<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Tänään sitten viimein sorruin.... Ostin ihanat pienet vaaleanpunaiset puolipotkarit joissa on sydämen kuvia :D Ajattelin että hitot, nyt kyllä ostan. Olivat niin ylisöpöt! Eipä ne maksaneet kuin muutaman euron, jos ensi viikon 4D-ultrassa tyttö vaihtuisikin pojaksi :) Tosiaan, reilu viikko ultraan, jännää!

Soitin tänään (taas) neuvolaan siitä eilisestä supistelusta ja hankalasta olosta imuroinnin jälkeen. Sain parin viikon päähän ylimääräisen lääkärineuvola-ajan, muuten se olisi ollut vasta neljän viikon kuluttua. Tarkastetaan sitten kohdunkaulan tilanne, toivon todella että muutoksia ei olisi tullut. Ei tuon eilisen jälkeen ole onneksi supistellutkaan, eikä ennen eilistä viikkokausiin kuin muutama suppari päivässä.

Meidänkään pojalle nuo 50-senttiset vaatteet eivät oikein mahtuneet. Hän oli siis 53 cm ja 3950 g syntyessään. En niitä taida nytkään ostella pahemmin, kipaisen sitten synnytyksen jälkeen kauppaan jos 56 cm vaatteet ovat ihan liian isoja :)

Sf-mitasta, eipä se varmaan aina tarkoita että jos mitta menee yläkäyrillä niin on vauvakin iso. Minulla se kyllä meni niin viimeeksi :D Tämä massu on pikkasen pienempi mitä viimeeksi, toivottavasti vauvakin olisi pienempi :) Ei ainakaan suurempi, kiitos....

Tänään on pakko päästä jäätelölle :p Täällä paistaa aurinko eikä lumesta ole tietoakaan ;)

Lilli ja Tiitti 23+5
 
Hihhih, saahaankohan myökin talvivauvat :kieh: . ilmoista päätellen näyttää siltä!!!

Kirjotinpa kirjeen miehelleni. jospa jaksais lukee sen loppuun asti..A4 pienellä fontilla täyteen tuli tekstiä, mutta helpotti kyllä kummasti. joskus moooonta vuotta sitten kirjotin kanssa sille, ku se ei ikinä halunnu kuunnella miun "höpinöitä", sillon se ei oikeen osannu arvostaa sitä että avauduin.. mutta jospa se nyt osais.. tuntuu vaan hassulta että yli 8vuotta ollaan yhessä oltu, ja nyt tuntuu että missä se meidän yhteinen aika on?? siis en oo ennen kaivannu yhteistä aikaa, aina ollaan oltu kavereitten kanssa joka paikassa ja isolla porukalla, tai sitten pojan syntymän jäkeen poika ollu aina mukana, jos ei ni sitte on kavereita nurkissa pyörimässä.. mut nyt on miulle iskeny joku läheisyyden kaipuu siitä omasta miehestä ja sen kanssa olemisesta.. toivottavasti seki tajuais tän miun tilityksen.. eikä kattois kieroon..

no tulipahan taas tilitettyä teille.. =)

 
Tervetuloa uudet mukaan ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista yms. :flower:

Onko kenellekään tullut jo turvotusta? Mä huomasin viikonloppuna, että mun jalat (jalkapohja ja varpaat) oli kuin nakit, ihan turvoksissa. Sit myöhemmin hieman sormiakin turvotti. Kauheeta.

neitiperho: Sullahan on kans jo hyvänkokoinen masu :flower: Mä tunnen itteni koko ajan oikein mammutiksi ja kankeaksi kuin mikäkin :LOL:

Millä vois ehkäistä rinnanpäiden hajoamista imetysaikana? Kaikkia kolmea imettäessä rinnanpäät hajosi ja viimeisimmän aikana jo sairaalassa hajos :'( Ei oo auttanu rasvaukset eikä karhealla pyyhkeellä hinkkaamiset muutama viikko ennen synnytystä. Mä pelkään jo etukäteen taas imetystä, kun se sattuu aivan saatan.... ja rinnat hajoo verille. Apuja??

Meillä on kaikilla lapsilla mennyt 50 cm vaatteita ihan urakalla. Paljon tuli pukluja ja pissat että kakkat oli usein tullu vaatteista läpi. Että hyvä on pienimpiäkin vaatteita olla olemassa!

Mulla vauvan potkut tuntuu oikeestaan joka paikassa ja myös tuolla oikein alhaalla välillä. Se on aika epämiellyttävä tunne ja tuntuu, että nyt se tulee sieltä justiinsa pihalle :LOL: Potkut tuntuu jo erittäin hyvin käteen (tuntunu jo monta viikkoa) ja paljon vaavi taitaa masussa pyöriskelläkin, sen verran masu menee suuntaan jos toiseenkin :D

Meikäläiselle pukkaa TAAS flunssaa. Nenä on tukossa ja nenätipot on taas parina päivänä ollu kaverina. Ei oo sitten yhtään kivaa. Helmikuusta asti oon jo ollu flunssassa ja välillä näytti, että se menis jo ohitse, mutta toisin kävi. Nyt se puski päälle kunnolla. Huoh.

Kävin pieni "onnettomuus" aamulla. Pyyhin vessassa yhtä hyllyä ja piti nousta vessanpöntön kannen päälle, että yletyin sinne. No eikö helkutti se kansi räsähtänyt halki, kun tälläinen valas siinä hetken seisoi :LOL: Ei paljon aluksi naurattanu, heh. Kaikkea sitä sattuukin.

Juu, olis mukavaa jos joku tulis meillekin laittamaan pihan kuntoon. Mansikkamaa pitäis harventaa ja nyppiä ylimääräiset rikkaruohot yms. pois. Tuskinpa saan sitä tänäkään vuonna tehtyä. Mä sitten inhoan kaikkea puutarhaan liittyvää!!!

Huomenna olis neuvola ja tarkotus olis nyt saada ne kelan paperit samalla ja se odottava-äiti kaavake sairaalaan. Ajattelin äitiyspakkauksen ottaa rahana ja ostaa sillä sähkökäyttöisen rintapumpun. Varastosta kuitenkin löytyy jo 3 kertaa äitiyspakkaus, niin mitä ihmettä sillä neljännellä enää tekee..... Pelottaa vaan mennä vaa´alle, kun viimeksi oli kuukaudes tullu 4 kiloa lisää, eli yhteensä 8,8 kiloa. Kauheeta :ashamed:

Tatjana80 ja rv 23+3 (kai?) Oon ihan sekasin jo ;)
 
Heipsun kaikki!

Vihdoin taas ehdin tulla tänne koneelle pyörimään =)
Sain tänään hyviä uutisia, liittyen siihen mun parin vk takaiseen alavatsakipuun. Papa-kokeessa ei näkyny mitää epänormaalia, eli ei tulehdusta! Huh! Mulla kun siis oli kohdunkaulalle tullu jotain muutoksia, limakalvot muuttuneet rösöisiksi ja verestäviksi. Mut onneks kaikki ok. Oonkin päätellyt, että kivut johtuneet ummetuksesta. Ei nimittäin meinaa maha toimia millään, vain sillon toimii, kun otan Levolacia.. :/ Mut se onneks auttaa. Ei oo nimittäin mitään mukavia ne ummetuskivut.. painaa ihan jonkun verran tuolla alamahassa muutenkin, sitten vielä kun vatsa ei toimi.. huhheijaa.. ei pysty edes istumaan jos ne kivut yllättää! :eek:

Tänään kävin ostaa tukivyön, jos se auttais tuota alavatsan painetta ja kipua hellittämään.. jos töissä ainakin osais sitä pitää, kun melko fyysistä työtä joutuu tässä vielä reilun kuukauden vääntämään..

Tänään alkaa sit synnytysvalmennuskin, hiphei.. =) pääsee hengittelee ja rentoutumaan sinne isukin kanssa :LOL:

Meillä pikkanen voipi masussa hyvin, potkii potkii. :heart: Joinakin päivinä on mahdoton meno mahassa, mut jotkut päivät tosi hiljasta.. pitää ihan herätellä kaveria, et saa vähän liikkeitä tuntumaan.. (ettei äiti ehdi jo huolestua.. ) :D

Maha alkaa olla kyllä kun mikäkin potkupallo B) entäs sit kesällä.. :whistle: Painoa ei kyllä mulle ole paljoa siunaantunut, vain pari-kolme kiloa.. mut neuvolantäti sano et normaalisti kasvaa pikkanen mahassa, joten ei haittaa vaik paino ei paljoa nouse.. =)

oda-sofia & pikkunen 23+6
 
äiti lpr, minullekin tuli viikonloppuna pieni turhautuminen mieheen. Tajusin :D että hellyyskin oli meidän väliltä kaikonnut, enkä muistanut milloin viimeeksi olisin hänen lähellään saanut olla kunnolla. Yritin sitten vihjata asiasta, ei mitään muutosta. Eilen aamulla minua sitten oikeasti alkoi tympäsemään ja halipula oli ihan hirveä. Mies vaan möllötti sängyssä eikä aikomustakaan edes halata. Sitten väkisin tungin tämän valaan ruhoni saman peiton alle ja rutistin miestä kunnolla :LOL: Tadaa, ihan kuin jää olisi sulanut meidän välillä :) Hyvin harvoin minun ylpeyteni antaa periksi että tuollaista teen, mutta nyt oli pakko :LOL:
Hassua, mutta koko eilinen päivä meillä oli aivan eri tunnelma täällä kotona, sain paljon pusuja ja hellyyttä :) Seksiä en minäkään nyt kaipaa, ihan jo noiden suppareidenkin takia. Eikä mieskään tunnu kaipaavan... Mutta hellyys on aika tärkeä juttu...
Toivottavasti miehesi lukee kirjeen loppuun asti ja miettii asioita!
 
hyvää kevättä kaikille! löysimpäs tieni tänne. =) rv 20+4 ja LA 28.8 tämä on toinen raskauteni... esikoinen täyttää toukokuussa kolme. potkujakin on jo tuntunut alavatsan kohdalla. väsymystäkin on olut paljon |O mutta onneksi kesä tulee kovaa vauhtia ja ulkona viihtyy kun on lämmin. esikoinen odottelee vauvaa kovasti. selkärärkyä on ja lantiolihasten löystymistä joka telee liikkumisen vaivalloiseksi ja kivuliaaksi. maha pyöristyi nopeasti mutta neuvolassa sanoivat sen olevan normaalia kun on toinen tulossa.
 
Tervetuloa piika ja onnea on joukkoomme! :wave:

Mikä on tämä väsytys... Nukun vapaapäivisin kellon ympäri ja oikein pelottaa lähteä taas huomenna töihin, nuukahdanko kesken päivän! Mulla ei ole aiemmin väsyttäny, mutta kai tämä kuuluu "taudin kuvaan" :D Veriarvojen pitäis olla kunnossa...

Onko kellään muulla muuten kasvanu vatsalle "vauvakarvaa"? Mulle on tullut oikein hentosta untuvaa koko alavatsalle. Johtuukohan tuokin lie tästä raskaana olosta... :/

Ennulle sf-mitasta: mulla oli rv 22+1 sf 21, joten ei hätää. Meillä kuitenkin ihan viikkoja vastaavan kokoinen vauveli silloin.


Kiia ja Kaveri 23+6
 
Miulta löytyy kanssa tota untuvaa mahalta ja alamahalla mustia karvoja :kieh:

Käytii pojan kaa shoppailee vauvalle vaatteita.. saatii jopa yx body mukaan ja sitten pojalle tarttu 2 collarit ja yhet kesäkengät ja sitte pyyhe pidikkeet ja sellasta!! Vauvalle muka shoppailee.. no jäähän nuo pojan vaatteetkin sille, ainakin osaksi..

Kauheesti on alkanu lähipäivinä kummittelee se 4 D ultra.. sehän on vissii paikkakunta kohtaska, millä viikoilla ne suosittelee sen tehtäväx..?? miusta vaan tuntuu et pitäs saada tietää kuitenkin se sukupuoli.. ja varmistaa et kaikki on hyvin.. mut mitä jos se onkin jalat ristissä, tai sieltä löytyy jotain.. argh.. vaikeeta.. hyvähän se ois tietää noista "ongelmista" jo nyt jos jotain on.. mutta ollaan kuitenkin kolmessa ultrassa käyty ja jokaisessa on ollu kaikki niiku pitääki.. oonko nyt hassu ku haluun sinne??

Millä perusteilla muut ootte päättäny mennä sinne?? auttakee!!!

Äiti lpr 23+6
 
moro, piika ja onnea on, onnea ja tervetuloo! :wave:

*raahautuu viime voimillaan sanomaan:* minäkö se toivoin viel eilen, että sijainen tulis pian, jotta pääsis siirtämään tietonsa?? helkkari, että on rankkaa opettaa toista! ja nyt käytiin läpi vasta joku 1/40 kaikesta tarvittavasta tiedosta :eek: ihan romuna, kroppakin on ihan ylirasittunut :(

soma saako udella, että mistä syystä olet sairaslomalla? itse kun pohdin, että voisko pelkän heikon rauta-arvon aiheuttavan väsymyksen takia saada tarvittaessa saikkea...

terveisii, irtis ja en-minä-niitä-päiviä-tässä-koomassa-jaksa-muistaa-mutta-vilkas-kaveri-totisesti-on
 
Moikka!

Mun aikani on menny taas ihan väsymyksen parissa. Mä nukkuisin koko ajan |O
Viimeks neuvolassa oli kyllä hemoglobiini ihan ok, että tiä sit mitä tämä on.

Potkuista teillä ollu puhe, mulla ne pääsääntösesti tuntuu tua alhaalla oikeella, mutta väliin kun pikkunen oikein innostuu, potkutkin tuntuu millon missäkin :)

Mulla jatkettiin tänään saikkua kuukaudella, sit alkaakin kesäloma. Vähän on ottanu koville tää etten oo pystyny oleen töissä, mutta minkäs teet. Lääkäri tosin sano, että saan saikkua niinkin pitkäks aikaa, ettei tartte kesälomaa käyttää, mutta ottaa jo niin koville pyytää saikkua... No onneks nyt on säännölliset käynnit psykiatrilla ja sain tänään lähetteen fysioterapeutille. Eiköhän tämä tästä.

Kiia08: Täältä löytyy yks "karvamaha", koko maha on täynnä sellasta untuvaista vaaleeta karvaa ja on nyt raskauden myötä ilmestyny. Aika jännä ilmiö!

Mutta nyt sohvalle kattoon hömppää :wave:

E+M 23 tasan
 
Täälläkin yksi karvamaha.... Untuvaa on oikein olan takaa ilmestynyt vatsakummulle, onneksi on ihan vaaleaa ja hentoista :) Pojan odotuksesta muistan saman jutun!

äiti lpr kyseli perusteluista miksi ollaan 4D-ultraan päätetty mennä. Meillä ei mitään ihmeempää syytä ole antaa, tiedettiin jo ennen kuin raskaaksi tulin että sinne halutaan mennä. Pojan odotusaikana kun ei oltu.
Me ei niinkään mennä sinne tarkastelemaan mitä vikaa vauvassa voisi olla, jos sen niin voi sanoa. Mennään enemmänkin sillä asenteella että päästään katsomaan vauvaa, vielä tuolla hienommalla tekniikalla jolla kaiken näkee tarkemmin. Ja jos se sukupuolikin saisi varmistuksen :)
Jos jotain huolestuttavaa näkyy, se otetaan vastaan mutta sitä ei sinne mennä "hakemaan". Kahdessa edellisessä ultrassa on ollut kaikki hyvin ja siihen aika lailla luotetaan niin kuin luotettiin pojankin kohdalla. Nyt halutaan vaan vielä kerran käydä näkemässä vaavi :) Ja ihana on myös saada muistoksi se dvd :)

Äh, ärsyttää kun erehdyin kertomaan äidilleni eilisistä supistuksista. Pitihän se arvata että heti sieltä tulee kommentti että voi voi, toivottavasti pieni vielä hetken jaksaisi masussa olla. Aargh! Kohta sitten koko suku soittelee että mites se nyt tuolla tavalla, onko kaikki nyt ihan hyvin, mitäs jos ne nyt jo syntyy ja plaaplaaplaa. Siinä on sitten turha selittää että sama oli pojan odotuksessa mutta ihan yliaikaiseksi lopulta meni ja tuskin se vauva nyt ihan heti syntyy kun ihan kivuttomista supistuksistakin oli kyse. Joita ei ole eilisen jälkeen edes tullut... Voi syvä huokaus...

Onko kellään muuten tietoa voiko tuossa 4D-ultran yhteydessä katsoa kohdunkaulan tilanne, ultraamalla? Että vähän saisi viitettä onko siellä mitään kypsymistä tapahtunut... Voi kai sitä kysäistä siellä ultrassa mutta ajattelin josko jollain on kokemusta asiasta...
 
Uusille tervetuloa mukaan!

Mä nyt heti alkuun korjailen noita sanomisiani... siis mulla ei oo olo mitenkään tukala, yllättävän(?) hyvä ja pirteä ja tyyliin unohdan, että raskaana olenkaan. Tarkoitin sillä, et vauva sais jo syntyä, et pääsis takas omiin harrastuksiin! Mulla on ihan mieletön ikävä ratsastamaan ja juoksemaan!! Onneks ainakin ratsastuksen voi aloittaa melko pian synnytyksen jälkeen, viimeeks taisin mennä suoraan jälkitarkastuksesta :D . Siihen asti maltoin odottaa, ajattelin, et parempi niin päin, mitä jos paikat ei ookaan ja teen paljon suurempaa vahinkoa... 6 viikkoa on loppujen lopuksi aika lyhyt aika elämästä, etenkin kun ekat 3-4 viikkoa meni suunnilleen nukkuessa.
Plus ois kiva syödä mitä haluaa, lähinnä noita pehmeitä juustoja oon himoinnut... ja viiniä silloin tällöin.
Mutta olo on siis oikeesti hyvä! Ei oo ollut varmaan viikkoon-pariin suppareita ja/tai liitoskipuja. Vauvan potkut tuntuu hyvin, monta kertaa päivässä, mut vielä tuntuvat mukavilta. Eri juttu on sit jossain viikkojen 30-35 tienoilla, ihan loppua kohti käy tila ahtaaksi ja liikkeet vähenee, plus vauva kerää voimia synnytykseen.

Jotain muutakin mun piti kommentoida, mut arvatkaa vaan, muistanko enää, et mitä!

Välillä tuntuu hassulta, miten tarkkaan Suomessa tutkitaan joka ikinen supistus tms. kun mulla niitä oli oikeesti paljon, osa kipeitä, mut edelleen lääkärintarkastuksia ollut se 0kpl koko raskauden aikana... 2x oon käyny lääkärillä, mut ne oli ne ekat käynnit, viikoilla 8 ja 12, otettiin verikokeita ja vähän juteltiin... Mut eroaa tämä kulttuuri muutenkin suomalaisesta, täällä osataan ottaa huomattavasti rennommin. Mä oon esim. tonne työpaikalle kotiutunut ja sopeutunut nyt niin hyvin, et toisaalta harmittaa palata sinne stressi-erkkien tykö (siis Suomeen mun vakkarityöhön), missä on päämääränä vaan haalia kalenteri täyteen ja sit voivotella, miten ainutlaatuisen tärkeä ihminen on työpaikalleen ja miten töitä on niin kamalan paljon ja kun niitä ei osaa kukaan muu tehdä... mut iloisia uutisiakin Suomeen paluusta on esim. et meidän vuokralaiset muuttaa jo parin-kolmen viikon päästä, alunperin heidän piti muuttaa pois vasta toukokuun lopulla ja meidän olis pitänyt keksiä jotain 2 viikon ajaksi (lue: loisia sukulaisilla :D ), nyt päästään suoraan KOTIIN. Ihanaa.

Musta tuntuu, et mullakin on tullut masuun vähän tollasta vaaleaa karvoitusta, ei mitenkään selvää kuviota/tummaa poikaviivaa, kuten esikoiselta, ainakaan vielä.

Me lähdetään nyt iltakävelylle, ihanan lämmin ja aurinkoinen päivä! Koko viikoksi luvattu jotain 10-12 astetta, aah B) ! Viime viikko oli kylmää, vaan pari astetta plussaa ja satoi räntääkin... täällä on kummiski ollut jo helmikuun lopulta täysi kevät, lämmintä ja aurinkoa joten melkoiselta takatalvelta tuntuu jo nollakelit. Piti pitkiksetki kaivaa taas esiin!

Hemuli 21+2
 
Ainiin, Tatjana, mulla pysyi nännit/rinnat hyvinä, kun "rasvasin" niitä omalla maidolla! Eli imetyksen jälkeen lypsin muutaman tipan, minkä hieroin nänneihin. Oli älyttömän hyvä, halpa, riittoisa rasva ja vielä nopea tehoinen. Suosittelen!
 
Oltiin tänään miehen kanssa vähän kierteleen kauppoja. Eiköhän sit löydetty tarjouksesta mm. Brion vaunut. Mielestäni Kombit on aika halvalla, jos on 399. Teki mieli jo ostaa, mut maltoin sitten :/ Tosin ne ois -07 vuoden mallia, ettei uutta mut eihän se menoa haittais. Sit jos nyt ostais, niin mun tuurilla löytyis kohta vielä halvemmalla...ja paremmat :LOL:
 
Iltaa!!

Tervetuloa uudet mukaan!! Meitä on jo komia kööri! Kaikki kun sais samaan kuvaan nyt ja vauvoineen sitten kun ne on syntynyt!

Ompas ihanan aurinkoinen ilta ollut. Tosin en selvinnyt edes ulos. Töissä menee nykyään voimat kokonaan ja oon alkanut iltasin olemaan joko päikkäreitä vailla tai sit meen JO kymmeneltä nukkumaan mitä en "normaalisti" ikinä tee.

Ennu mä kattelin tuos mun neuvolakorttia ja olin käynyt rv 20 neuvolassa ja silloin sf-mitta 17cm. Ens viikolle pitäis soittaa taas neuvola aika. Saas nähä kuinka on massu kasvanut.

Huomenna tulis palkka ja sit pitää maksaa laskut ja näkee jääkö shoppailurahaa että pääsee ikealle... määränpää vaihtuikin Haaparannasta eteläsuomeen. Espoo vai Vantaa niin selviää vasta matkalla.

Kauhea kun oon taas kova syömään! Koko ajan pitää hakea jotakin naposteltavaa!! Puntari näyttää neuvolassa ties mitä.. Jäiks! Närästystä on aika usein ja välillä nipistelee ja sattuukin mahaan. Ähky olokin alkaa jo olla. Töissä varsinkin jos kävelee rivakasti niin alkaa ottaa mahaan.

Seksistä, meillä mies on "kiimanen" :LOL: ja haluais mutta mua ei vaan innosta sitten... haaveilen kyllä mutta en saa toteutettua. Arkisin ei oikein jaksa ja jotenkin pitäis olla niin kauan hiljaista ja omaa aikaa että saa rauhassa lämmetä. Alapääkin mulla on niin arka, onko tullut sitten suonikohjuja sinnekkin ja vanha epparihaava varmaan venyy niin tuntuu inhottavalta. Niin niitä suonikohjuja on alkanut jalkoihin puhjeta sinne ja tänne ja niitä muuten sitten särkee!! Pitäis pitää tukisukkia tai sukkahousuja. Äitiltäni sain yhet jotka oli kokoa 36-3 (ei uskoisi, mullakin teki tiukkaa saada jalkaan ja farkkujen koko on noin 34) ja illalla oli niin tuskanen olo että oli pakko repiä ne äkkiä jalasta pois. En ainakaan töihin uskalla laittaa kun ei saa niitä heti pois kun haluaa. Lyhyeksi päiväksi vois kokeilla.

Mutta nyt alan valmistautua unten maille!! Huomenna taas kiva "välivuoro" 13.45-19.45 eli ei ehi tehä oikein mitään.... Mutta eipä tarvi nousta 6.00...

Mammaliini83 ja Api 22+6 (ja taas vaihtuu viikko!!)

Mulla muuten tuolla listalla väärin viikot! Ne on varmaan jäänyt vanhan La;n mukaan eli oikeat viikot tänään 22+6, korjaatko HooÄs?!
 
Mulle on neuvottu neuvolassa alkaa rasvata nännejä jo nyt Bepanthenilla päivittäin sekä pyöritellä niitä sormien välissä suihkun yhteydessä.
Arvatkaapa vaan, onko siippa innoissaan tuosta pyörittelystä... melkein joka saunakerta kyselee: "pitäiskö sun nyt vähän pyöritellä niitä nännejä????" :LOL:

Tänään oli kahden viikon tauon jälkeen eka koulupv, olipa se tuskaa istua paikoillaan melkein 8h! Liitoskivut ovat palanneet, ja kävelykin on sellaista etanavauhtia =)
Pitäis soittaa fysioterapiaan ja kysyä olisko niillä tukivöitä antaa lainaksi, kun en raaskis omaksi sellaista ostaa.

Ja nyt oppikirjan pariin, tentti torstaina ja asiat vielä ihan hakusessa....
Lumentäyteistä kevättä (tänään tuli varmaan 15cm lisää) toivottelee
mibaze & Ponteva 24+2

 
Iltaa kaikille pitkästä aikaa!! :wave:

Mä en oo saanu taas aikaseksi käytyä täällä lukemassa/kirjoittelemassa, mut nyt tulin pyörähtää...

Viime viikolla oli neuvola pitkästä aikaa ja kaikki vaikutti olevan hyvin! Pikkuisen sydän jumputti tasaiseen tahtiin... :heart: Verenpaineet oli ok:t, painoa tullu ihan mukavasti eli kuudessa viikossa reilu 2kg. Hemoglobiiniki oli vielä 120, vaikka ihan järetöntä väsymystä on kyllä ollut.... kai se vaan sitten kuuluu tähän raskauteen!? Voin nukkua yöllä hyvin kellon ympäri ja silti päivälläki väsyttää, rasittavaa... :headwall: Sf-mitta näytti olevan mulla 22cm, terkkari sanoi että se on ihan normaali mitta, mut ku katoin noita sf-käyriä tuolta neuvolakortin takaa, ni sen mukaan meni ihan yläkäyrällä, hui.. :eek: Onkohan tuo nyt sitten ok??? Harmi ku en tajunnu neuvolassa kysyä... :/

Täällä kyllä kunta säästää kaikessa tuollaki neuvolan puolella.. ultria ei oo ku se yks sillon alussa ja lääkärineuvolaki on jätetty pois, eli seuraava on vasta ihan loppuraskaudessa!! Ihme hommaa ku tuollasissa asioissa säästetään... :|

Täälläki on potkuja tuntunu jo monta viikkoa ihan massun päälle! Ihana kyllä seurata ku pikkunen liikuskelee masussa.. :heart: Välillä kyllä potkii aika kovasti tuonne alamassuun ja se ei tunnu kovin kivalta... Untuvakarvoitusta on minunki mahaan ilmestyny, onneksi sentään ihan vaaleeta... :D

Tällasia tällä kertaa, hyviä vointeja kaikille elomassuille! :hug:

Annilia & Nuppu 23+0


Lisäys vielä: Onko täällä muita odottajia jotka ovat sairastaneet raskausajan maksahepatoosia? Ois mukava kuulla kokemuksia, minullakun oli se viime raskaudessa ja nyt pelottaa että jos se uusii.... :attn:
 
jippii lunta tullu ainaki 15 senttii!! viime vuonna tähän aikaan haravoin pihan ja lähdin synnyttään :D toivotaan et kelit paranee..

Ratsastamassa kävin, rauhallinen köpöttely lenkki ukon kans metsässä. ei tullut mitään komplikaatioita ja hyvin sain vielä itteni selkään kammettua. viimestään sit pitää lopettaa ku alas tuleminen on hankalaa :LOL: siinä puuhassa se hermo lepää, pää onkin ollu räjähtämis pisteessä :kieh:

ja sit nukkumaan, nukkumaan menoaika jo menny ohi!! ja huomenna rakenneultra :heart: käyn varmaan vielä aamulla sitä hehkuttamassa :LOL:

Triine
 
neitiperho
Heissan

Mä täällä vaan kukun töissä. Väsyttää mut ei uskalla vielä mennä nukkumaan kun taas närästää. Alkaa vaan tuntumaan pahemmalta jos menee makuuasentoon.

Voi, joku harmitteli kun sf-mitta oli ollut 20. Niin kuin sanottu ja huomattu, niin aika monella tuntuu olleen yläkäyrillä. Ja sulla sentään käyrä riitti. Mulla ei. Mutta niin. Ainakin mä olen käsittänyt, että alkuun herkästi onkin ns. yläkäyrällä. Kyllä se siitä alkaa tasaantumaan varmaan monilla kun aikaa menee. Jo jos yläkäyrällä menee niin se vaan merkkaa isoa mahaa tällä hetkellä, eikai siitä nyt tarvitse huolestua.

Kiva kuulla että joku muukin tuntee itsensä mammutiksi tatjana. Mä ilmottauduin jo noihin isomahaisiin mukaan :LOL:

Ja oli jälleen uusi ilmestynyt keskuuteen, tervetuloa. Jotkut ne väittää ettei lapsia nykyään tule paljon, musta tuntuu että kaikki nykyään raskaana :D Koko ajan saan kuulla lisää tuttuja jotka odottaa kesä vaavia. Mut vähän kiva juttu. Ainakin mamma seuraa tiedossa =)

Pää lyö nyt taas tyhjää. Ärsyttää vähän kun taas tuli miehen kanssa pientä kinaa. Pitikin sitten mennä sanomaan asiasta mikä mua ärsyttää ja sehän riitti. Siispä uusi opetus mulle. Pidä mölyt mahassa ja hymyile kauniisti. :kieh:

Joo siis mun aika mennä nukkumaan. Jaksamista mammat taas uuteen päivään. Toivotaan että kesä sieltä tulisi ja LÄMMIN. Siis sitä mä ainakin odotan (mut en tukalaa oloa :D )

 
Sone
Huomenta!

Muutto on ohi, ja oma koti kullan kallis! Nyt alkaa olla neliöitä ja tonttia jo lapsiperheen tarpeisiinkin :whistle: Ahtaasta rivarikaksiosta muutettettiin 3mh, iiiiiiso keittiö, olkkari, kylppäri+sauna ja kaksi vessaa. Terassi, kesäkeittiö, uudehko hirsiaitta, autotalli kahdelle autolle, kasvimaat ja kopit + lähdepohjainen lammikko. Tontti on suht omassa rauhassa, ei näkyvyyttä juurikaan naapureille ja koulu sekä päiväkoti on puolen kilsan päässä. Perhepäivähoitsu asuu naapurissa:) Ei nyt malttas oikein töissä käydä :LOL:

Masuun: Haituvaa olen minäkin huomannut. Ei ole älyttömän iso masu, ja toivon ettei tulekkaan kovin iso, pystyis tekee töitä lomaan asti. Ei ole viel yhtään tukala olo, paitsi ahistaa ja VITUTTAA nää prkl raskauskilot mitkä kertyy reisiin ja pärstä on ihan turvoksissa. Hyllyvää eksotiikkaa.. Olen lähinnä tasapaksu pökäle. Liikkumaan ei ole kerennyt, ja omaa hölmöyttä on tullut vedettyä ruuan korvikkeena herkkuja karkkeja, joten huomisen neuvola ja ajatuskin puntarista saa karvat nousemaan pystyyn. Kesäkuussa onneksi helpottaa kun koulu on ohi ja voi keskittyä pelkästään yritykseen ja työntekoon (ja omaan hyvinhointiin). Mitenhän toukokuun oikein selviää hengissä...

Jänskättää kyllä huomisen neuvola, mittavat ekaa kertaa sf-mitan.. Vastaakohan edes suurinpiirtein viikkoja... Muuten, paljonkas teillä oli sf-mitat ennen synnytystä , kellä on ennestään lapsia? Minulla oli 33, kaiketi aika pieni masu?!?
 
Päivittäjä: mulle voisi myös viikot laittaa kohdalleen. Ne ovat jossain vaiheessa vaihtuneet. Eli tänään on 22+0 (uusi viikko! Jee! :)) Lisäksi sinne voisi lisätä 1. lapsi ja synnytyssairaalaksi Naistenklinikka.

Eipä täällä ihmeellistä. Masu kasvaa ja perjantainen neuvolan punnitus lähestyy. Pelottaa jo, että olenko päässyt uusille kymmenluvuille. Jaiks.
 
Huomenta!

Suuhygienistillä käyty, hampaissa havaittu yksi reiän alku, ei tehä mitää, jos alkaa oireilee, ni revitään koko viisauden hammas pois :kieh: .. mutta se sama reiän alku oli jo 2 vuotta sitten eiköä vielkään oo oireillu! sit hammaskivet pois ja tummentumia otti pois ja ai että mikä säihky hammas olen nyt :D :D . Ihan mieliala koheni huomattavasti, pakko oli jo juhlistaa hyvää purukalustoa jäätelöllä =)

turvotusta Tatjana kyseli..miulla on ollu sellasta on/off turvotusta koko raskauden ajan.. sormus on roikkunu jo jonku aikaa tossa kaulukorussa, välillä laitan sen taas sormeen ja paniikissa sitten kiskon vähän ajan päästä pois.. turpoilen ihan miten sattuu.. nytki siel hampilääkärissä jännitti vähän ja sormet ja jalat turpos ..!!

Nänneistä myös Tatjana kyseli: esikolta miulla hajos ilkeesti melko pian.. mutta bepantenilla ja rintakumeilla sain ne kuntoon aika nopeesti ja sitten ne pysy hyvinä loppuun asti. pajlon vaan bepantenia tisseille!!!

voi että ku osaisin päättää haluunko soittaa ja varata aikaa sinne 4D ultraan..

mieheltä kysyin aamulla et lukiko kirjeen? oli kuulemma lukenu, sit kysyin et nauroitko vai aloitko miettimään asioita? no ei kuulema nauranu, eli jäädään odottamaan muuttuuko käytös, vai jatkuuko entiseen malliin..

Nyt on meilläkin nätti aurinkoinen ilma!!! voi ku tulis jo se kesä!!!

Äiti lpr 24!!!!! viikot ne vaan vilisee!
 
Huomenta!

Pikkunen herätti mut aamulla taas niillä ihanilla rapsutteluilla. Niihin herää kyllä mielellään, vaikka muuten ei huvittaiskaan nousta ylös. =)

Eilen oli neuvola. Kaikki oli ok. Paineet 119/74, hemppa 123, sf-mitta 20. Sykkeet 135, potkutteli kuuntelulaitetta koko sen ajan kun koitettiin kuunnella. Ei tykännyt taaskaan siitä touhusta. :D
Painoa mulle on tullu raskauden alusta nyt vajaa 7kg...Hirvittää tää paisuminen. :headwall:

Sone, mulla esikoisesta sf-mitta viimesellä mittauskerralla oli 35.

Täällä esikko kääntyi raivotarjontaan rv32. Ja on tosiaan ihan normaalia, että vauva on vielä tässä vaiheessa miten päin sattuu. Mahtuu vielä niin hyvin pyörimään masussa. =)

Täällä paistelee aurinko aina välillä tuolta pilvien välistä ja onneks eilen satanut lumi ei jääny maahan.

Nyt laittelee poikaa pyöräily kuntoo. Ollaan alettu treenaa pyörällä ajoa, kun ei oo oikein hiffanu mitä siinä pitää tehä. Jarruttaa kyllä osaa! :LOL:


 

Yhteistyössä