2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Heippa kaikille! Kirjoittelen vaan lyhyesti, kun tällä kännykällä se on vähän haastavaa..

Eli mut laitettiin osastolle viikko sitten, ja pe 30.3 klo 11:17 meille syntyi sektiolla terve tyttö :heart: viikkoja tuolloin oli 35+1. Eli sairaalassa vielä ollaan, mutta pikku hiljaa ruvetaan kumpikin toipumaan :)

Kiena & Tirri 3 pv
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Isot onnittelut kaikille vauvautuneille. Lueskelin monta sivua jotka on jääny multa väliin, syynä lähinnä muutto uuteen asuntoon. Nyt kun alkaa synnytykset lähestymään niin oli monella lisääntynyt loppuajan vaivat. Mut kiva oli nähdä että niin monelle on jo syntynyt pikkuisia.

Täällä on vatsa kasvanut tasaiseen tahtiin eikä mitään sen kummempia vaivoja ole ollut. Pieni pelästys täälläkin koettiin kun yhtenä aamuna jouduin vuotojen takia tarkkailuun, mutta ei onneksi ollut mitään vakavaa. Mutta väsyttämään on täällä alkanut eikä meinaisi mitenkään jaksaa loppuaikaa töissä...

Kiva ollut lukea teidän vauvatarvikehankintoja, täällä nimittäin ei ole hankittu vielä mitään! (Kääk!!!) Äitiyspakkaus sentään nököttää tossa lattialla. Muuten on mennyt hankkiessa lähinnä huonekaluja tänne asuntoon. Ehkäpä kohta pitäisi ne vaunut hankkia, jos menee kerta toimitusaikaakin jonkin verran. Ja se kaukalo olis tietty ihan ensisijaisen tärkeä. Sängyn onneks saan ostettua kaverilta. Ehkei tosiaan uskalla ihan viimetippaan jättää ostoksia kun ei tiedä millon tuo kaveri päättää tulla.

Hyviä vointeja loppuraskauksiin kaikille!

Marjiskainen & Pötkylä 30+6
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin ja jalkojenkin väliin päästiin kurkkimaan :) mutta mulla meni pasmat ihan sekasin kun oon ollut ihan varma että poika se on niin tytöltä se nyt sitten näytti :heart: ei näkynyt pippeliä vaan kolme viivaa,mutta kuitenkin varoitteli että voi vielä muuttua virheitähän sattuu :) Pienikokoinen tyttö sieltä olisi tulossa näillä näkymin siis.eli nyt olis viikkoja 21+5 ja typyhän on ollut 4päivää kokoajan pienempi nyt oli jo viikon :) voi ihanaa sitten olisi kumpaakin poika ja tyttö :)


RP 21+5
 
Kienalle lämpimät onnittelut tytöstä! :heart: Kovasti odottelen myös tarkempia kuulumisia kunhan jaksat tulla kertomaan! Etenkin kun tilanteesi koskee nyt myös minua ainakin tuon sektion osalta..
Eli ei ollut istukka siirtynyt vaan on edelleen sen verran kohdun suulla, että sektio olisi edessä :'( Tuli kyllä aika yllättäen tämä tilanne ja tässä on nyt asiaa pari päivää sulateltu ja lueskeltu kaiken maailman sektiokokemuksista. Tilannetta seurataan nyt tarkemmin ja jossain kohtaa sitten alataan miettimään sektioaikaa. Jotenkin tosi pettynyt olo, kun olisin kuitenkin tuon synnytyksen halunnut kokea kaikista kivuista huolimatta. Sukupuolta ei edelleenkään näkynyt, harmittaa sekin tosi paljon. Varovasti pitää kuulemma ottaa nyt loppuaika, koska verenvuotoriski on suurempi. Ainakin vielä jaksaa olla töissä ja huominen enää niin sitten on ihana pääsiäisloma. Tälläisin tunnelmin täältä ja nyt ne alkaa täälläkin viikot kolmosella :)
 
katso liitettä 15662

22.4.2012 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3....tytöt
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4....poikalupaus
Babies...........luomu..........esikoinen......27v.....27.4....poikalupaus
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5.....tyttölupaus
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6....poikalupaus
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6....tyttölupaus
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6...poikaolo
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6....tyttölupaus
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6....poikaolo
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7....poikaolo
Haltia............?PAS..............toinen..........27v......3.7.
Wonder.......3.IVF...............toinen...........32v.....10.7...tyttölupaus
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7....poikaolo
t0iv0............2.IVF...............toinen..........31v.....19.7...poikalupaus
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7....poikaolo
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7..tyttö & poika
jag78............1.IVF 1.PAS......kolmas.........33v.....27.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen........?........10.8...tyttölupaus
Hyrsky Myrskynen...4.insemin..esikoinen....30v......10.8
Onnellinen-75...1.IVF 1.PAS...esikoinen......37v.......25.8
Haaveilija 82.....1.IVF...........esikoinen.......29v......29.8


:heart: :heart: :heart: Syntyneet :heart: :heart: :heart:

27.12. Hattivattinen.......tyttö.....1075g.....37cm
23.1. Heidari................poika......3330g.....48cm
27.1. Sinirusko..........poika.........3070g.....47cm
16.2. Millie73.............tyttö A.......2100g
16.2. Millie73.............tyttö B.......1900g
4.3. Sharona............poika.........
5.3. Lallaa77............poika........3360g......49cm
6.3. nanniga............poika........3980g......54cm
30.3. Kiena................tyttö.........3790g......51cm
 
Viimeksi muokattu:
Moi!
Nyt ollaan oltu 1 yö kotona ja hyvin on mennyt! Mitat neidillä syntyessä oli 51cm ja 3790g.

Eli kaikki alkoi kun menin kontrollikäynnille äippäpolille ma 26.3. Sen verran oli pissa plussalla, proteiinia, et lääkäri katsoi parhaaksi laittaa osastolle seurantaan. No tilanne rupesi menemään vaan pahemmaksi, raskausmyrkytys. Laitettiin täysin vuodelepoon ja kortisonia että vauvan keuhkot kypsyisi. Tehtiin lapsivesipunktio, mutta keuhkot ei ollut vielä valmiit. Eli vauva voi loistavasti, äiti ei... No päivä kerrallaan mentiin ja pelattiin aikaa vauvalle. Perjantaina lääkäri sitten sanoi, että puretaan raskaus, eli sektio. Oli parempi tehdä se perjantaina kun viikonloppuna.
Siittä sitten lähdettiin aika haipakalla saliin, jossa oli paljon ihmisiä ja käytävällä toinen joukko odotti vauvaa. Valmistelut vei enemmän aikaa kun itse leikkaus, kaikki sujui tosi hyvin ja hlökunta oli tosi mukavia. Pian kuului parkaisu ja voi että kun se kuullosti ihanalta, keuhkot oli kypsynyt! Kerkesin näkemään vaan tumman hiuspehkon kun vauvaa jo vietiin ja mies lähti vauvan mukaan ja minä jäin saliin josta sitten vietiin suoraan tehon tarkkailuun. Hereillä olin leikkausajan, mutta vähän tietysti ns. pihalla.. No sitten makasin sängyssä ja hoitaja istui vieressä koko ajan. En nähnyt vauvaa ja olin ihan pihalla kaikesta. Vrk:den jaksoin maata ja sit rupes ahdistaan, pakko päästä osastolle ja nähdä vauva...Lääkäri oli toista mieltä, mutta pidin pääni ja loppujen lopuksi pääsin osastolle ja mies tuli vauvan ja hoitajan kanssa moikkaamaan. Eli multa meni 1 vrk täysin ohitse, onneksi mies oli hoitamassa pientä. Järkytyin itse eniten siittä, että tulin ns. jäljessä, vaikka eihän sille mitään voinut. Lääkärit ihmetteli kun toivuin niin äkkiä, mutta halusin vaan päästä pienen luo ja pitää sylissä ja hoitaa. Hormoonitkin tietysti jylläsi ja olo oli välillä tosi masentunut, mutta nyt ei enää hätää, tytsy on kotona ja onneksi mies oli vauvan kanssa alusta asti :heart: Moni sitä ihmetteli kun toivun niin äkkiä :)

Kevätkello Ei muutakun tsemppiä, ite en leikkausta pelännyt tms. Otin vastaan mitä tuleman piti. Tietysti leikkaus on aina leikkaus, haava kipuilee, mutta siihen saa särkylääkettä ja puf kipu on poissa. Haavaa pitää tietysti hoitaa, että paranee, mutta se nyt on pikkujuttu. Kyllä ne lääkärit ym. osaa hommansa :) Hoitajat oli tosi ihania ja neuvoi ja tsemppasi koko ajan.

Nyt täytyy lopetella, Tirri heräilee ja pitäis avata maitobaari :D On tää niin ihanaa olla kotona ja touhuta koko perheen kanssa :heart:

Tsemppiä teille kaikille, kyllä ne nyytit sieltä syliin saatte tavalla tai toisella kun aika on oikea :)

Kiena
 
Kiena kiitos kannustuksesta! Ja tietysti tuosta synnytyskertomuksesta! Hyvin samanlaisin ajatuksin tässä itsekin olen, että miten kaikki sit menee ja miten tuo imetys pääsee alkamaan... Ei haluisi olla erossa pienestä sit kun hän on vihdoin täällä. Kuulosti ettei sulla nyt kuitenkaan ihan kamala tuo kokemus ollut ja lopussa kuitenkin odotti tuo paras palkinto. Kaikkea hyvää sinne teidän arkeen!
 
Onnea Kienalle ja muillekin vauvansa saaneille :heart: Kienaki otti sitte varaslähdön :) Mie voisin kyllä varata seuraavan lähdön, vaikka periaatteessa Sol oliskin seuraavana vuorossa :)

Eli tosiaan, täällä ollaan yhtenä isona pakettina vielä, tänään poksuu 37+0. Oon lukenu ahkerasti teidän kuulumisia mutta aika hiljanen pinohan tää on ollu. Itse tietty etunenässä kerran puolessa vuodessa kirjottelemassa :D Seuraan myös noita huhtikuisia ja ihmettelen kun täällä meilläpäin ei ole rakenneultran jälkeen tehty minkäänlaista painoarviota! Enää en pääse lääkäriinkään, neuvolaan vaan kerran viikossa. Ois kyllä ollu kiva tietää edes jonkinlainen arvio siitä minkäkokonen vauva tulee. Oma paino on noussu n. 10kg tähän asti ja sf mitta menee justiinsa siinä keskikäyrillä..ja meidän suvussa on aina syntyny aika pieniä vauvoja. Eli eihän sieltä mitään monsteria pitäs tulla, eihän? :D

Marjiskainen Elä huolehdi,meilleki tuli esim. sänky vasta eilen.. Patja saadaan joskus ens viikolla ja kämppä on kaaoksessa remontin takia. Vielä ehdit hankkia kaiken :) Kunhan et rasita itseäs liikaa niin vauva pysyy loppuun asti matkassa mukana :)

Kevätkello Tsemppiä kovasti! Varmasti aikamoinen yllätys tietää että sektioon joutuu.. ajattele asiaa niin että vauvalle on turvallisempi suunniteltu sektio kuin hätäsektio :) Ihan varmasti se menee hyvin ja toivut nopsaan, onneksi on kipulääkkeet ym.

Mulla on tänään jotenki päivä alkanu huonosti, eikä asiaa helpota yhtään tuo kamala räntälumipyry. Tulis nyt se kevät! Kaikki tuntuu ärsyttävän, muunmuassa se etten saa hetken rauhaa meidän koiralta..Joka hemmetin paikkaan pitää seurata ja tulla makaamaan jalkoihin yms. Vauvaki hilluu siihen malliin että meinaa vissiin tulla mahasta läpi :headwall: Isänsä poika, ei ymmärrä että sitä kautta ei pääse ulos :D Ja sitte tietty armottoman riehumisen jälkeen tulee hikka..
Pah, taidan kömpiä takas peiton alle niin josko kiukku menis nukkumalla ohi..
 
Onnea Kienalle, pääasia, että lopussa kiitos seisoi ja kaikki meni hyvin, vaikkei ihan niin kuin itse olis halunnu. Hyvän kokoinen tyttöhän siellä jo tuossa vaiheessa olikin! Ite kun tässä tuijottaa kaikkien syntymäpainoja, kun joutuu pelkäämään sokerivauvan kasvattamista...

Kevätkellolla harmittavia uutisia, mutta hyvä se kuitenkin on, että nykytekniikalla pystytään tuollaiset asiat jo etukäteen näkemään ja hommat suunnittelemaan, niin ei tuu sit sen takia komplikaatioita ainakaan. Toivottavasti kaikki sujuu sitten hyvin, kun sektion aika koittaa. Onhan sen toisaalta kätevää, kun voi omat aikataulunsa suunnitella, kun tietää ajoituksen etukäteen... ;)

Täällä yritetään ruokavalioilla, ja kohtalaisesti sokerit on aisoissa pysyneetkin. Mämmiä on kyllä pakko ollut syödä, kun se vaan maistuu jotenkin NIIN hyvälle nyt. Reilun viikon kuluttua on aika diabeteshoitajalle, toivon, etteivät laita insuliinille. Paino tippuu pikkuhiljaa, kun on tuota syömistä joutunut tarkkailemaan. :) Tällä hetkellä painoa on noin 6 kg tullut koko raskauden aikana (välillä oli jo yli 7 kg). Maha silti tuntuu kasvaneen selvästi parin viime viikon aikana. Liikunta olisi hyväksi diabeteksenkin takia, mutta mun taaperruskävelyä ei ehkä voi oikein edes liikunnaksi sanoa... Eilen olin 15 min pikkulenkillä koirien kanssa, ja sinä aikana tuli neljä supistusta. Supistuksia (vaikkakin kivuttomia) on varsinkin nyt pääsiäisenä ollut turhankin paljon, parikymmentä päivässä. Tulee niitä ihan istuskellessakin, mutta varsinkin ylösnoustessa ja liikkuessa. :( Saa nähä kauanko jaksaa töissä vielä häärätä. Vielä olis neljä viikkoa äitiysloman alkuun.
 
Kiitos myös teille Armi ja Babies!
Babies tsemppiä viime metreille! Jännää tosiaan kumpi teistä synnyttää ensin sinä vai Sol! Jotenkin tosi nopeesti tämä aika on mennyt ja nyt täällä jo saadaan vauvoja =) Tosiaan harmittavan hiljaista täällä on ollut, joten nyt siellä taustalla olijat tulkaahan kertoilemaan kuulumisia, että saadaan taas vähän eloa tänne :wave:

Armi onpas sullakin hyvin pysynyt paino kurissa! Mä en ole edes uskaltanut nyt käydä hetkeen puntarissa. Viimeksi kun olen käynyt niin jotain 10kg oli jo tullut. Ja kukas sitä nyt mämmiä vois vastustaa :D Oletko saanut vauvasta nyt painoarviota, minkä kokoinen pikkuinen siellä on?

RouvaPapuselle onnittelut muuten tyttölupauksesta! On ollut mulla niin ajatukset oman navan ympärillä, että vähän huonosti on tullut huomioitua muita. Varmasti ihanaa kun on sit molempia! Joko olet hankkinut jotain "tyttömäistä"?

Ja mitenkäs Sol? Onko mitään tuntemuksia vielä lähdön suhteen?

Kovasti kiinnostaisi myös Sharonan kuulumiset jos täällä enää käyt? Miten on arki lähtenyt käyntiin? Siellä kun tuli jo 1kk täyteen! Onnea siitä! Ja miten tuo synnytys sujui?
 
Moikka!

armi etköhän sä pelkällä ruokavaliolla pärjää loppuraskauden jos kerran se auttaa.tuskin ainakaan insuliinille joudut :) en ainakaan itse joutunut kun ruokaa tarkkailin ja sainkin ne pidettyä sen avulla silloin aisoissa ekan raskauden aikana.Painoarvio tehtiin kerran ja 3,6kg veikattiin ja 3,6kg syntyikin :) tosin mulla nousi paino 25kg siis onneksi vain nestettä joista 15kg jäi sairaalaan loput lähtikin kotona. Nyt vaan taas pahasti tuntuu pääsiäisen herkuttelun jälkeen että sokerit alkaa taas heittelemään niin tuskanen olo välillä ollut,kun vatsa turpoaa.eli hyvästi karkit ja rasvanen ruoka.

Kevätkello onhan se ihanaa kun on sitten molempia sorttia :) enkä oo ainuttakaan pinkkiä vielä ostanut :D yritin tuossa katsoa netistäkin millasia tytön vaatteita on,mutta jotenkin hirveen vaikee ostaa tytölle kun vaihtoehtoja on miljoona!!ja kokoajan tulee poikien turkooseja bodeja ihailtua :)pitäis oikein kaivaa esikoisen aikaset bodyt tuolta kaapista ja katsoa ensin paljonko niitä on ja millasessa kunnossa ennen kun ostaa mitään pinkkiä :) ettei tule sitten hamstrattua innoissaan :)

Onkohan uudesta äitiyspakkauksesta/sisällöstä tullut jo kuvia??onko kukaan tarkkaavainen huomannut??

Kienalle onnea vielä! ja potra tytteli sieltä tulikin ennenaikaisesti.Ihanaa!

Huomenna saiskin sitten neuvolasta mukaan äitiysrahahakemukset sun muut :)sais laittaa vetämään :) jes!

RP&typy 22+4
 
Uudesta äitiyspakkauksesta Laatikosta löytyy ainakin kuva kelan sivuilta. Jako alitetaan vasta syksyllä.

Onnea Kienalle tytöstä. :flower:

Täällä voidaan ja potkitaan hyvin. Kylkiluut ovat suosituin kohde ja etenkin autossa tykkää työnnellä varpaitaan kylkiluiden alle, inhottavan tuntuista.

Nukkua olen nyt onneksi saanut hyvin. Viime ja toissa viikolla oli hieman ongelmia muutamana yönä.

Mies sai kesäloman sovittua esimiehensä kanssa heinäkuulle, toivotaan ettei pieni päätä kovin paljon aikasemmin tulla :) Esimies oli tuumannut miehelleni ettei saa päästää minuu perunamaalle kykkimään ettei aikasemmin synny :D

Rv 34 paikkeilla ois se synnytystapatutkimus mut sitä ennen päästään synnytysvalmennukseen, hui. Alkaa tää aika menemään liian nopeesti, eikä meillä ole vielä edes pinnasänkyä...

Torstaina olisi nyt kuitenki neuvola, saa nähdä miten on edellisestä kerrasta paino noussu, maha on ainaki kasvanu huimasti taas.
 
Kiitos kovasti kaikille onnitteluista! :heart:

Kylläpä aika menee nopeasti vauvan kanssa :D En ole edes saanut imuroitua moneen päivään, tärkeemmät asiat on hoidettava ensin :) Mieskin sanoi, et ihanaa kun et stressaa siivouksesta :p

Kevätkello Mulla nousi maito kolmantena päivänä, toinen rinta vaan ei auennut ja sainkin tehdä sellaset taikatemput et sai sen herumaan ja auki :kieh: Loppujen lopuks sain Oksitosiinia ja mies paineli sen auki, huh, aika kipeetä teki mut pääasia et saatiin se auki.

Joo, meidän tytsy oli tosiaan iso viikkoihin nähden. Oli kuukauden edellä kasvun suhteen. Oltais oltu aika jättejä jos loppuun asti oltais menty ja hiukset varmaan olkapäille asti, sen verran paljon noita hiuksia pienellä on :LOL:

Nyt me mennään kylpyyn, täytyy viedä tyttö tukkapyykille :D

Kiena
 
Kevätkello, viikoilla 29+3, jolloin viimeksi ultrattiin, sain painoarvioksi jotain 1250 g. Seuraava ultra on maanantaina, katotaan onko pysynyt vielä "sirona".

Tää olis nyt sit saikulla. Mulla oli tiistaina töissä aika paljon suppareita, varsinkin kun jouduin kumartelemaan ja kykkimään aika paljon. Eilen taas oli muuten vaan huono ja vetämätön olo koko päivän. Kävin sitten päivystyksessä, jossa herttainen toosi nuori lääkärimies antoi loppuviikon saikkua. Raukka ei tainnut tietää yhtään mitään tällasista tiineysjutuista, mä sit kerroin sille vähän, että mitä tällasessa tilanteessa tehdään yleensä. :) Kun kuuli, että mulla on joka tapauksessa kontrollikäynti Taysissa maanantaina, oli helpottunut ja totesi, että päättävät siellä sitten jatkosta. Olen kyllä nyt päättänyt, että en enää jaksa töihin, stressaankin jo siitä niin paljon, että henkisestikin tuntuu mahdottomalta mennä enää takas. Kaiken huipuks pomo taas soitteli ja tällä kertaa ehdotti, että tulisin sit kuitenkin sairauslomalla välillä töihin ohjaamaan mun "sijaista"! Heillä on ollut 6 kk aikaa kouluttaa tätä ihmistä mun hommiiin, mutta nyt sitten mun pitäis tulla kouluttamaan sairauslomallani! Olin NIIN raivona tänään, kun kuulin tästä (onneks työkaveri soitti ja varoitti ennen kuin pomo itse soitti, niin olin varautunut henkisesti kieltäytymään). Kehtasi sitten vielä kommentoida siitä parin viikon takaisesta puhelusta, että minähän silloin olin sitä mieltä että vielä jaksan töissä, eli sen takia en varmaan olis saanu vielä jäädä saikulle. Kas kun en oo mikään ennustaja, enkä nyt kuitenkaan sille hänen ehdottamalleen KESÄLOMALLE olis suostunu silloin jäämään. Ymmärrätte varmaan, että en pysty oikein nyt ajattelemaankaan, että tähän työpaikkaan kovin pian haluaisin mennä takas...

Huono olo ollut tänäänkin koko päivän ja kävely entistä hitaampaa. Toivottavasti tästä vielä olo piristyis jonkin verran, kun vielä pari kk pitäis jaksella. Käy aika pitkäks, jos ei pääse yhtään liikkumaan ym.

Kävin ruokakaupassa (hiihtelemässä, onneks saa nojata siihen kärryyn, kun kävelee! :D) ja siinä sivussa oli taas "pakko" piipahtaa Lindexillä... En olis muuten ostanu mitään, mutta alennusrekistä tarttui pari vauvanvaatetta mukaan, kun olivat niin hyvässä alessa! :saint:

Kertokaahan kaikki taas kuulumisia!

Armi ja Pulla (31+3)
 
Sol
Heippa!

Poksutaan nyt 39+0 :) Saa nähdä kuinka kauan tässä vielä odotellaan. Mitään suppareita ei oikeestaan oo, maha sattuu välillä ja nivusissa tuntuu sekä jotain viiltelyjä alapäässä. Mut ei siis kovinkaan paljoa, ei kauheasti tunnu synnytys lähenevän. Neuvolassa sano kyllä, et taitaa olla semmonen vauva, joka ei etukäteen itestään paljon ilmottele, syntyy sitten vaan kerralla. Olin vähän huolissaan, ku ei niitä harkkasupistuksiakaan oo, mut eipä se sit haittaa, kait sen huomaa ku aika on :D Oon kans Babies lukenu huhtikuisia ja aika malttamattomana tässä sit odotellu vauvaa. Toisaalta siel on kyl paljon porukkaa, joilla on menny reippaasti yli lasketun ajan :O En jotenkaan oo yhtään varautunu et menis vapun yli. No kattellaan, kattellaan. Niin, ja ei mullekaan oo miään kokoarvioo annettu, ei ees rakenneultrassa. Neuvolassa viimeks sano, et tuskin on yli nelikilonen. Noh, ite oon ollu sen 4 kiloo, ja mies melkein saman, et mistäs sitä sit tietää. SF-mitta huitelee yläkäyrillä, vähän ylikin ehkä, 36 oli pari viimistä kertaa. Et jos siitä pitäis päätellä, niin aika jätti ois :whistle: Mut siitähän ei siis sitä voi tietää.

Kevätkello
Itekään en haluis sektioon, mutta jos siihen pitäis mennä, niin haluisin myös tietää sen etukäteen. Et siinä mielessä hyvä, kun sulla on se tiedossa. Voihan tässä kelle vaan osua sektio eteen ihan odottamatta. Tuskin sitä sitten siinä niin harmittelee, pääasia et vauva syntyy. Kienalla ainakin kuulosti ihan positiiviselta kokemukselta kuitenkin.

Papunen Onnea tyttölupauksesta, niin ne vaan aavistukset voi pettää :p

Armi Huilaat nyt sitten vaan saikulla, tai teet mitä haluat :) Mulla ei ainakaan saikulla tullu aika pitkäks, oli ihan kiva vaan olla. En kyl silti mitään sit oikein saanu aikaseks, mut pikkuhiljaa tääl on aika lailla jo tarvikkeita. Kummasti sitä vaan on aika menny.

Sol ja ET 39+0
 
Moi. Täällä valvotaan. Viime yön sain nukuttua hyvin aamuun asti mut nyt taas heräydyin miehen lähtiessä töihin. Viime viikko meni loppuviikon osalta samalla tavalla.

Neuvolassa siis kävin torstaina ja sieltä neuvoi että pitäisi nyt sokereita seurata 4näytettä/vko. Lisäksi varasi ajan ylimääräiseen ultraan jossa tarkastetaan vauvan koko. En kyllä ymmärrä miks miun pitää tuohon ultraan mennä kun kuitenkin joudun siihen synnytystapatutkimukseen pituuteni takia, kivahan se tietysti on taas kuva saada :) Synnytysvalmennus olisi myös sit reilun kolmen viikon päästä :)
 
Hei vaan!

Täällä jalkakrampit vaivaa öisin ja siten tulee nukuttua sit tosi huonosti ja hemoglobiini sit alhaalla..välillä menee yöt hyvin mut viime yönä taas pohje veti niin jumiin että hyvä kun sain sen palautumaan.En tiedä mitä tuo vauveli musta oikein imee.Luin että jos ei juo maitoa niin pitäs käyttää enemmän maitotuotetteita jos se auttais.No mä olen kyllä tässä kitannut piimää aika kivasti että en usko että se siitä johtuu.
Aika kuluu niin penteleen hitaasti kun ei tuu edes kesää sitten millään..taas ku katsoo pihalle niin luntahan siellä satelee.. :( Mulla on kesäks niin paljon hommaa ennen synnytystä että ehtiiköhän tässä edes alottamaankaan :)

sol ei se sinne jääkkään :D kyllä se pihalle sieltä tulee :)

Tsempit synnytyksiin!tää mee nyt päikkäreille...

RP 23+4 muistaakseni??on niin väsynyt että päivät sekasin :D
 
Piti taas tulla vähän kirjoittelemaan ja nostamaan pinoa :wave:
Kovasti olen täällä odotellut, että koska saadaan taas uusia vauvakuulumisia. Sol ja Babies on ihan kohta määräajassa. Ihanaa, kohta saatte vauvat syliin :heart:
RouvaPapunen mulla on myös noita jalkakramppeja öisin enkä aina muista syödä noita magnesium nappejakaan. Luulen, että ne kyllä vähän helpottaa.
Jauhopeukalo toivottavasti olet saanut nukuttua vähän paremmin vaikka tiedän kyllä, että tässä omatkin yöunet tuntuu koko ajan menevän huonompaan suuntaan.

Täällä alkoi sit kanssa sairaloma. Vessakäynnillä jäi paperiin pieni viiru punaista ja vaikka ei ollut kovin kirkasta verta (epäilivät, että vois olla jotain vanhaa?) niin ohje oli, että nyt rauhassa loppuun saakka. Sektiopäivä päätetään varmaan sit seuraavalla polikäynnillä. Tätä on varmaan kyselty jo moneen kertaan, mutta milloin siis olette ostaneet imetysliivit? Mietin tässä, että olen jo yhdet ostanut, mutta vieäköhän tässä koko kasvaa ja koska uskaltaisi ostaa toiset? Alkaa tässä itseäkin jännittää, kun tajusin tuossa, että vauva tulee oikeesti jo reilun kuukauden kuluttua!

Kevätkello ja masuasukki rv 32+2
 
Kiva, että Kevätkello vähän herätteli pinoa! Oot säkin nyt vaan sit rauhassa sairauslomailemassa. Kummasti sitä on jo pystyny päästämään työasioista irti tässä reilussa viikossa.

Kevätkello kyseli imetysliiveistä. Mulle on pari kaveria suositellut näitä:
Carriwell Comfort pehmoimetysliivit -
Ne on sellaset edulliset (13 €), kevyet, joustavat, varsinkin yökäyttöön suositeltavat. Ne päällä ei lähdetä kyllä juoksulenkille, kauheesti tukea eivät anna, mutta kuulemma ihan ehdottomat ottaa jo sairaalaan mukaan. Niissä on hyvä venymisvara, vaikka tissit turpoiskin kovasti. :D

Mulla oli Taysissa se kontrollikäynti + diabeteshoitajakäynti maanantaina. Ultrassa kaikki ok, vauva edelleen sirohko, painoarvio 1680g. Kuulemma jos tällä käyrällä jatkaa, laskettuna aikana olis noin 3200g. No, arviot on aina arvioita, mutta hyvä tietää, ettei miltään jättiläiseltä vaikuta edelleenkään. Mulla on oma painokin pysynyt hyvin kurissa, nyt oli taas laskenu vähän. Parin viime kk aikana ei siis oo tullu juuri ollenkaan lisää painoa. Saa nähä alanko lihoa sitten synnytyksen jälkeen, kun saan taas syödä mitä haluan...
Sairaalasta kun tuli se "kertomus" postissa, niin siinä hassusti luki "Pää varsin matalalla on." Sen kyllä huomaa, kun pää tuntuu porautuvan tonne alas varsinkin kävellessä! Se eniten liikkumista haittaa, supistuksia kuitenkin on vain silloin ja tällöin. No, on ainakin oikein päin ja lähtökuopissa, voi vaikka toivoa, ettei kauheesti menis yli?? ;)
Diabetesta hoidetaan siis toistaiseksi vain ruokavaliolla, mittailen sokereita ja laskeskelen voinko syödä aamulla yhden vai kaksi ruisleipää...

Wuhuu, tänään vihdoin tuli vaunut Saksasta, postipoika toi eteiseen asti. Nyt alkaa olla kamat aika hyvin kasassa. Aina tosin tuntuu, että voiskohan tota ja tota vielä tarvita.. Ostohysteriaa lähinnä ehkä.


Armi ja Pulla (32+4)
 
Heissan!

Olen pidellyt hiljaiseloa ja lueskellut kuulumisianne taustalta, mutta ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa muutaman rivin. Ensiksi ONNEA kovasti kaikille vauvansa saaneille onnellisille!!!

Täällä on raskaus sujunut ihan hyvin, vaikka meillä alussa oli niitä vastoinkäymisiä ja vauva on ollut lähes joka ultrassa vähän keskitasoa pienempi. Diabetes toki on ollut riesana alusta asti, mutta arvot pysyneet suht' pienillä insuliiniannoksilla hyvin kurissa eli siitä ei ole pahasti stressiä aiheutunut onneksi. Sen takia olen kuitenkin ollut äitipolilla seurannassa ja päässyt kurkkailemaan masuun kerran kuussa. Nyt viimeisimmällä kerralla oli taas eri lääkäri ja tämä tuntui hieman enemmän huolestuvan vauvan koosta, vaikka tasaisesti on kuitenkin kasvanut pienuudestaan huolimatta. Ei kuulemma istukka toimi ihan kunnolla ja pitää sitä sitten alkaa tarkkailemaan tiiviimmin. Välillä oon antanut itseni huolestua noista kokoasioista enemmän, mutta rakenneultran ja 4D:n jälkeen "löysäsin" kun niissä vaikutti kaikki olevan ok (varsinkin 4D, jonka teki eri lääkäri eri paikassa, helpotti mieltä, koska sen mukaan vauva oli täsmälleen keskikäyrillä joka mitassa). Nyt sitten taas huolestuttaa tuo istukan toiminta ja ylipäätään kaikki alun pelot tuli takas mieleen, että onko kaikki sittenkään ok kun kerran niin pienikokoinen vauva on (diabeteksestä huolimatta)... Miten RouvaPapusella, onko teillä otettu kantaa vauvan kokoon kun muistelin että siellä myös on sirokokoinen tapaus tuloillaan? Onko sulla ollut ylimääräisiä käyntejä ultrassa tms?

Muuten täällä tosiaan innolla odotellaan kesää ja vauvan syntymää, kaikenlaista olen jo laittanut valmiiksi jos tuo istukan toiminta yllättäen aiheuttaakin jotain ongelmia tms. Niin ja tyttö meille tosiaan on tulossa <3

Mukavaa kesän odotusta kaikille!

Wonder ja tirppa 28+5
 
Heippa!

wonder ei ole sanottu mitään sen kummempaa tähän mennessä kun että hieman siro on kyllä.Tuntuu että sokerit heittelee täälläkin taas ja 30 päivä on rasitus sitten.En tiedä kun siskon vauva oli kanssa aika pieni ja tyttö sekin.Meni 2 viikkoa ylitse ja käynnistettiin ja oli vain 2,8kg eli viikkoihin nähden pieni,mutta ei sitä tutkittu sen kummemmin.Lääkäri sanoi kun kerroin tästä että saattaa olla geeneissäkin.Mutta uskon että kun kesä tulee ja grillikausi typykkä ottaa kivasti kiinni herkuilla kun mamma syö makkaraa :D :D ehkä noi tytöt on vaan pieni kokoisia :) ja onneksi ei ole sokerivauvaa näillä näkymin tulossa :) parempi se on pieni kun liian suuri :)

RP
 
Armi kiitos vinkistä! Täytyypä käydä katsomassa nuo. Onnea vaunujen saapumisesta! Meilläkin alkaa kohta olla kaikki hankittuna. Ja sit sitä on tietty innostunut hankkimaan kaikkea "ei niin välttämätöntä" kuten jotain satukirjoja, kun jo mielikuvissaan näkee itsensä lukemassa iltasatua pienelle rakkaalle :kiss:
 
Sol
Heippa!

Tulin poksumaan 40+0 :wave:

Eli yhtenä kappaleena vielä, aika malttamattomana :headwall: Sit napakin eilen meni takas sisään?? ja huolestuin, et jos vauva on vetäny napanuoraa ja kiertäny ympärilleen tms ja nyt sit oon yrittäny tuntee liikkeitä. Argh. Heräsin viideltä ja itkin vaan ku pelkään, et jos ei ookaan kaikki hyvin. huoh. Ehkä se on tää ku tänään ois laskettu aika, niin tunteet on enempi pinnassa. Mut jos en ala tunteen liikkeitä kunnolla, niin pakko sit ainakin neuvolaan mennä ellei sairaalaan. Siis välillä jotain pientä tuntuu, mut jotenkaan se ei nyt vielä mulle riitä. Huonosti nukuttu yö painajaisunineen ei varmaan auta tätä olotilaa. Syntyis nyt, niin ei tarvis tätä murehtia (vaan sais uusia murehtimisen aiheita :kieh: )

Mulla ei oo ku yhet imetysliivit, ei oo rinnat juuri kasvanu. Ehkä hankin sit lisää, ku vauva on syntyny ja maito noussu, et tietää vähä paremmin sitä kokoa. Yhdet nyt ostin valmiiks, et on heti jotkut, ihan Lindexiltä. Oon pakannu ne sairaalakassiin. Muutenkin se kassi on aika lailla pakattu, listaa on vielä siinä päällä, et mitä mukaan lähdön hetkellä :)

Mut nyt meen taas vaikka syömään ja lasken sit liikkeitä. On varmaan tosi kannattavaa olla huolissaan, stressaushan on niin hyväks vauvallekin :stick: Mut parempi nyt sit laskee niitä ja soittaa sit neuvolaan tarvittaessa oman mielenrauhan takia. Jospäädyn sin meneen, ni saan sit ainakin huokasta helpotuksesta, KUN kaikki on hyvin :heart:

Sol ja ET 40+0
 
Sol
Minäpä kirjottelen täällä taas omia juttujani :wave:

Soittelin sit sillon neuvolaan, mut ei mitään hätää. Liikkeetkin tuntu, päivällä tosin vaan 6 puolessa tunnissa, mut illalla sit saunan jälkeen isommin. Meinas, et vauva on vaan laskeutunu viel alemmas tai vähän muuttanu asentoa. Eilinen meni sit rauhallisemmin mielin :) Kyl se varmaan oli se lasketun päivän stressi.

Eilen illal vessapaperiin jäi tosi vähän vaaleenpunasta, ja valkovuotokin näyttää loppuneen. Yöllä heräillin vähän väliä vessaan, mut aika tukossa olin. Jossain vaiheessa tajusin, et ehkä mul ei niin hätä ookaan vaan nää on supistuksia :whistle: Ennen viittä sit en enää saanu nukuttua ja aloin laskeen niitä, et millon maha koveni ja alamahaan sattui. Supiistuksia tuli 10-30min välein ensin, sit alko oleen alle 10 min väli, ei mitenkään hirveen kipeitä. Seitsemän aikaan välit alko oleen 1-9min, niin soittelin jokin aika sit synnärille. Sanoivat sieltä, et niin kauan voin olla kotona ku pystyn tai jos lapsivesi menee. Pitää vaan kipuihin ottaa panadolia, lämmintä suihkua, kaurapussia. Sit ku ei pysty oleen niin sit vasta osastolle. Onhan se tietysti kivempi olla kotona, mut näin kun muutenkin huolestuu kaikesta, niin haluis käydä tarkistuttamassa et kaikki ok. Sit vois tul takas kotiin. Supistusten välikin heti piteni ku olin soittanu sin :stick: Mut sattuu enemmän. Ehkä sit otan lääkettä ja meen suihkuun. On vaan aika väsyny olo ettei jaksais sin suihkuun edes. Varmaan ois hyvä nukkuakin, jos vaikka tänään jo pääsis synnärille :) Tai sit tää on vaan esimakua tulevasta. En nyt pysty keskittyyn juuri mihkään :O

Sol ja ET 40+2
 

Yhteistyössä