<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnea ebballe ja kaikille muille jotka saaneet vauvansa maailmaan :flower: :flower:

Alhambra vielä meillä mahdollisuus olla samaan aikaan synnärillä :D Sullakin lupaavia oireita. Olitkos sinä mistä?..en muista oonko kysyny enemmin. Käytiin miehen kanssa kävelyllä..oltiin saunassa ja heiluteltiin peittoja :heart: :D Epäsäännöllisiä supistuksia tulee ja sitä limaa. Ehkä toivoa on että tapahtuu lähiaikoina. Musta tuntuu vaan että tää vaaveli tekee kaiken juuri toisinpäin kuin halutaan.. :D :D
 
Onnittelut vauvan saaneille :heart: :flower:

Ja jaksamista masullisille, moni tuntuu olevan jo äärimmäisen kypsä odottamiseen :hug: Teidän supistukset oli ainakin viime yönä TÄÄLLÄ :eek: :whistle: :LOL: Heräsin monta kertaa aivan järkyttävän koviin jälkisupistuksiin, tuntui että ne oli vielä kipeämpiä kuin synnytyksessä! Nukahdin aina välillä uudelleen ja näinkin unta että synnytys alkoi ja ihmettelin vaan että miten ei vielä synnytyksessäkään huomattu että odotan kaksosia ja sitäkin mietin unessa että miten kaksoset voi syntyä niin että menee välissä yli viikko aikaa :LOL:

Kiitos synnytyskertomuksista! Ehkä minäkin saan omani joskus kirjoitettua...

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
No ehkä jännitän sitä turhaan, voihan se olla että meille sattuu ihan asiallinen lastenvalvoja, joka ei tee tunkeilevia kysymyksiä. Olen vaan kuullut että monelle on tehty.
Mulla ei omaa kokemusta ole, kun oltiin naimisissa jo ennen esikoisen syntymää, mutta esim. yhdelle tutulleni kyllä sattui aikamoisen tökerö henkilö siihen tilaisuuteen :headwall: Heidän vauvansa sai alkunsa ihan suhteen alussa, ja kun rehellisesti kertoivat että ovat seurustelleet n.9kk niin ei se täti uskonut että lapsi tosiaan on heidän yhteinen. Sanoi vaan että tilastollisesti ei ole mahdollista että lapsi saa alkunsa ensimmäisestä yhdynnästä :eek: Ja sitten vielä kaiken kukkuraksi käski naista kertomaan kaikkien aikaisempien petikumppaneiden, mahdollisten isäehdokkaiden, nimet ja lupasi ystävällisesti ettei itse tarvitse niihin ottaa yhteyttä että hän kyllä ottaa kun vaan saa nimet tietoonsa. Ei suostunut uskomaan että ei oikeesti ollut ketään muuta ollut ihan lähiaikoina. Siinä vaiheessa tuore isä hermostui ja sitten täti käski ne ulos, ja joutuivat käymään uudelleen siellä.
Lopulta sitten uskoi että lapsi on heidän yhteisensä eikä sentään mitään isyystestiä alkanut vaatia :headwall:

Mutta tuo on varmasti aika harvinainen tapaus, yleensähän ne ovat ihan asiallisia mitä olen avoliitossa lapsen saaneiden kanssa jutellut :)

alice in wonderland: Ihana asia että teille on nyt vauva tulossa ja että alku on vaikuttanut siltä kuin pitääkin :heart: Onnea matkaan hurjan paljon! Ikävää että jouduitte kokemaan menetyksen ja vieläpä kaksi kertaa :'( :hug:

Ainiin Suzyanne tuli vielä mieleen niistä Vilin masuvaivoista, että juotko kahvia miten paljon? Esikoista imettäessä (silloin alkuun) huomasin että jos join useamman kupillisen päivässä niin heti kävi pikkuisen massuun enemmän. Sitten olinkin pitkään niin että join vain aamukahvin ja joskus harvoin päiväkahvin.

nikunaku: Kiva että sait puut tuotua kotiin :) Meilläkin hiekkalaatikon hankinta edessä, mutta meinattiin olla laiskempia ja ostaa valmis. Tosin niitä ei kyllä valmiina saa kovin isoja, ei ole ainakaan sattunut silmiin. Mutta halutaan sellainen kannellinen kun en tykkää että naapuruston kissat kulkee tästä meidän pihan ja terassin kautta koko ajan, joskus ollut kakatkin terassilla :kieh: Oon ihan varma että ne kävisivät sitten kakkimassa hiekkalaatikolle jos se olisi avonainen :/

syli täynnä kultaa: Mulla esikoisen synnytys alkoi myöhään illalla ja 3:00 siirryttiin synnytyssaliin. Poika syntyi aamulla klo 8:19. Jotenkin oli sellainen olo että se oli ihan odotettavaa mulle, kun oon aina ollut sellainen yö-ihminen :)
Alusta asti ajattelin tässä raskaudessa että niin se menee nytkin, alkaa illalla, kestää koko yön ja syntyy aamulla. Ja niinhän se alkoikin, klo 22 jälkeen mentiin sairaalaan ja ajattelin että aamulla sitten syntyy. Siksi en ollutkaan uskoa korviani kun ennen yhtä yöllä sain luvan ponnistaa :LOL: Vasta siinä vaiheessa tajusin ettei se nyt ehkä ihan aamuun asti kestäkään ja tää syntyi sitten tasan klo 1:00 :heart:

Vaipoista: Tykkään eniten Pampersin new born (2-4kg) vaipoista, ne on jotenkin joustavampia ja pehmeämpiä kuin Liberon vastaava koko. Olikohan niin että se ykköskoko on voiteeton mutta kakkoskoosta lähtien niihin on tyrkätty jotain Pamperseissa siis? Liberon 2-4kg vaipoista jää jo nyt vauvan jalkoihin sellaiset painamat ettei niitä enää käytetä, Pampersin ykköskoko mahtuu vielä ihan hyvin.
Esikoisen kohdalla oli sama juttu että pienimmistä vaipoista Pampers oli paras mutta sitten taas se kakkoskoko ei istunut ollenkaan pojalle ja siirryttiin Liberoihin mitä onkin käytetty sen jälkeen koko ajan. Voi olla että nyt kakkosen kohdalla käy sama juttu.

Me ei muuten olla tarvittu ostaa vielä ainoatakaan vaippaa itse, näytteitä tuli NIIN paljon :D Saatiin sairaalasta kaksi Libero-kassia sekä kaksi Pampers-pakettia ja sitten kun mies tuli esikoisen kanssa meitä hakemaan sairaalasta niin ihana lastenhoitaja sanoi esikoiselle että hän saa vielä ihan ikioman vihreän Libero-kassin :heart: Vähänkö poju oli onnessaan siitä, raahasi pitkin sairaalan käytäviä sitä laukkua. Noiden viiden pakkauksen vaippojen lisäksi oli äp:n vaipat ja postissa tulleet näytteet, niitäkin tuli ihmeellisen monta kertaa!

Kiva kun niitä Lindexin alekuponkejakin on nyt ne viisi kappaletta, niitä joilla saa -30% alennusta yhdestä vaatteesta. H&M:nkin alekuponki on vielä käyttämättä, hyvällä omalla tunnolla vaateostoksille siis :D

Aurora72: Tsemppiä sulle käynnistelyyn :hug: Mutta kuulostaa nuo oireet siltä että ei ehkä edes tarvitse enää käynnistellä vaan tulee itsekseen :)
Toivon todella että sulla tapahtuu jotain nopeammin kuin minulla :whistle: Kun sain cytotec-tabletteja yhteensä 17kpl, ensimmäiset rv 38+1 jolloin kohdunsuu oli pehmeä ja sisäsuu pari senttiä auki. Siitä lähtien tuli verensekaista limaa ja myös limatulppaa. Viimeiset tabletit sain rv 39+3 mutta tilanne kohdunsuulla ei ollut juurikaan kypsempi |O Sit viimeisellä synnytys alkoi itsestään supistuksilla ja vauva halusi ulos rv 40+3.
Kätilöt, terkkarit ja lääkäritkin olivat HIEMAN ihmeissään että olenpa harvinaisen vastustuskykyinen uudelleensynnyttäjä :LOL:

Meillä elämä on alkanut tasoittua, esikoinen ei enää ole niin mustasukkainen niistä imetyshetkistäkään. Olen yrittänyt hänen kanssaan viettää aikaa kahdestaan mahdollisimman paljon. Tänään meillä oli toisen kerhon päättäjäiset leikkipuistossa, grillattiin makkaroita ja leikittiin, oli tosi ihana päivä. Oltiin koko perhe siellä yhdessä ja vauva nukkui koko parin tunnin visiitin vaunuissa yhteen putkeen. Ihanaa kyllä kun on kevätvauva niin voi jo ulkoilla kunnolla :)

Meille ei vieläkään tullut niitä lappuja seurakunnasta, oon kai vähän malttamaton mutta esikoiselle ne tuli kun hän oli vasta 5vrk ikäinen. No täytyy varmaan käydä niitä kyselemässä sieltä itse.

Antaako teidän muiden kunta/kaupunki jonkun lahjan vauvalle? Täällä sai sellaisen ihanan pehmeän lampaantaljan :)


Siksakkia & pikku prinssi 9vrk
 
Ebba-E miljoonasti onnitteluja sinne :heart: :flower:

täällä Paprica senkuin elelee mun tissillä,no hyvä että syö mutta eihän tässä oikein muuta sitten ehdikään :eek: :snotty: No pitää jossain vaiheessa lähteä ulos,vaunuissa P nukkuu ainakin hyvin =)

BV ja P 12vrk :heart:
 
Huomenta

Ebba-e:lle onnittelut pikku prinsessasta. :flower:

Näin viime yönä unta,että synnytin kesken Helsingin reissun pienen mustatukkaisen pojan. Ihmettelin kuinka 2 ultraa voi olla väärässä. Poika oli kopio siskoni pojasta pienenä.No se uni jatkui kyllä niin oudosti ja hassusti,että jääköön kertomatta.

Siksakkia: mä meinasin eka tälläista
http://www.myllymaki.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=43327
paitsi se mitä viimeks katsoin ni siinä ei ollu tota keskilautaa. Ne on vaan aika pieniä ja mies haluaa tehdä tosi ison,että tulevaisuudessa kaikki neljä mahtuu sinne. Ymmärsin,että tekee 3*3m halk. Meillä on ollu leikkimökin vieressä mansikkamaa ja se sai poistua.Tehdään koko sen alueen kokoinen. Kestopuut tuli maksaa 45e.Rautiassa oli joku tarjous. En ole varma oliko miehellä kotona entuudestaan.Tällä ohjeella meinaa tehdä.
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/suorakanava/verkkolehti/teeseitse/1804tsi_hiekkalaatikko.htm

Meille ei ole tullu mitään vaippanäytteitä.Yritin liittyä siihen libero kerhoon ni se vaan sano,että olet jo jäsen.Olen sillo 07 syntyneelle liittynyt kerhoon.Enkä mä mitään salasanoja tai käyttäjätunnuksia enää muista.

Ei meidän kunta ole antanu lahjaksi mitään.Hienolta kuulostaa lampaantalja.Tai ylipäätänsä muistaminen. Kamalasti säästetään kaikesta. Luin just lehdestä,että täällä on alettu säästää eka ja toka luokkalaisten kouluun kyydittämisestä. Ennen ne joilla on matkaa 3km saivat ilmaisen kyydin kouluun ja takaisin.Nyt se raja on muutettu 5km. Meiltä kouluun on matkaa sen 3 km.

Millaistakohan ilmaa on lupailtu.Pitää kurkkia.Ja mennä aamupalalle.

NN rv 37+6 (39+0)

:heart:
 
Nikunaku älä vaivu synkkyyteen, kyllä meidänkin kunta muistaa... me saatiin meinaa ylimääräiset VILLASUKAT! :D

ebballe onnittelut vauvelista! :flower:

Alice Onnea uuteen odotukseen, nyt turvallista matkaa, kaikki menee varmasti hyvin!

Siksakkia Mitä lindexin alekuponkeja tarkotat? ..onko mulla mennyt taas jotain ohi.. :ashamed:


Jepulis, jaksamisia taasen :wave:

Jasmin ja poika 3vk :heart:
 
jasmin säkin sait varmaan niiden pakettien mukana lindexin bodyn ja siinä samassa oli vissiin niitä alekuponkeja.

Täällä on jouduttu jo ostamaan noita vaippoja parikin pakettia,kun Paprica on kova pissimään ja kakkimaan. Ja ne näytteiden koko 2 vaipat on vielä armottoman isoja P:lle,kun hän painaa vieläkin reilusti alle 3kg,huomenna selviää tarkemmat mitat,kun käydään neuvolassa =) Vimeksi kun terkka kävi kotikäynnillä niin P painoi 2445g :heart:

BV ja P 12vrk
 
Laskettu aika ois lauantaina, ei kyl yhtään sellanen olo et lähtö ois lähellä, HUOH, onko ketään menossa kättärille synnyttään? :) :wave:
On tää piinaavaa tää odottaminen. Onnea kaikille beben saaneille :heart: :flower:
 
Onnea kaikille vauvansa saanneille :hug: :flower:

Tsemppiä loppupään kärvistelijöille! :attn: :hug: :flower:

Ja saanen ilmoittaa :D POIKA SYNTYI MAANANTAINA KLO 15.14 :D

pikasesti stooria.

aamulla klo 5 alkoi tuntumaan supistuksia ei mitään mikä olisi viitannut synnytykseen. Olihan niitä jo tullut monta viikkoa.

Klo 8 neiti päivähoitoon niinku joka arkiaamu...

Sit keskustelupalstalle valitukset/tuntemukset. Ja sit sit me lähdettiin vaan ajelemaan ja palattiin kotiinkin vielä klo 11-12... Menimme hiukan huilaamaan ja sit tuli 10 min välein kaksi tosi voimakasta supistusta sanoin miehelle et nyt menoks ei kestä enää.

Klo 13 olimme vihdoin sairaalassa. Sairaala ihan täynnä ei huonetta missä synnyttää. Joten jaoin sairaalan ainoan ammehuoneen jonkun kanssa jota en ikinä nähnyt. En edes tiedä oliko siellä kukaan. Eli ihan rauhassa sain olla.

klo 14 ilokaasua naamariin. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

klo 14.45 suihkuun

klo 15.05 sänkyyn. jossa ilokaasusta ei enää mitään apua supisti niin kovin ja olin varma etten jaksa enää kauaa. Kätilö alkoi pukea päälleni vaatteita ja kysyi vielä että laitetaanko housut. Rupesin kiljumaan koska tajusin ettei nyt mitään housuja voida laittaa että jotain tulee kohta ulos. :LOL: :LOL: :LOL:

klo 15.10 kuului POKS ja vedet lensi pitkin seiniä ja lattioita kaaressa :whistle:

Ilokaasunaamari meni siinä samassa rikki ja kätilö huusi miehelle että ei se enää mitään auta vauva syntyy nyt. :D

Ja klo 15.14 hän oli ulkona!

pisteet 9/10/10 :heart:

niisku-rouva & neiti 1v 3kk + minimies 3pv (eilen päästiin jo kotiin) :heart:
 
Oikein paljon onnea ebba-E ja Niisku-rouva :heart: :heart:

Niisku-rouvan synnytys kuulosti varsin vauhdikkaalta =)

Meidän kunta muistaa uusia vauvoja tollasella fleecemyssyllä, samanlaisen sai toi nelonenkin. Ihan kiva lätsä muuten, mutta väärän kokonen meille, se olis nyt kesällä sopiva, mut liian kuuma ja syksyllä se sitten oli ainakin tuolle neloselle jo liian pieni.

Niin joo oma paino on nyt 7 kiloa alle sen mitä oli raskauden alettua, että ihan hyvällä mallilla :) Kun vaan saisi pidettyä tsemppiä yllä, että laskisi edelleen.

 
Onnittelut Niisku-Rouvalle ja ebba-E:lle vauvoista! :flower:

Oisin kysässy jos joku osaa vastata; äitiyspäiväraha-aikana (eli nyt :whistle: ) niin kuinka paljon saa tienata muuten? Mulla on freelance-verokortti noin niinku "tavallisessa" elämässä ja siinä oli joku tietty tuloraja. Eli onks sillä verokortilla tienaaminen sallittua tiettyyn rajaan asti (paljon nyt olikaan) ilman että se vaikuttaa äitiyspäivärahaan? En nyt varsinaisesti töitä ajatellu tehdä, mutta olis laskuttamatta pari harjotusta ja keikkaa ja ei kyl huvita sit takas maksella mitään, kun mistään huimista tuloista ei joka tapauksessa ole kyse... Olipas jotenki epäselvästi esitetty kysymys...

Muutoin ei edelleenkään muutosta täälläkään. Paitsi noita kivuttomia vatsan kovettumisia on tullu eilen ja tänään jotenki enemmän... Ja ehkä särkee vähän alaselkää, mutta se taitaa olla ihan jatkuvaa eikä liity noihin kovettumisiin. Ehkä tää täältä joskus alkaa syntyä... Toivossa on hyvä elää B)

Jaksuja!

ansku 39+1
 
Onnittelu Niisku-Rouvalle prinssistä :heart: Vauhdikkaasti mennyt synnytys :heart:

Toivottavasti Nikunakulla olisi parempi sää kuin täällä rakentaa hiekkalaatikkoa. Täällä meinaan sataa vettä :| Mutta mun puolesta saa sataakin, koska kaikki kukat ja muut oli jo niin kuivia. Meillä on taloyhtiössä iso hiekkalaatikko. Rakennuttaja osti tähän sellaisen tosi pienen ja varmaan Bauhausin halvimman hiekkalaatikon. Sinne mahtui ehkä yksi lapsi kerrallaan ja sekin istumaan vain paikallaan ja lapioimaan. Mies viime kesänä teki taloyhtiölle isomman hiekkalaatikon. Samoin tuo rakennuttajan hommaama keinu on sellainen rimpula, että uskaltaako siihen omaa lastaan päästää keinumaan :ashamed:
Leikkimökki pitää omalle takapihalle tehdä tai ostaa.

Olisipa kiva, jos kunta muistaisi vauvaa jotenkin, mutta epäilen :| Joulunakin tuli kunnan työntekijöille vain sähköinen joulukortti.

Ei sullakaan Kissinminttu voi mennä enään montaa päivää. Tosin se ei sua varmaan lohduta, kun olet lähtöä tehnyt jo viikkotolkulla :|

Oliko se Lindexin body siis siinä Libero-kassissa vai erikseen? Meillekään ei ole tullut kuin vissiin kaksi vaippaa näytepaketissa. Ei niillä paljon juhlita :|
 
Sompio: täällä tihkuttaa vettä välillä.Onneks ei ihan kaatamalla sada.Tulin lasten kanssa sisään ku pienimmälle iski nälkä.

Hei tuli noista uusista aloituksista mieleen tossa sivussa...että missä meidän poliisi opiskelija Sande on? Onko hän jo päässyt tosi toimiin? vai onko mulla menny ihan ohi.

Niisku-Rouvalle onnittelut pikku prinssistä!

Onnea :flower:

Ansku en osaa neuvoo tosta tienaamis jutusta.Mun mielestä kotihoidontuella saa tienata ilman rajaa (?) kuhan lapsi ei ole kunnallisella hoidossa vaan kotona. Miten mulla on sellanen olo että äippärahan aikana ei saa tienaa ja maksetaanko äippärahaa ma-la ni sunnuntaisin saisi tienata. En tiiä.Yritä googlettaa.
 
kissaminttu täällä myös 40 POKS! :D :kieh: Kotona edelleen.. epäsäännöllisiä supistuksia ja vatsa myös toimii hyvin :LOL:

Siksakkia kamalaa..voiko se kestää noin kauan :eek: |O Mulle tämä käynnistely on aivan uus juttu..3 aikaisempaa tullut ennen La aikaa. Nyt taitaa mennä kunnolla yli..
Oon vaan huolissani vauvan koosta..eilen oli 3,7kg ja mitähän se on 42 viikolla jos sinne asti pitää odottaa. :eek: :eek:
Mullekin sanottiin että ihmeellisen epäkypsät paikat uudelleensynnytäjäksi.. viimeisestä onkin aikaa 9v. :D Palautunu siis ihmeen hyvin 3 lapsen jälkeen :LOL:
 
:whistle: Mun masu tuntuu niin erilaiselta että tässähän alkaa jo elättelemään toiveita että viimeistään huomenna lähtää synnyttämään. Supistaa, mutta ei vielä kipeesti. Semmonen perus menkka-alku tunne koko alamahassa. :D

Niisku-Rouvalle onnea :) kauanhan sä jouduitkin kärvistellä :hug:

*muoks* missähän vaiheessa näitä suppareita sit viittis alkaa kellottamaan...? :snotty:
 
Täällä jo toinen yö peräkkäin, ettei saanut nukutuksi juuri yhtään. Eilen illalla alaselkää poltteli, alapäässä kamala paineentunne, alkoi tuleen kirkasta limaa alapäästä ja maha sekaisin. Supistuksia tuli ihan napakoitakin. Olosta huolimatta nukahdin klo 21 kun edellisenä yönä en ollut nukkunut. Heräsin klo 23 ja supistukset ja kivut oli poissa. :headwall: No, ne alkoi sitten uudelleen kun sängystä nousin. Mutta ei voimistuneet, vaikka kipeetä välillä tekikin. Yö menikin siinä sitten oloa kuulostellessa, nukkumisesta ei paljoa tietoa ollut. Ja kun viimein olen jossain vaiheessa saanut unen päästä kiinni, sitten herääkin lapset. Ja tässä sitä ollaan kuin usvassa, kun ei anna nukkua öisin. |O Olo ei tosiaan mikään hehkeä. Kauankohan aikoo jatkaa kiusaamista ja lupailua... Mä en varmaan uskalla sitä ambulanssia soittaa ennenkuin vauvan pää jo näkyy jalkavälistä... Siinä vaiheessa tietää, että synnytys on tosiaan oikeasti käynnissä... :whistle:

stk ja minivitonen 39+2 :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saajille....!!
Itekin haluan... alkaa tuntuu, että alan masentumaan pikkuhiljaa tästä odotuksesta.
Neidilläkin todella paha kiukku kausi meneillään, onneks kuitenkin meni päikkäreille.
Ukkokin läks kaverilleen ja tulee taas illalla vasta, sekin muuttunut, en tiedä, kai tää raskaus pistäny senkin pään pyörälle ja sitten kun tuo neiti koettelee koko ajan..
Ei ole tosiaan mun päivä ei.. Tekis mieli itkeä

Tänää masukki ollu rauhallinen, sekin ihan pistää ärsyttää. Pari päivää tuntu supistukset ym.. mutta tottakai, loppuivat kuin seinään. Maanantaina LA, mutta taitaa mennä yli...

Antakaa anteeksi, tänää mulla kiukkupäivä :'(

 

Yhteistyössä