<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Hei kaikille!

Tasapuoliset onnittelut kaikkille plussanneille!

Täällä ilmoittautuu mukaan vielä yksi. 4.3. tein yhden ja ainoan raskaustestin ja päätin että se saa riittää kun pärähti plussa tikkuun heti. Testi oli joku netistä kauan sitten tilattu halppistesti ja hvyin näytti toimivan. Elikkä viimeisten menkkojen mukaan omalla kierrolla laskettuna viikkoja 7+5, neuvolan mukaan 8 tasan ja tänään käydyn varhaisultran mukaan 7+1. Kävin tosin ultrassa jossa ultrataan vain päältä ja mulla on voimakkaasti taaksepäin kallistuva kohtu, joten saattaa menkat olla oikeassa.

Mun kohdalla vois laittaa tiedot näin MatalaLento/ 4.11./32v./ kolmas/ OYS

Perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi kohta 7v. tyttö ja 1v. 8kk tyttö.

Yritän tässä muistella mitä kaikkea täällä on kyselty ja pohdittu, kun alusta asti olen lukenut kaikki kirjoitukset, mutta omalle osallistumiselle rajana oli se että ultrassa täytyy sykkeet näkya ennenkuin kirjoitan. =)

Ensimmäinen syntyi 40+1 ja synnytys oli rauhallinen ja miellyttävä kokemus kesto 13½ tuntia. Tyttö oli 3930g ja 50cm. Toinen synnytys oli nopea ja kipeä ja pahat sisäiset repeämät. Kesto n. 3 tuntia ja tyttö oli kooltaan 3380g ja 48cm. Kaikesta huolimatta toisesta synnytyksestä toivuin nopeasti ja olin paremmassa kunnossa nopeampaan kuin esikoisesta. Molempien kanssa ollaan oltu sairaalassa viikko kun vauvat menee keltaiseksi ja joutuu valohoitoon joten tähän varaudutaan taas. :|

Raskausoireet oli jo ennen plussaa kamala paleleminen ja väsy. Paha olo tulee ja menee aaltomaisena. Rinnat myöskin kipeät. Pahoinvointi enemmänkin iltaaan keskittyvä ainakin tällä hetkellä. Edellisissä raskauksissa ollut aamusta iltaan, mutta oksennus tullut vain muutaman kerran. Saas nähä nyt.

Tais tulla pitkä tarina näin ekalla kertaa. :)

Matalalento ja Hippu 7+5?
 
Heippa taas!

Kirjoitin just pitkät rimssut,mutta teksti katosi taivaan tuuliin..ärsyttävää. Mutta.

Onnea Jennae: Varmasti ihmeellinen yllätysuutinen! Ajatella miten jännittävää on seurata kahden vauvan kasvua vatsassa :)

Tiukutus: Uskon,että voi hyvin jo näkyä jos olet tosi hoikka. Ainakin itselle se näkyy aika nopesti ;) Mulla näkyi asiasta tietoisille viikolla 13+ ja muille sitten 19-20. Ja sitten se vatsa kasvoikin niin että joskus 7kuulla toivotettiin onnea synnytykseen ja sitten onniteltiin kaksosista...MURRR!! Kiloja tulikin kyllä 18!! Tällä kertaa sais tulla puolet vähemmän..mutta se kai tarkottais puolet vähemmän herkkuja? Ei hyvä...

Joku kyseli ostoksista: Meillä on "valitettavasti" kaapissa paljon esikon vaatteita. Mutta jos saisinkin tytön niin voisin ostella niitä pikkuisia tunikoita! <3 Vastasyntyneitten vaatteet on söpöinta ikinä ja kirppareilla iskee aina hurmos. Varsinkin tumput ja potkuhousut sulattaa hormooneissa laukkaavan sydämen! heh

Tänään paistaa aurinko ja leikkipuisto kutsuu pojan päikkäreitten jälkeen! Koettakaa jaksaa vaivojenne kanssa..keskiraskaus on "melkein jo lähettyvillä" ja sitten olo on paljon parempi. :)
Täällä itketään kipeän selän takia joka ilta. Onneksi hieronta auttaa<3

Mandi ja Nuutti 5+3
 
Työyö takana ja eipä tarvitse kyseiseen työpaikkaan enää mennä...siis ihan hyvässä mielessä. Esimieskään ei tiennyt mihin oli mut palkannut, raavaiden miesten hommaan jota en siis tekisi vaikken olisi raskaanakaan. Mutta jotenkin jo tämä toukkakin vaikutti mielipiteeseeni, etten tuota yhtä yötä enempää aijo siellä tehdä hommia. Onneks mulla on kuitenkin (työkkärin) työharjoittelupaikka vanhusten parissa vielä auki ja menenkin mielelläni sinne :) Ihanaa.

Vieläkin epätodellinen olo raskaudesta ja odotan varhaisultraa niiiin paljon :)

Britney ja ötökkä 4+2
 
Moikka taas kaikille!

HelenaM kyseli varhaisultran aikaa. Mä kävin kun luulin olevan 7+0, tosin vastasi vain 6+1, mutta silloinkin sydän siellä jo lepatteli. En edes ajatellut sen suuremmin, että menen varhaisultraan, vaan varasin vaan ekan vapaan gynekologin ajan vatsakivuista ja vuodoista huolissani.

jennaen uutinen nosti hymyn huulille :) Kaksoset on omalla tavallaan niin kovin hellyyttäviä..vaikka myönnettäköön, että itse menisin vastaavanlaisesta uutisesta sokkiin ainakin puoleksi vuotta :O

Onneksi täällä on muitakin, joilla ihannepaino on vähän jäänyt taakse jo ennen odotusta, se on asia, johon tunnun kaipaavan kovin tukea tällä hetkellä. Ihmettelen asiaa, koska en normaalisti edes kiinnitä huomiota raskaanaolevien makkaroihin, mutta omalla kohdalla tuo tuntuu kovin suurelta asialta..Aloitin 10kg painonpudituksen alkuvuodesta, kun en uskonut heti kuitenkaan tärppäävän..noh, kuinkas kävikään :)

Moni kertoo olevansa kovin väsynyt ja että voisi nukkua koko ajan. Täällä tilanne hieman toisenlainen: etova olo estää hyvät unet, nukun koiran unta ja heräilen koko ajan, varsinkin asentoa vaihtaessa. Saas nähdä kuinka kauan tätä oloa vielä kestää, tuntuu ikuisuudelta, vaikka vasta kolmatta viikkoa pahoinvointia mennään..

T: Manna* ja mytty 7+6
 
Varhaisultrasta.Tosiaan ite kävin siellä kun viikoja oli 6+3.Sydämen syke näkyi selvästi ruudulla.Alkion erotti hahmona ruudulla ja kuulemma ruskuaispussi oli roikkumassa alapuolella.Tosi epäselvä oli kun oli vielä niin pieni.itse menisin jos nyt saisin päättää niin vaikka viikolla 7+ ta 8+ niin jotain erottaisikin.:) Tietenkin jos malttaa odottaa;)
Mulla ollu pahoinvointia jo yli viikon ajan.oksengtanutkin olen muutaman kerran.Heti jos maha tyhjenee niin tulee huono ja heikko olo.inhottavaa! Nyt parina päivänä enemmän ollut menkkakipuja ja vihlonut sivuilta.Soitin neuvolaan että pitäiskö olla huolissaan kivuista kun takana yksi keskenmeno viikolla 11+5.Sanoi että voi johtua kun on taaksepäin kallistunut kohtu.kohtu yrittää nousta.sanoi että voi kirjoittaa sairaslomaa pari viikkoa,jotta saisi kohtu rauhassa nousta.Mutta myös mahdollisuus on keskenmenoon ja siihenhän ei voi itse vaikuttaa."menee kesken jos on mennäkseen".Mietin jos menisin toiseen ultraan, siis itse maksiasin yksityiselle niin saisin mielenrauhan jos kivut jatkuu.Tympäsee kauheena!:((
 
Tervetuloa uudet! :wave: Lisäsin teidät listalle!

jennaelle tuplaonnittelut! Hurjaa. :heart:

Onnea myös hyvistä ultrakuulumisista karoliinalle ja chiccolle!! :heart:

Sokerirasituksesta... Meillä laitetaan vissiin lähes kaikki odottavat äidit sokerirasitukseen. Ainakin jos on suvussa diabetestä tai itsellä on ylipainoa taikka ollut edellisissä raskauksissa rd niin joutuu auttamattomasti testiin. Mulla tällähetkellä kaikkia noita joten testiin vaan rv 12-16. :ashamed:

Ylipainosta: Mullakin ylipainoa vajaat 10 kiloa. :ashamed: Esikoisen aikaan olin vielä normaalipainossa eikä raskauskilojakaan jäänyt, mutta sen jälkeen sitten aloin lihomaan erään lääkityksen takia. Ahdistaa nousta neuvolan vaa'alle. :(

Diinu & Pipana 7+5
 
Voihan aivastus! Mua aivastuttaa joka päivä nykyään...olen jo aivastellu parisen viikkoa..voiskohan se johtua raskaudesta? Kun en ole muuten flunssanen. Aina ku aivastus tulee, niin oksettaa aivan kamalasti..mut se pahin etominen menee sit sillä ohi,huh.

Väsymys on kyllä joka päiväistä... toiset päivät ovat pahempia kuin toiset. Tänää töissä työkaverit kyselivät onko joku vialla, mutta raskauden väsymykseen se vaan meni. Onneks mulla on niin ihania työkavereita, jotka on erittäin ymmärtäväisiä =)

Paljon on uusia odottajia ilmestynyt joukkoomme, ihanaa =)
Onnea myös Jennae kaksosista!!
 
Jyllanti80 voi kait tuo olla raskauteen liittyvää, itekki aivastelen vähän väliä ja nenä on tukossa, vaikkei flunssaakaan ole :O Oletko jo keronu työkavereillesi vai keksitkö väsymykseen muita syitä? :)

Onnea Jennae munki puolesta kaksosista! <3

Väsymys painaa näköjään monia täällä, haukottelusta ei meinaa tulla loppua töissä, ja kaikkien keskellä aulassa kun istun, yritäppä siinä sitte esittää pirteää asikkaille :D pitää piilossa haukotella.. Ja illalla kasilta nukkumaan ei tuu muuten mitää koko päivästä.

Ja ihanaa lisää uusia marrasmassuja! :)

Karoliina rv 7+2
 
Nyt on neuvola varattu, ennen pääsiäistä pääsee kurkkaan masun tilanteen. Silloin ois 9+2 tilanne, arvatkaa tekisko kuitenni mieli mennä yksityiselle ennen tuota :ashamed:
Piiiitkät 4vko siis edessä. Mistä sitä malttia sais ostaa :D

Ja en tiä, miten neukka laski,mut se sano la:ksi 22.11.. päivä sinne tai tänne..

Peltisanko ja rojekti 5+2
 
Kiitos kaikille onnitteluista! =)

Kyllähän se aika yllätys oli. =) Nyt kun oon saanut asiaa miettiä rauhassa yön yli, tajusin, että mulla ei ole tullut ollenkaan sellaista paniikkia asiasta mitä kuvittelisi tulevan. Mulla tuli vaan ilon kyyneleet samantien kun näin ne kaksi pientä sydäntä sielä ruudussa! :heart:

Lääkärikin sanoi ihanasti, että "kaiken sen sun historian jälkeen, sä oot ansainnut tämän" :heart::heart: Ja sellainen olo mulle tulikin. =)

Toki mulla on nyt tupla paniikki sen suhteen, että jos meneekin kesken. Onneksi pääsen taas reilu viikon päästä uudestaan ultraan! Jos silloin on kaikki hyvin,niin ehkä uskallan hetkeksi hengähtää.

Onneksi mieskin oli yhtä onnellinen tästä asiasta!! Jos kaikki menee hyvin, niin meillä tuleekin sitten kertaheitolla suurperhe! :LOL:

Jennae ja pikkuset 7+2?
 
Huomenta vaan pitkästä aikaa!

Onnea Jennae tuplailosta!

Mä olen voinut niin huonosti, etenkin tän viimesen viikon, ettei mitään järkeä.. Paino on tippunut 4 kg kahdessa viikossa ja mikään ei oikeastaan pysy sisällä. Nyt alan vähän jo huolestumaan kun ei enää pissatakaan yhtään. Töissä olen vielä jollain ihmeen kaupalla, vaikka voimia ei ole mihinkään. Viikonloppuna oli esikoisen synttärit ja itkien sain leivottua kakut ja muut hässäkät ja selvisin 2-päiväisistä kemuista kuin ihmeen kaupalla. Mitään en kyllä syönyt. Enkä juonut. Ainut asia mitä oikeesti tekee mieli on jääkylmä vesi, mutta se on kaikista pahinta ja tulee samantein ylös..
Kurjaa on myös se, että sairaslomaa en uskalla hakea, jottei mene edimiehelle tästä raskaudesta tieto vielä. Työkaverit tietää, kun oon ollut naamasta ihan harmaa niin oli pakko sanoa.. Sydämelliset onnittelut kyllä sain =) Ja sitten sain samantien tietää, että se aikasemmin puhumani paikka tulekaan hakuun, vaan yllätys yllätys väkeä joudutaan vähentämään.. Arvatkaas kuka taitaa sijaisena olla ilman töitä kesäkuun jälkeen ja kuka ei myöskään saa töitä ison mahan kanssa muutamaksi kuukaudeksi..

Yritän tässä nyt vielä vähän tsemppailla ja käpertyä omaan olooni.. Väsymyskin on niin valtavaa, että töissä olen nukastanut ihan istualleen ja kotonakaan ei silmät pysy auki koko iltaa.. Esikoinen oli eilen sitten pessyt pikkusiskon hampaatkin kun oli katsonut, että äiti on niiiiin väsynyt. Voi ihania reppanoita.. Pakkohan lapsillekin varmaan on kohta kertoa, etteivät hätäänny, kun äiti vaan nukkuu ja oksentaa.. Ruokaa en myöskään pysty tekemään, vaan lapset on olleet saarioiseten äitein eväillä.. Vitsi että harmittaa..

Anteeks kovasti tämä vuodatus ja valivali, mutta tänne oli hyvä vähän tuulettaa..

-Nojanda ja Pieni 6+6
 
Kaikille tasapuolisesti onnea!! :flower:
Miulla raskausviikkoja nyt 5+4. Ensimmäinen raskaus. Miullakin on ollut jo nyt kohta parin viikon ajan menkkamaista tunnetta mahassa ja selässä, tiesin että kohtulihas se siellä tekee kasvuharjoituksia, mutta viime yönä se muuttui ihan menkkakivuksi, eikä tuntunut yhtään kivalle! Ajattelin että pitääköhän soittaa päivystykseen tai neuvolaan, mutta äsken luinkin täältä palstalta että alkuraskaudessa menkkamaiset kivut kuuluvat asiaan. Eikä miulla ole mitän veristä vuotoa ollut. Ainiin, se auttoi kun laitoin lämpötyynyn mahan päälle, sama kikka menkkakipuihin! ;) Oikeastaan mitään muita raskausoireita ei ole..onneksi.
Valmistun jouluna terveydenhoitajaksi, ja luulisi miun tietävän, mikä kuuluu asiaan..mutta onhan tämä vasta itselle ensimmäinen raskaus! Ja eikä ÄNL:ssa tullut muita samaa asiaa potevia odottajia vastaan. No, nyt tiedän.

Olimme yrittäneet lasta 7kk, ja oon niin onnellinen että Luoja tietää just oikeen ajankohdan milloin tämäkin ihme on tarkoitus syntyä maailmaan. Jos olisi aikaisemmin syntynyt, valmistuminen olisi siirtynyt pitemmälle, mutta nyt saan rauhassa valmistua ammattiin. Ja mies valmistuu ennen kesää.
Pitää vaan jutella syksyn harjoitteluista ryhmänohjaajan kanssa että saan tehdä yhden harjoittelun vaikka jo kesällä, koska LA on silloin kun on menossa harkan toisiksi viimeinen viikko :D
Onpahan nyt sitten tulevalla terkkarilla jotain omakohtaista kokemusta raskaudesta ja tulevasta synnytyksestä. Mielenkiintoista mennä neuvolaan asiakkaan roolissa! :)
Ostin eilen valkoisia mukeja ja keramiikkamaalia. Maalasin mukeihin tekstit: Pappa, ukki, mummi, mummo, setä, täti. Annetaan mukit sitten asianomaisille kun kerromme perheenlisäyksestä, saavat sitten ihmetellä :D

plussattu ja ihmelahja 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Nojanda, kurjaa kun sulla on noin kova pahoinvointi. :( Oliko sulla miten edellisten lasten aikaan vai onko tämä raju pahoinvointi ihan uusi juttu?

Saa kyllä itse olla kiitollinen ettei mitään rajua pahoinvointia ole. Vaikka aiemmin ehkä vähän toivoin oksentamista, että olis enempi raskaana oleva - olo. Mutta nyt riittää kyllä tämä pieni öklötys-olo silloin tällöin. Tsemppiä kaikille rajusta pahoinvoinnista kärsiville!!

Jennaelle on kyllä tulossa todellinen suurperhe. :)

Mä kans rupesin miettimään tuota, että jos nyt masussa oliskin kaksoset niin miten sitä jaksais. Tai siis sitten kun vauvat syntyy. Varsinkin jos on ennestään jo lapsia. Yksin tuskin pärjää, että kokoajan pitää olla joku toinen aikuinen hoitamassa. Ja sitten kun yhdessä vauvassakin on niin kiinni niin miten sitten kun on kaksi. Huoh! Eräs puolituttu kertoi, että kun heidän kaksoset syntyivät niin heillä vanhemmilla meni ihan rytmit sekaisin eivätkä tienneet milloin on yö ja millon päivä. :D Heilläkin vauvat syntyi loppuvuodesta. Mutta tokihan siitä aina selviää, saahan jotkut kolmosiakin. Toki se vaatii enemmän, mutta kyllä se myös palkitaan. :)

Susse1983, vaihdan sinun LA:n.

Kylläpä aamulla olis väsyttänyt. Esikko heräsi poikkeuksellisesti jo 7.15, mutta tuli onneksi äidin pyynnöstä viereen nukkumaan vielä reiluksi tunniksi. Silitteli välillä äitiä hiuksista ja höpisi ihania 2-vuotiaan juttujaan. On se vaan niin ihana kultapoika. :heart:

Ilma on taas mitä ihanin, joten kait sitä tästä pian aletaan valmistautumaan lenkille. :)

Huomenna taas viikot poksuu ja on tänään on 5 päivää neuvolalääkäriin ja ultraan.

Diinu & Pipana 7+6
 
Ai niin ja sehän piti vielä kysellä, että jokos muut on hankkineet äitiysvaatteita? Vai joko joku käyttää? :) Mä tilasin eilen mamalicious äitiysfarkut ja h&m:ltä äitiysneuleen. Huutiksestakin huusin yhtä äippäpaitaa. Mulla ei esikoisen jäljiltä ole kuin yksi neule! En ymmärrä miksi oon muut myyny pois. :(
 
Hei taas!
Onpas taas tullut kovasti plussaviestejä ja muitakin! Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja Jennaelle erityisonnittelut kaksosista. :)

Nojandalle voin lohdutukseksi sanoa, että täällä on nyt toinenkin äiti, jonka lapset joutuvat elämään eineksillä. Mua oksettaa avata jääkaappikin. Sisällä ei ole pysynyt kuin RiisiFrutti-valmisteet ja tuoremehut. Kaikki muu tulee heti takaisin. Ja tämä väsymys on kamalaa. Voisin nukkua ihan jatkuvasti. Lapset on sairaana ja mä kotiäitinä, joten aika haasteelliseksi tämä arjen pistää. Mies lähtee viikoksi työmatkalle ja mä jään neitosten kanssa tänne. Jännittää, että mitenkähän mä saan arjen pelaamaan, kun oon näin heikolla tolalla. Samalla paikkakunnalla asuvat vanhempanikaan eivät oikein voi auttaa, kun äidilläni on immuunipuutossairaus ja sairaiden lasten kanssa hän ei voi olla tekemisissä. Pelkää meitä kuin spitaalisia. Harmittaa..

Mä sain ajan OYSin äitiyspolille viikon päähän, kun mulla on hyytymishäiriö, jonka hoito pitäs aloittaa nyt raskausaikana, jotta istukkaan ei tulisi kohtalokkaita tukoksia. Jännittää mennä sinne. Mitähän jos pikkuinen ei olekaan elossa. .Joka päivä sitä miettii kaikkia hirveyksiä, mitä sitä ihmisen alulle voi vielä tässä vaiheessa sattua. Eikä mieltä rauhoittanut eräs ajattelematon kätilöharjoittelijatuttava, joka kertoi vuolaasti itkettävän hirveitä tarinoita osastolta, jossa hän on töissä. Siellä tehdään kaikki keskeytykset, myös ne 24. viikon terapeuttiset keskeytykset, kun toisaalla yritetään samanikäisiä vauvoja pelastaa tehohoidossa. Hirveetä odottaa sitä rakenneultraa!

Nyt ei tullut kyllä kauhean positiivista tekstiä. Jospa seuraavalla kerranlla paremmin. :)

Rauhallista odotusta vielä kaikille!

Finja, 8+1. (meniköhän nuo viikot edes oikein...)
 
Heippa taas kaikille! Ja tervetuloa uusille, ja Jennaelle paljon onnea kaksosista , VAU! :heart:
Yänään oltiin siis neuvolassa ekaa kertaa, ja paljon tuli tietoa. Terkka laski LA:ksi 1.11.11, mutta selvinee paremmin sitten ultrassa joka on 13.4 ! Miten jaksan odottaa sinne asti!

Epa ja Töpsykkä 8+0 (terkan mukaan 8+2)
 
Heipsan,

Mun tietohin saa vielä lisätä että 28v olen ja TAYS on synnytyssairaala :)

Tänne ei mitään uutta ja ihmeellistä, edelleen väsyttää aivan älyttömästi!! Mulla myös kovia "menkkakipuja", niinkun esikoisestakin oli. Kirjoitin esikoisen aikana päikkyä, josta nyt kiva lueskella mitä sillon on tähän aikaan ollut :)
Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla, meillä neuvolassa tarjotaan myös kätilön tekemänä alkuraskauden ultra, joten sitä kuumeisesti odotellessa!
Aika jotenkin ihan matelee ja tuntuu että te marraskuun alussa lasketut ajat omaavat olette jo NIIN pitkällä :)

KiukkuIita+ Urho 4+6
 
Oi onnea jennaelle :heart: ihanaa :) ja tervetuloa uusille :wave:

plussattu ihana toi muki idea! :)

Äitiysvaatteita en itse varmaan tarvii vielä pitkään aikaan tai noh mistäs sitä tietää. Housut ei kaikki kyllä enää mee turvotuksen takia kiinni, mutta onneksi oonki enemmän legginssi/tunika linjoilla kulkeva :--D

Mä siirsin nyt ultra aikaa vähän aikaisemmaksi, kun en yhtääääään jaksa odottaa :) eli seuraavan viikon keskiviikkona ja viikkoja on sitten 7+3 :heart: sen jälkeen ajattelin kertoa omalle äidille.. pelottaaa :$
 
diinu, mikä ultra sulla on 5pvän päästä? Eikö vain että kävit samana päivänä yhessä ultrassa ku mie? Mieki meen ens vkon tiistaina ekaan neuvolaan ja ilmeisesti saan sillon ajan Rovaniemelle nt-ultraan... mutta menee varmaan huhtikuulle :)

Mie saan tännään paketin postissa jossa tulee, ah niitä ihania äitiysvaatteita! ;) Mie olen ko elehvantti, oksentelen tukka pystyssä, kämppä sekasin ko ei ole kyenny mittään tekemään ja lapset on vapaasti toteuttaneet ittiään, mustat pussit silimien alla oottaen sitä hetkeä että pystyy 10 min olemaan pystyssä oksentamatta että voi käyvä suihkussa!!! :kieh: Ovensuussa on ravannu porukkaa, ja kaikille sama selitys: oksennustauvissa ollaan, ei kannata tulla, ei täälä ketään jakseta kestitä!

Nukuin viimeyönä taas 10h, ja silti aamupäivällä olin aivan valmista kauraa tajunnan menetykseen.. nukuin toista tuntia ko kuopus katteli piirrettyjä ja isommus oli koulussa. Eikä varmaan yllätä että nyt väsyttää taas niin että taju lähtee! Nukkusin jos ei tarvis pelätä että tukehtuu ommaan oksennukseen ko unissaan ökää...

Suokaa anteeksi tämä kärty. Nyt vain ei todellakaan ole yhtään hyvä hetki. Ja jos ikinä ennää puhun vauva kuumeesta tästä selvittyäni, minut saa uittaa tervassa ja höyhenissä ja viiä saunan taakse....

:x Chicco ja vauppeli 8+2
 
ihana kaksosuutinen :D :D :D

Minä "sain" tänään loppuviikon sairaslomaa kun on ihan järkyttävä olo !!
Mikään asento ei ole hyvä, kaikki etoo ja lämmöt kohoholla.. terkkari meinas, että voi olla alkavaa norovirusta :/ kerroin kyllä raskaudesta, mutta kuumetta oli normiraskausoireisiin liikaa jne.. mene ja tiedä sitten, mutta en kyllä toivo kenellekkään tätä olotilaa :/
Ylipäätään en yleensä sairastele ja kipukynnyskin on mielestäni korkea..
Makoilen ja NUKUN nyt sitten oikein runsaasti kun on kerran mahdollisuus :D (..jos pystyn nukkua : )

Kyllä tälläkin suunnalla sitä ylipainoa löytyy yli 10kg ja kans vähän hirvittää siihen vaa`alle astuminen :O mutta ei auta! Sokerirasitukseenkin varmaan joudun ihan jo sukurasitteen takia.. Olen joskus työterveyden kautta ollut myös jossain seurauksessa, mutta ei mulla ole koskaan ollu sokerit tms. koholla ja toivotaan nytkin parasta :D

joku tuolla kirjoitti, että kun alku ja loppukuun odottajilla on NIIIIN paljon eroa.. heh, joo samalta kans tuntuu :D vaikka toinen olis vaan viikonkin edellä niin tuntuu, että se menee jo niin kaukana ja pian se jo synnyttää :D
ehkä se tuossa myöhemmin sitten "tasoittuu" ja voihan olla, että alkukuun LA venyy kuitenkin pidemmäksi ja päinvastoin :D Tässä alussa vaan itekkin laskee tarkasti päiviä ja odottaa, että se 12vko tulisi täyteen.

Smaria ja tyyppi 5+5
 

Yhteistyössä