<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

Heipä hei!

Ja mä kans tuun mielelläni naamakirjaan!
Laitoin kans yksärii...

Tänään tuli äitiyspakkaus :) eli meni semmonen viikko siitä ku laitoin hakemukset menemään!

Tänään oli myös esikoisen eka eskari päivä! Reipas tyttö!!!

Ei auta, ruuan laittoon ja tavarat paikoilleen, se on kohta lähettävä töihin...

Nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 26+6
 
raapale
Sitten kun pääsette fb-ryhmään, niin siellä on oikealla asiakirjakohdassa Marraskuun Massukoiden lasketut ajat yms. Kommentoikaa asiakirjan perään 2+ nimimerkkinne niin lisäilen ne sinne tietoihin.
 
Siis ei voi olla totta! Facebook alko just sekoilemaan kun yritän hyväksyä Bianan kaveripyynnön!! Nyt näyttää siltä että en pääse kirjautumaan sinne ollenkaan :D Voi luoja että tää on tätä mun tuuria kun yritän jotain tässä koneella tehä, niin ei. No katotaan nyt..
Osaan onneks kuitenkin pyytää Bianan, oikean henkilön, itse kaveriksi jos tämä hyväksyminen meni nyt jotenkin pieleen
 
Lävistyksistä, ite otin napakorun jo joskus rv 16 pois, kun rupes niin uhkaavasti kasvamaan ulos :/ Käyn kyllä ottaa uuden seuraavan vuoden puolella- samalla jos ottaisi tatuoinninkin :p Mut kyllä siihen napakoruun kiintyi niin kovin tossa muutamassa vuodessa :'D

Eipä oo oikein hirveesti kommentoitavaa. Raskaus etenee normaalisti ja elämä on tylsän tasaista.. Onneksi koulu alkaa ees seuraavalla viikolla niin saa jtn tekemistä. :)

muoks. mullakin fb sekoilee ja ei päästä kirjautuu :) mut fb-ryhmään olen jo liittynyt :)
 
Viimeksi muokattu:
Pidetään keskustelu täälläkin, kun eihän kaikki halua feispuukiin :)
Mut ite en tuu jakamaan täällä vauvan kuvia tai muutakaan, siellä suljetussa yhteisössä voin laittaa sitten :p
Äh koko päivän vaa ollu koneella. Munhan piti saada jotain fiksua aikaseksi. No kyllä mää oon siivonnu viikonloppua varten, pessy lakanat ja vaihtanut uudet. Nyt juoksutan ne tonne alakertaan kuivamaan puhaltajan vuoksi ja käyn ipanat hoidosta jossa olivat tänään.
 
Älä huoli Siisami: Mustakin on jotenkin mukavampi kirjoitella kuulumisiaan tänne vaikka nyt ihan kukavaan nää näkeekin. Ei ole pakko kirjoittaa sellaista mitä ei halua muille kertoa. Toki myös tuo fb:n ryhmä kiinnostaa, että varmaan liityn myös siihenkin =)

Joku kyseli närästyksestä?? Itsella kauhea närästys johon rennie ei auttanut mitenkään. Nyt otan aina puolituntia ruokailun jälkeen Gaviscon- nimistä litkua (saa ihan apteekista ilman reseptiä), en syö enää klo 20.00 jälkeen mitään ja juomistakin yritän hillitä. Ennen nukkumaan menoa otan Ranixal- nimisen poretabletin (reseptilääke, muistaakseni sama kuin Zantac) ja just ennen maate menoa viellä Gavisconia. Monesti olen yöllä herättyäni käynyt ottamassa hörpyt Gavisconia, jos on kurkkua viellä hieman korventanut. Näillä eväillä olen saanut nyt nukutuksi reilun viikon =) Eilenkin närästi nukkumaan mentäessä ihan hirveesti ja jouduin alottaan nukkumisen istaaltaan. Mutta puoli yhdenaikaan yöllä olo oli hyvä ja sain lopun yötä nukkua ihan normaalilla tyynyllä =)

(.) tänään masu muistutti, että pitää levätäkkin välillä. Tuli yksi todella kipeä supistus vasemmalle puolen ja kyllä tämä mamma kömpi samantein sohvalle pötkötteleen.


:heart: Vimpula ja Vampula 26+6 :heart:
 
Fb taitaa jumittaa vielä. Ainakin sen osalta keitä yritän lisätä ryhmään. Ilmottaa nyt ettei voi lisätä :/ Toivottavasti vika korjaantuu pian! :)

Miltä närästys tuntuu? Mulla tuntuu välillä ylämasussa painavaa kipua. Eihän kohtu nyt vielä sinne asti voi vaikuttaa. Ylämahassa, rintojen alla tuntuu kuin puristaisi :/ Onko se sitten närästystä??
 
raapale
Biana, oot varmaan kokeillut kirjautua ulos ja takaisin sisään? Itsellä ainakin auttaa, tai että kokeilee toisella selaimella jos meinaa fb tökkiä. :D Yleensä, ei aina.

Onko kokemuksia kestovaipoista vastasyntyneillä? Noita Imse Vimsen sisävaippoja (flanellettejako ne oli.. ) tuntuu saavan halvalla käytettynä, minkä ikäiseksi asti ne ovat mahtuneet jos koko on 3-6kg? Hirmu summia ei viitsisi pieniin vaippoihin laittaa, vähän kun siitä kasvaa niin menee varmaan yhdenkoon vaipatkin. Tai sitten ei. Onneksi vaippoja saa huuto.netistä yms kohtuuhintaan. :)

Ens viikolla mama tuo yhdistelmävaunut tullessaan, lisätilaa vauvantarvikkeille. :D Pitäisi ostaa joku senkki/lipasto systeemi vauvan vaatteille/vaipoille yms kun tuota tavaraa tuntuu kerääntyvän.

raapale 24+3
 
Bianalle laitettu yksäriä :)

Ja tosiaan, pidetään silti täälläkin samanlailla keskustelu yllä niinkuin tähänkin asti! :) Ei ole kiva jos täältä keskustelu kuolee kun kaikki ei kuitenkaan fb:ssä viihdy niin hyvin ja ite en oikeen edes osaa sinne päivittää samallalailla kuin tänne :D Siellä menee niin helposti kaikkien kirjoitukset sekaisin että pidemmät kuulumiset varmaan hyvä laittaa tänne ja fb:ssä sitten vähän vapaampaakin keskustelua :)
 
Ainiin ja vielä tuosta fb:n ryhmästä. Eikös siellä niitä asiakirjoja pysty jokainen jäsen muokkaamaan? Sehän olisi kätevintä sitten kun alkaa vauvoja syntyä niin voisi tehdä sinne asiakirjan synnytyskertomuksille ja jokainen pystyisi itse päivittämään sinne sitten ja lasketut ajat asiakirjaan saisi itse muutettua milloin vauva syntyi yms? :) Ainakin tuossa Pohjanmaan omassa ryhmässä jokainen voi muokata niitä asiakirjoja joka helpottaa kummasti kun jokainen huolehtii omat tiedot :p
 
Hei oon mukana tuossa FB-ideassa, laitan yksäriä Bianalle! :)

Napakorusta Mulla kans on ollu 10v eikä millään raaskis luopua mutta otin pois kun yläreikä alko venyä niin ettei normi koru pysy enää navassa vaan tippuu reiän läpi.. Oon testannu sitä aina reikään eikä vielä ainakaan ole umpeutunu.. saa nähä miten sen kans käy, mahalla tullu nyt kasvuspurtti joten parempi että on nyt pois..

Pidetään ehdottomasti keskustelua yllä täälläkin, on se mukava käyvä täällä aina kirjottelemassa ja samalla kattomassa myös muita keskusteluja..

Karoliina 27+3
 
FB-ryhmää kannatetaan! Ja sinne ehdinkin jo:D (Kuin kivaa, uutta ja jännää!:D)

Hankinnoista, MÄ SAAN TÄNÄÄN VAUNUT!! Vähän reilu 500 maksoi Virosta, sieltä Beebikeskuksesta, ne Emmaljungan City cross rattaat ja ilmeisesti jalkapeite, mies ei ollut ihan varma mitä osti, mutta illemmalla selviää:D City-koppa maksoi saman verran kun Suomessa(???), joten se jäi sinne ja metsästetään se sitten alennusmyynneistä! Ollaan tähän mennessä ostettu 18euron turvakaukalo+telakka ja 25e hoitopöytä, ja saadaan ilmaiseksi pinnasänky ja sitteri miehen sukulaisilta, joten mun mielestä voidaan käyttää meidän koko loppu budjetti rattaisiin, eikös?:D Eipä tarvi olla ostamassa seuraavalle uusia! Vaatteeita oon ostellut kirppareilta ja alennusmyynneistä, aika laajaa kokovalikoimaa ja ihan hyvin alkaa olemaankin, varsinkin kun tulee vielä äippäpakkaus.

Kelaan pistin paperit pari viikkoa sitten, ja nyt luki kelan netissä, että parin viikon sisällä tulee äippäpakkaus postiin!:) Päivärahoista ei ollut mitään mainintaa, kun odottelen vielä työnantajalta todistusta maksetusta palkasta, jos saisi vähän enempi sitten:)

Lävistyksistä, mulla oli perinteiset huulessa ja kielessä joskus, mutta otin parin vuoden jälkeen molemmat pois. Oli ne sen hetken hauskaa, vielä ottaisin traguksen ehkä joskus, ei mikään ehdoton hinku kyllä enää siihenkään:)

Mainitsinkohan jo, että sokerirasituksen tulokset normaalit, hienosti alle sallittujen! Eli olen taas onnellisesti vain läski! ;)

Helmi & Mörkö:heart: 27+0
 
Helmi
Meiänkin piti hakea virosta vaunut kun kysyin hintaa niin twin nitrot makso 525 € ja siit se -10 % ni hinta olis ollu 475 €, otin alkuviikosta yhteyttä beebikeskukseen ja kysyin että onko heillä yhtä väriä vielä ja hinta on se mitä on ilmoitettu niin vastaus oli että sitä väriä ei enää ole ja että hän on ilmoittanut hinnan väärin että koko paketti oli 771 €!! Eli 300 € kalliimmat mitä piti olla!! ei haetakka sieltä kun hinnat on samat kun täällä!

Kiukustunut myy rv 26+4
 
Heissan! Monella alkanut supistelemaan ja paikat pehmenneet.Tsemppiä kaikille niille! Itse olen ollut jo viikolta 14 lähtien saikulla erilaisten vaivojen takia ja nyt on sairasloma äippäloman alkuun asti kirjoitettu.Sairasloman takia luultavasti supistukset ovat pysyneet harjoitussupistuksina eivätkä ole kivuliaita ja selkäkivutkin olleet vähissä.Ainoastaan liitoskivut nivuisissa vaivaa.
Minäkin voisin liittyä tohon fb ryhmään kunhan saan aikaseksi.

Kirjottelen vähän neuvolakuulumisia ja äitiyspolin kuulumiset.

Neuvola oli viikolla 26+0

Pissa ok
Painoa tullut 1,099 vauva kasvanut äitin herkuilla ;) Muuten olen hoikka niin ei ole ollut sanomista.
Hemppa 134
Paineet 117/78
Sf mitta 22 (epäilen oliko mitta oikein kun oli niin nuori sijainen)
sykkeet 155

äitiyspolilla kävin viikolla 28+2

Painoa tullut n.1kg edelleen viikossa
Paineet 120/72
Sf mitta 27 yllätys että oli noinkin iso!
tarjonta pääalaspäin
vauvan painoarvio 1287g, Mistä olen helpottunut.Kasvaa yläräyrällä kuulemma.Esikoinen oli syntyessään 3270g.Jospa tämä olisi vähän isompi :)

Kohdunkaulan pituus 5cm.Eikä mitään muutosta!:) Sanoi että ennenaikasen synnytyksenriski on erittäin pieni.Seuraava käynti sinne on viikolla 36+1.Silloin käyn lääkärillä joka tekee kokoarvion ja tarjonnan katsoo.
Väsymyksen takia otetaan kilpirauhaskokeet ja jos ne on ok joudun luultavasti sokerirasitukseen missä en oo ennen ollut.Vähän hirvittää.En oikeen tiedä minkälainen se on ja inhoan verikokeita.

Kirjottelen lisää paremmalla ajalla.
Hyviä vointeja kaikille!

Reveria 28+3
 
Heips!

Täällä yksi mamma, joka ei vielä ole Facebookissa. Olen luvannut nyt loman aikana liittyä, joten 2vkoa on aikaa. Liityn sitten sinne ryhmäänkin, laitan vaikka yksityisviestiä... Bianallekko se oli?

Omaa napaa. Maanantaina lääkäri ja paikat kiinni. Mukava oli nähdä vanhaa kaveria :)

Tiistaina oli sokerirasitus. Pelkäsin sitä aikalailla, pahaa oloa yms mutta hyvin se meni. Käsitaipeet on nyt mustelmilla ja naarmuilla. :| Mutta tulos; ei diabetestä! Kovasti jäi alle rajojen tulokset, jee!

Tänään käytiin 4D ultrassa. Yllättäen pikkuinen oli istukan takana piilossa, saatiin vaan parit kasvokuvat josta näkyy puolet kasvoista. N. 30min ultrattiin ja juteltiin muuten sitten lääkärin kanssa niin, että koko käynti kesti n. 50min. Saatiin myös se Kelan korvaus, koska meidän Taikku on kuin onkin pieni! Menee aivan sillä pienimmällä käyrällä (10 oli sen numero, en muista hienoa termiä). Laittoi lähetteen sairaalaan josta tulee n. 6vkon sisään ultrakutsu. Hyvä että päästään tarkastamaan uusiksi, kasvaako omalla käyrällä vai jääkö kasvussa selkeästi jälkeen.

Pää ja vartalo oli kokoisensa, jalat vähän lyhyemmät. Paino oli kuitenkin niin pieni (viikkoja 26+2 ja paino 743gr), että tarkkaillaan tarkemmin. Sf-mitta on kuitenkin inan yli keskikäyrän, joten se lupailisi hyvää. Ollut samassa nyt 2 kertaa. Jos jatkaa samaa vauhtia, niin syntymäpaino vko 40 olisi 2700gr, mikä on pieni muttei liian. Vaikka vauvalla kaikki onkin kunnossa, rakenteet, sydän, masu yms, niin kyllähän tässä vähän huolestunut olo tulee. Ei olla kumpikaan miehen kanssa jättiläisiä (mä 159cm ja hän jotaki 175cm) ja mies ollut vauvana hyvinkin pieni pitkään, niin siltikin.... tuntuu että mitä teen väärin ja voisko tehdä jotain toisin! Syön herkkujakin joten sokeria kyllä lapsi saa, ei silti vaan kasva suureksi. Voi kuinka toivon, että se johtuu vaan perintötekijöistä....

Kauheeta oman navan (joka muuten pullahtaa kohta!!) marmatusta, mutta tällänen viesti tällä kertaa.

Hienoisesta huolesta huolimatta päivä on ollut ihana: MÄ OLEN NYT ROUVA! :heart:

Aplari ja Taikku (lempinimensä mukaisesti, thaimaalaisethan on siroja) 26+2
 
Onnea Aplari!! :)

Viestiä Bianalle laitettu, ihan jo jännittää nähdä kaikkien naamat =D

Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri. Ultraa siellä ei ole, mutta oli kiva kuulla että kaikki oli kunnossa ja paikat kiinni. Hemppa alhainen, muttei vielä pakottanut rautakuurille. Olen aikaisemmin joutunut syömään ja maha on mennyt niin järkyttävään kuntoon, ettei mitään iloa siitäkään. Sinnittelen siis vielä vähän aikaa jos mahdollista.
Selällään makaamisesta / nukkumisesta kyselin myös, ja vastaus oli että anna mennä vaan niin kauan kuin hyvältä tuntuu.
Painoa tullut 6kg ja sf 27. Vähän huimaa nuo luvut.

Varasin muuten ylimääräisen ultran opiskelijaterveydenhuoltoon ihan vaan huvikseni. Siellä ei ollut kovia jonoja, joten ei ole edes huono omatunto, vaikka käynti on ns. "turha". Hintaa tuolle tulee 6€ ja saan sillä sukupuolen varmistettua ja kaveria kurkattua, ihanaa <3 Ultra on parin viikon päästä.

Ihanaa kun on viikonloppu ovella. Nukkuminen on ollut tosi huonoa koko viikon ja lepo tulee tarpeeseen!

Leeniliini 28+0.
 
Sokerirasituksessa en ole ikinä ennen ollut, nyt menen. Siitä olen kuullut kaikenlaisia tarinoita. No, jos pyörryn niin onpahan terveydenalan henkilökuntaa ainakin lähellä :D

Leeniliini Teillähän on kiva ja halpa mahdollisuus käydä kurkkaamassa vauvaa :)

Onnea Aplari! Rouvana on hyvä olla :)
Ja juu, laita vaan yv sitten mulle.

Hienoa Reveria että paikat ovat pysyneet normaaleina! vieläkö saikku jatkuu? Vai musitanko väärin että olit saikulla?

raapale kyseli kestoista vastasyntyneelle. Tiedän vain yhden vastasyntyneen, jolle on ne imse vimsen sisävaipat sopineet. Hän on esikoiseni :) Harsoja ehkä suosittelisin. Niillä mentiin esikoisenkin kanssa monta kuukautta. Hän tosin oli pieni.. Kakkoselle ei sitten oikeen mitkään meidän vaipoista käyneetkään :/ Enkä alkanut uusia ostelemaan kokeilumielessä.
Yritän taas kolmannen kanssa aloittaa harsoilla.

(.) Täällä ei kummempia. Kipeät suppailut ovat jääneet. Olivat siis varmasti stressin ja rasituksen aiheuttamia.
Potkitaan kovasti, välillä se jo häiritseekin. Yhtäaikaa siis inhaa ja ihanaa :heart:
Alaselkään ottaa jos siivoaa, mutta en mä nyt siivoamista lopeta :D
Muuten ihan hyvä keskiraskaus menossa. Loppua odotellessa :)

Biana 24+4
 

Yhteistyössä