<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Tänään oli kontrolli aika supistusten takia, kohdunsuuntilanne kuitenkin oli hyvä, lääkäri samalla ultras sit mahankin päältä, pituuttaa ei osannut sanoa mutta painoarvion teki, joka oli huimat 622g... :heart: kauhia potkiminen alko kun lääkäri rupes ultrailee... =)

noistat mahahaituvista on ollut täällä puhetta, mulla tuli tosi aikasessa vaihteessa mustia karvoja navan ympärille, vaikka itse olen tosi vaalea, ja sit nyt on semmosta vaaleaa haituvaa ympäri vatsaa... loppuajasta varmaan kasvaa jo partakin :LOL:

ja vaatteista ollut myös puhetta, vähän oli ihana kun käytiin vkonloppuna siskoni luona, jossa odotti minua monta kassillista erikokoisia vauvanvaatteita, tosi hyväkuntosia, eipä tartte ite ostaa yhtään vaatekappaletta.. en uskaltanut niitä vielä kotiin ottaa, kerkiäähän ne ja sit kun on vielä muuttokin edessä..

sf mitasta, minulla kanssa menee yläkäyrillä mutta neuvolantäti sanoi, että yleensä se tasaantuu, että alussa menee yläkäyrillä useammilla.

mutta, minäpäs lähden tästä ruuan laittoon, vointeja kaikille =)

t. hosso ja Iida tasan 24 rv :heart:
 
Heippa!

Eilinen neuvolakäynti meni mukavasti. Painoa oli kertynyt 7 viikossa 3,5 kiloa, ihan mukavasti siis. Yhteensä taitaa olla nyt noin 6 kiloa kertynyt tähän mennessä. Vielähän tuota kerkeää kertymään vaikka kuinka paljon lisää.. ;) Hemppa oli 114 ja rautakuurin voin aloittaa halutessani. Vielä en taida aloittaa kun vointikin on hyvä. Kokeilen aluksi lisätä ruisleipää ja kaviksia vielä enemmän ruokavaliooni, josko sillä saisi yhtään tilannetta korjattua. Hemppahan painuu lähes jokaisella keskiraskauden aikana normaalia elemmas, mutta sittenhän se jo pitäisi lähteä loppua kohti taas kohoamaan. Joten lykkään vielä ainakin joksikin aikaa tuota raudan aloitusta, josko se vaikka siitä lähtisi jo piakkoin itsestäänkin nousuun. Verenpaineet ja pissa oli ok. Samoin sydänäänet, 148 porskutteli syke. Kauhee jytinä alkoi heti mahassa kun terkka aloitti kuuntelemaan sydänääniä, potkuja sateli kiitettävästi anturiin. :LOL:

Minua hieman ihmetyttää terkkani yksi kommentti.. Olet niin hyvinvoivan näköinen että otetaan seuraava käynti vasta kesäkuun puoleen väliin. Olin ihan suu auki että kahden kuukauden päähänkö vasta!?! Kahdessa kuukaudessa hyvävointisuuteni ehtii muuttumaan moneen kertaan. Olisi se nyt kuitenkin ihan kiva käydä vähän säännöllisemmin painon, hempan ja verenpaineiden tarkistuksessa.. Kummastuttaa kuinka toisen lapsen kohdalla käyntikerrat ovat mulla vähentyneet puolella. Tasan puolet on jäänyt tähän mennessä pois. Mieheni juuri sanoikin mulle että sen kesäkuun käynnin jälkeen seuraava käynti onkin sitten varmaan vasta synnytyksen jälkeen. :kieh: Tympäisee tälläinen homma!
Kelanpaperit sain ja ne kai ne tärkeimmät sillä käynnillä olikin. Vielä ei olla päästy päätökseen otetaanko pakkausta vaiko ei. -06 pakkaushan meiltä jo löytyykin. Pitänee vielä vähän mietiskellä asiaa, raha kun on minustakin aika pieni pakkauksen sisältöön nähden..

SF-MITASTA: mulla oli nyt 22+0 20.5cm ja yläkäyrälle sekin menee. En ole huolissani asiasta koska alun jälkeen mahan kasvu yleensä tasoittuu. Joten hyvä vaan kun on kasvua tullut.

Karvoja ja hentoa nukkaa myös mulla koko mahassa. Oli myös tyttöä odottaessa, joten tuttua myös minulle tämä karvainen maha.

Jep, mutta nyt taidan jatkaa siivousta ennen kuin tyttö herää uniltaan. Tänään ollut melkoisen kipeä häpyluu mutta pakko saada hieman siivottuakin välillä. Varovasti vaappuen siis edetän täällä. :)

Mukavaa päivän jatkoa!

:heart: haaveilija ja poju 22+1
 
Pikainen heips!

Täällä sataa ja paistaa vuorotellen, lämpöasteita kymmenisen että kyllä se kevät sieltä tekee tuloaan sittenkin :) Yllätyin totaalisesti kun eilen näytettiin uutisissa miten Pirkanmaallakin oli tullut lunta monta senttiä! :eek:

Irtosoralle: mulla särki päätä ja selkää siihen malliin, että terkkari suositteli ottamaan suoraan lääkäriin yhteyttä. Päänsärky todettiin johtuvan mitä suurimmalla todennäköisyydellä täysin jumissa olevasta niska-hartiaseudusta, pisti kahden viikon lepolomalle ja lähetteen fysioterapiaan. Eilen kävinkin eka kerran ja ai että teki hyvää, perjantaina uudestaan!

Selkäsärystä ei sanonu oikein mitään, mutta todettiin sen luultavasti johtuvan kertyvistä kiloista ja asennon muuttumisesta. Meinaan tänään kysyä valmennuksessa fysioterapeutilta tukivyötä lainaan...

Vaavilla on selvästi välillä päiviä kun on enemmän omissa oloissaan, liikkuu ja potkii jonkin verran, mutta selkeästi vähemmän kuin esim eilen. Ehken johtuu myös mun tekemisistäni?

Nyt ruoan laittoon!

Soma ( & ) Vaavi 23 tasan (huomenna neuvola ) =)
 
Hei!
Pikavisiitti.....

Täällä masukki potkiskelee ja jumppaa kovasti, öisin on aina taatusti hereillä jos satun heräämään (viime yönä valvoin n.3h.. :kieh: ).:)

Eilen lähdin miehen mukaan salille, vähän oli ihanaa päästä pitkästä aikaa tekee selkälihaksia yms.:D Kävin siis ennen 3krt/vko salilla, nyt ollu piiiitkä tauko. Onneksi raskaana ollessa täytyy tehdä minimaalisen pienillä painoilla, en paljon painavammilla varmaan enää jaksaiskaa :LOL: Siellä oli yks toimintaterapeutti, kehuskeli että onpa kiva nähdä raskaanaolevakin salilla, niin harvinaista kuulemma.:D Kannusti kovasti jatkamaan, palautuu paljo paremmin synnytyksen jälkeen jne jne..:) Tarkotus ois alkaa taas käymään säännöllisesti..

Joo no nyt ruuanlaittoon, mies kohta kotiutuu nälkäisenä!;)
Upp3 ja Mötky tasan 23 :heart:
 
Moro kaikille!
Alkuun pikavinkki kaikille painonsa kanssa tuskaileville; hankkikaa kunnon flunssa multa :LOL: Olen ollut perjantaista lähtien ihan järjettömässä taudissa, tänään vihdoin eka kuumeeton päivä. Nenä, nielu ja korvat on niiiiin tukossa. Räkä lentää ja järjettömiä yskänpuuskia ynnä horkalla nousevan kuumeen :'( Mikään ei maistu miltään, kun ei ole haju/makuaistia. Ihan sama syökö yskänlääkettä vai herkkuja :LOL: Ekaa kertaa elämässäni joudun muistutttelemaan itselleni, että muista tollo syödä. Noh, aina oppii uutta kun vanhaksi elää. Pojat olivat samassa taudissa viime viikon ja ne alkavat olla nyt ihan jo tappelukunnossa, jähisevät jo lupaavasti keskenään. Ehkäpä itsekin pian voittaa taudin.

Vatsa on ihan valtava, näytän jo siltä kun synnyttäisin ensi viikolla :LOL: Vauveli pyörii paljon ja viihtyy perätilassa. On ollut ihan riemuissaan mun yskänpuuskista, kun paine vatsaontelossa kasvaa. On sitten vastaillut potkuilla virtsarakon suuntaan :eek: Hyvä, ettei kahdella kädellä saa kiinni pitää, ettei pissat tule housuun. Kaikkea se raskaus teettää.

Mullekin on kasvanut vatsalle ja kasvoihin sellaista untuvakarvaa. Vatsalle tosin on kasvanut myös mustia pitkiä karvoja, samoin hartioihin :kieh: Kai mustakin alkaa mies tässä "ukkoporukassa" tulla. Kumma, että esim. säärikarvoja ei tarvitse ajella kuin harvoin, mutta noita ei-niin-mukavia-karvoja kasvaa ennätysvauhdilla kummallisiin paikkoihin.

Pikkusisko poikkesi kylässä vikonloppuna ja toi kaikki lainassa olleet vauvarojut takaisin "korkojen kera". Varmaan ensimmäistäkään vaatetta ei tarvitse ostaa, on 2 äippäpakkauslaatikollista vaatetta kokoa 56-68. Nuo pienimmät ei mene meillä kuin hetken (pojat olivat syntyessään 53 ja 56cm) ja kestovaipatkin ovat kertsejä paksumpia. Saat sitten Hemuli kyllä tarvittaessa vaatetta täältä, etenkin jos tytön saatte :heart: Olin kyllä jo unohtanut miten pieniä ne 56/62 -vaatteet ovat :heart: :heart: :heart: Onko ne vauvat oikeesti niin pieniä?

Nyt ruuanlaittoon. Mies tulee pian kotiin ja lupasi viedä nuo pikku-puuha-petet pihalle riehumaan. Ihanaa omaa aikaa!!! En ainakaan ala siivota...

Bonus 22+2
 
Kauhee, kun pitäis keskittyy töihin muttei oikeen jaksais. Päätä särkee ja oon vieläkin ihan innoissaan kun ostettiin vaunut tänään :p . Ei pitänyt näin aikasin ostaa, mutta saatiin niin hyvä paketti suht halvalla. Nyt on ainakin sit uudet ja hyvät :D On heittoaisa, kova kantokoppa, kiva väri mikä sopii kummalle vaan ja compatc-runko menee pieneen tilaan autossa. Meidän farkkuun kyl silti hirveesti tilaa jäänyt vaunujen jälkeen. Ehkä pari kauppakassia mahtuu, mut koira joutuu kyl takapenkille vaunujen ollessa kyydissä. Nyt kun vielä sais ne vaunut käyttöönkin.

Kiva kuulla, ettei toi mun sf-mitta nyt mikään hirveen poikkeava ollut. Se neuvolatäti aina vaan moittii kaikesta.... :ashamed:
 
Moikka kaikille!

Neuvolassa käyty tänään, oma terkkari ei ollut paikalla vaan oli sijainen.
Verenpaineet hyvät ja hemoglobiinikin sama kuin viimeksi, kumma kun ei ole laskenut! Vauvan syke hyvä 155, kova meno oli pienellä päällä juuri. Sf-mitta oli 20cm. Tasaisesti siis sekin kasvaa.

Mutta joku ei kasva tasaisesti, nimittäin mun paino! Jumankauta, 4kg 4 viikossa! Meinasin saada sydärin sinne. Luojan kiitos, että oli sijainen eikä oma(tarkka!) terveydenhoitaja.
Hätä meinaa tulla, koska en edes syö kamalasti. Varsinkaan mitään herkkuja ylenpalttisesti en syö. Mitä enää uskaltaa laittaa suuhunsa? :'( Vai onko joku kauhea nestemäärä kertynyt elimistöön? Menin kyllä neuvolaan suoraan töistä, jossa joutui aika paljon kävelemään..

Yhteensä mulla on tullut semmoiset 6,5kg nyt rv 23 mennessä. Se ei ehkä kuulosta maailman suurimmalta, mutta kun 4kg tuosta on viimeisen 4 viikon aikana, niin se on aika järkyttävää.
Mielenterveys menee kohta :x

Nyt pakko mennä lepuuttamaan hermoja ja ruumista..:(
 
Moikka taas pitkästä aikaan.
Nyt en jaksa lukea noita kaikkia kommentteja vaan laitan omat kuulumiset vaan.

Kävimme eilen rakenneultrassa ja kaikki on ok! 4D emme ottaneet, vaan ihan tavan kuvantamisen. Ja tänään oli sitten neuvola aamusta.
Rakenneultrassa joutui lääkäri hieman kovakouraisesti painelemaan sillä kapulalla mahaa,joten nyt on vatsan seutu arka. Mustelmia ei oo, mutta tuntuu aralta,koskeekin jonkun verran. Kerroin neuvolatädillekin asian,se eka hieman ihmetteli mutta kun selitin että vauva oli hieman huonossa asennossa sydäntä tutkiessaan, niin yritti sitten saada kääntymään. Onnistuhan se mutta maha on arka!

Muuten kaikki ok, hemoglobiini 127 (noussut edellisestä,olen syönyt monivitamiinia), paineet 111/72 ja paino edelleen tippunut (yhteensä tippunut sellaset 5 kg). Sanoin tuosta painosta että eihän musta kohta ole jäljellä mitään, kun synnyttämään lähden,mutta neuvolatäti sanoi että ei haittaa tämä painon putoaminen, kun lähtöpaino on ollut kuitenkin korkea. Ja kun syö terveellisesti niin ei hätää.
Ai niin, mitat vauvalla oli 592g eli 10 päivää pitemmällä kuin mitä oikeesti ollaan...tai siis hyvin on kasvanut...ja se sf-mitta on 21 cm eli yläkaaressa mennään täälläkin.
Neuvolatäti sanoi että vielä ei voida sanoa tuleeko iso vauva vai "normaali"...mutta hyvä juttu että vauva kasvaa vaikka äidiltä painoja lähteekin.
Et silleen..
Palataan taas kun tulee uusia juttuja
T.Hansu27 ja samu-sirkka 21+6
 
Iltaa!

Pikasee tulin laittaa pari juttua, kun kotona on helpompi tarkastaa.

eli sf mitta oli rv 41+2 huimat 39 :D , rv 28 lähtien olen siirtynyt yläkäyrän yläpuolelle ja vauva paino 4060g syntyessään..

ja RT merkintä on joka kerta rv 33 lähtien, eli poitsu on kääntyny hyvissä ajoin. nyt vaan tuntuu et tää nykyinen vaavinenkin on pää alaspäin.. potkuista päätellen!!

nyt iltapesuille!! taidan pestä säihkyhampaatkin :D
 
Heipat kaikille

ja onnittelut koko poppoolle kun ollaan kaikki yli puolivälin =)
Jotenkin tuntuu että aika menee tosi nopeaan, kaikenlaista pitäisi vielä ehtiä tehdä ja hankkia. Muutaman vaatteen ostin jo kirpparilta kun oli ihan uuden tuntuisia ja niin halvalla.

Ja täällä myös yksi karvamaha, yhtenä iltana kun tuijottelin mahaa (nykyisin en kato enää telkkaria iltaisin vaan mahan hytkymistä :LOL: niin huomasin että onpas paljon karvoja, onkohan niitä aina ollut niin paljon, mutta luultavasti ne on tulleet sitten nyt raskauden myötä.
Vauva on kyllä kova liikkumaan ja potkut tuntuu enemmän tuolla oikealla reunalla, lieneekö sitten poikittain siellä. Mieskin tunsi viikonloppuna ekan kerran potkun, tai oli sellaisia töytäisyjä tuntenut mutta kun ei ne vielä niin teräviä ole niin ei ole ollut varma onko ne potkuja (mitähän luuli sitten niiden olevan.. )

Perjantaina olisi taas neuvola, mullahan viimeksi sf-mitta oli muistaakseni viikolla 19 jo 21 cm, saa nähdä mitä se tällä kertaa on, josko olisi vähän tasoittunut. Välillä tuntuu ettei tuo maha ole juurikaan kasvanut mutta sitten on taas sellaisia päiviä että tuntuu ihan valaalta.
Muuten olen ihan hyvin voinut, issias vaivaa tuolla vasemmalla puolella ja selkä on tuosta keskeltä ja ylempää vasemmalta kipeytynyt, pitää siellä neuvolassa ja kunhan lääkärille taas pääsee niin mainita noista.

Hyviä vointeja kaikille =)
 
Hei vaan masut ja äipät !
Pikaiseen koneella käymässä. Olemme siis muuttaneet uuteen kotiimme. Jihuuu!!!! Kone on vielä täällä vanhalla asunnolla. Uusi kotimme on kyllä niin ihana. Juuri sellainen mitä olen toivonut. Tilaa on 130 m2 alhaalla ja ylös rakennetaa vielä 70 m2 sitten joskus ,kun lapsoset kasvaa. Meidän vanhassa talossa on alle 50 m2. Joku muuukin , en nyt juuri muista kuka, oli muuttanut uuteen kotiin , niin onnea teille !!!!

Vointi täällä ihan ok. Suppailee edelleen ,mutta ehkä vähän vähemmän, vaikka tuota muutto hässäkkää ollut. Voipi olla ,että rakennus stressi purkaantuu ja siksi suppareita vähemmän. Minulle myös kasvanut untuvaa masulle..onneksi vaaleaa :) .
Mutta nyt taas uuden kodin puolelle järkkäämään..
-Poni ja Manteli 21+6
 
neitiperho
Heips

Täällä ollaan nyt myös TÄYSIN varmoja että tuntuuhan ne liikkeet sittenkin. Siis ulospäin. Nukahdin täällä töissä sohvalle ja heräsin siihen kun käsi mahan päällä pomppiin. Tajusin sitten tosiaan vasta et hitto mun mahahan hytkyy. Mieskin malttamattomana odottaa että menen huomenna kotiin että pääsee tuntemaan liikkeet myös. Iines ollukin tänää todella innokas liikkuja. Hytkyy koko ajan menemään. Vissiin pyörii kun potkut tuntuu koko ajan vuoroin alamahalla/navassa ja navan yllä.
:D Onpas kiva taas innostua jostakin.

Nii täällä ollaa myös karvamaha. Muutama musta karvakin navan alla.....kääk. Vielä neuvolaa pitäis odotella pari viikkoa. Kauhulla miettiny taas myös, että kuinkahan sitä painoa on tullu ja kokoa. Viimeksi oli rv 19 sf-mitta 23. Oon joutunu töissä vaihtamaan jo kaksi kertaa isommiksi housut ja alkanut tuntumaan ettei kauan mene kun taas pitää jo vaihtaa :ashamed: Kiva vaan kun potilaatkin nykyään huomaa, että odotan. Kiva siinä sitten kun yrität niitä hoitaa niin potilaat alkaa ennemmin mua säälimään " voi kuinka jakselet" :/
 
Onnea uuteen kotiin nyt sitten, Poni06! Ja kukas muu täällä olikaan muuttanut :)

Tiitinkin potkut tuntuvat ihan missä sattuu, ylhäällä ja alhaalla ja sivuilla :) Tänäänkin on ollut varmaan sekä pää alas- että ylöspäin. Päivällä tuntui ihan ylhäällä potkut ja illemmalla autossa istuessa hän potki mukavasti tuonne ihan alas kohdunkaulan suuntaan. Nyt en muista tarkkaan koska poika kääntyi raivotarjontaan, mutta tosi aikaisin se oli. Rv 30 kun aloin tiheämmin käymään lääkärillä ja neuvolassa suppareiden takia, oli poika aina pää alaspäin. Muistan vaan kun hoitaja aina sanoi että ei tämä vielä ole syntymässä kun pää on niin ylhäällä :)

Tänään olen viilettänyt tukka putkella koko päivän, eikä ole supistellut. Hassua kun joskus noin ärsyyntyy, kuten sunnuntain imuroinnista ja joskus saa vaikka juosta koko päivän eikä mitään :) Imurointi jää kuitenkin nyt pois minun tehtävälistaltani!

Iltapala kutsuu...

Lilli ja Tiitti 23+6
 
Moi!

Rakenneultrassa käytiin ja kaikki oli nii hyvin ku vain voi olla. vastasi täysin viikkoja 21+2. painoarvio oli 395g. ja meille on tulossa kolmas TYTTÖ :heart: Onneksi ei esikko kovin pettynyt ollut, kun odotti pikkuveljeä. sanoi vaan et sit mulla on 2 pikkusiskoa ja hymyili herttaisesti :D mitään uutta ei tarvi laittaa, kaikki on valmiina ja liikaakin on hepeneitä. pakkausta vielä harkitsen, ku nään millainen on tulossa.

Hyvää yötä!
triine
 
Onpas taas tullut tekstiä.
Vointini on ollut hyvä, mutta hermot hyvin koetuksella. Esikoinen on sellaisessa uhmaiässä, että koittaa kuinka paljon äidin pinna kestää. Pienempi siinä sitten pyörii samalla mukana, mutta onneks hän ei ole yhtä vahva temperamenttinen. Noh, aikansa kutakin, vaiheesta vaiheeseen mennään.

Mies tekee tän viikon yövuoroja, on sitten haasteellista järjestää hänen nukkumiset lapsilta. Mutta ihmeen paljon hän kyllä jaksaa. Sitten väliaikoina viel on lasten kanssa, että minä saan tehdä askareita. :heart:

Elelen siinä toivossa, ettei nytkään synny jättiläistä, kmolemmat edelliset ollut pieniä vauvoja. Ei ainakaan masu suuri vielä ole.

Seksistä. Mulle on nyt keskiraskaudes ihan mukavasti se sujunut, silleen jos ensin ollaan ihan rauhas keskustellen, sitten lämmitellään hitaasti. Vaatii vaan aikaa. Tuntuu välillä, että olenko joku poikkeus, kun moni sanoo useasti odotusaikana, ettei kiinnosta. :whistle: . Toki ei aina lämpiä, vaikka mies haluis. Noh, hän ois oikeastaan siihen aina valmis, jos jotain kiinnostusta osoitan. Puoli unisenakin saattaa tehdä yrityksiä :LOL:
 
Iltaa!!

Äkkiä kommentoin ja sitten petiin kun meinaan nukahtaa pystyyn..

Sf-mitta oli mulla esikoiselta 41+5 viikolla 38cm! Pitäis kaivaa noiden kahden neuvolakortiti jostaikin esille ja vertailla nykyiseen kuin kasvaa. Mä oon vaan aiempiin ite joutunut piirtää sen viivan sinne neuvolakortin käyrään kun edelliset terkat ei oo kukaan sitä tehnyt. Nykyinen kyllä tekee! Muutenkin mukavin ja ammattitaitosin tähän mennessä!!

Tuosta vauvan asennostakin olitte jutellu. Mulla kuopus oli vielä joskus 35 viikolla perätilassa ja 37 paikkeilla onneksi oli kääntynyt oikein päin! Sain muutenkin jännittää sairaalaan asti kuinka vauva syntyy. Esikoiselta vaihtui käynnistys sektioon kun sen päivän ultrassa saatiinkin painoarvioksi 4,8kg!! Onneksi ei ihan niin iso ollut vaan 4190g, kuopus 3830g ja syntyi helposti kun viimein alkoi syntymään.

Kipulääkkeistä synnytyksessä sen verran että petidiiniä en aio enään ikinä ottaa. Se oli kyllä kuin huumetta. Nukuin sen annon jälkeen noin kaksi tuntia ihan sekavia unen pätkiä ja kaks kertaa heräsin siihen että meinasin huutaa ääneen jotain typerää. Ilokaasua en ensin meinannu ottaa mutta lopulta vedin sitä silmät soikeana! :LOL: Epiduraali oli niin ihana että sitä haluan jos vaan ehditään antamaan.

Tänään ostin hoitoalustan vauvalle, uutena vuotena kun inventoitiin niin jo ihailin niitä laskiessani ja nyt sain ostettua. Toiseksi viimeisen sain. Tuommosen roskakorin ostin jokin aika sitten hoitopöydän viereen että saan vaihtovaatteita sitten sinne ja siitä sitten pyykkiin.

Mutta nyt silmät luppaa joten pää tyynyyn! Hyvää yötä kaikille!!

... tänään oli tukisukkahousut töissä ja olo oli kyllä helpompi ja kivuttomampi jaloissa.

Mammaliini83 ja Api rv23
 
onnea on: Tervetuloa mukaan :flower:

Eilen oli neuvola rv 23+4. Painoa tullut 875 g/viikko (viimeksi 1 kg/viikko) ja nyt sitä tullut koko raskauden aikana yhteensä huimat 12,3 kiloa :ashamed: Tällä kertaa neuvolatäti lohdutteli, että kertakaikkiaan joillakin se paino vain nousee vaikka syö terveellisesti yms. :kieh: Hemoglobiini oli 126, pissa ok, verenpaine 110/60, vauvan sydänäänet 136, liikkeet ++ ja sf-mitta 22 cm. Hieman yläkäyrän alle päästiiin tuossa jo, huh!!! Sain kelanpaperit ja sen odottava äiti-kaavakkeen sairaalaa varten.

haaveilija-08: Onpa ihmeellistä, kun sait seuraavan neuvolakäynnin vasta kesäkuulle sun hyvän vointisi takia. Todellakin parissa kuukaudessa kunto ehtii muuttua paljonkin ja olis tarvetta tiheempäänkin käyntiin. Mä odotan neljättä lasta ja mulla on neuvolakäynnit olleet suurinpiirtein samat mitä esikoistakin odottaessa.

Täällä on myös kasvanut masun seudulle vaaleita karvoja :wave: Mä en niitä ite huomannut vaan mies :LOL: Ja silläkös oli hauskaa, kun mulla kasvaa mahas karvoja! Saa nähdä onko loppuajasta sit parta ja viiksetkin :LOL:

Sone: Mulla sf-mitta oli 1. lasta odottaessa viimeisellä neuvolakäynnillä 37,5 cm, 2. odottaessa huimat 38 cm ja 3. odottaessa 33 cm (sama kuin sulla viimeksi). Silti JÄTTIMAHASTA on syntynyt ihan normaaleja vauvoja välillä 3635 g-3860 g ja 51 cm-51,5 cm :heart:

Poni06: Oikein paljon onnea uuteen kotiin ja kaikille muillekin, jotka ovat hiljan saaneet uuden kodin :flower:

Jahas, jos sitä menis kohta aamupalalle lasten kanssa. Nyt ne katsoo telkkarista piirrettyjä. Onneksi niitä tulee jo 7 jälkeen, kun nuorin (2 v) herää usein jo 7 jälkeen, huoh. Että ei saa kauaa ite nukkua :'(

Flunssaisin terveisin Tatjana80 ja rv 23+5
 
Huomenta! minun "vauva" täyttää tänään vuoden :heart: lauantaina on sit viralliset juhlat. hirveetä vauhtia aika mennyt!

Mulla kuivuu kädet ihan älyttömästi, uitan niitä rasvassa koko ajan mut ei auta mikään :/ olisko jollain hyvää käsivoidetta tiedossa?

tatjana saa nukkua onneksi 7. ku tuo meidän pirpana alkaa huhuileen 6. jälkeen |O just ja just saan pidettyä sen hiljasena 6.45 asti, sit kömpii isosisko. mä en ite jaksais millään noin aikaisin! koitahan parantua!

triine ja 3.trinsessa :heart: 21+3
 
tuli tuosta painonnoususta mieleen, et kävimpä itekin vaa´alla sit tänä aamuna, nyt kolmeen viikkoon noussu paino kilon, vaik olen lenkkeilyä lisänny ja syömisten perään kattonu, tosin välillä kyl herkutellukin, eli yhteensä nyt noussu 6kg.. :ashamed:
mä tunnen itteni ihan jättiläiseks, kokeilin tänään semmosia housuja mitkä roikku mun päällä niin nyt oli tosi tiukat, pitäis vissiin hommata enempi noita äitiyshousuja, tällä hetkel kahet housut mitkä menee päälle..

plääh, no hyvästä syystähän se kyl nousee, tuntuu vaan et tulee tota läskiäkin kyl ihan hyvin..

sori, heti näin aamutuimaan lähetetty painokeskeinen kommentti, vaivaa vaan ihteeni. :|

t. Hosso ja Iida :heart: 24+1
 
Huomenta!

Huh mikä aamu taas kotona. Meinasin lähettää yhden kohta 7-vuotiaan kuuta kiertävälle radalle. Neitiin on iskenyt todella ikävä uhma. Joka aamu eskariin lähtiessä käydään samat tappelut joka ikisestä vaatekappaleesta, siitä tarviiko eskarissa laittaa kurahousuja päälle, kuinka tyhmä päivä on taas tulossa, miksei koskaa saa jäädä kotiin :kieh: Todella mukava lähteä joka aamu huudon kanssa (puolin ja toisin) liikkeelle.

No tuo samainen esikoiseni keksi kyllä tälle maha-asukille oivan nimen. Alkoi kutsua sitä pikkupossuksi, joten siitä tuli nyt sitten koko perheen yhteinen työnimi.

Me teimme ensimmäisen hankinnan vaikka vannoin ettei hankita mitään ennen kuin on jotain kotiin kannettavaa laitokselta. Yhdeltä työkaverilta vapautui pinnasänky, joten korjasimme sen parempaan talteen. Meillä ei ole joitakin vaatteita lukuunottamatta mitään jemmassa - lapsiluvun kun piti siis olla täysi.

Mahassa potkitaan kovasti, ja jätkä joko istuu tai seisoo virtsarakkoni päällä, sen verran ikävältä tuntuu. Iskias vaivaa edelleen ja muuttuu päivä päivältä kivuliaammaksi. Hiukan jännittää kuinka paikkani kestävät, kun ylihuomenna lähdemme koko sakilla lomailemaan Saksaan. No hammasta purren ellei muuten. Mutta mieli on kuitenkin aurinkoinen :heart:

Säihke ja pikkupossu =) 22 tasan
 
Tänne ei ihmeempiä, tulin lukaseen teitin kirjotuksia ja samalla nostaan meidän pinoa kun oli tippunu nii alas =) Töistä ei tänäänkään tullut sitä palkkalaskelmahässäkkää että saan kelaan laput vetämään :kieh: Ja huomenna takas töihin. Alkaakin menee hessu tohon 3-vuotiaaseen jänkkäeetuun :D

fosfori ja pampula 24+3
 
Miulla on hirvee himo laittaa vauvalle kaikki valmiix... siis näin aikasessa vaiheessa?? esikoltakaan laittanu ku vasta sit ku jäin äippälomalle..

haetaan tänään sellanen pieni korisänky vauvalle sukulaisilta ja sitä ajattelin jo vähän mallailla, tai pakko se on laittaa siihen oman sängyn vieree, ku varasto on niin täynnä! siihe voi sitte ruveta keräämään vauvalle hommattuja tavaroita :D

mut näissä tunnelmissa pakko jatkaa töitä, palailen illalla!!

Äiti lpr 24+1, enää 15+6 rv laskettuun aikaan!!!!!
 
moi pitkästä aikaa. olikos täällä jo aiemmin puhetta noista alamaha kivuista kävellessä? mulla on ollut niitä nyt parin päivän ajan. eli kun läden esim.koiran kanssa lenkille niin alamahaa alkaa vihlomaan ja koskemaan. kipu on vasemmalla puolella alamahassa. pitäiskö soitella huomenna aikaa ultraan vai onko tää normaalia?
 

Yhteistyössä