<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Perjantaita!!

Neitiperho meillä on luultavasti se sama hoitopöytä minkä aioit ostaa ikeasta?? Ruskea mustilla rautarivoilla. On tosi hyvä ollut ja kätevä!!

Salamanteri85 Mä jouduin viime raskaudessa mitata noita sokerijuttuja kans (tai mies mua pisteli kun en ite ilkeä) Mulla vaan oli tosi hankalaa tuo kun en koskaan syö niin tiheästi kuin siinä pitäis tai niin monta kertaa kun pitää pistää päivässä. Jouduin aina tehä sen niin että mulla on vapaapäivä ja ei mitää ohjelmaa sille päivää ja ruoat miettiä etukäteen niin että tiedän mitä valmistan. En sitten tiiä pitikö lukemat sataprosenttisesti varmuutta kun en muulloin syö noin tiiviisti. Illalla oli niin oksettava ja ähky olo syömisien jälkeen. Nyt pitäis taas varata aika sokerirasitukseen mutta taidan odottaa vielä kuukauden että pääsen kesälomalle ja sitten on aikaa mennä sinne ja vaikka seuraillakkin arvoja jos pitää kun ei ole tätä epäsäännöllistä työtä.

Vanhempi tyttö vinkuu tuossa pääsyä koneelle pelaamaan my little ponya joten täytyy kohta antaa sen hetken pelata ettei mee raivoamiseksi. Itellä olis vielä menoa kun jaksais lähteä, tekis mieli vaan mennä peiton alle päikkäreille. Vauvalla varmaan kasvuvaihe taas menossa kun mua alkanut nukuttaa ja nälättää taas vaihteeksi enemmän.

Olin muuten eilen yhessä tilaisuudessa jossa oli kätilö täältä sairaalasta vieraana ja sai kysellä kaikenlaista. Oli mukava ilta!

Mutta nyt alkaa tappelu joten annan toiselle koneen ja toiselle muuta kivaa niin saan hetken edes istua tälle päivää rauhassa.

Mammaliini ja api 22+3
 
Nyt on meilläkin kauan odotettu rakenneultra takana ja kaikki oli onneksi loistavasti! Vauveli vastasi päivälleen viikkoja, painoarvio 390 g. Oli kyllä todella huojentavaa nähä pikkuinen siellä hyvinvoivana. Tällä hetkellä verenvuoto johtuu liian alhaalla olevasta istukasta. Eli on noin sentin verran kohdunsuun päällä. Mutta onneksi on toiveita, että se siitä nousee ajan kanssa, toivotaan kovasti. Ei määrännyt vielä onneksi sairaslomaa, mutta heti jos enempi alkaa taas vuotamaan, niin sitten täytyy jäädä huilailemaan. Varovaisesti pitää tietysti ottaa, ei saa nostella, eikä pitkille automatkoille lähtee ym... Tarkkaillaan tilannetta ja seuraava käynti on viikolla 26. Ihanaa, kun pääsee taas sitten pikkuista kattomaan!! =)

Oli muuten hauska tilanne äitipolilla, kun kätilö tarkisti tietoja, niin siellä oli mun ex-mies (mun kahden vanhemman lapsen isä) merkitty isäksi. Nauroin, että sillä ei kyllä ole enää tämän raskauden kanssa mitään tekemistä... :LOL: Kätilökin nauro, että korjataanhan oikea isä tietoihin, ettei väärälle isälle soitella synnytyksen yhteydessä..

Mullakin on tuntunu todella ikäviä "potkuja" suoraan alaspäin! Vauveli oli kyllä pää alaspäin, mutta jos se sitten ottaa ylhäältä vauhtia ja päällään puskee... Hyvähän se on harjotella jo tietä ulos.... ;)

Nyt pitää lötkähtää vähäks aikaa sohvalle ja nauttia hiljasuudesta, kun vielä voi... Mun omat lapset meni isänsä luokse, mutta vaihdossa tulee miehen pojat meille viikonlopuksi.

Oikein hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Vimppa73 ja vauveli 20+6
 
neitiperho
HooÄs meillä isäntä kutsunu tolla Iines nimellä alusta lähtien ja nyt se tainnu mullekin tarttua. Isäntä kun sitä mieltä ettei saa aikaiseksi kuin tyttöjä...ja kolme niitä varmaan siitä syystä ennestään onkin :D

Kauhee kun taas sain itteni ähkyksi. Tulin ensin spinningistä ja sitten tietysti heti syömään kun aivan hirveä nälkä. Nyt sitten tuntuukin että kroppa painaa tonnin. Mentävä vissiin hetkeks lepäämään.
 
Imetyksestä vielä: olen imetyksen kannalla, jos onnistuu. Olen itse tullut siihen tulokseen kahden lapsen jälkeen ja muiden äitien kans jutelles, että hyvin usein siinä tulee ongelmia ja ei se ole aina ihanaa läheskään. Mutta jos ei onnistu kertakaikkiaan, parempi sitten ottaa pullo käyttöön. Luin just lehdestä, että uusimpia tutkimuksia on, eyttä lasta ei imetettäis liian pitkään, ei yli 6kk, allergiat saattavat jopa lisääntyä. Tietää sitten näistä.

Sokereista: En tie mistä aina matalat sokerit johtuu, kun syntymän jälk tulee, mutta mulle ainakin sanottiin, että pienikokoisilla vauvoilla saattaa helpommin heitellä Se ei kyl ollut kivaa, kun jouduttiin vauvaa herättelemään vähän väliä syömään siksi. Jotkut hoitajat ei kovin suurena asiana tuota pitäneet, mutta jotkut taas oli kauhean hysteerisia, jos pikkasenkin alle ohjearvon laskivat.
 
huomenta!!

eihän meillä vkloppuna nukuta.. isäntä kotiutu baarista n. 1.30 sellanen korina ja ulina alko ku sänkyy rojahti..et meni vähän aikaa ku mietin et meniskö sohvalle.. menin sitten sohvalle, mut sit se alko käymää keittiössä juomista hakee ja vessassa ja sit kuulin sen kuorsauksen seinienkin läpi :kieh: ja poitsu heräs tottakai 6.30 niiku mie herään arkena, hän ite kyllä nukkuu yli klo 7.00..siis arkena!!

no onnex vaavinen oli miun seurana yöllä :heart: , sellasta jumppaa piti..

kävin syömässäki yöllä ku iski nälkä..leipää ja maitoa.. ja nyt taas on nälkä..

ihanaa kyllä ku on vapaata!!!

hauskaa viikonloppua kaikille äipille ja masuvaavoille!!!

äiti lpr 23+4
 
Heipat taas kaikille :)

Tyhmää :( , meillä menee ton muuton takia nyt tää netti pimeex maanantaina ja saan sen käyttöön vasta kesäkuun alussa.. täytyy käydä siskolla lukemassa mitä kaikkee tänne on kirjoteltu. Nyt on niin tottunu päivittäin käymään kun päivät melkein yksin kotona.

Esikoinen lähti eilen vaunulle mun vanhempien ja siskon kanssa. Oli kauhee ikävä jo illalla :'( , mutta on kyllä toisaalta hienoo viettää miehen kanssa välillä ihan kahden kesken viikonloppua :) . Käytiin eilen kiertään vauvatarvikeliikkeitä ja löydettiin ainakin todella ihana vauvakeinu, sellanen käydään hakemassa sitten muuton jälkeen. Ja oli siellä kyllä pari todella ihanaa hoitopöytää josta saa sitten lipaston myöhemmin. Kohta lähetään ideaparkiin ostaan mulle suoria housuja, kun on tässä näitä kekkereitä tulossa. Ajattelin samalla Masalle ostaa taas jotain pientä.

Nyt suihkuun.. yritän vielä ennen maanantaita tulla kirjotteleen jotain :)

Vointeja kaikille :wave:

salah ja Masa 20+5
 
Huomenta äipät ja masut :D Täällä ihana auringonpaiste, harmittaa vähän kun ei lähdetty mökille. Imetyskeskustelua olen seurannut mielenkiinnolla, näyttää herättävän paljon mielipiteitä, hyvä niin.Omia kokemuksia saan vasta elokuussa..

Mulla on lähtenyt ihan lapasesta vauvanvaatteiden ostelu. Päivitäin selaan huuto.nettiä ja teen huutoja. Ei siellä usein ole edes halpaa :headwall: Kirppareita oon kanssa kolunnut ja
uusiakin vaatteita ostellut. Sitä vaan ant itselleen sillon luvan, että jos rakenneultrassa kaikki hyvin, niin sitten saan jonkun pienen jutun ostaa. No onhan ne kaikki vaatteet ollut ainakin pieniä :LOL:

Siitä tulikin mieleeni, että kertokaa te kokeneemmat minkä kokosia vaatteita kannattaa ostella? Kuinka paljon siis niitä vastasyntyneen kokoja kannattaa hamstrata vai pitäiskö ostaa enemmän niitä 62 cm ylöspäin olevia ihanuuksia?

Leppoisaa lauantaita kaikille viikonlopun viettäjille ja voimia työssä puurtaville =)

Oviili tasan 22 rakenneultran mukaan :heart:
 
Nyt ollaan kaikki elomassut puolessavälissä tai ylitse!!! :heart:

oviili, noita ihan pieniä 50cm tai 56cm ei kannata ihan kauheesti kerätä, koska ne ei mahdu pikkuselle kun kuukauden verran. Tai noi 50cm ei välttämättä sitäkään aikaa mene päälle. =)

Lähdettiin eilen illalla isännän kanssa ihan extemporee kaheksan jälkee viel kaupunkii syömää uutee raflaa. Oli kyllä ihan älyttömän hyvät sapuskat ja maha oli niin turvoksissa, ku kotii päästii et sänkyy ku pääs ni taju läks kummaltaki ihan samantien.

Ja kerranki saatii nukkua molemmat näin pitkää. Mieski sano just et on ihan pyörryksissä näin pitkää nukkumisesta, ku yleensä herää arkisin viideltä ja viikonloppusinki poju herättelee viimeistää kaheksalta. :D

Hyvät viikonlopun jatkot ja onnea kaikille tuosta puolen välin ylittämisestä! :wave:


 
Lauantaita kaikille!

Pienistä vaatteista ollut puhetta. Mun mielestä kannattaa kuitenkin jonkun verran noita 50cm vaatteita ostaa. Ainakin meidän esikoisella 50cm vaatteet oli jopa vähän isoja alussa. Ja sitä pyykkiä tulee aika lailla ku puklua ja kakkaa sun muuta lentää montaa kertaa päivässä =) Ja meidän poika oli ihan normaalikokonen, reilu 3,2 kg syntyessään.

Imetyksestä: Toivon että onnistuu alussa paremmin ku esikoisen kanssa. Imetys oli vaikeeta meille molemmille, maitoa kyllä tuli mut vauva ei saanut otetta rinnasta. Oli aika tuskasta, mut onneks jaksoin taistella asian kanssa, koska mielestäni imetys on kaikkein helpointa ku eväät on aina mukana. Ja mulla ainakin alussa sattu imettäminen ihan hirveesti, mut olin pulloa vastaan ja taistelin. Imetinkin sit reilut 9 kuukautta ja toivottavasti seuraavaa myös. Imetyksestä saa vähän väärän kuvan, ei se kaikilta valitettavasti onnistu eikä tarttekkaan. Kyllä pullomaidollakin kasvaa ihan samalla tavalla.

Munkin tekis mieli ostella vaatteita vauvalle, mut meil on niin paljon esikoisen vanhoja, joten vähän rajotettava ostohaluja. Oottelen täs et poika heräis ni lähetään puistoon, miehel on tänään vapaa-ilta, mul oli eilen, kävin hieronnassa ja olin yön pois kotoa, oli ihanan rentouttavaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

tintsa ja poju 20+3
 
Turrrr, kun paleltaa! Kaks pitkähihaista ja villasukat päällä ja silti kylmä! Esikoista odottaessa mulla oli kuuma koko ajan, t-paidassa vaan kuljin ja tuskailin. Nyt on ihan päinvastaista, ja saunaa on kyllä kova ikävä!

Me ei ostettu esikoiselle noita pieniä vaatteita juuri ollenkaan, kun kaikki varotteli, miten nopeaan ne jää pieniks. No, oltais kumminki tarvittu niitä enemmän! Body ja housut meni alkuun joka vaipanvaihdossa pesuun, ennenkun oppi laittaa vaipat oikein ( :ashamed: ), pukluja ym. Oli syntyessään 50,5cm ja 3940g, eli ei mikään pikkuinen. 50cm vaatteet meni ekan kuukauden, 56cm seuraavan, 62cm seuraavan jne. Oisko ollu 74cm eka koko, mikä meni vähän pidempään? Sit taas joku 92 oli sopiva yli vuoden, nyt on taas joku kasvupyrähdys menossa, kasvanut lyhyen ajan sisään kolme kokoa! Mutta siis mä suosittelen kyllä ostaa myös niitä 50-56cm vaatteita, on se kumminki kiva, että on alkuunki sopivia vaatteita... Kirppiksiltä löytää ihan uuden veroisia, ne on käytössä vain niin lyhyen ajan.

Hemuli, tasan 21 viikkoa


 
onnea salah hyvistä tuloksista!

ponille oonnea uuteen kotiin!

kaikkille onnea hyvistä ultra kuulumisista ym.

meillä on tää kaikista pienin ollu kipeenä :'( oltiin eilen koko päivä sairaalassa tipassa, kun vähän pääsi kuivahtamaan. näytti jo et piristyy, mut takapakkia äsken tultiin :'( onneksi nyt suostui osmosalia juomaan ripuloinnin jälkeen! toivottavasti ei enää tarvis sairaalaan lähtee. ja ens viikolla olis 1-vuotis kekkeritkin!! tytöt ei ole ruukannu sairastella, isompi ollu ties millon kipeä ja tää pieni nyt, niin mä oon heti ihan paniikissa :ashamed: ei sais pienet sairastaa!

pari päivää vielä rakenneutraan, kyllä jännittää!

triine 20+6
 
Huomenta!

Täällä oli maa valkoinen kun heräsin! Ei yhtään kivaa, eilen yhen aikaan töistä lähtiessä paistoi pitkästä aikaa aurinko ja ilma oli keväinen ja taas tuli talvi! :kieh:

Missä kohtaa teille tuntuu jo potkut? Mulla alkaa olemaan jo pitkästi navan yläpuolella. Ja torstaina kun olin kylässä ja istuin niin että käsivarsi oli tuos mahan ja tissien välissä niin koko ajan tuntui kova myskääminen käteen. Välillä tulee potkuja ja välillä jo sellaista kaivelemista sormilla tai muulla. Ihanaa!

Esikoinen heräs just ja heti alkaa kitinä... jeejee... saas nähä millanen päivä tulossa. Ensimmäisenä pyysi suklaata!

Vois keksiä jotain kivaa tällepäivää kun ulkona niin masentava ilma. Mutta mitähän se olis?? Hmm...

Mammaliini83 ja api 22+5
 
Huomenta!

Täälläpäin tulee vetta ku esterin sieltä ja tosi synkkä syksynen ilma. Eilen paisto aurinko koko iltapäivän ja illan sekä oli tosi lämmin. Ei kivaa, ku nää ilmat vaihtelee näin. :/

Mulla liikkeet tuntuu millon missäkin, alavatsalla, kyljissä, ylävatsalla...Ja myös tota tollasta kutittelua on ollu täälläkin liikkeellä. Mitä lie sielä masussa touhuaa.
Miettikää miten kivaa olis, ku toi vatsanahka olis läpinäkyvä ja näkis koko ajan mitä pikkunen tekee. :D On mullaki ajatukset... B)

Nyt suihkuu ja aamikselle.


 
Hellurei!!

Meillä ei ihan niitä 50cm vaatteita ollu.. isommatkin potkarit menee hyvin ku laittaa sukat päälle, ni ne pysyy hyvin, ja siis mein poitsu oli 4kg ja 51cm syntyessään, että ei sieltä pienimmästä päästä!

Potkut tuntuu joo miullakin jo aika ylhäällä välillä, oli se kohtu jo vähän yli navan viime neuvolassa, ja muutakin räpellystä tuntuu välillä millon missäkin. välillä sellanen paineen tuntu mahassa, liekö vaavinen sillon pyörii/vaihtaa asentoa siellä! eilen oli taas aktiivinen päivä vaavilla, tänään ollukin taas sitten hiljempaa :heart:

Ilma oli täälläkin eilen niin ihana, mutta tänään se onkin joo aika jäinen ja kylmä ja hieman sateinen.. tuleekohan se kesä..??

nyt syömään!!

äiti lpr 23+5
 
neitiperho
Heissan

Tuli juuri käytyä puutarhamessuilla ja tietysti piti kuolata kaikkea mahdollista. Olisi niiiiiin ihana kun joku vaan tulisi ja laittaisi meidän pihan kuntoon. Ihan hirvee homma siinäkin ja vielä niin KALLISTA. Ja hyi että ulkona tosiaan on kylmä. Ois nyt vaan saanu jatkua samat kelit kuin eilen :/

Jaaha. Sitten vissiin siivoilemaan ja valmistautumaan siskon miehen synttäreille.

Itellä potkut tuntuu myös vähän milloin missäkin. Navan seudulla viime aikoina olleet ehkä enemmän. En ihan varma ole mutta ihan kuin eilen nukkumaan mennessä olisi jopa hentoisesti käteen potku tuntunut...tai saattoi olla ihan toiveajattelua. Hirveen monet puhuneet kuinka tuntevat kädellään jo liikkeet. Itsellä ei tosiaan ole mitään sellaista haavetta voinut edes elätellä aikoihin.

Mutta nyt taas ahertamaan.
Heippa masut ja mammat :wave:


 
neitiperho
Voi, oletpa ihanan hoikka vielä Kiia08 Sulle varmaan tuleekin sellainen todella nätti pieni maha kunhan aikaa menee. Mä kun näytän ihan hirveeltä valaalta ja kaikki jo luulee että kesän alussa synnytän :ashamed:
 
Erehdyin sitten imuroimaan tänään ja niin tukala olo tuli masuun tuossa kun päiväunia yritin ottaa :/ Ei ole moneen viikkoon ollut kuin muutama hassu kivuton suppari päivässä, nyt sitten vissiin ylitin rajan kun noin "paljon" rehkisin. Eikä nämäkään oikein suppareilta tuntuneet, muutaman kerran maha meni kovaksi. Mutta sellainen inhottava olo mahassa, sekin tuntui ilkeältä kun Tiitti liikkui.
Päätin sitten nousta ylös tunnin tuskastelun jälkeen ja heti helpotti...

Kiia08 on tosiaan ihanan hoikka vielä! Minäkin tunnen itseni lähinnä valaaksi... Eilen oli kyllä taiteilemista kun kaupungille pistin pitkävartiset saappaat jalkaan ja housun lahkeet piti saada sinne sisälle. Ei kyllä tiennyt miten päin olisi äheltänyt, mutta onnistui se lopulta... :)

Heh, ja tänään kaivelin isompia rintaliivejä kaapista. Käteeni osuivat sieltä kaapin uumenista liivit joita en muista edes ostaneeni, ja järkytyin niiden kokoa ja mietin että herranjestas, milloin minulla näin iso povi on ollut?! :LOL: En kyllä muista milloin ne olen ostanut, varmaan viime raskauden loppupuolella tai sitten imetyksen juuri loputtua kun ei imetysliivejä enää käyttänyt mutta muut olivat vielä liian pieniä.
Vielä suuremmaksi hämmästyksekseni nuo liivit sopivat oikein hyvin kun niitä tänään sovitin :ashamed: Kauheata :eek:

neitiperho kirjotteli pihan kuntoon laittamisesta. Minäkin niin toivoisin että joku ystävällinen puutarhuri tulisi ja pistäisi pihan kuntoon, ilmaiseksi :D Tietäisin kyllä mitä kaikkea tuohon pihaan haluaisin, mutta totta tosiaan se maksaa paljon :/ Taidan tänäkin vuonna vaan heittää sata pussillista kukkien siemeniä kukkapenkkeihin ja toivoa että ensi keväänä olisi lottovoittaja ja saisi kaikkea kivaa :) On tuolla joitain monivuotisia kukkiakin mutta ne ovat edellisen asukkaan istuttamia eivätkä oikein minun mieleeni. Ja niitäkin hassusti vaan siellä täällä.

Odottelen että mies ja poika heräävät päikkäreiltä niin lähdetään anoppilaan herkuttelemaan :)

Lilli ja Tiitti 23+4
 

Yhteistyössä