.

@Toiveikas89, joo, olen huomannut. Enkä yleensä teekään testiä heti herättyäni, mutta muuten aikataulut vaihtelee melko rankasti ja “aamutesti” on kyllä välillä ihan iltapäivätesti näin vuorotyöläisellä :ROFLMAO:

@Persikka123, tervetuloa! Harmi, että teillä on yritys ottanut näin kauan. Toviottavasti tärppäisi pian! :)


On, nyt jo kp18 eikä ovista näy. Kolmas kierto ilman pillereitä menossa. Ensimmäisessä en ollut ihan satavarma oviksesta, mutta luulen, että tunsin sen, vaikken testeihin selkeää plussaa saanut. Viime kierto oli sitten todella selkeä sekä tuntemusten että testien osalta ja nyt sitten ei taas mitään. Voisiko olla, että toisen puolen ovulaatiota en jostain syystä tuntisi niin selkeästi, vaikka se tapahtuisikin? Vai sotkeekokahan hormonaalisen lopettaminen kroppaa kunnolla eikä ovista edes tule nyt…? Toivon, että ovis olisi ollut, enkä olisi vaan bongannut sitä. Tai, että se nyt ainakin tulisi ihan lähipäivinä, eikä kierto venyisi hirveästi. Saa nähdä… :)
 
@miniminimini, voi se kai niinkin olla. Mutta toivotaan nyt kuitenkin, että ovis tapahtuisi/olisi tapahtunut tai vähintäänkin, ettei tule mitään megapitkää kiertoa, vaikka ovista ei jostain syystä nyt tapahtuisikaan. Yhtä odottelua ja ihmettelyä kyllä tämä projekti :LOL:
 
ON: gynellä käyty. Kaikki pitäis olla kunnossa. Oikealla puolella 2cm (kai tää on ihan ok kokoinen?) follikkelli, joka räjähtää hetkellä millä hyvänsä :D Kirkasta limaa reilusti myös. Limakalvot ok paksuiset. Eli tänään vielä petipuuhiin, jos mies ei joudu reissuun - ja jos jää yhteen kertaan, ni mikäli tänään ois ovis ni eilisetki simpat ehkä hengissä tarpeeksi pitkään? Aamun ovistesti oli jo heikennyt, eli oisko tosiaan LH-huippu ollut eilen nyt sit menossa se kuuluisa 24-48h, jonka aikana se ovis sitte on. Testaan vielä ip ovista uudestaan, koitan nyt pidätellä sen 4h :D

Muitten kokemuksia ja ajatuksia?
 
@miniminimini pitkät kierrot ovat kyllä ärsyttäviä, kun herättää ainakin itsessä sitten niitä toiveajattelua. Primolutin avulla minillä tosiaan viimeiset kaksi kietoa olleet 28 pv. Kerro toki mitä gyne tuumaa tänään. Itse menen ensi maanantaina uudelleen verikokeisiin tarkastuttamaan, onko prolaktiini vielä koholla.

@Wintersun minut voi lisätä myös listalle kp 1/28 ja yk 12. Huh tosiaan vuosi yrittämistä tulee täyteen :( saas nähdä miten kierrot sitten jatkuu kun primolut kuuri loppuu.
 

Tämmönen tuli tänään parin tunnin pidätyksellä, ei mitkään leffaviivat, mutta ei tarvinnu paljoa siristellä :) Pääasia kuitenkin, että on siitä parin päivän takasesta vahvistunu.
Aika oireetonta, mutta menkkoja ei näy ja alavatsasta on kyllä kokoajan tietoinen, sen verran outo tunne siellä on. Ja pissalla voisin rampata kokoajan. :whistle:

Ehkä sitä kohta uskaltautuu tonne odotuspuolelle:cry:

Hieno plussa! Onnea!!!:love:
 
Hei! Ihanaa tuore ketju kuumeilevalle yrittäjälle :)

Olen siis 31v (täytän tänä vuonna 32) ja mies 32v ja "ensiyrittäjiä". Itse olen kuumeillut viimeiset 1,5 vuotta ja nyt mieheltä tuli vihdoin vihreää valoa, että voidaan alkaa yrittämään. Minulla ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä noin vuoteen, paitsi kaksi edellistä kiertoa pidin putkeen rengasta lomamatkan vuoksi. Tämän jälkeen tuli tyhjennysvuoto normaalisti ja nyt ollaan sitten heti oikein kunnolla yritetty :)

Nyt on siis yritys 1/kiertopäivä 21/29-32.

Ovulaatio oli todennäköisesti viikko sitten (ei ainakaan ennen kun tikutin pari päivää ennen) ja nyt onkin viikon ahkerasti peitto heilunut :)

Menkkojen pitäis alkaa 9 päivän päästä. Nyt on pari päivää ollut nipistelyä/outoa tunnetta alavatsalla (välillä vähän menkkamaista ja välillä erilaista nipistelyä). Lisäksi närästystä ja nännit on alkaneet aristaa tänään. Nuo kaikki toki voi olla myös ihan menkkoja ennustavaa, mutta aikaisemmin ei ole tuota alavatsanipistelyä ollut kyllä...

Kovasti toivotaan, mutta täytyy yrittää pitää järki päässä :D Kauhean jännittävää tämä on, ihan eka kerta kun mahdollisuus olla raskaana!
 
  • Tykkää
Reactions: Yemi
@miniminimini hienoa että gynellä kaikki hyvin (y)Itsellä on ovulaatio aina 12 h sisällä ovulaatioplussasta. Tai oletan niiden jäätävien en kipujen olevan juuri siitä irtoamisesta ja sen jälkijutuista.

On:Löysin juuri oikeaa vadelmanlehtiteetä (aiemmin ollut jtn vadelmateetä) !! JEI! Ja greippimehut ostin myös.
Ovulaatio odotettavissa loppu/alkuviikosta. Odotukset taas korkealla:barefoot:
 
@Satvenna tervetuloa! :)

@Persikka123 pahoittelut :unsure: tsemppiä uuteen kiertoon (y)

Ovistestit kaksi päivää seilanneet edestakas :( kipuja on riittämiin ja muita oireita on riittämiin mutta aina kun ajattelee että no nyt varmasti jo tasavahvat niin sitten onkin haalistunut.. (n) 2-3 kertaa päivässä oon tikkuja uittanut, huomenna pitäs olla ovispäivä. Jos ei illalla tuu plussa niin lopetan ton greipin litkimisen :cautious:
 
@MannaL ja @vuuti pystyn niin samaistumaan! Ne kierrot, kun ei olla hyödynnetty ovista on mennyt helposti. Kaikkia nipsaisuja ja tissikipua on mulla normaalistikin oviksen jälkeen. Sitten jos taas ovis on hyödynnetty, tulkitsen kaiken raskausoireeksi:cautious: nimimerkillä löysin itseni googlettamasta "flunssa ja raskaus" tänä aamuna. Heräsin nimittäin ihan hirveessä räkätaudissa ja eilen ei ollut mitään. Ja hei, dpo 3, että ei todellakaan voi olla raskauteen liittyvää :ROFLMAO:

@Toiveikas89 En ole ihan varma luteaalivaiheeni pituudesta, mutta ensi viikolla to-la varmaan pitäisi menkkojen alkaa. Oot kyllä aika sissi, jos jaksat odottaa! Ite aattelin että dpo 8-9 vois olla hyvä aika testailla ekan kerran :LOL: Mulla on pussillinen raskaustestejä odottamassa :eek::oops:

@miniminimini hienoa, että kaikki oli kunnossa! Toivottavasi pääsette vielä tänään hyödyntämään :love:

@Miina- ovistestit osaa olla ärsyttäviä! Toivottavasti näkyy pian tikussa (y)
 
Kannattaa vaan olla sinnikäs niiden ovistestien kans. Aamupäivällä vajaan 3h pidätyksen jälkeen hailea viiva, tänään klo 16 neljän tunnin pidätyksen jälkeen selkeä plussa! Mulla ainaki myöhäisen iltapäivän testaukset on antanut parhaiten plussat! Ka testiviiva lähtee näillä kerroilla piirtyyn heti. Veikkaan siis ovista huomiselle, eli tänään toivottavasti saan miehen houkuteltua sänkyyn! Vähän voi huokaista, että eilinenkin on jo kotiin in et joku yritys tähän kiertoon tulee et ainaki piinailemaan pääsee!
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik
@MannaL , @vuuti ja @lilia88 NE OIREET :ROFLMAO: oon joka kierrossa oviksen jälkeen googlaillu alkuraskauden oireet ja kahlannut ne samat sivut aina läpi! Ja kaikkiin "oireisiin" tulee liitettyä sana alkuraskaus googlatessa :rolleyes: kyllähän sitä itselleen saa vakuuteltua et tärpännyt on kun kaikkeen löytyy vastaus. Nyt tarttis pitää pää kylmänä seuraavan viikon eikä kuulostella niin hirveesti. Tänäänkin alavatsaa juilinut, oon varmaan raskaana :LOL:

@lilia88 vielä.siitä testaamisesta, et jotenkin en usko et tuloksen saa jo niin aikasin esim dpo9 ja toisaalta pelkään väärää plussaa.. mut katsotaan malttaako sitä odottaa!

@miniminimini mä päätin jatkaa greippimehun juomista vielä oviksen jälkeenkin. Sen pitäis ilmeisesti vahvistaa limakalvoja, niin ajattelin ettei siitä haittaakaan voi mahdollisen kiinnittymisen kannalta olla. Mut vaan omaa spekulaatiota..

Tervetuloa @Sennay ja @Persikka123 :)
 
Heippa mahtuisiko tänne kuumeilijoihin vielä ? Meillä on ennestään tyttö 1v 3 kk ja vauvakuumetta ollu jo jonkun aikaa :love: ei vielä yritystä kunnolla päällä, paljon ollaan asiasta puhuttu ja kesän aikana ruvetaan yrittää viäläku jaksaas oottaa mut onneks jo toukokuu nyt ;)
Viime menkat oli aika oudon niukat,neljä päivää kesti ja ei pahemmin kipuja ollu mitä aiemmin ollu ... Menkkojen jälkeen kyl vähä outoa oloja ollu ku päätä särkeny, välillä hikoilua ja äkäisyyttä ...

Onnea kaikille jo plussanneille:love:
 
Tervetuloa @Satvenna ja @Persikka123
@Nelliida onnea:love:
Joo tuo oviksen metsästäminen on aika vaikeata. Itse oon vielä varmistanut clearbluen hymytestillä kun viivat ovat alkaneet vahvistua, niin on saanut ainakin jonkun varmuuden. Vieläkään hanat ei oo täysin auenneet, mut pyyhkiessä tulee jo vaaleanpunaista joten huomenna näyttäs taas alkavan uusi kierto.. :cry: kävin muuten viikko sitten gynellä ihan vain tarkastamassa mikä tilanne km jälkeen et kaikki on ok. Samalla vähän yritin udella lähetettä johonki suuntaan ku tuo reilu vuosi yritystä ja 2 km takana (mulla on lapsia, miehellä ei). No Gynen raaka mielipide lyhyesti: lapset pitäs tehä 20-30v, on suoranainen ihme että minä 37v olen tullut noinkin nopeasti raskaaksi, mut km johtuu varmasti kromosomivirheistä koska olen näin vanha ja sitä rataa.. Ja sano et oikein hyvällä onnella voi jokin raskaus mennä mulla loppuun saakka..! Ultras sentään, mut ei puhunut mitään että onko ovis ollut (silloin oli dpo5) eikä muutakaan. Sanoi vaan että kohtu on km jäljiltä ok. Itku kurkussa sieltä lähin, oli kiva vielä maksaa tuostakin ilosta se reilu satku.. Totta ikä tuo omat riskinsä joista olen tietoinen mut mut ymmärrätte varmaan.. Niinku nää pettymykset ei ois tarpeeks vaan pitää ihan kunnolla lytätä mieli alas.. Anteeksi vuodatus mut oli pakko purkaa ku oon pyöritellyt tätä mielessä ees taas..
 
Tervetuloa uusille, ja onnea plussista!
@mimmik, meidän kuopus tulee just 1v4kk eli aika samanikäsiä!

Mulla aivan jäätävä nuha, ja hetken jo mietin että sekin varmaan oire raskaudesta :sneaky: kunnes järki kuitenkin muistutti että nyt myös siitepölykausi ja kuten joka vuosi niin aina on mulla samat oireet :LOL:
Muuten ei juurikaan mitään, milloinkahan sitä viitsisi testailla? Pitäisi jaksaa odottaa siihen että menkkojen pitäis alkaa, mutten tahdo!
 
  • Tykkää
Reactions: Evelin27 ja mimmik
Mut saapi siirtää varmaa plussanneisiin. Pc testeihin en oo saanu toivottavaa vahvistumista nyt viime päivinä näkyviin... ei oo haalistunutkaan viiva mutta. Apteekista ostetussa testissä oli tänään ihan ok vahvunen viiva. En tiedä mitä ajatella, helmikuinen varhainen keskenmeno kummittelee vahvasti ja paniikki iskee, kun ei oo selkeetä viivojen vahvistumista :cry: oireita kyllä on, eikä oireet oo vähentyny. Menkat on myöhässä, eikä oo tiputtelu vuotoakaan. Toivottavasti tämä nyt pysyis matkassa! :love: pidän pienen breikin tästä palstalta, palailen ensi viikolla sit tilanteen mukaan tänne takas tai plussanneiden ketjuun.

Kiitos kaikki vertaistuesta, täällä on mahtava meininki. Toivottavasti plussailut jatkuu tällä tahdilla :love:(y) @Wintersun erityiskiitos listan päivittämisestä, jaksat ihanasti tsempata kaikkia, vaikka oma tilanteesi ei kuulosta helpolta. Toivottavasti teillä pian selviää asiat ja pääsette eteenpäin.

Alle vielä kuva siitä apteekin testistä ja saa kertoa kokemuksia jos on testien vahvistumisesta/vahvistumattomuudesta ja että onko tää ok vahvunen viiva 16dpo... :ROFLMAO:
 

Attachments

@Noups Onnea! Minusta tuo on jo kelpo viiva, tee muutaman-kolmen-neljän päivän päästä uusi samanmerkkinen testi niin varmasti vahvistuu :)

@mimmik - tervetuloa :)

@Ensikatse - ei jumaliste mikä gyne!! huhhuh! Oon pahoillani et oot joutunut tommosen paskan kohteeksi! Onneksi kuitenkin kaikki ok!

Noista ovistesteistä: mulla sama kikka oli esikoisen aikaan käytössä ku @Ensikatse sulla, eli vahvistuneiden viivojen lisäksi cb:n hymynaama testi.


ON: mulle voi päivittää tälle päivälle dpo0, illalla oli niin kovat kivat/paine/turvotus ja nyt aamulla enää lievää nippailua. Ovistestit loppui ja ajattelin etten nyt hae lisääkään tässä kohtaa, vaan luotan et eilen tuli plussa iltapäivällä+gynen arvio et ovis tapahtuu näinä päivinä, et se ovis on nyt tänään. Eilen illalla vielä pupuiltiin, joten nyt ois talletettu dpo-2, dpo-1 - tänään mies lähti reissuun, joten enää tälle päivää ei tallettelua tuu, josko tuo antais nyt mahiksia?

Tällä kertaa aion pitää (ainakin yrittää) järjen mukana piinailussa, oon kahdessa aiemmassa kierrossa ollut raskaudesta ihan varma ja kirjannut kaiken oirehdinnan ni nyt voin palata niihin kun alkaa mennä liian lujaa :D
 
Ennen ku aloitan kunnolla piinailun, tarkkailin aiempia muistiinpanoja sekä esikoisen ajalta, että syksyisen raskauden ajalta. Löysin kaksi yhteistä oiretta, mitä ei negakierroissa ole ollut ja ajattelin jakaa ne
1. YÖLLISET menkkaolot
2. Pahanhajuiset ilmavaivat (dpo4-6 alkaen, eli varmaan kiinnittymisestä alkaen?)

Lisäksi alavatsan omanlaisensa vihlonta ja vilkkaat unet lähempänä testausta ovat olleet myös, mutta näitä molempia joissakin nega-kierroissakin ollut.

No, nyt tämä on kirjattu, joten tähän voin palata kun alan kehitellä kaikenalista ja googlettaa juurikin: alkuraskaus+x :D

Oliko teille, joilla raskauksia takana, tuttuja oireita?
 

Yhteistyössä