<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Iltaa mammat!

mariska77 samoilla viikoilla oot kun minäkin.. mikäs sulla on sf-mitta?

Mua ärsyttää kun en oo saanu minkäänlaista painoarvioo... tai sano neuvolatäti kerran et ehkä sillon kun on LA ni olis joku 3,5kg... ja varmaan ihan hatusta heitti senkin!

Mä sit siivosin koko huushollin,imuroin ja pesin lattiat jne. ja nyt odottelen niitä supistuksia... :p vähän jotain jomotusta tuntuu alaselässä, mut ei paljon muuta...nii ja saunottiinkin äsken...
huomenna olis sitten saunan pesu.

Ja nyt olis iltapala ja nukkumaan meno, oon ihan väsy...
ÖITÄ!
 
Mä kans kävin hieman kävelees lähikaupassa ja aika ikävältä jo tuntuu... nyt taas vähän supistelee,. kun vaan sais noihin voimaa jostain lisättyä!! En ala jos taas ens yön valvon turhien supistusten kanssa! Mä mietin viime yönä että tuunko tänne rupatteleen mutta kun molemmat tytsyt vähän itkeskeli unissaan niin ajattelin että heräävät kun naputtelen ja en jaksa kipeänä niitä enää hyssytellä ja kantaa taas omiin sänkyihin.

Ootteko muuten kuulleet tai huomanneet että synnytystä lähellä ei enää äiti tulis kipeäksi?? Pitääköhän paikkaansa? Mulla kurkku kipeä ja nenä kutiaa ja jos tuo pitää paikkaansa niin turha ootella pääsevänsä näilläkään suppailuilla tositoimiin. Jostakin tuon oon kuullut.

Vitsit kun tuo kuopus pomppii söngystä takas kuin bumerangi!! Täytyy mennä se viemään petiin... mä palaa yöllä jos valvon taas..
 
Melania: mua kans huvitti sun miehesi kommentti. Ihan kuin olis tullut oman mieheni suusta, saman tyylisesti hän olis vastanut :LOL: :LOL:

ONNEA KOVASTI VAUVAN SAANEILLE =) :flower:

NEUVOLALÄÄKÄRIKUULUMISIA: Oli mukava nuori lääkäri, mutta aika varovainen tekemään mitään arvioita, sanoi, että ultrassakin veikatut saattaa tehä useasti puolen kilon heittoja. Mua ei ultrattu, kun sitä ei meidän neuvolas oo, mut arveli, että ehkä samois kuin edelliset eli kolmen kilon kummankin puolin.

Kaikki oli hyvin, paikat oli puolittain kypsät, sanoi, että tuskin nyt lähipäivinä vielä, jota itse en kyllä odotakaan. Sitten sanoi, että ainoa konsti nopeuttaa synnytyksen tuloa on ahkerasti harjoittaa seksiä :D . Tietääpä sitten, mutta sanoessani tuon miehelleni, olisin odottanut, että hänen katse ois riemusta kirkastunut, mutta sanoikin, että tarvii pian lopettaa koko homma :LOL: . Ilmeisesti häntä alkanut pelottaa jo koko touhu, jännittää, jos vauva jo syntyy. Mieheni tuntien, saattaa olla että hän kumman äkkiä unohtaa tuon varovaisuuden, jos hiukankin vaikka alan hänen poskea silitellä :D

Aukku 36+3 ja palleroinen
 
Mammaliini: Tuskinpa pitää paikkaansa ainakaan kaikilla, esikon syntymän jälkeen heti mulle tuli nuha, sairaalassa ja kakkosta menin flunssasena synnyttämään, mutta sitten tais koko flunssa pian mennä ohi synnytyksen jälkeen.
 
paljon onnea taas kaikille vauvautuneille :flower:

tänään on maalattu taloa, minä vaan olen saanu katellä päältä ku toiset maalaa :( ei ole nuorimmainen (1.4vee) antanu mulle rauhaa :kieh: huomenna aiko anoppi tulla, niin sit huiskin loput vaikka yksin :LOL:

häpyluut on ihan vit....n kipeet |O liekö kaveri alkaa laskeutuun? ei voi jalkoja liikuttaa!

ja tsemppiä taas kaikille!! koitetaan kestää..

triine 37+3
 
Pepppi en yhtään ihmettelis,vaikka huomen aamunnakin täällä olisin aamutuimaan.on se ihme,nyt kun vielä pystyis nukkumaan pitkään niin sitä herää joka aamu joskus kuudelta. :snotty: ja tänään tulikin sitten nukuttua parin tunnin päikkärit,niin vaikuttaa taas nekin ihan varmasti yöuniin..
melanie hyvä kyllä miehes kommentti! :LOL: meillä ukko on nyt vasta sisäistänyt sen,että lähtö voi tulla oikeestaan koska tahansa.on aika suloinen kun tulee monta kertaa päivässä kokeilee mahaa,että supistaako :heart: vähänkin kun ähkäsen tai voihkasen, jos supistaa tai vihlasee kovemmin,niin mies on pystyssä vieteriukkona,että joko tulee lähtö.. :kieh: taitaa ukkoo jännittää synnytys enemmän kuin mua :p
mammaliini83
täällä myös räkätaudissa ja kurkkukivussa, että jos paikkansa pitää,niin en ainakaan sit ihan lähiaikoina oo jakautumassa.. :/

mutta juu.nyt sohva ja sipsit kutsuu.. :whistle: :p

ajatar&vekara38+5
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: !

Käytiin tänään naistenklinikalla tutustumassa synnytysosastoon. Kierrosta vetänyt kätilö tuumasi, että elokuun alku on ollut varsin hiljainen. Odottavat koko ajan, että milloin "rysähtää", kun elokuulle on nyt poikkeuksellisen paljon laskettuja aikoja...Tänään iltapäivään mennessä oli vain kolme "syntymäkorkkia" ilmoitustaululla, eikä eilisen ja toissapäivän kohdallakaan ollu pitkiä rivejä..
Kierros oli kyllä mielestämme antoisa ja vetäjä oli hyvin asiansa tunteva ja miellyttävä. Tuli oikein "polte", että kunpa pääsisi piakkoin tositoimiin :LOL:
Eli vähäinenki jännyys häipyi ensikertalaisen mielestä.

Täällä supistellu kahtena iltana peräkkäin, ei vielä mitään sietämättömiä, vaan ihan harjotussuppareita taitanevat olla. Limatulppaa tuli jo toissailtana ja sitten lisää eilisiltana. Tosin kuulemani mukaan tuokaan merkki ei välttämättä ennakoi pikaista synnytystä...jostain luin, että keskimäärin synnytys 10 pvän sisällä limatulpan irtoamisesta, mutta siltihän se voi olla viikkojakin...toisaalta, eipä tässä kiire vielä olisikaan viikkojen puolesta pienellä syntyäkään, meinaa tämä mamma vaan olla malttamaton ja nämä kotonalaiskottelupäivät tuntua liian pitkiltä odottaessa miestä töistä..kaikki täällä valmiina pikkuista varten, pikkiriikkisimmätki hankinnat on tehty, kaikki pesty ja paikoillaan, sairaalakassi valmiina. Pitäs kai nyt vaan osata nauttia tästä omasta ajasta, jota varmasti tulee vielä joinain hetkinä kaipaamaankin...

Jaksuja odottaville mammoille ja vielä isot onnittelut nyyttinsä saaneille!

Elo-onni + "Jyry Yrmy" 36+6 (huomenna 37, etappi sekin.. :D !
 
Ehtoota!

Tosta flunssasta, mä taisin noin puolet esikon odotusajasta olla flunssassa. Synnytystä edeltävää aikaa en muista, mutta itse synnytyksessä mulle nousi 39 asteen kuume. Sain tipalla antibiootti, joka sit laski sitä jonkin verran. Mutta kuumeisena minä esikkoni synnytin.
Nyt on ollu pari nuhaa, mutta ei onneks mitään isompia. Nyt parina aamuna oon ollu ihan tukossa ja illat yskiny. Tiä sit mitä lie on.

Tein saman homman kun äitilpr, leikkelin varpaankynnet, aika touhua tälläsen mahan kans :LOL: Mutta onnistuin :D

Ja onnee hirveesti kaikille vauvansa saaneille, joita en viä oo onnitellu
:flower:

Nyt taidan mennä miehen kainaloon koittaan nukkumista, ötyjä :wave:

Emeelia
 
Mun oli pakko tulla vielä lukemaan tänne teidän viimehetken kuulumisia...

Eliisa80 ja Kaneliomena Onnea, Onnea Nyyteistänne!!!! :flower:

Kiitos kaikille tsemppauksesta! :hug:

Mä lähen tästä iltapalan syöntiin jotta joutuisin nukkumaankin (ikäänkuin nukkumisesta mitään tulisi tältä jännitykseltä)

Mairo rv 39+4
 
hihii mairo se täällä vielä kukkuu. Ei varmasti nukuta tänä yönä. :p Tuhannesti tsemppiä huomiseen!

Onnittelut muillekin nyyttinsä saaneille! :flower:

Aukku Millaista vaippabisnestä harrastelet? Teetkö AIO-vaippoja? Voiko niitä ostaa jostain? Keräilen tässä tätä kestovarastoa vähitellen, jos vaikka jaksaisi niiden kanssa puuhata... Laita vaik yv:tä. :wave:
 
Kiitos kaikille onnitteluista.

Ei oo taas hirveesti kerennyt täällä sivuilla olla. Menee päivät tosi nopeesti ja sit ku on hetki omaa aikaa on kello jo niin paljo, et pitäs nukkumaan ruveta.. Tai ainaki se tuntuu siltä.

Piti nyt tulla näi pikaseen käymään ja kurkkaamaan mitä tänne kuuluu..

Tsemppiä kaikille synnyttäville ja onnea uusille synnyttäneille!!
 
Huomenta!

Enpä muista koska olisin viimeks heränny näin aikaseen. Viideltä jo hyörin sängyssä, puol kuus nousin sit ylös. Nyt on jo aamupalat syöty ja lehti luettu.

Tällekin päivälle olis vähän ohjelmaa, tarttis toi typykän leikkimökki saada valmiiks. Eli viä vähän maalia ja sit "sisustushommia". Ja sit tarttis imuroida typyn huone, senhän jätin viimeks siivoomatta, eilen sen sit järjestelin.

Jaa-a, taidanpa syödä aamupalan jälkiruuaks miehen suklaat :D
Palailen varmaan päivemmällä.

Emeelia ja takiainen 39+jotain
 
Huomenta kaikille kukkujille!

Täällä sitä taas ollaan, esikoinen nukkuu tyytyväistä isänsä vieressä ja kissat häärävät tässä minun kiusanani ja haluavat joko herkkuja tai sitten kinuavat ulos (ulos pääsee meidön pikkupuutarhaan pääsee siis makkarin kautta, ja siellähän nukutaan, joten saavat kinuta turhaan) . Sinänsä ihan kiva että saa vähän omaa aikaa, mutta olis se ihan kiva nukkuakin "varastoon"...

Nyt ois sitten 39+1 ja esikoinen syntyi juuri tällä rv:llä, mutta tämä typy on kyllä sitkeästi vielä yksiössään. Eilen illalla oli kyllä sellainen rumba masussa, että taisipa pikkuinen siellä pakkailla tavaroitaan!

Pepppi ja neiti 39+1
 
Tajusin juuri, että meillä on yksivuotishääpäivä maanantaina! :heart: Mitäköhän sitä keksisi? Maanantai on miehellä työpäivä, joten minnekään pitkälle ei voida mennä, mä en kestä kävelyä ja pitkään paikallaan istuminenkin tekee tuskaa. Ehkä mennään "vain" syömään hienosti, ja nautitaan hetkistä, jotka saadaan vielä olla kahden?

Olipas mukava kuulla elo-onnilta, että naistenklinikalla on ollut rauhallisempaa. Heinäkuun lopussa siellä tosiaan oli taulu täynnä korkkeja ja huoneet täynnä synnyttäjiä. Mutta jos hyvä tuuri käy, niin ehkä siellä on rauhallista silloinkin, kun oma aika joskus koittaa.

Kuumeisena ja flunssaisena synnyttäminen ei kuulosta mitenkään kovin houkuttelevalta. :/ Toivottavasti pysytään terveinä ja nyt flunssaiset paranevat ennen tosi toimia.

Marikki ja epeli 38+2
 
Huomenta!!

Ei toimi siis käynnistys kikkana varpaitten laitto :LOL: , alapää on NIIIIIIIN kipee ollu koko yön ja jatkuu edelleen et taisin saaha vauvaa ainakin vielä alemmas sillä rojektilla :LOL: . ihan niiku tulessa nuo liitokset tuolla :eek: .. Yksi supistus tuli yöllä, tai ainakin luulen niin, nukahin vaan heti ku inhottava olo hävis:D. miulla nää supistukset mitä on nyt tuntunu, ni ne on ihan vaan tossa alamahalla niiku menkkakipua, mut sellanen aalto, ehkä saattaa tuntuu lievästi selässä, mut ei muualla. ja lieviähän nuo ovat olleet, että tiiä sit mihin ne synnytyssupparit säteilee tälläkertaa..

Närästyksestä, luulis et vauvakin ku on jo tuola alaalla, ni närästys vähenis, mutta miulla vaan pahenee???? Ja samoten tuo et ruuan jälkee tulee pahaolo.. inhottavaa, mut kai se on nyt sit tos vatsalaukun tienoilla hengailemassa :kieh:

Eilisen päivää oli joku aktiivi päivä vauvalla, jumppaili hirveesti, ja aattelinkin et hyvin sil taitaa sitä tilaa olla ku jalatki nii kevyesti saa suoristettua toho sivulle samalla ku peppu hilluu toisella puolella :heart: . oishan se ihan kauheeta jos tää miun jättimaha ois ihan piripintaan täynnä vauvaa.. ois varmaan joku 7kilonen :kieh:

Alkanu taas nimittäin pelottaa tuo vauvan koko, mitä jos se onki reilusti yli 4 kilonen... terkkahan sano käsikopelolla et samaa :kieh: luokkaa ku esikoinen eli 4 kilonen.. mut silti jännittää...

Äkkiä nyt pari viikkoo eteepäi ni sit ei enää jännitä :D :D

Laitetaanko galluppia sf mitoista?? ja koko arvioista??

Miulla on ollu rv 37 asti sf 36 ja terkka arvio n. 4 kg (syntyessään, kai)

Esikoisella oli rv 41+ sf 39,5 ja ultralla tehty arvio 4kg syntyessään piti paikkansa

Että sellasta tänään, palataan taas myöhemmin!!!

Äiti lpr ja niin ihana pieni :heart: 40+2

 


Nimimerkillä "tyhmä ensiodottaja" kysyy Kuinka paljon liivinsuojia kannattaa pakata sairaalakassiin? Ja kuinka paljon niitä yleensäkin kuluu? Ymmärrän toki, että on yksilöllisistä, mutta jotain määriä? Minulla kun en ole mitään hajua kuinka paljon niitä voi päivässä kulua..

Ja ihan vastaavasti, eikös sairaalasta saa jotain sairaalaan kökkösiteitä sairaalassa olo ajaksi? Eli mukaan pakattavat yösiteet on kotimatkaa varten? Niitä ei tarvitse kuin pari??? Aion nimittäin hyödyntää kaikki sairaalaan tarjoamat palvelut.. :)

Jepjep, tänään taas neuvolaan.. Pitkästä aikaa "oma täti" ja varmaan taas on tiukkana/nyreenä painostani.

Nucca+Mahatyyppi 38+1
 
Sone
Äitilpr: Sf mitoista galluppia: Minulla oli rv37 tasan 33, normaalikäyrällä kulkenut koko ajan. Painoarvioita ei sanonut muuta kun että normaalikokoinen vauva (rv36 oli 2800) eli varmaan joku reilu 3kg-3.5kg syntymäpaino ehkä.

Jotenkin minusta on alkanut tuntua että meille tulee pieni vauva, korkeintaan 3kg. Välillä maha tuntui kauheen isolta kun oli kasvukausi mutta nyt tuntuu että se on pieni. Varmaan johtuu siitä laskeutumisestakin kun ei ole yhtään tukala olo. Paitsi alakerta on täälläkin kipee... En tiie kyl kumpi tulee ensin ulos, suoli vai vauva :LOL: Painaa niin ilkeesti tuo pää..

Eilen keräsin marjoja ja keitin mehua. Äitille tein siinä päiväseltään kasvo-, ja jalkahoidon, siinähän sitä ohjelmaa jo olikin. Tänään taas marjankeruu hommat, viel ens viikon meinasin kerätä ja sit joutas syntyy vaikka..

Varpaankynnet: Minä taivun viel hyvin, ei mitn ongelmaa mutta piti päästä rentoutumaan!!!Täällä on käyty jalkahoidossa viikonloppuna (ja kasvohoidossa), joten jalat on nyt hyvässä kunnossa, sitten kun vielä tuo ukonketale suostus niitä hieromaan ja rasvaamaan. Ei kuulemma iltaisin jaksa kun väsyttää(varmaan niin rankkaa ootttaa vauvaa!!) :kieh: vittu! Voi niitä aikoja kun se hiero melkeen joka päivä!!!!!Mut ei nyt just kun olis oikeesti tarpeen, ihan karmeessa kunnossa jalan rakenteet ja jäykät kun mitkä. Murrrrr!!! |O

Tatjaanasta ei ole kuulunutkaan vielä mitään!?!?! Mut eihän tästä taida viel montaa päivää ollakkaan kun lähti sinne käynnistykseen (kö?)...
 
Gallupista.. 36+4 (eilen), sf mitta oli 34,5. ekaa kertaa oli kätilöopiskelija ja sanoi et ei vaikuta kamalan isolta mut ei myöskään kovin pieneltä.. eli siis vähän huojenti oloa et ei kuiteskaan ois ihan mikään jättiläinen tulos! :LOL:

mut nyt pitäis alkaa siivoomaan.. ja taas toi aurinko tuli paistaan... argh.. niin oli mukavaa kun oli eilenkin pilvinen päivä...
 
se sitten siitä mun mielenrauhasta :ashamed: :'( koko loppuraskauden ajan oon pelännyt että vauva kasvaa tosi isoksi, joten tuntui hyvältä kuulla lääkärin suusta ettei se niin iso ole. Ihmisiähän hekin vain ovat ja tekevät virheitä, mutta luulisi että kokenut lääkäri osaisi erottaa pienen vauvan isosta vauvasta. Mua ennen äippäpolilla oli nainen jolle varattiin aika sektioon vauvan suuren koon takia (reilu nelikilonen), joten vähän oudolta tuntuu että lääkäri voisi niin paljon erehtyä kahden peräkkäisen tapauksen välillä. Tottakai nuo arviot saattaa heittää puoleen ja toiseen, mutta... huoh.. oli kai liian aikaista huokaista helpotuksesta...
 
:wave:

Onnittelut taas kaikille vauvautuneille! :flower:

Jotenkin tuntuu että mitä kauemmin tässä kestää odottelua niin sitä enemmän alkaa jännittää koko synnytystä.. välillä tulee ihan hirveitä paniikkikohtauksia entä jos joudunkin jostain syystä menemään yksin sinne ja niitä kätilöitä on niin vähän ja jos vaikka pyörryn sinne ja kukaan ei pitkään aikaan huomaakaan mitään.. sitten taas rauhoittuu ja eiköhän kaikki mene kuitenkin hyvin.
Viime yönä unissani olin synnyttämässä ja sitten heräsin miehen kuorsaukseen ja mikä pettymys oli kun oli niin todentuntuinen uni ja sitten huomasin että tuossahan tuo maha vielä on...
No, kolmen viikon päästä ollaan jo niin paljon yli että varmasti on vauva syntynyt.
=)
Välillä on niin paljon oireita että on ihan varma että kohta mennään, mutta sitten seuraavana päivänä ei taas mitään..

Kiva oli kuulla tuosta että NKL:lla ei kovia ruuhkia ole, yritetään olla kaikki rysähtämättä sinne kerralla :LOL:

Serranon perhettä katsomaan, siihen olen tainnut nyt äippälomalla jäädä koukkuun, kohta sekin varmaan loppuu jos ei vauva mahassa ole tottunut että nyt katsotaan serranon perhettä ja sen jälkeen puuhastellaan muuta :LOL:

Vointeja ja jaksamista kaikille viimeisiin viikkoihin, jos ne ensimmäiset raskausviikot kului hitaasti niin kyllä kuluu nämä viimeisetkin.. =)

miranth ja masu 39+3
 
Galluppiin:

viikko 36 sf 32 painoarvio 3,5kg (laskettuna päivänä)

viikko 37 sf 33 painoarvio 4kg

viikko 38 sf 34 painoarvio "keskikoinen"

Jokaisella kerralla on ollut eri henkilö tekemässä arviota ja kaikki arviot on tehty käsikopelolta. Ensimmäisen teki lääkäri ja kaksi viimeisintä kaksi eri neuvolatätiä. Sf-mitta on siis keskikäyrän tuntumassa, mutta kasvuvauhti on ollut viime viikkoina keskinmääräistä kovempi eli olen mennyt keskikäyrän alapuolelta yläpuolelle. Ihan ensimmäinen painoarvio viikolta 32 on "pienikoinen". Eli kaikkea löytyy. :LOL:

Jännä nähdä, että minkäkokoinen vauva sieltä lopulta tulee! ;) Geeniensä puolesta epeli voi olla syntyessään joko isokoinen (minun geenini) tai keskikoinen (isänsä geenit). Jännitystä lisää myös se, että sekä äidilläni että siskollani on poikien painoarviot heittäneet jopa kilolla todellisuudesta. Me emme tiedä, onko masuasukki tyttö vai poika.

Marikki ja epeli 38+2
 
Kävinpähän tiistaina painoarvioultrassa..

Aapeli painaa tällä hetkellä 3400gr..Painoonsa nähden olisi täysiaikainen sanoi lääkäri. Syntymäpainoarvio olisi 4000gr..

Nyt sitten tilataan kuvia toisesta sairaalasta missä lantio on kuvattu ja ottavat yhteyttä kunhan tietävät mitä tehdään..
Joko käynnistys ennen laskettua tai leikkaus.. :|

Pelottaa tuollaset leikkaukset.. :'(
 

Yhteistyössä