<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Täällä alkaa olla suurimmalla osalla nyytit sylissä, muutamia kärsvistelijöitä on, tai noh, ei kaikki nyt kärvistele...
Mulla koko päivän silloin tällöin heikkoja suppareita ollut, ei muuta edistystä, mutta edistystä tuokin, eipä ole ollut yhtenäkään päivänä noin mónia. Ois kiva nyt öllä lähtee, mutta mahtaa ne kokonaan jäädä kuin yöpuulle menen...eilisiltana jo elättelin toiveita kun tuli supparwita, yöllä ei ollut sitten enää tietoakaan. Mutta jossain vaiheessa se vauva kuitenkin tulee, niin onko se nyt päivällä niin väliä...
 
Kasassa vielä.
Neuvolassa oli aika tyhmä kohtelu tänään. Mullahan on ollut vahvoja kivuliaita, lamaannuttavia supistuksia maanantaista asti, kestoltaan pari minuuttia. Valitin tietysti hoitajalle niistä ja se sano että ne vaan lyhentää sitä kanavaa...no mullahan kanava oli pois jo n.3 viikkoa sitten, ja kun sen sanoin niin kertoi tietysti sen jälkeen olevan vuorossa kohdunsuun aukeaminen. Ihmettelin sitten että juu, no jos se nyt on aukeillu monta päivää niin eikö pitäs lääkärin kattoo miten paljon, että pitäskö jotai tehä, hän sitten totesi että ei ne sun supistukset ole niin voimakkaita että ne siellä mitää tekis, kyllä sen tuntee kun se aukee! Mie sitten istuin hiljaa hetkisen kun en osannu mitää sanoa siihe, nousin ylös ja läksin pois. Jotain tuolla alapäässä on jo aika alhaalla kun ei mulkkukaan eilen uponnu paljoo...mulla ei ole sormissa ollenkaan tuntoa joten en itte voi paljoo kokeilla.

kivulias eccu ja hellä alapää 39+5
 
shihtzu Paljon Onnea pojasta :flower:

Täällä taas notkutaan ,kun tytöt nukkuu jo. Syli on täynnä ,kun noita neitejä nukuttaa. Vauva on tisulla ja esikko puoliksi sylissä ja kainalossa. Hän on aina saannut nukahtaa äitin syliin ja nyt varsinkin tuntuu tarvivan erityisesti syliä. Jakaa kyllä sylin vauvan kanssa hyvin.

Kaikille niille joilla tutuu maitoa tulevan huonosti ja tisut tyhjän tuntoiset. Muistakaa syödä ja juoda kunnolla ! Päivän tohinoissa tuumaa monesti syöminen unohtua ,mutta sitä kannattaa oikein tarkkailla. Samoin juoda "pitää" koko ajan. Maidon määrä lisääntyy pikku hiljaa vauvan sen hetkisiä tarpeita vastaavaksi niin välillä rinnat on tyhjän oloiset. Usein vauva kuitenkin saa niistä maitoa. Hän on paljon tehokkaampi imijä kuin mitkään pumput. Maidon tulo ei lopu yhtäkkiä ja sitä pystyy lisäämään imettämällä. Tisua vaan vauvalle niin paljon kuin hän ottaa ja itselle ruokaa sekä juomaa.

upp3 :hug: Onneksi olet jo puhunut asiasta neuvolassa. Olosi varmasti pikku hiljaa helpottaa. Anna ajan kulua ja tartu pieniin hetkiin vauvasi kanssa.

Jaahas kohta klo 24 ja miehelle räpsähtää palkka tilille niin pääsen maksamaan laskut :) .
 
Olenko aamun ensimmäinen :D

äiti lpr: Kiitos selostuksestasi koskien vauvapuolta. Löysin sen :wave: Ilmoitelkaa sitten, kun on aika siirtyä sinne!

Vauvan valvomisesta: Meillä neiti yleensä valvoo päivässä yhteensä jotain 1-2 tuntia. Yöllä nukutaan 2-4 tunnin pätkiä, syödään ja taas nukutaan. Nyt neiti on muutaman päivän takunnut päivisin, kun itellä se lääkekuuri menossa. Saa nähdä auttaako ne Reladrops-tipat mitään ja koska alkavat edes vaikuttamaan.... Tänään lähtee kolmas tai neljäs päivä, kun annan tippoja.

Kauhee, kun on tissit hellänä joka suunnasta, kun vauva on parina päivänä ollu tissillä 30 min-1 tunnin välein, huh. No, se lisää vain sitä maidontuotantoa ja näin olen sitten aikoja sitten saanut pullon ja lisämaidot pois!!

Tiistaina tuleekin neuvolatäti toiselle kotikäynnille. Saas nähdä mitä neiti sillon painaa ;) Ainakin se syö hyvin!!!

Siinäpä pikaisesti kuulumiset täältä. Mitään kummempaa murhetta eikä huolta tällä hetkellä ole ja vauvan kanssa arki on lähtenyt kaikin puolin kunnolla sujumaan.

Tatjana80 ja neiti 1 vko 4 pvä
 
Huomenta kaikille! :wave:
LIMATULPASTA.... mulla tuli äsken sitä semmonen klöntti, minkä verran teiltä joilta sitä on tullut niin on tullut ja miten pitkään mennyt synnytykseen...??? esikoisen aikana kun ei moista ollut... säikäytti ihan kamalasti..
 
Onnea uusista vauvoista!!!

Myös Bonustehtävä on saanut vauvan, poika syntyi eilen illalla :heart: . Tulee varmaan itse kertomaan tarkemmat kuulumiset, mutta strategiset mitat olivat 4420g ja 54cm. Ei siis sentään sitä 5-kiloista :D .

Musta tuntuu jotenkin uskomattomalta, miten lyhyen aikaa teillä kestää jälkivuoto ja miten nopeaan paino tippuu... mä vuosin viikkotolkulla, tyyliin sinne jälkitarkastukseen asti. Mulla on muistikuva, et lääkäri ois kieltänyt seksin tulehdusvaaran vuoksi niin pitkään, kuin jälkivuoto kestää (kun sitä joku pohti). Kilot tippuivat n. vuodessa.

Rouses, esikoiselta mulla tuli selvä limatulppa 4 päivää ennen synnytystä.

Eilen illalla suppaili jo suht lupaavasti n.3t ajan. Sit kun lähettiin nukkuu, ni laimenivat... tai kyllä mä vielä yöllä heräilin suppailuun muutaman kerran, kaikkiaan kait n.6t suppaili, mutta täällä sitä vaan ollaan jo odotellaan nyyttiä saapuvaksi. Esikoista (3,5v) on jo kova ikävä. Hän kyllä viihtyy mummolassa, eikä jouda edes puhelimeen, kun on niin paljon kaikkee parempaakin tekemistä kun jutella äidin tai isän kanssa :'( .
No, huomenna ois sen toisen ennustajan mukaan meidän tyttövauvan syntymäpäivä. Kunhan nyt joskus tulis ulos... nyt tuntuu suurimmalta "vääryydeltä" esikoisen ikävä (siis itelläni!), haluis jo pojan kotiin... mummolaan on kuitenkin 2t ajomatka, jos haetaan sieltä pois ei mies välttämättä sit pääse/ehdi synnytykseen ja... ja... muuten ihan sama millon syntyy, vaikka sit joulukuussa... nimimerkki "en-yhtään-turhautunut".

Hemuli 40+6
 
Huomenta. Kirjoittelen tässä pojan nukkuessa.
Synnytyksestä, niin silloin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kirjoitinkin tänne, että kohta on varmaan lähtö edessä ja kun sen tekstin olin tänne saanut, niin vedet meni heti ja lähtöhän siitä tuli. Puoli neljältä saavuttiin synnärille ja olo oli jo aika tukala, sillä ton veden menon jälkeen supistukset alkoivat tulla oikeastaan heti 5 minuutin välein.
Olin 3 senttiä auki sinne päästyämme ja tuskat olivat jo kovat, joten kyllä sitä tietää mikä on synnytyssupistus, se on jotain aivan kaameaa.

Käyrällä olin vähän aikaa ja sitten pääsinkin suoraan saliin. Epiduraalin sain jo 1,5 tuntia synnärille saapumisestani ja olo helpottui huomattavasti. Kaikki näytti menevän hyvin ja aukenin varsin nopeaan tahtiin. Klo 7 vaihtui kätilö ja sen jälkeen alkoivatkin vauvan sydänäänet heitellä niin pahasti, että 8 maissa päädyttiin hätäsektioon. Missään vaiheessa ei edes pelottanut ja mulla ei tietysti ole mitään tietoa miten homma meni, kun mulla oli taju kankaalla.

Sitä en tänä päivänäkään tiedä, että missä se napanuora oli jumissa, mutta ennen leikkausta, että se saattaa olla olkapään alla, kun välillä sydänäänet olivat ihan hyvät ja seuraavassa hetkessä tippuivat taas alle sadan. Alkuun nimittäin asennonmuutos paransi sydänääniä.

Apgar-pisteet eivät ole kovin mairittelevat, eka piste on 9, mutta toisena on 3, koska poika oli aika unelias syntyessään, johtuen tietysti mun nukutuksesta. Kolmas luku on sitten 7.

Kaikki on muuten mennyt paremmin kuin hyvin, sillä poika on helppo kuin mikä. Nukkuu 2-4 tuntia kerrallaan ja ei huuda turhia. Mulla maitoa on tullut todella hyvin ja toissapäivänä olin ihan liemessä, kun maitoa vaan valui ja valui. Lisämaitoakaan ei olla tarvittu, joka on kuulemma aika harvinaista sektio-vauvoilla. Rinnatkaan eivät ole kipeät, sillä jätkä keksi todella nopeasti oikean imemistavan.
Isäänsä on poika tullut, nukkuu todella hyvin eikä heräile pienistä ja herääminen on yhtä vaikeaa kuin isällä, kestää ja kestää ja lopulta saattaa todeta, että ei vielä jaksakaan herätä ja jatkaa uniaan.

Ainoa mitä olisi pitänyt ottaa mukaan synnärille oli tutti, sillä jätkä aloitti jo peukun imemisen laitoksella, joten eilen kotiin tultuamme otettiin tutti heti käyttöön.

shihtzu + pikkumies 5vrk
 
Onnea vauvaantuneille, täälä ei näy vauvaa...

Onko se ihan ookoo että supistelee tuntitolkulla 5-15 min välein ja sitte ei tapahdu mitää!! jummi ku voi ottaa hermoille tämä kärvistely!! Odottelu kun ei oo mun vahvoja puolia, esikoinen syntyi laskettuna aikana ja nyt tuntuu muutaman "ylipäivän" jälkeen ettei se tuu ikinä!
Mä oon ihan täynnä vauvaa tuntuu että se painaa jo kurkus asti.

Pian olis neuvola, lähteä sinne simppailee omaa paskaa oloa :kieh:

Tosi kyllästyny rieputa ja kotilo 40+3
 
Onnea taas vauvautuneille!!! Enää ei oo montaa jälellä!!!

Miulle ei ainakaan vielä oo iskeny kuume, rintatulehuksen puitteissa, eikä tuo tissi oo enää yhtä ilkee ku eile.. haudoin koko illan kauratyynyllä ja imettelin eriasennoissa, ja pumppasin, mut pumppaamalla ei kyllä sieltä mitään tullu, toisesta kyllä tuli :D toivottavasti ei iske tänää uudestaan..

viime yönä neiti nukku jopa 3h yhteen pötkeen, mutta mie en tietenkää, ku piti illal syyä viel enne ku pääs nukkumaa, ja oma nukahtamine kestää jotenki kauemmin.. kai sitä sivukorval jotenki kuuntelee vauvaa..

ja hirveesti hältä tuli yöllä ja aamulla pieruja??? johtuskoha ruisleivästä?? ja saako salmiakkia nyt syyä ku imettää?? vai tekeex se masulle jotain?? ihana ku koko ajan tulee jotain kysymyksiä..

yhteisöstä miulla vaihtu sähköpostiosote ja mie en pääse luomaa niitä jotain tunnuksia..vaikka se on hotmailin osote, ni se kai herjaa miun salasanaa tai muuten vaan ilmottaa jotain virheitä..vaikka pääsen kyllä sitä postia lukee ihan normisti.. tylsää.. eli en tiiä pääsenkö enää sinne yhteisöö.. :eek:

olikohan tässä kaikki tällä erää..

kathamista ja kiiasta ei ainakaan oo kuulunu piiiitkiiin aikoihin, vai onko miulla menny ohi?? ja on varmaa paljon muitakin!! Kertokaahan kuulumisia!!!

äiti lpr ja neiti nöppönen 12vrk
 
äiti lpr, sun pitää varmaan hakea yhteisöön uudestaan.

Ainakin kathamin kuulumisia oon lukenu ircissä sillon tällön. Tuuhan ihmeessä tännekkin kuulumisia kertomaan. :wave:

Kohta tulee muutama kaveri kurkkaa vauvaa. Heillä on 10kk ikänen poika, mahtaa näyttää jättiläiseltä meidän neitiin verrattuna. =)

Maitoa oon saanu nousemaa jonku verran rintoihin. Oon pumppaillu ja pitäny tytsyä vähän väliä tissillä. Mutta silti tuntuu, että ei maito meinaa riittää hänen tarpeisiin. Illalla taas jouduin antaa lisämaitoo vähän. Ja yöllä heräs silti kahen tunnin välein syömää. Aiemmin kun on ainakin 3-4 h nukkunut putkeen ja sit vasta syönyt. :/

Nyt laittaa kahvia vieraille. :wave:

HooÄs ja Pimatsu 2vko :heart:
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille!

Rieputa rallaa:
Tämän aamuinen tekstisi on kyllä IHAN ku täsmälleen mun näppikseltä...
Täällä ihan samat fiilikset. Takapäivinä löydetty "kärsivällisyys" on tipotiessään, tuntuu, että vauva täyttää koko tilan alapäästä keuhkoihin ja on niiiiiiin raskas olotila... Ja itsekin manailen noita supistuksia, joita tulee iltaisin jopa sen pari tuntia ja that`s it. Loppuvat kuin seinään.
Nooh... täytynee yrittää ajatella sitä, mitä sanotaan, että "jokainen supistus on lähempänä synnytystä"... :LOL: näkis vaan!

Kärsimätön Elo-onni ja "Jyry Yrmy" 40+1 (40+5)
 
Heippa hei kaikille!
Kirjottelen taas, en jaksa lukee noita aikasempia juttuja...
Meillä neiti piti aikamoista melskettä viime yönä klo 2 asti yöllä. Siitä sitten nukkua porskutti aamu 9 asti! :heart: Maitoa ainakin tulee reilusti, harmi vaan että joudun tota rintakumia vielä käyttään kun on tissit pikkasen arat! :| Elämä lähteny ihan kivasti rullaan, mitä ny on liikkuminen vähän hankalaa kun on toi alapää pikkasen hellänä :x
Mulla on hauskaa kun mies on sellanen hössöttäjä :LOL: Äskenkin sano et menee korjaan autoo tohon pihaan, "tuu huuteleen jos on joku hätä" totesin vaan että eiköhän me pärjätä :LOL: Sit se oli yöllä vähän kärsimätön kun ei vauva meinannu nukkua ja aamullakin kun vauva kitisi masuaan, ni oli vähän pihalla :LOL: Ei oo selvästikään tottunu että ei ne pienetkään vauvat koko ajan nuku :LOL:

äiti lpr Mulle joku sano että ruisleipää ei kannata ihan hirveesti syödä, voi tosiaan aiheuttaa ilmavaivoja vauvalle. Ja vissiin kai salmiakki ja laku, jos paljon syö. Mutta mitäs niitä kaikkia muita on mitä kannattaa välttää?

Jaahas, jos sitä koittais tehä välillä kotihommia...
-Heitsu&Prinsessa 4vrk-
 
Täällä on myös ihan samat fiilikset, Rieputa ja elo-onni :headwall:

Vauvaa ei näy, ei kuulu, mutta tuntuu kyllä joka paikassa. Öisin kyljen kääntäminen ja ylösnousu vessaan on sellaisia operaatioita, että ennemmin ottais makuuhaavoja ja kusis alleen. Joku joskus totesi täällä että ihan kuin repeäis sisältä kahtia. En enää muista millaista on olla "normaali". Liekö ollutkaan..

Häijyjä supistuksia tullu nyt eilisestä, mutta eipä niistä synnytystä revitä. Millaisia supistuksia teillä tulee? Mulla on selkeästi niitä kivuttomia, tuntuu vaan kovasti painetta ja vatsa pinkeenä. Sitten on on näitä häijyjä menkkamaisia kramppeja, jotka tuntuu eniten selän puolella. Niitä mä toivon lisää, kun luulen niitten olevan niitä jotka aukaisee kohdunsuuta.

Kokeiltiin sitä yhtä ässää eilen illalla pitkästä aikaa, kun ei tod. ole tehny mieli. Aluksi meinattiin tikahtua nauruun kun oli se sellaista tohinaa edes pikkareita ottaa jalasta. Liian vaivalloista hommaa, mut kyllä se supistuksia sai aikaiseksi.

odottaminen alkaa olla kyllä tosi tuskaa myös psyykeen kanssa, kun ei keksi tekemistäkään. Just puunasin roskisastioita ja roskiskaappia. Oli kyllä sen tarpeessakin. Mitähän sit loppupäivä..

marikoo (kukkuu!) + papuliini 40+1 (open until x-mas)
 
Kyllä se on kummallista kun koko ajan ihmiset antaa kommentteja mun masusta. Kun vielä olin raskaana niin ne nauroivat että hahaa, miten voit olla niin iso, ootko varma että siellä on vaan yksi.

Syntyi ihan norm. kokoinen vauva ja nyt kun on kulunut vain viikko synnytyksestä olen saanut kuulla että kyllä tuo vauva on niin suloinen mutta tuo sun masu on niin iso vielä, sieltä voisi vielä tulla toinenkin. Eikö aikuiset ihmiset osaa yhtään pitää suunsa kiinni jos ei oo muuta sanottavaa.

Ja mulla on vielä mahaa, semmonen löysä kumimainen mutta ei se haittaa kun tyttö on vasta 8 pv :kieh:
 
:wave: osaapas ihmiset olla ilkeitä, vaikkei varmaankaan tarkota sitä...

täällä vielä odotusta, oon jo luopunu toivosta ja olo kyl helpotti sen jälkeen ku odottaa vaan sitä käynnistystä. Yöllä heräsin muutaman kerran siihen ku alamaha kramppasi, mutta en tiedä mahtoiko ne olla sitten supistuksia vai mitä? onko jonkulla kokemusta?
Nyt päivästä tullut supistuksia aina silloin tällöin ja niissäkin alamaha sattuu.. Nekin jo edistystä, kun tähän mennessä supistuksia ei ole ollut juuri ollenkaan..

Siitä jälkivuodosta ku joku sano et kestäny pitkään, mulla kesti mein tytöistä yli 3 kk.. :/ se oli aika hirveetä ja kaikki paikat oli jo ihan rikki siitä siteiden käytöstä...

leppis + masukki 41+0
 
Onnea vauvan saaneille :flower: :flower: :heart:
Toivottavasti loputkin pääsevät pian nyyttiänsä noutamaan =)

Painosta Mulla painoa tuli ensimmäisen ja viimeisen neuvolamittauksen mukaan raskausaikana 5,4 kg ja nyt on lähtenyt jo 14,1 kg, eli olen 8,7 kg alle lähtöpainon...JIPIII...Vieläkin sais lähteä ihan reilusti.

D-vitamiineista Minä kokeilin niitä (Jekovit) alkuun, mutta sanoin heti neuvolatädille, että en anna jos tulee vatsavaivoja. Ja niitähän tuli. Eli meillä ei anneta D-vitamiinia. Katson uudelleen joskus puolen vuoden iässä.
Vauvan suolisto on "valmis" vasta 3kk jälkeen (sanoi lastenlääkäri-ystäväni), joten ehkä sen jälkeen kestää paremmin.
Ihmettelen noita tippoja, kun sanotaan, että äidinmaito sisältää KAIKEN mitä vauva tarvitsee. Itse syön vieläkin raskaus-Multivitaa ja kalaöljyä, joten luulisi sitäkin kautta tulevan d-vitamiinia.

Mikkka + pikku-Raksu neiti 1kk + 1 vko :heart:
 
Vaimon puolesta lyhyesti eli 4410g ja 55 cm poikaa tuli maailmaan keskiviikkona 27.8. klo 12:04. Pitkät supistelut lähes 30 tuntia olivat vieneet mehut kohdusta ja supistelujen hiipumisen vuoksi ponnistusvaihe pitkittyi ==> imukupilla ulos. Taidettiin sektio välttää nipin napin, onneksi sydänäänet hyvät koko ajan.

Nyt äiti ja poika voivat hyvin, jonkun pöpön papu kuitenkin sai ja sitä nyt iv-antibiooteilla hoidellaan maanantaihin asti ainakin. Vointi kuitenkin hyvä ja syö ahkerasti eli hyvältä näyttää tässä vaiheessa. Kotiin joskus ensi viikolla, saa äiti sitten kirjoittaa lisää.

Pakko näin miehenä sanoa ensimmäisen synnytyskokemuksen jälkeen, että ihan uudella lailla kunnoittaen vaimoa tästä lähin katselee, järisyttävä kokemus. Kalpenee armeija sun muut "miehiset koetukset" aivan täysin tämän rinnalla...
 
Heippa!

ONNEA kaikille uusille vauvansa lähipäivinä saaneille! :flower:

Meillä ihanan rauhallista, esikoinen ja vauva nukkuvat molemmat. Itse otin kans pienet vartin tirsat ja nyt saan nauttia omasta hetkestä roikkumalla netissä. ;)

D-vitamiini juttua ollut. Me saatiin kans tänään terkkarilta tipat. Aloitus ois sitten ensi viikolla kun 2 viikkoa tulee täyteen. Aion kokeille, kuten esikoiseltakin, mutta jos samanlaiset vatsavaivat tipoista saa kun neidän neiti aikoinaan niin jätän suosiolla aloituksen myöhemmäksi. Meidän tyttö sai aivan hirveät vatsavaivat tipoista, kokeilin monia eri valmisteita, ja me alotettiinkin tippojen anto sitten virallisesti vasta kun siirryttiin maistelemaan kiinteitä. Silloin suolisto oli jo sen verran kehittyneempi ettei tipat enää aiheuttaneet vaivoja. Ihan terveeltä toi neiti vaikuttaa vaikka 4 ekaa elinkuukauttaan ilman tippoja mentiinkin. Monia on tapoja ja mielipiteitä tähän asiaan, mutta näin meillä. Kokeillaan siis ensi viikolla tippoja ja katsotaan mitä tuleman pitää.

Rintatulehduksesta myös juttua ollut. Mulla oli pari tulehdusta ja tulehduksen alkua esikoisen imetysaikana. Mun mielestä paras konsti kuumottavaan ja aristavaan rintaan on kuumalla vedellä kasteltu pyyhe hautomaan rintaa, samoin kuumassa suihkussa rinnan hierominen. Myös kuumennettu kaurapussi varmaan oikein oiva vaihtoehto. Ja sitten imettämistä, imettämistä ja vielä kerran imettämistä! Jos vauva ei jaksa niin paljon syödä niin sitten lypsämistä paljon kipeästä rinnasta. Tulehtunut rinta pitäisi saada pysymään suht tyhjänä koko ajan.

Upp3:lle :hug: Kurjaa jos sinulla on masentunut mieli. Onneksi puhuit asiasta neuvolassa, puhuminen auttaa ja on hienoa että uskalsit sanoa mieltä vaivaavan asiasi ääneen. Vaikka epävarmuus ja ehkä jopa pelkokin vauvan hoidon suhteen on sinulla nyt kovasti mielessä niin usko pois sinä olet ainoa ja paras hoitaja lapsellesi. Et voi tehdä mitään väärin, sillä sinä olet lapsellesi kaikki kaikessa! Usko itseesi ja muista syödä ja levätä tarpeeksi. Pyydä apua läheisiltäsi aina jos tuntuu että et jaksa. Olet ajatuksissa! :heart:

Jälkivuodosta: mulla alkanut suht nopeasti normalisoitumaan vuoto. Päivittäin tulee, mutta sellaista normaalia kk-vuodon tyyppistä vuotoa vain. Muistelen että esikoisen aikana mulla tulli runsasta vuotoa alkuun paljon pidempään kuin tällä kertaa. Nyt tosiaan paljo "rauhallisempaa" tuo vuoto.

Meillä oli tänään eka neuvola. Terkkari pyysi meidät sinne, koska siellä vielä kesälomat päällä ja vaje on kova terkkareista. No meillepä tuo nyt oli ihan sama tuleeko hän kotiin vai mennäänkö me sinne. Paino oli pojulla noussut hienosti. Syntymäpaino oli siis 4080g ja sairaalasta lähtiessämme paino oli 3800g. Nyt 9 vrk:n ikäisenä paino oli noussut 4 kiloon! Tosi hienosti siis. Nyt ei ainakaan tarvitse huolia riittääkö maito ja kasvaako poikanen sillä. Poju kyllä nukkuukin niin hyviä pätkiä että onhan sekin yksi merkki siitä että maitoa tulee tarpeeksi. Yöllä syödään noin 3-4 tunnin välein, päivällä ehkä vähän tiheämmin.

Muutaman päivän poika rupsutellut melkos paljon. Iltaisin kun hällä aina virkumpi ajan jakso, niin nyt muutamana iltana ollut vähän normaalia tyytymättömämpi. Ei itkeskele oikeastaan mutta selvästi masusta nipistelee ja piereskelee. Olen antanut sekä cuplatonia että rela-tippoja, jospa niistä edes jotain apua pikkuiselle. Toivottavasti ei masuvaivat ainakaan pahene, ne on niin kurjia.

Nyt taidan lähteä laittamaan välipalan tytölle valmiiksi. Päikkäreiden jälkeen lähdetään mummolaan tekemään neidille synttärikakut huomisiin 2-vee juhliin.

Jaksamista masujen kanssa lopuille!

:heart: haaveilija ja poju 9 vrk
 
Pikaisesti vastaan noista D-vitamiini tipoista, että mä oon antanu tytölle noita Jekovit-tippoja jo n. viikon ajan, aloittaen yhdellä tipalla ja nyt ollaan jo 4 tipassa, eikä oo pahemmin massuvaivoja onneksi tullu! :) Esikoinenki kesti kyllä tosi hyvin nuo tipat, että sillä oon uskaltanut neidillekki niitä antaa ja hyvin on menny!

Nii ja onnea tietysti taas kaikille vauvansa saaneille!! :heart: :flower: :hug:
Ihanasti kirjoitti tuo Potsin mies tuosta vaimon kunnioituksesta synnytyksen jälkeen, onnea myös isälle! :)

Annilia & Nuppu 1kk+5pv
 
Sone
Heippa!

Montas kertaa teillä käy neuvolan tätit kotona? Meillä kävi tänään ja tulee ensviikolla uudestaan vielä. Esikoisen kohdalla kävi vaan kerran kotona ja muutenkin paljon vähempi ottivat kantaa mihinkään. Silloin olisin vielä tarvinnut apua ja tukea vaikka missä kun oli aika vaikeaa. Nyt sitten ovat paljon enenpi kiinnostuneita äidin jaksamisesta ja vauvan hyvinvoinnista..

Painoa tyttö oli saanut viikossa jo hyvin kerrytettyä! Syntymäpaino 3080g ja nyt 8 päivän ikäsenä jo 3400g! Hyvin saa maitoa siis! :) Ei ole enää niin ruipelon reppanan näkönenkään.


Papille soitin tänään, ja ristiäiset on meillä 28.9 sunnuntaina :) Nimi ja kummit on viel vähän hakusessa... Etunimi on päätetty, muuten viel auki.

Sone ja Iita 8 vrk
 
Onnittelut jälleen kerran vauvansa saaneille :flower: :flower:

Ja edelleen ite yhtenä kappaleena :(

Pitää mennä jatkaa siivoamista, ku päikyiltäki herätti tuo esikoinen :kieh:

"oottavan aika on todellakin pitkä" mielellä tuiccu 39+6
 

Yhteistyössä