--2012 yrittävät--

Täällä olisi kans yksi vauvakuumeen pyörteissä oleva. Tammikuussa asia vähän niinkuin konkretisoitui ja nyt sitteen vissiin 1 yrityskerta meneillään :)
Syksystä asti ollaan oltu ilman ehkäisyä mutta nyt sitten "virallisesti" alotettiin =)
Meillä on tyttö 07/06 ja kaipailee jo kovasti pikkusisarusta.
 
Lisäyksenä vielä että kp on nyt 21/26. Hieman vaihtelee tuo kierto 24-26,( laskin reilu vuoden keskiarvon niin oli 25,5)
Ja kyllä tässä tätiä odotellaan kun ei tunnu yhtään siltä että mitään olis tapahtunu vaikka otollinen aika hyödynnettiinkin :D
 
Tervetuloa uusille, kiva saada lisää joukkoa! Kiva että on tällainen matalan kuumeilun pino olemassa.

Vogue, tuu ihmeessä kertomaan miltä tilanne huomenna näyttää, itsellä ainakin ekasta tuli haamu joka 2 päivän päästä näytti jo ihan oikeaa viivaa.

Itsellä odottelua, edellinen kierto tosiaan vain 24 päivää ja nyt ollaan jossain 22 pv:n tietämillä eli ensi viikolla varmaankin selviää onko asukasta kyydissä. En oikein siihen usko mutta katotaan.
 
Bellabambinille peukut ja emmileelle kanssa.

Itseä vähän mietityttää tuollaisten öiden jälkeen kuin viime yö, että onkohan kesäkuukin liian aikaista? Ollaan valvottu kuumeisen pojan kanssa kolmeen ja herätty kasilta. Siinä välissä tissiteltiin 2 kertaa. Onhan tuo vielä kovin pieni ja kesäkuuhun on aikaa. Mutta silti.... ikäeroa tulis se vajaa 2 vuotta jos heti tärppäis. Oonko mä ihan hullu?
 
Leenuliinukka: Mie oon todennu että "ikinä ei oo hyvä aika", aina on jotain, tai jos ei oo niin sitten ei tuu raskaaks tai menee kesken. Joten ei pidä liikaa miettii ja murehtii, uskon että sydämmessään sen tietää onko aika vai ei :)

Vogue: Mikä tilanne?? :)
 
Tilasin sitten r-testejä vaikka kuin oon ajatellut että vasta kun ne on selvästi myöhässä niin testaan. Nyt tuskin sitten maltan kovin kauan odottaa. Esikoisesta plussasin kp33 yli vuoden yrityksen jälkeen.
 
Huoh.. Mä en jaksais odottaa ENÄÄ YHTÄÄ.. Tänään jo meinasin soittaa kierukanpoistoajan, mutta muistin sitte taas tän painonpudotusasian..hmph..

Ja toisekeseen, ollaan lähdössä Kreikkaan toukokuun alussa niin pohdin, että ois järkevintä poistaa kierukka huhtikuussa, niin ei ois sitte viel reissulla raskaana (jos heti tärppi käy), muuten ei haittais mut kurja jos on kovin pahoinvoiva. Ja se reissu tulee vaatii hermoja ku ystävä porukan kanssa lähdetään 4 aikuista ja 7 lasta:D *hermoloma*.

Eli tämän kaiken pohdinnan jälkeen pitäydyin ajatuksessa, että huhtikuussa kierukka veks.. Mulla tässä sitten 2kk aikaa pudottaa sitä painoakin..

Mä kävin tänää katsomassa vaunuja *noloooo* ihan ohimennen eksyin vaunukauppaan..:D. Vaunut on aika paljon muuttunu 5 vuoden aikana, tai onhan noi perus emmaljungat ym aika samoja mutta aikas eriskummallisa virityksiä löytyy. Valinnanvaikeus kyllä tulee jos yks työnneltävä vielä saadaan.

Rattaat meinasin jo ostaa mutta joku järki iski takaraivoon ja rattaat jäi kauppaan:D

Mä alan valmistautumaan henkisesti viikonlopun synkkään PMS murjotukseen..Onneks olen töissä, ni perhe pääsee helpommalla:xmas:... Ja potilaille ei voi kiukutella:whistle:.

Että sellasta sekavaa pukluntuoksusta unelmointia.

Ps: se piti vielä sanoo, mä näin hirveen unen, oltii mökillä ja sieltä parvelta tippui meidän vauva, mä nostin vauvan syliin ja se vauva oli down-tyttö ja se vauva kuoli:'(..*miten niin miettiny riskejä*??
 
Tänne sais ilmeisesti liittyä =) Meillä poika 02 ja tyttö 04 syntyneet,08 ja 09 keskenmenot ja nyt tammikuussa uskallettiin alata kuitenkin yrittämään number kolmosta :) oli kovat henkiset taistot keskenmenojen kanssa,varsinkin ensimmäisen mutta nyt kuume niin kova että pakko katsoa mihin vie :)

...Niin ja ikää 36v.
 
Viimeksi muokattu:
Hei lemontree! Lisään siut listalle! Onnea yritykseen :)

Toivoliini: Mie kärvistelen kans PMS- oireiden kanssa, tosin menkat ei vaan meinaa alkaa, yleensä säännöllinen kierto mut nyt tän kuumeilun ja lievän stressin takia on pakka sekasin. Ei ole välivuotojakaan ollut ennemmin (kuparikierukka) mutta nyt oli puolen kaks viikkoa menkkojen jälkeen uudet menkat mitkä käsitin välivuotona. Jes!
 
Uusille taas tervetuloa mukaan! :wave:

Toivoliini Minäkin olen katsonut jo melkein kaiken mitä aion ostaa valmiiksi. :whistle:

Kyllä nyt mun silmät näki harhoja niiden viivojen kanssa. :D Tänään tulikin kp 1 ja nähtävästi talven pimeys pidentää kiertoja. Tää on ensimmäinen kerta mun elämässä kun menee yk 2, kaikki aikaisemmat raskaudet on napanneet heti. Mutta ei mua edes harmita, koska se on vaan järjellisesti ajateltuna parempi mitä myöhemmäksi se menee. =)
 
Hei lemontree! Lisään siut listalle! Onnea yritykseen :)

Toivoliini: Mie kärvistelen kans PMS- oireiden kanssa, tosin menkat ei vaan meinaa alkaa, yleensä säännöllinen kierto mut nyt tän kuumeilun ja lievän stressin takia on pakka sekasin. Ei ole välivuotojakaan ollut ennemmin (kuparikierukka) mutta nyt oli puolen kaks viikkoa menkkojen jälkeen uudet menkat mitkä käsitin välivuotona. Jes!
Mulla on ollut about puolenvuoden ajan välivuotoja ( kuparikierukka)... Ekaks pelästyin ihan hulluna että mitä mitä nää vuotelut on (koskaan en ole vuotanu yhtää muutaku menkkojen aikaan). Kävin gynella ja kaikki oli ok ja siis tosiaan lääkäri kertoi välivuotojen olevan hyvin yleisiä tän kierukan kanssa:whistle:

Järkkyä miten sekaisin sitä iso ihminen menee ja maltti loppuu näissä vauvanhaaveilu puuhissa. Eilen katsoin sen dokumentin lapsettomuudesta ja se tosiaan pysäytti, se pysäytti mut olemaan kiitollinen jo olemassa olevista lapsista, sekä pysäytti mut miettimään, että jos mä en enää vaikka raskaudukkaan, sitä kaikkea pitää niin kamalan itsestäänselvyyteenä kun kaikki on aina onnistunut nopsaan.

Mut oikeesti, pari kuukautta menee ihan älyttömän nopsaan..viuh vaan.. Ja sitte pääsee tositoimiin..:heart:
 
Mut saa lisätä ilmeisesti nyt listoille, koska esikoinen olisi varovasti toiveissa :). Yritystä olisi tarkoitus aloitella huhti-toukokuulla. Ikää 25v. Kierukka postettu tammikuulla, mutta vielä ei olla "uskallettu" kunnolla aloittaa yrittelyä. Aina tullaan siihen ikuisuuskysymykseen, milloin on oikea aika? Hmm...
 
mimmilii: :wave: Siut on lisätty!! :)

Lisäsin myös meidän pinoon PLUSSAT-osion :D Kohtahan niitä alkaa jo satelemaan kun monella on päässyt yritys käynnistymään! :)

toivoliini: : Niinpä, viuh vaan :) Mie näin viime yönä että maito nousi rintoihin, ihan tunsin sen , sekookohan mie !?!?! :LOL: JA puol vuotta viel pitäs kärvistellä ja sit toivoo että ajankohta on hyvä töitten ja henk.koht elämän puolesta. Yritän vaan itelleni vakuutella että asiat kyllä järjestyy eikä pitäs viel ressata äitiysloman sijaisista yms... Mut mut mut... :)

Vogue: Uuteen nousuun vaan :)
 
Minnij
Mä päätin lauantaina jälleen yhden negan testin jälkeen, että en ihan hetkeen enää testejä tee. Kun eipä niitä oireitakaan enää oikein ole.. :p Tosin toissapäivänä äkkiliikkeen seurauksena repäs niin kovin alamahasta vasemmalta puolelta, että meinasin pudota polvilleni! Mitä lie oli. Ja lauantaina olin jo ihan varma, että menkat alkaa, kun juili pitkään niin paljon, mutta ei. Että näillä mennään =)
 
Ja mie päätin tänä aamuna etten enää ikinä synnytä kun alko niin pahat menkkakivut, tai sitten kysta puhkes!!! :/ Mut nyt kun helpottaa olo niin ehkä toi päätös ei enää pidä ;) Mut tuskaa oli!
 
Täälläkin "pöljä" kuumeilija...
Meillä siis esikoinen täytti juuri vuoden tammikuussa.Vauvakuume on huikea vaikka murulla olikin koliikki ja on ollut paljon vastoikäymisiä ja raskauskaan ei ollut ihan helppo eikä alkanut helposti ja ja ja...Silti mä haaveilen jatkuvasti pikku kakkosesta ja isännän kanssa on ollut puhetta kesästä/syksystä.Syön vielä pillereitä,katsotaan nyt kuinka kauan..

Toisaalta pelottaa hirveästi kuinka jaksaa sitten kun on pieni taapero ja pikkuruinen vauva,kun tosiaan ei ihan helpoimmasta päästä tuo esikoinenkaan ole.Meidän isäntä on vielä niin "vanhanaikainen" että ajattelee pää-asiassa että äidit hoitaa lapsia ja isät käy vaan töissä niin sekin mietityttää kuinka pärjää ns. yksin..

Taitaa tulla aika sekavaa tekstiä !!Koittakaa kestää,onneksi teitä on muitakin kuumeilijoita..Kirjoittelin samat jorinat tuonne toiseenkin samanmoiseen ketjuun kun en tiedä mikä näistä olisi mun paikka,vaiko mikään:ashamed:..

Kuumeillen,Taffo!
 
Eka omaa napaa. Menkat ei ole vielä alkaneet, nyt menossa kp 28. Pari negaa ehdin jo tuossa testata, tosin aivan liian aikaisin selvästikin. Hankalaa kun ei tiedä mikä kierto tulee olemaan. Oon kuitenkin varma että alkavat viikonloppuna, ei tunnu siltä että olisi raskaana. Esikoinen on sairas ja itselläkin kurkku kipeä eli kaikenkaikkiaan fiilikset vähän alamaissa.

Taffo, meillä kanssa tuommoinen perinteinen työnjako, tosin silloin kun mies on lapsen kanssa niin on sitä kunnolla. Mutta ollaan käyty keskustelua lähinnä siitä että miehen mielestä palasin liian nopeasti töihin (esikoinen oli 1v3kk). Itse olin ihan kypsä olemaan kotona, ollaan molemmat "kutsumusammateissa" eikä rahan takia olisi ollut pakko ihan noin nopeasti töihin mennä. Ollaan kaikki kolme väsyneitä iltaisin ja ylipäänsä miehen mielestä huolto ei pelaa yhtä hyvin kuin kotiäiti aikana. Ei varmaan kun on 8 tuntia töissä ja paahta täysillä.

Tulipa vuodatus,
t. Undu
 
Kaikille uusille tervetuloa! :)

Meillä pikkumies on edelleen kipeä. Ja silti tää äiti lähti risteilylle. Tuli kyllä huono äiti-fiilis. Mutta se reissu oli jo maksettu ja mun teinin synttärilahjamatka. Ku pohdin lähtöä ja koin huonoa omaatuntoa, mies totesi minulle, että en voi miettiä pelkästään toisen lapsen jättämistä, kun onhan mulla toinenkin lapsi. :heart:

Alunperin meidän siis piti mennä koko perheen. Nyt mies jäi pienen kanssa kotiin ja mun äiti lähti mun kanssa vahtiin teiniä kavereineen risteilylle. Ihanainen mies ei ollu millänsäkään jäädessään pojan kanssa kaksin. Mä oon oikeesti ton miehen kanssa niin onnekas. Se vielä mulle sano, kun mietin sitä lähtöö, että ethän sä mitenkään lasta hylkää, sehän jää toisen vanhempansa kanssa. Mä en vaan oikeen osaa ajatella noin, kun oon ton teinin ihan yksin hoitanu. Olin yksinhuoltaja ja kahestaan likan kanssa yli 10 vuotta. Itellekin opettelun paikka, että luottaa toiseen tosissaan. Eli siinä mielessä mulla on hyvä tilanne, että miehen mielestä lapset ja koti ja kaikki on ihan yhteisiä juttuja. Eli vaikka poika onkin pieni, kun aletaan toista yrittämään, on ainakin toinen jakamassa kaiken vastuun. :) Mutta kyllä sitä yksinkin pärjää, jos on pakko. Onneksi tällä hetkellä ei ole.
 
Leenuliinukka: Onkin varmaan niin erilaista hoitaa lasta toisen kanssa, sun kannattaa nyt alusta asti antaa toiselle täysi luottamus ja vastuu lapsesta. Mun veli meinaan valittelee aina, et vaimon mielestä tekee asiat väärin (siis lopputulos sama, toteutus toinen ku vaimolla), varmistelee ja kyselee jne. Mun veljeä se ahdistaa ja vallan kun hyvin hän lapsen hoitaa ja vahtii.

Työnjaosta: Meillä työnjako on aika tasan, molemmat tehdään kotihommia, mä kuitenki enemmän ehkä siivoilen ja mies taas korjailee ja huoltaa jne.
Kyllä mä luonnollisesti sitte enemmän teen, jos kotiin jään, mut nyt kun molemmat ollaan töissä niin näin.
Mutta tiskikoneet, pyykit, roskien viemiset ym kuuluu koko perheelle. Meillä lapset tekee pikku askareita aika paljon, mä myös maksan heille, lapsilla aika kalliit harrasteet, ni ollaan sovittu, että muut rahat tienaavat.

Meillä on niin hiljaista ja rauhallista..aaah.. Mies lähti lasten kanssa mökille eilen, on aikaa vähän nettailla ja ihan vaan laiskotella.. Laikottelu kyllä kohta loppuu, kun iltavuoro pukkaa päälle.

Tää mun vauvakuume on niin massiivinen, että ei mitään järkee. Mä elän sellasessa ihmeellisessä onnen ja malttamattomuuden myllerryksessä, mitä välillä maustaa sellainen pikantti epävarmuuden tunne..
Mutta 95% ajatuksista on aika suloisen höttösiä.

PAinoa oon tiputtanu nyt 4kg, mä toivoisin et tässä parin kk aikana saisin vielä ainakin sen 6kg pois, kehtais sitte nousta neuvolan vaakaan jos sinne asti pääsee.. :D.

Että sellasta lauantaita tänne..:heart:.

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!
 
Muih taas!Pikku-ukko päikkäreillä joten äidillä taas aikaa kuumeilla..

Meillä mies ei tee mitään kotitöitä,jos pyydän niin saattaa viedä roskat ym. mutta ei varsinaisesti osallistu mihinkään ja ymmärrän sen aivan hyvin kun minä kerran olen kotona ja hän töissä niin näin se vaan menee..Meillä tosiaan isännällä "vanhanaikaiset" mielipiteet juurikin näistä naisten ja miesten töistä,välillä meinaa mennä hermo kun tuntuu että toinen on yksinkertaisesti vaan todella juntti ja jämähtänyt kivikaudelle..:kieh: Varsinkin esikoisen syntymän jälkeen kun pojalla oli koliikki ja mies ei osallistunut vauvan hoitoon ennen kuin poika oli 5,5 kk...No joo,osaahan hän nykyään olla lapsensa kanssa kun pojalla jo ikää 1 v 1kk mutta alku oli tooosi hankalaa!Nytpä sitten tiedän mitä odottaa jos saadaan aikaiseksi pikku kakkonen..

Meillä oli eilen vähän keskustelua aiheesta,mä kun ajattelen asiaa vähän väliä,isännällä ei niinkään mitään hinkua saada vauvaa (hän kun pelkää sitä mun raskausaikaa ja koliikkia...) mutta heti pojan syntymästä asti ollaan puhuttu että tänä syksynä aloitettais yritys ja mitä lähemmäs tullaan niin mulla kuume kasvaa ja jotenkin tuntuu ettei isäntää kauheasti kiinnosta : / ja pelkäänkin että se peruu puheensa vielä.Huoh.Yritän olla puhumatta liikaa aiheesta ja painostamatta mutta jotenkin mä aina onnistun avaamaan suuni...:headwall:

No joo,aivan sekavaa höpinää mutta kun on sama pää kesät talvet..

Ihanaa sunnuntaita kaikille!!:wave:

Taffo,ja suuri kaipaus sydämessä..
 

Yhteistyössä