2vja ulkona nukutus!!

=) Nukkuukos muiden kaksivuotiaat vielä ulkona päivällä vaunuissa??Mein sälli ei ole koskaan halunnut/osannut nukkua sisällä päivisin.Itse kävelee vaunuille ja haluaa sinne kun uniaika koittaa ja itse nukahtaa.Se on tossa ihan silmien alla kuistilla ettei putoamaan pääse kun näen sen,eikä kyllä ole sieltä noussutkaa...!Alkaahan tuo jo ahtaaksi käydä,jalat tulee vähän yli kun poitsu kuitenkin yli 90cm pitkä mutta minkäs teet...päiväunet vielä tarpeen,muuten ei jaksa iltaan..
 
Meillä molemmat tytöt on alettu nukuttamaan sisällä kun ovat siirtyneet yksiin uniin. On minullekin ollut helpompaa kun olen saanut rauhassa olla eikä ole tarvinnut ulos kytätä, että mitä siellä tapahtuu.

Mutta en kyllä näe mitään ongelmaa myöskään siinä, että lapsi nukkuisi pihalla päikkärit. Pääasiahan on, että yleensä nukkuu ne, jos kerran niitä tarvitsee.

Ja mitä vaunujen pienuuteen tulee, niin mun 100 cm 3-vuotiaanikin nukkuu joskus vaunuissa (joiden pituus on jotain 80 cm luokkaa). Kyljelleen menee ja sellaiseen sikiö-asento-kippuraan ja hyvin nukkuu.
 
Meillä 2½v. nukkuu vieläkin toisinaan ulkona. Hyvin nukkuu kyllä sisälläkin, mutta esim. nyt saunarempan aikana oon pannu partsille kun muuten ei saa nukuttua yhtään. meteli saunalla on korvia huumaava ja kuuluu tähän meille suoraan (sauna tuossa alapuolella).

Nukkuu ihan makoisat unet rattaissakin:) Ja sopii vielä hyvin rattaisiin kun pituuttaa on reippaasti alle 90cm.
 
no ei
Ei, ei nuku ulkona enää 2-vuotias, ei nuku 1-vuotiaskaan.

Enpäs muista missä vaiheessa lopetin ulkonanukuttamisen, kait siinä vaiheessa kun alkoi olla vain yhdet päikkärit, kun oli alle vuoden ikäinen eikä enää sopinut kunnolla rattaisiin.

Rattaissa oli kuomu ja sai täyteen makuuasentoon ja peitettä päälle yms. ja kun nukahti ulkoilun aikana rattaisiin, työnsin parvekkeelle jatkamaan unia, mutta ei nukkunut pitkään: rattaat olisi pitänyt olla liikkeessä ja ne oli ahtaat, kapeat, ei voinut vaihtaa asentoa, ja kaveri oli / on aika iso ikäisekseen.

Päiväunet nukkuu kotonakin sisällä, menee ihan hyvin nukkumaan. On alle 3 v nyt.
 
no ei
Just sen takia meillä alotettiin sisällä nukuttamista ihan vauvana jo. Että joskus on kuitenkin se aika maailmassa ja elämässä, että sisällä on nukuttava.
Joo, vapauttaahan se paljon, kun lapsi nukkuu kärryissä, voi käydä vaikka kaupassa siinä samalla tai ihan mitä vaan. Ja se se vasta vapauttaa liikkeelle kodin ulkopuolelle kun ei nuku ollenkaan päikkäreitä.

Mutta minä olen tyytyväinen kun nukkuu päiväunet, sisällä, sängyssään. Oikein tarttee ne unet.
tämä alle 3 v.
 
Meillä esikoinen (nyt 5v) nukkui aikoinaan vielä lähes kolmevuotiaana ulkona rattaissa. Sisälle ei meinannu millään nukahtaa, töitä tehtiin enemmän kun nukkumisaika yhteensä.

Kuopus (2v4kk) on ollut kovin herkkäuninen aina ja kun muutettiin omakotitaloon jossa lapset juoksee ympäriinsä ja meluaa, oli helpompi laittaa sisään nukkumaan.
Meillä on ovikelloon laitettu lappu teipillä uniaika, ei saa soittaa ovikelloa. Naapurin lapset jotka ei osaa vielä lukea tietävät, että voi tulla suoraan sisään tai koputtaa. Toimii hyvin!
 
5v ei nukkunut kuin pihalla oli ilma mikä vain,tietysti piti suojata pakkasella vaunut hyvin ettei tule kylmää sisälle.Jos yritti sisälle nukkuun niin puolen tunnin huudon kans voi nukahtaa.Mahtu hyvin viä 31/2v rattaisiin(,sit loppu päikkärit) tai tupliin kun pienempi tarvi omat.2v nukkuu kans pihalla,sisälle on kova homma nukuttaa niinkuin isompaakin aikoinaan.Pihalla saa tehtyä hommia kun toinen nukkuu rattaissa.
 
äiti lokakuu
Meidän poika (1v 9kk) nukkuu ulkona yhdet päikkärit. Ollaan katseltu isompia vaunut kun ABC-vaunut käynee kohta pieneksi, Emmaljungat nyt ostohaaveissa koska tilavammat. Antaa pojan nukkua ulkona kun uni niin hyvin maistuu. Isoveli nukkui melkein 3v asti ulkona kesät talvet.
 
Onpa kiva kun on muitakin ulkona nukkujia.Minusta on helpompaa kun ei tarvi olla sisällä niin hiljaa kuin toinen nukkuu!Tuonne se äskenkin meni kiltisti itse ja nukahti nopeasti itsekseen vaikka takana oli kellon ympäri yöunia!Poika pian 2,5v...t ap
 
Juu nukkui kaikki päikkärinsä ulkona rattaissa 2-vuotiaana.
Sit meni tarhaan 2,8-vuotiaana ja aloin kans viikonloppuisin nukuttamaan sisällä. Välillä kuitenkin halusi rattaisiin nukkumaan.
Nyt 3½-vuotiaana nukkuu satunnaisesti edelleen päikkärinsä rattaissa.
Kovilla helteillä olen nukuttanut matkasängyssä takapihallamme.
Laitoin lakanan katokseksi-aurinkosuojaksi ja kinnitin sen hyttysverkolla,ettei tuuli olisi vienyt.
 
Minttusuklainen
Ei nuku enää pihalla, ei ole nukkunut sitten sen jälkeen kun täytti 1v. Nukkuu vaan yhet unet ja nekin sisällä eivätkä edes ole kovin pitkät, Meillä tosin tyttö ei kauheesti edes tykännyt nukkua ulkona.
 
milla magia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2006 klo 22:42 Milla magia kirjoitti:
kyllä nukkuu ja hyvin nukkuukin vaunuissa. Annan nukkua tasan niin kauan kuin mahtuu ja sinne itse menee.
niin ja lisäys vielä, et kun useampi lapsi on eikä ne enää nuku unia, niin ei täällä sisällä pysty nukkumaan levollisesti kukaan. En mä kyttää ulos, itku kuuluu ikkunasta kyllä. Ja useasti poju herää kellolleen samaan aikaan. Liikkuvissa vaunuissa/autossa ei osaa nukkua kuin kissanunta. Aina vaan jätän parvekkeelle ja sinne nukkuu.
 
Äiti-76
Siirsin reilun vuoden ikäisenä sisälle nukkumaan kun ei meinannut valjaissakaan pysyä. Vauvana nukkui vallan ulkona ja paljon pidempään kun sisällä. Itsekin jännäsin miten tottuu sisälle nukkumaan mutta ei siinä mitään ongelmia ollut.
Tosin olisin antanut varmasti pidempäänkin nukkua ulkona jos rattaissa vaan olisi pysynyt.
 

Yhteistyössä