--2012 yrittävät--







Yrityksen aloittamista odottavat:


Nimimerkki, ikä, yritys alkaa, mones lapsi






air.....................40+......kevät 2012......................kolmas lapsi
Suerte................34........kevät 2012?....................kolmas lapsi
-Hely-.................22........kesäkuu 2012.................ensimmäinen lapsi
Peity...................25........alkusyksy 2012................toinen lapsi



Yrityksen aloittaneet:


nimimerkki,ikä, yritys aloitettu, mones lapsi


alppiruusu88....24..........kevät 2010.......................toinen lapsi
Whisky Peat....?..............kevät 2011.....................
miah83...........28...........heinäkuu 2011.................ensimmäinen lapsi
juliesisko.........24...........syys-talvi 2011.................toinen lapsi
Pinna.............23............lokakuu 2011...................ensimmäinen lapsi
evangelina......26.............lokakuu 2011.................ensimmäinen lapsi
PikkuA............25.............marraskuu 2011..............toinen lapsi
jedvenna.........21............marraskuu 2011..............toinen lapsi
Mie84.............27............marraskuu 2011..............ensimmäinen lapsi
Sani-81..........30............joulukuu 2011..................kolmas lapsi
Undu..............30............joulukuu 2011..................toinen lapsi

Elmaleena.......40...........joulukuu 2011..................kolmas lapsi
vanamoBr........32............joulukuu 2011.................kolmas lapsi
minnij..............25............joulukuu 2011................ensimmäinen lapsi
Niina85............27............loppuvuosi 2011.............kolmas lapsi
emmilee..........31.............tammikuu 2012..............toinen lapsi
lemontree........36.............tammikuu 2012..............kolmas lapsi
susus90...........22?...........tammikuu 2012...............toinen lapsi
nelluska82........30............tammikuu 2012...............toinen lapsi

kyyneltenhymy..22............helmikuu 2012................toinen lapsi
Miwwi..............21.............helmikuu 2012...............ensimmäinen lapsi
HeavyMetalMama-77..34....helmikuu 2012...............kolmas lapsi
sannapanna......28.............helmikuu 2012...............ensimmäinen lapsi
Äitikissa.........31v..............helmikuu2012...............kolmas lapsi
Taffo82.............29.............maaliskuu 2012..............toinen lapsi
shafa.................30............maaliskuu 2102..............ensimmäinen lapsi
Vilijonkka............26...........maaliskuu 2012..............ensimmäinen lapsi
Panzu.................23...........maaliskuu 2012..............ensimmäinen lapsi
Sone*...............28.............huhtikuu 2012...............kolmas lapsi
unikettu..............33............huhtikuuu2012..............neljäs lapsi
aliila..................30.............huhtikuu 2012...............kolmas lapsi
Blanca................?..............huhtikuu 2012...............kolmas lapsi
Panzkus.............26.............huhtikuu.......................ensimmäinen lapsi
rakkausvauva89..23.............huhtikuu 2012...............ensimmäinen lapsi
*M*..................26..............huhtikuu 2012..............ensimmäinen lapsi
ekaako?.............?................huhtikuu 2012?............ensimmäinen lapsi
mimmilii.............25.........huhti-toukokuu 2012.........ensimmäinen lapsi
unelmavauvasta...22...........toukokuu 2012...............ensimmäinen lapsi
bellabambini........27............toukokuu 2012..............ensimmäinen lapsi
emppuli83...........29............toukukokuu 2012...........ensimmäinen lapsi
Reason...............24.............toukokuu 2012..............ensimmäinen lapsi
Leenuliinukka.......37............kesäkuu 2012...............kolmas lapsi
MelkeinPrinsessa..23...........kesä2012......................ensimmäinen lapsi
Na-nu..................24...........kesäkuu 2012...............ensimmäinen lapsi
Miona..................25...........heinäkuu (syksy?) 2012..toinen lapsi
lempo..................?.............kesä 2012.....................?
kaiku<3...............?..............kevät 2012..................ensimmäinen lapsi
Tintti83...............29.............kesä 2012...................kolmas lapsi
suhveli................28.............elokuu 2012.................kolmas lapsi
Bambini............. 31v.......... elokuu 2012.................toinen lapsi
liisu....................?..............elokuu 2012..................kolmas lapsi
nibsu..................25.............syksy 2012..................ensimmäinen lapsi
Kuumeileva äippäx3.30.........syyskuu 2012................neljäs lapsi
angelbird...........27..............syyskuu 2012................kolmas lapsi



PLUSSAT



:heart:

emmilee.........................helmikuu 2012
PikkuA............................helmikuu 2012

Sani-81...........................maaliskuu 2012
Undu................................huhtikuu 2012
Kathii...............................toukokuu 2012
Mie84...............................toukokuu 2012
Niina85.............................toukokuu 2012
mimmilii............................toukokuu 2012
Shafa...............................kesäkuu 2012
Sone*...............................kesäkuu 2012
Taffo82.............................heinäkuu 2012
Bellabambini......................heinäkuu 2012
Leenuliinukka....................heinäkuu 2012
Unikettu............................elokuu 2012
panzkus.............................elokuu 2012
Rakkausvauva....................syyskuu 2012
nibsu...................................syyskuu 2012
kuumeileva äippä...............syyskuu 2012
emmpuli..............................lokakuu 2012
äitikissa..............................marraskuu 2012


Menetyksen kohdanneet

Miwwi
Suhveli

Toivoliini



Linkki plussanneiden pinoon!!
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2162528-2012-yrittavat-pinosta-plussanneet/

 
Viimeksi muokattu:
air
Täällä on yksi kolmannen kuumeilija. Vielä vähän pohditaan onko järkee vai ei. Täällä nimittäin myös reistaileva terveys vähän mietityttää ja ikääkin alkaa jo olla.

Ei nyt ihan täysillä vielä uskalla heittäytyä tähän kuumeesee, kun pitäisi ensin keskustella lääkärin kanssa tilanteesta. Mutta jos kaikki näyttää hyvältä, niin keväällä voisi "projektia" aloitella. Ensin pitäisi saada vähän painoakin pois, mutta se onkin jo toinen juttu se.
 
Meillä olisi tarkoitus aloittaa toisen yrittäminen huhtikuussa. Takana kolme keskenmenoa ja nyt viimein taas olisi uskallusta yrittää uudelleen.

Hirmuinen vauvakuume on päällä ja jotenkin pitäisi vaan malttaa odottaa kevääseen.. :snotty:
 
Kuuluisinkos miekin tänne? Tääl koitetaan selviytyä kohdun ulkoisesta ja ootellaan jo kärsivinä 3kk raskautumiskiellon päättymistä! Kolmet menkat pitäs tulla ja yksiäkään ei oo näkyny, kielto päättyy helmi-maaliskuun vaihtees.
Meil on poika 05/10 :) Toista lasta yrittäessä on tullu yks varhainen keskenmeno, kemiallinen raskaus ja nyt tää ulkonen. Ennen ulkoista ehittiin yrittään 5 vaiko 6kuukautta!?
 
No kiva että muitakin yritys kuumeilijoita löytyy :)

air: vähän sama juttu että terveyden ehdoilla on mentävä, ja luulen että syksyllä on jo hyvä tilanne vauvan yritykselle, kerkeää hekisesti ja fyysisesti latautua :) Minkä ikäinen muuten olet?

Vogue ja kyyneltenhymy, pahoittelut keskenmenoista... Toivotaan parempaa tuuria vuodelle 2012!!! Minuakin hieman pelottaa keskenmeno, kun niitä on kaksi takana. Luulen että kilpirauhasen vajaatoiminnalla on ollut asiaan vaikutusta. Arvot on kyllä nykyään ihan hyvät, mutta jännittää kuitenkin. Ja mietityttää myös se miten ne arvot heittelehtii raskauden ja synnytyksen aikana/jälkeen. jos nyt sinne asti päästään ;) :)
 
Bellabambini :wave:

Meitä taitaa olla kohta sairastelevien porukka kasassa :whistle: Eipä se terveys ole mikään itsestään selvyys, hittovie..

Haluuks joku päivittää meidän pinoa? Mie oon ihan surkee ja epäsäännöllisen säännöllinen kävijä ;)
 
JEEE!!! Tääl on ekat menkat menossa ulkosen jälkeen... Olin niin innoissani että meinasin isännänki aamulla herättää 7aikaan kuulemaan ilouutista, mutta herätinki vasta 9 aikaan :LOL:

Joo ja joulu tulee meille huomenna, kuusi on kuivumassa pesuhuoneessa ja huomen ois pystytys ja koristelu. Eka ajattelin et otan ihan pikkusen kuusen, jonku metrisen vaan... Mutta mutta... Löysin sopivasti tuuhean ja pitkillä oksilla olevan kuusen ja ah! Meille siis tuleekin iso kuusi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Kyyneltenhymy! JES! Onnittelut menkoista!!! Eipä sitä uskois miten onnellinen voikaan olla kun menkat alkaa ;) Ja nytkö sitten joudutte oottaa viel tovin ennen yritystä?

Whisky peat: Hyvä vuosi tulee :) Uskotaan siihen :)
 
Sone pitää olla kolmet kuukautiset ennenku saa alkaa yrittämään taas vauvaa.. Pitkä odotus siis edessä viel! Ja ennen ku:ta oli kierrot yleensä 33päivää, omasta mielestä kamalan pitkä. Mutta mihin sitä oiskaan tyytyväinen :D

Ihana kuusen tuoksu :heart: Joku on vaan varastanu mun joulukuusen nauhat, missä lie!? Tai kaks on tallella mut eihän ne riitä alkuunkaan..
 
Täällä kans yks vauvakuumeileva äippä:wave:
Ikää siis mulla 30 ja miehellä 34. Meillä on 4,5v. ja 2,5 v. pojat ja päätettiin pitkän pohdinnan jälkeen aloittaa yrittämään sitä kolmatta- ja viimeistä=). Pillereitä on jäljellä vajaaksi viikoksi, ja sen jälkeen jätetään ehkäisy pois. Annetaan sen kolmannen sit tulla kun on tullakseen...mitään paineita ei asiasta oteta... Mulla on kyl aiemmat raskaudet alkaneet heti ekalla ja tokalla kierrolla, joten saa nähä miten kolmannen käy.
Molemmat ollaan työssäkäyviä, ja mulla olikin pitkään haave, että oisin lähtenyt ens syksynä opiskelemaan. Sit kuitenkin ajattelin, että opiskella kerkeen myöhemminkin. Ikää kuitenkin tulee koko ajan lisää, ja hyvin "vanhana" en jaksa enää vauvarumbaa pitää. Asiat laitettu siis tärkeysjärjestykseen, ja samalla taakka hartioilta tipahtanut, ku alkaa palaset loksahdella paikalleen...:)

Onnea kaikille yritykseen :)
 
Kyyneltenhymy: Nopsaan se menee!! maaliskuussa saatatte jo päästä yrittämään :) Miulla se vasta pitkä aika onkin ootella, 9kk!!! :D:whistle: Mut nopsaan sekin menee :)

sani-81:wave:

Mie oon kans sitä mieltä että ei kannata liian kauaa ootella, hedelmällisyys kuitenkin laskee, ja opiskella kerkeää myöhemminkin!!! :) Voihan se olla että saat jo parin kk päästä positiivisen testin jos samalla mallilla menee kun aiemminkin :)
Mie olen kasinelonen eli kolmenkympinkorvilla pikkuhiljaa, ja en myöskään haluaisi lapsia kovin "vanhana", ja jos se olis ollu miusta kii niin kolmonen olis tullu jo pari vuotta sitten, vastoinkäymisten takia sitten siirtynyt. Joten en halua enää lykätä yritystä kovin kauaa kun ei todellakaan tiedä mitä elämä vielä eteen heittää.
 
air
Moikka

Kiva nähdä, että tänne on ilmestynyt muitakin.

Sonelle vastaa, että valitettavasti mun ikä alkaa jo nelosella.

Itsellä terveys reistailee, miehellä terveys reistailee ja ikää on. Kaiken JÄRJEN mukaan nämä haaveet pitäisi jo hylätä, mutta minkäs teet kun hinku on kova. Vielä tässä asiaa vähän puntaroidaan, joten ei ihan tositoimissa vielä olla. Katsoo nyt mihin ratkaisuun lopulta päädymme. Tosiaan mun pitää ensin myös keskustellla lääkärin kanssa asiasta.

Mutta toivottavasti kaikkien "matka" päättyy hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Pitääpä itsekkin vastata tähän...
Eli 30v. kolmannesta vauvasta haavaileva. Ed. lapset tyttö 4v. ja poika 2½.
Aikaisemmin ajattelin, että kyllähän tämän lapsi luku on tässä, mutta aika tekee tepposet. Olishan se yksi vielä kiva!
Suunnitelmissa olisi jättää ehkäisy pois maaliskuussa ja aloittaa yritys huhtikussa. Vauva olisi tarkoitus saada siis v. 2013. Katsotaan miten tämä asia vain etenee. Lapsen saaminen aina vain ole itsestään selvyys.
 
Heissan, täällä taas! Kiva että tänne alkaa tulla vähän enemmän jo porukkaa.. :)

Sani-81 ihan totta, että opiskella pystyy myöhemminkin. Itselläni on opiskelut meneillään, mutta me yritetään tehdä vauva vielä mun opiskelujen aikana. En ota stressii siitä, vaikka ne vähän venyiskin.

Sone meilläkin oli (ja on) alunperin tarkoitus yrittää vasta syksyllä, koska meen työharjoitteluun kesäksi, missä ei voi olla ainakaan kovin pitkällä raskaana. Mutta aateltiin yrittää jo siis ennen sitä, jos nappaa niin nappaa. Ja jos menee kesken niin sitten menee. Syksyllä pääsee sitten uudelleen yrittämään. Eli otetaan vähän niinkuin varaslähtö..

Mä oon tullut jokaisen neljän raskauden kanssa ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, mutta ongelmina on tosiaan noi keskenmenot. Tosin mun mies teki noiden kahden viimesimmän km:n aikaan töitä melko vahvojen kemikaalien parissa, mikä on saattanut osaltaan vaikuttaa. Jos seuraavakin menee kesken, niin sitten täytyy vähän tutkiskella enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
aliila moi! 2013 vauvaa mekin toivotaan :) Jotenkin on hyvin varovaiset ja hieman epäuskoisetkin fiilikset, ei ehken uskalla innostuu vielä ;).. Ehkä sitten jos tulee raskaaksi ja pääsee yli niiden maagisen 12rv niin uskaltas jo huokasta vähän. :)

Vogue, onks sinun mies vieläkin tekemisissä niiden kemikaalien kanssa? Tai tuleeko olemaan kun aloitatte yrityksen?
 
Sone* Ei onneksi ole, lopetti reilu puolivuotta sitten. Toivottavasti ei vaan ole jättäny mitään pysyviä haittoja, koska siellä ammattivitsinä on, että ellei muuta hyvää ammatista niin ehkäisyä ei ainakaan tarvi käyttää. Eli vaikuttaa siittiöihin pidemmällä ajalla varsinkin. :| Onneksi mies ei kauan sitä hommaa kerennyt tekemään.
 
uus yritys...

Vogue: Ajatellaan positiivisesti, tuskin niin vähä aika on tehnyt mitään damagea, ja pääasia ettei enää oo siel töissä!!! :)

Mie en jaksa oottaa enää :) Kuudet menkat viel pitäs lusia! Elokuulle olis nyt paljon ootettavaa! Miehellä on kolmikymppiset ja varailinkin jo paikan elokuun toiselle v.lopulle. aika ihana ajatus että juhlitaan samassa paikas missä viime kesänä menimme naimisii! :) Ja jos kierto ei muutu niin oviksetkin taitaa osuu niille juhlille sopivasti ;) Oliskin aivan älyttömän hienoo plussata heti syyskuun alussa, saahan sitä haaveilla :saint: Tätä ennen on kyl helposti natsannu mut voihan sekin muuttua kun ei tässä ole vuodet takaspäinkään menneet... Mielumin kyl meniskin vaik pitempään, kunhan ei tarviis enää keskemenoa kokea!

Hillitön vauvakuume!!
 
Viimeksi muokattu:
Kopsasin tän miun alkutilityksen tänne loppuun ja yritin vähän päivittää tilannetta tonne keskustelun avaukseen näin aluksi!! Kattokaa menikö oikein ja jos on korjattavaa/lisättävää niin ilmotelkaa :)


En ainakaan huomannut tälläistä keskustelua vielä , joten tein aloituksen! Nyt on viimein päätetty että syksyllä aloitetaan kolmannen lapsen yritys. Onhan siihen vielä aikaa, mutta on kyllä kieltämättä onneliinen olo :) Kolmosta yritettiin jo 2 vuotta sitten kunnes tuli kaikenlaisia esteitä, km, työongelmia, terveys petti jne. Parisuhdekin on käynyt kaikenlaista läpi tällä ajalla, ja oma mielenterveys ollut koetuksella km:n takia, varsinkin kun uutta yritystä ei ole voitu aloittaa. Nyt tuntuu että palaset alkavat loksahtelemaan paikoillee ja terveys alkaa olla reilassa, työt hyvällä mallilla ja parisuhdekkin tukevamalla alustalla. Tavallaan toivoisi että olisi jo syksy, mutta toisaalta vielähän tässä on hyvä vähän tunnustella ajatusta ja ei ole kuitenkaan kiire, pääasia että päätös on tehty, se helpottaa kummasti oloa ;)

Meillä on siis kaksi tyttöä ennestään 6 ja 3 vuotiaat. Olen itse 27v ja mies 29v.


Onkos muita ensi vuodelle vauvaa suunnittelijoita?? :)
 
Viimeksi muokattu:
Heisan,
Olen käynyt täällä taustailemassa muutaman kerran mutta nyt rohkaistuin kirjoittelemaan. Olen 29v 1,5 vuotiaan pojan äiti, eli toinen olisi toiveissa. Pillerit jäi pois vähän niin kuin vahingossa joulukuussa, resepti oli nimittäin vanhentunut ja perustelin miehelle että en jaksa muutaman kuukauden takia uusia, ajatuksena oli nimittäin yrittää vauvaa vasta keväällä. Nyt olen tulee-jos-on-tullakseen mielellä, tosin kovastihan se kuumeilu pukkaa päälle kun asiaa rupeaa miettimään.

Toisin kuin monilla muilla täällä - tsemppiä teille! - mulla on vähän toisella tavalla ristiriitaiset ajatukset vauvasta. Viihdyn nimittäin hirveän hyvin uudessa duunissa jonka aloitin syksyllä ja tuntuu tylsältä jäädä taas kotiin jos vauva tulee. Toisaalta kuten täälläkin on todettu, ei näitä asioita kannata lykätä liian pitkään.

t. Undu "saapi tulla" siis alkanut joulukuussa (en viitsi sanoa yritykseksi koskaa ekaa oikeasti yritettiin melkein puolivuotta ja olin kuin tulisilla hiilillä koko ajan)
 
Undu :wave:

Lisäilen siut tonne listaan :)

Voin kommetoida tohon työasiaan että on minullakin vähän ristiriitaiset fiilikset vauva/työasiasta, olen nimittäin aloittanut työelämän elokuussa sitä ennen olin vuoden hoitovapaalla. Joten aika nopeasti tulisi taas kotijakso jos tärppäisi suht nopsaan. Ei siinä muuten olisi mitään kummempaa mutta siirryin osakeyhtiöön kollegani kanssa (sitä ennen yksityisyrittäjä) ja liiketoiminta on kuitenksin sen verran alussa että en tiedä onko se kovin fiksua tähän väliin yrittää lasta, mutta millos sitten!??! Aina tulee jotain esteitä tai muuta, ja sitten kun olevinaan olisi se otollinen hetki niin kaikki menee pieleen. Olen nyt yrittänyt ajatella että asioilla on tapana järjestyä ja kyllä se firma pysyy pystyssä ilman minuakin yhden äitiysloman ajan. Eli vauvalla on lupa tulla sitten kun tulee, heti loppukesästä lähtein ;)
 
Iltaa, täällä yksi ilmoittautuisi taas mukaan. Olen seuraillut pitkään kolmatta kaipaavien ketjua, mutta kun meillä ei yritys ole vielä käynnissä, niin en ole viitsinyt mennä keskusteluun mukaan.
Meillä 2 lasta , 2 ja 4, ja kolmatta tosiaan kaivataan tosi paljon. Vauvakuumetta ollu jo vuoden, mutta erinäisistä syistä täälläkin, olen joutunut vaan kestämään kuumeen. Ehkä ihan hyväkin, kahdessakin on tekemistä. Mutta eihän se sitä katso..
Yritys voidaan aloittaa täälläkin viimeistään huhtikuussa, jee =)
Eka lapsi tuli tosi helposti, toista jo tosissamme yritettiin joten saa nähdä tuplaantuuko yritysaika vai miten tällä kertaa.
Helposti menee päiviä, etten asiaa ajattele, mutta kyllä se niin vahva kuume ja halu raskautua on, että ihan pistää sydämeen ajatus. Cant wait.
 

Yhteistyössä