2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

nanniga, kaikissa närästys yms. rauhoittavissa lääkkeissä joita olen vasta nyt raskauden keskivaiheen jälkeen pahimmassa pinteessä käyttänyt, lukee ettei suositella, ei saa käyttää yms. Ei se lekuri niitä olis määrännyt jos haittaa olis :heart: Mutta hei ihan loistavaa etä sait kivun pois! Närästystäkin kun on näköjääs niin monenmoista, nimimerkillä "itse hämmästynyt"!

uttinen, mäkin olen taikauskoisena ja kohtaloon luottavana hömppänä vähän kaksjakoisin mielin tuon perjantain 13 kanssa...ottaisin kyllä mieluummin pojan syliin jo vaiks torstaina klo. 23.59 ;) tai lauantaina klo. 00.01...mutta jos hän tänne pe kolmastoista syntyy, on se meidän maailman paras päivä...btw, aku ankka on syntynyt pe 13:s...


Mua jännittää :x

ps. ootteko lukeneet Sophie Kinsellan Himoshoppaajan vauva-kirjan? Yökukkujille hyvää ja ajankohtaista ajanvietettä! Vink vink :)
 
Viimeksi muokattu:
Onpas täällä taas sattunut ja tapahtunut! Tarantella,onnittelut pikkuisesta :flower:

Mun piti tulla tänne toivottelemaan Mollikselle onnea torstaille, ihan huisin hienoa,nyt se sitten tapahtuu :) Ihana olet, kun olet Keijon pullaa kipuisena leiponut :heart: Engeli vaikuttaa olevan siellä nyt tositoimissa, tsemppiä kovasti sinnekin,tule sitten kertomaan fiilikset :) Kaikki kärvistely varmasti unohtuu, kun saat vaavit kainaloon :heart:

Uttinenkin alkaa olla kalkkiviivoilla, onnea matkaan siihenkin suuntaan!! 13. päivä perjantai on ihan paras onnenpäiväksi, itse olen tavannut mieheni 13. päivä perjantaina, mut nimitettiin nykyiseen, ihan parhaaseen duuniini 13. päivä perjantaina ja me tehtiin myös asuntokaupat meidän nykyisestä asunnosta 13. päivä perjantaina :) Silloin tapahtuu paljon kaikkia hyviä asioita, voi kun Huli ja Vilikin jo tulisivat silloin pois mun nahoista ja saisivat hyvän synttäripäivän :)

Nanniga; mulle määrättiin tota samaa närästyslääkettä ja kun huomasin sen tekstin siinä paketissa, niin soitin vielä varmuudeksi Naikkarille, sanoivat, että voin huoletta ottaa niitä. Nyt olen 2 vkoa syönyt sitä, ja voi että se toimii :heart: siihen vielä tarvittaessa päälle Gavisconia, ja pysyy kurissa tuo ruuan kirnuaminen ruokatorvessa :)

Tänne ei kuulu yhtään mitään uutta. Ens maanantaina jälleen NKL-käynti, sitten pohdiskellaan käynnistystä. Melkoisen pitkälle olenkin päässyt, olin ihan varma, että olisin poksahtanut jo ajat sitten. Olo on ihan siedettävä, nyt yritän nautiskella viimeisistä päivistä ja kerätä voimia.

Jännityksellä jäädään odottelemaan seuraavia uutisia :)

Robbie 39+0
 
Suuret onnittelut Mapuselle ja Tarantellalle uusista tulokkaista!!!! :flower: Onko Plastexillakin jo vauva kotona? Tulethan ilmoittelemaan, että kaikki on hyvin! :heart:

Minäkin halusin tulla laittamaan tsemppihalaukset seuraaville onnekkaille eli Engelille, Mollikselle, Uttiselle ja Toivikselle!! :hug: Huisisti onnea, kaikki menee varmasti hienosti!!! Nyt lähipäivinä taitaa meidän pinon vauvamäärä kaksinkertaistua melkein kerrallla! :heart:

Tsemppiä myös muille viimeisillä viikoilla menijöille. Robbie, hienoa, että voi siedettävästi kaksosmahan kanssa!! Täällä tullaan perässä, hitaasti mutta varmasti. Molemmat vauvat ovat asettuneet kiltisti pää alaspäin, joten alakautta normaalisti yritetään synnyttää :) Mutta siihen tuntuu vielä olevan iäisyys aikaa. Vielä 1,5 viikkoa täysaikaisuuteen! Mehän emme ole kysyneet sukupuolia, mutta minun veikkaukseni on, että ainakin toinen vauvoista (jollei molemmat) on poika.

Hoppis & masukit 35+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei mamat!!!

Vihdoin pääsin koneelle iloisia uutisia kertomaan. Viime viikolla se vihdoin tapahtui. Poikamme tuli maailmaan! Alkuviikosta yöllä menivät vedet ja suunnistimme sairaalalle. Ei tarvinnut miettiä, jotta lähteäkö vai ei, kun alkoi vesien menolla. Pari päivää sairaalalla odoteltiin synnytyksen edistymistä. Kun sitä ei tapahtunut kunnolla, synnytys käynnistettiin. Avautumisvaihe 0-5 cm kesti 10 tuntia ja siinä apuna olivat aluksi kaurapussi, kuumat suihkut (suosittelen ehdottomasti), kipupiikit ja hengittely. Kun näiden teho loppui, siirryttiin ilokaasuun ja lopulta TAIVAALLISEEN epiduraaliin. Suosittelen lämpimästi....!!! Tämän jälkeen kuitenkin vauvan hapetuksessa havaittiin ongelmia ja mentiin kiireelliseen sektioon. Loppuviimeksi kaikki oli kuitenkin hyvin ja tarkkaavaisen henkilökunnan ansiosta vaavi saatiin maailmaan turvallisesti. Toipuminen vie tietysti haavan kanssa vähän kauemman, mutta nyt ollaan jo paremmalla mallilla. Kotiin päästiin 5 päivän sairaalassa olon jälkeen.

Ja mitä se elämä on nyt? Ihmeellistä. Euforista. Pelottavaa. Arvuuttelua. Ihanaa. Syöttämistä-nukkumista-vaippailua. Juuri sitä, mitä on tilattu. Yleensä nyytti nukkuu 4 tuntia, syö ja nukkuu taas. Joskus taas ei. :) Silloin yritellään arvata, mitähän vaatisi. Yleensä lisää ruokaa tai puhdasta vaippaa. Ei kai tämä mitäään ydinfysiikkaa ole, kunhan vähän tulee rutiinia.

En vielä ehtinyt lukea ketjua siitä asti, missä oltiin ennen sairaalaan lähtöä. Mutta kaikille, jotka ovat vielä synnytykseen menossa: olkaa rauhallisin ja luottavaisin mielin. Jokainen synnytys on erilainen. Kauhutarinoista on turha säikähtää etukäteen. Luottakaa kroppaanne ja yrittäkää rentoutua. Luottakaa sairaalan ammattilaisiin ja ottakaa kipulääkkeitä tarpeen ja fiiliksen mukaan. Vähän saattaa nipistää, mutta palkinto on sen arvoinen.

Plastex ja vaavi 6 pv
 
Pikkuisen mitat ovat 51,5 cm ja 3780 g. :) Aika miäs siis!!! Ultran arvio piti paikkansa, kätilöiden käsikopelot (välillä 3-3,5 kg) eivät... Ja jalat on melkein suuremmat kuin isällään.... :) Niistä olis varmasti jäänyt alakautta kiinni!!!!!!!!!!
 
ooooh plastex, onnea :heart: Ja kiitos rohkaisevasta viestistäsi.

Arvoisat Masunkasvattajat ja Mammat, minä vetäydyn nyt taustalle ja valmistautumaan huomiseen. Koko päivän on vatsa kipuillut. Ja koko päivän olet vetänyt Panadolia naamariin. Alkoi menkkakipuilulla ja nyt kipu muuttunut pistäväksi tai jotenkin viiltäväksi noin "kello 11:ssä ja kello 13:ssa". En tiedä mitä tarkoittaa. Olen taas myös jotenkin pahoinvoiva. Itkua kävin vähän Keijon huoneessa tirauttamassa. Jotenkin hetkellisesti vaivuin masikseen ja lapsettomuuden loppumisen oivaltamisen aiheuttamaan fiilikseen. Itsesääli otti jotenkin vallan, vaikka elämme onnenhetkiä. Kävin suihkussa ja tein kasvonaamion. Lakkasin kynnet värittömällä lakalla ja pakkasin sairaalakassin loppuun. En tosiaan tiedä johtuuko kiputuntemukset ja pahoinvointi pelosta, jännityksestä ja stressistä, vai pitäiskö jo huolestua...

Kaikkea hyvää kaikille, tsau tältä erää ja kiitos matkaseurasta! Mä palailen seuraavankerran astialle varmaan sitten sairaalasta kuulumisineen.

Jokohan engeli halailee Myrskyä ja Mylväystä?


Mollamaija ja masu-Keijo 38+1 :heart:
 
Onnea onnea Plastex!! :flower: Kertomuksesi oli jotenkin ihanan rauhoittava ja lohduttava... Siitä sai voimaa :)

ON: aamulla menin tosiaan äippäpolille kokeisiin, protskut oli yhdellä plussalla, toksemia verikokeet ok ja paineet 168/108. Vauvelin painoarvioksi tuli 3240g. Ensin ei meinannut olla tarpeeksi vaihtelevuutta sydänkäyrällä mutta kun vähän heräteltiin niin tuli ihan hyvää käyrää. Virtauksissa ei ollut vikaa.
Kohdunsuun tilanne oli niiiiin epäkypsä, että lääkäri laittoi meidät vielä kotiin. Sain verenpainelääkkeet (joita tässä nyt yökkäilen...) ja maanantaina neuvolantädin kontrolli ja torstaina uusiksi äippäpolille. Silloin mua ei toivottavasti laiteta enää kotiin... Olo on pettynyt, mutta toisaalta ymmärtäväinen... Esikoista käynnisteltiin täysin epäkypsästä tilanteesta, eikä se kyllä kauhean kivaa ollut.
Nyt sitten kävin "lenkillä" Prismassa, jumppasin ylös alas ja tein lumitöitä... vielä aattelin vähän leikkiä ton miehen kanssa jos paha olo menee ohi :)
Edellisissä raskauksissa Albetol ei ole laskenu paineita, joten hirveitä toiveita ei ole nytkään, mutta jospa tässä vielä sinnitellään... Huoh!

Tsemppiä Mollis ihan hirveäasti, ja kaikki muutkin!!! Olen hengessä mukana ja odotan innokkaana tarinoitanne!!

Team Uttinen 38+2
 
Buenas noches :O

... ... ... Odotusta ... ... Hiljaisuutta ... ... Piinaavaa jännitystä ... ... Pulssi 120+ ... ...Ei pysty peittoa pitämään korvilla tai päätä tyynyssä kun pulssi jyskyttää niin kovasti että peitto kahisee ... Ei auta edes Paula-vanukas nyt tähän ressiin ... ... Ja se outo pistävä kipu kello 10:ssä vaan jatkuu ... ... Tosin liikkeessä ja kylkien käännössä ... ... Ja kaksi minuuttia mennyt siitä kun edellisen kerran katsoin kelloa |O
 
Isosti onnea Plastex! :hug: Ihanaa, että poikasi vihdoin on täällä!

Uttinen, ymmärrän pettymyksen, kun on jo laskenut sen varaan, että nyt se vauva tulee. Mutta mieti kuinka kauan olet jo vauvaa odottanut! Joitain päiviä jaksat vielä vaikka aika pitkältä tuntuukin. Pian saat vauvasi! :heart:

Voi Mollis, varmaan nuo kivut johtuvat vaan jännityksestä! Olen niin ylpeä sinusta, koska niin hyvin olet pärjännyt pelkosi kanssa. Veikkaan, että synnytys tulee olemaan sinulle positiivinen kokemus. Ja hei, sitten Keijo on täällä! Tsemppiä ja positiivista mieltä! Olet Keijon kanssa tänään ajatuksissani!!! :heart:
 
LA..................nimimerkki..........monesko lapsi......ikä........SS

29.11.2011.......isla79....................esikoinen..............31.......SaKS
08.12.2011.......Dancing Queen.........esikoinen..............35......NKL
10.12.2011.......Millis-81..................toinen................30........NKL
22.12.2011.......AdAstra.................esikoinen..............31.......TYKS
23.12.2011.......mapunen................toinen..................40...........
25.12.2011.......Plastex..................esikoinen..............33.......SeKS
26.12.2011.......Tarantella-83...........esikoinen..............28......KSKS
28.12.2011.......Neela Naranja..........esikoinen..............32.......KOS
28.12.2011.......Tevu.....................toinen..................37.............
05.01.2012.......Hanskis..................esikoinen..............31............
17.01.2012.......Robbie...................esikoiset...............37.......NKL
19.01.2012.......toivorikas-72............esikoinen..............39......NKL
22.01.2012.......syystoive................kolmas.................30............
23.01.2012.......Uttinen...................kolmas.................36.......PHKS
24.01.2012.......mollamaija-82...........esikoinen..............29......KHKS
24.01.2012.......Mami2012...............esikoinen..............31.......KHKS
25.01.2012.......engeli.....................esikoiset.............36.......TAYS
26.01.2012.......Emja......................esikoinen.............26.......TAYS
05.02.2012.......Seinäkukkanen.........esikoinen.............40++..........
07.02.2012.......cava......................esikoinen.............30+........
13.02.2012.......Hoppis-73................esikoiset.............38..........
03.03.2012......-ruska-....................esikoinen.............22...RAS/OYS
06.03.2012.......nanniga..................esikoinen...............28......TYKS
10.03.2012.......H.o.p.e...................esikoinen..............31.......KHKS
20.03.2012.......TMO......................esikoinen...............36..........
30.4.2012.........bluebaby................esikoinen...............27.......OYS
30.4.2012.........lilie........................esikoinen..............34......TAYS


:heart::heart::heart: SYNTYNEET :heart::heart::heart:

31.10.2011........seinäkukkanen......tyttö.......1050g.........
21.11.2011........isla79..................poika........3440g.......49,5cm
29.11.2011........DancingQueen......poika........3250g.......52cm
16.12.2011........Millis-81...............poika........4206g.......50cm
19.12.2011........Neela Naranja.......tyttö........3920g.......48cm 23.12.2011........AdAstra...............tyttö........3360g........51,5cm
23.12.2011........mapunen..............poika.......4000g........52,5cm
27.12.2011........Tarantella83.........tyttö........2985g........46cm
05.01.2012........plastex...............poika.........3780g........51,5cm
11.01.2012........engeli.................poika.........3170g........52cm
11.01.2012........engeli.................tyttö..........3350g.......49cm
 
Paljon onnea Engelille ja Plastexille! :heart: :flower:

Paljon vauvoja syntyy nyt tähän pinoon :). Uittiselle jaksamista ja kaikille muille myös.

Täällä käytiin tänään neuvolassa. Muuten kaikki hyvin, mutta paineet oli vähän koholla niin sain uuden ajan jo maanantaille. Neuvolan täti veikkaili että 50 % todennäköisyydellä syntyy viikon sisällä. Ääk. Alko ehkä vähän jännittämään.

Emja ja Tuisku 38+0 (poks!)
 
Onnea plastex ja tuplaonnea engelille!:kiss:
Ensi viikolla sitten viimeistään vauvoja lisää tähän pinoon! Uttinen, toivis, robbie ja Emja! Mollis ehtii varmaan vielä tälle viikolle!

Näin pitkällä ollaan jo lähes kaikki!
AdAstra ja A huomenna jo kolme viikkoa
 
Ihanaa Engeli, ONNEA! :heart: Tulethan sitten aikanaan kertomaan, mitä synnytyksen aikana tapahtui ja miten kahden vauvan kanssa arki sujuu. Joitain ylimääräisiä päiviä menee varmaan sairaalassa. Niin minua ainakin on varoitettu.
 

Yhteistyössä