2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Wonder haluatko listalle mukaan? Jos, niin laitahan tietoja niin lisäillään =)
Mites nanniga haluatko olla vielä tällä listalla? Kiva toki olisi jos tännekin kävisit kirjoittelemassa...
Ja tervetuloa mukaan jag78!
Just muuten mietinkin Sharonan tilannetta, että oletteko käyneet uudessa ultrassa tuosta istukasta? Toivottavasti huomenna saatte hyviä uutisia ultrassa sen suhteen! Milloin tuon istukan pitäis siirtyä? Siis että kun mullekin silloin nt-ultrassa sanottiin istukan olevan kohdunsuulla, mutta että siirtyy kyllä yleensä, mutta en tajunnut kysyä, että milloin.
Olipa mukava kuulla Heidarin kuulumisia! Sulla alkaa jo lomat, onnea siitä! Toivottavasti saat vielä odotella rauhassa kotona viikkojen kulumista ja Eino saa kasvaa masussa!
Lueskelin tänään noista muista ketjuista synnytyskertomuksia ja vähän kauhulla mietin, miten sitä itse mahtaa asiaan suhtautua, kun sen aika koittaa... Mutta ennen sitä alan nyt vasta pikku hiljaa odotella, että milloin ne ekat liikkeet mahtaa tuntua ja miltä ne oikeesti edes tuntuu. Tiedän kyllä, että vielä saattaa mennä kuukausikin ennen kuin mitään tuntuu... Tulkaahan taas ihmiset kirjoittamaan kuulumisianne ja päivän ajatuksia.
 
katso liitettä 14671

1.1.2012 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3....tytöt
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4....poikalupaus
Babies...........luomu..........esikoinen......27v.....27.4....poikalupaus
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5.....tyttölupaus
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6.
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6.
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6.
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6.
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7.
Haltia............?PAS..............toinen..........27v......3.7.
Wonder.......3.IVF...............toinen...........32v.....10.7
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7.
t0iv0............2.IVF...............toinen...........31v.....19.7
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7.
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7
jag78............1.IVF 1.PAS......kolmas.........33v......27.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen..........?........?
Onnellinen-75...1.IVF 1.PAS...esikoinen......37.......25.8
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Kevätkello nopeasta päivityksestä listalla!
Vaihdatko mulle esikoinen -> kolmas. Miehen esikoinen, mutta minulle kolmas, meillä asuu kaksi koululaista :)

Sellainen asia kiinnostaa, että moniko tiestä on hankkinut kotidopplerin? Mua tekisi niin kovasti mieli tilata se, kun huoli on koko ajan tästä pienestä, tosin en tiedä tekisinkö sillä vaan lisästressiä itselle. Mies oli hyvin innoissaan ajatuksesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Moni on käynyt taas ultrissa, onnea teille kaikille hyvistä kuulumisista.

Ja ilmeisesti Hattivattinenkin ja vauva voi olosuhteisiin nähden ihan kohtalaisesti, kaikkea hyvää teille.

Jag, mulla on ekan raskauden aikaan ostettu doppleri ja muutaman kerran oon sitä nyt käyttänyt. Mun mielestä aika turha vekotin sinänsä että aiheuttaa vaan turhaa panikointia. Sydänäänet on niin vaikea sieltä löytää näin alussa ja myöhemmässä vaiheessa kun liikkeet tuntuu sitä ei enää tule käytettyä.

Me ei olla hankittu vielä yhtän mitään enkä juuri ole edes mitään ajatellut vielä. Lähinnä se mietityttää että meidän esikoinen on vauvan synnyttyä 2v6kk että tarvitaanko jonkin sortin tuplia... Kotinurkissa poika kyllä kävelee mutta miten hoituu kaupunkireissut yksin lasten kanssa jos ei sitä saa mihinkään kiinni köytettyä, sehän karkaa multa jos saa kävellä irrallaan.
Me otetaan äitiyspakkaus rahana, samoin tehtiin esikoisesta, en tykkää niistä vaatteista lainkaan. Haluun ostaa mieluummin itse sellaset mitä tykkään käyttää vauvalla. Ne on sitäpaitsi niin isojakin että kuitenkin joutuu ostaan ekat vaatteet kaupasta. Sitä pakkauksen toppapukua olis meillä poika voinut pitää vasta melkein kaks vuotiaana ja silloin tarvitsi jo vettäpitävää pukua eikä sellaista ohutta pukua.

Sukupuolen kysymisestä, en varmaan pysty oleen kysymättä. Olen lähettänyt yläkerran herralle toiveen tytöstä mutta olen yhtä onnellinen terveestä poikavauvasta. Mun käsityksen mukaan pojat onkin helppo ennustaa ultran perusteella mutta tytöt on aina hiukan epävarmempia nähdä oikein.

Me käytiin muutama viikko sitten myös nt-ultrassa, kaikki sen perusteella näyttäisi olevan hyvin.
Neuvolassakin on käyty nyt jo 2 kertaa. Mä kieltäydyin käymästä neuvolassa kuukausittain, mun mielestä tässä vaiheessa aivan turhaa. Jätän siis nyt seuraavan käynnin väliin ja mennään sitten seuraavan kerran helmikuussa. Tai siis en mitenkään apsoluuttisesti kieltäytynyt vaan neuvottelin asian ettei tarvis käydä vielä niin usein.
 
Tervetuloa Jag78 ja onnea plussasta! :flower:

Kevatkello se Italian gyne sanoi, etta yleensa se nousee jo 28.viikkoon mennessa, joten sen takia tama ultra nyt. Varasin kuitenkin eilen ultran myos tammikuun puoleen valiin kun sen maksaa joka tapauksessa vakuutusyhtio :D mutta silloin on siis 31.viikko ja nailla nakymin viimeinen ultra siis..

Vaikka eipa tama itse maksettu ultrakaan pahan hintainen ole, 35euroa :xmas:

Eilinen neuvolakaynti oli juuri niin turha kun odotinkin, olin siella vajaan 10minuuttia ja siina ajassa sellainen kannisen oloinen pimu kyseli onko mitaan valituksia tai kysymyksia, vastasin "ei" ja kuulin olevani aika tylsa asiakas..
Sitten mittasi verenpaineen joka oli erinomainen kuten joka kerta tahan asti. Kaski selalleen makaamaan ja tunnusteli vauvaa, sanoi, etta on kasvanut todella hienosti ja on paa alhaalla, johon totesin vaan, etta on tiedossa kylla, kun potkut tulee "leukaan" :D
Sitten kysyi onko mulla muita kysymyksia, johon mina, etta no ei kun ei ollut sita ensimmaistakaan.... Uusi aika kahden viikon paahan, jolloin aikovat olla hurjia ja ottaa jopa hemoglobiinin sormenpaasta. Huh, Hollanti.

En vielakaan saanut sanottua, etten aio synnyttaa taalla, vaan matkustan Italiaan sitten viikon 35 lopussa kun mammaloma alkaa. Jee, kaksi kuukautta ainakin Roomassa, jihuu!

Meilla siis myos todella aktiivinen vauva, naureskelen vaan noille kehotuksille laskea potkuja ja kayda makuulle jotta tuntisi ne paremmin :LOL:
Paasen paljon helpommalla jos lasken minuutteja jolloin vauva EI potki tai hillu muuten vaan menemaan tuolla.

Tama tuleva viikonloppu aiotaan miehen kanssa pyhittaa vauvan huoneen laittoon kun ei viela olla saatu mitaan tehtya taalla. Vaatteita olen ostanut todella hillitysti, mutta on noita jo jonkin verran kertynyt. Vaunut pitaisi vihdoin tilata kohta, kunhan saan aikaiseksi :)
Sitten pitaisi kayda ostamassa vauvalle sanky ja lipasto, ym.

No, onhan tassa aikaa! :D
 
Hei Kevätkello, voisihan minutkin lisätä porukkaan mukaan kun kerran tieni tänne löysin :) Eli meillä kyseessä toinen lapsi, joka sai alkunsa kaikkinensa 3. ivf-hoidosta. Itse olen 32 v ja laskettu aika on (tämänhetkisen tiedon mukaan) 10.7. Sukupuolesta ei vielä mitään tuntumaa :)

Jag kyseli doppleriasiasta ja melkoisena neurootikkona ehdin jo sellaisen hankkimaan (kun edulllisesti sain). Angelsounds tai vastaava se on merkiltään ja vähän päälle 30 e vain maksoi. Yritettiin tässä kuunnella sydänääniä, mutta melkoisen hankala niitä on vielä tässä vaiheessa (12+ viikoilla) paikallistaa, kun neuvolassakin kesti pitkään ennen kuin ne saatiin kuulumaan. Ehkä sitten vähän myöhemmillä viikoilla onnistuu paremmin.

Hyvää ja vauvantuoksuista uutta vuotta kaikille jo tässä vaiheessa! :)

Wonder
 
Wonder lisätty on ja tervetuloa mukaan! :)
Sharona menen kyllä välillä vähän sanattomaksi noista sikäläisistä jutuista, omituista toimintaa :D Suomalaista systeemiäkin aina välillä parjataan, mutta täällä sentään saa tarvittaessa sen palvelun ja avun mitä tarvitsee ja halutessaan siitä voi kieltäytyäkin niinkuin Marlaa just tuolla mainitsi. Miten tuo synnytys sitten Roomassa hoituu? Siellä ilmeisesti saa olla sairaalassa sen mitä tarvii? Sisustusintoa teille, kyllä sitä nyt jo saa alatakin kaikkea laittamaan! :heart:

Tuolla aiemmin oli puhetta noista isyyspakkauksista. Laitoitteko niitä joululahjaksi miehillenne? Ja millaista palautetta tuli?
 
Hellurei ja tervetuloa uusille ja onnittelut plussista! :heart:

Pikaseen tulin päivittään ultrakuulumisia, eli tänään oli uusinta kun viimeks ei nähty kunnolla sitä sydäntä ja tarkistettiin vielä onko vai ei 1 napavaltimo.

No eipä meidän pieni vieläkään esitelly itseään kunnolla!!!! :snotty: Hälytettiin toinenkin lääkäri tutkimaan ja sanoivat kyllä et vilahdukselta näkivat kaikki mitä pitikin, mutta olisivat vielä tarkemmin halunneet nähdä. Siinä uskossa kuitenkin ollaan että kaikki on hyvin :heart:
napavaltimoita ei tosiaan ole kuin se yksi, mutta onneksi silläkin pärjää.
Arvioitu paino oli 504g :D Ja sitten se pommi....Lääkäri sanoi, että veikkaisi tyttöä...:O Ja mä olin niiiin varma pojasta :D Ei sillä, tyttö olisi ihan yhtä rakas ja haluttu, mutta mulla on koko ajan ollu niin vahva poikaolo :ashamed:

Kevätkello kyseli isyyspakkauksesta, mä tein sellasen joululahjaks :) Mies oli tosi otettu ja innoissaan availi niitä paketteja kun olin paketoinu kaikki erikseen siihen kassiin :D Neuvolassa just ennen joulua bongas www.isyyspakkaus.fi osoitteen ja innoissaan meni kattoon sitä, mut eihän se toiminu. Et meillä ainakin tykättiin:)

Kaikille oikein riemukasta uutta vuotta!

Kiena & Tirri 22+1
 
Sol
Ihania kuulumisia täällä :) Onnea Kiena tyttölupauksesta :heart: Tosi kiva kuulla Heidaristakin, alkaa jo viikot olla pitkällä, tsemppiä!

Liikkeistä: Sharona Oo onnellinen, ku tunnet niitä liikkeitä ja paljon. Mä täällä just taas kevyesti tökin mahaa, mut ei se kyl aina auta sekään. Mikään. Istukka on edessä, mut luulis et silti jo tässä vaiheessa, 23+4, tuntis niitä liikkeitä enemmän. Välillä tuntuu pieni ilmakuoppia tai muljahduksia, joskus jopa potku. Neuvolasta sanottiin, et viikolla 26+ myös mä tuntisin sitten liikkeet paremmin, kun vauva nousee ylemmäs. Että jopa joka päivä. Eikä mua mitenkään haittaa, jos ei tunnu liikkeet, kunhan niitä vaan on. En kestä ajatellakaan mitään muuta. Ei kyllä rahkeet riittäis uusiin kuvioihin heti. On tää ET niin rakas ja ainutlaatuinen :heart: Ja vauvavakuutuksen paperit saatiin tänään, huh :)

Isyyspakkaus En oo tehny sellasta, vähän oon miettiny kyllä. Mun miehellähän on kaks poikaa edellisestä liitosta, niin ei kannata ehkä mitään vauvan käyttöopasta mukaan laittaa, loukkaantuis varmaan :D Joku viskipullo ja sikari ois luultavasti mieluinen :LOL: Ja vaikka joku kiva body, tutti tms. Omaa äitiyspakkausta odottelen kans, ens viikolla työnantajalle kelan paperit, et jos se niihin kans jotain täyttää ja sit kelaan. Jee! Vaikka muutoin ton Kelan kanssa ei nyt ihan natsaa... kopsaan tähän, mitä kyselin tuol lapsettomuuspuolel, et jos joku osais vastata jotain?

"KELA-korvaus miehen sterilisaation purun jälkeen?
Hei!

Miehelleni on tehty sterilisaatio edellisessä liitossa, purku on tehty vuonna 2010. Siittiöitä löytyi, mutta melkein kaikki liikkumattomia. Olimme yksityisellä hoidossa, ja nyt 2.ICSI:n jälkeen odotetaan vauvaa <3

Eli sinänsä kaikki on loistavasti, mutta KELA-korvaukset mietityttävät. KELA ei korvaa sterilisaation jälkeisiä hedelmöityshoitoja, mutta luulin, että purun jälkeen korvataan? Haimme korvauksia emmekä saaneet. Lääkärin lausunnossa luki, että "lapsettomuuden taustalla on sterilisaation jälkitila, ja lievä PCO. Miehelle tehty st:n purkuleikkaus, jossa saatu siittiöitä, mutta raskaustuloksekkaassa hoidossa hedelmöitys tehtiin TESA siittiöillä. Hoidossa on havaittavissa hedelmöitysongelmaa, jota ei voi määrittää onko se munasolu vai siittiöperäinen."

KELAsta sanottiin, että koska on tehty sterilisaatio, niin ei ole korvausperustetta. Uhkana on jopa joutua maksamaan hedelmöityslääkkeet takaisin Vaikka tosiaan lääkärikään ei osannut sanoa, kummasta lapsettomuus johtuu.

Onko jollekin korvattu/tiedättekö jonkun, jolle olisi korvattu hedelmöityshoidot miehen sterilisaation purun jälkeen? Tai olisiko jollain jotain tietoa tästä ylipäänsä?

Jos teiltä on evätty korvaus, oletteko valittaneet? Millä perusteilla ja onko onnistunut?


Kiitoksia jo etukäteen kaikista mahdollisista tiedoista :)"


Että sellasta. Vaikka tietysti maksaisin mitä tahansa, että me vauva saadaan :heart: Mutta jos on mahdollisuus johonkin korvaukseen, niin tietysti sitä yritän.

Sol ja ET 23+4
 
Sol
:attn: Onnellista Uutta Vuotta 2012 kaikille!:heart: Tänä vuonna pikkuiset syntyy!!! :) :heart:

Meidän pikku ET on varmaan jo ihan kyllästynyt, kun äiti yrittää saada liikkeet tuntumaan. Mieskin sanoi, etä eikös siellä neuvolassa just sanottu, ettet tunne niitä liikkeitä välttämättä kun joskus myöhemmin. Joo, no koitan rauhottua, mut on se vaan kumma, ku kunnon potkuista on jo viikkoja aikaa... Mut ehkä jotain mölläsi pari kertaa aamulla, kun olin tosiaan jutellut, anellut, taputellut, silitellyt jne. Huoh, kun osais ottaa rennosti, eikä panikois kaikesta. Tarttis vaan ymmärtää, et kaikki vauvat ja raskaudet on erilaisia ja luottaa, et kaikki menee hyvin :heart:
 
Sol Ymmärrän hyvin, et ressaat kun liikkeitä ei tunnu.
Meidän vaavi pitää kans aikasmoista elämää ja liikkeet tuntuu tosi hyvin. Välillä potkasee tai lyö niin et koko maha heilahtaa :D Tänään taas on ollu hiljasempi päivä, ja heti sitä miettii onko kaikki hyvin. Nyt kun istuu koneella vähän niinkun kasassa, niin vauva heti rupee muljaan, kai sen kämppä menee kasaan niin potkii tilaa ittelleen :D
Toivotaan, että teidänkin pieni sieltä rupee kunnolla ilmoittelemaan itsestään ja mahd. pian :)
Tohon Kela-juttuun en osaa vastata mitään. Ite ollaan jouduttu Kelan kans tappeleen selvistä asioista, mut ne ei liity näihin asioihin mitenkään.

Meidän 2 koiraa lähti mun äidille hoitoon ja nyt on ihan orpo olo....:| Varsinkin kun se poikakoira on niin mun perään ja mun koira niin ottaa koville :D Mutta onneks edes 1 koira jäi kotiin.

Mä taidan mennä väsään pullataikinan, ja leipasta uuden vuoden kunniaks pullaa :)

Kiena
 
2.IVF, toinen, 31v. la 19.7

Tuossa siis nuo tiedot...

En ole juurikaan uskaltanut kirjoitella ,mutta jos 9.1 niskaturvotusultrassa vielä kaikki on ok, niin sitten lupaan aktivoitua.

Meillä siis verta on jonniin verran vuodellut ,mutta ei tietoa miksi vuotaa kohdunsuulta. Jouluna ainakin kaikki oli ultrassa hyvin, mutta suuri pelko varjostaa onnea silti.
Siirretty alkiokin kun oli vielä monitumainen ja kaikki mitä siitä olen lukenut on ollut melko huonoja uutisia ja niitä ei yleensä siirretä.
Yhden positiivisen tarinankin kuitenkin löysin ja se ehkä siivittää minullakin toivoa eteenpäin....
Raskausoireita ei oikein ole, mutta maha pirulainen kasvaa.(yllättävän iso jo näille viikoille)

Eli hyvää/parempaa uuttavuotta kaikille!

T0iv0 rv 11+3 (vasta)
 
Sol harmi ettei liikkeet vielä tunnu säännöllisesti. Mä niin odotan malttamattomana sitä ensimmäistä liikahdusta, eikä paljon lohduta, että siihen saattaa mennä vielä monta viikkoa...
Kiena tyttökin luulostaa tosi ihanalta! Onnea siitä! Mullekin kelpaisi vastaleivottu pulla :D muttei täällä taida olla ketään leipomassa...
T0iv0 kaikillehan ei niitä raskausoireita tule, joten ehkä pääset nyt vain sen puolesta helpommalla. Onnea nt-ultraan! Pianhan se jo on, vaikka tietäähän sen, että odotus on aina liian pitkä. Luotetaan silti siihen, että kaikki olisi hyvin!

Me kerrottiin nyt joulunaikaan ja uutena vuotena muutamille kavereille uutiset ja on se kyllä jännää kertoa, kun näkee ihmisten ilmeitä ja suhtautumista. Lähes kaikilla on omia lapsia, joten nyt on taas vähän uutta keskustelun aihetta. Siltikin tätä olemista vaivaa se jatkuva pelko, että jotain menee kuitenkin pieleen tai jotain. Eipä tästä pelosta siis varmaan koskaan pääse eroon, mutta yritän silti keskittyä tähän raskauteen ja siihen iloiseen asiaan, että meitä todellakin tänä vuonna on kolme.
 
Eksyinpäs vahingossa tänne, vilkutukset vaan tutuille eli RouvaPapuselle, t0iv0lle ja Vienolle ainakin! Onks Krisselistä kuulunut? Meidän hoidot sit loppui joulukuun punktioon, joten se siitä ja lapsenteosta. Sitä sivuten eksyin tännekin ja Vieno, mä laitan sulle yksäriä täs joku päivä... Fiilikset ihan ok, vaikea uskoa todeksi vieläkään tätä. Mä en usko mitään helposti... :p
Mut onnea teille kaikille raskautuneille, olkaa kiitollisia tilanteestanne ja jo ehkä olemassa olevista lapsista!!! Ja hyvää tätä vuotta, olkoot se ainakin yhtä hyvä kuin edellinen, ellei jopa parempi...
t: vausti takavasemmalta
 
Hei! Uskaltauduin kurkkimaan tänne tuolta lapsettomuus puolelta, vaikka en vielä täysin usko tänne kuuluvani. Kolmen vuoden yrittämisen ja 3 inssin jälkeen 1.IVF:stä tuli vihdoin niitä kauan kaivattuja uutisia jouluaaton aattona. Olen vain kovasti varovaisella mielellä, sillä pp 13 hcg oli 30, vaikkakin noussut hienosti pp 15 89. Oireitakaan ei juuri ole, vähän rinnat aristaa. Kovasti toivon, etä meidän Joulun Ihme olisi vain myöhään kiinittynyt. Vielä pari viikkoa olisi ekaan ultraan jännitettävänä. Siihen asti taidan tehdä noita raskaustestejä tasaisin välein, sillä pelkään jotenkin, että täti pysyy pois vain lugesteronin vuoksi. Ajattelin josko saisin jännitellä täällä, täällä oli pari muutakin vasta alkuviikoilla? Teidän pidemmällä olevien tekstejä en vielä oikein edes uskalla lukea, mutta ehkä kohta sitten... Ihana kun täällä on saman läpi käyneitä ja pari tuttua nimeäkin!

Haaveilija 82 + Joulun Ihme 5+4
 
Olipa ihana lukea hattivattinen sinusta, toivottavasti kaikki on edelleen hyvin teillä!

haaveilija tervetuloa mukaan. Uskotaan että se hcg sieltä nousee ja pääset turvallisemmille vesille raskauden kanssa.

Kienalle onnea prinsessasta. :) Meillä isäntä toivoisin kovasti tyttöä, mutta toki poikakin on ihan yhtä rakas. Kuulema ultrassa isäntä oli vakuuttunut että poika se on, ihan pojalle näyttää.. Hyvin osaa tulkita np ultran noin 6 cm pitkästä vauvast jo sukupuolta :D

Täällä kaikki menee normaalisti, olo on ollut hyvä ja muutenkin olen voinut hyvin. Eilen olen varma että tunsin ekat liikkeet! Olen aikaisemminkin miettinyt et voiskohan noi olla liikkeitä mutta eilen kun makoilin selällään niin tunsin ihan varmasti liikkeitä. :) olin niin happy! ja päivällä jo eilen töissä mietin et onks mun mahassa elohiiri vai mitä tuo on tuolla mahassa.. epäilin jo silloin liikkeitä mut en ollut varma et ehkä papu oli jo päivällä mahassa mekastanut niin että tunsin ne.

Täällä viikkoja siis 15+1. Eli ei vielä kovin pitkällä mut omasta mielestä tuntuu jo turvallisemmalle kun ollaan näinkin pitkällä..

Mitens teidän hankinnat? Joko ootte ostellut paljon? Mun tekisi mieli jo ostaa kaikkea mut oon hillinnyt.. Vaunuja olen katsellut päivittäin netistä ja parista laittanutkin kyselyä. Kävimme miehen kanssa vaunukaupassa katsomassa vaihtoehdot mitä katselen käytettyinä ja ei muita vaihtoehtoja ollut meidän mielestä kun Brion yhdistelmät.. Mies on 2 metrinen ja itsekin olen lähemmäs 180 cm joten tärkein ominaisuus oli pitkä ja säädettävä työntöaisa, jotta voidaan työntää vaunuja selkä suorassa ja siten, että ei jalat potki vaunuja koko aikaa.. Tarkoituksena on ostaa siis käytetyt Briot. Manducan olen ostanut, kun en voinut vastustaa kun sain edullisesti.. Ja kaikkia NIIIIIIIN ihania vauvanvaatteita ja kaikkea on joka paikka pullollaan.. oih. parempi pysyä poissa kaikista kaupoista ;)

Mutta oikein hyvää ja ihanaa uutta vuotta kaikille! Tästä tuleekin meille ihana ja unohtumaton vuosi kaikille!
 
Tervetuloa Haaveilija 82 ja onnea plussasta! :heart:

Ja kiitos kaikille tyttöonnitteluista :heart:

myy75 Meillä mies oli kans näkevinään aikaisemmissa ultrissa(minähän olen käynyt kk välein ultrissa) kaksi pompulaa jalkovälissä :D Siihenkin ilmeisesti oli/on tarttunut mun poikahössötys...:) Rupesin oikein miettimään mistä kummasta se lähti, ilm. mulle tehdyt ennustukset on poikaolon takana.
Oli sitten pikku prinsessa tai prinssi ihan yhtä rakas :heart:

Hankinnoista Meillä ei ole muuta kun 1 body, 2 tuttia ja 1 tuttipullo ja ensilusikka :D Saan kaiken muun paitsi vaunut hyvältä ystävältäni, joten me päästään aika helpolla. Tosin jos tämä tulokas on tyttö, niin sitten täytyy tehdä vaatehankintoja kun ystävällä poika :)

Nyt täytyy juosta bussille!


Kiena & Tirri 22+5
 
Meidän pikkuruinen prinsessamme syntyi viime viikon tiistaina kiireellisellä sektiolla rv 27+4 ja otti kolmen kuukauden varaslähdön tähän maailmaan. Hän painoi syntyessään 1075 g ja on 37 cm pitkä. Pidemmälle emme olisi päässeet, sillä istukka oli irtoamassa ja pahimmassa tapauksessa tämä tarina olisi päättynyt todella surullisesti.

Ensimmäinen viikko on ollut elämämme raskain, kun tyttösen vointi romahti syntymän jälkeisenä päivänä, sitä seuraavat kaksi päivää olivat karmeita. Tiitiäinen aloitti kuitenkin huiman toipumisen ja nyt näyttää jo vähän paremmalta. Pitkä ja rankka tie meillä on kuitenkin vielä edessä, tyttösen on kasvettava ja kehityttävä tehohoidossa nyt pitkään, kun hänet niin aikaisin meille annettiin. Usko, toivo ja luottamus on kuitenkin kova, että elämä kantaa ja toivottavasti pääsemme kotiutumaan joskus keväällä.

Meillä on nyt maailman suloisin, kaunein ja ihanin prinsessa ja meidän tarina tulee olemaan toisenlainen kuin se "tavallinen tarina". Hän on maailman arvokkain lahja ja se tunne, kun hän tänäänkin oli rinnallani paidan alla kengurussa, on sanoinkuvaamattoman uskomaton. Onnea ja rakkautta täynnä :heart:
 
Voi hattivattinen :hug:...

Tuli ihan kyyneleet silmiin kun luin kirjoitustasi :heart:

Paljon Onnea ja Jaksamista koko perheelle!!!! :heart:
Teidän prinsessa on varmasti oikein sisukas pieni ihme joka kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia!


Kiena
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Kiireitä pitänyt mutta nyt vihdoin pääsin istahtamaan koneelle. Eilen käytiin neuvolassa ja kuunneltiin sydänääniä ekan kerran, oli aika huikee olo ku kuuli ne ekan kerran :) Paino oli kahden kuukauden aikana tippunut kilon ja hemoglobiini oli suorastaan romahtanut, ei ihme että päätä särkee eikä aamulla meinaa päästä sängystä ylös. Rautakuurille määrättiin. Vielä huominen ja ensi viikko töitä ja sen jälkeen saan keskittyä vain mahan kasvattamiseen.

Miehen sterilisaation vaikutuksesta kela-korvaukseen Miehelleni on tehty sterilisaatio 2006 eikä sitä purettu näitä hoitoja varten. Lapsettomuushoitoja tekevä lääkäri oli sitä mieltä että onnistumismahdollisuus on niin pieni että kannattaa suorilla lähteä ICSI:llä yrittämään. Olimme kunnallisella puolella ja kyllä kela korvasi normaalisti ainakin lääkkeet.
 
Hattivattinen onnea tosi paljon ja voimia koko perheelle ja eritoten pikkuprinsessalle paljon voimia kasvamiseen! :hug: On teillä ollut varmasti pelottava kokemus. Onneksi tilanne on nyt hallinnassa ja prinsessa hyvässä hoidossa! Ollaan kaikki täällä kyllä hengessä mukana!!! Uskon myös, että kyllä pieni siitä vahvistuu ja hyvin kasvaa ja pian tulee sekin päivä kun saatte viedä hänet kotiin! :heart: :heart: :heart:

Haaveilija82 onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! Ilmoittele kun haluat listalle ja laitahan sitten vaikka tietoja lisää niin lisäillään.
Onks täällä kukaan varautunut mitenkään raskausarpiin tai oletteko ostaneet jotain rasvoja tai öljyjä sitä silmällä pitäen?
Ja onko toiveita miten merkataan tuonne listalle syntyneet? Hattivatille on nyt ensimmäinen paikka varattuna :flower:

Ja taas yksi viikko täynnä =)
Kevätkello ja masuasukki rv17
 
Kevätkello Täälläki ollaan mietitty tota synnytystä jo jonkun verran.. Muutama tuttu on tässä puolen vuoden aikana synnyttäny esikoisen tuossa samassa sairaalassa minne itekin menossa.. Molemmilla on ollu ihan hyvät kokemukset, saanu epiduraalit ajallaan ja tarpeeksi jne.. Mutta jotenkin uskon että aika kultaa muistot :D
Mies sai meillä joululahjaksi sen isyyspakkauksen ja tykkäsi hurjasti :heart:
En ole rasvaillu sen kummemmin, mitä nyt joskus saunan jälkeen koko kropan jos kiristää. Pärjään muutenkin aika vähällä rasvauksella, talvella vaan pakkasten aikaa kuivaa joskus. Mietin kyllä että hakis apteekista jonkun öljyn?

Me tilattiin eilen vaunut :) Päädyttiin ABC Pramy luxeihin. Ovat "halpikset", mutta todettiin että meidän käytöllä ne vois olla käyttökelposet. Budjettikaan ei ole mikään iso.. Eilen tilattiin ja tänään soitin sinne että haluankin vaihtaa väriä :LOL: Hormonithormonit :D
Eilen myös näin ensimmäistä kertaa mahan päällä liikkeitä :heart: Aika vinkeen näköstä kun oma masu elää :D Tunnen muutenkin liikkeitä tosi paljon vaikka istukka onkin edessä...Sain myös neuvolasta paperit ja äitiyspakkaus hakemus on lähetetty. Samaan syssyyn laitoin lapsilisä hakemuksen ja meinaan samantien pistää äitiysrahahakemuksen myöskin. Onpahan nekin sitte alta pois :)

Oliks teistä kukaan ollu sokerirasituksessa? Mun pitäs ens viikon alusta alkaen varailla aikaa ja mennä :( Sukurasitusta ja ylipainoa ei juurikaan ole, mutta ilmeisesti iän takia joudun (27v)?
Hmm..mitähän vielä.. Ensimmäinen lääkärineuvolakin varattiin 25 pvä..Olin jotenkin siinä luulossa että se ois ollu aiemmin? Siis varhasemmilla viikoilla?

Tervetuloa vielä uusille ja onnea :flower:

Babies 23+6
 
hattivattinen Onnea pienen tytön kanssa. Tiistaina juttelimme neuvolatädin kanssa juuri näistä aikaseen syntyneistä ja hän sanoi että juuri tytöt ovat useimmiten oikeita sissejä elämän alkumetreillä eivätkä ihan vähällä päästä irti.
 
Hattivattinen onnea tytöstä ja paljon voimia ja kaikkea hyvää ja positiivista lähetän teidän suuntaanne :heart: Kyyneleet tuli silmiin kun luin kirjoituksesi, kaikki menee varmasti hyvin, sitkeältä tytöltä kuulostaa!

Me kerrottiin eilen vähän niinku kaikille, sukulaiset oli onnesta ymmyrkäisenä, itsellä on lähinnä ristiriitaiset fiilikset... Jotenkin on vieläkin sellainen olo että nyt ainakin sitten jotain menee pieleen kun ollaan kerrottu. Tai sitten kun alkaa ne tuhannen raskauskertomukset ja utelut... Esim joko sulla on pieni maha? No ei todellakaan näy vielä yhtään mitään ja siitäkin tuli ihan vammainen olo, että ai joko pitäis vai, no olen sitten siinäkin suhteessa varmaan viallinen. Jotenkin tämä raskaus on tuonut kaikki ne pettymykset omaan vartaloon mitä lapsettomuus ja sen kanssa taistelu on herättänyt tuhat kertaa enemmän pintaan. Tekisi mieli vaan edelleen huutaa kaikille että teistä ei kukaan ole ollut tässä tilanteessa ja teidän "normi" raskauksillanne ei ole mitään tekemistä minun raskauteni kanssa. Oikein hävettää mutta aika syvällä nämä lapsettomuuden arvet ovat näköjään...

Töissä pitäisi vielä kertoa, mitäpä sitäkään pitkittämään kun muutaman hölösuu sukulaisen mukana tieto leviää kuitenkin muutenkin kohta. Aion myös ruinata että saan pitää kesäloman ennen äitiyslomaa. Jokohan voisi hankkia aamukamman :D
 

Yhteistyössä