2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Juu pakatkaa sairaalakassit. Mä jäin polilta suoraan sairaalaan. Kohdunkaula on lyhentynyt ja mun kivut olivat supistuksia. Nyt täyslepoa, ei edes vessaan saa mennä. Ja lääkkeitä monta sorttia. Vauvat voivat hyvin, joten ehkä tässä vielä hetki kuljetaan kimpassa. Itselläkin olo on rauhallinen. Kyllä tässä hyvin käy.
 
Engeli, oho! Hurjasti tsemppiä sinne! Sinulla on ihana mielenrauha ja se on varmasti vauvoillekin hyväksi! Nyt vaan odotellaan mitä tuleman pitää, onneksi olet hyvässä hoidossa siellä sairaalassa!

AdAstra, oli varmaan jännittävä aamu! Teidän pikkuinen voi tulla jo pian! Jos nyt pysyisi vielä reilun viikon verran niin olisi sitten täysiaikainen.

Mollis, mullakin tuntuu sekä pää että peppu kyljissä jatkuvasti, kun Pikku-O viihtyy edelleen viistossa. Pää on oikealla alhaalla ja peppu vasemmalla ylhäällä. Sitten pikku jalat vielä polkee mun keuhkoja, että henki ei tosiaan aina meinaa kulkea. Mutta ihana on olotila, kun tietää että oma vauva siellä mellastaa! :heart:

DQ, suunnitellut sektiot tehdään yleensä n. viikkoa ennen la:aa. Veikkaisin siis että joulunalusviikolla saadaan Pikku-O maailmaan, niin uskomattomalta kuin se tuntuukin. :xmas: Tarkempi tieto saadaan sitten synnytystapa-arviossa, johon on enää reilu viikko! Mä olen myös kuullut kehuja noista Bravado-liiveistä, täytynee mennä tuonne keskustaan kokeilemaan sellaisia.

Hyvä Millis että sulla rauta-arvo lähtenyt nousuun!

On: Tänään oltiin neuvolassa. Sf-mitta oli 34cm, siis vähän yläkäyrän yläpuolella ja neuvolan täti (se ihana uusi! :)) sanoi taas että vaikuttaa pitkältä vauvalta. Kaikki oli muuten mallillaan, mutta rautaa joudun taas ottamaan. Hemoglobiini oli laskenut 112:een. Ostin nyt Iron Vital F-mehua ja 2vk:n päästä katsotaan onko noussut. Jos ei, niin sitten voi olla että pitää ottaa joku rautalääkitys vielä lisäksi joka toinen päivä käyttöön. Mutta ei enää sitä Obsidania, joka oli ikävä vatsalle! : / Kovasti neuvolantäti suositteli punaisen lihan, ruisleivän ja kananmunan syöntiä, jos saisi niillä arvoa ylemmäs. Mulla vaan on raskausaikana liha aina välillä etonut sen verran että en ole voinut syödä sitä, mutta katsotaan nyt.

Olen vaihtanut verhoja ja tyynyjä ja tehnyt sellaista pientä sisustelua täällä alakerrassa. Piristävää! Myös koira piristyi sen verran että söi yksin ollessaan reiän uuteen Pentikin tyynyliinaan! Se ei ole piiitkään aikaan tehnyt mitään tuollaista... Mutta hyvä kuitenkin että vain yhteen eikä useampaan.

Pikku-O:lle on vielä muutama asia ostamatta ja turvakaukalon ym käyttöä pitäisi vähän tutkailla. Jos tulee äkkilähtö ennen sitä, niin mies saa sitten hoitaa nuo itsekseen. Aika menee niin äkkiä, en ihan vielä ymmärrä että kohta raskausaika on ohi.

Ps. Sitten kun vauvat ovat syntyneet, niin tehdäänkö oma pino odotuspuolelle? Ei varmaan kovin aktiivisesti ehdi kirjoitella, mutta olisi kiva kuulla kuulumisia silloin tällöin!

Neela ja Pikku-O, kohta 35+0
 
Viimeksi muokattu:
engeli oho! Voimia nyt sitten vaan vuodelepoon, koitahan saada aikasi kulumaan! Toivottavasti nappulat malttavat pysytellä vielä jokusen viikon kohdun lämmössä, niin olisi helpompi alku sitten tällä puolen! Ihailtavan rauhallinen kyllä olet.
Millis toimiko sulla istukka loppuvaiheessa ihan normaalisti tai tiedätkö syytä, miksi paino oli lisääntynyt niin vähän vimpoilla viikoilla? Mulla tää diabetes voi aiheuttaa istukan kalkkeutumista ja siksi sitäkin seurataan. Eilen toimi ainakin normaalisti.
Neela toivon, että mehu auttaa rauta-arvoihin! Mäkin ostin olkkariin uuden verhon, kun saatiin vihdoin viikonloppuna ikkunat pestyä. Mäyräkoirilla on todistetusti hyvä maku, meidän mäykky söi yks päivä angorahuivin :) Meidän vanha rouva siis, joka yleensä vain syö ja nukkuu.
Vähän haikeena suhtaudun kanssa pian loppuvaan raskausaikaan. Vielä kun pari viikkoa pysyisi sisällä, niin ehtisi kerätä vähän lihaa luitten päälle ja syntyisi yli kolmekiloisena. Itse olen ollut 50 cm ja 3420 g eli hyvin keskiverto vauva. Miehen syntymämittoja en tiedä, nyt aikuisena on melko kookas 188 cm ja yli sata kiloa.
 
Viimeksi muokattu:
MITÄ MITÄ? engeli voi jestas...pyydä niitä laittamaan pariks viikoks tulppa =) Tsemppiä muru ja muruset :heart:

neela, pieni pesänrakennusvietti sielläkin :whistle: Nuo koiralapset on kyllä ihania...joo meilläkin poika söi ilmeisesti iltalenkillä jotain paskaa sillä sain tuta yövalvomisista viime yönä. Pojan massu huusi hoosiannaa kolmeen saakka. Masu oli niin pipi että ei voinut edes paikoillaan maata. Ryömi eteenpäin ja pihalla söi ruohoa. Yritin olla sille hyvä emo ja suihkutin peräaukkoa (no kyllä vaan!) jotta HOMORIPULI tulis ulos...olo oli vähän kuin vauvan kanssa...kakkaa odotellessa ja masua kivistäessä. No, tulihan se sielä sitten ja nyt taas elämä on yhtä iloa, sekä mammalla että hänellä. Todellakin tehdään oma pino sitten synnyttäneille! Sovitaanko että ken ekaks poksahtaa, perustaa ;)

Millis, teille siis tullut about neljässä viikossa loppuraskaudessa jotain 600g? Mitäs sanot meidän Keijon 400g:sta 1,5viikossa...? Mä en tajuu...No, nyt yritän pitää pään kylmänä.

Nyt suuntaamme perhevalmennukseen Nro.2., jossa tänään luvassa imetys- ja parisuhdeasiaa. Mieheni, olehan hereillä :D

Tänään neuvolassa kaikki hyvin ja sokerirasituskin tänään 31+1 sama kuin silloin viikolla 26! Eli konvehtien mättäminen jatkuu. Kahdessa viikossa painoa oli tullut vain 250g. Sf 27. Raivotarjonta. Neuvolatäti tunsi pienen jalkaterän kyljessäni. Ihan hassua. Meidän Keijolla on jalatkin! :D

Ostin muuten jo piparitaikinaa pakkaseen. Aion tehdä joulukuuseen paksuun kultaiseen silkkinauhaan jokaiselle meidän perheenjäsenelle omat sydänpiparit. Keijo saa isoimman ja hienoimman :)

Mollis ja Keke 31+1
 
Viimeksi muokattu:
Engeli – ihan upeaa, että olet noin rauhallinen, vaikka tuli yllätyksiä vastaan. Ja niin on hyvä ollakin, olet ihan takuulla hyvissä käsissä (lääkärien, hoitajien & korkeammassa kädessä) ja viikkojakin on kuitenkin jo ihan kohtuullisesti. Toivottavasti saat ajan kulumaan siellä vuodelevossa ja tilanne rauhoittuu! Voimia ja halauksia :hug:

AdAstra – mä katsoin jokusen jakson sitä Sydänääniä, mutta vasta sen jälkeen, kun plussa oli tullut. Hoitojen aikana ei oikein kyennyt katsomaan tollasia juttuja... Löytyisiköhän ne vielä näkemättömät jakost jostain netistä? Nyt tuntuu kiinnostavalle nähdä erilaisia synnytysohjelmia, sattuneesta syystä ;) Eilen oltiin parin kaverin kanssa katsomassa Kate Reddy –leffaa, aika hauska elokuva lasten ja töiden kanssa tasapainoilusta (osa jutuista tuntui kyllä itselle tosi tutuilta jo nyt ja varmaan sitten joskus töihin palattua vielä enemmän...) ja en kyllä olis halunnut nähdä sellaistakaan, kun lapsettomuusongelmat oli vielä päällä. Taas tuli siitäkin niin onnellinen ja kiitollinen olo, että saa olla tässä tilanteessa. Ihanaa, että sulla on energinen vaihe päällä :) Mulla on kans nyt ollut ihan energisiä päiviä, kun olen pari yötä nukkunut hyvin. Hyvä, ettei sulla vielä ollut tullut lapsivettä, vaikka loppu joka tapauksessa pian häämöttääkin. Mulla kyllä myös alushousut kastuu tiheästi, mutta oman tulkintani mukaan se on vaan runsasta valkovuotoa.

Sairaalakassin pakkaamisen kanssa on kyllä laiskottanut ja pahasti : / Olen tehnyt listan asioista, joita pitää ottaa mukaan, mutta en saa niitä kasattua. Ja monia juttuja tässä tarviikin vielä matkan varrella. Luotan siihen, että olen kokenut pakkaaja :D ja vaikka työmatkoillekin lähtiessä olen tottunut laittamaan kamat kasaan 5 minuutissa aamulla lähtiessä... Voi tietty olla ylioptimistista ja vähän eri tilanne, jos kärsii kunnon supistuksista ja samalla pitäisi jotain kassia pakkailla ;) Ehkä kunnostaudun tässä joku päivä.

Mollis – huippua, että sokerit ovat edelleen kunnossa! Mä olen ymmärtänyt, että nuo ”tieteellisemminkin” eli ultraamalla tehdyt kokoarviot on aika epäluotettavia, eli oisko noi suht isot liikkeet siitä johtuvia..? Sä olet saanut hyvää harjoitusta vauva-aikaa varten koiran kanssa ;) Et harkinnut kokeilla vaippoja haukulle :D

Neela – ehdottomasti jatketaan juttua sitten vauvojen synnyttyä. Voi olla tosiaan vähän hektisempää elämä silloin, mutta kiva olis jatkaa jutustelua tutun porukan kanssa. Kyllä pienetkin sisustusjutut aina kummasti piristää, koiraakin näköjään siellä :D Meillä vauvan huoneen sisustuksesta on siis päätetty, vaikka toteutusta odotellaan ja lisäksi täydennettiin kirjahyllyä parilla lisähyllyllä. Tosi kiva, kun saa kotia kuntoon, kun töissä käydessä ei ole ollut oikein aikaa ja energiaa miettiä tällaisia juttuja, sen verran hektistä ja tietty paljon vähemmän on tullut vietettyä kotona aikaakin.

Mulla on huomenna seuraava neuvola. Saapa nähdä onko vatsa kasvanut. Jotenkin tuntuu tilanne tasaantuneen, vaikka kumarrellessa tuntuu kyllä ehkä vähän enemmän painavan. Paino on pysynyt ainakin kotivaa’an perusteella aikalailla samassa parisen viikkoa. Ihan hyvä niin, kun kuitenkin jotain 11kg on tullut. Myötätunnolla luen monen vaivoista, kun itse olen edelleen pysynyt niin hyvässä kunnossa.

Vauva möyrii välillä aika kovasti ja tietysti etenkin iltaisin, kun pitäisi mennä nukkumaan :p. Isänsä on jatkanut iltasatujen lukemista ja komentaa poikaa rauhoittumaan aina sen jälkeen :) Välillä kyllä tuntuukin, että se vähän hidastaisi menoa, kun isi pitää kättä vatsan päällä. Suloista. Mielenkiinnolla tässä sitten vaan odotellaan, että koska h-hetki koittaa – voi olla huomenna tai kuukauden päästä. Asiat alkaa olla aika hyvin kunnossa, että sikäli sopii kyllä tulla. Kyllä tässä omalla työlistalla vielä tekemistä riittää, ettei sikäli hätää. Nyt täytyy lähteä ruokaa tekemään, meillä on tällaiset vähän myöhäiset ruoka-ajat eteläeurooppalaisittain... :whistle:

DQ 37+6
 
Engeli Tsemppii sinne ja toivottavasti vauvat vielä muutaman viikon haluaa asustella masussa.

AdAstra IStukka oli jonkun verran kalkkeutunut,lapsivesihän mulla loppui eli istukka ei toiminut normisti ihan noilla loppuviikoilla. MEinaan kun katsoin niin sitten rv 37 oli vielä ollut sydänäänien vuoksi käynti niin paino oli 2.9kg. Normistihan tulee n.200g/vkolle vauvalle painoa.

uusi pino Juu sovitaan,että kuka poksahtaa ensin niin perustaa uuden pinon syntyneiden puolelle. :) Itte oon vieläkin vaihtanut kuulumisia esikoisen aikaan luodussa pinossa.

Mollis Mukavaa perhevalmennusta!!

Sairaalakassi Mä en kanssa osaa pakata koko kassia. Otin laukun jo esille ja laitoin siihen jopa jo suihkugeelin + shampoon. Noh eihän siitä periaatteessa puutu enää,kun hammasharja,tahna,hoitoaine,harja yms. Kaikki sellaisia juttuja,että saan ne laitettua sinne 15 minuutissa. Jos tekee mieli jotain herkkuja sairaalassa niin mies voi tuoda,kun tulee katsomaan meitä. Niin toi viimeksikin. :) Synnytyssalissa en kumminkaan syö mitään ja viimeksi en saanut kun vaan juoda mustikkasoppaa. Vauvan vaatteet mies tuo sitten,kun tulee meitä hakemaan.

Mulla oli tänään neuvolapäivä. Nythän siellä saa juosta jo viikon välein.

Painoa oli tullut 400g/vkolle nyt yhteensä 10,3 kg.
SF mitta oli JO 36cm...Hurjaa. Tyttöä,kun kävin synnyttämään niin oli 31cm ja masu ei edes ollut laskeutunut.

Käsikopelolla veikkasi,että nyt olisi suunnilleen 3kg. Lasketun ajan kohdilla 3.5kg.

Mä en itte henkilökohtaisesti luota noihin ultralla tehtyihin painoarvioihin yhtään. Tänään sanoi neuvolalääkärikin samaa,että ne ei oo tarkkoja. Vähänkin jos vauva pullistelee masua niin menee jo pieleen. Yksi mitta otetaan siitä. Tytöstä kun tosiaan silloin tehtiin tunti ennen käynnistystä se arvio niin eka oli 3kg ja seuraava 3.8kg. Syntyi sitten se vajaa 3.4kiloisena. Synnytyssalissa kätilö kokeili käsikopelolla ja sanoi,että ei ikimaailmassa ole 3.8kg,huomattavasti pienempi.

Täälläkin odotellaan milloin lähtö tulee. Käynnistys on kuulemma vasta näillä näkymin 27.12. Voi luoja jos tässä pitää vielä kuukausi odotella. Noh saa nähdä.

millis ja vertti 37+4
 
DQ, mulla oli ihan samat fiilikset noiden synnytysohjelmien kanssa hoitojen aikaan. Silloin olisin palanut halusta nähdä myös sen Hiljaa toivotut-leffan/dokkarin. Nyt kun sitä esitetään aika monessakin paikassa, olen tajunnut etten enää haluakkaan nähdä sitä. Ainakaan nyt. Vaikka olenkin onneni kukkuloilla, tuskan aalto viiltää jo pelkän trailerin nähdessä...Ai hitto joo: vaipat koiralle. No...ööö...ei oo tullut mieleen vaikka aika rikas mielikuvitus onkin... -> harkintaan! Mitähän äijä sanois kun tulis joku päivä kotiin ja näkis koiralla vaipat!

Hah, yks päivä huvitin itseäni pissit housuissa kun ängin koiralle äippäpakkauksen kypärämyssyn. Ilmeestä päätellen, mitä arvelette hänen olleen asiasta mieltä? Tässä kuva Aijaa.com - 9106940.jpg

Eikös valkovuoto lisäänny synnytyksenkin lähestyessä?

Addis kiitos tiedosta. Täytyypä kyttäillä svenskateeveetä!
 
Iltaa :wave:

Tänään saapui äippäpakkaus =) Pakkaus tutkittu läpikotaisin, ja nyt siirsin sen vaatehuoneeseen odottamaan parempia päiviä. Vaatteet täytyy vielä pestä, mutta ehkä mulla sitten on aikaa kun jään töistä pois.

Hah, Mollis on harrastanut samaa kuin minä :D Pukenut kypärämyssyn koiran päähän... hih, voisin lisätä kanssa kuvan, mutta se sattuu olemaan puhelimessa.

Mulla oli muuten kanssa vähän sellaiset fiilikset ennen plussaa ettei oikein viitsinyt noita synnytys, sunmuita ohjelmia katsella... mäkin olisin halunnut nähdä sen dokumenttielokuvan, ehkäpä sen vielä joskus menen katsomaan...

Täällä jo porukka alkaa odottelemaan synnytykseen lähtöä, ihanaa :heart:

Mulla alkanut sattumaan hulluna oikealta puolelta alaselkää, ja kyljestä... ei tarvi paljon edes mitään tehdä kun vetää juntturaan. Närästää 24/7, mutta muuten vointi ihan jees...
Vaunut on vielä ostamatta, ja mietinkin kannattaisko joulun jälkeisille aleille sellaisia mennä metsästämään... tuskinpa nyt mitenkään kauheisiiin aleihin edes vaunut menee, mutta poistuvat kuosit taidetaan halvemmalla myydä. Sänkykin hommaamatta, ja jotain muutakin... veljeltäni ostin pienellä summalla brion turvakaukalon telakalla. Tosi hyvässä kunnossa, ja todella jämäkän oloinen. Ollut kahdella lapsella. Ensin kyllä ajattelin, että kaukalon ostan uutena, mutta kun nyt tiedän kenellä ollut käytössä, niin säätyihän siinäkin sitten edes vähäsen. Kirppareilta olen haalinut vaatteita, ja uusiakin haluaisin vielä ostaa, mutta kohta ei pikku-J ehdi edes kaikkia käyttämään :D

Tsemppiä teille jotka olette jo lähellä synnytystä. Ihan jänskättää teidän puolesta :heart: Ja kannatan ehdottomasti sitten uutta pinoa meille =)

Nanniga & Pikku-J 25+1
 
AdAstra - kiitos tiedosta! Täytyykin alkaa sitten katsomaan niitä Sydänääniä-uusintoja, kun tulevat. Voi tietty olla, että oma synnytys on silloin jo takana (optimistina ajattelen näin ;) ), mutta varmaan asia kiinnostaa edelleen.

Millis - mulla SF-mitta 34cm. Olikos sulla eka synnytys käynnistetty? Mulla tulis 42+3 täyteen (toi on kai usein se käynnistyksen takaraja) joulupäivänä, että joskohan tarvittaessa pääsisi siihen hommaan jo ennen joulua...? Edelleen kyllä kuvittelen, että tämä syntyisi selvästi aiemmin. Vaikka viikon päästä olis ihan hyvä ;)

Mollis - joo, se Hiljaa toivotut näkyy nyt menevän leffassa, mutta ei oikein ole mullakaan halua palata niihin fiiliksiin liian paljoa. Jotain lapsettomuus-keskusteluja kyllä lueskelen vielä silloin tällöin. Valkovuotoa mulla on ollut aika plajon koko raskauden ajan, mutta ei se ainakaan ole vähentynyt nyt loppua kohden. En tykkää kauheesti käyttää pikkuhousunsuojia, mutta eipä ole kiva kulkea housut märkinäkään :p Juuri tänään neuvolassa puhuttiin terkan kanssa vähän tuosta ja että mistä tietää mikä on lapsivettä. Hänen mukaansa lapsivesi on ihan väritöntä ja hajutonta, että joskos sillä sitten pystyisi tarvittaessa arvuuttelemaan.

Nanninga - mitä pidit äitiyspakkauksen sisällöstä? Mun mielestä vaatteet on keskimäärin aika kivoja. Kiva, kun saitte hyvän kaukalon. Vois kuvitella, että jotain alehintaisia vaunuja löytyy, mutta kannattaa myös muistaa, että jos on tilattava malli, niin toimitusajat voi olla pahimmillaan parikin kuukautta.

Toivottavasti engelillä on kaikki hyvin! Samoin kuin teillä muilla. Terkkuja vaan ja sytytellään vaikka kynttilöitä näiden pimeiden iltojen piristykseksi. :wave:

DQ 38+0
 
DQMusta äitiypakkaus ihan ookoo, aika sellainen peruspaketti. Hyvä muuten kun mainitsit tuon toimitusajan... Heh, ehkä pitäs mennä kohta jo valkkailemaan.

Muuten, nyt kun joulu lähenee niin miten noiden jouluruokien kanssa? Mitä jätätte ehdottomasti pois? Mä mietin voiko itse graavattua lohta syödä? Mitä joulupöydästä nyt ei sitten kannattaisi syödä?
 
engeli täällä. Kaikki on hyvin. Täyslevolla mennään Taysissa edelleen ja lääkkeillä. Kohdunkaula oli hieman parantunut, supistukset rauhoittuneet lääkkeellä ja verenvuoto loppunut (sitäkin siis oli). Antibiooteilla jatketaan, ettei tulisi tulehduksia. Synnytystä ei ennakoida. Jos ennakoitaisiin, niin mut vietäis Turkuun. Täällä kun on keskola täynnä. Nyt vaan estellään ja siis hyvältä näyttää. Hoito on hyvää ja sairaalassaolo ihan jees, asennekysymys. Ainakin ollaan turvassa. Kirjoittaminen on vähän hankalaa, siksi tässä nyt vain tärkeimmät.

Tsemppiä kaikille.
 
DQJeps mulla on eka käynnistetty 41+4 eli suunnillee noihin aikoihin on naikkarilla se yliaikakäynti jossa päätetään käynnistyspäivä. Yleensä se on 42+2-42+3. Mä jouduin silloin jäämään heti kun vesi oli lähes loppu. Mulla syntyi tyttö 10tunnissa,vaikka käynnistettiin. Toivon,että tää tulisi ominavuin!
 
VaunuGalluppia olisin vielä kysellyt... mitä merkkiä olette ostaneet, ja miksi? Emmaljungan vaunuja ollaan ajateltu, mutta nyt olen alkanut kattelee vähän muitakin... onko jollain kokemusta Orasta? Kertokaahan siskot =)
 
Katsotaanpas, minkä verran ehtii kirjoittaa, ennen kuin esikoisen päikkärit päättyvät. Yleensä olen itsekin unilla tähän aikaan, tuntuu että väsyttää melkein koko ajan. Kaikki valmistelut on vielä ihan alkuvaiheessa, pitää alkaa nyt vauvan vaatteita laittelemaan ihan tosissaan, ettei tule mitään yllätyksiä. Pinnasänky on sentään jo hilattu makkariin.

Imetysliiveistä sen verran, että minusta on parempi, jos ainakin yhdet tai kahdet on jo valmiina ennen vauvan syntymää, koska ei välttämättä heti pääse liiviostoksille. Oon suosinut sellaisia joustavia malleja, joissa rintojen koon vaihtelu ei juuri haittaa. Tietysti ne ei sitten tue rintoja kovin tehokkaasti. Imetyspaitoihin oon ollut vähän pettynyt, tilasin esikoisen aikaan pari paitaa netistä, mutta kumpikaan ei ollut kovin hyvä. Toista ei voinut käyttää imetykseen ollenkaan ja toinenkin istui huonosti, vaikka imetys sinänsä onnistuikin.

Mulla on joku outo viehtymys synnytysohjelmiin, katselin Vauvan tarinoita jo esikoista odottaessa ja nyt uudelleen aina välillä, kun ehtii ja muistaa. Sydänääniäkin piti katsoa. Ohjelmat on minusta samalla jonkinlaista synnytysvalmennusta. Vaikka kaikki synnytykset on erilaisia, ne onneksi päättyy hyvin.

Jaksamista kaikille isojen ja pienien vaivojen kanssa pinnisteleville ja erityisesti engelille sairaalaan! On tämä aika mennyt hurjaa vauhtia, kohta alkaa vauvoja putkahdella maailmaan, vaikka tuntuu että vasta äsken oltiin ihan alussa.

mapunen 36+0
 
engelille ja pikkuisille terkkuja sinne sairaalapetiin! :heart:

DQ, onnea eilisistä 38-poksumisista. Sehän tarkoittaa sitä että vauva on valmis :) Aivan mahtavaa!

nanniga, Oran vaunut ei ainakaan varmaan ihan paskimmasta päästä ole kun ovat kotimaiset. Mä olisin niitä varmaan vielä vahvemminkin harkinnut jos Emmaljungan valkoiset vaunut eivät olisi kolahtaneet "täydellisinä". Jouluruoista: mä jätän graavikalan kokonaan veks. Oon kyllä lukenut että jos on taatusti tiskissä tuore ja itse graavaa, ei mitään ongelmaa ole. Lisäks jätän mädin veke. Ei kai siinä menussa sitten muuta ookaan mitä pitäis välttää?!? Paitsi joku lipeäkala mitä ei vissiin muutenkaan täysjärkiset syö? Jaa niin joo, yks ilta kyllä mietin tota rosollia (ilman silliä). Sehän on eines? Uskaltaako sitä syödä? Siis Saarioisten äitien valmistamana? Glögeistä kannattaa varmaan suosia sitä "tiiliskivi-mallia", ei tiivisteitä koska niissä on eniten mömmöjä (e-koodeja tai jotain). Muita vinkkejä?

mapusellekin heipat, sullakin viimeisiä viedään :wave:

Tänään Keijo sai sitterin. Ihana yksvärisen vihreän, valkoisella rungolla.

Mollis ja Keke 31+3
 
jouluruoat: Itte oon jättänyt vaan kalan pois,muuten syönyt kaikki systeemit. Glögiä oon juonut tiivisteenä sekä toisena versiona.

Meillä on nyt tosi vaaleat emmaljungan vaunut ja ratasyhdistelmä ja voin sanoa,että oli aika iso virhe ostaa vaaleat. Nyt tässä vaiheessa,kun lapsi on hiekkalaatikolla yms niin vaalea väri on kaukana tuosta ratasosasta. :( Itse vaunut ei oo mennyt miksikään,mutta rattaiden kankaat on pakko pestä jossain kohtaa.
 
Heh, en taida olla täysijärkinen kun syön lipeäkalaa :p Ajattelinkin, että tänä jouluna taidan sen sitten jättää väliin. Kai muuten noita saarioisten porkkana-ja perunalaatikoita voi syödä? Heh, onkohan tää tätä hysterisointia? :LOL: Vai pitääkö alkaa laatikoita itte vääntämään.... heh, tänä jouluna ajatettelin istua vain valmiiseen pöytään. Luotan siis siihen, että joku ne ruuat tekee ;)
 
nanniga, kyllä mä ainakin vedän kitusiin Saarioisten äitien laatikoita. Nehän menee kuitenkin uuniin niin pahat peikkopöpöset kuolee :)

Millis, mä voin jo valmiiks uskoa että oli iso virhe valita se valkoinen. Muttakun Mollis halus valkoiset vaunut. Mies pilaa ne salettiin ihan vittuuttaan...No, mä ostan sit sille omat törkyvaunut ja itse edustan pojan kanssa valkosilla...:p
 
Huomenta!
Mollis oli pukenut koiralle myssyn :) Meillä tytöt on jo ihan kuonot noopeina omista Hurtta-mantteleistaan, mitäköhän sanoisivat vauvanvaatteista...
Engeli hyvä juttu, että tilanne alkaa rauhoittua.
nanniga me ostettiin käytetyt Emmaljungat, kun halvalla saatiin, mutta on nen Oratkin varmaan hyvät. Niihin sai muistaakseni valita itse kankaat. Joku Oran malli oli tosin mun mielestä tosi raskas työntää.
mapunen onhan tää esikoisen odottaminen luksusta, kun voi vaan keskittyä itseensä ja lepoon:)
Jouluruoat muistakaa olla syömättä homejuustoja, ne ainakin meillä kuuluu normaalisti jouluherkkuihin. Aijai, kun sais lasin kunnon punaviiniä ja palan hyvää juustoa...:p Miehen kanssa yritettiin korvaavaa settiä alkoholittomalla punaviinillä ja Valion kengänpohjajuustoilla muutama viikko sitten, aika ankeeksi jäi.
Kyllä eineksiä varmaan voi syödä, jos muuten tykkää.

ON: nytkö ne vaivat sitten alkaa: väsyttää, pissattaa ja närästää. Onneksi ei ole enää montaa viikkoa jäljellä.

Adastra ja Viuhkeli-vouhkeli 36+2
 
mollis Meillä minä myös halusin vaaleat. =) Mies yritti kaupassa mulle silloin ehdottaa muita värejä ettei lika näy heti..mutta sitä kun jotain haluaa niin minkäs sille voi. =)

Saarioisen laatikot täälläkin menee alas. =) Niin meni tytönkin aikaa. Toivon kyllä,että oon jo synnyttänyt siinä vaiheessa.


millis ja vertti 38+0 :heart:
 
Tervehdys! Tapsa syntyi rv 38+6 21.11. klo 15.53, painoa 3440g ja pituus 49,5cm. :heart: Synnytys alkoi lapsiveden menemisellä sunnuntaiaamulla ja siitä sitten suunnistettiin sairaalaan. Koko sunnuntaipäivä meni odotellessa, vaikka säännöllisiä supistuksia olikin. Yöksi mut siirrettiin osastolle odottelemaan ja yö oli kyllä aika tuskallinen.. Aamulla takaisin synnytyssaliin, käynnistystippa valumaan parin tunnin odottelun jälkeen ja siitä se huutaminen sitten alkoikin.. :D Jossain vaihessa laitettiin epiduraali ja parissa tunnissa kohdunsuu aukes kolmesta sentistä yhdeksään ja voi aloittaa ponnistamisen. Ilokaasua tuli vedettyä niin paljon, että joutuivat varmaan tilaamaan jonku tankkiauton täyttämään varastot.. :rolleyes: Ponnistusvaihe oli lyhyt, 13 minuuttia. Illalla meidät siirrettiin sitten osastolle perhehuoneeseen ja nyt ollaan oltu pari päivää kotona. Ihanaa, pelottavaa ja ihmeellistä.. :heart: Kovasti voimia kaikille, loppuvaiheissa rupeaa jo moni olemaan! :hug:
tässä lyhyesti vähän meidän kuulumisia, tuun kertoilemaan sit lisää paremmalla ajalla. :) Isla ja Tapsa
 

Yhteistyössä