2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Moikkamoi kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Onnittelut jo vauvautuneille ja tsempit muille loppuraskauteen! Täällä on menossa nyt viikot 32+2 ja näillä näkymin epäidenttisiä kaksoistyttöjä odotetaan. Olen enempi kirjoitellut monikkopalstalla, josta saa kyllä hienoa vertaistukea tähän hieman erilaiseen raskauteen.. Vaikka oma vointi on ollut kaikin puolin hyvä ja sairaslomalla olen ollut jo muutamia viikkoja. Nyt ollaan jo ns. turvallisilla viikoilla, mutta tottahan nuo vesselit sais vielä ainakin kuukauden päivät tuolla masussa majailla.

Muistakaa nauttia tulevista kesäpäivistä ja vauvantuoksuista arkea kaikille. Olemme kaikki sen kyllä ansainneet, kun näitä hoitoja on kahlattu enempi tai vähempi läpi! :heart:

Templeton ja murut 32+2
 
Jaahas, tänään taas neuvolassa kuulivat dopplerilla lisälyöntejä Pullan sydämessä, ja taas päättivät laittaa mut Taysiin... (Mielenkiintoista, kun viime viikolla sama juttu, ja silloin siellä todettiin, ettei ollu mitään huolestuttavaa.) Mutta eipä siinä mitään, ei mulla oo sinne paha matka ajella, ja mukavahan se on, että vähän ultralla katotaan ja alakertakin tutkitaan. Ei tarvinnu ees jonotella. Käyrä oli ok, tosin sitä otettaessa kätilökin sanoi kuulleensa lisälyöntejä. Kaksikin lääkäriä (olikohan se toinen joku sydänlääkäri jopa?) kävi sitten ultraamassa, mutta oli kuulemma normaalipoikkeamaa, ei tarvi huolestua -- eikä enää tulla saman asian takia... Kohdunsuu oli melko ennallaan viime viikkoiseen nähden (höh, toivoin tietty, että olis edistyny siellä tilanne), mutta kyllä se lääkäri nyt vähän "pyöräytteli kalvoja irti", jos siitä vaikka olis jotain apua. No, ainakin on alakerta ollu siitä asti toosi hellänä, mutta eipä mitään supistuksia oo tullut.

Eiku jatketaan odottelua siis.
 
Iloisia uutisia täältä suunnalta!!! Meidän "Pötkylä" syntyikin jo 31.5. Pieni poika tuli maailmaan aika nopeastikin. Kokoa on tällä herralla aika vähän kuten oli odotettavissakin: 2700 g ja 46 cm. Ollaan ihan onnessamme juuri kotiutuneina ja harjoittelemme vauva-arkea. Nämä näin nopeasti päivitettynä. Nyt täytyy kiskaista iltapalaa ennen kuin vauveli huutaa omaa evästä :)

Marjiskainen ja suloinen "Pötkylä" :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Armi74
Onnea kovasti Marjiskaiselle! Täällä yritetään kovasti tulla perässä -- ja saada listalle tyttökin -- mutta ei vaan mitään tunnu tapahtuvan. Enää puolitoista päivää "armonaikaa"; mies lähtee sinne Lappiin työreissulle huomenna illalla... :( Sen jälkeen alkaakin sitten moninkertainen jännitys, että koska syntyy, alkaako synnytys "oikeesti", saako miestä ees tarvittaessa kiinni (voi olla kuuluvuusalueen ulkopuolella) ja jos saa, kuinka kauan kestää matkustaa tänne asti. Vaikka äitini onkin luvannut olla tukenani (tulee öiksikin meille), olishan se kivempi synnytys kokea lapsen isän kanssa. Ja kun jostain syystä en halua kuitenkaan toivoa, että menis yli viikon yliaikaiseks!!! :D Tarpeeks kärvistelyä on tää elo jo nytkin. Eikä vieläkään yhtään raskausarpea... Ne varmaan sit repsahtaa päivää ennen synnytystä?? Juu, en oo turhamainen. ;)

Armi ja Pulla (38+6)
 
Vihdoin pääsen taas tänne kirjoittelemaan ja kertomaan samalla uutisia eli meille syntyi tyttö viikko sitten tiistaina 3400g ja 49cm. Päästiin kotiin sunnuntaina. Sektio sujui normaalisti ja paraneminenkin lähti käyntiin yllättävän hyvin samoin kuin imetys jota niin kovasti jännitin ja mietin. On kyllä ollut niin uskomaton vuosi ja ei voi kun olla niin kiitollinen että tähän päästiin vaikka vielä vuosi sitten ajatuksissa oli, ettei lasta ehkä koskaan saada. Eli vähän niin kuin Templetonkin tuolla kirjoitteli, tämä on ansaittu ja nyt saadaan nauttia tuosta uudesta ihmeellisestä elämästä. :heart:

Eli nyt tuli listalle tyttökin ja kohta niitä tulee varmaan lisääkin. Vaikka nyt varmaan toivotaan, että Armilla Pulla pysyttelee matkassa vielä sen aikaa, että isäkin ehtii kotiin näkemään syntymän :heart: Vaikka ymmärrän kyllä, että nyt alkaa olla ne ajat ettei jaksaisi enää yhtään ylimääräistä odotella.

Marjiskaiselle onnittelut pojasta!
 
katso liitettä 16347

11.6.2012 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3....tytöt
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4....poikalupaus
Babies...........luomu..........esikoinen......27v.....27.4....poikalupaus
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5.....tyttölupaus
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6....poikalupaus
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6....tyttölupaus
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6...poikaolo
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6....tyttölupaus
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6....poikaolo
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7....poikaolo
Haltia............?PAS..............toinen..........27v......3.7.
Wonder.......3.IVF...............toinen...........32v.....10.7...tyttölupaus
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7....poikaolo
t0iv0............2.IVF...............toinen..........31v.....19.7...poikalupaus
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7....poikaolo
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7..tyttö & poika
jag78............1.IVF 1.PAS......kolmas.........33v.....27.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen........?........10.8...tyttölupaus
Hyrsky Myrskynen...4.insemin..esikoinen....30v......10.8
Onnellinen-75...1.IVF 1.PAS...esikoinen......37v.......25.8
Haaveilija 82.....1.IVF...........esikoinen.......29v......29.8


:heart: :heart: :heart: Syntyneet :heart: :heart: :heart:

27.12. Hattivattinen......tyttö.....1075g.....37cm
23.1. Heidari..............poika......3330g.....48cm
27.1.Sinirusko..........poika........3070g.....47cm
16.2. Millie73.............tyttö A.......2100g
16.2. Millie73.............tyttö B.......1900g
4.3. Sharona............poika.........
5.3. Lallaa77...........poika........3360g......49cm
6.3. nanniga...........poika........3980g......54cm
30.3. Kiena.............tyttö........3790g......51cm
25.4. Sol..............poika........3520g....50cm
12.5. Babies.........poika.......3860g.....54cm
29.5. Kevätkello.....tyttö.......3400g.....49cm
31.5. Marjiskainen...poika......2700g.....46 cm
6.6. Jauhopeukalo...tyttö........2940g....47,5cm
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Kevätkello! Täytyy kyllä myöntää, että oon vähän kade, kun "kaikki muut" jo saa vauvansa... Ja mun pitäis nyt muka toivoa, että vielä 10 pv ainakin kestäis ennen kuin Pulla päättää ulostautua. ;) No joo, eihän se nyt kovin pitkä aika enää oo tässä kolmen vuoden odottelun jälkeen!

Armi ja Pulla (39+1 -- huoh)
 
Onnea kevätkello!:flower:

Tänne tuli sitten ihopolille kutsu ens viikolle.en tiedä mitä mahtavat tehdä näille mun hiussuonenpurkaumille..luin että synnytyksen jälkeen lähtis pois..oon ihan rokkosen näkönen ja stressi onkin että kuinka paljon 2kk vielä näitä tulee kun lisääntyy vaan.Toivottavasti laittais uudestaan maksatesteihin oon ihan varma että jotain on vialla.Ainakin raskausmyrkytyksen oireita alkaa olemaan..no torstaina neuvolassa pitää ottaa puheeksi ainakaan verenpaine ei ole vielä koholla,mutta pissan protskuja odottelen jännällä..kyllä se paikkansa pitää ainakin mun kohdalla, että tyttö vie äidin kauneuden :D ei nää nyt oikein koristakaan nää pilkut mun rintaa ja käsivarsia :D näyttää pikemmin kaukaa katsottuna ihan finniseltä :D

RP ja niin valmis jo synnyttämään :D
 
Sol
Onnea Marjiskainen ja Kevätkello :heart:

Onkos Armilla mitään uutta tapahtunut? Tsemppiä myös kaikille muillekin odotukseen! :)

Meillä syödään nyt 2 tunnin välein, joskus menee kauemmin ja joskus vähemmän. Päiväunet vauva nukkuu sylissä tai vaunuissa, oma sänky on no-no tässä vaiheessa. Myös öisin. Ehkä se jossain kohtaa taas tuntuu turvalliselta, ehkä nuo mahavaivat myös vaikuttavat siihen, että sylissä on paras nukkumapaikka. Onneks ei oo hirvee kiire mihinkään :) Vauva kyllä kasvaa niin nopeeta, ristiäisetkin on viikonloppuna. Koitetaan ajottaa syömisiä edes hiukan niiden mukaan :D Mut vauvan ehdoilla kuitenkin :heart:
 
Hurjasti Onnea Marjiskainen ja Kevätkello! :heart:

Ja Kevätkello tosi ihanaa et kaikki meni hyvin ja imetyskin sujuu, hienoa!

Meillä syödään nyt pelkkää korviketta ja olen jättänyt imetys asian murehtimisen sikseen. Tyttö kasvaa normaalisti ja on terve, mitä nyt mahavaivoja myös tuntuu olevan, varsinkin iltaisin, mutta niitä nyt on varmaan kaikilla vauvoilla? Parhaimmillaan ollaan nukuttu 6h yhteen soittoon, yleensä unet kestää sen 3-4h. Pinnasänky on ollut jo kuukauden kovassa käytössä, ja matkasänky mökillä :) Ristiäiset meillä oli vajaa 2 viikkoa sitten ja nti nukkui koko toimituksen ajan :D Ei edes hätkähtänyt kun kastettiin :LOL:
Nyt tytsy on jo ruvennut hymyilemään ja naureskelemaan ja jokeltelee, hurjaa vauhtia ne pienet kasvaa :heart:
Ite oon aika jumissa, raskausmyrkytys vielä pahensi vanhoja vikoja ja huomenna menenkin hierojalle, jos sais tämän päänsäryn loppumaan ja niskat/hartiat parempaan kuntoon.
Semmosia kuulumisia meille :)

Kiena & Tirri 9vk
 
Heippa!

mukava kuulla solin ja kienan kuulumisia ja komppaan kienaa siinä että hierojalla kannattaa käydä itsellä meni myöhään ja sainkin sitten migreeniä kun lihakset sen verran jumissa että suosittelen!

Täällä takana neuvola ja maanantaina sitten TAAS lääkäriä.Nyt kontrollikäynti varmuuden vuoksi,koska mullahan on ollut hirveät paineet alavatsassa ja kohdunsuuta pistellyt niin halutaan varmistua että ei oo tapahtunut kohdunsuulla mitään kauheita.Oon kuitenkin uudelleensynnyttäjä niin paikat voi aueta helpommin joten vähän huolestuttavaa.Mutta vauvan pää ei ainakaan ole siellä painamassa ehkä??sanoi ettei tunne sitä että on luultavasti hieman viistossa ja saattaa välillä kyllä käydä päällä puskemassa tai sitten nyrkillä iskeä.tai sitten peffalla painaa..onhan se hyvä tarkistaa..mutta nyt sitten pitäisi levätä!niin missä välissä?
mulla tuo esikoinen on tässä uhmia näytellyt ja vilkas että ei tule levättyä varsinkin kun mies on reissutyössä.Koiran sain kun tilauksesta isovanhempien mukaan mökille "hoitoon" missä se muutenkin tapaa olla aina melkein koko kesän kun saa juosta irrallaan ja vaarille se on niin rakas koira :) huh edes yks helpotus mut pahinhan toi muksu on mua rasittamaan :D
onneksi mies on siihen juhannukseen asti enään tuolla kaukana töissä ja sitten jääkin tänne lähemmäs hommiin.Onneksi pomo ymmärtää kuitenkin.

Ja nyt päikkäreille..hohhoijjaa..

RP 30+6
 
Täällä ollaan ihan yhtenä kappaleena ja ennallaan edelleen. Yritän ajatella taloudellisesti tän asian, eli tavallaan saan kivan rahasumman (miehellä mukava veroton päiväraha tulee joka päivältä, jonka on poissa kotoa) seuraavan viikon jokaiselta päivältä, jonka pysyn vielä koossa! ;) Vähän niinkuin kärvistelis päivän kerrallaan rahasta! Kyynistäkö?

Kiva kuulla vauvautuneidenkin kuulumisia! Onneks kaikilla tuntuu menevän mukavasti.

Eilen oli neuvola, ei mitään kovin ihmeellistä, niitä lisälyöntejä taas kuultiin (eri neuvolantäti kuin yleensä), mutta koska viime viikolla Taysista antoivat selkeästi ymmärtää, ettei tarvi sen takia enää tulla, niin eipä sit siinä kai mitään.

Toissayönä oli vähän menkkamaisia tuntemuksia, ja siitä ilmeisesti alitajunta innostui, kun näin koko yön synnytysunia... Meijän äitikin oli nähny unta, että synnytin (helposti) 59 cm pitkän ja 4,3 kg painavan vauvan! Auts. I hope not. :$


Armi + (toivon mukaan edelleen "sievän kokoinen") Pulla 39+3
 
Hei. Näin pikaisesti tuli ilmoittamaan että meille syntyi 6.6. tyttö! Mitat pienellä neidillä oli 2940g ja 47,5cm. Viikkoja tuossa vaiheessa oli 36+2. Ensin oltiin sokeriseurannassa ja nyt sit keltaisuuden vuoksi valohoidossa. Kirjoittelen paremmin kun kotiudutaan :)
 
Onnea jauhopeukalo! :)

Täällä paikat visusti kiinni lääkärin mukaan että kaikki ok :) jostain syystä nyt se vain käyttää tilansa hyväksi ja puskee päällänsä kohdunsuuta,mutta onneksi ei ole tehnyt mitään avonaiseksi.Pyrki välttämään vaan sellaisia asioita joista niitä supistuksia tulee.Mutta niitä nyt voi tulla vaikka makoillessa.Mutta seuraavan kerran sitten 35-36 viikolla tarkistus niin katsotaan joko silloin on puskenut paikat auki :)

RP
 
Synnytyskertomus Olin sunnuntaina tosi kipee lantion seudulta ja maanantaina huomasin ett on paljon helpompi istua autossa ja hengittää ku ennen, eikä maha-asukkikaan enää potkinu pahasti kylkiluihin. Maha oli myös selvästi laskeutunu alas. Tiistai-iltana meni sitten vedet kymmenen aikaan, vielä ei ollu suppareita. Mikään kiire sairaalaan meillä ei siis ollu ja mielellään olinki kotona pitempään ku vesi vuoti tiputtamalla ja välillä valahtamalla. Soitin kylläkin sairaalaan ja varoittelin tulevasta. Kävelin kylpypyyhe taiteltuna haaroissa, side ei pitänyt niitä valahteluja. Sairaalaan saavuttiin seuraavan vuorokauden puolella (säästettiin 30e!)

Käyrällä olin ensin tunnin, jonka jälkeen mies lähti nukkumaan vanhempiensa luo (ei uskaltanu lähteä kotiin jonne olisi ollu n.50km matkaa). En ollut auennut vielä oikein nimeksikään. Puol tuntii sen jälkeen ku pääsin käyrältä pois alkoi supistukset 10 min välein ja puolen tunnin päästä siitä alkoi jytkimään 5min välein. Kuuntelin sitä puol tuntii jonka jälkeen kutsuin hoitajan joka antoi kipupiikin lihakseen, sain torkuttua sen avulla n.40min.

Mieheni tuli paikalle ja ilmoitettuani haluavani ammeeseen, laitettiin käyrälle joka sitten venyi vauvan uneliaisuuden vuoksi (odottelua kesti yli tunti joka oli yhtä tuskaa). Noustuani seisomaan alkoi vauvan sykkeet paranemaan ja lopulta voitiin lähteä kohti ammetta. Matka käytävän toiseen päähän oli tuskainen, alussa tuli supistus jonka aikana mieheni tuki minua, loppumatkan yritin sipsutella mahd. nopeasti jotta pääsisin nojaamaan johonkin muuhun. Vaatteista päästyäni eroon saapui labrahoitaja joka otti vielä vasta-aineet ja jonkin muun verinäytteen. Sen jälkeen pääsin ammeeseen. Olin ennen ammetta auki nihkeesti yhdelle sormelle. Ammeessa lilluin n. tunnin jonka jälkeen pyysin miestäni kutsumaan kätilön. Ammeesta päästyäni sängylle hän totesi olevani 5cm auki, sitten mietittiin kipulääkitystä. Päädyin epiduraaliin. Siirryttiin toiseen synnytyssaliin jossa sitten selvisi että anestesialääkärillä menisi yli puol tuntia ennen kuin kerkiäisi. Päädyttiin kokeilemaan kohdunkaulan puudutusta, jonka tuli sitten laittamaan sama gyne joka oli meijän pientä alkoita siirtämässä ICSIssä ja ultraamassa 7 raskausviikolla. Puudutus auttoi hyvin ja olin kivuton tuntien kyllä supistusten paineen. Anestesialääkärin tultua päästtiin laittamaan spinaali epiduraalin sijaan koska olin auennut jo 8 cm:iin. Sain puudutuksen laiton aikana kaksi supistusta jotka oli helppo kestää puudutuksen avulla

Kahentoista aikaan olin jo täysin auki ja aloitin passiivisen ponnistuksen. Klo 14.14 näki tyttäremme päivän valon. Lastenlääkäri tarkasti tytön heti syntymän jälkeen ennenaikaisuuden vuoksi ja antoi ruokintaohjeiksi 20mlx8.

Istukka oli epämuodostunut, mutta kerta se oli tehtävänsä hoitanut mallikkaasti ei lisätutkimuksille ollut aihetta.

Erinomaisen kätilöopiskelijan ansiosta selvisin pahimmilta repeämiltä, kolme pientä pintanirhaumaa tuli jotka tikattiin nopeamman parantumisen vuoksi.

Perjantaina päästiin siis pois sokeriseurannasta ja näytti että oltaisiin päästy jo lauantaina kotiin, mutta keltaisuuden takia päättivät pitää vielä yhden yön, saatiin perhehuone. Sunnuntai-iltana tyttö laitettiin valokaappiin puoleksi vuorokaudeksi. Siitä seurasivat verikokein vielä puoli vrk, jonka jälkeen päästiin tiistaina kotiutumaan. Tyttö nukkui ensimmäisen yön kotona paremmin kuin mitään muuta yötä sairaalassa.

Sanoisin että helppo ja tyytyväinen lapsi on... Tietää että nyt ollaan kotona :)

Ostettiin kaupasta lava NANia varmuuden vuoksi, mutta omilla maidoilla ollaan pärjätty, kiitos pintapumpun!

Suosittelen ammetta avautumisvaiheessa kaikille!
 
Kiitos, Jauhopeukalo, synnytyskertomuksesta, niitä on aina mielenkiintoista lukea.

Täällä ei mitään tietoa synnytyksen alkamisesta. Tänään on ollut oudon vetämätön olo, koko ajan vain haluais pistää pään tyynyyn ja torkahtaa. Tuskinpa mikään synnytyksen merkki on tuo kuitenkaan! :D Päätettiin lähteä elokuviin nyt illalla, kun sitten voi hetki mennä ennenkuin seuraavan kerran yhessä päästään. Toivottavasti pysyn hereillä siellä... Mies siis palasi työreissultaan eilen, joten eipä tarvi sitä jännittää enää, nyt sais Pulla pullahtaa uunista ihan vapaasti, heti kun vaan sopii.

Neuvolassa olin keskiviikkona, ei mitään erityistä, laittoi lähetteen yliaikaiskontrolliin Taysiin ja varoitteli, että voi pahimmassa tapauksessa mennä juhannuksen jälkeenkin. Täh? Mullahan on juhannuksen jälkeinen maanantai jo 42+0!! Eiks sillon jo pitäis alkaa käynnistelemään...? No, toivotaan, että saan sen ajan ens viikolle kuitenkin.


Armi ja Pulla Pullero (40+5)
 
Ilmoittaudun mukaan.. kun luin teidän kirjoituksia ja huomasin montakin "tuttua" nimimerkkiä lapsettomuushoitojen ajoilta..

1nainen.....3.ICSI...........esikoinen.......30v ......02.07.12 tyttö

Tähän asti mennyt kaikki hyvin, huomenna alkaa viikko 39 joten melko jännäksi käy:)
 
Täällä huomattu eilen limatulppaa tuli sen verran iso klöntti että ei voinut erehtyä :D jotain siis on nyt alkanut tapahtumaan tuolla alapäässä viime viikkoisesta..mutta eihän tuo limatulppa mitään merkkaa,että synnytys lähtis käyntiin etuajassa mut hyvä tietää että paikat valmistautuu :D

ei ole armillakaan enää pitkä!vauveli ajatteli että parempi pysyä pitkään sisällä että iskäkin pääsee mua katsomaan kun näen päivänvalon :) kyllä se sieltä juhannuksena viimeistään tulee :) jos ei ole jo tullut :D

Fyysisesti on rankkaa tuon riiviö pojan kanssa,kun yksin pitää arjet olla miehen reissutyön vuoksi..ja välillä henkisestikin kun ei saa nukuttua.Tietenkin se joku lelu on aina sängyn alla ja äidin pitää pikku mahalla se sieltä kaivaa ettei yks saa raivaria :D tai äiti saa raivaria :D meillä siis uhmaillaan sekä äiti että poika :D..kyllä välillä on miettinyt tuliko liian pieni ikäero kun vajaat kaks vuotta,mutta sitten hyvä se on kerralla kaikki käydä kun alottaa alusta kun toinen on jo tarhaikänen..mutta ehkä se tästä sitten kun saa vauvan pois masusta niin itselläkin on paljon helpompi olla ja päästään siihen vauva-arkeen :)

Mua ei sitten yhtään huvita tehdä mitään siis niin kun vauvajuttuja :D se oli esikoisen aikana sellaista hössötystä jo puolesta välistä.Oli jo tähän aikaan kaikki rätit sun muut hommattu.Nyt ei pääse edes alkuun :D Pinnasänkyä ei olla ehditty edes purkaa kun toinen raskaus tuli ilmi..esikoisella ollut jo oma sänky 1-vuotiaasta asti,kun jostain syystä ei nukkunut hyvin pinnasängyssä..no eiköhän tässä ehdi vähän sisustamaan ennen kun vauva syntyy :)

RP 32+4
 
Täällä kärvistellään edelleen. Itse asiassa en enää edes ajattele koko synnytystä! Jotenkin tosi hassu tuntemus, mutta laitoin vain itseni sellaseen "tulee kun tulee" -moodiin ja meen vain päivä kerrallaan. Aina aamuisin kun herää, olo on kuin siinä Murmelin päivä -elokuvassa, kun taas on yks yö menny, eikä mikään oo muuttunu. :D Tuntuu ihan absurdilta, että kaiken tän odotuksen jälkeen tosiaan viikon kuluttua oon vähintään käynnistyksessä tai todennäköisesti jo vauva sylissä. Ei pysty käsittämään...

RP, niinhän mäkin vähän aikaa riemuitsin siitä limatulpasta ym. Mitäs siitä nyt onkaan, neljä viikkoa, kun sitä limaa tuli? ;) En usko mihinkään ennusmerkkeihin enää. Sitten kun vedet valahtaa tai ryömin lattialla supistuskivuissa, uskon, että alan synnyttämään! Sitä odotellessa!

Ihailen kyllä niitä, jotka jaksavat esikoista hoidella tässä sivussa, ite kun ei meinaa päästä tuolista ylös ja kävelykin on aikas tuskallista. Ei voi kuin toivoa, että jos vielä toisen vauvan saa aikaiseks, olis raskaus helpompi tai synnytys hieman aikaisempi kuin nyt...

Jos ei tuu tänään kutsua postissa sinne Taysiin yliaikaiskontrolliin, pitäis varmaan soittaa ja kysyä. Pelottaa, että se kontrolli olis oikeesti vasta ens viikolla!

Armi ja Pulla (41+1)
 
Huh, postipoika toi kutsun Taysiin "synnytyksen käynnistyksen suunnitteluun" torstaiaamuksi. Saa nähä mitä ja millä aikataululla ne aikoo sitten toimia... Mukavampi tietty olis, jos ihan ittekseen tulis nyt kuitenkin...
 
Minä täällä ittekseni juttelen...

Tänään oli yliaikaiskontrolli, lääkärin mukaan "vaikutti lupaavalta", kohdunkaula pari senttiä, pehmeä, kahdelle sormelle auki, lääkäri irrotteli kalvoja reippaasti (käsi sunnilleen kyynärpäätä myöten se kaiveli..) ja uskoi/toivoi, että syntyy itestään nyt juhannuksen aikaan. Maanantaiks varattu kuitenkin jo käynnistys. :x Voi voi, kun haluaisin niin, että tulis ilman mitään apuja. Kokoarviossa oli yllättävän pieni (3,4-3,6 kg), kun olihan se jo sillon 4,5 vkoa sitten arvioitu 2,9-kiloiseksi. No, saa ny nähä, meneehän noi arviot välillä ihan mettään...

"Mukavasti" jomottaa nyt tuolla alavatsassa sen kaivelun jäljiltä, nähtäväksi jää tuleeko isompia seurauksia ja jos tulee, kuinka pian. Sitä odotellessa taidan mennä syömään mansikoita ja jäätelöä. :) (Ei enää kiinnosta raskausdiabetesruokavaliot...)

Armi ja Pulla Pullava (41+3)
 

Yhteistyössä