<3 <3 ELOMASSUT 2008 <3 <3 kesäkuussa

Ihana eka lause Möyrylin pojalta :) . Muistan itekin vielä hyvin, kun meidän poika alkoi puhua kokonaisia lauseita suunnilleen samanikäisenä. Ne oli jotenkin niin suloisia, kun tulivat täysillä tunteilla, poika usein vielä otti sellaisen tietyn "pönötysasennon" missä alkoi näitä elämää suurempi lauseitaan julistaa.

Ja ihanaa, toiselta listalta bongasin, et Upp saa vauvan joulukuussa! Ketkäs muut täällä odottaa? Mulla siis la 12.1. tosin itse uskon, että ultrassa siirtyy reilusti pidemmälle tammikuulle...

Noita "ylimääräisiä" rokotteita ei olla otettu, mut sen uuden rokotteen meinasin kyllä ottaa Rimpulalle, en nyt muista nimeä, mut se uusi tutkimus, mihin varmaan aika moni täällä on saanut kutsun(?) Rimpulalla oli 2 korvatulehdusta maaliskuussa, tai ilmeisesti yksi sitkeä, sen verran kovat lääkkeet sai, apteekissakin ihmettelivät ja varmistelivat vauvan ikää ja painoa. Jospa jäi tulehdukset sit pois, jos R nyt saa sen tutkimusrokotteen, eikä hepatiitti.

Aika monella tuntuu olevan 10kk neuvola. Täälläpä ei oo... kesäaikaan on muutenkin tosi nihkeetä päästä neuvolaan, kun ei oo sijaisia... kuitenkin Suomen 7. suurin kaupunki, mut eipä se mitään takaa palveluista...

 
Morot tännekkin pitkästä aikaa! Ja onnittelut vauvamasuista ja rouviintumisista :flower:

Meillä kävellään tukea pitkin jo. Ja pituutta on tullut joten rikkoontuvat esineet on saanut taas siirtää pykälää ylöspäin. Varsinaisia sanoja ei pikkumieheltä vielä tule, omaa vauvankieltään plätisee. Mutta ei tuo esikkokaan oikeastaan ennen 2v ikää juurikaan puhellut.

Esikko kovasti jännittää koulun alkua. Ihanan pieni luokka heille tulee, vain 15 oppilasta =)

Meidän arki pyörii mukavalla rytmillä, aamulla 9 aikaan ylös ja aamupalalle, siivoilua, ulkoilua, kaupassakäynti tms, 12 aikaan ruoka, kuopus päikkäreille, äiti yläkertaan remppaa tekemään, n. 16-17 ruoka, sitten vain oleillaan, ulkoillaan tms, 21 iltapala ja pesulle ja nukkumaan n. 22, ja äiti taas remppaamaan jos jaksaa :D

terv. Jennika ja pojat

ps. 25.8, Poika 3590g 51cm, veli -02, Jennika1983
 
Morjensta vaan pitkästä aikaa tällekin puolelle! :D Oon tuolla naamakirjassa aktiivisempi mut tänne en saa muka itteeni raahattua vaikka joulumassuissakin nyt kirjoittelen :whistle: :ashamed:

Kiitos onnitteluista HooÄs!:)

Täällä on kans tuollainen kiipeilevä pikkuapina, ihan joka paikkaa vasten kipuaa seisomaan yms.. kävelytuolia vasten kävelee, välillä juoksuaskeleitaki ;) siis siinä ulkopuolella,ei kyydissä istuen..

Herra heräs puol neljältä tänään.. :kieh: voi luoja....vois lähtee nukkuttaa kohta..

Tein eilen syvii vatsalihaksii jonku verran :wave: suoria tekisin mieluummin mut en oikeen tiiä miten nyt raskausaikana saa tehä, ku tuo masu alkaa jo olla melkonen pallo, vaikka oon vasta 15. viikolla!!!! :eek: :eek: :eek:

Nyt ---->
Upp3 ja Eetu maanantaina 10kk :heart:
 
Heipsan!

Ja paljon onnitteluita täältäkin kaikille uusia vauveleita odottaville sekä rouviintuneelle HooÄssälle :flower: :flower: =)

Pakko kysäistä heti aluksi onko monia muitakin joilla tällä hetkellä sama tilanne? Oon ihan sippi jo taisteleen meidän pikkumiehen kanssa joka taivaan kerta, kun vaipat pitäis vaihtaa tai ylipäänsä pukea jotain päälle tai riisua pois... Poitsu tekee kaikki temput; heittäytyy lötköksi, konttaa karkuun, huutaa, kirkuu, itkee, venkoilee pois sylistä.. Jos yrität laittaa vaipanvaihdon ajaksi lattialle selälleen niin siinä pysytään sekunti, jonka jälkeen kammetaan mahalleen ja aletaan taas temppuilemaan... :headwall: On vaan niin painajaismaista joka kerta, kun tietää, että nyt on taas sellainen parinkymmenen minuutin (!!!!) vaipanvaihtosetti edessä, jonka jälkeen äiskä pursuu hikeä päästä jalkoihin ja pikku-ukko on huutamisesta naama punaisena... Tuntee itsensä vaan välillä niin hemmetin epäonnistuneeksi joka asiassa :'(

Nea tais kysellä noista hoitojutuista. Elmeri ei oo ollut vielä hoidossa missään tunnin tuntiakaan. Meillä ei kauheesti oo edes tuttavaperheitä tällä paikkakunnalla missä asutaan, vaan kaikki kaverit ja sukulaiset jäi muutama vuosi sitten kotikonnuille, kun työn perässä Pirkanmaalle muutettiin. Mutta sitten, kun poitsu vielä hiukan kasvaa, niin voipi jättää tuonne pidemmällekin mummilaan yökyläilemään... Mutta kyllä siihen vielä jonkin verran aikaa menee...

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
kaneliomena ja Elmeri (10kk 2vko)
 
kaneliomena Täällä ilmottautuu myös mamma joka on ihan täynnä tämän hetkistä tilannettamme. Tyttö ei ole yhteistyöhaluinen missään asiassa mitä pitäisi tehdä: syödä, vaihtaa vaipat+vaatteet yms. ja innostuu satasella tekemään kiusaa äipälle;räpeltää kaiken kielletyn, kiukkuaa ja temppuaa. :kieh: Mulla on niin epäonnistunut olo äitinä kun pinna palaa tämän tästä :( :ashamed:
Toivottavasti tää menee pian ohi. Muuten mä pilaan varmaan tuon lapsen täysin tällä negatiivisellä olollani :/

Mairo ja Tyttö 10kk ja risat
 
Heips!!

onnittelut uppille pikkukakkosesta :flower: olipa mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa :)
mairo ja kaneliomena kyllä se helpottaa meillä takkus joku aika sitten kans aika lailla mut vaihdoin vaipat housuvaippoihin niin se helpotti vaipanvaihtoa ja pidin vaan bodia ja sukkiksia jalassa niin ei kauheesti ollut riisumista ja annan aina olla hetken pyllysiltään kun vaihan vaipan. syöttötuolissa meijän poika ei suostu istuun nousee aina seisoon siinä niin ihan turvallisuus syistä meillä istutaan lattialla ja syödään siinä.
liikuntaa en oo unohtanut salilla oon käynyt ja urakalla teheny pihahommia, jospa se tuo vararengas tosta vyötäröltä joskus katoais tai sit ei =) =)
mut täytynee lähtä ulos lasten kans ku ei vielä vettä sada tääl on ukkosta ilmassa.

jyffe ja poitsu 10kk ja 1pvä
 
Voi että on tutun kuuloista kaneliomenan ja mairon kertomukset kiukuttelevasta vauvasta :eek: ihana tietää ettei Eetu oo poikkeus tässäkään! enkä minä.. hermot nimittäin erittäin kireällä mokoman kiukkuamisen takia :kieh: :kieh: :ashamed: onneks pysyy lelun tms avulla edes vaipan laiton selällään, villikset onnistuu pukea myös mahalleen/liikkuvalle :whistle: puhaltelu pyllylle auttaa kans pysymään selällään. :D syöminen on niiiin raivostuttavaa, kokoajan pitää venkuroida ja kääntyä puremaan syöttötuolinpehmustetta :kieh: joskus lelutkaan ei auta, nii menee ihan höpöksi koko ruokailu. ja sit kun ne lelut on suussa nii missä välissä sitä ruokaa sinne suuhun saa?!?!? raejuustot auttaa hankalien syöttöhetkien aikana, annan siis pöydälle kasan raejuustopaloja nii saa ite niitä räpeltää ja yrittää laittaa suuhun..

huoh, menis jo tää vaihe.

tänään oli 10kk neuvola (tänään myös 10kk synttärit :heart: ), painoa nyt 9730g ja pituutta 73,5cm. painoa 2kk aikana tullu n.kilo ja pituutta 2,5cm. päänympärys ei ollu kasvanu kuin puolsenttiä :eek: mut ei ainakaa sanonu et ois huolestuttavaa??!

poitsu muute heräs taas normaaliin tapaansa klo 6, eikä sit ehtiny päikkäreitä nukkuu ennen neuvolaa joka oli 9.30.. yritin kaks kertaa sänkyyn päikyille, ja sit puol 9 puin rattaisiin ja aattelin et nukkuu siinä, nii kissanviikset, ei varmasti tullu uni!! 45min kävelyllä käytiin ennenku mentiin sit neuvolaan.. nukahti sit kotimatkalla ja nukku ½tuntia tossa ulkoeteisessä, sit heräs ja nostin sänkyyn nukkumaan jossa nukku toiset ½tuntia.. alkaa olla aika väsyny kun ei oo nukkunu tänään tarpeeksi.

Annoin äsken ekaa kertaa jugurttia jälkkäriksi :) hyvin söi, annoin ehkä 5-10 pikkulusikallista.. ois menny enemmänki mut en antanu ettei masu tuu kipeeksi.

Upp3 ja poju tasan 10kk sekä masukki 14+4 :heart:
 
Pitkästä aikaa ja pikaisesti minäkin kävin lueskelemassa ja voih miten helpotti tietää, etten ole ainoa jolla on vaikeaa syömiset ja vaipanvaihdot ja muut. Sitten kun mies tekee pitkää päivää niin tuntuu, että tässä on ihan vaan yksinhuoltajana niin oon ollut tosi tosi tosi väsynyt ja pinna kireällä.
Ah, nyt se mies tulee kotiin, yritän palata pian lukemaan lisää ja päivittämään enemmän omiakin kuulumisia.

Siili ja pikkumies 9,5 kk
 
meijän poitsulla on nyt sitten ihka ensimmäinen hammas =) =)
ikää 10kk ja paripäivää päälle =)

onks kukaan muuten kuullut salahista ja masasta mitään?
kuntokuuri jatkuu eilen kävin salilla ja päivän kuorin puita (kädet ihan rakoilla)
onks teillä minkälaisia juhannus suunnitelmia? me ollaan varmaan ihan kotosalla ja grillataan ja keitellään juhannusjuustot.
nyt tuli pissavahinko täytynee mennä siivoaan.
 
Vieläkään en ehtinyt sen kummemmin lukea kuulumisianne tai omia päivittää, mutta etusivun listaan vielä tietoja eli 30.8., poika, 4500 g ja 55 cm. Vaatimattomasti. Tänään oltiin jo 11,1 kg ja 78,5 cm, on siinä mulla kantamista. :attn: Mittari on meidän pojalla näyttänyt jo helmikuussa yli kymmenen kiloa, sen jälkeen ei oo kauheasti painoa tullut, mutta pituutta on venynyt melkein kahdeksan senttiä, on se niin ison näkönen jässikkä :heart:

Siili
 
Huomenta!

Salahia mäkin olen miettinyt, että missä mahtaa olla.

Äitilpr: Onnee 5-vuotiaalle :flower:

Ilona tosiaan nyt kiipeilee seisoon ja joka paikkaan ja miljoona kertaa päivässä. Muuten ok, mutta I ei pysy yhtään viä seisomassa, vaan huojuu ja heiluu. Ja muksahtelee.

Maitotuotteita on nyt koitettu ja ne on ainakin sopinu, mitä on suuhun laitettu. Seuraavaks koitetaan sit viilit, jukurtit ja rahkat. Jospa sais väjän vaihtelua välipaloihin.

Nyt pukeen ja laittaan pyykit koneeseen :wave:

Emeelia ja Ilona ihan kohta 10kk
 
Pitkästä aikaa täällä, välillä olen pikaisesti käynyt juttuja lukemassa mutta vähiin on sekin jäänyt :/
Toukokuussa menin töihin ja poika jäi isänsä kanssa kotiin, kohta alkaa kesäloma ja lomailen elokuun loppupuolelle saakka ja sitten pitäisi viedä perhepäivähoitoon puoli-päiväisesti. Minä teen pääsääntöisesti etätyötä kotoa, joten saan olla kuitenkin fyysisesti läsnä. Työpaikalla olen n. 1-2- pv/viikko. Vaikka kotona olisi kiva olla ihan 100 % niin tämä järjestely sopii mainiosti.

Meillä nähtiin ensiaskeleet pari viikkoa sitten ja kävelee nyt n. huoneen mittaisia pätkiä ja sitten pyllähtää :heart: Taaperokärryllä ajelee pihalla tosi pitkiä pätkiä. Nyt uutena villityksenä on kiipeily tai sen yritys, keittiötuolille kiipeilee, tv-tason päälle jne... ts. kaikkiin mahdollisiin "vaarallisiin" paikkoihin, mistä voi pudota ja satuttaa. Kun oppi seisomaan jalat tulevasti maassa on nähtävästi seuraava vaihe taas ylöspäin, mutta tällä kertaa jalat irti maasta.

Maitotuotteita ollaan otettu mukaan jugurtti, raejuusto, viili. Maisuu hyvin ja maha on kestänyt, tosin pieniä määriä olen vasta antanut.
Yöt on välillä levottomia, kuten viime yö. Yläikenet pullottaa, joten toivotaan pikaista poski-/kulmahampaiden puhkeamista.

Eroahdistus on välillä tosi kova, maisemista ei saa hävitä hetkeksikään. Syöminen ja pukeminen onnistuvat tällä hetkellä hyvin, mutta tuossa vähän aikaa sitten oli kausi, jolloin vaipan vaihto oli yhtä tuskaa.

Oikein paljon onnea kaikille vauvoja odottaville ja rouviintuneille :flower:

Ja mukavaa Juhannusta kaikille!

Lauren ja poika 10,5 kk
 
neitiperho
Jos pikaiseen kuulumia laittaisin taas.
Meille nyt tosin ei mitään erikoista. Neiti kasvaa vanhaan malliin. Meillä viimeksi neuvola tosiaan ollut jo reilu 8kk iässä ja seuraava vasta 1v. Joten mitoista ei mitään tietoa nykyisin.

Taloa remontoidaan hirmuista vauhtia tosiaan. Nyt alkaa tuntumaan että näkyy jo valoa tunnelin päässä. Alkuun jo kun kerkesi tulemaan epätoivo et tästä ei tuu sitten yhtään mitään. Nyt ylä- ja alakerran katot tehty, takka ja leivinuuni pinnotettu, alan itse tekemään verhoilukiviseinää ja tapetointi alkaa tällä viikolla. Molemmat wc tilat alkaneet myös saamaan uutta laattaa. Huh!!! Kyllä sitä tekemistä tosin vielä on noin miljoona juttua, mutta näkyvissä jo edes pientä edistymistä.

Iina tosiaan täytti jo 10kk, kävelee edelleen vain taaperokärryn avulla. Nyt alkanut enemmän rohkaistumaan seisomisesta ilman tukea. On se sitten hauskaa. Hirveä kikatus aina päälle ja taputtaa itselleen. Jonkin verran luonnettakin on tullut lisää. Jos jotakin haluaa ilmoittaa sen yleensä sanomalla "Eih" ja osoittaa mitä haluaa. Samoin jos jokin ei tapahdu heti niin nostetaan hirveä huuto ja raivokohtaus. Vaippojen ja vaatteiden vaihto tulee meilläkin tapahtua noin nanosekunnissa, mutta se nyt kuuluukin vähän tähän ikään.

Ruoka maistuu yhtä hienosti kuin ennenkin. Aina tietysti parasta jos se tulee muiden lautaselta. Tavalliseen maitoon ollaan myös totuteltu. Loppuja Nan-maitoja vielä juodaan, mutta en ajatellut sitä enää lisää ostaa. Vatsa on kestänyt kaiken hienosti. Iinalla taitaa ollakin aikamoinen rautamaha. Mitähän muuta.

Juhannuksena mennää käymään mun äidin luona mutta muuten se vietetään miehen vanhempien luona. Miehen tytötkin on meillä nyt jussin yli. Appiukko tosiaan sen verran huonossa kunnossa että jatkuvasti ollaan varpaillaan että koska kuolee...joten siitäkin syystä ajateltiin että vietetään porukassa mahdollisimman paljon nyt aikaa. No ei mua haittaa. Eipä ainakaan mene ihan rymyämiseksi pyhät.

Jahas..nyt kattomaan tyttöä kun se juoksee sohvaa ympäri noin seitsemättä kertaa. Josko välillä auttaisi toista vaihtamaan suuntaa :LOL:

Neitiperho ja Iina 10kk
 
Nyt tuntuu että likka alkaa olla liian iso tuohon imetys hommaan, kun itse sanoo että tissii (tssh) :LOL:

Neiti ei oo nukkunut kolmeen päivään enää kuin yhdet päikkärit. Kauheeta jos nyt jää pois jo toiset unet kokonaan, on nimittäin niin kiukkunen likka sit kun ei nuku tarpeeksi :eek:

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE MAMMOILLE JA MUKELOILLE!

Mairo ja Tyttö 10kk ja risat
 
Hellou!

mairo: ihana; tssh... :LOL:

äiti lpr: ihanaa mökkiviikkoa ja onnea 5v. jäppiselle! :wave:

Täällä vietetään juhannusta kotona perheen kesken. Mitään erikoista ei olla tehty. Olin aamuvuorossa töissä, sit käytiin saunassa ja syötiin hyvin, miehen tekemää ruokaa...uusia perunoita, makkaraa, lohimedaljonkeja, salaatteja... :p

Nyt neiti jo untenmailla, jos kohta sais esikonkin niin sais hetken rauhassa istua sohvalla ja taidan avata siiderin näin juhannuksen kunniaks.

Meil on lapset kummatki räkäsiä, röhäsiä ja Aliisalla oli kaks päivää kuumetta, mut nyt ei enää tuntunut lämpöseltä illalla. Toivottavasti alkais paranemaan. Mies tossa iltapäivällä valitteli kanssa kurkkukipua. :/
No sairastetaan nyt sitten kaikki, eikä reilun 2vkon päästä, kun lähdetään Epsanjaan. JEE!! Sitä ollaan nyt odotettu talvesta asti. Vielä ihanampaa on että meijän äiti on siellä miesystävänsä ja mun veljen kanssa meitä vastassa. :heart: Ollaan niitten kanssa siellä kuus päivää yhessä ja sit jäädään omalla porukalla neljäks päiväks.

Aliisa otti sunnuntaina ensiaskeleet, 1vrk vajaa 10kk ikäisenä. :D Velipoika lähti kunnolla kävelemään 9kk3vko ikäisenä. Kolmea, neljää askelta ottaa kun laittaa seisomaan, kunnes muksahtaa pepulleen. Ja toinen etuhammas oli ylärivistöön ilmestynyt, eilen illalla huomasin. Nyt niitä komeilee suussa kokonaiset 4kpl! B)

Maitoa ollaan mekin annettu ruoalla vähän hörppiä mukista. Ja tuntuu siitä tykkäävän, ku mauskuttaa suuta ja sanoo nananananana...Eikä mitää oireita oo ilmestynyt.

Nyt taidan houkutella jätkän hammaspesulle ja nukkumatin matkaan.

:flower: :flower:Ihanaa keskikesän juhlaa kaikille!!:flower: :flower:
Muistakaa syödä paaaaaljon maggaraa!!!! :D B)

HooÄs ja Aliisa 10kk4vrk
 
Heipsan!

jussi tuli ja meni, meillä se ei tosin normaalista viikonlopusta kauheasti eronnut. mökillä käytiin saunomassa ja grillaamassa perjantaina, kun siellä ukon sukua oli ja mun vanhemmilla siinä naapurissa poikettiin. kotona oltiin jo ennen puolta yhtätoista ja nukkumassa yhdeltätoista..vie tää raskaus niin mehut,että ei yhtään kiinnosta valvoa pakollista pidempään..

ihana, kun ilmat alkanut lämmetä,ei tarvinnut tänään enää takkia Veerallekkaan laittaa kun ulkoilemassa oltiin.. :D

meillä on lähdetty kovin liikkumaan, tukea vasten kun oppi nousemaan, niin nyt sitä sitten jo mennäänkin tukea vasten ja lujaa :) pitkiä aikoja on seisonut myös jo ilman tukea.

10kk neuvolakin oli tossa viime viikolla ja pitkä tyttö on, 77,5 cm 10210 grammaa :) ja bongasin tänään kolmannen hampaan nysänkin tulleen läpi :)

Massu kasvaa itselläni ja ennakoivia supistuksia tuntuu,että on välillä melkeen riesaksi asti, mutta onneksi ei vielä ole mitään älyttömän kipeitä ollut, neuvolassakin huomannut,että on kohtu aika herkästi supistelevaa laatua, kun joka kerta sf- mittaa mitattaessakin alkaa supistamaan. no,mutta niin kauan kuin ei tuolla alakerrassa ei mitään aikaiseksi saa olen tyytyväinen.sukkapuikko vihlaisuja on paljon ja olo on välillä muutenkin jo aika ankkamainen.. no enää max. 9viikkoa ..

nyt vois alkaa leipomaan tosca piirakkaa..

ajatar & veera 10kk & vempula 33+1
 
Pitkästä aikaa tännekin kirjoittelen, olen ihan unohtanut tämän palstan olemassaolon, tuolla facebookin puolella on sitäkin enemmän tullut oltua.
Meillä tulee tiistaina 10kk täyteen ja vielä ei ole kävely ajankohtaista, tosin tukea vasten mennään ja lujaa ja pieniä hetkiä seisoo ilman tukea, mutta tuppaa aina innostumaan siitä niin paljon, että ei enää keskittymiskyky riitä pidempään.
Töissä olen nyt ollut kuukauden verran ja poika on jonkin verran ollut mun vanhempien luona yöhoidossa sen vuoksi ja hyvin niillä on mennyt. Tosin se siinä on, että poika ei siellä suostu nukkumaan pinniksessä ja mun äitini ei viitsi edes kunnolla yrittää, vaan poitsu nukkuu mun äitini vieressä ja isäni on ne yöt työhuoneen sängyssä, kun ei uskalla samassa sängyssä pojan kanssa nukkua.
Meillä ruokailu sujuu hyvin, ruoka kuin ruoka maistuu, tiistaina nähdään onko se kuinka vaikuttanut painoon, tosin meillä myös liikutaan todella paljon.
Puheesta ei meillä saa mitään selvää puh ja päh-ääniä suusta vain tulee ja kaikenlaisia kiljaisuja.
Päikkärit meillä on vähän sitä sun tätä, toisina päivinä nukkuu parikin tuntia putkeen ja toisina taas hyvä jos puoli tuntia nukkuu kerralla. Kahdet päikyt ottaa yleensä, mutta on myös päiviä kun nukutaan vain yhdet, etenkin jos nukutaan 2 tuntia kerrallaan, niin silloin jää herkästi toiset päikyt pois.

shihtzu & Alex melkein 10kk

ps. 24.8. 3445g ja 51cm shihtzu
 
Heippahei!

Jos sais liittyä seuraan... ?

Meillä leijonanpentu 2008 syntyi 14.08, 3895g ja 52 cm.

Uusi vauvakuume iski pari viikkoa synnytyksen jälkeen, ja nyt on sitten tulossa uusi elovauva vuodelle 2009, LA on 25.8.

Jaksaminen on välillä tiukassa kun vatsa alkaa olemaan edessä ja muut raskausajan vaivat hidastavat menoa. Auttaa tosi paljon että poju on 13,4 kg painava (n. 80 cm pitkä), pepun pesut täytyy siis hoitaa suihkussa, enää ei äidin käsi jaksa nostaa lavuaarille kun Taavi vielä helpottaa hommaa sätkimällä ja huutamalla ja vetämällä itsensä veltoksi..

Onneksi Taavi osaa jo pyytää maitoa, ja näyttää (räplää vaippaa ja kitisee pienesti) kun kakka on byysassa.. Helpottaa arkea hippasen, ja etenkin sitten kun pikkusisko tupsahtaa maailmaan (apua, ihan kohta!). Taavi myös osaa laittaa tavaroita paikoilleen kun asiasta mainitsee "laita takasin", tietää tasan mitä tarkoittaa "ei saa". Kun pojan ottaa pois kielletystä paikasta, suuttuu ja osottelee sormella..

Joo, mutta täytyy tulla kurkkimaan tänne nyt useammin.. Alkaa poju herätä päikyiltä.

Kimalle rv 30+6 ja Taavipoika 10 kk
 
Moikka!

Tervetuloa mukaan joukkoon Kimalle84! Ja onnea uudesta elovauvasta, ei ole enää pitkä aika niin pääsette taas viettämään sitä ihanaa vauva-arkea. :heart:

Ihanaa, kun aurinko taas paistaa ja on lämmin. B)

Nyt laittamaan muksuille sapuskaa.

Aurinkoista viikonalkua kaikille!!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 10kk1vko
 

Yhteistyössä