2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Onnittelut pojasta, Millis! Ja tsemppiä tosiaan Neelalle, huomenna on jännä päivä. Kaikille muillekin terkkuja ja haleja =)

Täälläkään ei ole vielä mitään synnytykseen viittaavaa. Menee varmaan reilusti yli joulun. Viimeinen neuvolalääkäri oli vasta tällä viikolla ja vauvan painoarvio oli jo melkein neljä kiloa. Esikoinen arvioitiin aika paljon alakanttiin aikoinaan ja kun todennäköisesti tämäkin viihtyy masussa pitkään, niin täytyy varmaan varautua johonkin viisikiloiseen... Kumma kyllä en oo ihmeemmin hermoillut vielä synnytystä.

Terveisin mapunen 39+2
 
Viimeksi muokattu:
Millis, onnea onnea onnea! Aivan ihanaa, palaahan sitten pidemmin kertomuksin astialle. Toipumista pikkumiehen synnytyksestä :heart:

engeli, sama täällä. Keijo vetää kolmatta päivää rallia. En ymmärrä miten se jaksaa! Mutta ihanaa että liikkuu. Kyselit muuten yks päivä (ts. yö ;) ) nimistä, meillä on ilmeisesti pojan nimeksi tulossa sellainen josta haaveilin jo kesällä. Mies tyrmäsi täysin, kunnes nyt on alkanut tykästymään. Tokaa nimeä mietitään varmaan sitten kun poika syntyy. Ja tietty sitten katsotaan näyttääkö nimeltään.

mapuselle jaksuja :heart:

Taisin tänään koskettaa kyljessä pientä varvasrivistöä =) Oli kuin olis ollut pari buranapilleriä ihon alla. Ihastuttavaa :heart:

Mollis ja Keke 34+5
 
Tuhannesti onnea Millis!!

Ja Neelalle paljon tsemppiä tähän päivään!!

Niin niitä pikkuisia alkaa täältä syntymään :heart: Jännä nähdä ketkä kaikki saa pikkuisen käärön jouluksi. Me taidetaan Nannigan kanssa olla viimoisia sitten keväällä...

Hope ja jr. 28+3

ps. se tais viimeinen raskauskolmannes alkaa :D
 
Millikselle hurjat onnittelut potrasta pojasta! Ja Neela tosiaan tänään sulla iso päivä, tuu heti kertoon kun jaksat :heart:.

ON: ylävatsakivut jatkuvat sekä unettomuus kauhia. huomenna sisätautilääkäri naikkarin äitipolilla, seuraavat sitä mahdollista raskausmyrkytystä. nyt onkin la saakka paineet olleet koholla.... kyl tää tästä.

tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
 
Onnea Millis potrasta pojasta! :flower: Se onkin sitten listan mukaan seuraavaksi meikäläisen vuoro, Neela tosin nyt taisi ehtiä kiilata edelle, mutta se hälle suotakoon :)

Toivikselle voimia ylävatsakipujen kanssa!

ON: ällövaroitus: limatulppa bongattu ja vatsa toimii... ööö...vauhdikkaasti :|
 
Onnea hurjasti Millis :heart:

Toivottavasti Neelan päivä on sujunut odotusten mukaisesti! Jälkitsempit täältä!

AdAstran ällövaroitukset kuulostavat uhkaavasti pian syntyvältä lapsoselta, ihanaa!!

Toivorikkaalle tsemppiä kovasti... Mä niin tiedän mitä käyt läpi! Täällä ollaan myös spesiaalitarkkailussa toksemian takia (niitähän on jo 2 takana). Päänsäryt voimistuvat tuttuun tapaan ja paineet nousevat hitaasti ja varmasti. Pari päivää on nyt ollut alapaine jo yli 90. Tutulla kaavalla siis mennään. Protskut ei ole mulla ehtineet koskaan näkyä pisussa ennen käynnistystä, mutta kuulemma ne sieltä olis tullu sitten jossain vaiheessa. Mutta hurjasti tsemppiä sinulle ja tule kertomaan kokemuksiasi aiheesta jos vain jaksat! Onko sinulle tehty pissankeräystä jne...? 10v sitten tuollaisia ei vielä harrastettu :)

Tsemppiä kaikille mammoille!!

ON: täällä tosiaan mennään umpiväsyneenä päivästä toiseen. Unettomuutta täälläkin... Jouluhässäkät on onneksi alta pois, joten voi vaan olla. Äippä tulee keskiviikkona ja lupasi laittaa mun kanssa kaikki vauvanvaatteet kondikseen. Neuvolassa ravaan tiuhaan tahtiin ja kotona seurailen verenpainetta. Häntäluu huutaa apua joka askeleella, kummasti sohvalla viihtyy aika hyvin ;) 10v sitten tästä päivästä, viikon päästä mulla oli jo esikoinen sylissä ja vajaan kahden viikonpäästä kuopuskin... Toivottavasti nyt vointi riittäisi kantamaan pientä Uttista ensi vuoden puolelle... :heart:

Team Uttinen 35+0 (wau :heart: )
 
Eipä meinaa löytyä aikaa kirjoittamiseen, vaikka luen kyllä joka päivä vähintään kertaalleen mitä tänne on kirjoiteltu. Imettäessä on hyvä selata nettiä iPodilla, mutta kirjoittaminen on vaikeampaa… ;) Nyt lyhyesti kuitenkin, kun pikku-D nukkuu.

Millis – isot onnittelut upeasta pojasta!! :xmas: Ei sitten onneksi mennyt tämän enempää yliajalle ja ei (ilmeisesti?) tarvinnut käynnistää. Odotellaan tarkempaa selostusta, sitten kun on voimia ja aikaa.

AdAstralla lupaavia merkkejä, jee!! Kohta taitaa sullakin olla baby sylissä :heart:

Tulee varmasti myöhässä jo, mutta Neelalle isot tsempit suureen päivään. Jännityksellä odotetaan kuulumisia.

Mami – mulla oli myös tuota samaa Weledan välilihan venyttelyöljyä :D Käytin sitä silloin tällöin viimeisinä viikkoina, mutta jotenkin oli hirmuisen vaikeaa ylttää sinne oikeisiin paikkoihin paikkoja kiskomaan :p Vaikea sanoa, oliko siitä hyötyä, mutta tuskin haittaakaan. Toivottavasti öljyäminen sujuu hyvin ;)

Engeli kyseli nimistä. Meillä oli vahva ehdokas jo ennen syntymä ja se on nyt sitten valittu ekaksi nimeksi ja kerrottu myös muille. Toista / toisia nimiä vielä mietiskellään ja tammikuun lopun ristiäisiin mennessä viimeistään täytyy asia lyödä lukkoon. Ja se / ne ajateltiin pitää omana tietonamme ja yllärinä muille sitten juhliin asti.

Mollis – onnea äitiyslomalaiselle! Ja hyvästä synnytyslantiosta myös onnittelut ;) Mä taidan kuulua teidän valvomisjengiin ja lueskelen tosiaan välillä livenä teidän yöllisiä viestejä, mutta nuori herra vaatii silloin seuraa, joten en voi oikein ilmoittautua ja kirjoitella takaisin ;)

Kaikille muillekin kovasti tsemppiä! Osa on jo ihan viimeisillään (ainakin Plastex ja Mapunen) ja osa saa odotella omia pakettejaan ensi vuoden puolelle. Jännät ajat meillä täällä :)

Meillä menee edelleen kivasti, vaikka yöt on välillä vähän rankkoja. Pikku-D ei ole aina kovin hyvä nukahtamaan syömisen jälkeen, etenkin kun melkein aina saa olla syötön yhteydessä vaippaakin vaihtamassa. Joskus menee sitten 1,5-2h ennen kuin päästään uudelleen nukkumaan ja se ei aina ole ihan herkkua ;) Selkeästi huomaa, että vauva kasvaa ja vahvistuu, kun keuhkoista tuntuu tulevan vähän enemmän volyymia :D Pieniä raivarin poikasia siis saadaan kuulla välillä. Yleensä taitaa liittyä väsymykseen, kun poju ei tiedä vieläkö pitäisi syödä vai alkaa nukkumaan. Kokonaisuutena ei kuitenkaan ole mitään syytä valittaa, koska pääsääntöisesti pikku-D nukkuu hyviä pätkiä ja päikkäreitä voi nukkua silloin kun siihen on tarvetta.

By the way: pitäiskös nyt muuten perustaa uusi ketju tuonne vauvapuolelle, kun alkaa olla jo jakautunutta porukkaa sen verran kasassa? En ole varma osaanko, mutta voin yrittää perustaa sellaisen, jos olis jossain kohtaa aikaa ja jos ei joku muu ole kovin innokas :D

DQ + pikku-D huomenna 3vk
 
DQ, ihana kuulla teidän kuulumisia :heart: Alan olla teille synnyttäneille jo vähän kade... ;) Olis kiva jos perustaisit synnyttäneiden puolelle ketjun :)

Keijo pelottelee. Illalla oli 2h hetki jolloin harkkarisuppareita 3-5min välein ja kestoltaan n. 1min. Ei auttanut edes kuuma suihku. Sitten laantuivat. Poika on muutenkin kuin pieni pomo. Nytkin vääntää ja vääntää, on ihan kaarella masussa. Aivan kuin yrittäisi hakea tilaa kääntyä, mutta kun ei mahdu niin ei mahdu. Vähän kyllä pelottaa ja ihmetyttää nuo harjoitussupistukset. En voi sanoa että ovat kipeitä, mutta kyllä tuntuu! Kovettuminen on tosi voimakasta ja unohdan hengittää...rentoutua. Sydän hakkaa että "joko se nyt on menoa"...

Onko muilla ilmennyt tiheästä pissaamisesta arkuutta? Mietin että mielestäni mulla ei oo virtsatientulehdusta koska itse pissaaminen ei kirvele, mutta tuolla emättimen aukon takaosassa tuntuu pyyhkiessä arkuutta. Voiskohan olla vaan arka sen vuoksi että tavaraa pyyhitään n. kerran tunnissa, vähintään. Voiko mun toosa olla ylirasittunut? Reppana...No, täytyy mainita tästä huomenna neuvolassa josko olis tulehduksenpoikasta ja siksi supisteleekin niin hanakasti! Tänään taidan päiväsaikaan pyyhkimisen sijasta suihkuttaa niin vesi voitelee ja vältymme ylirasitukselta nahkaparassani... :x

Uttisen häntäluun kiljumiseen tsemppiä!!

Mun iskias ja alaselkäkivut ovat tiessään. Oiskohan se relaksiini (vai-mikä-se-oli) hormooni tehnyt tehtävänsä ja poistanut pinnettä? Tilalle on nyt tullut aivan käsittämätön alaselän pauke!! Jokaisella kyljenkäännöllä alaselässä pamahtaa. Ihan kuin luut kivuttomasti kopsahtaisivat. Häijyä! Tuttua kellekään?!? :O

Mollis ja pikkupomo 35+0 POKSISTA!
 
Mollis on siirtänyt iskiaskipunsa muhun ;) On mulla aiemminkin ollut silloin tällöin ja väärissä asennoissa, mutta nyt tuntuu, että ovat tulleet krooniseksi ja hyvää asentoa on entistä vaikeampaa löytää. Onneksi on vain toisella puolella, se vähän helpottaa. Ja sentään vielä joku asento löytyy.

Tavaran arkuus on tuttua. Limakalvot on varmaan tässä koko hässäkässä aika kovilla. Mulla on koko ajan ollut paljon valkovuotoa ja sekin varmaan ärsyttää. Samoin tiheä pissaaminen ja pyyhkiminen. Jaan siis Molliskanssasi nuo tuntemukset niin kuin supparitkin. Mulla on tosin ollut niitä jo useita viikkoja. Niitäkin on erilaisia. Joskus vaan maha kovettuu hetkeksi. Joskus taas tulee niin kuvailit, hengitys salpautuu ja kovuus kestää pidempään ja sitten perään puuskututtaa Ne supparit myös selvemmin lähtevät liikkeelle alavatsalta eli nousevat aaltona ylöspäin ja liikkuminen niiden aikana on hankalaa, tekee mieli pysähtyä puuskuttamaan. Mutta ei nekään kipeää tee. Ovat vaan hassun tuntuisia.

Nyt mä olen antanut itselleni luvan odottaa näitä vauvoja jo syntyväksi. On niin hankalaa ja nukkuminenkaan ei enää onnistu edes entiseen malliin. Se on hankalinta ja raskainta. Mulla on myös nyt alkanut maha revetä ja kutittaa ja raavituttaa niin maan perkeleesti. Aika pitkälle ilman raskausarpia pääsikin. Mutta nyt vauvojen kasvu lienee sitä luokkaa, ettei maha enää kestä mukana kimmoisana. Jännityksellä odotan, miten hurjaan arpimäärään vielä päädytään, jos viikkoja vatsassa vielä pyöriskelevät.

Tsemppiä kaikille. Matkamme raskaana päättyvät kullakin vuorollaan. Aika on kulunut hurjan nopeaa, kun nyt taaksepäin katsoo. Eteenpäin se tuntuu edelleen matelevan aika hitaasti, ihan niin kuin se on madellut koko ajan.

engeli ja Myrsky ja Mylväys 34+5
 
Huomenta :wave:

Molliksella ollut hurjia harjoitussupistuksia... itse en tarkkaa edes tiedä miltä ne voisi tuntua, mutta luulen, että eilen sellaisia oli. Kaupoilla kun kiertelin niin teki kyllä tuskaa. Olin ihan valmis istumaan pyörätuoliin, ja huutamaan jotain työntöavuksi... maha veti sillai kovaksi ja oli aika vaikea olla. Samoin koirien kanssa lenkkeily kyllä ottaa kunnon päälle, ei taho jaksaa ei. Nytkö ne vaivat siis alkaa?!? Yöllä heräsin (taas) jäätäviin suonenvetoihin, ja sit tuolta vasemman rinnan alta sillai repäsee...ajattelin, et saan sydärin : / Mulla onkin muuten tossa joulun jälkeen sydänultra, haluavat noiden syöpähoitojen takia katsoa sen uudestaan (katsottu joskus ennen raskautta).

Eilen muuten kaupoilla menin pelin ohi, ja taisin oikein ääneen ihmetellä kuinka iso oikein olen... tuntuu, etä maha on ottanut kahdessa päivässä valtavan kasvupyrähdyksen. :LOL:

KIva kuulla DQ teidän kuulumisia :)Vauvapalsta kuulostaa hyvältä.

Se sitten pokasti 30:s raskausviikko käyntiin, jihaaa :heart:

Nanniga & Jiiii 29+0
 
Tulin vaan nopeasti tuottamaan teille pettymyksen... kotona yhä ollaan. Supistaa kyllä, muttei kivuliaasti. Vatsa on valahtanut alas ja olen hikoillut kuin jouluporsas uunissa eilisillasta lähtien. Nyt oikeastaan jo toivon, että menis sitten torstain käynnistykseen asti, ehtispä ainakin huomenna vielä siivota ja käydä kaupassa, niin sitten on kivempi palata kotiin sairaalasta. Anteeksi tämä omanapaisuus, mulla varmaan poksahtaa ennen päässä kuin alakerrassa...
39+5
 
No niin, nyt on perustettu uusi keskusteluketju tuonne Vauvat 0-12kk -osastolle. Toivottavasti löydätte perille ja tulette jutustelemaan viimeistään sitten, kun olette saaneet omat vauvanne maailmaan!

Mollis - mulla oli myös joskus noihin aikoihin välillä aika paljon harjoitussupistuksia. Muistan yhden illan jolloin huvikseni katselin kellosta ja niitä tuli tunnin - pari suunnilleen viiden minuutin välein. Mutta älä unohda hengittää!! Se on ihan paras kotikonsti sitten kun niitä oikeitakin supistuksia alkaa ilmaantua. Kohtu tarvitsee paljon happea, kun tekee siellä työtään tai noita harjoituksia.

Engeli - onko teillä ollut puhetta, että synnytystä lähdettäisiin käynnistämään jossain vaiheessa? Helppo ymmärtää, että alat jo odotella vauvoja vatsasta ulos. Tsemppiä :hug:

*muoks* AdAstralle hirmuisesti tsemppiä! Kyllä sun pää pysyy kasassa, jaksaa, jaksaa!! Pari päivää enää enintään. Sinulle(kin) tulee ikimuistoinen joulu :heart:

DQ
 
Viimeksi muokattu:
Niin kaunis on hiljaisuus.. Omien ajatusten kanssa valvotaan yötä. Olo on ihan järjettömän onnellinen, kun vain odotetaan synnytystä. Jota siis ei vielä näy eikä kuulu. Pari päivää sitten veikkailtiin jo neuvolan tädin kanssa, että nyt se alkaa. Mutta eipä alkanut. Sen jälkeen on ollut parempia päiviä ja öitä ja nyt taas tuntuu siltä, että näitä nappuloita jaksaa kantaa hyvinkin vielä muutaman viikon. Huomenna voi taas tuntua erilaiselta, päivät vaihtelee. 27.12. on taas tapaaminen äipääpolilla. Kenties silloin jo mietitään, miten ja koska synnytetään. Vauvat meinaan varmaan lähenee jo kahta ja puolta kiloa ja synnytys on oikeastikin lähellä

Hyvää Joulua teille kaikille, onnellisille ja etuoikeutetuille, oleville ja tuleville äideille :heart:. Itse en enää ehkä ehdi kirjoitella kuin vasta pyhien jälkeen. Kuulostellaan sitten, mitä kullekin kuuluu.

engeli ja Myrsky ja Mylväys 35+1
 
Onnea hurjasti AdAstra! :flower:

Meidän ihana pieni rakas syntyi ma 19.12. :heart: Tytön mitat ovat 48cm ja 3920g.

Imetys lähti heti sektiosta huolimatta hyvin käyntiin ja oltiin perhehuoneessa 3pv. To päästiin kotiin. Hormonit vie mua välillä niin - pari päivää itkin ihan kaikkea ja huoli pienistäkin asioista oli kova. Nyt olen jo vähän rauhoittunut. :)

Tyttö syö, nukkuu ja herää. Sitten vaihdetaan vaippa ja hän jälleen syö, nukkuu ja herää. Olemme keksineet siis ikiliikkujan. ;) Tarkoitus oli että hän nukkuisi öisin pinnasängyssä joka on sivuvaununa kiinni meidän sängyssä, mutta hän heräsi aina kun yritin siirtää siihen nukahdettua. Tyttö nukkuu siis vieressäni koko ajan. Päivisin nukkuu välillä isänsä sylissä tai vaavisängyssä (sellainen pyörillä varustettu pikkusänky alakerrassa - vuokrattiin) , mutta yleensä haluaisi olla vaan mun sylissä ja herää muualle siirrettäessä. Olen siis tiukasti vauvaan sidottu, mutta ei haittaa. :)

Tsemppiä kovasti kaikille kanssasiskoille! Katsotaan kuinka ehdin ja pystyn täällä käymään, ainakin tulen lukemaan kuulumisia ja tulen myös sinne vauvapuolelle. Tämä meidän porukka on ihana rikkaus, kiitos siitä ihan kaikille! :kiss:

Rauhallista joulua! :xmas:

Neela ja rakas rakas Pikku-O 5pv :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä