25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset!

Joo kiva Peppi1981, kun jaksat päivitellä :flower: :) Ja onnea snoukulle testaukseen... Mulla vielä aikaa siihen hetkeen... jos ees tarvii vaivautua,kun nyt työviikosta hengissä selviäis,niin voi taas ruveta jännäileen B) Mieskin tulee huomenna kotio...opiskelee toisella paikkakunnalla ja muutaman päivän viikossa asustelee siellä,se onkin "iso "koululainen,keväällä täyttää 30vee :D
 
Minusta on ihan kiva päivttää noita listoja.. kait se vähän rentouttaa noiden kouluhommien välillä.. saa jotain muuta ajateltavaa..

Lähen lauantaina reissuun ja tuun sit ens viikolla.. jos joku jaksaa sinä aikana päivittää listoja, niin se olis ihan kiva, mutta onnistuuhan se sit ku mie tuun taas kotia.. mie voin sit taas reissun jälkeen alkaa päivittämään aina ku vain kerkeän.. menen nyt jouluksi porukoiden luo kylään enkä kovin viitsis niiden koneelta tulla näille sivuille, kun he eivät tiedä, että mulla on vauvakuume.. kerron sit heille vasta ku tuun raskaaksi.. :D <br><br>
 
Minä lisään itseni kanssa tähän poppooseen, että tervehdys vuan!

Minä olen 26vee ja todellakin kuumeinen, sillä vielä ei ole mieheltä tullut myönnytystä vaavin tekoon, mutta varmaan ensi vuoden puolella, sillä jutusteltu asiasta kyllä on. Ja kyllähän me treenataan kuitenkin ja kovasti :)

Toiset kun ajattelee enempi sydämellä näitä asioita, toiset järjellä =)
Ja kummassakin lienee omat plussat ja miinukset.

Kuume jatkukoon :)
 
Tervetuloa Lakta..

Sehän on jo suuri askel, jos keskustellaan vauvoista yms..

meillä alkoi yrittäminen sillä, et oltiin jo jonkin aikaa keskusteltu vauvoista ja lapsista ja sit yks ilta mies ehdotti, et jätetään ehkäisy kokonaan pois (Olimme silloin seurustelleet reilun puol vuotta, asuttu kolme kuukautta ja kihloissa puoltoista kuukautta).. olin hiukan et oho, koska itselläni oli ollut jo useamman vuoden sellainen piilo-vauvakuume ja enkä odottanu et me oltais alettu vauvan teko puuhin vielä useampaan vuoteen..mutta olin todella onnellinen avokkini ehdotuksesta..

Neuloin noin 5 vuotta sitten talouskoulun aikana ensimmäiset vauvan vaatteet ja mulla oli ihan mahoton vauvakuume, vaikka mitään vakavaa suhdetta ei ollut.. nyt ne vaatteet ovat porukoiden luona, odottamassa jos jokin päivä niille ois käyttöä.. :p
 
Peppi

Tehän olette piakkoin alkanut vauvantekopuuhiin, siis en tuota tarkoita ollenkaan arvostelevasti. Harva mies varmaan noin "lyhyen" suhteen jälkeen on jo valmis, mutta teillä näköjään niin :)

Me ollaan oltu yhdessä noin 3,5v ja kihloissa nyt vuoden päivät. Että omasta mielestäni tunnetaan toistemme elkeet ja aikeet aika hyvin, vaikka onhan se totta että ihminen muuttuu ajan myötä.

Mieheni valmistuu ensi kesänä yliopistosta, niin olen ymmärtänyt, että haluaa tosissaan opiskelut alta pois ja sitten vakaammalle pohjalle perheen perustaa, joten odottelen ja kuumeilen. Tärkeintä on, että hän on ilmaissut halunsa saada lapsia kanssani, jos siis luoja vain niitä meille suo...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 11:45 Minski kirjoitti:
meillä siis toiveissa esikoinen =) en jaksa ruveta listaa päivittämään :p onko muuten tietoa että vaikuttaako antibioottikuuri millälailla yrityksen aloitukseen, kun joudun pakolliselle kuurille tammikuussa ja helmikuussa jätetään kondomit pois?
osaako joku vastata tuohon kysymykseeni? :wave: :)
 
Heips

Olipa kiva löytää tällainen ketju =). Itse täytin reilu viikko sitten 25. Avokkini vielä hetken saman ikäinen. Ensimmäistä taaperoa tässä kovasti yritetään. Yritys alkanut marraskuussa. Toivottavasti saamme pian kaikki omat taaperot :).
 
nanna81: kp 2/32-39
SnowTiger: kp 33/28-33.
repa: kp 22/29-31.
Minski:
Peppi1981: kp 2/25-28
elmeri:
Maalitaulu:
katti:
Ciba:
Taika-79 kp 11/30
Veeruska -81 kp 4/28

Lisäsin myös itseni listaan :). Toivottavasti saan liittyä joukkoon mukaan?!
 
Hei, kivan tuntuinen ketju, vieläkö mahtuu mukaan? =)
Ikää mulla 26 vuotta, samoin miehelläni. Yritystä on ollut nyt muutaman kuukauden verran. Mies on lähes yhtä innoissaan vauva-ajatuksesta kuin minäkin. Tosin hänelläkin vielä opinnot kesken, mutta loppusuoralla. Itse olen työelämässä jo.

Niinkuin muutamat teistä jo kirjoittelivatkin, että tuli vähän yllätyksenä, ettei sitä noin vain raskaudukaan, niin täytyy myöntää mulla olleen vähän samansuuntaisia harhaluuloja. Onneksi kuitenkaan ei vielä mitään aihetta huoleen, vasta yk 3 menossa, ja joulun tietämillä (eli aika pian, ehkä jo huomenna..?!) uskaltaa varmaan jälleen raskaustestin tehdä.. ehkä malttaisin hieman pidempäänkin odottaa, mutta pahus vieköön; olen jouluksi sukuloimaan menossa, niin voi olla vaikea kieltäytyä alkoholijuomingeistä ilman, että kaikki arvaavat mistä on kyse. Haluaisin ensin itse tietää mahdollisesta vauvasta, ennenkuin kaikki sukulaiseni tietävät.. :p No juu, hyvää joulua teille kaikille!! =)
 
Tulin nopeasti piipahtamaan koneella... huomenna olis vielä yks työpäivä,sit vapaa ja vielä aatto...niin vihdoin saa levätä ja nauttia joulusta :) Meilläkin jonkun asteista sukulointia jouluna luvassa,mut yritän silloin tällöin päästä koneelle käväseen. Mukava että uusia nimiä liittynyt ketjuun mukaan :) Yritän tässä parhaillaan arpoa että mitkä"oireet" johtuu siitä että hormoonitasapaino on järkkyny (söin 10v pillereitä) ja mikä vois olla raskausoiretta :p Alamahassa välillä nippailee mutta luulempa että tarkkailen liian ahkerasti näitä tuntemuksia,joten paree vissiin jättää omaan arvoonsa... Tää läks nyt syömään :LOL:
 
Tässä päivitettynä:

nanna81: kp 2/32-39
SnowTiger: kp 33/28-33.
repa: kp 22/29-31.
Minski:
Peppi1981: kp 2/25-28
elmeri:
Maalitaulu:
katti: kp 2/28
Ciba:
Taika-79 kp 11/30
Veeruska -81 kp 4/28

Miten muuten laskette päivän 1? Siitäkö kun alkaa tulla jotain epämääräistä vai kun hanat aukeaa kunnolla?

Antibioottikysymykseen uumoilisin, että jokaisen lääkkeen kohdalla mainitaan erikseen, voiko sitä käyttää raskaana ollessaan. Osa lääkkeistä vaikuttaa sikiön kehitykseen. Jos tiedät jo lääkkeen nimen, löydät varmasti tiedon netistä, esim. yliopiston apteekin sivuilta. Ja pitää tietysti mainita lääkärille, jolta saat reseptin, jo yritysvaiheessa. Tiedättehän muuten, että raskaana ollessa vain parasetamolia saisi käyttää kipulääkkeenä. Itsestäni vain jotenkin tuntuu, ettei se tehoa kunnolla.

Onko teillä jo vitamiinit käytössä? Foolihapot ja silleen? Ostin apteekista jonkun halvan paketin, jossa oli foolihappoa ja B-vitamiineja. Maksoi vain joku 5 ?. Joka toinen päivä syön B-vitamiinia ja joka toinen Multi vitaa tai vastaavaa. Mies syö samoin.

Itsekin mietin myös joskus niin, että opiskelut on ensin oltava suoritettuna ja on oltava oma koti ja työ. Nyt jälkiviisaana tuntuu siltä, että opiskeluaika on paras ja joustavin sauma saada lapsia. Työelämässä ei ole enää samanlaista joustoa ja työpaikan asenteesta riippuen sairaan lapsen kanssa kotiin jääminen voi olla joskus jopa mahdotonta. Taloudellinen puoli on tietysti ongelmallinen..

Pitääpä mennä katsomaan Dr. Housea, morjens kaikille.
 
Mie lasken menkkojen alkamispäivän yleensä siitä ku alkaa tulemaan sitä epämääräistä.. mulla on kalenterissa sellainen ruudukko mihin voi merkitä menkkapäivät rastilla.. laitan silloin ku alkaa tulemaan sitä epämääräistä, niin vain yhden viivan ja sit ku tulee kunnolla laitan koko rastin..
 
En oo vielä kerinny alottaa mitään vitamiinien napsimista,mutta sitä foolihappoa oon kyllä ajatellu,että pitäs ruveta syömään,sitä ei vältsisti niin helposti muuten saa...
Mä kans lasken menkat alkaneeks heti kun jotakin ilmaantuu....
Jaahas se olis sitte 2 yötä jouluun :) sitte aletaankin pikkuhiljaa jännittämään miten tällä kertaa käy raskautumisrintamalla....
 
Tervehdys..
Tänne on tullut ihan mukavasti sakkiia.. =)

Ajattelinpa kertoa itsestäni jotain kun jäi laittamatta kun pistin itseni vaan tohon listaan..
Eli täällä 27 vuotias kotiäiti.. Lapsia löytyy 2 kapelatta ja miehen kötiläs.. Kovasti kolmas ois terve tullut meidän perheseen.. Lapset on tyttö ensi kuussa (Tammikuussa) 4 vuotta täyteen ja Poika 2v3kk
Mies on 30 vuotta.. Niin ja itsekin tossa parin kk päästä taas vanhenen.. Hurjalta tuntuu et se 30 vuotta pikku hiljaa lähenee..

Tässä jännillään onko ovis joulupyhinä.. Toivon mukaan ois.. On niin kiav kun on niin monta päivää ettei miehen tarte töihin mennä :heart:

Mutta kaikille mukavaa Joulua!!

-Taika-
 
:headwall: , kun ei ole ehtiny tänne, joulu pitää kiireisenä. Onneksi se on kohta ohi.

Mutta siis meidän tilanne on sellanen, että kuumeilen kovasti, mutta yritystä ei vielä ole. Mies ei ihan täysillä ole touhussa mukana, mutta ukkoni tuntien ei mene kauaakaan kun sekin kelkkansa kääntää :D .

Meillä siis lapset 6v, 4v, 2v, 5kk ja vielä yhden pikkuisen jälkeen ne olis sitten siinä - lopullisesti! Itse siis 27 ja mies 30 :eek: .

Ja ny mä toivottelen kaikille oikein mukavaa Joulua :xmas: ja isken koneeni kaappiin joulunpyhiksi :wave: .<br><br>
 
LAUANTAI 23.12.2006

nanna81: kp 4/32-39
SnowTiger: kp 35/1/28-33.
repa: kp 24/29-31.
Minski:
Peppi1981: kp 4/25-28
elmeri: kp 3/25-30
Maalitaulu:
katti: kp 4/28
Ciba:
Taika-79 kp 13/30
Veeruska -81 kp 6/28


Koitin ihan ite eka kerran päivittää.. korjatkaa ihmeessä jos tuli virheitä! Täällä siis ilmeisesti tänään alkaa menkat, pyyhkiessä punaista papruun. mutta nyt joulun viettoon ja ensi vuonna uudet kujeet :)

Hauskaa joulua ja uutta vuotta! :xmas:

"Snoukku"
 
Iski sitten mahoton mahapöpö.... kouristaa ja löysällä oli aamusella :\| nooh nyt paranemaan päin :) huomenna siis vika työpäivä tälleviikolle ja sitten joulun viettoon. Todennäkösesti ei tule koneella hirveemmin roikuttua,joten Oikein hyvää joulua kaikille!!!!!!
:xmas: :xmas: :xmas:
 

Yhteistyössä