2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Huomenta ihanaiset!
Meikäläinenkin nyt sitten virallisesti kotona hamaan tulevaisuuteen... maanantaihin asti saikkua ja tiistaina alkaa äippäloma! Töihin sitten ehkä joskus vuonna 2014 :) Menen kyllä vielä käymään töissä, vien avaimet ja opekokoukseen pullaa ja haen omat tavarani pois. Insuliinit aloitettu, ihan kuin Puregonia pistäisi, samanlainen kynäsysteemi eli ei lainkaan vaikeaa. Lääkäri ei ultrannut ja oli sitä mieltä, että vatsat kasvaa eri tahtiin ja raskausdiabeetikoilla ei yleensä vauvan kasvun suhteen ongelmia ole, siis ainakaan, että liian pieneksi jäisi. Neuvolassa tuntuvat vain tuijottavan käyriä. Pitäisi kai minunkin ymmärtää lopettaa vertailu toisten vatsoihin, olen nyt kolme kertaa ollut osastolla ja jokaisella kerralla siellä on ollut käynnistykseen tulijoita eli muutaman päivän sisään synnyttäviä ja heidän vatsojensa koot ovat vaihdelleet keilapallosta fysiopalloon ja kaipa sitä jokaisesta mahasta silti vauva on ulos tullut!
Dq mekin katsottiin synnytysvalmennuksessa video, jossa kaikki meni liiankin hyvin. Kätilö tosin sanoi, että videolla oli uudelleensynnyttäjä ja silloin kaikki yleensä menee vähän nopeammin. Mulle tuli sen kerran jälkeen vähän sellainen olo, että "voiko tämän kaiken vielä perua?"
Neela meilläkin on äiti käyttänyt kestovaippoja, muistan itsekin niitä vaihtaneeni kuusi vuotta nuoremmalle pikkusiskolleni. Ja nyt samainen pikkusisko jo himoitsee vaaleansinisiä vauvanvaatteitani, heille kun annettiin poikalupaus ja itse menin kesällä muutaman vaaleansinisen vaatekappaleen ostamaan, kun me niin kovasti poikaa toivoimme.

ON: piti mennä tänään miehen kanssa katsomaan uutta sohvaa, mutta mies hälytettiinkin vapaapäivältään töihin, kun joku oli sairastunut. Eli taitaa mennä tenttiin lukiessa tämä päivä.

Adastra ja viuh-viuh 31+6
 
Anteeks nyt tulee vaan meidän omia napoja :ashamed:

Oltiin eilen 4D:ssä vastaanotolla 2h. Lääkäri oli tooodella perusteellinen. Keijolla oli kaikki oikein mallikkaasti, munuaisaltaista ja aivokammioista (?) varpaanpäihin. Ei saatu hyviä kuvia koska ekan tunnin poika nukkui ja toisen se piteli käsivarsia naamarin edessä. Sitten kun kädet hetkeksi kaikkosivat kasvojen edestä, napanuora pompsahti eteen...No, kyllä siis heikohkoista kuvista näkee että pojalla oli isin nenä ja meiltä perityt, lääkärin sanojen mukaan, komeat pusuhuulet...

Anysway, mieli on maassa sillä poika painoi JO 1355g!! :O Ihan tosi paljon. Mitattu reisiluusta, masun ympäryksestä ja pään ympäryksestä. Ei oo sokerivauva, vaan "vaan iso". Kuulemma 90% tämän vaiheen sikiöistä on pienempiä :| Mä olen tolaltani. Jostain syystä. Eikä helpota synnytyspelkoakaan. No, onhan se synnytystapa arvio sitten 3vko ennen laskettua aikaa mutta...:'(

Poika vastasi koneiden mukaan näillä viikoilla 27+0 jo 28+6 kokoista vauvaa...:x

Voi perse sentään suoraan sanottuna. Mä olen painanut 3000g ja mies suht saman. Mikä elefanttisyndroomasta kärsivä meidän pojasta on tulossa? 2012-luvun elefanttimies? Maailman nähtävyys. Luoja.

Oonko (siis oon varmaan) ihan kahjo ja höhlä. Lääkäri ei ollut tässä vaiheessa huolissaan, mutta...APUA. Siis tiedän että olisin huolesta soikeana jos olis päivissä jätätystä ja pelkäisin heikkoa istukkaa, mutta...Ja nythän tiedämme että istukka toimii todella hyvin. Lapsivetta normaalimäärä ja vauva voi hyvin.

Anteeks omanapaisuus ja kiva että teillä on kaikki reilassa :heart:

Mollis ja Keijo 27+1 +++++++++++++
 
Mollis älä huolehdi, ehkä Keijo vaan sattuu olemaan potra poika, pojat kai yleensä onkin vähän isompia. Nyt varmasti saat sen haluamasi sektionkin helpommin, tuskin kenenkään on pakko isoa vauvaa väkisin ensin alakautta yrittää. Eikä ne käyrät ja arviot aina pidä paikkaansa.
 
Mollis älä huolehdi turhaan, me oltiin 4-D:ssä vkolla 26+2 ja silloin painoarvio oli 1000g ja mitat heitteli siis välillä 25+5-27+3.. ja lääkäri ei ollu mitenkään kovin huolissaan. Mut eikö ollu ihanaa kun saitte ihailla Keijoa pitkään? :D Mä en olis ainakaan malttanu lähtee mihinkään. Ja samoin meillä Tapsa oli ihan isänsä näköinen.. :O ja jalkojenvälikilluttimetkin näkyi varsin selvästi. :D
Hyvä kyllä kun pääset tohon synnytystapa-arvioon, täällä ei varmaan edes tehdä mitään tollasta.. tai ainakaan ei oo ollu mitään puhetta ja rupeaa tässä aika käymään vähiin.. :)
Isla ja Tapsa 35+1
 
Oi Addis, nyt se virallinen odotus sitten alkaa :heart: Ihan loistoa! Mieti!

isla, todellakin! Teillä on ihan just Tapsa sylissä :heart:

Millis :heart:

Näin eilen ystäviemme 3vkoisen poikavauvan. Itkuhan siinä tuli. Ja pienihän se oli vaikka jo lähenteli varmaan 4,8-5:ttä kiloa.

Mietin muuten että jos Keijo olis luomuna tullut, oliskohan jo silloin vkolla 16+ alettu miettiä lasketun ajan siirtoa? Mietin vaan että sitten olisin ihan autuaan tietämätön että poika on potra, ja kuviteltaisiin vain että poika on saanut alkunsa aiemmin...?

Uskaltaiskohan sitä tänään vähän haravoida...? Plääh, taidan vaan hiplata Keijon vaatekaapin läpi ja käydä ripsihuollossa :whistle:

Hassua muuten että poika potkii jo niin kovasti, että välillä tässä sohvalla istuessa keikuttaa kuin olisi laivassa. Pimeässä ja läppärin näytön valossa näyttää välillä siltä että poika tökkisi vatsaa ja huutelisi siellä että "päästäkää minut nyt ihmeessä täältä kuplasta ulos!". Onko muilla muuten poikavauva värissyt ja tärissyt kohdussa? Meidän Keke tekee sitä välillä. Joku koulukunta uskoo että poikavauva pissaa kun se tärisee...ja jotkut tekevät tätä vielä synnyttyäänkin :cool:

Mollis ja Keke 27+2
 
Viimeksi muokattu:
isla meille sanottiin synnytysvalmennuksessa, että tavallisille odottajille synnytystapa ja vauvan kokoarvio tehdään käsikopelolla neuvolassa ja meille diabeetikoille + muille, joilla riskinä saada iso vauva (tai jos on erittäin kapoiselta tuntuva lantio) se tehdään äitipolilla ultralla ja tarvittaessa kuvaamalla.
 
HuomentaPäivää =)

Mies lähti ns. työmatkalle Barcelonaan, lähinnä siis joku opintomatka...palaa vasta sunnuntaina. Onneksi on vknloppu vapaa niin ehtii sitten vaikka ystäviäkin näkemään ettei ihan yksin tarvitse kökkiä...

Mollis Aika potra poika tulossa siis, luulis kuitenkin tasoittuvan... mistähän moinen koko mahtaa johtua? Ite oon kanssa miettinyt kun J on sen 4 päivää isompi, että voiko vieläkin kiriä edelle...

Kestovaipoistakin on puhuttu. Itse en ole kovinkaan paljon asiaa ajatellut, ja luulen, että ihan perinteisissä kertakäyttövaipoissa mennään. Sainkin tossa taannoin ystävältä monta pussia pikkuvaippoja jotka heidän kaksosiltaan jo oli pieniksi jäänyt.

Adastralle ihanaa, ja rentouttavaa äippälomaa. Saa todenteolla alkaa valmistautumaan pikkuisen tuloon :heart: Mulla se häämöttää noin 3kk päässä, vasta!

Pikku J on monotellut aika-ajoin, mutta aina kun mies laittaa käden vatsan päälle, J hiljenee. Ei tahdo selvästikkään jakaa potkuja vielä isille :heart: Vaatteita on tullut jo haalittua aikamoiset läjät, ja äitini tuo sunnuntaina ikeakassillisen sisarusteni lasten vanhoja vaatteita... kohta hukutaan vaatteisiin. Rintarepun löysin kirppikseltä. Baby björnin, makso 15egee ja aivan kuin uusi =) Tarttis kai sitä alkaa niitä vaunujakin pikku hiljaa hommamaan, ja muitakin juttuja.

Nanniga & Vauva J 21+2
 
Täällä aiotaan käyttää ihan normi kertsivaippoja. En oo oikein kestovaippailija. Nostan hattua niille jotka touhuu niiden kanssa. :)

Oon muutenkin ihan onneton kaikkien käsitöiden yms kanssa. Mieluuummin soitan äidille,että voitko tehdä kun edes alan yrittää itse.

Anopin kanssa on nyt sovittu,että tulee hoitamaan esikoista,kun mulla tulee lähtö niin mies pääsee sitten myöskin synnytykseen. Ei se kyllä niin kauhean innoissaan oo tulossa katsomaan itse tapahtumaa,mutta mielellään pesee sitten vauvan ja leikkaa napanuoran. :)

Vauva hyörii ja pyörii ihan sikana. Vilkas kaveri. :)

millis ja vertti 33+5
 
Täällä on ihana seurata teitä hieman pidemmällä olevia, niin kuin AdAstra. Useampaan kertaan olen haaveillut, että kunpa olisin jo sinun viikoillasi, niin olisi turvallisempi olo. Ja aina mä olen perässä niille viikoille päässyt. Eilen oltiin TAYS:ssa monikkovalmennuksessa ja siellä kerrottiin, että monikkoraskauksissa on suurin tavoite päästä viikolle 32. Sä olisit siellä jo. Mutta niin minäkin kohta. Aina on ennenkin saavutettu samat luvut. Tutustuttiin teho-osastoonkin, ettei sitten tule shokkina se ympäristö, jos sinne joutuu. Kuulemma puolet monikoista käyvät teho-osaston kautta eli sillä todennäköisyydellä meilläkin joko Mortti ja Vertti kipaisee sitä kautta. Mutta ei ollut mitenkään hurja paikka. Paljon laitteita (myös käyttämättömiä eli eivät kesken lopu), rauhallista työntekoa, vanhempia lapsineen - jäi hyvä fiilis. Lopussa lueskelin seinältä aiempien potilaiden viestejä ja terveisiä. Pienin vauva oli niissä äkkiä luetuissa 565 g ja vieressä oli kuva kaksivuotiaana. Hyvältä ja terveeltä näytti. Eli meidän nappuloilla on jo nyt ihan hyvät mahdollisuudet ja siitä pahimmasta menettämisen pelosta voi jo päästää irti. Vaikka totta kai mä näitä haluan kantaa vielä monta viikkoa. Parempaa tulevaisuutta se aina ennustaisi.

Me ostettiin sitten neljännet vaunut ;) Kolmannet käytetyt. Todettiin, että kun pakataan omat vaunut ja kopat ja vauvat ja kaukalot ja meidät vanhemmatkin vielä autoon, niin paljon muuta ei tarvitse pakatakaan. Siinä ei kovin pitkiä reissuja tehdä. Eli mummolaan muutamansadan kilometrin päähän hankittiin kaksosvaunut. Ja ihan huiput saatiinkin. Brion tuplat, lähes käyttämättömät ja hinta 150 euroa. Taas tuli niiiiin hyvä mieli ;) Mä olen aivan koukussa tähän kierrättämiseen. Se on mulle uutta ja ihmeellistä. Mutta ihan mahtavaa on tehdä huippukauppoja. Jonkun verran olen ostanut lähellä asuvalta kaksospoikien äidiltäkin käytettyä tavaraa ja samalla olen huomannut, että saan häneltä niin paljon muutakin. Kokemusta ja oppia ja neuvoja. Ollaan jo päädytty kahvittelemaankin yhdessä ihan muuten vaan ja luulen, että tästä alkoi uusi ystävyys. Aika siistiä sekin. Jatkossakin saan kokemuksen ääntä ja käytettyä hyvää tavaraa sen ystävyyden lisäksi.

Niin ja mun piti pestä vauvapyykkiä ja laitella vauvojen huonetta sairausloman ajan. No joo, kohta se kaikki on tehty. Milläs sitten aikaa kulutetaan?

Niin ja Mollikselle hali. Keijosta tulee hyvä poika, omankokoisensa ja juuri sellainen kuin on tarkoitettu. Tuskin edes niin iso kuin nyt pelkäät. Älä murehdi.

engeli ja Mortti ja Vertti 27+1
 
engeli äkkiä sinä näillä viikoilla olet ja pian ollaan kaikki jo vauvat sylissä. Meillä kanssa yksi sukulaisen sukulainen sai aikoinaan vähän yli puolikiloisen vauvan ja oli silloin (kymmenisen vuotta sitten) muistaakseni kyseisen sairaalan pienin hengissä selvinnyt ja nyt on siis jo iso poika. Meikäläinen innostui kierrättämisestä niin paljon, että mulla on nyt oma myyntipaikka kirpparilla! Oli kyllä aika homma käydä vaatehuone+varasto läpi ja vieläkin kaapeissa olisi tavaraa, joka kyllä joutaisi pois. Mies joutui ne sitten kirpparille roudaamaan ja sanoi, että takaisin ei niitä kanna eli toivotaan, että kauppa käy. Itsekään en niitä takaisin halua eli vien sitten vaikka Pelastusarmeijalle jos jäävät myymättä.
Eilisestä keittiöjakkaralle kiipeämisestä ja muusta rehkimisestä johtuen paikat olikin sitten aamulla kipeinä. P*imppaan särkee ihan kuin olisi ollut jotkut villit sessiot läpi yön käynnissä :LOL:
AdAstra 32+0 *poks*
 
Rauhallista mieltä Mollikselle, kyllä lääkäri olis sanonut jos olis syytä huoleen. Keke on potra poika ja sillä on varmasti kaikki hienosti!

AdAstralle hyvää lomailua ja lepäile nyt eilisten ”sessioiden” jälkeen! :LOL: Mun pitäis myös mennä töihin tyhjentämään kaappia ja moikkaamaan kaikkia ja viedä jotain hyvää. En vieläkään tajua että olen jäänyt sieltä pois ja todennäköisesti aika pitkäksi aikaa.

Se synnytysvideo, josta DQ ja AdAstra mainitsitte, on varmaan sama kaikissa neuvoloissa... Meilläkin oli sellainen tosi nopea synnytys ja kyseessä oli äidin toinen lapsi. Olis kyllä ideaalia jos se noin menisi... Tai jos ylipäätään pääsisi synnyttämään normaalisti. Meillä tuossa valmennuksessa kyllä puhuttiin sektiostakin mutta se jäi tietysti pieneen sivuosaan ja kun meillä ei ollut mitään yhteistä keskustelua (mitä olisin kaivannut) niin en viitsinyt alkaa erikseen sanomaan että meillä tulee tod.näk. olemaan sektio etisen istukan vuoksi. Jostain luin että sektion vuoksi äiti joutuu olemaan vauvasta erossa melkein sen pari tuntia mikä menee tarkkailtavana leikkauksen jälkeen. Isä hoitaa lasta sen aikaa ja lapsi voi käydä imetettävänä, mutta en tiedä mikseivät isä ja vauva sitten voi olla koko aikaa siellä äidin kanssa. Tuntuu hurjalta että ei saisikaan omaa vastasyntynyttä pitää lähellä, vaan pitäis odottaa se pari tuntia... :O Pitää kysyä tästä tarkemmin Kätilöopistolla jos synnytystapa-arviossa todetaan että sektioon mennään.

Heippa Isla! :wave: Ihanan pitkällä olet jo!

Engeli, tuohan on tosi kivaa että löytyi uusi ystävä "kaupan päälle"! :) Ja hyvä että saitte tutustumiskäynnillä käydä teho-osastollakin niin on sitten varmasti helpompaa jos vauvojen täytyy sinne mennä. Mä olen ollut katsomassa mun ystävän vauvaa jokunen vuosi sitten teho-osastolla, oli pikkuriikkinen, syntyi ihan yllättäen viikolla 29+.

Nannigalle rauhallista miesvapaata loppuviikkoa! ;) Onhan se tietenkin kiva että mies on kotona, mutta musta on välillä myös ihan mukavaa olla itsekseen, voi viettää esim. juuri tyttöjen iltaa rauhassa ja saa levittäytyä sängylle vaikka poikittain nukkumaan. :whistle:

Millis, hyvä että teillä on lastenhoito järjestyksessä ja anoppi hälytysvalmiudessa. Meidän ei ole tarvinnut sopia kuin koiran hoidosta, mun vanhemmat lupasi tulla sitä ulkoiluttamaan ja ruokkimaan jos on niin että mieskin on pidempään sairaalassa. En oikein tiedä vielä miten nuo käytännöt menee...

Minkälaisia pipoja / hattuja olette hankkineet vauvoille? Mulla uhkasi jo tulla neulontaurakka eteen (en ole mikään käsityöihminen), kun en meinannut löytää sopivaa. Vauvalle olisi siis tulossa Ruskovillan kypärämyssy alle (sitä kun on kovasti kehuttu) ja nyt vihdoin löysin päälle tulevan pipon, sellaisen samettisen joka tulee myös korville ja solmitaan leuan alle. Tätä ennen kaikki pipot on olleet liian isoja ja pikkuvauvakokoiset vain valkoisia, vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä, jotka taas ei sovi meidän ostaman untuvahaalarin/-pussin väriin. Taitaa olla turhamainen äiti, mutta kun haluan että vaatteet sopii yhteen... :ashamed: Ainakin noissa lastentarvikeliikkeissä sanottiin ettei vauvan pipon tarvitse olla kovin paksu kun on alla villainen kypärämyssy ja vauva on suojassa vaunuissa kuitenkin, se mun ostama samettipipo ei siis ole mikään topattu vaan sellaisesta kaksinkertaisesta kankaasta tehty. Vitsit kun on niiiin ensikertalainen näissä asioissa...

Äitiysraha ja -pakkauspäätökset tuli tällä viikolla (työpaikan palkkatoimistossa on siis vihdoin saatu aikaiseksi)! =) Nyt odotan kieli pitkällä että se paketti oikeesti tulee!

Neela ja Pikku-O 31+1
 
Viimeksi muokattu:
neela Hyvä,kun on koiralle hoitaja. Meilläkin oli silloin tytön syntymän aikoihin kissoille sovittu hoitaja,kun miehen piti jäädä perhehuoneeseen mun kanssa. Tyttö joutuikin sitten olla neljä ensimmäistä päivää valvontaosastolla tulehduksen vuoksi niin ei saatu perhehuonetta ja mies pystyi olla kotona. Sitten,kun pääsi mun kanssa samaan huoneeseen siis tyttö niin oli paljon sektiosta tulleita jotka meni edelle. Ymmärrettävää kyllä. :)

Mun pitäisi kanssa käydä töissä tyhjentää kaappi. En oo sitä vielä tehnyt. Ajattelin jos huomenna saisi aikaiseksi. Ensi viikolla käyn vielä muutaman paperihomman neuvomassa mun tuuraajalle sitten se olisi siinä. En varmaan tämänkään lapsukaisen kanssa käy mitenkään usein töissä näytillä. Ekasta suunnittelin silloin,että käyn sitten kahvilla töissä joka viikko. Toisin kävi..taisin vuoden aikana käydä max 5kertaa. :)
 
Onpas tänne ilmestynyt paljon uutta tekstiä. Mollikselle täältä sen verran vertaistukea, että meidän esikoinen oli suurin piirtein samaa kokoluokkaa kuin Keijo, 29+ jotain -viikoilla painoarvio oli n. 1700g. En edes älynnyt ihmetellä vauvan kokoa, koska meille ei lääkäri sanonut, että olisi poikkeuksellisen iso. Ei sieltä mitään jättiläistä tullut, mutta ei tietysti ihan pientäkään. Mulla on sellainen käsitys (voin olla väärässäkin), että isoiksi lasketaan yli 4,5 kiloisina syntyneet. Ja arvio on aina arvio, voi heittää paljonkin. Mulla on tällä kertaa sama tilanne kuin AdAstralla, eli sf-mitta tulee käyrällä alaspäin. Terkka ei ollut huolissaan, joten ei kai tarvitse panikoida, vaikka ihmetyttääkin.

Töihin oon ajatellut palata vuonna 2013. Missä vaiheessa tarkemmin riippuu mm. siitä, haluaako mies hoitaa lapsia vuorostaan. Hoitoon en haluaisi pientä viedä ennen kuin lähempänä 2 vuoden ikää. Meillä on miehen kanssa sellaiset työajat, että voisin tehdä vähän osa-aikatöitä ja lasten hoito onnistuisi silti kotona. Mutta aika näyttää, mihin päädytään.

Nyt en taas ehdi enempää, mutta kaikille terkkuja ja hyviä vointeja!

mapunen, huomenna jo 32+0
 
neuvolakeikka takana.

Painoa tullut 580g/vkolle. Eniten tähän saakka. Nyt kasassa 7.6kg.
Turvotus +
RR 113/75
Prot +
Hemo 96
SF 33cm
Vauvan syke 150-160
Liikkeet ++
Tarjonta RT

Seuraava aika vasta rv 37,koska ei mitään isompia ongelmia. Vauvan pää oli jo syvällä lantiossa. Saapa nähdä silti syntyykö aikoinaan vai mennäänkö yli ja oon synnyttämässä jouluna. Ihan olisi mun tuuria. ekakin kun meni lähes kaksi vkoa yli. :)

millis ja vertti 33+6
 
Huomenta!
Liityn aamukukkujiin! Ei vaiskaan, insuliinien takia täytyy pitää viikonloppunakin rytmi ja nyt pitää tunti valvoa ennen seuraavaa mittausta, menen kyllä vielä takaisin pehkuihin sen jälkeen.

Neela kyseli lakeista. Olen itse tehnyt valkoisesta baby merino-langasta myssyn ja päällilakiksi ostanut Tutan valkoisen pörrölakin. Alle voi tarvittaessa sitten vielä laittaa kypärähupun ja päälle toppiksen hupun. Meillä on Viuh-viuh:lla nyt sitten pari ekaa kuukautta vaaleansininen toppapussi, toivottavasti ei saa traumoja! Kaukalopussi on ruskea-luonnonvalkoinen ja toppahaalari vaaleanpunainen/harmaa. Valkoinen sopii näiden kaikkien kanssa sitten. Jotenkin surkeaa ajatella, että pian ne kaikki ihanat pikku vaatteet jää jo pieniksi (jätin varastoa siivotessa pari pahvilaatikkoa jo jemmaan pieniksi jääviä vaatteita varten).
On kyllä outoa ajatella, ettei mene töihin moneen vuoteen! Ihan en ole vielä asiaa sisäistänyt.
Meillä kanssa koirat joutuu sitten kanssa synnytyksen ajaksi hoitoon, näillä näkymin siskolle, joka asuu aika lähellä sairaalaa. Hätätapauksessa viedään naapuriin. Täytyykin pakata tyttöjenkin hoitokassi valmiiksi.

Millis joulua sairaalassa minäkin pohdin, meillä tosin laskettu aika siinä just ennen eli hyvinkin todennäköisesti joulusta tulee ainakin erilainen.

ON. on kyllä varmaan ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun myyn kirpparilla. Jatkuva riesa käydä sitä paikkaa joka päivä järjestelemässä, eilen kun menin oli kaikki ihan myllätty ja heti pian uudestaan. Myyntiä oli tullut, mutta vielä on matkaa edes viikkovuokraan. Taidan jatkossakin pysyä huuto.netin käyttäjänä, siellä on tavara mennyt kaupaksi ihan hyvään hintaan eikä maksa kuin vaivan.
 
Adastra Minäkin n.kk takaperin myymässä kirpparilla ja sain ihan hyvin. Viikkovuokra oli mulla 31€. Oli viikon se pöytä. Enempää ei jaksa. On kumminkin urakka viedä joka päivä tavaraa ja käydä siistimässä. Myyn kalliimpia tavaroita aina huuto.netissä. Enemmän tulee kyllä sieltä osteltua. :)

Mä kyselin eilen huvikseen neuvolassa,että käynnitelläänkö ennen joulua jos ei ala sitä ennen syntyä. Niin voi olla,että 23.12,mutta luultavimmin joulun jälkeen eli 27.12. Ainakin naistenklinikalla käynnistys on aika usein rv 42+2-42+3 jos ei oo mitään. Mulla on jouluaattona 42 täynnä. Toivottavasti syntyisi jo hyvissä ajoin. Olisi ihana nauttii joulusta pikku prinssin ja muun perheen kanssa. :)

Millis ja Vertti 34 :heart:
 
Tervehdys tännekin! Täällä olisi rakenneultra takana, taas yksi virstapylväs saavutettu. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa tajuamaan että meille taitaa oikeasti tulla vauva <3

Ultra meni tosi hyvin, pikkuisella kaikki kunnossa ja vastasi viikkoja, mikä oli suuri helpotus kuulla. Meille olisi tulossa pieni poika :heart:, ei ollut epäilystäkään asiasta. Istukka sijaitsee kohdun etupuolella, mutta kuulemma hyvässä paikassa kuitenkin synnytyksen kannalta.
Kohdunkaulaa oli vielä hyvin jäljellä, supistukset eivät onneksi ole vielä vaikuttaneet. Sain luvan koittaa töihin paluuta, kunhan lupaan ottaa rauhaksiin. Todella kiva, sillä olen potenut kauheita tunnontuskia saikun takia. Toivottavasti nyt sitten pystyn olemaan kauemmin kuin edellisellä kerralla 2pv... Supistuksia tulee edelleen eikä niihin ole syytä keksitty, voipi siis olla että suppailee loppuun asti. Nyt vaan toivotaan että ne ei jatkossakaan vaikuta kohdunkaulaan mitenkään.

Ihanaista sunnuntaita kaikille ja hyviä vointeja tasapuolisesti!

Hope ja poitsu 21+1 (poks poks jälkijunassa)
 
Pieni poika, Hope, ihanaa ja onnenhalit sinne :heart:

Nyt muuten alkaa huomata ekaa kertaa että masun kasvu vaikuttaa tosiaan syömiseen, annoskoot ovat puolittuneet ja ähky tulee tosi nopsasti!

Huh, tajusin just että jouluhan koittaa ihan pikimmiten ja teillä Millis ja Addis lasketut ajat! Wau! Ja DQ:nkin vaavi telakoituu...Ohhoh..ja voih surku...siis tämähän päättyy ihan just...ei tässä itselläkään ole kuin jotain 12vkoa jäljellä. Välillä tulee tunne, että ei jaksa odottaa enää päivääkään pojan tuloa. Välillä tulee sitten taas tunne että voi skörde, viimeinen raskauskolmannes alkaa...:O En mä vieläkään voi uskoa että meille tulee vauva. Meistä tulee ihan OIKEA perhe :eek:

Mollis ja Keke 27+5
 
hope Onnittelut pojasta. :) Aika monta poikalupausta annettu tähän pinoon.:)

Mollis Jeps,laskettu aika koittaa ja samalla alkaa tajuamaan mikä härdelli täälllä kotona on ensi vuonna. :) Kaksi lapsukaista alle 2vuoden ikäerolla. :)

MIllainen tilanne muuten muilla on alkioiden suhteen? Jäikö jotain pakkaseen? Aiotteko mahdollisesti vielä käyttää niitä`?
 
Millis, meillä jäi pakkaseen 6 huurunokkaa tästä hoidosta. Kai sitä muutaman vuoden päästä sitten niitä kokeillaan siirrellä Keijolle sisarukseksi... ;) Tässä vaiheessa oon kuitenkin tästä Kekestä niin onneni kukkuloilla että hänen saapumisensa maailmaan on ihan täyttymys! :heart: Vaikea sanoa, miltä sitten tuntuu äitinä se tunne, että kuumeilee toista...:eek: Tällä hetkellä oon ihan kahden vaiheilla, että minut onkin tehty vain yhden lapsen äidiksi... Kattoos nyt, josko niin onnekas sitten olis että toisen sais... =)

Mieheni halusi eilen soittaa Keijolle ensimmäisen kappaleen, Lynyrd Skynyrdin Simple Man. Ihmettelin kun käänsi sängyssä kylkeään ja niiskutti. Hän herkistyi. Tässä sanat. Ei ihme :heart:

Mama told me ... when I was young
Sit beside me ... my only son
And listen closely ... to what I say
And if you do this ... it'll help you some sunny day
Ah, yes

Be a simple man

Oh, take your time
Don't live too fast
Troubles will come ... mmmm ... and they will pass
Go find a woman ... oh, baby ... you'll find love
And don't forget, son, there is someone up above

And be a simple kind of man
Oh, be somethin' ... you love and understand
Baby, be a simple ... be a simple man
Oh, won't you do this for me son if you can

Forget your lust ... for the rich man's gold
All that you need ... oh, Lord, is in your soul
You can do this ... oh, baby ... if you try
All that I want for you my son ... is to be satisfied

And be a simple kind of man
Be somethin' ... you love and understand
Baby, be a simple ... oh, be a simple man
Oh, won't you do this for me son if you can

Oh, don't you worry... you'll find yourself
Follow your heart ... Lord, and nothin' else
And you can do this ... oh, baby ... if you try
All that I want for you my son ... is to be satisfied

One more time!

Be a simple ... kind of man
Oh, be somethin' ... you love and understand
Baby, be a simple ... whew! ... be a simple man
Oh, won't you do this for me son if you can

Oh, mama, I will be a simple man
Don't ya know ... don't ya know
Lord, I'm doin' the best I can


Mollis js Keke 27+6
 
Mollis, joku muukin täällä vähän niiskuttaa. Mua itkettää jo sekin, kun mies nostaa mun paitaa ja alkaa jutella vauvoille, pusuttelee mahaa ja toivottaa hyvää yötä. Siinä kohtaa aina onnen aalto vyöryy yli, uskomatonta, että se kaikki tapahtuu meille.

millis, meidän hoidot oli tässä. Julkinen tekee täällä vain kolme hoitoa tai kaksi lasta. Meille täyttyy sitten hetkessä se jälkimmäinen kriteeri. Tosin mitään ei jäänyt pakkaseenkaan, vaan kaikki kaksi alkiota siirrettiin tuoreeltaan.

Tänään oli taas neuvola, ei mitään uutta. Kaikki on kunnossa. Äidin kivut ja ongelmat ovat edelleen vain äidin kipuja ja ongelmia, eikä vaikuta vauvoihin. Hyvä niin. Yöt on aika surkeita. Ensin närästää ja röyhtäyttää, päivän ruuat puskee suuhun. Pitää nousta vähän väliä istumaan (joka käykin tosi ketterästi, kun on häpyluu kipeä...). Ja jos jossain kohtaa uneen pääsee niin herää koviin kramppeihin kummassakin jalassa. Vain huomatakseen samalla, että nenä on niin tukossa, ettei voi hengittää. Mä nukun todella vähän ja pieniä pätkiä, mutta pärjään silti ihmeen hyvin. Mutta neuvot siitä, että nukkukaa varastoon, voi heittää romukoppaan. Painoa on muuten tullut nyt 10 kiloa ekasta neuvolakäynnistä, ei näy missään muualla kuin mahassa. Tosin kun laihduin alussa ennen neuvolaa muutaman kilon syömättömyyden vuoksi, niin kokonaisuutena mennään varmaan 7-8 kilossa. Ihan jees, kun kaksi nappulaa kuitenkin kasvaa kovaa vauhtia.

Kumartelu muuten ottaa jo koville ja sukkien laitto. Roskat saa melkein jäädä lattialle siihen asti, kunnes imuroidaan. Äkkiä se kankeuskin iskee. Tosin luin tuota raskausvihkosta ja totesin, että yksösraskaudessa mentäis jo ihan vikoja viikkoja (vauvan painojen ja kohdun koon mukaan), joten ei ihme, että ahistaa. Ja viikkoja on toivottavasti vielä monta edessä. Täältä saattaa kuoriutua vielä oikein kunnon kitinäautomaatti ennen kuin syntymään asti päästään...

Miten te saatte päivät kulumaan????? Mulla alkaa olla jo tylsää.

engeli ja mortti ja vertti 27+5
 
Mollis! Toivis! Mahtavaaaaaaaaa! Ihanaa!!

Tulin kurkkimaan piiitkästä aikaa, onko hoitorumbaystävät missä vaiheessa hoidoissa.. Onnenkyyneleitä valuu poskilta ja ei tiedä miten kirjoittaisi, et pystyis kertomaan kuinka onnellinen sekä helpottunut olen teidän ja muiden ihanien raskaudesta oon! Haleja ja rutistuksia!

Miten teillä on raskaus sujunut? Oottehan muistaneet ottaa rautaa sekä vitamiineja tarpeeksi? Joko äitiyspakkausta tilattu/haettu kotio?

Vitsit...niin ihanaa rakkaat!!

Meidän duo kohta 9kk jo ja tosi hienosti mennyt kaikki lapsilla. Meille siis syntyi alakautta tyttö ja poika rv38+0, 14.2.11. ja käynnistämällä pakotettiin maailmaan.
Alku oli aika rankkaa ja välillä väsymys painaa vieläkin, vaiks helppoja lapsia ovat olleet. Terveenä ovat myös pysyneet, kop,kop,kop...

Paljon onnea raskaudesta kaikille muillekin! Ihanaa odotusaikaa! Viimeinen kymppi on pidempi kuin piinaviikot+seuraavan hoitokierroksen alun odotus....mut kyllä ne sieltä syntyy. :)

T. Nonna78
 
Työlle on nyt sitten heitetty hyvästit :'( Omat pikku ekaluokkalaiset olivat niin iloisia minut nähdessään ja kysyivät, että tulenko huomennakin ja että onko vauva jo tullut ulos mahasta :) Ei he oikein vielä ole vissiin tajunneet asiaa... he siis luulivat, että olen käynyt synnyttämässä ja tulen nyt takaisin heitä opettamaan, niin kuin heille aikaisemmin olin sanonut. Sain työkavereilta ihanan vaaleanpunaisen makuupussin vauvalle eli nyt on tyttövärinenkin!
Millis meillä on pakkasessa kuusi. En tiedä tuleeko meille koskaan toista, vaikka mies on vitsaillutkin, että meidän tuurilla pamahdan kumminkin heti ekasta kerrasta synnytyksen jälkeen paksuksi ja pian meillä on kaksi lasta hyvin pienellä ikäerolla. Sitä en kuitenkaan toivoisi. Mutta todennäköisyys on niin pieni, että tuskinpa meille ehkäisyvälineitä hommataan :)
engeli jaan kyllä tunteesi siitä, että voiko tämä kaikki tapahtua meille. Ihan kuin vasta nyt oltaisiin "normaaleja" ihmisiä kun meillekin on vauva tulossa. Miehen työpaikalla on muuten oikea vauvabuumi menossa.
Mollis mua on alkanut jäljellä olevien viikkojen vähetessä vähän jo jännittää... näin unta, että meidän vauva oli jo syntyessään sellainen puolivuotiaan oloinen, naureskeli vain iloisesti kun kutiteltiin :)
Hopelle hyvää töihinpaluuta!

Adastra ja viuh-viuh 32+4
 
Meilläkin tosiaan vielä pakkasessa kuusi alkiota,vaikka jo kaksi lapsukaista saatu niillä aluille. Kolmatta tuskin enää tehdään. Meillä on 02/2013 saakka uusittua sopimusta jäljellä noille alkioille. Sittenhän ne on olleet jo 4 vuotta pakkasessa. Hurjaa! Ollaan jo vähän yritetty pohtia mitä noille jäljellä oleville tehdään.
Me ei olla käytetty ehkäisyä ollenkaan tässä ekan ja tokan välissä. On aika pieni mahdollisuus tulla raskaaksi. Tuskin jatkossakaan käytetään. Jos nyt luomuylläri tulee niin sitten mennään sen mukaan. Meillä mies on tosiaan aikalailla kolmatta vastaan ja tosiasia on sekin,että se pitäisi tehdä sitten suht putkeen jos meinaa. Tää toinen tuli ekasta siirrosta alulle. Yllättävän nopeasti,mutta taas siihen että ovulaatio osui oikealle päivälle meni 4kk aikaa. Oli aika rasittavaa!

Meilläkin mies juttelee vauvalle päivän tapahtumia. Enemmän kumminkin höpistiin silloin esikoille,kun kaikki oli uutta ja ihmeellistä. Mulla on mennyt tämä toinen raskaus muutenkin ihan sumussa. Ei oo ehtinyt samallalailla joka juttua miettii/pohtii.

Kummit olisi nyt pyydetty/kysytty ellei oteta yhtä mun kaveria vielä lisäksi. Saa nyt nähdä.

millis ja vertti 34+2
 

Yhteistyössä