.

@Toiveikas89 Jee, ihanaa! Paljon onnea! :love::love: Hmm.. nyt on todella moni raskautunut sen preseedin avulla, pitäisköhän itsekin kokeilla sitä seuraavaksi :cautious::giggle:

Mulle voi huomiselle laittaa jo kp3 ja vaihtaa vaikka ya 1/18, koska se on lähempänä totuutta. Ihan jäätävät megamenkat :alien:
 
Kierto näköjään palas nyt normaaliks, ainakin tällä kertaa. Toissapäivänä ja eilen aamulla hitonmoiset oviskivut ja sen jälkeen ei mitään.
Mut voi siis lisätä piinailijoihin ja äitienpäivälle dpo2. Samoin kierron päivittää huomiselle 17/30-34

 
@Miina- dpo7 alkoi sellanen krapulainen olo.. Sydämen tykytystä ja suuta kuivaa. Ja sitten alkoi tulla nälkä tavallista useammin.. :ROFLMAO: Yöt oon myös nukkunut vähän huonosti, mutta se voi liittyä myös tähän valoisuuteen. Menkkakipuiluja tuntui useamman päivän ajan ja ne sitten meni ohi. Eipä oikeastaan muuta. Mut siis suurimpana sellanen epämääräinen sydämen tykytys ja "krapula" :LOL: Rinnat kipeytyi vissiin eilen vasta, mutta nyt ne todella on kipeät!

@lilia88 niin en tiedä oliko preseedillä osuutta onnistumiseen, mutta tuskin siitä haittaakaan oli! :ROFLMAO: Olen myös kuullut, että preseed-kierrossa olisi tärpännyt monella! Meille kävi vähän huvittavasti, kun tilasin sitä ja saatiin toukokuussa vanheneva pakkaus. Laitoin siitä reklamaatiota ja saatiin sitten toinen pakkaus paremmalla päivällä. Eipä sitä sitten tarvittukkaan:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Miina-
Täältä ilmoittautuu uusi kuumeilija.

Kohta 30v kahden pojan äiti ja nyt olisi kolmas lapsi haaveissa. Nyt menossa yk1 ja kp15/24-26
Ovulaatiota en tikuttele, vaan omien tuntemusten mukaan mennään. Ovulaatio yleensä melko alussa kiertoa, joten tässä nyt jännäillään vielä parisen viikkoa.
 
Tervetuloa @aronoele :)

Vähän ärsyttää kun vertailee noita edellisen kierron oireita ja suht samanlaista nyt, ainoa mikä eroaa niin ensimmäistäkään sukkapuikkokipua ei ole tuntunut. Eilen saunan jälkeen pulssi hakkas tuhatta ja tuli huono olo. Tiistaille varmaan ensimmäinen testi.
 
Onnea plussanneille! :)

Keskiviikon verikokeissa hcg oli enää 52 eli toivottavasti ensi viikon labra ois sit vika tätä seurantaa ja hcg ois vihdoin alle 5. Menkatkin taitaa olla menossa juuri :) Kroppa kyl viel ihan sekasin KU:n jäljiltä. Edelliset menkat alko kolme viikkoo aiemmin kun nyt, eli viimesin "kierto" oli 21päivää. Mut toisaalta kun hcg:tä vielä on kropassa niin ei tostakaan nyt mitään voi päätellä. Ärsyttävää epätietoisuutta oman kropan toiminnasta :confused: No eiköhän se tästä tasotu :) Kahden viikon päästä lauantaina päättyy ehkäisypakkokin :) Ovis on yleensä ollu mulla kp 16-18, plussakierrossa tosin muutaman päivän myöhemmin bongasin lämmöistä eli kp 22. Saa nähdä mitä, että koska nyt tulee ovis kun tuo hcg ensin laskis nollille. Ainakin tän ekan kierron KU:n jälkeen aioin tikuttaa ovista, että vähän pääsee kartalle kierrosta. Jos ensi keskiviikon labroissa hcg on jo alle 5 niin siitä varmaan viikon päästä aloitan tikuttelun(n)
Macakapseleitakin tilasin ja pitäisi alkaa niitä syömään, mutta koska...?(n) Ja geleetäkin minulla on. Kannattaakohan niitä syödä samaan aikaan? Lisäksi kauhee arsenaali vitamiineja :D Metotteksaattipiikki tosiaan tyhjentää foolihappo varastot niin nyt oon sitten tankannu foolihappoa urakalla, lisäksi b+c-vitamiinia joka sisältää myös rautaa, raskausvitamiineja oon myös syönyt (kerkesin ostaan plussauksen jälkeen ja niitä oon jatkanut), d-vitamiinia myös syön.

Mun ajatukset on iiiiihan sekasin tän vauvajutun osalta. Viime loppu vuodesta ja nyt alku vuodesta oli kamala vauvakuume ja tammikuussa lopetin pillerit, maaliskuussa yk2:sta plussa joka meni kesken ja joka oli sittenkin kohdunulkoinen (huomattiin kk km:n toteemisen jälkeen:cautious:) ja edelleen siis kroppaa palautellaan siitä. Nyt en enää tiedä, että haluanko/uskallanko haluta vauvaa. Tai haluan, mutta pelottaa. Tää KU kokemus on ollut niin kamala henkisesti ja fyysisesti, että pistäny koko pään ihan sekasin vauvahaaveiden osalta :cry: Välillä ajatus uuden raskauden yrityksestä ahdistaa ja välillä taas ei jaksaisi odottaa, että pääsisi yrittään uutta...
No ehkä tääkin tästä menee kun kroppa ja hormonit tasottuu :)
 
Heippa! Ehkä minäkin uskallan kirjottaa tänne. Ketjua olen jo jonkin aikaa lukenut.
Nyt menossa kp 31/29 yk6 Tänään tein testin mutta negaahan se näytti.:( Eli menkkoja odotellaan. Inhottavaa ku kierrot venyy. Ens kiertoon kyllä ajattelin hankkia ovulaatio testejä!
Sen verran taustatietoa että minä 20 vuotta ja mies myös. Ensinmäistä yritetään. Keväällä 2016 tärppäs ekasta kierrosta mutta päättyi keskenmenoon ja sen jälkeen pidettiin taukoa jonkin aikaa kun en pystynyt heti yrittään uudestaan keskenmenon takia ja sitte sainki työpaikan ja odotin vähän aikaa että saan vakipaikan:)
 
Pistin tilaukseen semmosen sylkiovulaatiotestin! Onko kukaa muu kokeillut sellaista testaamista?
Mie en tänne enään kuulu, mutta tiiän että noiden tulkinta on haastavaksi ja ei kovin hyväksi todettu aika usein. Niitä "saniaisia" joita niissä etsitään, voi tulla miten sattuu kuulema. Virtsasta tehtävät ottaisin ehdottomasti rinnalle näiden kanssa, pystyy vertailla tuloksia.(y)

Ja sen verran haluaisin huudella vielä, että jos ei tiedä milloin varmasti ovuloi ja kierron mitta vaihtelee, ottakaa ovistestit avuksi.
Mulla kierrot vaihteli 26-33pv välillä. Luteaalivaihe oli 15vrk, eli aika joka lasketaan oviksen tapahtumisesta siihen vikaan kiertopäivään (kun seuraavana alkaa vuoto). Eli ovis saattoi tulla jo kp10 tai vasta ko18. Ovistestillä sain joka kierrossa oviksen varmasti kiinni. Ja parhaat päivät talletuksille kaikki 3vrk ennen ovista ja varulta vielä ovispäivänä.
Näistäkin huolimatta tärpissä meni 7 kiertoa, tiedä miten kauan olisi mennyt ilman tikkuja.o_O
Ja on noista sekin apu, että saa ylipäätään selville yrittääkö kroppa ovuloida ja onko se luteaalivaihe tarpeeksi pitkä. Alle 11vrk alkaa olla liian lyhyt. Silloin on mahis päästä ainakin yksityiselle jos yritystä ei ole vielä vuotta takana, jotta voidaan tsekata olisiko jotain tehtävissä tai jokin selkeä syy miksi luteaalivaihe ei ole riittävän pitkä.:)

Voimakkaita plussatuulia kaikille, toivottavasti kesän lämpö ja aurinko tekee ihmeitä.:love:
 
@Toiveikas89 onnea plussasta ihanaa :love:

Kyselin aikaisemmin vinkkejä kuinka jaksaa tätä yritystä ja pettymystä kerrasta toiseen. Vinkit ihania ja melkein parasta on kun tiedän etten ole yksin näiden kokemusten kanssa (y) nyt ollut muuta puuhaa ja taas parempi mieli.

Jaksaisitko korjata minulle maanantain listaan dpo 7. Kiitos :oops: Oli pakko pitää pikku tauko täältä. Koko ensi viikko pitää jännittää kun vasta sitten dpo 14 alkaa menkat.

Mieltä vähän painaa kun sukulaiset lisääntyy nappia painamalla ja oma äiti höpöttää muiden lapsista ja vauvoista niitä näitä :unsure: kumpa tietäisi että itsellä on ollut jo vuosia paha vauvakuume ja nyt yritys päällä eikä onnaa :confused:
 
Onko täällä kokemusta lugesteronista kellään? Ajattelin vielä soitella tapaamalleni gynelle, voisiko niistä olla minulle hyötyä tukemaan keltarauhasen toimintaa (tiputtelu alkoi taas jo dpo10.. ) ja toisaalta auttamaan kiinnittymisessä..
 
Huh, onpas tänne tullut paljon viestejä. Itsellä ollut tämä tylsä vaihe kierrossa, niin en ole jaksanut kirjoitella tännekkään.

@Toiveikas89 Onnea plussasta!

@Wintersun Paranemisia sinne!

Sitten taas vähän omaa napaa. Viime maanantaina kävin uudelleen verikokeisessa sen korkean prolaktiiniarvon vuoksi, tuloksia en ole vielä saanut, kun torstaina oli pyhä ja perjantaisin ei ole soittoaikaa tuonne meidän neuvolaa. Tänään kun yritin soittaa, niin meni vain neuvontaan, jossa kerrottiin neuvolatätin olevan jossakin kokouksessa :( Menee siis huomiseen vastausten saanti.

Itsellä ollut kyllä erikoinen kierto, ensinnäkin menkat kestivät vain kolme päivää, vaikka normaalisti ne ovat olleet sen viisi päivää ainakin. Liekkö nuo Primolutit vaikuttaneet siihenkin. Ylihuomenna täytyisi aloittaa viimeinen liuska noita primoja. Flo ennustaa ovulaatiota tälle päivälle, mutta mitään oireita ei ole kyllä ollut, toisin kuin normaalisti on. Erikoisuutena mulla on alaselkä ollut nyt pari päivää kipeänä, koskaan aiemmin ei tällaista ole ollut. Ajattelin tässä tänään kuitenkin testata tikuilla, että mitäpä se näyttää.

Joku täällä keskustelikin siitä tunteesta mitä sukulaisten kyselyt vauvanteko aikeiseista tuntuu. Voi, että taas torstaina meinas kirpaista, kun oltiin suvun mökillä talkoissa. Siellä sitten aloitti miehen mummu sekä äiti sen päivittelyn, kun suvussa ei ole vasta kuin yksi lapsi ja sillä ei nyt ole kaveria näissä talkoo puuhissa kun ollaan. No keskustelu aina kääntyy meihin, kun olemme ne "nuoret", jotka ovat suvussa kauiten olleet yhdessä ja olemme ainoat naimisissa olevat. Kyllä se tuntuu pahalta kun kysellään että milloinkos teille vauvva syntyy. Tosiaan sitä yrittämistä on jo se vuosi nyt takana ja tulosta ei ole tullut, itse en oo kenellekkään tästä puhunut paitsi täällä ryhmässä. Kyllähän tuo jo pikkuhiljaa alkaa tuntumaan, että pitäisikö tästä jo jollekkin puhua vaiko ei, mutta eipähän haluaisi antaa muille tätä "taakkaa" kannattettavaksi ja surkuteltavaksi. Takaisin tekisi utelijoille mieli sanoa, että eipähän se aina niin helppoa ole, kuin annetaan ymmärtää.

Mites muut, oletteko esim. lähipiirille puhuneet yrittämispuuhista vai pitäneet tiedon omananne?
 
Toivottavasti voit @Wintersun jo paremmin! :) Kun ehdit ja jaksat, niin mulle voi päivittää jo kp 4.

@Persikka123 Olen kertonut kahdelle ystävälle, että emme käytä ehkäisyä ja vauva saa tulla. Sukulaisille en ole asiasta puhunut eivätkä he ole koskaan kyselleet. Joskus nuorempana (18-20v) sanoin äidille, etten taida haluta lapsia ikinä. Hän oli sitä mieltä, ettei kaikkien tarvitsekaan. Ehkä tämän takia ei ole tullut sukulaisilta kyselyitä. Kavereilta ja nimenomaan miehen kavereilta sitten sitäkin enemmän.. olemme kaveriporukassamme ainoat lapsettomat, joten yleensä aina joku letkauttaa "no, jokos teillekin kohta", "täällä odotellaan jo teidän pikku tyttöjä/poikia". Kamalimpia on ollut hetket, jolloin joku kaveriporukasta antaa oman lapsensa syliin ja sanoo "tässä, josko sullakin sitten vauvakuume heräilisi" :cry: Aina tekee mieli vastata, että ei se minusta johdu vaan miehestä... mieskin on myöntänyt, että kyselyt tuntuvat pahalta, kun tästä kerran sanoin. Meillä siis mies oli pitkään sitä mieltä, ettei halua lapsia. En tiedä onko hän nyt aloituksen alettua puhunut kavereilleen asiasta.
 
Täällä myös saa kuulla sukulaisilta ja kavereilta kyselyitä.. Alan kuulemma olemaan siinä iässä, et ”tässä ja heti” pitäisi vauva olla. Ikää siis mulla 25v.. :( pian 1,5v ehkäisy ollu pois ja asenne ”tulee jos tulee” nyt ensimmäinen virallinen yrityskierto menossa.

Mieheni kauttta tutuksi tulleella pariskunnalla on nyt n 7kk ikäinen vauva,heistä mies aina nähdessämme kyselee ”joko oot raskaana jne” kyllä vetää mielen alas ja tekee mieli vaan unohtaa kokonaan yritys.. todellakin enemmän kun toivottu olisi oma nyytti!❤

Täällä alkanut menkka jomotukset, pe-su pitäis alkaa menkat, fiilis on jo menkkojen odotuksessa. :(
Dpo8 meneillään..


Plussa tuulia kaikille piinailijoille!❤
 
Tervetuloa @aronoele & @jemppu123 !

@Persikka123 Ollaan kyllä kerrottu molempien perheille, että haluttaisiin joskus saada lapsia, mutta yrittämisen aloittamisesta ei olla kerrottu.

Toistaiseksi ainoa kyselijä on ollut miehen 8-vuotias siskonpoika. Hän kysyi meiltä jouluna, aiotaanko hankkia lapsia ja sanoi haluavansa saada serkkuja. :D Mies vastasi vaan, että kyllä me sitten jossain vaiheessa. Oltiin vasta puhuttu, että lähitulevaisuudessa aloitetaan yrittäminen, niin ei se kysymys tuntunut mitenkään pahalta, pikemminkin huvitti.
 
@Persikka123 mulle kyselyt on tuttuja vuosien takaa, kun oltiin n. 25v ja läheiset ystävät alkoi saada lapsia. Silloinkin jo itsellä oli vauvakuume, mutta mies oli silloin, niin kuin vielä ihan viime vuoteen asti, vahvasti vastaan. Viimeisinä parina vuotena kyselyt on loppuneet, varmaan kaikki jo ajattelee ettei haluta lapsia.

Nyt kun yritystä 4kk takana tuntuu, että on odottanut jo ikuisuuden, vaikka yritysaika on vielä lyhyt, mutta kun oma toive vauvasta on ollut olemassa niin kauan kuin muistan ja syli tuntuu niin tyhjältä aina kun näkee lapsia. Äitienpäivä tuntui tänä vuonna ensimmäistä kertaa todella vaikealta, ilmeisesti mulla nyt menossa joku menkkojen jälkeinen masennus :(. Jospa se mieli taas piristyisi kun ovulaation aika koittaa (toivottavasti pian).

Ollaan kerrottu parille läheiselle ystävälle, mutta ei sukulaisille.
 

Yhteistyössä