.

Ohhoh. Kylläpä ovisjomot voimistui vielä tässä päivän mittaan! Tiedä vaikka kerkiäis vielä tälle päivää oviksen pukata! Mutta kun kello on kuitenkin jo ton verran niin varmaan vois listaan laitella huomiselle dpo0.
Tämä arveltu ovis, flo:n mukaan olisi ollut jo tänään..

Toiveet herää, että vaikkei nyt saada enää talleteltua niin josko eilisestä olisi mitään häntäpäitä odottelemassa irtoavaa munasolua..(y) eiiii!! Ampukaa mut! Nyt taas jäitä hattuun!! :censored::X3:
 
Tulin monen päivän jälkeen lueskelemaan tänne ja @chili_ saan niin kiinni sun fiiliksistä. Mulla on ollut aivan tavallisen tuntuiset "menkat", mutta raskaana olin ja raskaus oli onnistunut, vauva nykyään jo koululainen. Kärsin silloin hirveän huonosta olosta kuukautisten jälkeen ja tein varmuuden vuoksi testin ennen lääkärille soittoa. Tuon kokemuksen jälkeen en nyt luota vieläkään kuukautisiin(varsinkaan vauvaprojektin aloituksen jälkeen) vaan testaan vielä menkkojen alettuakin. Kuluttavaa o_O Toivottavasti Chili_ saat pian hyviä uutisia!

Voivoi, miten paljon nämä toiveet vaikuttavatkin koko arkeen! Töissä ei oikein innostu tulevaisuuden suunnittelusta kun koko ajan on mielessä, että "toivottavasti en enää ensi keväänä liity näihin suunnitelmiin millään tavalla" ja "jos kaikki menee hyvin niin en enää tuossa vaiheessa osallistu tuollaisiin raskaisiin hommiin", "olisinpa niin pahoinvointinen (voi taivas,että sitäkin toivoo!!) jo tuossa vaiheessa syksyä , että voisi jättää tuon väliin" jne. Ja todellisuus on, että ovulaatiota odotellaan ;)

Käyttekö te kanssahaaveilijat samanlaista sisäistä keslustelua?

@Tiutau13 on se mahdollista että siellä on vielä hyvinkin innokkaita siimahäntiä odottamassa kilpasille pääsyä!!!:p

@papupata12 kyllä se viivalta näyttää! Kaikki peukut pystyyn ja onnentoivotukset perään:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
@Tillukkainen voi kyllä, i feel you!! Mun pitäs nyt valmistumisen jälkeen alottaa jatko-opinnot, mietin ”mihinhän asti ehdin tehdä ennen vauvaa”, ”voiko ison mahan kanssa puskea lopputyötä/miten se onnistuu pienen lapsen kanssa” , ”saako opinnoista lykkyä vauvan takia”
Vieläpä kun töissä tuli ”huonoja” uutisia jotka ajoittuu 1,5-2 vuoden päähän niin ajattelin ”jospa oonkin äippälomalla ni ei tarvi tuosta muutoksesta murehtia” :LOL:
 
@Tillukkainen voi kyllä, i feel you!! Mun pitäs nyt valmistumisen jälkeen alottaa jatko-opinnot, mietin ”mihinhän asti ehdin tehdä ennen vauvaa”, ”voiko ison mahan kanssa puskea lopputyötä/miten se onnistuu pienen lapsen kanssa” , ”saako opinnoista lykkyä vauvan takia”
Vieläpä kun töissä tuli ”huonoja” uutisia jotka ajoittuu 1,5-2 vuoden päähän niin ajattelin ”jospa oonkin äippälomalla ni ei tarvi tuosta muutoksesta murehtia” :LOL:
Juuri näin! Ihanaa kun on kohtalotoveri! Vähän sillain hajamielisesti silmät harittaen "joojoo"-meiningillä eteenpäin. Sitten aina tuossa kuukautisten aikaan vähäksi aikaa putoaa maan pinnalle että ei hitto, pakko ehkä ihan oikeesti toimia tässä todellisuudessakin välillä.

Tuohon jatko-opintojen ajatteluun tarvitaan vielä oma energiansa kun siihen ei taideta järjestää äitiysloman sijaista!

Muoks. Opintoja ihan lain mukaan saa lykätä äitiysloman ja vanhempainvapaan takia!
 
  • Tykkää
Reactions: Miina-
Just näin! Itellä ainakin tuo todellisuus kestää sen 1,5 viikkoa max. Välillä koen jopa morkkista siitä, etten kovin tosissaan ota muutoksia tai uudistuksia vaan ”kyllä ne sitten myöhemmin ehtii sisäistää/kaikki ehtii kuitenkin taas muuttua välissä kun olen pois”.

Kiva kuulla, että lykkyä saa :)
 
@Tillukkainen juu kuulostaa tuo innostunut tulevaisuuden suunnittelu tutulta. Itse oon vielä sellaisessa työssä missä raskaudesta on pakko kertoa oikeastaan heti ja tiettyjä juttuja välttää. Huomaan välillä kuinka mietin joka kerta että mitenhän ne lomat kannattaisi käyttää ennen pois jääntiä ja nyt kun pitäisi jo talviloma toiveita merkata niin mistäs sen nyt tietää jos vaikka tärppääkin ja ne lomat on sovittu ihan väärään ajankohtaano_O:LOL: ja sitten taas palaudun maan pinnalle ja yritän ottaa pvän kerrallaan :p

@Wintersun eikös nyt kun ovis tänään tuli bongattua niin mulla oo huomenna dpo0 ja siirryn piinailijoihin? Vai oonko ihan pihalla näistä laskutavoista?
 
iK
@Tillukkainen Voi iiiiihan samat tunnelmat. Mietin useasti että saispa jo jäädä töistä pois...! Tykkään kyllä periaatteessa työstäni mutta aika stressaava ympäristö tällä hetkellä ja olisin ihan mielellään vähän hengitystauolla. :LOL: No tai siis erilaisissa haasteissa... :D
 
iK
Voi kääk. Huomenna jo dpo9/kp19. Nyt on tunne että mitä vaan voi tapahtua. Alamahaa säännöllisesti jomottelee. Periaatteessa en ihmettelisi vaikka tätikin tulisi jo pian.

Mun kuviohan oli sellainen, että muutama kierto taaksepäin oli tullut aina 2-4 päivää outoa tiputtelua ennen kuukautisia. Syynä ehkä pieni kysta joka bongattiin myöhemmin. No sitten kesäkuun lopussa tein varmuuden vuoksi ennen yksiä juhlia testin kp25 (oli jo 3pv tiputellut vähän). Tuli vähän haamua mutta kp26 alkoi menkat jo kunnolla niin toivo meni. Ne oli vähän tavallista lyhyemmät. Noin viikko niiden loppumisesta alkoi taas tiputtelu.. r-testi varmuudeksi, ja se olikin vahvistunut. Tämä vähän edelleen ihmetyttää. No menin gynelle, jossa näkyi enää vähän jtn kalvostoa, eli hyvin varhainen km oli ollut. Testikin hiipui vähitellen ja vielä tarkistettiin että kohtu siisti. Samalla kysta bongattiin. Sitten seuraava kierto tuli nyt viimeksi ihan ajallaan mutta hätinä siis vuosin yhtään, enkä ihmettele, kun viikkoa aiemmin oli limakalvo gynellä ollut huikeat 2,3cm paksu. Että oliko vaan joku kehon määräämä hormonaalinen muka-tyhjennys.

No nyt eletään tämän jälkeisiä aikoja. Toisaalta en ihmettele jos ovis tosiaan oli jo dpo10, kun on kierto muutenkin hakusessa. Lyhyiden kiertojen jlk oon tyytyväinen kun luteaali kuin näyttää olevan ainakin +9 päivää. Jännä nähdä mihin tässä kuussa päädytään. Jos ei oo tärpännyt niin toivon ennen kaikkea normaaleja menkkoja ja että kysta olisi ottanut hatkat....!
 
  • Tykkää
Reactions: rubikinkuutio
Jänniä aikoja monella täällä tällä hetkellä:)

Tuosta töihin lähdöstä yms, itse haluisin plussan ennenkun menisin takas töihin, koska jotenki tuntuu että palailu työelämään ja pomo suunnittelee työt sillein että olettavat mun olevan töissä pitkään ja sit olis vähäsen noloa ilmoittaa tyyliin parin kuukauden jälkeen että joo voitte hankkia mulle tuuraajan,jään pois taas :unsure: jotenki näin suoraan putkeen se ei ole niin noloa kun eivät tiedä edes vielä kauanko meinasin olla kotona.

Nii ja vaikka tuo testi mistä laitoin kuvan näyttää haamua nii nyt ei tullu aamulla rfsu testiin mitään vaikka eilen tuli semmonen että mieskin sen näki, joten eiköhän ne menkat ala sieltä viimeistään maanantaina. Että jos on ollu vaikka kemiallinen? Tuskin nimittäin se enää plussaksi muuttuu jos se rfsu testi näyttää eka haaleaa viivaa ja sit tänään ihan negaa. Toki toivoa on niin kauan kun menkat ei ala mutta mutta mun tilanne on tosi epätodennäköinen :ROFLMAO: ei pitäisi tommosia herkkiä testejä tehdä ollenkaan kun saavat toivomaan liikoja. Odotan maanantaihin ja sit katsotaan uudestaan. Toki jos ostaisi tommosen toisen herkän nii huomennaha sen pitäisi jo olla tummempi kaiken järjen mukaan jos siellä jotain tapahtuu. Ikävää tämmönen hirveä stressi vetää asiasta kun alkuun ei ollut edes tarkoitus kuumeilla näin pahasti(n):LOL:
 
iK
@papupata12 Mun mielestä sun tilanne ei oo yhtään epätodennäköinen! On niin alhaiset dpo:t vielä että eihän välttämättä kaikilla näy vielä viikonkaan päästä yhtään mitään. :) Toivottavasti haamu enteili kuitenkin plussaa ja se alkaa vahvistua. :love::love:
 
@papupata12 Mun mielestä sun tilanne ei oo yhtään epätodennäköinen! On niin alhaiset dpo:t vielä että eihän välttämättä kaikilla näy vielä viikonkaan päästä yhtään mitään. :) Toivottavasti haamu enteili kuitenkin plussaa ja se alkaa vahvistua. :love::love:

Kiitos kannustavista sanoista,näinpä minäkin toivon :) ja kiitos muillekin kerran tekin näette sen viivan. Olo on niin kummallinen että välillä on melkein varma olo raskaudesta ja sit tosi varma olo että en oo raskaana :ROFLMAO: mut luulen että aika monelle tulee näitä tämmösiä oloja ku niin seuraa ja kuuntelee kroppaa :D toivotaan vaan kaikille nyt pikaista plussaa:love:
 
iK
@papupata12 Niinpä. :) Joo on varmasti todennäköisempää että vielä näyttää negaa. ☺

Täällä nyt sitten dpo9. Jos ei mitään vuotoa ala ennen kp25/dpo15 niin sitten teen silloin vasta testin. Jos on raskautumaton kierto ja pääsen ”edes” noille kiertopäiville asti niin oon tyytyväinen. Tuo on silläkin hyvä aika testata, että kaverin häät on seuraavana päivänä... :D

Vaaaaaan, malttaako sinne asti :ROFLMAO:.
 
Täällä tänään dpo9 ja onestepeillä oli pakko testata :notworthy: negaahan se näytti, mulla maanantaina pitäis alkaa menkat ja luteaalivaihe on vaan 10pv, niin voi kai se olla ettei vielä näyttäiskään mitään... Näin kaikkia ihmeellisiä plussaus-unia, niin nyt oikein fiilikset katossa raskauteen, tiputaan korkeelta maanantaina kun menkat alkaa... :poop:
 
iK
Täällä tänään dpo9 ja onestepeillä oli pakko testata :notworthy: negaahan se näytti, mulla maanantaina pitäis alkaa menkat ja luteaalivaihe on vaan 10pv, niin voi kai se olla ettei vielä näyttäiskään mitään... Näin kaikkia ihmeellisiä plussaus-unia, niin nyt oikein fiilikset katossa raskauteen, tiputaan korkeelta maanantaina kun menkat alkaa... :poop:
Voih, tsemppiä! Hyvinkin voi vielä näyttää negaa. Katoinkin että mennään samoissa dpo-päivissä. Toivotaan molemmille plussakuukautta! :love: Mä en just siksi uskalla testata... Mulla tuli km-kierrossa dpo14 hyvin haalea haamu. Ei toki voi edes verrata jos raskausvolisi etenevä, mutta senkin takia mietin että ite just pettyisin nyt negaan, vaikka miten tiedän että se tässä vaiheessa on hyvin tavallista.
 
  • Tykkää
Reactions: rubikinkuutio
Työasiat on mielessä paljon myös täällä. Meidän tuulimuna bongattiin vasta rv 12 ja siinähän oli kerennyt jo koko kevään suunnitella valmiiksi. Olisin päässyt vauvavapaalla monen ystävän kanssa samaan aikaan ka työjututkin olis mennyt sujuvasti. Nyt meni koko paletti uusiksi ja harmittaa kyllä vietävästi. Tällä hetkellä tikuttelu ja uuden raskauden odotus tuntuu lähinnä raskaalta, mutta toivottavasti mieli muuttuu, kun on vähän kauemmin mennyt tyhjennyksestä.
 
Onpa ihanaa päästä tänne juttelemaan ja jännittämään viivoja omasta ja muidenkin puolesta. Muistan lukeneeni vastaavaa palstaa jo joskus 2016-2017 ja silloin jo haaveilin että olisinpa itsekin tässä kuumeilu vaiheessa. Sittemmin tärkeitä asioita elämässä saatu järjestymään kuten oman kodin osto ja arvioitu valmistuminen yliopistosta on keväällä 2019, joten mies ottikin sitten puheeksi että ehkäisyä ei enää tarvita :ROFLMAO: ja vaikka itse olen päättänyt että en ala ainakaan vielä tässä vaiheessa oviksia tikuttamaan, kun kiire ei asialla ole, niin kyllä tässä jo ensimmäisen yrityskierron aikana meinaa jännitys nousta niin kovaksi että haluais jo tietää missä mennään. :notworthy: Itsellä on epäsäännöllinen kierto, joten siksi oviksen ajankohdan arvioiminen on tosi vaikeaa.
 
Olen pidempään jo palstaa seurannut takavasemmalta mutta nyt olisi aika lisätä minutkin listalle! Yk1. Pillerit lopetin juuri, nyt kp1. Kierrosta en vielä osaa sanoa mitään mutta jotain +-30pv. Ovulaatiota en ainakaan vielä ajatellut tikuttaa tai laskea, mutta jos ei ala kuulumaan niin sitten otetaan oviksen bongailu avuksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nelly31
@Ninnu118 ikävä kuulla :unsure: tsemppiä paljon uuteen yritykseen!

Täällä on kuukautiset vähän "myöhässä", mutta en vielä iloitse, kun ne menevät muutenkin miten sattuu. Eikä tässä kierrossa ole paljon ollut yrittämistä.. jos ei ensi viikkoon mennessä kuukautisia kuulu voisin testailla, koska on sellainen olo, että kuukautiset alkavat pian.
 
Minullakin on vähän huono omatunto, kun koko ajan miettii, että sitten kun jään pois joskus. Joka yk katson mikä voisi olla raskautuessa la ja mietin milloin en ole enää töissä. Eikä mihinkään pidempiin koulutuksiin uskalla lupautua, kun ei tiedä voiko suorittaa niitä loppuun. Ärsyttää kyllä itseäkin tällainen välitilassa oleminen töissä, kun voihan se olla, että tässä välitilassa ollaan kauankin. Ei pitäisi koko ajan miettiä, että sitten jos. Ja joo, lomienkin kannalta oon suunnitellut jo monet kerrat uusiksi, meillä onneksi lomat saa pitää miten haluaa ja lyhyelläkin varoitusajalla niin ei tarvitse liian pitkälle suunnitella.

Ihanaa kyllä lueskella, kun niin monilla täällä on jännäilyt päällä. :)
 
iK
Voi kettu. Havaitsin just pyyhkiessä ihan vähän ruskehtavaa vuotoa. :( Ei olo oo ollut edes raskautunut, mutta ketuttaa jos alkaa TAAS niin aikaisin tiputtelemaan. :notworthy::notworthy: Dpo9 nyt.

On tietysti vielä toivoa joka suuntaan. Mutta viime kierrot huomioiden tuntuu erittäin tutulta tämä. Toki kierto nyt kp 19, että ei nyt ihan näin lyhyellä oo menty.... mutta niin kuin just edellisissä kirjotinkin, niin en ihmettelis jos alkaiskin kovin nopeesti kun edelliset oli runsaudeltaan sen 2tl....

Toivon nyt että menkat edes sitten alkais nyt nopeahkosti, eikä tulisi taas jotain neljää tiputtelupäivää. :confused:

Jos tiputtelu alkaa aina jotenkin näin aikasin, mutta runsaampi vuoto myöhemmin, niin lasketaanko luteaali vasta sen kunnon vuodon mukaan?
 
Aktiivisesti olen seurannut viestejä ja tällä hetkellä kuumeilen n. dpo 2 :) yritän olla ajattelematta asiaa enempää, mutta ensi viikon sunnuntaina testaan!

Lomalla ulkomailla rentouduttu ja miten sopivasti Ovis osui juuri ulkomaanmatkalle niin nyt on kyllä hyödynnetty 100%sesti :whistle:

Itsekin kuulun tähän ryhmään, että ajattelen millon sitten jäisi töistä pois yms. Ajatusleikkiä pääni sisällä pidän vaan niin surullista kun ei toivottua plussaa kuulu.

Vinkkinä niin plussaa toivoville ja jo plussanneille suosittelen kuuntelemaan Emilia Vuorisalmen podcasteja, Emilia ja arjen kemiaa. Tosi hyvää tietoa hedelmällisyydestä, raskaudesta ja vauva-arjesta :)
 
Hei osaisko joku kertoa kiinnittymisvuodosta? Onko kellään kokemusta? Meillä on ensimmäisestä mahdollisesta hedelmöittymishetkestä nyt 6 päivää ja tänään ilmeni ihan selvää vaaleanpunaista vuotoa. Voisinko olla kiinnittymisvuoto kyseessä? Kuukautisten ei pitäisi olla vielä lähelläkään mutta epäsäännöllisen kierron vuoksi ovulaation hetkeä on aivan mahdotonta ennustaa.

Olen aika ummikko näissä asioissa joten kaikki tieto olisi tervetullutta :)
 

Yhteistyössä