<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

KiukkuIitan ja Chiccon tiedot päivitetty. :)

Chicco, mulla on ens tiistaina julkisen puolen eka ultra ja samalla ensimmäinen neuvolalääkäri. Täällä meilläpäin kun tarjotaan julkisen kautta alkuraskauden ultra ennen np-ultraa.

Mä oon taas illan ollu melkonen v*ttupää. :( Ärsyttää ja suututtaa kaikki! Ja väsyttää ja palelee ja kokoajan tekis mieli SYÖDÄ!! |O Vali, vali... Onneksi tämä palsta on sitä varten että saa vuodattaa tunteitaan. :)
 
Heissan! :D

En oo vähään aikaan jaksanu kirjotella kun väsyttää niin vietävästi! Kaikki aika kun pystyn oleen hereillä menee kotitöihin ym. Vielä ku oli toi flunssa tossa. Huomenna töihin, enkä ymmärrä millä ihmeellä pysyn siellä hereillä!????

Tänään oli sitten se alkuraskauden uä yksityisellä tampereella. Teki samalla gynekologisen tutkimuksen ja ultras. Kaikki oli loistavasti ja pikku sydän siellä sykki :heart::heart::heart:
Ah, niin ihanaa!!!!!!!!!!! Mies oli mukana pitämässä kädestä ja kattomassa masuasukkia! :)
1 cm oli kokoa pienellä ja viikot onkin 7+1, vaikka neuvolan ja omien laskujen mukaan 6+6, joten 2 päivällä heitti. Ei tota LA:ta tarvi varmaan vaihtaa ku sitte vasta myöhemmin ku paremmmin näkee koon. IHANAA! :heart:

Raskausoireista: Mulle on ruvennu tuleen iltapahoinvointia. Pahoinvointi tulee myös heti kun maha tyhjenee, joten koko aikanen syöminen on pakollista :D Saas nähdä mikä sotanorsu oon 9kk päästä! :D Maanantaina kävin hamaslääkärissä huuhteluttamassa ientulehdusta. Noh, heti kun huoneeseen pääsin, pitikin lähtee laatottaan vessaa :D Jäi aamupala syömättä, ni johtu varmaan siitä. Siinä hammaslääkärin penkissä sitten istuessani ja kun ikeniä hoidettii rupesin sitten pillittään kesken kaiken!?!? Kyllähän se sattu, mutta mulla on hyvä kivunsietokyky, joten kivustsa ei pillitys johtunu ja loppua ei meinannu tulla. Siinähän lääkäriki oikeen pelästy. Onneks hoitajana oli äitipuoli joka tietää raskaudesta! :D

Meillä on nyt kerrottu molempien vanhemmille. Nyt kun ultrassa näky olevan kaikki hyvin, tekis mieli kuuluttaa kaikille! :D Odotetaan silti siihen 12 viikon loppuun jos vaan pystytään pitään suut kiinni.

Äitiysvaatteista: en oo vielä hommannu mitään, mutta luulen että se tulee pian eteen. Maha on tosi turvoksissa ja oon hoikka, niin luulen, että masu pullahtaa helpommin esille.. Tai sitten ei.. En tiedä, kokemusta kun ei ole. :) Kohta on!
Tekis kyllä jo mieli mennä osteleen kaikke!

Paljon onnitteluja kaikille, jolla ultra onistuneesti takana ja ´kaksosista tuplaonnittelut! :heart:

Jenzzi ja Kikura 6+6/7+1
 
Jenzzi onnea ihanista ultrakuulumisista! =)

Hui kauhiaa mikä huimaus tullut :eek: olin suihkussa ja juuri alkamassa shampoota huuhtelemaan kun koko maailma lähti pyörimään ja kamala olo tuli. Melkeimpä kontaten menin ovelle ja pyysin äkkiä miestä tuomaan oikein kylmää vettä ja tovin jouduin odottamaan ennenkuin uskalsin huuhdella hiukset loppuun.. Kamalaan aikaan tuli kyllä tuo huimaus kun shampoo päässä ja liukas lattia, olin kuitenkin juuri ennen suihkuun menoa syönytkin :eek: Onko muilla ollut kuinka pahaa huimausta?

Äitiysvaatteita en vielä ole ostanut, mutta ei kauaa mene, että saan äitiyshousut hakea. Menee enää muutamat omat housut kiinni. Perinteisiä pitkiä toppeja olenkin jo ostanut ja niillä selviän pitkälle. Muutenkin mulla on paljon tuollaisia pitkiä hyvin venyviä paitoja. Kesäksi aijon ostaa paljon tunikoita yms :)
Te joilla on jo kokemusta äitiysvaatteista niin millaiset äitiyshousut on parhaita kun valikoimaa on ihan hirveästi. Haluaisi kuitenkin ostaa sellaisia jotka oikeasti hyviä. Eli millainen kangas hyvä? Onko äitiysfarkut kuinka mukavia?
 
Karoliina87 Joo, olen kertonu kaikille työkavereille ( 7kpl) raskaudesta, niin ei tartte keksiä tekosyitä väsymykseen. Johan ne oli arvannu mun kasvoista, ku naama rupes kukkimaan jo tammikuussa pillereiden jälkeen... He olisivat kysyneet varmaa itse, jos en olis itse kertonu jo nyt;)


Diinu: Meillä onki sama LA, ainaki toistaiseksi.. minähän en ole ultrassa käyny. Kai se sit joskus pääsiäisen tienoilla on?! Who knows.
Lääkäriin ja hoitajalle menen raskauden tiimoilta 4.4. ja siellä tehdään neuvolakortti yms mitä saan sitten itse kiikuttaa mukanani=)

Tänään olen ollu yllättävän pirteä koko päivän! Ihanaa! Olinkin pitkän päivän pois kotoa 13,5h työnmerkeissä. Huomenna perjantai, jee... sunnuntaina mennään päiväseltään käymään anopin ja appiukon luona... se on sit mun eka kerta sen jälkeen ku he ovat kuulleet meidän raskausuutisen =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Jyllanti80/ 30v/ Rv 7+6
 
Tiukutus: Hyviä ja halpoja äitiyshousuja saat esim. H&M:stä, makunsa kullakin mutta ainakin sellaiset, joissa joustoresori nousee kunnolla mahan yli ovat päällä mukavat. Kannattaa kuitenkin katsoa, ettei tuo resori ole koppuraista tai karheaa, sinne väliin kun ei kuitenkaan mitään halua/pysty laittaa. (Tosin minäkin kuulun niihin odottajiin, joilla tuota lähtöpainoa on jonkin verran ylimääräistä ja siksikin olen varmaan tykästynyt noihin malleihin...) Välillä tuo resori on alussa tullut liian ylös mutta olen solminut kuminauhan vyöksi ja kääntänyt resorin sitten sen päälle. Hyvin on toiminut synnäriltä lähtiessäkin. : /

Hankinnoista: Myin kesällä kirpparilla pois kaikki istuimet ja rattaat. Mielenkiinnolla olen siis kommenttejanne täältä lukenut. Vinkiksi niille, joilla tulokkaan ja sisaruksen ikäero jää pieneksi, voin itse lämpimästi suositella peräkkäinistuttavia sisarusrattaita. Meillä ne oli käytössä ykkösellä ja kakkosella (ikäeroa melkein 3 vuotta), kakkosella ja kolmosella (ikäeroa 1 v 4 kk) sekä nelosella ja vitosella (1 v 10 kk). Hyvin mahtuu kulkemaan bussien ovista, kaupan kassojen välistä yms.

Oma napa: Kamala iltayökötys. Aiemmilla kerroilla olen halannut pönttöä joka aamu viikot 5 -16. Nyt ei aamuisin mitään mutta nämä illat... :O

Aurinkoisia kevätpäiviä toivottaen,

Kuudes_(ja viimeinen!)onni 6 + 1
 
Huomenta!

Onnittelut ultrassa käyneille hyvistä uutisista ja erityisesti kaksosista! :)

Itselläni on ihmeen rauhallinen olo tämän raskauden suhteen, vaikka takana onkin yksi keskenmeno. Luulen, että se johtuu voimakkaammista raskausoireista. Edellinen raskaus meni kesken 7. viikon lopussa, mutta oireet eivät missään vaiheessa olleet yhtä vahvat kuin nyt, vaikka viikkoja on vasta 5+2. Eli täällä on havaittavissa vatsanippailuja, nälkää (pupellan vähintään muutaman tunnin välein jotakin!), rintoja aristaa edelleen, vessassa saa ravata vähän väliä, ja erityisesti iltaisin ja öisin palelee ja väsymys myös on hurja. Iltaisin turvottaa kovasti. Etovaa oloa on myös, mutta ainakin toistaiseksi se on jäänyt siihen. Töissä on välillä vähän hankalaa, sillä työskentelen opetusalalla ja olen näin ollen koko ajan esillä. Varsinkin iltatunnit (kestävät puoli yhdeksään saakka) ovat raskaita. Silti olen vain onnellinen oireista, on paljon turvallisempi olo kun niitä riittää. :)

Onneksi töissä alkaa helpottaa ensi viikon jälkeen. Jään kesälomalle vähän kollegojani aiemmin, työpäiviä on jäljellä enää 7 ja neljän kuukauden palkallinen loma alkaa huhtikuun puolivälissä, hiphei! :) Loma mennee lupsakasti mahaa kasvattaessa ja häitä suunnitelessa. Miehen kanssa lyötiin lukkoon hääpäivä jo viime syksynä ja juhlia vietetään elokuun alussa alkuperäisen suunnitelman mukaan, vaikka maha-asukki ilmoittikin tulostaan. Jos vain kaikki menee hyvin, joutunen vaihtamaan hääpukua... Olin nimittäin jo varannut sellaisen ihanan vartalonmyötäisen merenneitopuvun, mutta voi olla ettei se näytä kovin imartelevalta masun kanssa. No saa nähdä!

Jep, tämä lähtee nauttimaan vapaapäivästä ja ihanan aurinkoisesta säästä ulos. Ihanaa kun viikonloppu tulee, näkee miestäkin taas arjen jälkeen! :)

Mukavaa viikonloppua! :)

Sannuska80 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Onpas tänne tullut paljon uutta luettavaa parissa päivässä! =)

Äitiysvaatteista: Itse rakastan mammafarkkuja, on niin mukavia ja siistejä päällä... oikein kuumeisesti jo katselen huuto.nettiä sillä silmällä, että saisi mammavaatteita mahdollisimman pian!
Tässä raskaudessa haluan ne lappufarkut, joita olen edellisissä kuolannut mutten ole raaskinut ostaa. Kesällä luultavasti massukin on niin mukavasti esillä, että voi jo rohkeasti käyttää vaatteita mitkä tuo massun esiin.

Kertomisesta:Eihän me pystytty asiaa salassa pitämään. Ensin kerroin veljelleni, sitten kahdelle ystävälleni. Sitten mies kysyi, että eikö hän saisi jo kertoa äidilleen:LOL: ja sitten piti kertoa myös miehen siskolle, kun ei anoppi olisi pitänyt asiaa kuitenkaan salassa.

Oma napa:
Olen ollut pirullisen kiukkuinen:kieh:
Tuntuu, etten ole yhtään oma itseni eikä mies meinaa kestää mua vaikka edellisessä raskaudessa nää kaikki p...skat käytiin läpi.
Oon ollut tosi epävarma raskauden kanssa, pelkään että tämä pilaa parisuhteen ja kaikki.
Juuri, kun ollaan saatu elämämme tasapainoon niin nyt taas tuntuu, että ihana asia horjuttaa vakaata pohjaa :(
Ja viikkoja on niin vähän, että jos tää jatkuu tälläisenä niin mulla kyllä hajoaa pää.
Tunteeko kukaan muu edes vähän samaa?

Hyde ja Hyss 4+6
 
Onnittelut kaikille plussanneille! ja erityisesti Jeannelle tuplaonnesta!!:)

Oman mielen rauhan saamiseksi käyty toisen kerran varhaisultrassa.Olin tulla hulluksi, kun on ollut melkeinpä jatkuvaa menkkakipua alavatsassa ja nostaminen töissäkin viilteli mahaa.Ja tosiaan yksi keskenmeno takana mikä alkoi samallalailla pienellä menkkakivulla. Ultrassa oli onneksi kaikki hyvin.Sikiö vastas viikkoja 7+5.ja oli silmin nähden kasvanut.Nyt erottui pää ja muu vartalo <3 ja ensimmäistä kertaa kulin sydämen sykkeen kun lääkäri sanoi että jos et usko silmiäs..:) Helpottavaa!
Toisen ultraajan kanssa juttelin puhelmimessa jossa kävin viikolla 6+3.Sanoi että toisesssa ja kolmanessa raskaudessa kivut on yleensä pahemipia.Ja selitti että poltot,vihlovat kivut ja menkkakivut on normaaleja jos ei vuoda verta.

Tänään Ensimmäinen neuvola.Haen sairaslomaa kipujen takia.Töissä jouduin kertomaan näin etukäteen jo että voin jäädä jo viikonloppuna sairaslomalle että tietävät varautua.Ottivat asian hyvin.ja sanoivat että hyvä kun kerroit näin hyvällä varoitus ajalla mikä on tilanne.

Mulla pahoinvointi helpottanut.Mitä en kyllä osannut odottaa, kun viikko kaks sitten voin tosi huoinosti.Edelleen tulee huono olo jos maha tyhjenee muttei ole tarvinnut oksentaa muutamaan päivään.Oikeeta ruokaa en pysty syömään isoja annoksia.Enemmin napostelen jotain pientä.Esikoisen kohdalla oli sama homma että pahoinvointi meni hetkeksi pois ja palasi kauheempana viikolla 9 ja jatkui siihen asti että liikkeet tuntu.Saas nähä miten käy ja on kyllä poika olo pahoinvoinnin suhteen kun esikoinen on poika.

Mulla äitiyshousut jo käytössä.Oonkohan ensimmäinen.=D Olen hoikka,mutta vanhat housut puristaa inhottavasti tai ainaki osa housuista.Helpompi käyttää äippähousuja kun ovat sopivat ja kun olut kipuja jos auttais siihenkin ettei purista.Mulla selvää pömppömahaa huomattavissa jos tiukka paita.Olisi ihanaa jo, kun maha kasvais kunnolla.Sitä ootellessä:) Kirjoittelen neuvola kuulumisia sitten.

Reveria 7+6. Huomenna poksuu:)))
 
itiysvaatteista. Mulla on edellisen tallessa. H&M :n farkut (jotka ei sovi mun mallille juuri mitenkään) no sit mulla oli lainassa trikoo äitiys housut kaverilta ja siinä ne sit olikin. Mulla kun ei sietänyt mahan yli vetää mitään ylimääräistä, et nippanappa sai olla paita siinä päällä ja ehkä yhet housut. No mä kuljin trikoohoisuissa ne rullattuina lantiolle. Samaten työhousut oli rullattuna lantiolle kun ei vaan kestänyt. alko sattumaan mahaan. Nyt varmaan jos eteen tulee ostan mahan alle tulevat vaikka inhhoan lantiohousuja. Tilanteen mukaan sitten kai. Mut on nuo edelliset kuiteen niin ei mitään välttämättä tartte.

Tiukutus, mulla oli edellisessä paha huimaus kohtaus, en pysynyt pystyssä. Se meni ohi hetken (tunnin pari) huilimalla. Ja tylyintähän tää oli kun tuli töissä. Mut ei toistunut ainakaan niin pahana.

Kertomisesta ei ollavielä kerrottu kun yhdelle. Se senkin takia kun tuskastelin oloani et kuin sekaisin kroppa on. ennen kun testasin. menkat kun pelleilivät jus samalla lailla kun ekassa.

Olotila, edelleen väsyttää ja yököttää. Onneksi vielä ei ole oksentelu alkanut. Sitä odotellessa ;)

Unico
 
heippa, äkkiä töiden lomasta tuun ilmottamaan että maanantaina ultrassa kaikki ok! päivän "nuorempi" kaveri on, että lasketun ajan vois muuttaa, koska se on niin kiva :) eli 11.11.2011 :heart:

onko muilla ollut norovirusta? itse sellaisen just kärsinyt, mitityttää mitäköhän se vauvalle tekee..? :confused:
 
Äitiysvaatteista; itselläni on esikoisen ajalta jotain tallessa, mutta pitkälle pääsee jo pidemmän mallisilla perustopeilla. Housut on sitten kinkkisempi juttu: itse koin monissa housuissa sen maharesorin loppua kohden ahdistavana, ja siinä vaiheessa ei muita housuja saanut enää mahtumaan. H&M:n äitiyskollarit oli kovalla kulutuksella kotona... :)

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower: Itse vieläkin jännitän, onko masussa mitään... : /

JJ-t, norovirusta ei täällä ole (onneksi), ja hoitajana helposti kaikkea kyllä itseensä kerää. Eipä ole noro koskaan tarttunut ja toivottavasti ei nytkään tartu. Paranemisia sinne!

Täällä pahaaoloa ja järkyttävää väsymystä oli, mutta nyt vain ajoittaista kuvotusta pitkin päivää. Muuten ei oireen oiretta, mahtaakohan siellä mitään edes ollakaan. Huoh tätä epävarmuutta!

Emelie 8+1 (jee!)
 
JJ-t: Meillä oli koko perhe noroviruksessa pari viikkoa sitten. Eli sitä on ilmeisesti ollut liikkeellä aika paljon.. Oli vielä harvinaisen raju tauti ja siitä kun selvisin niin alkoi raskauspahoinvointi! :x Mutta ei kai se vauvalle mitään tee, kunhan vaan yrittää huolehtia nesteytyksestä.

Mun on varmaan alettava vetää jotakin vitamiineja tms, etten saisi kaikkia mahdollisia tauteja tänä vuonna. Viime vuonna kolme kertaa mahataudissa ja siihen flunssat ja poskiontelotulehdukset päälle :( Esikoinen tuo päiväkodista kaikki pöpöt ja ne on minussa heti ensiksi!

Tuo 11.11.2011 olisikin mitä mainioin päivä syntyä :)

Huomenna äidille kylään- varmaan kerrottava raskaudesta siinä vaiheessa viimeistään, kun tyrkkää kahvikupin eteen...:whistle:

Papu82 7+3
 
Mä oon kans ihmeen herkkis nyt, voihan se olla, että tää kokonaan uus asia on mulle muutenkin niin ihana että itkettää sitten herkemmin. Täältäkin aina kun luen että joku on käynyt varhaisultrassa ja kuullut sydän äänet niin pääsee itku. :heart:
Eilen kyllä olin niin ärhäkkäällä tuulella... ja 2 päivää on ollu kokoajan nälkä!!? Mieskin jo kysy, että jokos ne mieliteot alkaa noin alkuvaiheessa :D Voihan se olla, et syön tottumuksesta kun normaalisti "vähän" mässäilen menkkojen aikaan ja nythän mulla olis ne...
Rinnat on kipeet ja väsyttää kans välillä vietävästi. Kumma kyllä, että mulla oli lievää pahoinvointia pari viikkoa ennen plussausta, mut nyt ei oo ollu.

Muiden oireita ennen plussausta?

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

Ritni & 4+4
 
Heps! Hyde79 Voin hyvin kuvitella sun tuntemuksia. Niin ku aiemmin kirjotin, niin mullaki on vähän sellasia epävarmuustunteita, vaikka raskaus sinänsä on ihana juttu. Parisuhteessa on tähän asti mennyt hyvin *koputtaa puuta*, mut mun epävarma olo liittyy enemmän siihen, että raksahomma alkaa syksyllä ja töissä ehtii vain käydä kääntymässä, kun aattelin, et nyt oisin ollu vähän pitempään. Sitte esikoinen on sairastanut niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon, että me ollaan oltu välillä ihan takki tyhjänä. Jotenki vaan aattelee, et miten kaikesta selviää, vaikka kuinka yrittäski olla positiivinen. Toisaalta sitä aattelee, et moni moni moni muu on ihan samassa tilanteessa ja selviää. Siihen kai sitä on luotettava! :rolleyes:

Onko kukaan muu lihonu tässä alkuvaiheessa? Mä oon ollu ihan normaalipainoinen (170 cm/66 kg), mut nyt puntari näyttää jo pari kiloa enemmän ja viikkoja on vasta 7+1. Edellisestä raskaudesta jäi pari kiloa, niin ahistaa, kun työvaatteet alkaa jo kohta olla pieniä. Sitte kahvipöydässä saa työpaikalla kuunnella, ku joku lihonu vaan niin ja niin vähän raskaudessa. Plaah!!! :headwall: Eihän sitä tarttis siihen tuijottaa, mut mun mielestä oli kyllä niin oikein yhessä Kaksplussassa sanottu, et nykyään ei enää äitiyden ihme ole se juttu, et synnytetään lapsi ja tullaan äidiksi, vaan pikemminkin se, kuka pääsee ekanan kiloista eroon. Mihin me ihmiset ollaan oikein menossa?

No nyt tää meni jo ihan filosofiseks valitukseks ja ei suinkaan vähiten painonnousuun ole syynä minä ite :popcorn:. Pääasia, et tuntee ittensä kaikkine kiloineen hyväks tyypiks ja jaksaa vielä hymyillä ja iskee silmää itelleen peilistä.

Ihanaa viikonloppua kaikille! Me lähetään maalle kylään, viikonloppuna tiedossa mahtavat kelit! :heart:
 
ilo09: Mäkin olen ihan normaali painoinen 165/60 tai ainakin siis olin. Kun mä ainakin olen niin turvonnut että painoni nousi 60,00 ----> 64,4 kg kun eilen neuvolassa kävin vaa'alla. Täti neuvolassa ei kommentoinut painon nousua muutakun että turvotusta se vaan on, eikä vaarallista. Ja nyt viikkoja siis 8+3.

Papu82: Toi LA on kyllä ihan huippu! Ei ainakaan voi unohtaa :)


Viikonlopuksi on paljon ohjelmaa joten Hyvää Viikonvaihdetta kaikille ! :)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista, Jenzzi, reveria ja JJ-t! :heart: Ja tsemppiä kaikille kellä on lähiaikoina tulossa ultra!

Jyllanti80, mullakin olis vasta alkuraskauden uä tulossa, mutta kävin viikolla 6+6 yksityisellä. Nyt ens viikon tiistaina (8+4) on julkisen puolen ensimmäinen ultra. :) Np-ultra sitten huhtikuun puolenvälin jälkeen.

ilo09, kyllä mulle ainakin on tullut muutama kilo lisää vaikka viikkoja vasta 8+0. : / Toivottavasti se on vain turvotusta enkä oikeesti oo menny lihomaan!

Hyde79, mä oon kans ollu tosi kiukkunen ja varsinainen v*ttupää. :kieh: Onneksi tuolla mun ukolla on lehmän hermot ja jaksaa kuunnella mun kiukuttelua. En ole edes ajatellut, etteikö jaksais. :O Kait se muistaa, että olin esikoisen aikaan ihan samanlainen. Nämä mielialavaihtelut ja kiukkukohtaukset kun kuuluu raskauteen eikä niille mahda mitään.

Nyt on mullekkin tulossa kotidoppleri. Huusin huuto.netistä angelsoundin LCD-näytöllisen dopperin. On ihan uusi laite ja sain 20-30e halvemmalla huutiksesta sen. Jee! Ens viikolla kun se saapuu niin kokeilen kyllä heti että kuuluuko sydänäänet. :heart: Pitänee muistaa olla hätääntymättä vaikkei vielä kuuluiskaan, kun sittenhän on vasta 9. viikko.

Nyt päikkäreille kun esikkokin on.

Diinu ja Pipana 8+0
 
Diinu: Tule sitten heti raportoimaan kun olet kokeillut, että kuuluuko mitään :) Minäkin tänään huusin itselleni juurikin sellainen näytöllisen dopplerin ja nyt odottelen että myyjä lähettäisi tilitiedot, niin pääsisin makselemaan. Ensi viikolla se tulee ja sitten ajattelin kyllä heti kokeilla! Ei siitä sovi panikoitua jos mitään ei vielä kuulu, odotellaan sitten ja yritetään muutaman päivän välein uudelleen niin kauan että alkaa jotain kuulua.

Ilo09: On sitä painoa tullut täälläkin: 161/60 ---> 63,9kg. Täytyy vaan yrittää ainakin vähän kuntoilla vaikka olo onkin äklö, niin jos sitten turvotuksen katoamisen myötä rauhoittuisi painonnousukin. Osalla vaatteista saa kyllä valitettavasti varmaan sanoa jo tässä vaiheessa hyvästit hyyyvin pitkäksi aikaa.. Esim. muutamat housut ei mene päälle ei sitten millään.

Meillä oli tänään opiskelijaterveydenhuollon puolella ultra. Pieni oli kasvanut tosi kivasti ja on jo melkein 2cm ;) Tuli tosi hyvä mieli. Viikotkin on jo 8+2 ja kun viimeksi meni kesken 8+3, on jotenkin tosi kovasti sellainen olo, että tällä kertaa me mennään loppuun asti :) Toivotaan seuraaville päiville pahoinvointia, niin ei iske paniikki!
 
Mistä tätä unta riittää? Tänään nukkunut aivan älyttömiä määriä :LOL: mitään muuta tehnytkään tänään kuin vaan lojunut ja edelleen väsyttäisi..

Painoa on tullut lisää. Normaalisti 160/52 ja nyt puntari näyttää 54kg eli ihana parin kilon lisäys :D

Unohdin jo mitä kaikkea täällä oli kirjoiteltu :D No hyvää viikonloppua mammat! :)

rv 8+3 :heart:
 
Ilo09:Kiitos ymmärryksestä. Joskus ihananihana asiakin voi tuntua kaoottiselta,ennen kun siihen tottuu.
Mua painaa joskus se, että meillä kaikki kolme on syntynyt nätisti eikä kukaan sairasta juuri ollenkaan, että voisiko neljäskin vielä mennä niin hyvin ja hienosti.

Taitanut mulla olla vaan hormoonit sekaisin ja mieli myllertänyt.
Eilen taas miehen kanssa juteltiin, silläkin on aika hyvät hermot ja kyllä se kestää mun kiukuttelut,
olen vaan "vähän" draamaqueen:kieh:

Eilen huusin ensimmäiset äitiyshousut(tai paketissa oli 2housut ja yksi paita),
doppleria olen kanssa katsellut ja haaveillut.
Vaunuhulluna, ensimmäinen asia mitä menin "etsimään" on vaunut:LOL:
Nyt on lähes varmasti tiedän millaiset haluan emmaljunga city cross+ erivärinen citykoppa.

Olo on yökyök, mutta nyt fiilis on parempi eli olot kestää kyllä,kun tietää mitä siitä saa:heart:
 
Hyde79 mitä ominaisuuksia vaunuilta haluat? Meilläkin puntaroitiin emmaljungan city cross vs. Emmaljungan xerox, päädyimme jälkimmäiseen.
Täällä pahaolo on ruvennut vaivaamaan, oksentamiseen asti ei ole onneksi mennyt :)

Te kenellä on entuudesta lapsia pienellä ikäerolla niin mielelläni kuulisin mielipiteitä kaksosten vaunuista :)

Nyt lähden hoitamaan kaason velvollisuuksia :) hyvää viikonloppua!

Myy rv 7+2
 
Heippa taas!
Onpas täällä aktiivista kirjoittelua, kiva juttu. :) Onnea kaikille uusille, ultrakuulumisille ja kaksosille tietty! Mun siskolla on nyt 6v. kaksoset ja on ollut kyllä ilo katsoa niitten kasvua.
Täällä kärsitään hurjasta väsystä ja yliherkkyydestä. Vielä ihan siedettävissä määrin. Pahaa oloa ei ole vielä ollut ollenkaan ja vielä sitä tyhmänä odottelen, vaikka täältä saa lukea toisten kauhukokemuksia.. :D
Neuvolaan on vielä reilu viikko aikaa ja millään ei malttais odottaa. Esitietolappuja täytettiin ukon kanssa kovalla innolla jo heti kun ne postiluukusta pärähti. Mua vähän jännittää se neuvola, kun ylipainoa on todellakin runsaasti ja diabetes on sukurasitteena. Toivottavasti se täti ei saa painosta aivan kohtausta. :( Vaikka syytäkin kyllä on, tiedän vallan hyvin. Onnistuin vuoden alusta tiputtamaan n. 7kg, mutta siitä on muutama kilo tullut nyt ihan tässä takaisin! :O Olen ihan turvoksissa! Neuvolassa pitääkin kysyä, että kuinka turvallista olis vielä painoa maltillisesti tiputtaa. Myös liikuntaa olen koittanut nyt selvästi lisätä. Selvä tavote on ainakin se, ettei raskaus lisäis enää kiloja. Lapsen kanssa olen pyhästi luvannut sitten aloittaa aktiivisen elämän, että kaikki ylimääräiset kilot karisee, katotaanpahan vaan... :kieh:
Mä odotan jo kovasti, että maha kasvais. :) Vaikka töissä asia pitäs pyrkiä "salaamaan" mahdollisimman pitkään, mutta olishan se kiva, että olis jotain todisteita tästä raskaudesta! :D Ei vielä tunnu todelliselta.
Mistäs sitä löytäis sitten isommalle naiselle äitiysvaatteita, epäilen meneekö perus H&M.. Ei niitä ehkä tosin ihan vielä tarvii ajatella. :)
Kaikille hyviä vointeja ja kirjotelkaahan kuulumisia!
 
Britney, tuo nälkä on ihan tuttu juttu! Oon huomannut, että vaikka päivän aikaan syö säännöllisen väliajoin ja kun käy nukkumaan, niin nälkä on herättänyt jo nyt parina aamuna miut syömään. Eilen ja tänään heräsin 7 aikaan aamulla. Eilen aamuna ei enää tullut uni, joten oli pakko vaan laittaa aamupalaa. Tänään kun nälkä taas herätti, (vaikka illlalla vedin tarkoituksella tuhdin iltapalan) söin kaurahiutaleita ja join lasin maitoa ja painelin takas nukkumaan, heräsin vasta 9:lta. =)
Ja alavatsassa, kohtulihas harjoittelee koko yön, niin ei ihmekään että kuluu energiaa ja on nälkä. Kaksi kertaa joutui käymään vessassakin yöllä ja aamulla, suolen peristaltiikka on niin hyvä tuon kohtulihaksen harjoituksista :D Ei oo ummetuksesta ainakaan tietoa!

plussattu ja ihmelahja 5+6
 
Hei taas!

Tuota painoasiaa olen miettinyt..eihän niillä siellä neuvolassa voi olla mitään sanottavaa jos on vähän isompi. Ja tottakai sitten on vielä vähän isompi kun on raskaana. Jos ennen raskautta esim.160/80 ja ennen synnytystä 160/95 niin onko siinä muka jotain ongelmaa? Sittenhän ne kilot siitä karisee ja painetaan taas onnellisesti 80kg!!
Onko teille sanottu neuvolassa ikävästi? Kun minusta se kuulostaa epäammattimaiselta jos kaikki arvoot on kohdallaan ja vauva voi hyvin. Miksei saisi painaa enemmän? Ei ymmärrä. Vai onko kyse siitä että itseä vain ahdistaa kun omaaa painoa seurataan jos se on arka paikka..? Sen ymmärrän kyllä hyvin! Kyllä mua ainakin ahdisti loppua kohden kun tuli kilo viikossa...heh

Ja kyllä helpotti oloa kun luin että muillakin turvottaa ja housut puristaa! Mulla on ihan hassu olo,kun viikkoja vasta 5+5 ja silti vatsa pömpöttaa ja on arkana. Viihtyisin vaan yöpöksyissä koko päivän! Kai se on alistuttava ja mentävä housuostoksille kun ei omat tiukat lempifarkut sovi enää. (Viime raskaudessa tosin laitoin vaan kumpparia kumpparin perään,napinläveen kun vatsa kasvoi!) Niin ja viime kerralla en tainnu edes ostaa mammavaatteita,paitsi masutuubin. Vatsa oli valtava,mutta muuten olin ihan normikokoinen.

Tänään menen kahden parhaan ystäväni kanssa viettämään iltaa, vähän jännittää. En haluaisi kertoa vielä,mutta samalla en malta olla kertomatta. Ja tästä tulee nyt se ensimmäinen "viinitekosyy" ja että pakko päästä viim.22 nukkumaan kun on vähän tota väsymystä.. "Mä oon alottanu uuden elämäntavan. En juo alkoholia ja nukun kymmenestä eteenpäin...nähäänkö tästä eteenpäin lounaalla?" jes... Eivät varmasti epäile mitään.

Kävin muuten eilen katsomassa vaunuja, onko kellään kokemusta sisarrattaista Z-line Twin Rider? Myyjä suositteli niitä phil&tedsien sijaan. Ja hintakin oli aika paljon inhimillisempi kuin tedseissä..

Olipa muuten kiva lukea teidän mietteitä! :)

Mandi ja nuutti 5+5
 

Yhteistyössä