.

Hellurei, täällä kaksplus-noviisi kirjoittelee! Olen 26, mies 29, yhteistä taivalta takana lähes 10 vuotta eikä lapsia entuudestaan siis kummallakaan. Hormoniehkäisy jäi pois jo 10/17, mutta säännöllisestä kierrosta ja yrittämisestä huolimatta ei ole tärpännyt.. tähän saakka oltu yhtä mieltä siitä että katsellaan rauhassa ja annetaa "luonnon hoitaa", mutta pikkiriikkinen ahdistus hiipii päälle kuukausi kuukaudelta vahvemmin, kun vuodot aina alkavat enkä kunnon ovistakaan ole onnistunut bongaamaan muutamaan kuukauteen ajattelin kuitenkin vielä odotella, kun tässä on ollut kaikenlaista stressaavaa häiriötekijää kuvioissa.. Tänään olis kp 10 menossa, ja toiveet taas kerran korkealla!
 
Kyllähän mua hirvittää, kun täällä on niin nuoriakin, joilla raskaaksi tuleminen kestää. Ei taida mulla olla paljon toivoa. Olen päättänyt olla testaamatta ennen kuin menkat on myöhässä. Tulee vaan turhaa kidutusta, jos monta negaa joutuu testaamaan. Niin tein lokakuussa kun oli jäätävät oireet päällä. Nyt dbo 11 ja testaan aikaisintaan ens torstaina.

@StellaMom onnea työpaikasta. Ihana kun nyt on vakituinen työpaikka niin sitten on mukava jäädä mahdolliselle mammiksellekin
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Ellinoora38 Mulla ihan sama kauhu... luen nuorempien murheita, kun ei ole onnistunut pitkän yrittämisen jälkeen, niin tulee olo, että ei onnistu enää mulla tässä iässä... Toki tiedän, että oon onnellinen, että sain ensimmäisen 22v, mutta silti kauhistuttaa, että saa nähdä onnistaa enää...
 
@Wintersun pahoitteluni tuosta testistä, varmasti raastavaa kun toiveet kerkesivät jo vähän nousta. :( Onkos tohon lyhyeen luteaalivaiheeseen mitään lääkettä, kun eikös tuo ole liian lyhyt aika alkion kiinnittyä vaikka hedelmöittyisikin?

@empuska ihana näky sulla testissä. Sitä odotellessa! :love:

@Dallu pahoitteluni negasta. :(

@StellaMom onnea uudesta työpaikasta! Kyllä mä jatkaisin samalla yritystä. :)

Mulla on edelleen tosi vahva raskausolo. Keskiviikkona olin tuntevinani kiinnittymisen ja nyt on tissit kipeet ja menkkamaista juilintaa kohdun alueella. Pelkään että ens viikolla tiputaan korkeelta ja kovaa, viime kierrossakin taisin olla tuntevinani selviä raskausoireita.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Ellinoora38 Mulla ihan sama kauhu... luen nuorempien murheita, kun ei ole onnistunut pitkän yrittämisen jälkeen, niin tulee olo, että ei onnistu enää mulla tässä iässä... Toki tiedän, että oon onnellinen, että sain ensimmäisen 22v, mutta silti kauhistuttaa, että saa nähdä onnistaa enää...
Mites kauan sulla olikaan nyt yritystä takana? Mähän oon ihan keltanokka näissä hommissa kun nyt vasta löytyi mies joka haluaisi mun kanssa lapsen. Tuhlasin parhaat vuoteni pitkässä suhteessa, johon ei lapsi ollut tervetullut.
 
Mites kauan sulla olikaan nyt yritystä takana? Mähän oon ihan keltanokka näissä hommissa kun nyt vasta löytyi mies joka haluaisi mun kanssa lapsen. Tuhlasin parhaat vuoteni pitkässä suhteessa, johon ei lapsi ollut tervetullut.
Siis meillä vasta toinen kierto menossa, joulukuussa otin kierrukan pois neljän vuoden jälkeen. Mulla on jo neljä lasta ennestään, joten minä en todellakaan saa valittaa...:unsure: Joten pitkää yritystä ei tosiaankaan oo takana, mutta mietityttää vaan tää ikä...
 
@Wintersun Kiitos tsempeistä Kyllä kaveritkin ympärillä saa lapsia vielä tässä iässä, mutta niillä onkin jo ainakin yksi ennestään. Toivossa on hyvä elää. Tsemppiä kovasti sinullekin että ivf viimeistään toimii.

Muille kanssa tsempit ja iloista mieltä viikonloppuun!!

Itselläni on nyt ihan perus menkkoja edeltävät fiilikset. Eiköhän ne sieltä alkuviikosta ala. Yritän nyt kuitenkin nauttia viikonlopusta ja olla positiivisella mielellä
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!
Mulla omasta mielestä ja clearbluen testin mukaan oli ovis tiistaina ja nyt ois menossa dpo4. Mutta miten voi edelleen koskea ja nipistellä alamahaan... En tiiä seuraanko liikaa itseeni ja kuvittelen kaiken kivun, mutta aiemmin ei ole näin kauaa koskenut.. voiko letrot vaikuttaa kipuihin?
Ja onko millasia kokemuksia clearbluen raskaustesteistä, että miten aikaseen pystyy niillä testaa?:whistle:
 
Hei tete dpo+10 saadaanko tilanne päivitystä, onko testejä tehty ja miltä näyttää ?:love:
Plääh, täällä odotellaan, että täti tulee. Nyt pari päivää tullut kerran päivässä vähän rusehtavaa valkovuotoa ja laitoin Raskauskeijuun saman tien testipaketin tilaukseen :cool:. Tikutin kyllä tämänkin ovulaation, tai yritin, ja sen perusteella dpo ois vasta ehkä 11-12. Testasin Apteekin herkällä eilen ja negaa näytti. Yks pc ja yks rfsu liuska ois vielä laatikossa, mutta ei huvita negoja vain testailla :poop:.

Täällä kans ikäpohdintaa ja toivon niin kovasti, että kaikki saavat plussan ja mielellään heti :love:. Itsekkäästi toivon etenkin ensimmäisestä haaveileville haikaraa :whistle:.
 
@Neltsuliini jo on törkeä jos viivanpaikka on!

@Wintersun tsemppiä sulle! Itsekin kärsin muinoin lyhyestä luteaalivaiheesta ja vuosia lapsettomuudesta. Sen myötä sainkin sitten ihanan poikavaivan adoption kautta. Nyt kun olen ollut uudessa suhteessa niin sitä myötä sain vihdoin myös biologisen lapsen.
Ikinä ei kannata luovuttaa vaikka miten kurjalta tuntuu.
 
Moi kaikille! Lueskelin äsken monta sivua juttuja :LOL: Meillä nääs pääsi noro irti kotona juuri pari päivää mun plussaamisen jälkeen. Voitte kuvitella, monestiko ajattelin pää vessanpöntössä että "tässä tämä taas helvetti soikoon menee, ei noin varhainen raskaus voi kestää tällaista" :sick:o_O:LOL: No, noro oli ja meni, etominen jäi on näyttänyt tulleen taas ihan pysyvästi joksikin aikaa. Lapsi on niin toivottu, että (vielä) olen jopa etomisesta iloinen, katsotaan kun muuttuu oikeaan pahoinvointiin :confused::ROFLMAO: Mutta pelotti! Muita raskausoireita vv lisääntyminen, paine alavatsalla, nippailut ja kivistelyt. Tissit edelleen aika normit, MUTTA mikä hauskinta, maidontulo loppui taas heti kun r-hormoni alkoi nousta ( tullut puristettaessa). Nyt ymmärrän kun monet sanoo, että isomman imettäminen joskus loppuu kun alkaa odottaa. Varhaisultra olisi 2vkon päästä, missä vainoharhainen saa toivottavasti todisteet sintin olemassaolosta :love: Hirveästi onnea vielä jokaiselle, joka plussaa täällä havittelee. En tiedä oliko sillä mitään merkitystä, mutta tässä kierrossa itsellä olin taas pitkästä aikaa saanut paineen pois plussaamisesta ja OIKEASTI hyväksynyt tilanteen, että nyt vaan saattaa kestää. Kai se ainakin vähentää stressiä. @Wintersun pahoittelut että sait noin törkeän viivanpaikan! :unsure: Onneksi teillä pian alkaa hoidot ja vauva todella paljon lähempänä! Ihanaa ja plussarikasta kevään alkua kaikille huipuille vauvakuumeilijoille :love:
 

Attachments

@W.we mulla olis tänään kp 24, dpo joku mikälie jos ovista edes oli. Seisoin jo kaupassa pc:n testipaketti kädessä, mutta laitoin sen pois. En jotenkin kestä sitä v***tusta kun testaa negan ja joutuu taas ootteleen menkkoja ja uutta kiertoo. Nyt voi elää toivossa vielä siihen asti kunnes kiusaus kasvaa liian suureks. :whistle:
 
Mä en oo kerenny täällä käydä lukeen hetkeen kiitos muuttohässäkän.. nyt on muutto hoidettu. Monen monta sivua oli tekstiä tullu:) Listan päivittäjäkin vaihtunu(n):) paljon onnea plussanneille:love: plussatuulia piinailijoille:love: tervetuloa uudet:)pahoittelut uusista kierroista:cry: huomenna flon mukaan ovis,tänään vähän oireillu että vois vaikka ollakin.. en oo testaillu ovista.
 
Heiii arvatkaas, meillä yritys alkaa seuraavaasta kierrosta!! :love: Nyt ollaan lähellä! Tämä siltä varalta että jos tärppäisi heti ensimmäisestä kierrosta niin saan opparin ihan varmuudella valmiiksi. :p Se vähän mietityttää että jos raskaudun, niin miten töiden käy kun työskentelen mm vaikeasti autististen aikuisten kanssa, ja potentiaalisesti agressiivisia asiakkaita on useita. Rakastan työtäni ja olen hyvin kiintynyt jokaiseen asiakkaaseen valtavasti mutta vauva toki menisi edelle.

Koska olen malttamaton, pääsenkö listalle? Kp 9/31 YK -1 (y):oops: .... Mulla on niin järkyttävä vauvakuume että kuolen jos en pääse jo aloittamaan yritystä. :ROFLMAO: Esikoisella on myös vauvakuume, hän siis 6v ja ollaan katseltu tänään vauvaohjelmaa ja taidettiin molemmat olla kyyneleet silmissä. Mies myös on nyt erittäin intona. :geek::love:
 
Tervetuloa mukaan @_cococola92 :)

@Dallu Pahoittelut negasta. Toivotaan että muuttuisi vielä plussaksi (y)

@Wintersun Kylläpä nuo testit nyt antaa jännitystä elämään o_O Mutta jos tosiaan osoittautuvat vain viivanpaikoiksi, niin onneks teillä on nyt kuitenkin näkyvissä valoa tunnelin päässä - ne hoidot siis. Toivottavasti pääsette aloittamaan ne suunnitellusti (y)

@Lapseton87 Yk tarkoittaa yrityskertaa/-kiertoa/-kuukautta :)

@Kiemura Tärppionnea teille! :love:
 
Viimeksi muokattu:
Ihanan paljon plussanneita tammikuussa ❤
Mä oon yksikseni ihmetellyt olojani kun ei näihin oikein löydy vastausta. Viivanpaikkoja ja haamuja testeissä merkistä riippumatta ja neuvolakaan ei sanonut juuta eikä jaata mihinkään. Veritestiin en vielä päässyt. Viimiset normaalit kuukautiset oli 18 joulukuuta ja sitten vuotoa 2 ja 3 tammikuuta sekä 13 ja 14 tammikuuta ja eilen alkoi taas. Saa nähdä loppuuko huomenna. Ei kipuja ei hyytymiä. Oon ihan loppu
 
@Lapseton87
Yk on yriryskierro ja meillä joillain on tuo Ya (yritys aloitettu) kun ei enää pysytä vuosien saatossa perässä :D

@Wintersun sovittiin että mennään keväällä vasta uudestaan jos koti-inssit ei tuota tulosta. (Säästetään myös samalla jos joudutaankin johonkin kalliimpaan toimenpiteeseen)
Kyllä se plussa vielä tulee, mies oli aamulla ihan murtunut kun näki vauvaunia :(
 
@Beaatta Tsemppiä, sulla on varmasti rankka tilanne tuon epätietoisuuden kanssa! :unsure: Ootko siis ollut yhteyksissä vain neuvolaan asian suhteen? Mietin, voisitko päästä vaikka terveysaseman kautta verikokeisiin. Onko sulla ollut mitään muita oireita kuin tuota vuotoa? Onko se vuoto ollut siis ihan niukkaa?
 

Yhteistyössä