2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Onnea Hattivattiselle pienestä prinsessasta. Voimia ja jaksamista koko perheelle ja erityisesti pikkuiselle voimia kasvamiseen.

Haaveilija tervetuloa mukaan ja onnea plussasta, toivotaan tietenkin, että kaikki menee hyvin.

Sol, ymmärrän kyllä hyvin kuinka kärsimätön sitä on niiden liikkeiden suhteen. Varsinkin jos on jo tuntenut niitä ja sitten menee pitkä aika ettei taas tunnekaan mitään. Heti herää epäilys ettei kaikki olekaan hyvin. Itselläni oli juuri samanlaiset pelot silloin aluksi. Ota rauhallisin mielin, uskon että tunnet ne liikkeet aivan lähi viikkoina.

Keskiviikkona oli neuvola ja mulla oli tullut painoa hirveesti lisää, 1077 g per viikko. Joulun aikaan oon vähä herkutellu ja heti se näköjään näkyy. Vauva kasvaa hyvin vatsassa ja syke on hyvä. "Neuvolantäti" arvioi että jos pysyy vatsassa vielä lähemmäksi laskettuaaikaa niin siitä tuleen n. 3.6 kg - 3.7 kg. Eli ihan normi kokonen vauva tulossa.

Ei muuta kun voikaa hyvin. Niin ja hyvää uutta vuotta kaikille. Olkoon tämä parempi vuosi kuin viime vuosi.

P.S: Mulla on tänään synttärit!!

T. Heidari ja Eino 34+2
 
Sol
hattivattinen Superonnittelut pikkuisesta tytöstä :heart: Nyt tarvii siten perustaa uusi keskusteluryhmä syntyneiden puolelle :) Sinne me sitten tullaan perässä, osa jo ihan kohta!! Ootko itse jo päässyt sairaalasta vai kauanko olet? Vauva tietysti onkin, mutta mietin vaan, että eikö sieltä äiti sitten pääse aiemmin kotiin. oot kyllä ollu tosi sissi itekin, ku oot jaksanu, voimia ja onnea vielä :heart:

Heidari Onnea synttäreistä :) Sulla ei enää kauan Eino oo masussa, huih. Ja ei ne kilot nyt niin haittaa, kai niitä ehtii loppuelämän pudottaan. jos jaksaa :D Oon itekin syönyt ihan kivasti tässä, ja ei ois kyllä tarvinnu. Noh, katellaan sit neuvolassa taas, et mitenkä on paino noussu. Kotona en aio kokeilla, ei oo ees vaakaa :whistle:

Liikkeistä Nyt oon tuntenu sellasta möyrintää tai muljailua, et siellä se vauva kääntyilee :heart: Yleensä töiden jälkeen, ku oon syöny ja makailen. Tai illalla. Äiti koitti kädellään mahan päältä ja sano, et enkä mä muka tunne ku sekin tuntee :O En tajunnu, et oikeesti ne tuntuu päällekin, ku ite ku koitan ni en oo varma tunnenko päälle vai onko sisäistä tuntemista. Jee, tunnen oman kehoninkin niin hyvin, eh :D Ei siis mitään kunnon potkuja tuu, mut tuo myllerrys on ihanaa, vois vaan tuntua vielä useemmin :heart: Tietty voi tulla aika, että ne potkut ja myllerrys haittaakin oloa, mut nyt se ainakin on vaan rauhoittavaa :)

t0iv0 Tsemppiä nt-ultraan, toivotaan et kaikki ois just eikä melkein :heart: Ei mullakaan niitä oireita ollut, paitsi väsymys. Rinnat ei oo ollu arat, ei oo tehny pahaa tms. Ummetus kyl tuli kuvioihin mukaan, selkäsärkyä oli jo ennestään. Ja nyt ähisen jo enempi ku en aina tajuu, et toi maha on niin iso jo et haittaa liikkumista :)

myy Onnea liikkeiden tuntemisesta, tosi hienoa :heart: Mä tunsin kans joskus 15+6, mut mullahan ei sit taas tuntunutkaan aikoihin... Et jos sulla käy niin, ni ei kannata huolestuu (hyvä sanoo, itehän en huolestu ku koko ajan). Mut ois kyl ihanaa, ku ne vaan jatkuis tosta tasasesti :)

jauhopeukalo Kyllä meilläkin korvattiin lääkkeet, mutta sitten ku hain kela-korvausta hoidoista, niin ilmottivat sieltä et lääkkeetkin voidaan periä takas. Et kiva ku yrittää hakea korvausta ni viedään loputkin. Kai ne haluis ettei kukaan mitää hakis, pelottelee tollai sit niitä jotka hakee. Hmph :| En tiedä uskalletaanko valittaa, jos ne sit tosiaan ottaa lääkkiestäkin takas... Onnea teille sydänäänien kuulemisesta :heart:

Sokerirasitukseen oon menossa tiistaina, siellähän voi mennä kolmekin tuntia :/ Mut hyvä se nyt on tsekata, toivottavasti ei oo mitään. Mun äidillä on diabetes, mulla ei oo sokerien kanssa ollu mitään ongelmaa. Ja jos jotain onkin nyt, niin toivottavasti en piikittämään joudu. Hoidoissa jo noi piikitykset oli niin yök, ja vielä enemmän mua pelottaa se ainainen sokerimittaus. Inhoon kaikkia verikokeita, ja tiistaina niitä otetaan sit kolme kertaa!!! :eek:

Raskausarpia en oo vielä ainakaan huomannu. Mikähän ois sellasta hyvää öljyä niiden ehkäisyyn? Mul on vaan perusvodetta, ja sitäkään en laita ku suihkun jälkeen.

Hammy Eipä kai "normi"raskauksia läpikäyneet voi ihan ymmärtää meidän tunteita. Itestä tuntuu siltä, etten sais valittaa mistään, ku vihdoinkin oon raskaana. Ei tuis mieleenkään sanoa, et "voi ku en ois raskaana, pystyis juhlimaan ja liikkumaan ja blaablaablaa". En ees säryistä kauheesti halua nurista, pelkään et sit kuitenkin sattuu jotain. Huoh. Onneks täällä edes uskaltaa vähän kertoilla tuntemuksiaan :) Mut oon mä töissäkin kyselly muilta esim et koska on tunteneet liikkeitä jne, ja onneks siel on ihan ymmärtäväistä porukkaa.

Sol ja ET 24+4
 
katso liitettä 14722

6.1.2012 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3....tytöt
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4....poikalupaus
Babies...........luomu..........esikoinen......27v.....27.4....poikalupaus
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5.....tyttölupaus
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6.
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6.
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6.
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6.
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7.
Haltia............?PAS..............toinen..........27v......3.7.
Wonder.......3.IVF...............toinen...........32v.....10.7
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7.
t0iv0............2.IVF...............toinen...........31v.....19.7
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7.
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7
jag78............1.IVF 1.PAS......kolmas.........33v......27.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen..........?........?
Onnellinen-75...1.IVF 1.PAS...esikoinen......37.......25.8

:heart: :heart: :heart: Syntyneet :heart: :heart: :heart:

27.12. Hattivattinen.......tyttö.....1075g.....37cm
 
Heidarille synttärionnittelut! :flower: Mulle on kanssa joulun aikaan tullut noita kiloja ja kyllä ahdisti käydä neuvolassa. Onko muille tullut minkä verran kiloja raskauden alusta? Toisaalta ei kai niitä kiloja pitäisi tuijottaa, kun kerran asiaan kuuluu. Se vain kun ei ole tällaiseen "muodonmuutokseen" tottunut, niin kyllä tämä kropan muuttuminen pistää miettimään, että näkeekö sitä enää sitä omaa vanhaa profiiliaan koskaan :D Joko teillä on kaikki valmiina "Einoa" varten?

Mä kävin eilen kaupassa ja hyllystä löytyi Weledan raskausajan öljyä, jonka pitäis ehkäistä raskausarpien syntymistä, joten se sitten mukaan tarttui. Hieman oli hintavaa, mutta tässä tilassa annan kyllä itselleni luvan pieniin hemmotteluihinkin ja tuo ainakin tuntui tosi ihanalta (levittyi hyvin ja tuoksukin oli kiva). Varmaan löytyy muitakin tuotteita, enkä toisaalta tiedä onko niissä mitään suurta eroa. Ideanahan on kai yleensä saada ihoa kimmoisammaksi, että se kestäisi paremmin venymistä. Laitan aamulla suihkun jälkeen myös perusrasvaa ja sit illalla tuota öljyä, että ainakin tulee rasvattua :D

Babies mulla oli eka lääkäri jo ennen nt-ultraa, joten aika myöhäiseltä kuulostaa tuo sun eka lääkäri, mutta käytännöt voi tietty vaihdella. Mä ymmärsin, että olis kaksi lääkärikäyntiä neuvolassa, mutta en nyt muista koska se toinen on tulossa. Tuossa ekassa katsottiin ainakin, että kohdun suu oli kiinni ja mitattiin tuo käytävä tai kanava. Mulle sanottiin neuvolassa, että täällä laitetaan kaikki sokerirasitukseen joskus rv26 tienoilla, joten sinne siis myös suunta joskus maaliskuussa. Ajattelin kyllä nyt joulun jälkeen että pitäis alkaa tarkkailla vähän tuota herkkujen syöntiäkin, mutta minkäs teet kun suklaa vaan on niin hyvää! :p

Hammy ja Sol yhdyn myös tuohon, että muiden on vaikea ymmärtää näitä "lapsettomien" tunteita mitä raskausaikana käy läpi. Toisaalta en voi sanoa, millaista se on kun raskaus on lähtenyt "helposti" käyntiin, kun en ole sitä koskaan kokenut. Mulla ainakin on edelleen pelkoni menetykseksestä ja kaikki nämä hoitojen kokemukset mukana tässä matkalla. Alussa ei oikein ole osannut edes iloita kunnolla tästä kaikesta kun on pelännyt, että siellä ei ole mitään ja sitten, että menee kesken jne. Joten ymmärrän hyvin teidän kaikkien uusienkin tunteet ja epävarmuus ennen ensimmäistä ultraa ja sitten ennen nt-ultraa. Koitetaan kuitenkin uskoa, että kaikki menee hyvin ja viikot etenee ja vauva kasvaa.

Mitenkäs Armilla ja MT79 sujuu? Olette suunnilleen samoissa niin kovasti kiinnostaa aina teidänkin kuulumiset? Oletteko tunteneet vielä liikkeitä?

Myylle onnittelut liikkeistä! Ihanan aikaisin olet kyllä tuntenut ekat! Meillä ei olla vielä tehty mitään hankintoja. En vain vieläkään uskalla. Jospa sitten joskus helmikuussa, kun pääsee tuon rakenneultran yli. Huomaan nyt tällaista "sitten kun" meininkiä itseni suunnalla, koko ajan vain siirtää kaikkea eteen päin. :whistle:

Hattivattinen unohtui tuossa aiemmin sanoa, että tulehan toki kertoilemaan teidän kuulumisia tännekin kun jakselet. Olisi ihana kuulla, mitä teille kuuluu aina välillä!
 
Huomenta mammat!

Mielettomasti onnea Hattivattiselle ja koko perheelle! En edes osaa kuvitella tuota teidan tilannetta, kun meillahan oli melkein samat viikot! Toivottavasti kaikki on edelleen hienosti, ja pikkuinen sissi kasvaa ja vahvistuu :heart:

Heidarille myohastyneet onnittelut! :flower:

Raskausarvista sen verran, etta ei ole tullut yhtaan ja olen todella laiskasti rasvaillut :xmas: Taytyisi varmaan ryhdistaytya nyt, kun alkaa olla mahalla kokoa jo aikalailla.

Babies ja kevatkello, taalla Hollannissa ei ole laakarikaynteja lainkaan koko raskauden aikana, ja sokerirasituksia ei tehda myoskaan....! Onneksi olen onnekas, ja paasin/paasen kaymaan oikealla laakarilla Italiassa.
Mua ei myoskaan ole muuten kertaakaan punnittu raskauden aikana, taalla ei sitakaan siis tehda.. :O

Kiloista: Mulle on tullut nyt 7kg raskauden alusta, lahtopaino oli 55.5kg ja nyt 29+4 62.3kg ja on kylla tullut syotya aika... krohom... suklaapainoitteisesti. :LOL: Onhan tassa viela aikaa kerryttaa noita, luin jostain, etta viimeisella kolmanneksella paino nousisi eniten..?

Hei, me tilattiin vihdoin vaunut! Ne saapui torstaina ja heti oli pakko kasata ja huristella pitkin olkkaria :D Vahan se vari pisti mietityttaa, etta onkohan liian tyttomainen, mutta ei kai.. Laitan tahan kuvaa, niin voitte antaa mielipiteenne:


Sol Onnea liikkeiden tuntemisesta! Tosiaan, on ne ihania ja mielta rauhoittavia, mutta mulla alkaa olla jo aika tukala olo valilla, kun poika on jo niin iso ja vahva, etta tuntuu valilla tulevan jalkaterat vatsanahasta lapi ja tyyppi ponkaisee jaloilla vauhtia yhdesta suunnasta, nyrkkeilee ja paa hakkaa rakkoa, joten vahan valia paasee kylla kiljahduksia mammalta! :p

Nyt on iskenyt ensimmainen nuha taman raskauden aikana, inhottavaa kun yollakin aivastuttaa ja niihin sitten herailee kun mahaan koskee aivastaessa.

kevatkello, Hammy ja Sol Minakin yhdyn mielipiteeseenne tuosta lapsettomat vs. helposti raskautuvat.. Meilla on toissa muutama nainen raskaana ja ihan "vahingossa" sattuneita raskauksia siis. On kylla ihan eri meininki.. Jopa sellaisen olen huomannut, etta heille tuntuu jokainen pieni juiliminen olevan maailman loppu, heti taytyy soittaa katilolle ja yksi ravaa sairaalassa jokaisen eksyneen pierun kanssa. |O
Tuo samainen tyyppi tulee joka aamu valittamaan mulle jotain vaivaansa, ja suoraan sanottuna tekis mieli turvautua valilla vakivaltaan. :LOL:
Viimeksi rajahdin sille, etta kannattaa alkaa pikkuhiljaa muuttamaan suhtautumistaan noita epamukavuuksia kohtaan silla ne ei todellakaan helpota yhtaan loppua kohden, painvastoin! Siis han valittaa kohdun kasvukivuista, vauvan potkuista rakkoon, ilmavaivoista, jne...

Joopa, tulihan avauduttua :D

Alkaa pikkuhiljaa jannittaa kun aika kulkee niin nopeaan ja maha alkaa olla jattimainen! Lattialta tavaroiden nostelu on kaynyt jo aika vaikeaksi :) Jos vaikka nyt saisi itseaan niskasta kiinni ja saisi laitettua vauvan huoneen uuteen uskoon viikonlopun aikana. Hiplailen noita ostamiani vaatteita, ym. ja ostin sinne vaalean siniset verhot ja ajattelin maalata seinat haalean hiekan savyyn.. Sitten viela ostamaan pinnasanky, lipasto, matto ja jotain ihania pienia juttuja :heart:

Ensi kuussa alkaa mammaloma, uskomatonta! Lennan heti sitten Italiaan ja sitten alkaakin viimeiset hetket olla kasilla.

Tsemppia, jaksamista ja paljon haleja kaikille! :hug:
 
Heidarille Myöhäset synttärionnittelut! :)

Sol Mulla on vähän sama juttu noiden liikkeiden kanssa ollu.. Ei mitään hajua tuntuuko ne oikeasti mahan päällä kun ite sitä on vaikee havaita :D

Mulla on tällä hetkellä tuttavapiirissä yksi raskaana oleva nainen, joka "päätti" tehdä toisen lapsen tässä kohtaa :O Ja sitten se tehtiin. Pikkasen korpeaa kun tuommoset ihmiset ei tunnu ymmärtävän että lapsia saadaan ei "tehdä" sillon kun itseä sattuu huvittamaan :x

Kevätkello Mietin tuossa että voiskohan tähän mun myöhäseen lääkärinkäyntiin liittyä se että kävin varhaisultrassa? Sain sieltä nimittäin jonkun "lausunnon" että normaali alkuraskaus tms. Tosin se lapsettomuuslääkäri ei muuta tehny kun ultrannu silla ihanalla mötikällä :D

Painosta Mulla on paino pysyny alle ekan neuvolakäynnin painon ennen viime neuvolaa.. Eka kerralla tais olla 66,5, sitte se oli 65 ja nyt viimeks jo 68. Pistin joulun ja uudenvuoden piikkiin tän viimeaikasen lihomisen :D Syön kyllä ku sika ja ihan mitä sattuu :LOL:

Sharona Ei voi muutakun päivitellä taas tota Hollannin meininkiä.. Luin kyllä jostain että Suomi on tässä asiassa huipputasoa ja täällä selviää yleensä erinäiset ongelmat jo aika varhaisessakin raskauden vaiheessa. Mutta en ajatellu että näinkin suuria eroja voi olla maiden välillä.
Ihanan väriset vaunut! Mie niin tykkään tosta väristä :)
 
Kiitos onnitteluista.

Eilinen päivä oli jotenkin huono. Oli sellainen voimaton olo koko päivän ja sitten iltapäivällä alkoi supisteleen aikas lailla. Tunnin aikana tuli 5 supistusta. Mieskin jo alkoi huolestuun ja kyseli, et joko pitää huolestua oikein kunnolla. No onneksi ne sit alkoi väheneen ja meni muutama tunti ettei niitä tullut, mut sit taas illalla tuli kuiteski muutama. No kyl se sit rauhottu ja yö meni ihan hyvin. Mitä nyt sellasta normaalia, pissalla ravasin kaks kertaa ja aina "Eino" heräs ja kun päästiin sänkyyn niin se pyöri vähän aikaa masussa ettei meinannu saada heti itse unta.

Mulla on tullu 12,6 kg painoa lisää. Eli ihan normaalisti ja tasasesti on tullu, nyt vaan joulun aikaan vähän reilummin viikkoa kohti. En mä siitä mitään paniikkia ota, kaikki otetaan vastaan mitä tulee, kilot, raskausarvet jne.

Mulla on vähän sama juttu noitten liikkeiden kanssa kun sulla Sharona. Välillä tuntuu et kohta se tulee tosta vatsasta läpi. Ja potkut ihan sattuu välillä. Lääkäri vähän epäili, että mulla on aika vähän lapsivettä, joten siitä päättelin et siks noi liikkeetkin taitaa tuntua niin rajuilta.

Ens viikolla mennään ostaan kaikki loput "Einon" tavarat. Hoitopöytä, amme, turvakaukalo ja jotain rasvoja, talkkia, vaippoja jne. Muutama 50 cm vaate täytyy vielä ostaa, ku huomasin ettei reppanalla ole kuin 1 yöpuku.

Kyllä nää viikot menee niin nopeesti tässä loppuvaiheessa et ihan alkaa hirvittää. Tottunu vaan ajatukseen et siellä se kasvaa masussa. Pikkuhiljaa alkaa synnytys pyöriin mielessä ja vähän jännittään. Mut luottavaisin mielin päivä kerrallaan.

Hyvää vointia kaikille.
 
heippa pitkästä aikaa täältä kanarian lämmöstä :)yhteys toimii :)

Hattivattiselle oikein paljon onnea!ja tyttö näyttää olevan sitkeä sissi :)

Myy75 suosittelen kyllä lämpimästi noita brion vaunuja ne on ihan loistavat!

Täällä siis olisi ensi viikon perjantaina nyt se kontrolliultra sitten katsotaan kuinka käy..oireita kyllä on ja kesken ei ainakaan ole mennyt :) mutta eihän sitä tiedä mitä ultrassa paljastuu..toivotaan että syke löytyy :) itse olen kyllä asennoitunut pahimpaan...mut sen näkee sitten :)
paha olo onneksi on helpottanut jonkun verran mutta ehkä se täällä reissussa kun sattuu juomaan aika paljon ja syötyäkin on tullut niin sokerit pysyvät sitten kohdillaan.välillä kyllä tulee oksetuskohatauksia mut ei pahoja :) ja illat täällä on aika kylmän tuulisia joten turvonneita tissejä pakkaa hieman sivuista särkeä.

RP ja hippu rv 9 paikkeilla??
 
Käytiin kans varhaisrakenneultrassa viime viikolla rv 16 ja kaikki oli kunnossa. Liikkeitä en oo vielä tuntenut, mutta istukka on etuseinässä, joten ilmeisesti vielä ei oo tuntemuksia odotettavissakaan.
 
Heippa.

Eksyin tänne lukemaan kun aihe on tuttu itselleni ja tulin vain kommentoimaan tuota miehen streilisaation purkua.

Eli meillähän oli niin että itse olin lapseton, enkä todistettavasti edes koskaan raskautunut ja mies oli pistänyt piuhat poikki 2004.
Kunnallisen kautta yritimme mutta meidät evättiin heti että, "ei niitä kuule tehdä niin vain" perusteella :rolleyes:
Yksityisen kautta saimme sitten lähetteen sairaalaan joka on oman kunta sairaalamme ulkopuolella ja jossa tiettyinä päivinä on miesten sterilisaatioon keskittyvä lääkäri. Miehelle oli tehty se vaikeimmin korjattavissa oleva, eli laitettu putket kokonaan poikki. Onnistumis prosentin arvio oli 50/50. Mieheltä tutkittiin sperma kahteen otteeseen naistenklinikalla eli 4kk leikkauksen jälkeen ja toinen vuosi leikkauksesta ja kummassakin havaittiin se että siittiöitä oli ja paljon mutta olivat lääkärin sanoja lainatakseni: Hieman hitaita ja laiskanpulskeita :D
No kun 9kk ei alkanut kuulua niin olin jo varaamassa aikaa tuonne hoitoihin, mutta kappas sieltä tulikin positiivinen samana päivänä kuin piti soittaa, en sitten paljon enään soitellut :whistle:

Ajattelin että onko niille ketkä on purettu niin ollut ongelmia siittiöiden kanssa myöskin ja niille keille ei purkua tehty niin oliko ennuste niin huono?
Tuli vain näin mieleeni kun olen tosiaan ainut tuttavista ja muistakin ketkä ovat painineet tämän pikku ongelman kanssa :)

Sharona: Aivan ihanat vaunut, mistä sä oikein tollaiset olet löytänyt? :heart:

Ja oikein mukavaa raskautta kaikille meille keille alku ei ole ollut niin helpppo :flower:
 
Hei kaikille ja kiitos tervetulotoivotuksista!

Onpa ollut ihanaa käydä täällä kurkkimassa teidän kuulumisia, teistä onkin osa jo ihan loppumetreillä, ihanaa! :heart: Onnea erityisesti Hattivattiselle pienestä prinsessasta! Toivoin teille kovasti voimia! Lääketiede pystyy ihmeisiin ja ihminen on sinnikäs, varsinkin pieni ihminen. Siksihän me kaikki saamme tälle palstalle kirjoittaa.

Hammy, Sol ja Kevätkello: uskon myös, että tämä meidän raskaus on vähän erilainen kun nopeasti raskautuneiden. Lueskelin tuossa samoilla viikoilla olevien tekstejä ja osa on suunnilleen jo vaunuja ja mammahousuja ostamassa. Jotenkin tuntuu kyllä siinä porukassa tosi ulkopuoliselle, en ollenkaan uskalla ajatella vielä tuollaisia. Hoitojenkin aikana sitä kuvitteli milloin mitäkin raskausoireita ennen testiä ja vaikka nyt kuvottaa ja väsyttää, niin on vähän selleinen olo, että kuvittelenkohan minä nämäkin... Alavatsaa kyllä ajoittain vihloo ja juilii, ei kuitenkaan menkkamaisesti vaan ihan erilailla, toivotavasti kuuluu asiaan.

MT79
Hienoja uutisia!

Hyvää odotusta kaikille! Täällä vielä viikko jännitettävää ennen varhaisultraa.

Haaveilija ja pallero 6+4
 
Hammy, sol ja kevätkello, ootte puhuneet siitä miten raskauden kanssa on koko ajan epävarma ja ottaa päähän "normaalien" ihmisten raskausjutut. Oon NIIN samaa mieltä!

Vaikka nyt tämä toinen lapsi on tässä ihan hyvällä mallilla tuloillaan, niin silti ärsyttää että toiset saa lapsia just sillä ikäerolla kuin suunnittelivatkin. Kerroin hoitojen alun jälkeen kaikille "jokos teille toista tehdään" -kyselijöille, että ollaan hoidoissa eikä toisen onnistumisesta ole mitään takeita. Ikäeroa lapsille tulee nyt 4 vuotta, mitä pidän ihanana onnistumisena kolmen ICSI:n ja kaikenlaisten takaiskujen jälkeen. Vaikka täytyy myöntää, että silti kadehdin perheitä, joissa lapsilla on pienet (n. 2 v) ikäerot ja lapsista on vertaisseuraa toisilleen.

Mulla on yks kaveri, joka on suunnitellut, että toinen lapsi tehdään sitten sopivasti siihen ja siihen rakoon töiden suhteen. Ja sanoi vielä tän mulle päin naamaa silloin kun oltiin parhaillaan hoidoissa. Mun on myönnettävä, että oon salaa mielessäni toivonut, että heillä menisi suunnitelmat pitkäksi :ashamed: Hävettää, mutta kuten joku tässä hyvin sanoi, näin syvällä nämä (sekundaarisenkin) lapsettomuuden arvet ovat.

Ja ärsyttää kun neuvolassa, lääkärissä jne. joutuu aina merkkaamaan papereihin että kyseessä oli ICSI. Ihan kun sitä asiaa ei vois jo pikkuhiljaa unohtaa ja siirtyä normaaliksi odottajaksi. Tilasin juuri Simpukasta Pupujuttu ja muita vauvasatuja -kirjan, jossa kerrotaan satujen muodossa erilaisista tavoista saada lapsia. En toisaalta tiedä, onko tulevalle lapselle sitten tarpeen kertoa erityisesti, että on saanut alkunsa keinohedelmöityksellä?

No, tällaiset tilitykset tällä kertaa. Tännehän näitä tulee kirjoiteltua, kun ei oikein oo ketään, kenelle oikeassa elämässä näitä tilittää. Mitään säälejä kun en haluaisi kavereilta saada.

MT rv 16+5
 
Sharona todellakin ihanat vaunut! Minkä merkkiset noi on?
Haaveilija milloin sulla on tuo eka ultra? Noi vihlomiset varmasti kuuluu asiaan, kun kohtu alkaa kasvaa.

Mun on pakko vielä tähän lapsettoman raskautumiseen jatkaa että viime aikoina on erityisesti ottanut päähän sekin, kun on kertonut raskautumisesta ja että tämä on hoitojen kautta aikaan saatu, että "no nyt sitten varmaan niintä lapsia voikin alkaa tulla enemmänkin (siis ilman hoitoja)! Siis mitä?! :O Miten ihmiset kuvittelee, että tää eka vaan oli vaikee ja nyt niitä sitten jatkossa voi tullakin helpommin? Meidän tapauksessa ei kyllä pahemmin tule, eli luomuihme olis melkein sama kuin lottovoiton saaminen, vaikka kai sekin voi kohdalle joskus osua. Hyvä kun saadaan tämä yksi. Ja sit olen törmännyt myös sellaisiin, jotka on tuntuneet vähättelevän näitä hoitoja, kun olen niistä kertonut, että "ei tuo nyt niin pahalta kuulostanut"! Kyllä tekis mieli kiljua silloin, että mene sitten itse ja pistele itseäsi viikko tolkulla ja käy läpi tämä homma. Ja MT79 just tuollanen ärsyttää myös, mitä kirjoitit ihmisten kommenteista. Tunnustan kyllä itsekin, että vaikka tämä ensimmäinenkään ei ole vielä maailmassa niin jossain ajatuksissa itää pieni haave toisestakin lapsesta, mutta tiedän, miten vaikea juttu se tulisi olemaan jos sitä vielä joskus sille tielle lähdetään. Olet siis tosi onnellisessa asemassa, että saat esikoisellesi sisaruksen samoin kuin monet muutkin täällä olevat! :heart: Olen oikeesti iloinen teidän puolesta! Ja toisaalta se on tosi hienoa, että me kaikki täällä ainakin todella osataan arvostaa näitä tulevia rakkaita ja ihanaa sekin, että saadaan jakaa tätä matkaa ja ajatuksia toisten samassa tilanteessa olevien kanssa.
Niin ja MT79 hienoa että ultrassa kaikki hyvin. Siis oliko tämä sun eka ultra? Ja onko sulla vielä muita ultria?
 
Kiitos vaunukommenteista, mina myos tykkaan tuosta varista ihan kamalasti, mutta tosiaan vahan epailytti sen "tyttomaisyys" :D Mutta eikohan se pojallekin mene ihan hyvin, se on tuollainen harmaan liila kuitenkin.

Nuo on siis merkkia Maxi Cosi (Mura) ja vari on Purple blossom. Tilattiin nettikaupasta kun saatiin 55% alennuksella, on nimittain vuoden 2010 malli, ihan kun silla vuosimallilla olisi jotain merkitysta :LOL:

Heidari Onko supistukset helpottaneet? Toivottavasti malttaa se pikkuinen viela hengailla siella sisapuolella vahan aikaa!

Ihanaa RouvaPapunen etta siellakin on kaikki hyvin ja saatte nautiskella lomasta!

Onnea MT79 hyvista ultrakuulumisista!

Ei sitten saatu vauvan huonetta laitettua muuta kuin vahan kaappeja tyhjennettya kun mun flunssa ei tunnut helpottavan, painvastoin, nyt iski myos yska kuvioihin joten pakko oli soittaa toihinkin, etten mene tanaan. Normaalisti en jaa sairaslomalle kirveellakaan vaikka mika olis, mutta nyt kun mukana on ylimaarainen matkustaja, en kylla ota mitaan riskia, etta tulis jotain jalkitauteja oman jastipaisyyden takia.. :snotty:

Nonnii, jospa sita lahtis aamiaista taikomaan :D
 
Liikkeistä Mä tunnen joka päivä enemmän ja enemmän liikkeitä, ja kun viime yö oli tosi rauhallinen, huolestuin heti onko pienellä kaikki hyvin :D Lisäks selällä makaaminen oli mahdotonta kun kohtuun heti ns. sattui....:O Aamupalalla Tirri sitten löysi stressilelunsa, eli mun virtsarakon, joten kaikki hyvin :heart: Tosin virtsarakolla leikkiminen ei oo yhtään kivaa....:snotty:

Hankinnoista Tilasin äitiyspakkauksen, sitä nyt sitten odotellaan :) Sain kaverilta hyviä vinkkejä vaunuja ajatellen, ja niitäkin pitäis mennä sit koeajaan. Kevätvauva kun meille tulee, niin kaveri suositteli sellaisia vaunuja missä saa ns. ilmareiät sinne koppaosaan ettei kesällä sitten toinen tukehdu jos on kuuma ilma muutenkin. Eipä olis toikaan varmaan tullu mieleen..
Myös vakuutusta pitäis tällä viikolla mennä kyseleen, ettei tuu takaraja vastaan...

Raskausarvista Mulle ei vielä ainakaan oo tullu, enkä oo rasvaillu millään muulla kun perusrasvalla. Rintoja on ollu pakko rasvailla jo jonkun aikaa kun muuten kutisevat :) Toiset sanoo et ei se rasvailu mitään auta, arpia tulee jos tulee, toisilla voi johtua geeneistäkin. Tiedä sitten :)

Painosta Multahan lähti sellanen 8kg painoa alkuraskaudessa, joten en vieläkään paina sitä mitä silloin kun rupesin odottaan. Mutta eiköhän tilanne pian korjaannu :LOL:

Mä en nyt tiedä mikä mua oikein "vaivaa" kun oon tosi väsynyt vaikka nukun kunnon yöunia ja päikkäreitäkin mahdollisuuksien mukaan. Tosin eilen kun makailin sohvalla ja olisin voinu nukahtaa, niin uni ei tullu tai jos tulikin heräsin melkein heti. Jotenkin oon niin pahalla päälläkin, varsinkin töissä kaikki ärsyttää eikä vähempää vois kiinnostaa...:| Soitin neuvolaan, että ottaisivat hempan, vaikka se mulla kerran kk katotaan muutenkin. Sinne pääsen keskiviikkona. En sit tiiä kuuluuko tää väsymys ym. tässä vaiheessa raskautta, vai onko sit vaan liian monta rautaa tulessa...

Semmosta tällä erää :popcorn:

Kiena & Tirri 23+4
 
Tervehdys

Täällä onneks supistelu on helpottanu. Nyt ei ole ollut kuin muutaman kerran päivässä. Ens viikolla ois neuvola lääkäri, se saa tutkia et kaikki on ok.

Sharona, toivottavasti sun flunssa helpottais pian, eikä menis enää pahemmaksi.

Kiena, kyllä mulla ainaskin tuli noita "väsymys kohtauksia" aina aika ajoin, tai siis tulee vieläkin. Toinen päivä saattaa olla ihan erilainen kuin toinen. Täytyy vaan mennä päiväkerrallaan eteen päin. Ja luottaa siihenkin, et väsymys menee omia aikojaan sitten ohi. Eri asia on tietty jos hb on alhaalla. Mulla se on pysyny koko raskauden ajan 123-136. Muistan kyllä, et jossain vaiheessa väsytti niin paljon et ei ois millään jaksanu lähteä töihin saatikka sitten olla koko päivää töissä ja kun pääsi kotiin niin itketti vaan kun oli jotenkin niin väsynyt. Eikä kotona jaksanu tehä mitään muuta ku maata sohvalla. Toivotaan et sun väsymys helpottaa pian. Sekin ehkä jollain tavalla auttaa asiaa kun tietää et se kuuluu raskauteen.
 
Kevätkello, meillä oli jo itseasiassa *laskee laskee* neljäs ultra tämä. Eka varhaisultra käytiin rv 8, joissa tarkistettiin että sikiö löytyy (kun oli matalat hCG:t), toisessa seurattiin hematooman häviämistä rv 10, sit oli np-ultra rv 12 ja viimeisin oli rv 16 varhaisrakenneultra (kun mulla tyypin 1 diabetes, rakenteita syynätään tarkemmin). Seuraava on varsinainen rakenneultra rv 20 ja siitä eteenpäinkin ultrataan kuukauden välein. Käyn siis seurannassa yliopistosairaalan äitipolilla. On kyllä kiva, että pysyy hyvin kärryillä missä mennään, vaikka rasittaakin ravata vähän väliä vastaanotolla (ja järkätä töistä vapaata).

MT rv 16+6
 
Viimeksi muokattu:
Heidari No mulla kans hemppa ollu ihan hyvä, muistaakseni 128 viimeks, mut hyvähän tuo on tarkistaa :) Ja kyllä sen tosiaan huomaa, et tää väsymys kuuluu asiaan, rupee vaan olemaan hermo välillä niin kireellä, et itseäkin jo ärsyttää :D Mies sanookin et ota nyt pari päivää saikkua et saat huilattua. Täytyypä puhua neuvolatädin kans asiasta.

MT79 Mä olen kans 1 tyypin diabeetikko, et samoja kuvioita mennään läpi :) Oon kyllä tosi tyytyväinen kun pitävät äippäpolilla niin hyvää huolta ja pienen näkee niin usein :heart:
 
Hei taas kaikille. Meillä oli miehen kanssa vauhdikas viikonloppu. Perjantaina oli hänen nuorimmaisen synttärit ja kavereittemme tuparit ja lauantaina oli vielä miun kummitytön synttärit. Oli aika sippi olo lauantai-iltana. Sunnuntaina käytiin vielä miehen veljen perheen luona kyläilemässä ja sieltä lähti mukaan turvakaukalo, sitteri ja amme+jalusta. Vaunut odottaa vielä kaverit anopin ullakolla hakijaansa :D Samoin sänky odottaa vielä ukkini ullakolla. Mie en ois nyt iha vielä kaikkea tätä halunnut kotiin tuoda koska aikaa on vielä ennen ku pieni syntyy mutta miehen oli pakko päästä katsomaan miten se turvakaukalo toimii... :D

Nyt odotellaan innolla milloin ne ekat liikkeet tuntus :)

jauhopeukalo ja möykky 15
 
Nyt on niskaturvotusultrassa käyty. Lukemat 0.8, eli kuulemma oikein normaalit ja riskiluvuksikin tuli 1: 100 000, eli sen puolesta saa huokaista helpotuksesta.

Ja hieno alien kuvakin saatiin muistoksi.

Voikun osaisi jo edes vähän nauttia tästä.

T0iv0 ja toivonsiemen rv 12+4
(lupaa aktivoitua ja kirjoitella enemmän)
 
hattivattiselle myöhästyneet onnittelut ja paljon tsemppiä alkuviikkoihin! Mulla oli vähän taukoa palstailussa ja uutisesi pääsi ensin menemään ohi sihdin!

t0iv0, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Kiena, mukavaa saada vertaisseuraa diabeteksen kanssa odotteluun. Toivottavasti sulla väsymys pian hellittää. Onko sulla kaikki mennyt hyvin d-rintamalla? Mulla oli alku yhtä hyposirkusta, mutta nyt homma on tasoittunut.

Tavallaan joskus, jos nyt annetaan primitiivisten tunteiden nousta pintaan, niin mua ärsyttää, kun diabetespolilla kyttäävät suurennuslasin kanssa jokaista arvoa ja passittavat käymään siellä 3-4 viikon välein. Kun tätä hommaa on 20 vuotta ihan kunnialla hoitanut, niin ärsyttää kun tunkevat nyt "mun reviirille" :stick: Mutta viime raskaudessa sikiö pääsi kasvamaan suurehkoksi ja kyllä yritys olisi nyt kova, ettei sama kuvio toistuisi (vaikka lääkäri viime raskaudessa lohdutti, ettei sitä välttämättä olis pystynyt tiukallakaan kontrollilla välttämään). Aikuisten oikeasti, ymmärränhän minä että seurantaa tarvitaan ja ilman muuta hyvä että saa d-polilta tukea hoitoon :flower:

Mulla näköjään on kaikenlaisia patoutumia, jotka tuppaa purkautumaan tälle palstalle, pahoitteluni :x

Sharona, näpsäkän näköiset vaunut!

RouvaPapunen, tuuhan heti kertomaan ultrakuulumiset loppuviikosta!
 
MT79 On menny hyvin, hba1c on ollu koko ajan tosi hyvä ja hypot on nyt kans jääny vähemmälle. Ainoo minkä kanssa saan/sain tapella on aamusokerit ennen ja jälkeen syömisen. Tuntuu, että mikään määrä insuliinia ei riitä :kieh: No, toissa päivänä kun lähetin niitä arvoja lääkärille, niin eikös nyt pari päivää ole ollut ihannearvoja...:O Tää on niin tätä ;)
Hirmuisesti tulee kaikenlaisia ruokaohjeita, kaikkea en nyt niin pilkun tarkasti noudata, ensinnäkin kun oksentelin niin paljon, niin söin sitä mikä pysyi sisällä tai mikä oli helppo oksentaa. Sanoinkin lääkärille/hoitajalle että oksentakaapa itse ruisleipää yms. Niin eivät sitten sen enempää paasanneet siitä aiheesta. Mutta saas nähdä kuinka meno muuttuu nyt kun viikkoja tulee lisää ja vauva rupeaa kasvamaan. Ne vinkit otan kyllä mielelläni vastaan, ettei se vauva tosiaan ole jättiläinen, vaikka eihän sille tosiaan välttämättä kuitenkaan mitään voi.
Mulle tää kaikki on níin uutta ja ihmeellistä kun esikoista odotan :)

Ja ei muutakun purat tänne vaan kaikki patoumat jos siltä tuntuu :)

t0iv0lle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!


Kiena
 
Heips leidit!

Nyt tarttis hieman avitusta. Tanskalainen nainen brittiforumilla kaipaa kokemuksia Fertinovasta ja AVA (Turku). Voisikos jotkut käväistä vähän kertoilemassa omista kokemuksistaan.

Kiitos!

After a long road of unsuccessful IUIs, my partner and I are planning for IVF. Does anyone have experience with clinics in Finland, including Fertinova (Helsinki) or AVA (Turku)?

Any information would be helpful!

Finnish clinics for IVF
 

Yhteistyössä