2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Väliaikatietoa: EI MITÄÄN. Samoilla mennään kuin ennenkin. Meillä selvästi öisin treenataan vauvoja varten. Puoliltaöin mentiin petiin, mä heräsin kolmelta ja valvoin kuuteen. Sitten menin taas nukkumaan neljäksi tunniksi. Isäntä heräsi neljältä ja meni nukkumaan takaisin kymmeneltä, kun mä heräsin ja syötiin yhdessä aamupala. Nukkuu edelleen. Näin meillä valmistaudutaan pikkuisiin. Nukutaan ja valvotaan miten sattuu ;) Ja samalla odotetaan vauvoja jo ihan kauheasti. Ei pelkästään oman olon vuoksi. Mutta kun muutenkin olisi jo kova hinku nähdä omansa.

engeli ja Myrsky ja Mylväys 37+2
 
Tarantellalle onnittelut!
Mollis ollut potkukelkkailemassa :) Viime yönä tänne lounaisrannikollekin satoi vihdoin lunta! Meri ei kyllä vielä ole jäätynyt...
Engelillä ollut hyvää unitreeniä :) Itse todettiin eilen, että 2x4 on vaan niin paljon enemmän kuin 4x2 (tuntia unta siis)
Kaikille viime metreillä kärvisteleville oikein kovasti tsemppiä, pian huomaattekin jo, että "oho, missä se mun maha on?". Itselle asia konkretisoitui laitokselta lähtiessä kun vedin äitiystalvitakkia ylle, niin mahan kohdalla oli vain tyhjä pussi. 9 kiloa sinne jäi, en ole näin "laiha" pitkään aikaan ollutkaan.

AdAstra ja A 2 viikkoa 1 päivää
 
engeli, täällä on vähän sama meno odotuksen suhteen. Nyt sitä vasta ymmärtää mitä se viimeisten päivien odotus on. Perkuleen pitkäpiimäistä. Jotenkin supistelutkin ovat laantuneet. Toivottavasti jo viikko sitten raottunut "elämänaukko" ei ole sulkeutunut uudelleen.. ;)

Mitään muuta kuin vauvaa ei enää oikein pysty ajattelemaan. Tiskipöytääkin pyyhkiessä äsken ajattelin että "ompahan sitten siisti kun tulee lähtö". Iltaisin mies ihmettelee kun luen samaa kirjansivua sängyssä puoli tuntia...no ei mikään ihme kun lukee että "hauki on kala, hauki on kala". Hoitopöydältäkin siivosin jo sivuun siinä elokuusta saakka istua nököttäneet puput ja nallet, ja tilalle taittelin pyyhkeen valmiina ekaa kotipeppupesua varten :whistle:

Addikselle ja pienelle moikat :wave:

Tää elämä on kyllä hurjan mahtia tällä hetkellä :saint:

Mollis ja Keke 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Kirjotin Ipadilla tuossa pitkät pätkät tänne, mutta saamarin kapistus meni, ja hävitti kaiken. Eiku uusiks kunnon koneella.

Ensinnäkin Tarantellalle onnittelut :flower:

Molliksella h-hetki lähenee. KOhta sulla on pikkuinen Keijo-poika sylissä, ja pääset viettämään sitä ihanaa vauva-arkea josta me kaikki varmasti olemme vuosikaudet haaveilleet. Ihanaa :heart:

Engelikin siellä totuttelee uuteen rytmiin. Ite kanssa sain unta vasta 01:30 aikaan, ja aamulla jo viiden maissa koirien kanssa aamupisuilla. Totta taitaa olla puheet siitä, ettei äidit tarvitse paljoakaan unta. Ystävälläni kun on kaksoset, ja samoilla silmillä painellut jo 5kk menemään... ihmeesti sitä näköjään jaksaa.

Eilen muuten huomasin että tisseistä tihkuu maitoa... jokseenkin hurjaa =) Myöskään ihme vannemainen kipu ei ole hävinnyt, muuttanut muotoaan ehkä... tuntuu tossa rintojen välissä sellanen kipeä kohta, mutta ehkä enemmän leviää tonne vasemmallekkin puolelle. En sit vaan tiiä mikä on, mutta kenkkumainen kipu. Myöskin tunnin koirapuistossa seisoskeluni jälkeen alkoi sellainen menkkamainen juilinta nivusissa jota on nyt sitten jatkunut koko illan. Makoilu auttaa, mutta heti ku liikkuu alkaa juilii... mitäköhän voisi olla? Ja närästys, hyi hitto... se sais jo loppua! Ihan JÄÄTÄVÄÄ...

Mulla oisi vaikka minkälaisia visioita kodin sisutuksen suhteen, mutta saas kattoo riittääkö rahkeet niiden toteuttamiseen.

Jees, sieltä alkaapi putouskin kohta. Leppoisaa lauantai-iltaa mammat :popcorn:

Nanniga & smurffeista diggaava pikku-J :cool:
 
nanniga, kun ekan kerran mainitsit siitä kivusta niin kirjotin pätkät sulle myöskin iPadillä joka hävitti...eli sanomani piti että hae ihmeessä kokeiluun apteekista Gavisconia. Se on sairaalassa käytettävää happojen neutraloijaa joka muodostaa torveen vaahtotulpan. Kiristävä tunne häviää sekunneissa, eikä tosiaan oo mikään v$#%^{n Rennie...Mä olen muutamia kertoja luullut saavani sydärin kun rintaa pakottaa, puristaa ja ahdistaa. Kipua ei osaa paikallistaa että onko rinnassa vai keuhkoissa vai missä...Joskus vuosi sitten mies vei mut ensiapuun kivun vuoksi ja sielläkin kipu rauhoittui sillä litkulla. Se maistuu ihan hajusteettomalle perusvoiteelle, mutta kun varaa purkan viereen ja pitää nenästä kiinni niin menee alas. Ja mulla oli ihan sama juttu eli makaaminen helpotti hitusen, kun nosti vielä kädet ylöspäin kropan jatkeeksi. Mäkin olen yrittänyt puristella tissejä mutta en ole saanut niistä maitoa aikaiseksi, vain pari tippaa kirkasta nestettä :eek:

Näinköhän tässä oltiin viimeistä lauantaita yhdessä miehen kanssa saunassa vähään aikaan...? ;)

Mä olen nyt viimeisen viikon kerännyt yöunia ja voimia Oxaminin rauhoittavan avulla. Yövalvomiset on jääneet suurimaksi osaksi muutamiin minuutteihin, vaikka heräiltyä tulee n. 15x yössä pelkästään kyljenvaihtoihin...synnytyspelkokin on varmaan osittain lievittynyt sillä etten vatvo asiaa yön "pahoina" tunteina yksikseni. Kaikkihan tietävät että yöllä pienetkin asiat tuntuvat jättimäisiltä...: /

Oh my, tää odotus on pitkästyttävää...|O
 
Viimeksi muokattu:
LA..................nimimerkki..........monesko lapsi......ikä........SS

29.11.2011.......isla79....................esikoinen..............31.......SaKS
08.12.2011.......Dancing Queen.........esikoinen..............35......NKL
10.12.2011.......Millis-81..................toinen................30........NKL
22.12.2011.......AdAstra.................esikoinen..............31.......TYKS
23.12.2011.......mapunen................toinen..................40...........
25.12.2011.......Plastex..................esikoinen..............33.......SeKS
26.12.2011.......Tarantella-83...........esikoinen..............28......KSKS
28.12.2011.......Neela Naranja..........esikoinen..............32.......KOS
28.12.2011.......Tevu.....................toinen..................37.............
05.01.2012.......Hanskis..................esikoinen..............31............
17.01.2012.......Robbie...................esikoiset...............37.......NKL
19.01.2012.......toivorikas-72............esikoinen..............39......NKL
22.01.2012.......syystoive................kolmas.................30............
23.01.2012.......Uttinen...................kolmas.................36.......PHKS
24.01.2012.......mollamaija-82...........esikoinen..............29......KHKS
24.01.2012.......Mami2012...............esikoinen..............31.......KHKS
25.01.2012.......engeli.....................esikoiset.............36.......TAYS
26.01.2012.......Emja......................esikoinen.............26.......TAYS
05.02.2012.......Seinäkukkanen.........esikoinen.............40++..........
07.02.2012.......cava......................esikoinen.............30+........
13.02.2012.......Hoppis-73................esikoiset.............38..........
03.03.2012......-ruska-....................esikoinen.............22...RAS/OYS
06.03.2012.......nanniga..................esikoinen...............28......TYKS
10.03.2012.......H.o.p.e...................esikoinen..............31.......KHKS
20.03.2012.......TMO......................esikoinen...............36..........
30.4.2012.........bluebaby................esikoinen...............27.......OYS
30.4.2012.........lilie........................esikoinen..............34......TAYS


:heart::heart::heart: SYNTYNEET :heart::heart::heart:

31.10.2011........seinäkukkanen......tyttö.......1050g.........
21.11.2011........isla79..................poika........3440g.......49,5cm
29.11.2011........DancingQueen......poika........3250g.......52cm
16.12.2011........Millis-81...............poika........4206g.......50cm
19.12.2011........Neela Naranja.......tyttö........3920g.......48cm 23.12.2011........AdAstra...............tyttö........3360g........51,5cm
23.12.2011........mapunen..............poika.......4000g........52,5cm
27.12.2011........Tarantella83.........tyttö........2985g........46cm
 
Tarantellalle onnittelut tyttösestä :heart:! Aika monihan täällä kärvistelee loppumetreillä, niin minäkin....:$. Voimia vaan kaikille. molliksella on kiva kun tietää jo päivän. engeli: I feel you, varmaan kaksosten kanssa on oikeesti aika jäätävää. tää ykskin aiheuttaa vaivoja kyl ihan riittämiin. nannigalle tsemppiä närästyksen ja ylävatsakivun kanssa, kuulostaa vähän samalta kun mulla, mullahan on se joku läppä löystynyt ja ruoka menee eessuntaassun ruokatorvessa, torvi on ollut tulehtunut jo kuukausia ja happosalpaajalääkitys (nexium) ollut käytössä jo lokakuulta. toivon vaan että se vaiva häviää sitten synnytykseen.
ON: mulla verenpaine on laskenut siedettäviin lukemiin kun verenpainelääkkeen annostusta nostettiin pariin kertaan. pissassa ei proteiinia ole ollut joten raskausmyrkytystä ei ehkä nyt tulekaan sitten, jei! uus "ongelma" on nyt sitten urkin koko. mut ultrattiin 19.12. naikkarilla ja painoarvio oli silloin (35+3) 2,6 kg. Ja lääkäri sanoi että noin kilo tulee vielä. Sitten olin uudestaan polilla 27.12. (verenpaineen takia) niin silloin urkki olikin yhtäkkiä jo 3153g (36+5). jepjep. lääkäri sanoi että varmaan viimeks ollu joku virhe. no sitten mulla oli 29.12. aika äitiyspolille missä vielä sitä raskausmyrkytystä tsekattiin ja kun lääkäri ultras niin poitsun painoarvio olikin jo 3481g. sanoivat että tätä menoa täysiaikaisena ainakin 4,5 kg. passitti uuteen sokerirasitukseen jossa olin torstaina ja nyt huomenna taas äippäpolilla lääkäri. sanoi viimeksi että jos on edelleen kasvanut niin hurjaa vauhtia niin synnytys käynnistetään varmaan sitten ensi viikolla. mulla ei ole todellakaan mitään sitä vastaan, en tosiaan halua punkea mitään viiskiloista ulos alakautta. auts. jännittää.
 
toivis, meillä mennään sitten painossa kai aika samoissa (?)...Keijo oli 3400g 36+3. Mäkin odotan torstaita kuin kuuta nousevaa. Ihan tunteja en vielä laske, mutta epäilen että äijä pysyy kolossaan käynnistykseen saakka ja sit rytisee. Olo on luottavainen. Tänään olen kovast taputellut poikaa takapuoleen ja kehoittanut jo tulemaan maailmaan :whistle:

Mollamaija ja jumi-Keijo 37+5
 
Mullahan on muuten huomenna taas TAYS:n käynti. Jokohan puhuttais synnytyksen ajankohdasta....? Toivottavasti. Vaikka menee tää näinkin, enää muutama viikko pahimmassakaan tapauksessa. Tai siis menee mun mielestä. Mies tuskailee jo, kun mä vaan puhisen ja pihisen ja voivottelen ja yritän kylkeä kääntää. Liikun sohvalta vessaan ja vessasta sänkyyn. Ja välillä käyn jääkaapilla. Mutta huomenna tiedetään taas enemmän. Jännää.
 
kukkuu ja töttöröö |O

heräsin siihen että kuorsaan, jota en koskaan tee. poikakin kai ärsyyntyi moisesta ja pari kertaa hakkasi mua kai pyllyyn, siis peräaukkoa vihlaisi niin kipeästi että sätkin sängyssä. hetken jo ajattelin että kohta tulee lähtö. not.

engeli, huisia. mä veikkaan että tämänpäiväisen tays-käynnin jälkeen olet viisampi ;)

toivis, hassua ettei sulle oo koon puolesta puhuttu käynnistelystä aiemmin? vauvahan on jo täysaikainen ja rv 38 pamahti jo...viime viikolla...no, kai hoitopolitiikka vaihtelee sekin ja siihen vaikuttaa muutkin asiat...

Mollis ja Keke 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Tarantellalle onnittelut tytöstä :heart:

Eikö Mollista nukuttannut taaskaan, vai miksi ihmeess kirjoittelet 5:25?

Mitäs Engelille kerrottiin taysissa?

Täällä on nukuttu huonosti taas kolme yötä putkeen.. Välillä oli jo parempi hetki nukkumisen kanssa. Saa nähdä onko synnytyksen jälkeen Tuiskun rytmi samanlainen kuin nyt eli heräätään 1:30 ja ollaan hereillä ainakin 3:30 asti jonka jälkeen voi taas nukkua muutaman tunnin. En oo aiemmin heränny potkimiseen (kiltti lapsi kun antaa äitin nukkua) mutta nyt kylllä jo niihinkin herään. Heräilyn lisäksi tuntuu että joka paikkaan satttuu.
Meillä oli siskoni perheineen (tyttö 6kk ja poika 3 v) viikonloppuna kylässä, ja oli kyllä ihana seurata kuinka innoissaan mieheni hoiti pientä neitiä. :)

Jotenkin sitä on alkanu odottaa synnytystä ihan tosissaan. Mutta onneks siihen ei enää kauaa, toivottavasti enintään 4 viikkoa.

Emja ja Tuisku 37+4
 
Oh lord...alamahaa vihloo välillä aivan mielettömästi että kippuraan vetää. Onkohan se tuo pikkuäijä kun hinkkaa päätään vai voisko vihlonta viitata lähestyvään synnytykseen tai paikkojen aukeamiseen? Tuntuu tuolla navan ja karvoituksen välissä. Myös vihlontakivut peräsuolessa/aukolla ovat jäätäviä...Tuttua kellekään? Lisäksi vauva potkii ja myllää kuin väkkyrä. Ihan kuin sillä olis tosi tukala olla. Pitääköhän paikkaansa että synnytyksen lähestyessä sikiö muuttuu vaisummaksi kuin se keräisi energiaa?
 
Mollis mulla oli kanssa loppuraskaudessa noita peräkipuja.. sain sitten synnytyksestä kotiinviemiseksi vauvan lisäksi peräpukaman :( toivottavasti sä vältyt tältä seuralaiselta.
Toivikselle painoarvioista, meillä A:n painoksi veikattiin ultran perusteella käynnistyspäivän aamuna 3800 g, painoi sitten syntyessään 3360 g eli melkein puoli kiloa heitti. Eli mun kohdalla oli sen puoleen turha käynnistys, kun sokeriarvotkin oli vauvalla koko ajan hyviä, mutta näin jälkikäteen on helppo olla jälkiviisas.
 
Väliaikatietoa. Aamulla alkoi kipeät supistelut. Iltapäivällä normilääkärikäynnillä lääkäri totesi, että olen 2,5 senttiä auki. Eiku osastolle. Nyt on kipeät supistelut loppuneet, mutta kivuttomat jatkuu. Saas nähdä kuinka käy, vieläkö mennään kotiin vai autetaanko kroppaa lääkkeillä.
 
oioioioi engeli! Jes, toivottavasti olet jo tositoimissa! Ihan mahtavaa, 2,5cm, voi kumpa mulki...Hieno likka! Mulla menee ihan kylmät väreet :D Tuskimpa ne sua kotiin enää masuvauvojen kanssa kärvistelemään laittaa...

Tuu murunen pian kertomaan kun olet saanut arvonimen Äiti :heart:

Mä kärsin eilen kolmisen tuntia säännöllisistä ennakoivista supistuksista. Rauhoittuivat suihkulla, mutta nyt sitten ollutkin lievää menkkamaista polttoa yöstä...Alkais jo täälki päässä...|O

Mollis ja Keke 38+0
 
Tervehdys pitkästä, pitkästä aikaa! Olen kyllä käynyt ahkerasti lukemassa kuulumisianne, mutta kirjoittelu on jäänyt.

Onnittelut kaikille vauvautuneille, teitä onkin jo monta! Seinäkukkaselle erityis-:hug:. Sinä ja pieni tyttäresi olette olleet mielessäni lähes päivittäin.

Uusia vauvauutisia on varmasti tulossa pian. plastex, huhuu...? Ainakin engelillä ja Molliksella synnytykset ovat ihan kulman takana, ellei sitten engeli ole ehtinyt jo saada pieniä syliinsä. Molliksen kuulumisten takia oikeastaan kirjauduinkin, kun halusin toivottaa tsemppiä synnytykseen. Sussa mimmi on ASENNETTA. Kohta pääset näkemään Keijon, jee! :heart:

(.) Toista viikkoa kotona mammalomalla, aika huisia. Odotan kuin kuuta nousevaa, että saavutettaisiin täysiaikaisuuden raja. Vielä viikko... :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Mollamaija82
Mollis, hirmu tsempit käynnistykseen :hug: Näillä näkymin mua ei siellä laitoksella vielä ainakaan tällä viikolla näy, joten neilikan voit jättää kotiin =)

Kaikille muillekin, joilla jo h-hetki kolkuttelee, paljon paljon tsemppiä! Lieköhän Engeli jo triplaantunut?

Vauvauutisia odotellessa :popcorn:

Mami ja poju 38+0
 
Täällä mä vielä olen yhess kooss. Supistelut alkoivat aamupäivällä uudestaan, kun lekuri oli tehnyt sisätutkimuksen. Kohdunsuukin oli noin 4 senttiä auki. Mutta nyt ne ovat taas loppumassa. Huomenna aamulla mut viedään synnytyssaliin ja puhkaistaan kalvot ja siitä se sitten viimeistään lähtee. Sitten jo autetaan supistuksia lääkkeillä, jos ei muuten irtoa. Jännittäviä aikoja elämme ;)
 
Heippa! Tsemppiä taas toivottelen täällä kaikille - erityisesti Mollis ja Engeli, joilla h-hetki on (todennäköisesti) lähimpänä. Hyvin se menee!! Ikimuistoiset hetket teillä edessä ja ihanaakin ihanampi palkinto tulossa. Haleja!

Meille kuuluu pikku-D:n kanssa ihan hyvää edelleen. Päiväunia on herra nukkunut taas vähän paremmin, mutta vastapainona iltanukahtamisen kanssa on ollut vähän tekemistä. Sen seurauksena olen itse pikkuisen väsyneempi, muttei mitään sellaista että kehtaisi valittaa. Eilen olin ekaa kertaa nelisen tuntia pois kotoa ja mies hoiteli poitsua ja syötti pullollisen pumppaamaani maitoa. Vajaaseen desiin oli mennyt ehkä pari minuuttia ;) Kova poika syömään :heart:

DQ & pikku-D 6vk
 
Hei,

Brittiforumilla eräs tanskalainen nainen haluaisi kuulla kokemuksia Fertinovasta ja AVA (Turku) -klinikoista. Voisikos jotkut käväistä kirjoittamassa kokemuksensa?

Kiitos!

After a long road of unsuccessful IUIs, my partner and I are planning for IVF. Does anyone have experience with clinics in Finland, including Fertinova (Helsinki) or AVA (Turku)?

Finnish clinics for IVF
 
Heipsan!!
Hurjasti tsemppiä Engelille ja Mollikselle!! Kohta se on totta...

ON: tulin juuri neuvolasta ja tuli lähete äippäpolille huomiseksi. Verenpaine 158/106 ja tikkuun ei enempää proteiinia olis mahtunut. Saa siis nähdä kotiudunko minäkin seuraavan kerran kahtena kappaleena.. Kauhistuttaa ja pelottaa... masuasukin kokoarvio oli kuitenkin jo reilut 3300 joten hyvänkokoisen pienen saan puskea pihalle, tuli hän sitten milloin vaan... Kunhan nyt ei kuitenkaan pe 13. päivä :) Tosin, olisi kiva jos sekin olisi tulevaisuudessa onnenpäivä :heart:

Huh, nyt hömppäleffa pyörimään ja ajatukset jonnekin kauas...

Team Uttinen 38+1
 
Oi Cava, kiitos ihanainen :heart:

Mami, älähän nyt vielä heitä neilikkaa rodeen ;) Hirmutsempit kärvistelyyn!!

engeli, jostain syystä sun kuulumiset ovat tänään saaneet mut kyynelehtimään...iso hali sinne ja muista pitää meidät ajantasalla ;) Aivan käsittämätöntä että sulla on pienet ihmeet ihan just oikeesti sylissä :heart:

Kiitos tsempeistä Emjalle ja DQlle :wave:

Oohoh, uttinen...noinkohan poksahdellaan samoihin aikoihin? ;) Onko tukala olo paineiden yms. vuoksi? Hali sinne :heart:

Leivoin tänään "kaksinkerroin" selkäkivuissa "Keijon pullia" pakkaseen. Tein korvapuustityyppisiä kierteitä sinisiin muffinssivuokiin. Pojalle sinistä nääs :p Aivan kamalasti näyttää poika pullasta jo masussa pitävän, hyörii ja potkii, viiltelee mun rakkoparkaani ilmeisesti zorronmerkkejä...tai sitten tyyppi haluaa päästä sikiösäkistään ulos :eek: Huoh, onneks kello on jo puol seiska ja kohta pääse nukkumaan. En malttais odottaa torstai-aamua. Hain vielä sairaalakassiin annosrasioita mm. hedelmäsalaattia, jos sairaalassaoloaika venyy jommassakummassa päässä...

Kumpa Keijo nyt kuulis ja ymmärtäis että ei se helevetesentäs pääse tuolta kyljestä ulos...:kieh: Tulis sieltä pian, mistä aurinko jo tuikkii sisään! ;)

M&K 38+0
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli kontrolli äippäpolilla, ja pitkäsääristä poikaa lääkäri lupaili. Kenenköhän tullut, kun ei kummatkaan olla mitään kovin pitkiä :D Painoa oli jo 2200g :heart: Oli mukava yllätys kun lääkärinä toimi yksi lapsettomuuspuolen meidän toinen vakiolääkäri, jäi oikein hyvä mieli. Katseli, ja tutki rauhassa pojan läpikotaisin. Kysy vielä tiedämmekö sukupuolta, ja vahvisti nyt kolmanteen kertaan poikalupauksen :) Sain muuten tähän närästykseen, ja epäili myös että tuo vannemainen kipu voisi olla jotain siihen närästykseen liittyvää... Sain siis omeprazol 20mg. Yhden tabletin tänään jo otin, ja närästys sai kyytiä. Nyt luinkin netistä ettei saisi raskauden aikana käyttää... Tuoteselosteessakin lukee että tietoa raskaudenaikaisesta käytöstä on rajoitetusti tietoa.. Uskallankohan nyt kuitenkaan noita popsia?

Mollikselle hirmuisen paljon tsemppiä, vihdoin, ja viimein se hetki koittaa jolloin saat Keijon maailmaan. Pidän peukkuja :heart:

Olen muuten sairaslomalla äippäloman alkuun asti eli 3viikkoa. Täytyy kyllä vielä töissä käydä moikkaamassa, ja viemässä herkkuja.

Se poksahti 33 viikko käyntiin :heart:
 

Yhteistyössä