vähän vatsaa arasteli. Tänään menin jumppaan ja selvisin kun otin vähän rauhallisemmin mutta mielessä on kuitenkin että paljonko tässä uskaltaa urheilla... Kuinka usein ja mitä lajeja te muut ootte harrastaneet nyt raskausaikana?

Nyt kuitenkin odottaa leffailta miekkosen kanssa, joten sohvalle lompsis.

Marjiskainen + Pötkylä 17
 
Eka kertaa eksyin tälle palstalle ja huomasin että täällähän on kohtalotovereita. Meilläkin ekoissa ultrissa ivf-vauva ollut vähän pienempi kuin viikot edellyttäis ja siitä tietenkin olen kauhean huolissani. Ensin ei meinannut löytyä koko alkiota ja sitten kontrolleissa vaihtelevasti ollut 6-2 päivää viikkoja pienempi. Nyt viikkoja 12+2 ja ens viikolla np-ultra. Pikkuhiljaa alkaa pelottaa että mitä siellä näkyy... Mutta päivä kerrallaan ja toiveikkaana eteenpäin :) Mielenkiintoista lukea muidenkin kokemuksia, varsinkin kun meidän hoitojen kautta raskautuneiden kohdalla tilanne on aina jotenkin niin spesiaali muutenkin.
 
Hei vaan naiset!

Tervetuloa Wonder tanne jutustelemaan! Toivotaan, etta vaikka pikkuinen on mitoista vahan jaljessa, olisi kuitenkin kaikki hyvin. Tehtiinko teille mitaan seuloja?

Onnis ei mullakaan ollut alkuraskaudessa mitaan oireita, ainoastaan hajuaisti voimistui, mutta jos en olis oireita kytannyt, en varmaan olis edes tajunnut tuon olevan "oire". Ei kaikille vaan niita oireita tule!
Mulla tuli vasta viikolla 7-8 allotys joitakin ruokia kohtaan, esim. lihaa en voinut syoda kolmeen viikkoon ollenkaan ja muutenkin oli hankalaa kestaa voimakkaita tuoksuja, mm. basilikaa, ym. Italiassa kun oltiin.
Mitaan pahoinvointia ei ollut, eika tissikipuiluja ollenkaan!

RouvaPapuselle hirmuisesti haleja tuohon tilanteeseen ja toivotaan tosiaan, etta syyta huoleen ei oikeasti ole ja pikkuinen olisi vain kiinnittynyt myohemmin. Onneksi taalla on hyvia kokemuksia tuostakin asiasta!

Toivottavasti Hattivattisella on kaikki hyvin ja olette viela yhdessa koossa siella! :hug:

Mulla olis tiistaina ollut neuvolakaynti, mutta unohdin sen tyylikkaasti :p
Onneksi sain uuden ajan ja se onkin tanaan jo. Vaikka taalla ei kylla neuvoloista ole kauheasti mitaan hyotya tai iloa ollut, ne ei ole tehnyt mitaan muuta, kuin mittaavat verenpaineen ja kuuntelee sydanaanet. Mitaan sokerirasituksia, pissanaytteita, ym normaaleita ei oteta ollenkaan. Taalla kun uskotaan, etta raskaus ei ole sairaus vaan luonnollinen olotila, joten mitaan testeja ei tehda vaan "varmuuden vuoksi". |O

Varattiin myos aika ylimaaraiseen ultraan, kun Italiassa todettiin silloin viikolla 22 liian alhaalla oleva istukka, ja se gyne sanoi, etta pitaa menna tarkistaa tilanne viikolla 28 mutta yllattaen taalla Hollannissa ei nahda siihenkaan aihetta ennen viikkoa 32. Joten soitin omalle laakarille ja kysyin yksityista gynea joka tekisi ultria ja sainkin yhden yhteystiedot. Tanaan siis neuvola ja huomenna ultra! :)

Meilla alkoi viimeinen raskauskolmannes! Tuntuu hurjalta kuinka nopeasti aika on loppujen lopuksi mennyt, hui!

Sharona ja piipero 28+2
 
Moikka kaikki masunkasvattajat!

Pitkästä aikaa... Paljon on tapahtunut, lueskelin teidän kuulumiset läpi. Oli huonoja ja hyviä uutisia, onneksi hyviä uutisia oli kuitenkin enemmän. Hattivattiselle toivon kovasti tsemppiä ja voimia.

Uusiakin on saatu mukaan, tervetuloa kovasti.

Äitiysvaatteista te keskustelitte tuolla aikaisemmin. Mä en ole ostanut uusia vaatteita yhtään. Sain ystävältäni muutaman puseron ja huuto.netistä olen ostanut loput vaatteeni. Sieltä olen löytänyt ihan hyviä ja halpoja vaatteita.

Me ei kysytty silloin aikoinaan ultrassa, et kumpi on tulossa, ei siitä kyl ois mitään varmuudella voinutkaan sanoa, vauva oli nimittäin niin ihme asennossa kokoajan et just ja just sai mittaukset tehtyä. Mulla on vähän huonoja kokemuksia siitä et kätilöt arvailee et kumpi on tulossa. Aikoinaan ystäväni nimittäin kysyi ja varmaksi sanottiin. että tyttö sieltä on tulossa ja niinpä hän osti kaikkia ihania vaaleanpunaisia tytön vaatteita ja huone sisustettiin tytölle, mutta kuinkas ollakkaan, poikahan sieltä tuli.

Mietitte myös sitä, että koska huoli vauvasta häviää. Ei se taida hävitä ollenkaan, ainakaan mulla. Ensin sitä murentii, et onko kaikki hyvin, onko alkio kiinnittynyt, lähteekö se kasvamaan normaalisti. Sitten odottelee huolissaan liikkeitä ja sitten kun ensimmäiset liikkeet alkaa tuntumaan on huolissaan heti jos jonain päivänä niitä ei tunnekaan. Sitten vaikka liikkeet jo tunteekin joka päivä on huolissaan siitä, et onko lapsi terve. Et on se yhtä huolta koko raskausaika. Mutta eihän niitä voi alkaa liikaa miettimään, täytyy vaan luottaa, et kaikki menee hyvin. Meidän vauva on kova liikkumaan, olen jo miettinyt et sillä on varmaan joku adhd, no ei vaiskaan. Sillä alkaa jo oleen aikas ahtaat paikat, kun välillä se oikoo jalkojaan ihan mun kylkiluihin asti, se ei kauheen mukavalta tunnu. Hikkakin sillä on lähes joka päivä, joskus kakskin kertaa, silloin koko maha hytkyy. Hassua. Kyllähän se tietenkin vie vähän huolia pois kun liikkeet on päivittäisiä, silloin voi luottaa siihen, et vauvalla on kaikki hyvin.

Me on ostettu pinnasänky ja vaunut. Hoitopöytä ja turvaistuin pitäis vielä ostaa. Sänky ostettiin käytettynä tori.fistä ja vaunut uutena. Saksalaiset Hartanit ostettiin, tuntu tosi hyviltä, oon niihin oikein tyytyväinen. Äitiyspakkaus kans otettiin, ihania vaatteita. Kaikki on jo pestynä kaapissa valmiina odottamassa pientä käyttäjää. Kauheen vähän siinä on 50 cm vaatteita, joten niitä oon ostanu jonkin verran kirpputoreilta.

Tänne kuuluu, sanotaanko selaista kohtalaista. Mulla on ollut supistuksia rv 25 lähtien ja terveydenhoitaja ja lääkäri ovat kyllä tarkkaan tutkineet ja seuranneet tilannettani, ettei kohdunsuu aukea liikaa ja ettei vauvan pää laskeudu liikaa alaspäin. Kohdun kanava on lyhentynyt, mutta onneksi vielä suu on pysynyt ihan kiinni. Kyykistellä, kumarrella tai nostella en saa ja levätä täytyy ja ottaa muutenkin rauhallisesti. Esikoinen syntyi aikoinaan vuonna 92 rv 36 ja mitään selittävää tekijää siihen ei ole selvinnyt miksi hän syntyi niin aikaisin, lapsivesi mulla silloin meni ja siitä se sit lähti syntymään. Nyt tän raskauden aikana olen käynyt verikokeissa mistä on tutkittu jokin ainesosa mikä saattaa olla veressäni mistä ennenaikainen synnytys on johtunut. Ekoissa kokeissa ei löytynyt mitään, mut parin viikon päästä meen taas.

Töissä olin jouluun asti, nyt siis jäin talvilomalle ja siitä sit suoraan äitiyslomalle 11.1. Sain tehdä töissä kevennyttyä työtä, niin pystyin siellä olemaan. Mietin, että on se nykypäivänä hienoa, että on sellainen työpaikka missä pystytään näin hienosti asiat järjestämään.

Ei muuta kuin koittakaa kaikki jaksaa hyvin!

Heidari ja "Eino" rv 33+1
 
Moikka!

Tuttuja nimimerkkejä täällä :)

Voisin hypätä listalle mukaan. Kolmen vuoden yrityksen jälkeen 1.IVF ja 1.PAS sitten toi paremman plussan mitä inssistä (4. inssistä plussa ->kohdunulkoinen raskaus).
Pelkään edelleen keskenmenoa, näen painajaisia siitä. Varhaisultra oli rv 7+4, silloinkin oli kaikki hyvin, sydääänet näkyivät ja kuuluivat. Eilen vähän oloa helpotti taas, kun ensikäynnillä neuvolassa kuului sydänäänet :heart: LA on 27.7.2012.

Tänään varasin ajat mulle ja miehelle hammaslääkäriin. Ens viikolla on verikokeet ja ultra sitten 11.1.2012. Pahoinvointia javäsymystä, siinäpä kuulumiset :)

jag78 rv 9+6
 

Yhteistyössä