--2012 yrittävät--

Heissan taas kaikille! :wave:

On kerennyt tapahtumaan paljon. Sain uutta tietoa mun kesäisen harjottelun suorituksesta ja mepäs otettiinkin varaslähtö ja aloitettiin jo yritys.. :D Eli nyt onkin sitten yk 1 ja kp 14/29.
 
Vogue onnittelut yrityksen aloittamisesta, perässä tullaan ;) Siullahan taitaa olla jo otolliset ajatkin kierrossa :) Peukut ja varpaat pystyyn!!!

Kyyneltenhymy Mie niin tiedän tuon tunteen... Vaikka onkin onnellinen läheisten puolesta niin ei se sulje pois niitä surun tunteita mitä menetyksestä on tullut. Mie märehdin melkein kaksi vuotta viimeisintä keskenmenoa, nyt olen sinut asian kanssa, mutta pitkään se oli todella tuskallinen aihe, ei pystynyt sanomaan edes sanaa keskenmeno ilman itkukohtausta. Ystäville olen sanonut aiemmin että toki olen iloinen heidän raskausuutisista mutta omista asioistani olen surullinen, joten eihän sitä jaksa silloin keskittyä toisten ihmisten onneen juurikaan. No, mutta täällä netissä on jotenkin helpompaa nämä asiat, tiedä sitten miksi :)
 
hej! täällä yksi kuumeilija. ikä 23, yritys on aloitettu joskus viime vuonna, sanotaan nyt vaikka marraskuu.. en muista varmaksi. alkanut varmasti jo syyslokakuussa mutta en ole muista varmaksi koska. on nyt ainakin ollut jo käynnissä silloin marraskuussa. ja ensimmäinen haaveissa.
 
Hei, kiva kun muutama uusi tullut mukaan kuumeilemaan kuumeilua odotusaikaan :)
Täällä ei ihmeitä ja taas yhdet menkat lähempänä yrityksen alkua.
Hetkittäin aina vauvakuume hellittänyt ja olen jopa miettinyt, että jospa nää kaksi meille
riittäisi. Mutta syvällä sisimmissä se vauvakuume kumpuaa niin vahvana. Ja harvaan asutulla
maaseudulla kun asutaan, niin kaveria pitää löytyy omasta perheestä ja onhan niitä syitä
monia. Lapsen kaipuu. Tosi kova.

Keskenmenot ovat varmasti todella kova paikka. Ja juuri nuo LA:t tuntuu varmasti. Jaksamisia
kaikille ja ihania talvikelejä.
 
Pinna :wave: Lisäilin siut listoille! :)

Blanca: Minäkin mietin välillä et kyl noi kaks riittäs, tai että vois viel lykätä ens vuoteenkin ihan hyvin, mut sit taas iskee se hirvee kuume, eikä malttas oottaa ees tätä puolta vuotta!!! :) Jos en olis työkseni yrittäjä niin varmasti olisi vauvanyritys jo käynnissä, työt vaikuttaa minulla tosi paljon tähän hommaan, ja mielialoihinkin asian tiimoilta.
 
Tääl maataan selkä paskana sängyssä, en tiä mikä siihen taas tuli! Kävelemään ei pahemmin pääse ja asennon vaihtoki on tuskaa : /

Ai, luin netistä just tuosta piikistä jonka sain KU:n takia, kaikkialla lukee 3kk kielto EIKÄ kolmia menkkoja!! Tää siis soittelee naistentaudeille ens viikolla ja varmistan asian! Jos se on vaan 3kk kieltoa, saahaan alkaa yrittään jo parin-kolmen viikon pääst :whistle: Ties kuis kauan menee ennenku ne kolmannet menkat alkais! |O
 
Luinpas tuos lääkärin lähettämää paperia ja siin sanottiin "3kuukauteen ehkäisy pakollinen, sen jälkeen uutta raskautta yrittämään"! Eli kuukautisista ei puhuttu mittään! Ja tämä tyttö otti ja laski, ens viikolla loppuis sit kieltokin ;) Oon yhtä täpinöissäni ku pikkulapsi huvipuistossa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: susus90 ja Sone*
Kyyneltynhymy, mahtavaa että pääsette aloittelemaan!

Parvorokon pelko osoittautui aiheettomasti, itää nimittäin viikossa joten jos olisin taudille altistunut näkyisi se jo. Eli hommat jatkuu entisellään.

Ekassa raskaudessa pelkäsin keskenmenoa niin paljon että meinasin oksentaa vaikka en muuten voinut pahoin. Helpotti kyllä nt-ultran jälkeen mutta siihen asti olin kuin kissa pistoksissa. Varmasti kauhea kokemus, itse yritän ajatella että jos se osuu kohdalle niin luonto varmistaa että syntyvät lapset ovat terveitä. Toivottavasti ei noita asioita joudu kukaan miettimään.

Kävin tänään papassa kun edellisestä kerrasta on kulunut liian monta vuotta. Lääkäri toivotteli ilosesti tervetuloa takaisin kun raskaus on kestänyt 7 viikkoa. Tuntuu ihan kummalta ajatella että siihen pisteeseen joskus päästään (toivottavasti). Oli muutekin aika optimistinen gyne, totesi että yleensä ihmisillä on vaikea olla raskautumatta, eikä toisin päin. Hmph. Voisin olla eri mieltä mutta niinpä se kai keskimäärin on.
 
tervetuloa uusille:D Mäkään en millään jaksais odottaa et pääsis jo yrittään sitä vauvaa, mut sit kuitenkin vähän pelottaa et onko nyt hyvä hetki :ashamed: Enää viikko tai kaks niin menkkojen pitäis tulla ja sitten aloitetaan, jos uskalletaan :saint:
 
Onpas tänne tullut kivasti jo muitakin. Kiva huomata, että myös muillakin on vastaavia "pelkotiloja", kuin minulla.
Vielä tuolla laatikossa olisi muutama rengas jäljellä. Noiden jälkeen olisi yritys ehkä tarkoitus aloittaa. Huomatkaa sana "ehkä". Kun aikaa kuluu, niin pelko kolmen kanssaselviytymiseen lisääntyy. Halu saada kolmas lapsi on kuitenkin kovempi, kun tuo pelko selviämisestä. Meillä on rahallinen tila hyvä, mol. vakityöpaikat yms. joten uskomme, että tulemme pärjäämään. Ehkä jännittää tuo raskausaika, joka kohdallani ei ole mitään helppoa aikaa.
 
Mitäs tänne kuuluu?

Joko Kyyneltenhymy sulla on se kielto jo loppunut?

Entä Bellabambina, onko täti jo kurvaillut kylään?

Mulla on nyt menossa kp 24/29 ja jännitys alkaa vähän tiivistymään tässä pikkuhiljaa. Kohta pääsee aloittamaan testauksen.. :eek:
 
Vogue kielto loppuu perjantaina, nyt sopivasti kärvistelen menkkojen kanssa ;) On puhtaat paikat sit kiinittyä jos sattuis tärppään :D Ite oon pelottavan luottavainen, ei sais olla, mutta kun! Oon nyt laihuttanu aika lailla ja vitamiinejäki popsin, vielku sanoisin hyvästi tupakalle ja kahville, olisin sit oppikirjan mukaisesti "hyvin" raskautuva ihminen... Vai miten se nyt oli :D
 
Tää vaikuttais mulle sopivalta ketjulta. :) Meilläkin on yritys alotettu jo viime vuoden puolella, heinäkuussa. Vielä ei oo tärpänny, mutta toivottavasti jossain vaiheessa.. Esikoisesta haaveillaan meillä. Ikää mulla 28 vuotta, miehellä 34.

Toisinaan pelottaa, että tuleeko sitä vauvaa koskaan, kun miehellä taustalla edellisessä suhteessa pari vuotta yritystä, eikä mitään tapahtunu. Sen exällä nyt reilu puolivuotias tyttö.. Ihan kaikkia yksityiskohtia en tiedä, mutta toisaalta yritän ajatella, että kun sillä naisella oli aika paljonkin häikkää kuukautisten kanssa (ihan sairaalahoidossa asti kuulemma), niin varmasti semmonenkin vaikuttanu paljon asiaan. Yritän kuitenkin olla luottavaisin mielin, vaikka se toisinaan vaikeeta onkin.

Mulla itsellä taustalla keskenmeno kuus vuotta takaperin, sillon ainakin on oma kroppa jotenkuten toiminu, mutta siitäkin jo aikaa.. Itseasiassa edelliset menkat oli vähän erikoiset, olin ihan varma jo, että oisin raskaana, kun ne oli 5 päivää myöhässä. Oireilin samaan malliin kun sillon kauan sitten. To 18. päivä piti siis alkaa, eikä niitä kuulunu. Useitten pettymysten jälkeen mietin, että jos ne ei maanantaina vielä oo tullu, niin haen testin töistä tullessani. Töissä ne sit alko sillon ma. Normaalia runsaammat ja kivuliaammat, sit rupes harmittaan kun en hakenu sitä testiä.. Ois nähny, että oliko siellä jotain tuloillaan. Sekin ois ollu kiva tietää, vaikka oiskin hitosti harmittanu, kun menikin kesken. Jos siellä nyt sit jotain ylipäänsä oli..

Tässäpä nyt jotain infoo, jos sitä suuntais vielä pieneks hetkeks töihin. :)
 
miah83 :wave: Kiva saada vahvistuksia meidän porukkaan! Tervetuloa kuumeilemaan :) Ootteko muuten miettiny tutkituttaa miestä? Vai olikos se niin että vuosi täytyy olla yritystä takana ennen kuin tutkitaan? Kaverilla meni just niin että alettiin vuoden kuluttua yrityksestä tutkimaan ja tuli heti raskaaksi kun todettiin ettei ole mitään häikkää :D

Yrittäjiä onkin jo 8 tässä ketjussa ja kohta 9, laitanko bellabambini siut jo tonne yrityksen aloittaneisiin??

Nyt vaan rohkeesti taustailijatkin listoille ja lisää porukkaa tänne!!! :) :)
 
Sone Ollaan me sitä tutkimusta mietitty, jo ennenkö alettiin yrittään. Mutta mietin sit, että siä kuitenkin sanottais, että voitais mekin sitä kokeilla ensin, että tapahtuuko mitään meillä kahdella. :D Kun ei me kauheen kauaa olla yhdessä vielä oltu edes, vuosi tuli pari viikkoo sitten täyteen. :) Mutta tosiaan on sovittu, että keväällä mennään testeihin jos on tarvetta.
Onhan sitä tullu luettua juttuja, että jotkut pariskunnat ei vaan saa lapsia vaikka vuosia yrittää, ja sit kun syystä tahi toisesta erotaan ja löydetään uudet kumppanit, niin niitä lapsiakin alkaa ilmestyyn. Toivottavasti näin meilläkin. :)

Niin, tuolla aiemmin kyseltiin ehkäsystä, kortsun kanssa meillä on touhuttu aiemmin, en tahdo hormonaalista ehkäsyä.. Vaikka sen kortsunkin kanssa oli vähän niin ja näin, kun kuivattaa kivasti paikkoja liukkarinkin kanssa.. Ei se meille ois mikään maailmanloppu sillon alkuunkaan ollu, jos ois vauva ilmottanu tulostaan. Jos se lapsi joskus tulee niin sit voisin ajatella, että kuparikierukka sitten käyttöön.
 
Kiitos kysymästä ei täti ole vielä tullu, mut eipä sillä meillä siirrettiinkin ny sitä ajankohtaa maaliskuuhun... :ashamed: Nään lääkärin maaliskuun alkupuolella uudestaan niin katsotaan sitten miltä näyttää. Toivon että sit olis positiiviemmat fiilikset yritykseen liittyen :|
 
Tervetuloa miah83! Toivottavastii teillä tärppää pian, varmasti inhottavaa olla epätietoisuudessa ja kysellä entisistä suhteista...

Yrittäjiä näyttää tosiaan olevan enemmän kuin odottelijoita - saadaakohan tänne eka tärppi pian? :)

Itsellä ei mitään kummempaa, 30v tuli täyteen viikonloppuna eli virallinen nuoruus on sitten ohi. Kahdelle ystävälle olen kertonut vauvatoiveista, toinen lapsi muuttui heti paljon konkreettisemmaksi kun jakoi toiveen. Aika matalalla profiililla tässä tosin mennään edelliseen yritykseen verrattuna.
 
Mäkin ilmoittaudun mukaan!

Mulla on kaks lasta 16 v tyttö ja 7 kk poika. Tarkotus olis alkaa yrittämään kesäkuussa vielä yhtä lasta, kun poika on vuoden. Kuumeilen jo kuumeilua :)

Mä oon jo 37, mies 31, senkin takia aika lyhyellä ikäerolla tähän nuorempaan yritellään, ku mulla alkaa jo ikä painaa :)
 
Hei Leenuliinukka!!! Kiva saada seuraa kesän yrittäjiin :) Tosin me ootellaan vielä sinne loppukesälle! Mutta jotekin tuntuu että aika kuluu nopsaan! :) Lisäilen siut listoille!

Undu: Onnittelut kolmikymppisten johdosta :)

Bellabambini: No kurjaa, mites se nyt silleen siirty??
 
No hei... Työnnänpä nokkani tähän kasaan.
Meillä 4 lasta ja vauvakuume on ollu hirrrrrrvee jo pari vuotta, kun siis tää neljäshän on :)whistle:) meidän viiminen lapsi..

No tää kuume on nyt noussu sellasiin lukemiin ja ja tarttunut mieheenkin, että ollaan vähän kallistuttu yritys puuhiin. Mä olen asettanut itselleni tavotteen, että 10kg pois painosta ja sitten voi yritys alkaa, toivottavasti vaan tärppi käy vanhalle akalle (34v).

Mieltä vaan painaa kauheesti erinäiset asiat esim.
Mä pohdin mm. tällässiä asioita
-Riittääkö kaikille aika ja huomio.
-Pystyykö varmasti jeesimään kaikkia opiskeluissa ym taloudellisesti.
-Maailma ihan surkeen paska paikka nykyääm (rikollisuus huumeet jne)
-nyt kaikilla omat huoneet, traumatisoituisiko ne huonee jakamisesta
-Auto pitäis vaihtaa
-Entäpä jos ahneella on paskanen loppu, ja viides villahousu onkin pahasti vammainen.
-Kestääkö oma terveys.
-mitä ihmiset sanoo, tuomitseeko tmv.
Ettö sellasta..

Toisessa vaakakupissa painaa..
..se ihana raskaus ja vauva-aika.
..ihana hulina jatkuis..
RAKKAUS..

Mutta kyllä nyt vahvasti näyttää, että rohkea rokan syö ja yritys alkanee tässä keväällä, maalis-huhtikuussa kierukka pois ja sit kovasti harjottelemaan:D
 
Minnij
Heips! Miekin ehkä voisin liittyä varovasti mukaan :wave:
Ikää 25 vuotta, yritys aloitettu joulukuussa, ensimmäisestä nyytistä haaveillaan :)
Edelliset menkat loppuneet 15.12., sen jälkeen niitä ei olekaan näkynyt... Negoja testejä jokunen jo takana. Oireita, tai "oireita", löytyy jos jonkinlaista, mut vähän hiipumaan päin tuntuvat olevan :ashamed: Hormoonit ilmeisesti syynä. Ja vilkas mielikuvitus :LOL:
 
Toivoliini :wave: Ihan hyviä pointteja siun miinus ja plus listassa, mut jostain syystä se vaaka kallistuu helpommin sinne plussan puolelle ;) :) Eihän sitä koskaan voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaa.

Minnij: :wave: Onko siulla ollut aina epäsäännöllinen kierto kun nyt heittää noin paljon? (mutta kuitenkin testit negaa?)

Laitan teidät listoille :)
 
Minnij
Sone On mulla ollut tosi epäsäännöllinen kierto, 17-vuotiaana menkat jouduttiin aloittamaan lääkkeillä ja sen jälkeen oonkin syöny pillereitä. Enhän mä tällaista pointtia edes tajunnut aiemmin, olin vaan niin varma, että tärppäsi, kun ei menkkoja kuulunut... Mut on se varmaan jo uskottava etten oo raskautunu vielä, kun 4 negaa jo takana :ashamed:
 
Uusille tervetuloa mukaan!! :wave:

Bellabambina onko jotain uutta ilmenny vai haluatteko päästä ensin käymään lääkärissä? Mutta aattele maaliskuu on jo alle kuukauden päästä! =)

Undulle Paljon onnea kolmekymppisistä! :flower: Tuntuu, että tänä vuonna kaikki tutut täyttää 30 v. =) -82 on ollut ilmeisesti hyvä vuosikerta. :D

Mulla on menossa kp 27/29 ja olen jo malttamattomana testaillut tuloksena eilinen puhdas nega ja tänään tuli ehkä "haamujen haamun haamu" (tai sitten silmät meni tarpeeks kieroon, kun sitä olin aikani tihrustanut. :LOL: ) Pitäisi vaan malttaa odottaa sunnuntaihin. :snotty:

Jos en oo raskaana, niin oon vähintääkin saanut itseni onnistuneesti valeraskaaksi. On nimittäin väsymys ja pahaolo sen mukaista.. :xmas:
 
Minnij: No ei pie heittää toivoo kaivoon :) Jos nyt ei rupee kuulumaan menkkoja eikä oo tärpänny nin käväse lääkäris että käynnistävät menkat ja muutenkn jutskailee :)

Vogue
: Hurjaa, saadaan ehkä sit meidän pinon eka tärppi su!! :) Yleensä kyllä on raskaana jos jonkinlaisen haamun bongaa :)
 

Yhteistyössä