<3 <3 ELOMASSUT 2008 <3 <3 kesäkuussa

Meillä Taavi nukkuu jo kolmattakohan yötä omassa huoneessa.. Nukkunut myös päikkärit siellä, ja siitä lähtien kun alettiin omaan huoneeseen nukuttamaan, on meidän kaksista 1-1,5 tunnin päikyistä tullut 2-3 tunnin unet?? Nukkuu yöt läpi vaikka meidän huoneessa saattoi heräillä öisin sillon tällön. Yöunien pituus on kyllä kärsinyt noista pidentyneistä päikkäreistä, tänänkin meni nukkumaan vasta klo. 22 ja herää joskus siinä klo. 5.30-6.00.

Ja mikä parasta, on nukahtanut nyt muutaman kerran suoraan omaan sänkyyn ja siinä on kestänyt 15-30 minuuttia. Kun aiemmin on aina nukutettu pullolle syliin :D

Vähän harmittaa, kun poju on kuitenkin vasta 10 kk ja joudun nyt jo luopumaan siitä tuon verran että nukutaan eri huoneissa. Mutta välttämätöntä tämä oli, ei voida pitää sitten uutta vauvaa samassa huoneessa Taavin kanssa, yöheräilyt ym. ei varmastikaan tekisi kovin hyvää pojalle. Ja sitten tietty se, että sitä omaan huoneeseen opettamista ei voinut oikein viime tippaan jättää ettei poitsu koe joutuvansa vauvan takia meidän huoneesta pois :|

Meille on kai nyt tulossa jo yhdeksäs hammas??? En tiiä minne se seuraava hammas pitäisi tulla, mutta alaien pullottaa valkoisena tuosta nelikon oikealta puolelta. Edelliset hampaat tuli 8kk. vanhana ettei olisi ihme sinäänsä jos seuraavat jo pukkaisivat. Poitsu on myös sen verran kitinärutina ja jäystää kaikkea mitä suuhunsa saa, etten ihmettelisi sinäänsä jos seuraavat hampaat jo tulisivat..

Kimalle rv 31 ja Taavi 10 kk
 
Vauvakuumetta pukkaa... Niin kovasti haluisin taas olla raskaana ja saada se kolmas pikku tuhisija... Mut ei auta itku markkinoilla ku yh:na nykysin taas elelen. Ja kyllä se onneks ajan kanssa ohi menee, kokemuksesta tiedän. Vastaava fiilis tuli kun esikoinen oli puolivuotias. Silti vaan kaihertaa sydäntä vaikka järki tietää tosiasiat... :'(

Meillä on tuo kohta 10kk pari kertaa unohtanut pitää kiinni tuesta seistessään. Kai sitä kohta sitten kävelemäänkin lähdetään... Ja äidillä sitten kiirettä pitää, eiköhän siinä sitten vauvakuumeet karise :LOL:

Ihanaa kun saatiin aurinkoa tähänkin kesään. Paljon ollaan ulkona vietetty aikaa poikien kanssa. On ihanaa seurata kuinka uteliaana (ja välillä jopa järkyttyneenä ) tuo pikkuinen katselee suurta maailmaa tuolta nurtsilta :heart:

terv. Jennika1983 ja pojat
 
Huomenta!

Kesäflunssassa ollaan. Mä ja Ilona. Mutta menossa onneks ohi jo ja Ilonan päiviin/öihin ei oo vaikuttanu.

Meillä on nukahtaminen menny ihan kamalaks, huh huh! Oli niin helppoo, kun päivällä anto maidon, kanto sänkyyn, niin sinne jäi. Ja illalla maito Ilonan huoneessa, sänkyyn ja sinne jäi. Mutta nyt!! Seisomista seisomisen perään. Silmät kiinnikin on viä pakko änkee ylös ja pystyssä ei pysy, kun on niin väsyny. Yksin jos jättää kiipeileen ja renkuileen, niin itku on kamala. Joten meillä nukahdetaan nykyään syliin, josta nostan sit sänkyyn.

Jaaha, nyt rupee vauhti oleen sen mukasta tässä sylissä, että jatkanpa joskus myöhemmin uudestaan. Huomenna varmaankin, aamulla on neuvola.

Emeelia ja Ilona ylittänyt jo 10kk :heart:
 
Moiks!

Meillä on nyt helpottunut noi illat vihdoinkin, nukkumaan käymisen osalta siis. Ennen tytsyn nukahtamiseen meni vähintään tunti, yleensä 1½h. Mutta nyt kolmena iltana oon tehnyt niin, että vienyt maidon jälkeen sänkyyn, silitellyt hetken ja toivotellut hyvät yöt. Sitten mennyt ovelle ja oven raosta sanonut; "Ei hätää, äiti on täällä. Nyt nukkumaan." N. puoli minuuttia maksimissaan itkeskelee siellä, mutta ei enää edes nouse seisomaan ja nukahtaa sinne itsekseen.
Muistan, että luin ton oven raosta huhuilun esikon vauva aikaan jostain ja hänellekkin se toimi. Kannattaa kokeilla!! :)

Kohta lähdetään lasten kanssa appiukon asuntovaunulle rantaan päiväksi. Nyt tekemään eväitä mukaan.

Nauttikkaahan naikkoset auringosta, kun se nyt kerrankin suostuu paistelemaan. B)

HooÄs ja Aliisa 10kk1vko
 
neitiperho
Meillä vaan remontti touhua kuuluu tänne. Ihan puhki tuntuu nykyään olevan kun sieltä kotiutuu ja unohtaa nykyään ihan kokonaan muun elämän. Noh, ehkä se joskus helpottaa.

On noi nukkumaan menot sun muuta aina raskaita. Mä jo myös pelkäsin et näinköhän meilläkin taas ne hankaluudet alkaa, mutta olikin väärä hälytys. Päikkärit meillä nykyään vaan ainoa "ongelma". Neiti ei oikein meinaa niitä suostua nukkumaan. Hirveen väännön kanssa saa välillä pakottaa nukkumaan. Yöt kyllä nukkuu hienosti ja aina jää kiltisti suoraan sänkyyn kun sinne kantaa. Vilkuttaa vaan kun laittaa oven kiinni :D

Ja tosiaan. Mulla vaan vauvakuume sen kuin pahenee. Oon ollu kyllä vähän ilkeäkin kun sitä marissu miehelle. Eihän nyt ketään kuitenkaan voi pakottaa hankkimaan lasta toisen mieliksi. Ja miehellä kun noita lapsiakin jo on. Mutta en minäkään taas halua yhteen tyytyä. Kyllä sen toisen haluaisin...ja PALJON. No nyt sitten miehen kanssa asiasta ihan tosissaan eilen puhuttiin. Mies sitten tuumi, että malttaisinko odottaa edes siihen asti, että talvella jos lähdetään perheen kesken Thaimaaseen lomalle pidemmäksi aikaa niin silloin saan jättää sitten pillerit. Ja perusteli asiaa silläkin, että onko se kovin kivaa olla mahan kanssa helteessä matkalla ja lasten kanssa. Ja joo, kieltämättä aika kultaisesti ajateltu. Joten mä nyt sitten lupasin yrittää rauhoitella itseäni puol vuotta ja joskos sitten vuoden vaihteessa olisi tilanne että seuraava saa tulla heti kun siltä tuntuu =) Mä vaan en malta odottaa. Niin innoissani jotenkin jo nyt!!!!

No mutta se tästä hehkutuksesta. Josko nyt siivoilisin vielä tätä "vanhaa" kämppää ja jotain syötävää kehittäisin.

Neitiperho ja Iina joku reilu 10kk
 
Heip!

Me siirrettiin Pimpula jo muutama kuukaus sitten nukkuu veljensä kanssa lasten huoneeseen. Samalla loppui yöheräämiset melkein heti ekana yönä - luksusta!!! Alkuun kävi nukkumaan kun sai tissitellä, viime aikoina neiti ei oo enää oikein itekään siinä viihtynyt, ottaa pari imua ja laskee irti. Liekö sit maito loppunut? Jokatapauksessa meinasin itsekin jo luopua imettämisestä tän uuden raskauden vuoksi. Nyt oon tän viikon ajan tassutellut neitiä uneen. Kyllähän se välillä yhtä henkien taistoa on, mut helpommin tää jo sujuu, mitä esikoisen kanssa. Plus neiti nukahtaa ihan hienosti myös ilman unimaitoja. Alkuun kiukkuaa ja koittaa kiivetä sängystä pois, välillä oon lähtenyt itekin muualle kun ei enää omat hermot jaksa (...) ja palannut sit myöhemmin (5min?)rauhottelee suoraa huutoa huutavaa vauvaa... yleensä sit rauhottuukin hetkessä, kun tuun taas siihen viereen tassuttelee/silittelee. Ja ihme unenlahjat tolla esikoisella, kun voi nukahtaa vieressä siihen huutoon!!! Tosin oon kyllä ollut itekin niin superväsynyt, etten oo herännyt, kun mies tulee yöllä töistä, käy suihkussa, kolistelee muuten & kömpii viereen nukkuu. Normaalisti heräisin siihen, mut jotain hyötyä tästä väsymyksestä :LOL: .

Pimpulalla oli tosi pitkään vain 2 hammasta alhaalla. Oisko ollut 5kk kun ne tuli. Nyt sit juhannuksena huomattiin, et ylös tulee 2 hammasta - ja seuraavana päivänä niitä olikin jo 4! Yläikenet punottaa ja on turvoksissa kauttaaltaan, meinaakohan neiti nyt sit tehä koko yläkerran kerralla? Alhaalle ei näy mitään, kait sitä sinnekin pitäis tulla ne 2 etuhammasta lisää piakkoin.

Kimalteelle tervetuloa mukaan! Kerrohan sitten, miten vauva-arki sujuu kahden pienen kanssa!! Meille on tulossa tammikuussa uusi vauva, tää mei "elokuinen" syntyi 3.9. eli 1v ja 4kk tulee ikäeroa.


Hemuli
 
Tänä aamuna kun Neiti heräs vierestä, se tökkäs sormensa mun suuhun ja sanoi äitin huu :LOL: varmaan sattumaa..ei kait nyt tän ikäinen vielä osaa kahta sanaa sanoa peräkkäin?

Lusikkalakko taitaa loppua kun veti purkillisen evästä tänään.

Hampaita yhä 2, ikenet alhaalla kovin pullakat joten eiköhän sieltä lisää ole kohta tulossa.

Ihanaa päivän jatkoa kaikille!

Mairo ja Tyttö 10kk 2vkoa
 
Tuhannet kiitokset taas kaikille omien kokemusten kirjoittamisesta :flower: Joskus sitä vaan on niin satavarma, että missään muualla ei varmaan ole tällaista kuin meillä juuri sillä hetkellä... ja kummasti alkaa aina helpottaa, kun saa tietää, että muuallakin kiukutaan vaipanvaihtoa ja muita hoitojuttuja ihan samassa mittakaavassa. Onneksi nää kaikki vaiheet aina menee ohikin jossain kohtaa...

Meillä on myös nukkumishommat helpottuneet jossain määrin, kun jätettiin vain yksiin päikkäreihin viikko sitten. Poitsu heräilee ysin maissa, nukkuu päiksyt siinä 12-14 ja yöunille menee noin 20-21 aikoihin. Kaksien päikkäreitten aikoihin Elmeri heräili monta kertaa yössä itkeskelemään ja huutamaan muuten vaan, mutta nyt poju nukkuu tosi sikeesti - herää tosin vieläkin kerran yössä syömään, mutta muuten ei paljoa heräile kesken kaiken.

Täälläkin on tullut nyt vasta parisen viikkoa sitten eka hammas, vaikka ikääkin on jo kohta 11 kuukautta... Miettikää nyt - meidän vauvelit viettää kohta ekoja synttäreitään... Vuosi on mennyt ihan hurjaa vauhtia, mutta on kyllä ollut todella ikimuistoinen :heart: =)

Elmeri on alkanut nyt irrotella tuesta seisomaharkoissaan mitä uhkarohkeemmissa paikoissa ja oppi muutama aika sitten painamaan nappeja. Kaikki soivat lelut on olleet nyt ihan intokäytössä :D Poju on aina katsellut tarkasti, kun oon ollut puhelimessa ja nykyään nostaa itse leikkipuhelimestaan luurin olalle ja vastaa "oo", kun se soi :D Ja sekin on niin hauskan kuuloista, kun hokee sanaa "kang" :LOL: En tiedä mitä ihmettä se voi tarkoittaa, mutta tänäänkin Elmeri meni pitkin poikin lattioita ja taukoamatta kuului "kangkangkangkang..." :LOL: Muita sanoja on äittä, vauva ja kun kysyy mitä koira sanoo, niin Eltsu vastaa vauvauvau :D Ei mutta jokohan tässä on tullut hehkutettua tarpeeksi näitä uusia taitoja ;)

Taidan lähtee tsekkaan Diilin nauhalta ja sit nukkumaan. Ihanan aurinkoista viikonloppua itsekullekin B) :wave:

kaneliomena ja Elmeri (10kk 3vko)
 
Meillä on iltanukuttaminen yhtä tuskaa, jos neiti nukkuu kahdet päikkärit. Jos nukkuu vain yhdet, se on vähän helpompaa.

Täälläkin on kauhea vauvakuume. Mutta mun kuukautiset eivät ole vieläkään alkaneet. :( Oikein odotan niitä, mutta ei. Yöimetyskin loppui jo 1,5 kuukautta sitten. Ilmeisesti mun menkat eivät ala ennenkuin lopetan imettämisen kokonaan. Tavoite on, että elokuun aikana se tapahtuisi. Ehkä sitten?

Marikki ja tytsä 10kk
 
moi!

meilkin on nyt neljä hammasta :)
syönti on edelleen aika huonoa pottu ei edelleenkään hyvin maistu mut onneksi nyt viljatuotteita menee hyvin, jugurtit on otettu nyt kuvioihin ja ihan mielellään syökin sitä.
täälläpäin on koko viikko ollut kamalan kuuma et on pitänyt pikkujässikkä tuua välillä sisälle et ei kärvenny tonne pihalle kun oon ite jo hieman nahkaa kärventänyt.
mullakin on jälleen vauvakuume mut meille se ois jo viides, isäntä ei oikeen innostunut ajatuksesta asiasta mainitsin niin johan otti äkkilähön kaverille
:LOL:
niin meilläkin tissitellään vielä ja kuukautisia ei oo vielä kuulunut.
täytynee mennä syömään jotain kun kerrankin on talo hiljaisena niin meen nautiskeleen jotain hyvää.

hyvät viikonloput kaikille!!
 
Moi!

Eilen oli sit 10kk neuvola.
Paino 8890g (8515g)
Pituus 73cm (72cm)

Pituus menee keskikäyrää ja paino edelleen miinusta. Mutta painonnousu on ollu nyt hyvää, niin mitään ei tartte tehdä asialle.

Huh huh, kyllä on kuuma! Mä en ihan näin kuumasta välitä, vähän vähempi riittäis. Meillä aamulla jo oli yli 20 astetta.

Mullakaan ei oo menkat viä alkanu, vaikka imetyksen lopetin kokonaan kuukausi sitten. Mutta luulen, että alkaakin vasta sitten, kun lopetan noi cerazette pillerit. Vaikka eipä mulla edelleenkään oo niitä ikävä, parempi kun pysyvät poissa. Ja kun ei meillä tosta kolmannesta ole ollu kamalasti puhe, niin en senkään takia hätäile, että missä ne luuraa.

Meilläkin muuten asetellaan puhelinta kovasti korvalle :) Ei sinne viä mitään sanota, hymyillään vaan leveesti :)

Ja toi kangkang höpötys, Ilonahan höpötteli yhteen aikaan koko ajan pötipöti. Eikä mitään hajua mistä se tulee tai tarkottaako jotain :LOL:

Emeelia ja Ilona :heart:
 
Heippa!

Höpötyksestä:
Meillä poika päästää sellasta hassua dliidlidliidlidliidli-häpinää mennessään. Ja lamppua jaksaa hokea kun on nyt sen keksinyt, menee huoneesta toiseen ja osottelee lamppuja ja sanoo ihan "lamppu"-sanan lisäksi lamppua mm. "ämppu" "amppamp" :D

Mairo:
Mä en oikeasti tiedä voiko tän ikäset sanoa kaksisanaisia "lauseita", mutta kun taavi tässä yksi päivä kovasti yritti saada isiltä kaukosäädintä niin isi piilotti sen taavin katsoessa muualle. Kun taavi sitten kääntyi takas ja kaukosäädin oli kadonnut siitä isin kädestä niin yritti etsiä sohvan alta ym. Isi sitten kysyi että "no, minnekäs se meni?" niin taavi istahti lattialle, katsoi isiä ja tokaisi (??) "en tiiä". Kääntyi ja lähti leikkimään leluilla.. Jäätiin molemmat ihan suu auki, eikä nyt edelleenkään osata sanoa mikä ihmeen sattuma toi oli...
 
Hiphei! =)

kimalle84 kiva kun tännekkin löysit. elokuiset leijonanpennut 09 foorumissa täällä kaksplussalla ollaankin kummatkin kirjoiteltu =)

höpötyksestä meillä sanot jotka osataan sanoa on "kato" ja "äitä" :heart: neiti tavujokeltelee kyllä jo tosi paljon ja välillä kuulostaa, että sanoja tulisi vaikka kuinka paljon,mutta todennäköisesti ihan vahinkoja vaan =)

tänään meidän veera vesipeto heitti talviturkin!ihan innoissaan oli kun pääsi järveen pulikoimaan :D itku meinasi tulla kun otettiin järvestö pois.meinasi takaisin veteen vain konttailla =)

nyt meillä jo päivittäin seisoskellaan ilman tukea pitkiä aikoja. kävellyt ilman tukea ei vielä ole.

jotain oli vielä,mutta pää lyö tyhjää..eli siis nukkumaan :D

ajatar & veera 10kk & vempula 33+6
 
(kuva poistettu)
Tässä meidän poju tänään rannalla. Voi sitä riemua :heart: B)

Meillä yöt on tosi levottomia. ja illasta menee puolille öin ainakin ennenku saan pojan nukkuun. Koko sakilla nyt ihan rytmi sekaisin. Vauva nukahti eilen pikkusta vaille kaks yöllä. ja heräsin siihen ku mies tuli aamulla herättään yhdeksän aikaa ku oli tullu töistä et 2,5vee tekee täällä aamupalaa itselle... :snotty:
 
Kimalle84 Ihana tuo kaukosäädin juttu :LOL:

Meidän Neiti kiipes tänään eka kertaa, sängynaluslaatikolle, ei siis korkealle mutta kuitenkin, ja huuto oli mitä mahtavin sit kun ei osannut tulla sen päältä pois :D

Mä luulin että yhden lapsen kanssa kotona olo olisi suunnilleen yhtä "lepoa" ja kotityöt ja paljon ylimääräistä hoituisi kevyesti päivittäin, mutta karu todellisuus on se että neiti on itkuinen, äkäinen, tempperamenttinen eikä siltä saa paljo tehtyä. Nytkin mm. useemman päivän tiskit lojuu tuossa tiskipöydällä :ashamed:

Mairo ja Tyttö 10kk ja risat
 
mairo niinhän sitä luulis et yhden kans olis helpointa, mut mä pystyn tekeen monesti paljon paljon enempi ku nuo kaikki viis on jaloissa mitä et on se yks nuorin. Joskus ku olen jääny kaksin vauvan kans niin mä en kerkee tekeen pojan valveilla olo aikana yhtään mitään. Vaatii koko ajan huomiota. Ku isommat on paikalla niin leikkivät keskenään ja vauva menee siinä leikissä mukana.
 
Ihana kuva Möyrylitin mussukasta =) Meidän pitäis kans viedä Elmeri järvessä pulahtaan joku päivä...

Täällä kans yksi kuka ei ehdi tekeen niin mitään kun on pojan kanssa kahdestaan. Kun poju lähtee päikkäreille, niin kaikki on himassa kuin pommin jäljiltä :headwall: Sit sitä vaan koittaa kasata tavaroita vähän sieltä ja täältä, että ehtis ruoankin tekeen ja kahvit juomaan... Mies ehti kyllä asiaa hiukan ihmetellä, kunnes jäi pojan kanssa aamupäiväksi kahdestaan... Ei ihmettele enää ;)

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille B)
kaneli ja kohta 11 kuinen Elmeri-murunen
 
Heips tännekkin =)

Meillä sanotaan kaksi "sanaa" : äätä (äiti ) ja mämmä (nälkä tai syömään tms. ). Ja nämä kaksi yhdessä, eli pinnasängystä huudellaan päiväunilta herättyä ponnekkaasti: ÄTÄ! MÄMMÄ! :D

Ihana tuo Möyrylin laittama kuva :heart: Meillä pelätään vettä ihan hysteerisenä, enkä ole sitä niin viitsinyt tuputtaa. Oltiin tuossa rannalla poikien kanssa, ja ajattelin sitten viedä pikkumiehen lähemmäs vesirajaa että josko tykkäisi rantahiekalla leikkiä. Siinä sitten ihmeteltiin pari sekuntia merivettä ja melkein jo luulin ettei hysteriäkohtausta tulisikaan. Kunnes yksi prkl stn kesäasukkaan kakara potkaisi pojan päälle kylmää merivettä!!! |O Se siitä ilosta sitten, eipähän tarvitse enää rantahiekalle poikaa ainakaan tänä kesänä viedä :(

Nyt taisi poika heräillä =)

terv. Jennika1983 ja pojat
 
meillä sama meininki kun monella muulla, eli pojan kans päivät menee touhutessa ja siivoilu ja syönti jää siihen hetkeen kun poika nukkuu. aika riippuvainen poika minusta on, vessassakaan en voi käydä yksin.
on aina suuri helpotus kun mies tulee töistä kotiin.
yöt on edelleen välillä huonoja. joskus herätään vaan kerran ja nukahdetaan kun annan tutin, joskus poika herää monta kertaa ja saattaa jäädä valvomaan.
meillä kävellään muutamia metrejä ilman tukea sillon tällön, sanotaan äiti, isi ja ei.
10kk neuvolassa poika painoi 9,7 kloa, pituutta 76 cm.
tänään oli ihana ilma, poika pääs uiskentelemaan pieneen uima altaaseen mut ei se kauan siellä viihtyny kun jo kampes pois ja lähti viipottamaan pitkin nurmikoita.
hampaita suussa tällä hetkellä 6.
 
hellurei!!

mökkiviikko takana.. ja se meni jälleen samalla kaavalla ku ennenkin..eli minä tulin keskenkaiken kipeen lapsen kanssa pois.. Tiitulla meni maha ihan löysälle parix päiväx.. en tiiä johtuko antibioottikuurista, mikä oli korvatulehdusta varten.. mutta oli koko kuurin ajan tosi huono syömään ja maha löysällä ja sit loppua kohti vaan paheni.. ja ei meillä muilla ollu mitään, eli varmaan johtu kuurista.. nyt neiti on kunnossa ja syö taas pitkästä aikaa oikeen kokosia annoksia :attn: ja maitoa juo paljon, myös öisin, mutta en ota siitä nyt stressia, koska laihtu ihan näkyvästi ruokalakon aikana..

kerkesin vielä mökille parix päiväx loppuajasta ja sit lapset meni mummolaan ja myö oltiin kahden kaverin kanssa vipo ilta mökillä.. ja voi että mieli lepäs : aurinko paisto ilta 21 asti (ainakin) laiturille, saunottiin ja uitiin monta tuntia ja istuttiin vaan laiturilla ja loppuilta sit menikin nuotion ääressä istuen ja tulta tuijotellen. mutta tuo oli just sellanen ilta kaipasinkin, vaikka tuli muutama aikuisten juomakin otettua, niin seuraavana päivänä ei ollu mitään oloja :)

nyt on meno taas normalisoitunu ja tiitu keksi eilen illalla että jos nappaa mein lohikäärmepuusta kiinni ja mie komennan ni lähti "juoksemaan" karkuun ja sit ku sain hänet kiinni, ni nauro ja heittäytylattialle ja heti sama uudestaan ku menin takas sohvalle :D oikein vekkuli neiti!!

9.5kk neuvolassa oli 8.6 kg ja 70.5 cm. mutta nyt on paino varmaan jonkunverran vähemmin.. maitotuotteita en oo hurjemmin vielä kokeillu..juustoo ja raejuustoo ku oon antanu vähän enempi, ni on menny maha löysälle..?? että pitää vielä tutkia johtuuko varmasti niistä.. mitäs sit teen jos johtuu niistä?? pieneiä annoksia vaan pitempään vai??

hauva sana tulee jo tarkoituksellisesti ja ätä tai jotain huutelee myös ja kaikkee muutaki mistä ei saa selvää :D ja tosiaan kävelty on jo n. 1kk ja harjotellaan juoksemista..

hampaista, tiitulle tuli ylhäälle kaikki neljä samaan aikaan, ja alhaalla on 2, uusia ei selvästi ainakaan näkyvissä..

nyt alkaa lapset hermoilee, joten tekemistä suunnittelee!!

Äiti lpr ja Tiitu 10kk 1vk
 
Täälläpä minä taas :)

Poitsu nukkuu ja isi lähti vahaamaan autoa niin mulla on taas hetki aikaa heilua netissä :)

ajatar: Joo, mä aattelin että ehkä mä vielä yhteen ketjuun uskallan itseni tunkea :D

Noista sanoista: Meillähän sanavarastoon kuuluu jo 15-20 ihan tarkoituksellista sanaa. Harvemmin sitä kellekään mainitsen, kun vastareaktio on yleensä "taidat vaan kuulla omias". Totuus on etten kuule vain omiani, vaan ihan ulkopuolisetkin kuulevat näitä pojan sanoja. Kun poika ensimmäisen kerran 6-kuisena sanoi selvällä suomenkielellä "äiti" ja hämmentävänä ja hauskana asiana sitä kerroin kavereille niin yleisin reaktio oli tyyliin "no todista se" tai "no ei varmaan, ei ton ikänen vielä" ja kun mä en tosiaan ollut ainoa joka sen kuuli. Olin ihan äimänä... Sen jälkeen olen tottunut vähän varomaan hehkuttelua.... Mikä on tosi kurjaa, musta olis aina niin makeeta päästä kertomaan mitä kaikkea poika jo osaa, mutta en sitten viitsi mainita mistään, jos ei erikseen kysytä..

Mä en ihan yleisesti ottaenkaan ole kellekkään kateellinen tai halua kenellekään aiheuttaa pahaa mieltä, niin mun on vaikea suhtautua ihmisiin jotka ovat kateellisia jopa lapsen kehityksestä :eek:

Tulipahan höyryteltyä :D

Möyrylit: älyttömän ihana kuva :)

Meillä ei Taavia oo vielä luonnonvesiin päästetty vaikka varmaan olisi ihan onnessaan sinne päästessään. Meillä Taavi saa itse suihkutella suihkussa, voitte kuvitella miten märkä toi kylppäri on aina suihkutuokion jälkeen :D Ja joka kerta tulee itku kun joutuu pois pesulta..

Meillä on (lievästi onneksi) atooppinen iho, ja siksi en anna poitsu turhan paljon lotrata vedellä. Meilläkin tuo ranta tossa vieressä on merta ja epäilyttää vähän antaa pojan mennä siihen veteen. Jotenkin nää Helsingin rannat ei vakuuta mua puhtaudellaan.. Ja sitten kun toi iho muutenkin on alvariinsa ärtynyt niin..

Jees, mutta ei mulla taas tällä saralla muuta..

Kimalle rv. 31+jotain.. ja Taavi 10kk

 
Kimalle84: Kyllä mä ainakin uskoisin tuon aikaisin puhumisen jos joku semmoisesta mulle kertoisi. Eikä ne lapset koskaan tietenkään vieraiden edessä näytä oppimiaan temppuja! Itse olen äitini kertoman mukaan oppinut 7-8kk puhumaan ja 1v puhunut jo sujuvasti. Kävelemään tosin opin vasta 1v 4kk. Äitini naureskeli kun ihmiset luulivat minua jotenkin kehitysvammaiseksi kun niin selvästi puhuin mutta kontaten vain liikuin tai paikallani istuin :LOL: Se on kaikki niin yksilöllistä. Esikoinen ei 1v puhunut kuin 2 sanaa, mutta oli motoriikaltaan kehittynyt. Vasta yli 2-vuotiaana tuli 3-sanaisia lauseita ja oltiin jo menossa puheterapiaan. Mutta yhtäkkiä sitten alkoi plätisemään tarhan aloitettuaan. Nyt 6-vuotiaana on oikea papupata eikä hiljene kuin nukkuessaan :kieh: :heart:
 
Täälläki nautittu kesästä ja pulikoitu koko perheen voimin järvessä B) . Myös Pimpula nauttii siitä hyvin paljon, eikä malttais ollenkaan tulla välillä pyyhkeen sisään lämmittelee.

Täälläki tuli ekat sanat tosi aikaisin (äiti ja vauva), oisko ollut ikää 6 tai 7kk. Jotenkin sitä piti itekin niin mahdottomana, ettei oikein uskonut, et niin se sanoo... pääsiäisenä ainakin anoppi sit sanoi, et herranjestas, tyttöhän puhuu jo! Nyt sanoja on äiti (tai äitä), itä (=isä), anna, hyvä, joo, tämä. Veljeään sanoo välillä Tou (Touko) ja koiraa Maa (Manta) ja selvästi ymmärtää tosi paljon enemmän sanoja, mitä vielä itse puhuu.

Pe aamuna koettiin kauhun hetket, kun yläkerran portti antoi periksi, ja neiti tuli ryminällä raput alas asti!!! Hirvee huuto, verta valui... ylähuuli turvoksissa, yläikenet haavoilla ja nyt sit pelkona, et juuri tulleet 4 ylähammasta tippuu pois... tuttu ensihoitaja katsoi tytön ja sanoi, et ei näytä pahalta, ja et nää paranee yleensä hyvin :attn: . Huonompi ois, jos ois hampaat menneet huulesta läpi, onneks olivat vasta niin pieninä legoina tulossa, ettei niin käynyt!! Tosi reipas tyttö on ollut, syökin hyvin. Hampaita en vaan nyt oikein uskalla pestä, verta tulee niin paljon... onkohan hirveesti haittaa, jos antaa ikenien levätä?

Mulla on seuraavat 5 viikkoa lomaa - ihanaa!!! 4 viikkoa ehdin olla töissä. Ihan sopiva suhde :D . Mies jää loppuvuodeks sit hoitovapaalle, ni ei tarvii viiä lapsia hoitoon, katellaan sit ens äippäloman jälkeen, kumpi jää kotiin. Kolmesta lapsesta päivähoitomaksut on sen verran isot, et mielummin sit hoidetaan kotona. To on esikoisella hippo-olympialaiset, minne mennään.


Hemuli ja tenavat + uusi tulokas rv 11+6
 

Yhteistyössä