<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

Moih,

mäkin kannatan fb:tä, laitoin just Biana sulle viestiä =) Siellä kun tulee aika paljon notkuttua, olisi helppo kirjoitella sinne kuulumiset.

Närästys vaivaa täälläkin! Varsinkin iltaisin kun menee pitkäkseen, mulla se tuntuu kurkunpäässä sellaisena polttavana tunteena, kärvistää kovasti, yöks. Ikään kuin mahanesteet polttelisi kurkussa, sitä ei saa vedellä pois, ainoastaan lääke (Rennie) auttaa hetken.

Supistelee päivittäin...olen saikulla äitiysloman alkuun asti. Ei puhettakaan että töissä pystyisin enää käymään, hyvä kun pääsen sängystä ylös kun liitoskivut ova niin pahoja : / Vihloo nivusissa niin että vedet tirskahtaa silmiin! Samoin kävely on yhtä tuskaa, kaupoissa en jaksa enää kierrellä kun alkaa tulla kipuja ja supistelee. Vauva kyllä on sellainen ikiliikkuja masussa että huh...koko ajan melskaa ja hikkakin on ainakin kerran päivässä =) Nuorimmaiseni oli kyllä paljon hiljaisempi tapaus mahassa, toisin kuin keskimmäinen joka oli yhtä villi...ja on nytkin samanlainen, ei malta paikoillaan pysyä (pian 5-vee)!

Tarvikkeita en ole kaikkea saanut kasaan, sänky ja hoitotaso on hommattu. Muutamia vaatteita olen kirppareilta haalinut, samoin toppapuvun, sukkia yms. mutta vielä tarvitsen ihan niitä pieniä vaatteita alkuun, 50-56 kokoja...niitä ei oikein kirppareilta ole löytynyt. Kun jaksaisi käydä kiertelemässä *puuh*

Lävistyksiä ei mulla ole kuin korvissa 3, tatskoja löytyy myös 3kpl ja neljännen haluaisin...synnytyksen jälkeen ehkä sitten.

Isebel 26+6
 
Mää en kestoile.. paitsi sit isompana sit ehkä. Se alku on niin sinappirallia etten jaksas todellakaan kestoilla sitä alkua.. paha tuhma äiti, hyi minä!


Neuvola ois maanantaina ja torstaina lääkäri. Ja kuun lopussa sairaalareissu. Plääh. Kivaha ultrassa on käydä mut kun en jaksas aina ajaa 100km sen 15min käynnin takia ja maksaa siitä polimaksua.

Närästää ja ei auta mikään. Mistähän vielä valittaisin.

Ainiin, tänään lasten kaa kattomaan cars 2 3d B)
 
kirjotin pitkän tekstin ja se hukku johonkin.... :headwall:
uudestaan...
pistin napakorun tilaukseen :) vielä ei tarvii luopua toivosta sen suhteen, hienoa!!!!
muita lävistyksiä löytyy huulesta ja nenästä, tatuointeja neljä ja ainakin yksi tulee kunhan poitsu on maailmassa.

Kestovaipat ei oo mun juttu, mutta kumarrus ja hatunnosto niille jotka jaksaa niiden kanssa puljata.

(.) Potkuja, potkuja, kipeitä muljahduksia... Vilkasliikkeinen kaveri, ihanaa, mutta välillä vähän rasittaakin... Selkä särkee varsinkin aamuisin ja öisin on hankala löytää hyvää nukkumisasentoa. Tunnin-parin välein herään kun on joku paikka huonosti, tai sitten vessaan tai suonenvetoon.. Milloinhan saa seuraavan kerran nukkua kokonaisen yön, ehkä sitten joskus pitkällä tulevaisuudessa... Närästyskin alkaa vaivata, kai se sitä on vaikkei polttele eikä korvenna vaan on inhottava tunne rinnasta kurkunpäähän asti ja ihan kuin kurkussa olisi joku pala kokoajan... Koitan ainakin Rennietä jos helpottaisi...
Ensiviikolla sitten neuvolalääkärikäynti. Harmittaa kun minun ultrat on käyty jollei polikäyntejä sitten tule vielä. Olisi niin mukava jos neuvolalääkärissäkin ultrattaisiin niinkuin joillakin näytetään tekevän. Meillä täällä on vain ne kaksi ultraa, alkuraskaudessa ja toinen on rakenneultra.
 
Bianalle lähti ysäriä facebookin ryhmästä :wave:

Aplari tervetuloa takas - vaikka loma taitaa jatkua vielä :cool: Ja onnea salaisen naimisiinmenon johdosta, iik! :heart:

Kikatus - me mennään myös huomenna katsomaan Autot 2, kivaa.

Muutoin lyö tyhjää, palailen kun on viksumpi päivä :wave:
 
Bianalle laitettu yv:tä, hyvä idea tuo FB! :)
Jänskä nähdä, miltä kukakin näyttää :p

Piti vielä mainita, etten todellakaan ollut siitä Lokakuisen syntymästä innoissaan sillätavalla, että jes, kun syntyi niin ajoissa, vaan että meilläkin alkaa kohta olemaan loppusuora edessä.. Ilmaisin innostukseni ehkä vähän väärin, sanoja on hankala pukea oikein kun kirjoittaa.. :)

Mulla oli napalävistys joskus muutama vuosi sitten, ja otin sen pois, kun en tykännytkään. Esikoisesta mulla tuli siihen ainoa raskausarpi.


Jaksuja niille joita supistelee, ja toivottavasti pystytte lepäämään kunnolla! Esikoisesta olin sairaslomalla supistusten takia viikosta 28 eteenpäin, mutta nyt on onneksi ollut rauhallisesti tämä kaveri..

Ens tiistaina ois lääkärineuvola, pelottaa että onko painoa tullut samalla tavalla kuin viimeks (4kg kuussa) kun mulla ei oo kotona vaakaa mistä seurailla, en oo ajatellu tarpeelliseks. Mitäkhää ne keksii, jos samaan tahtiin tuo paino nousee, kun sokerit mulla oli kuitenkin loistavat, ja verenpaineet ym ollu aina kunnossa.. Kait saan sitte räpätykset :ashamed: Ja tästä eteenpäin neuvoloita oiskin sit kahen viikon välein, huhhuh, niin lopussa raskaus jo. Viimeks muistan et ootin oikein et koska niitä alkaa olemaan useammin :D

Onko monet käyttäneet kantoliinaa vastasyntyneen kanssa? Kokeilin nyt (kudottua) kantoliinaa tuon 9,5kk kanssa, ja sen sain kätevästi siihen, mietin vain et miten olis kätevin pitää kääröä.. Onko vinkkejä? Sais touhuttua vähän esikonkin kanssa, ja pidettyä taloakin vähän pystyssä kun ois kädet vapaina..

Santara + Mönninkäinen 27+5
 
hei ku täällä tuntuu suurinosa kärsivän närästyksestä ja suurimmalla osalla on myös rautakuuri meneillään, niin miten ootte saaneeet ohjeita ku tos retaferis ainaki lukis ettei mahahppo lääkkeitä sais syödä samaan aikaan raudan kanssa???Mulla aivan kauheet närästykset myös koko ajan, mut en oo oikein uskaltanut sit ottaa renniee ku vasta ihan illalla...ku siis raudan otan aamupäivällä.

anzu ja pojat RV 26+0 eli viikko 27 alkaa jo...huih..

p.s meki mennään kattoo autot 2 sunnuntaina :D
 
täällä palauduttu äitiyspolin kontrollista...tilanne kohdunsuulla sama kuin alkuviikosta,onneksi näin ,eenneaikaisuustesti näytti tosin positiivista,minkä johdosta pitää olla tosi iisisti ja herkästi soitella neuvoja äippäpolilta supistusten tullessa voimakkaina...kotona saan olla jos tilanne pysyy samana jos olen rauhallisesti ja hankin apua tarvittaessa. prin viikon päästä uudestaan katsotaan tilanne. itsellä on aika rauhallinen fiilis ja meen tilanteen mukaan,mies aika hermona kun sille eka raskauskokemus. Onneksi en ole töissä,nin ei ole niitä paineita vaikka sitten muuten tuloista onkin paineita kun mieskin opiskelee kokopäiväisesti.
oli ihana nähdä myös pieni ultrassa ja pojalta edelleen näytti,isommalta vain kuin vimeksi..

sörnäisten fidalla kävin kotimatkalla ja löysin ihanan ruskesävyisen emma deluxe sitterin ja vain viidellä eurolla,voi tätä onnea..

nyt levolle,yöt menee ihan pyllylleen kerta toisensa jälkeen,voi kun saisi nukkua kunnolla...viime yönä nukuin klo 22.30-04.15 ja sit ei uni tullutkaan,mulle tosin sekin oli luxuxta että nin pitkään kun yleensä heräilen kahden aikaan yöllä ja uni ei tule takaisin.

EevaN ja Pieni 24+0
 
Terveisiä Turkista!
Viikon loma meni hyvin... vauva se potki menemään oikein innoissaan molempiin suuntiin lentäessä, ei meinannu rauhoittua ollenkaan :) Vauva oli muutenkin aktiivinen kaveri koko reissun ajan, isiki pääse näkemään ja tuntemaan vauvan liikkeet oikein kunnolla =)
Vauva taitaa maata sivuttain, selvästi tuntee "kovia" möykkyjä nahan läpi. Mut voi hyvänen aika mikä pyramidin rakentaja tämä on: Monesti masu on ihan tois puoleinen ku kaveri asettuu pyramidiksi oikealle puolelle, sen näkee niin selvästi ku makaa selällään..
Supistuksia ei tule ihan niin herkästi enää, mutta ei ne juuri pidempiä kävelyitä salli! Ja sit mulla kipeytyi vasen lonkka/takapuoli kävelystä ja sit loppu päivän kauhean kipee.

Loma on lopussa ja minä jo stressaan et miten töihin paluu menee 5,5 viikon sairiksen ja kesäloman jälkeen... Maanantaina menen siis yrittämään töiden tekoa... Mut onneks mulla on jo tiistaina aika lääkärille, ku kunta haluaa lisä selvitystä mun sairiksesta.. ja keskiviikkona toinen neuvola.

Onko muut ajatellu mennä raskauden ajan vesijumppaan?
Postissa tuli esite erilaisista kursseista ja sairaalassa olis lämminvesi allas missä he pitävät 6 kerran vesijumpan raskaana oleville.. Se alkaa jo ens keskiviikkona..et pitäis nopeasti päättää. Seuraava ryhmä alkaa sit vast syyskuun lopussa ja sit tekee jo tiukkaa et kerkee käydä siel..
Mulla olis kyllä 8 kerran lippu jäljellä tavalliseen uimahalliin, mut eihän siel syväs kylmässä altaassa pysty samalla tavalla tekee mitää harjoituksia.

Minä olen myös laittanu YV:tä Bianalle tuosta FB:stä.

Hankinnoista.. Sitteri ja kaukalo autoon on. Vaatteita yllin kyllin. Muita hankintoja olisi tarkoitus rupee metsästämään lähi aikoina.. Parempi olisi et olis suurinpiirtein hankinnat tehty ennen lokakuuta, jos lähtö tuleekin nopeammin kuin LA.

Jyllanti ja Hippo 28+1
 
Ite oon kans palannut saikulta töihin, nyt töissä oltu kolme päivää ja ihan hyvin mennyt. Ei oo ollut ainakaan kipeitä suppareita tms. Hyvä siis näin:) Työmotivaatio on täysin nollassa, enkä jaksais vaan tehä mitään.. Onneks nyt alkaa viikonloppu:p

Ootte nyt puhunu paljon FB ryhmään liittymisestä. Ja itekkin voisin siihen liittyä, kun se on salattu. Eikä siihen pääse ketkään muut katsomaan kuvia/kirjotuksia ja sekin on hyvä. Pitää siis laittaa yv:tä Bianalle.

Mutta eipä täällä kummempia,

HelenaM. ja Vilja 26+1
 
Ollaan päätetty tilata Brio Primo turvakaukalo, onko kellään kokemusta? Mitä itse lueskelin netistä niin kuulemma ollu toimiva ratkasu ton isofix-jalustan kanssa..kuulemma aika kätevä.

Vaunut uupuu sitten vielä ja joitakin pienempiä jutskia :) Ajattelin jotain hankittavaa jättää vieläkin syksymmälle, vaikken todellisuudessa malttaiskaan olla hankkimatta jo kaikkea..!

En usko että alamme kestoilemaan. Mutta se on kyllä hyvä tapa niille jotka jaksavat ja haluavat :)

Oon huomannu että mulla on kasvanu ruokahalut..vielä joku aika sitten olin jo äkkiä täynnä, mutta nyt voin taas syödä enemmän (en kuitenkaan vielä ihan entisenlaisia miehekkäitä annoksia)
ja useemmin on nykyään nälkäkin. Ihanaa :D syöminen on kivaa

Hyvää viikonloppua mammat!

Britney & jätkä 25+1
 
Sokerirasitukset hiukan nyt ihmetyttää.. Mulla ne pitäisi jossakin vaiheessa olla kun niin yleinen sairaus suvussa. Vaan tuosta ei ole ollut mitään puhetta neuvolassa enää.. Viime käynnillä kysäisin että koskas ne sitten olisi kun sain ohjeistuksen silloin ihan alussa että neuvolassa sitten yhdessä katsotaan että milloin ne olisi eli itsellä ei tarvitte alkaa varailemaan aikaa. Silloin oli kuitenkin tämä ihana sijainen töissä ja hän sanoi vaan että katsoo sitten uudella paikkakunnalla niitä että ei niillä mikään kiire ole.
Onko tuossa joku aika siis että milloin ne pitäisi tehdä? Tai siis tietyt raskausviikot tms.

Turvakaukalona meilläkin on Gracon ja jalusta turvavyökiinnityksellä. Saatiin tutulta halvalla kun jäi hänen vauvalle pieneksi :) Ja tuo on kyllä näppärä kaukalo kun sa matkarattaisiinkin kiinni joka helpottaa aika paljon kun matkustellaan sukulaisten luo niin saa pienemmät vaunut mukaan.

ON:
Kävin tänään neuvolassa katsomassa tuota kohdunsuun tilannetta ja kaulaa jäljellä yhä se 1,5cm-2cm. Nyt joudun olemaan täysin levossa seuraavaan käyntiin asti joka on 24 pvä, siellä sitten katsotaan ultralla vielä tarkemmin.
Tänään koko päivän ollut kamalaa menkkajomotusta vaikka olen ottanut todella rauhassa :/
Kuinka vakavaa tuo menkkajomotus on? Johtuuko vaan kohdun kasvusta vai mistä..? Ärsyttävää kun kaikki on niin uutta eikä tiedä mitä mikäkin kipu tarkoittaa :D
Painoa on tullut nyt 7kg lisää, kohdun sf-mitta otetaan sitten ensi kerralla kun on virallinen käynti. Paino katsottiin sen takia koska ei viimeksi lääkärineuvolassa katsottu ja tämä oikea terkka halusi sen sitten vilkaista.
Mutta olipa ihanaa kun tuo oikea terkka tullut takaisin :kiss: vihdoin taas sai jotakin tukea tähän odotukseen eikä pelkkää räkäistä naurua kun kertoo huolistaan.

Nyt takaisin makuuasentoon :)

Tiukutus&Masi 29+3 :heart:
 
nyt saatte valaista tyhmää.
siis olenhan minä facebookissa mutta aina kun sinnekkin tulee jotain uutta niin vältän viimeiseen asti. kun ei vaan ymmärrä ;)
eli siis näette minut siellä mutta näkeekö siellä kaikki pistämäni tekstit, kuvat?
kelan päätöksiä ei vielä kuulunut. jos nyt niitäkään osaan oikeasta paikasta katsoa ;)
tänään sain vihdoin haettua vakuutuksen toukalle ja samasta paikasta otin missä meidän kaikki vakuutukset on. ja niitä löytyy :)
eilen myös kävin moikkaamassan pomoa ja kertomassa että en nyt ihan vielä tulekkaan takaisin hommiin. kovin mielellään olisi ottanut kun hommia olisi. oli kiva nähdä myös työkavereita ja meidän uusi tehdas.

cadillac ja toukka 25+0
 
laitoin tänään noi kelan hakemukset,sellaisa oisin kysellyt teitlä,kun te ootte varmaan useimmat jo hakeneet ne,että kuinka nopeesti se äitiiysavstuspäätös on tullut jos rahana sen haluaa?

tiukutus tsemmpiä supistelujen kanssa,mulla v'h'n samaa,että hissukseen pitää olla,mutta ei noi huono tilanen kohdunsuun kanssa,onko se kuitenkin kiinni,siis kohdunsuu?
 
Viimeksi muokattu:
Heps vaan kaikille pitkästä aikaa... Olen kyllä ahkerasti lukenut juttujanne, mutta tuo kommentointi on jäänyt hieman vähemmälle :ashamed: Tuo fb-juttu kuullostaa hyvältä =) Esikoisen ajan fb-ryhmää tulee ahkerasti seurattua ja sinne on jotenkin helpompi kommentoida kun tänne, kun pystyy kommentoimaan suoraan puhuttua asiaa...

Harmi että monet ovat jo joutuneet jäämään sairaslomalle ja jopa vuodepotilaiksi :hug: Toivottavasti vauvat pysyvät vielä ainakin jonkun aikaa masussa

Täällä ollaan jakseltu ihan hyvin =) Suppareita on ollut jonkin verran, mutta neuvolalääkärissä pari viikkoa sitten mitään ei ole kuitenkaan tapahtunut kohdun suulla. Suonenveto on lähinnä ollut ainoa vaiva (yöllä tulee oikeaan pohkeeseen TOSI kipeänä), joten oli pakkoa hankkia magneesiumia (jonka jälkeen ei ole ollut yhtään ainakaan vielä). Esikoisen odotusaikana ei tällaista vaivaa ollut.

Kuun vaihteessa muutettiin kerrostalo kaksiosta rivari neliöön (tosin onneksi vain pihan toiseen päähän). Edelleen on tavarat vähän miten sattuu ja kaikenlaista pitäisi hankkia, kuten verhoja, mattoja, lamppuja... Ja muutama huonekalu : / Kauhee homma. Onneksi on aikaa laittaa kämppää hiljalleen ennen uuden vauvan tuloa :) Muuton aikana tuli jalat ja selkä jonkin verran kipeiksi (vaikka en ees kantanut juuri mitään), mutta nuo vaivat ovat jo helpottaneet

Mies sai tiskikoneen vihdoin hankittua, joka tulikin tänään, mutta olivat asentaneet väärin:mad: Hieman otti päähän huomata kotiin tullessaan että uusi kone on paikallaan mutta sitä ei oo nostettu ylös asti, joten eikun soittelemaan mustaanpörssiin, jossa sanoivat että on tosiaan väärin asennettu ja korjaavat sen, soittelevat huomenna kuinka nopeesti pääsevät asentamaan (toivottavasti jo huomenna).

Rakenneultrassa käytiin joskus kauan sitten, ja kaikki näytti hyvältä. Tosin vastasi viikkoa pienempää, mutta laskettua aikaa ei muutettu kuitenkaan. Sukupuolta kysyttiin ja tyttöveikkaus saatiin =) Haarojen väli ei näkynyt kunnolla, mutta sen mitä näki näytti kuulemma tasaiselta ei koko ultrauksen aikana näkynyt viitteitä pojasta... Tämä vahvisti myös omia tuntemuksia, kun raskaus on ollut niin erilainen edelliseen verrattua, josta siis syntyi poika. Tämän jälkeen onkin tullut vähän turhankin innokkaasti hankittua vaaleanpunaisia vaatteita :)

Vauvatavaroiden hankinnoista... Vaatteiden lisäksi ei sitten olekkaan tullut juuri mitään hankittua paitsi tuplarattaat ostettiin miehen työkaverilta jo joskus keväällä. Onhan tässä aikaa (ainakin toivottavasti) ja esikoisen ajalta on kuitenkin jo kaikenlaista joten ei maailma tähän kaadu vaikka ei kaikkea ehtiskään ajoissa hankkia :) Meillä suurinta päänvaivaa aiheuttaa tuo sänkyjuttu. Esikoinen nukkuu edelleen pinnasängyssä eikä kyllä olis hirveetä hinkua vielä siirtää häntä siitä poiskaan, koska se tietäisi vielä vaikeampaa nukutus urakkaa mutta toisaalta ei viittis hankkia toista pinnasänkyäkään lyhyeksi ajaksi. Vauva vois kyllä nukkua aluksi äitiyspakkauslaatikossa, mutta se olis kiva laittaa jonkun päälle (mutta pitää olla sellainen että tuo vilkas esikko ei saa sitä vedettyä/työnnettyä lattialle...

Lisäksi tuplarattaisiin pitäisi ostaa sadesuoja ja pehmeä kantokassi vauvalle, meidän yhdistelmissä kun on kova koppa niin tuskin mahtuu noihin tupliin. Samoin kaukaloon ajattelin ostaa lämpöpussin. Sitteri ja kaukalo ovatkin esikoisen vanhoja... Pienet vaatteet ajattelin pestä vasta sitten äippälomalla, johon on vielä 1,5kk aikaa...

Kestoista... täällä ei kestoilla edelleenkään ja kahdessa alle 2v lapsessa on työtä ihan riittävästi muutenkin.

Kantoliinaa ei varmaan hankita, mutta oon ajatellu ostaa manduca -kantorepun. Esikoisen odotusryhmässä tuosta on ollu hyviä kokemuksia ja mahdollistaa myös esikon kantamisen siinä kun painoraja on 20 kg.

Unettomuus ei täällä ainakaan vaivaa siitä pitää huolen vilkas esikoinen ja kiireinen työ yhdessä tuon muuton kanssa. Joten nukkua vois kyllä enemmänkin jos vaan olis aikaa...

Kelan papereista vielä. Vein töissä nuo paperit palkkakonttoriin jo heinäkuun lopussa, mutta eipä mitään merkintöjä näy kelan sivuilla, minnehän ovat paperit joutuneet : /

Tulipas varsinainen stoori...

Tikru ja kirppu 27+6
 
Viimeksi muokattu:
Hei tositosi pitkästä aikaa!

Kesä on vienyt mennessään ja kommentointi on jäänyt. Fb ryhmä kuulostaa huipulta,tuntuu mielekkäämmältä jutella aktiivisesti siellä kun näkee kenen kanssa juttelee! :) Kannatan siis todellakin ja tulen mielelläni mukaan.

Osaksi kommentointi on jäänyt oman pahan olon takia, tämä raskaus vetää mielen niin matalaksi. Esikoiselta ei ollut mitään tällista,mutta nyt olen itku kurkussa joka päivä. Se tuntuu todella raskaalta kun olen normaalisti niin toimelias ja iloinen. Hormoonit ne kai kiusaavat ja yritän ajatella että tämä menee pian ohi,tuntuu silti epäreilulta vauvan puolesta etten oikein osaa iloita raskaudesta ollenkaan. Pitäisi kai vain olla itselleen armollinen ja odottaa vain rauhassa sitä että mieli palautuu normaaliin.

Supistelijoita on paljon! Hurjaa! Toivottavasti vauvat vielä hetken jaksaisivat odotella ennen kuin syntyvät. Tsemppiä teille kaikille jotka joudutte "pakkolepäämään".

Mandi ja nyytti 24+6
 
eevan, mulle päätös rahasta tuli muutamassa päivässä ihan joten nopeeta oli toiminta :)

kelan sivuilta näkyy et mun päätös äitiysrahastakin on uusittu ja saan sitä parempaa, jee! Helpottaapa elämää kun ei tarvii niin kituttaa, vaikka veikkaan et ylimäärästä rahaa ei oo koskaan siltikään :D

Lasten isä nyt sit muutta pois emäntänsä kanssa. Eipä tuu ikävä, parempi kun ei oo maisemissa. Toivon et heräis isyyteensä taas joskus, ennenkuin on myöhäistä ja lapset ei kyselekään.
 
  • Tykkää
Reactions: EevaN
Britney: Meillä olis esikoisella toi Brion Primo kaukalo ja oli tosi hyvä käytössä. Meillä oli kanssa se telakka ja oli näppärä vaan naksauttaa siihen kiinni. Samat kaukalot olis muuten hankittu näille uusillekkin mutta nyt meni edelle se vaunuihin kiinni saaminen.
 
Tiukutus: sokerirasitus käypähoitosuosituksen mukaan: "Koe tehdään tavallisesti raskausviikoilla 24–28. Jos sairastumisriski on erityisen suuri, kuten vaikeasti liikapainoisilla tai äideillä, joilla jo aiemmin on ollut raskausdiabetes tai voimakas diabeteksen sukurasitus, koe tehdään alkuraskaudessa raskausviikolla 12–16. " Sä taidat olla mua edellä viikoissa, joten kannattaa kysellä perään. Itse kävin rv 26+4, oli th:n mielestä hyvä aika.

T: Manna* ja Mytty 29+1
 
Manna* mulla viikot nyt 29+4 :D viimeks tosiaan neuvolassa se ihana sijainen vaan totes että kattoo niitä sitten uudella paikkakunnalla että eivät ala nyt täällä enää tekemään kun ei ole mikään kiire niitä tehdä. Silloin oli viikkoja 25+jotakin. hmm, meneepäs taas mielenkiintoiseksi. Ihana tämä neuvola täällä :D pissasta katsoi silloin viime neuvolakäynnillä ettei nyt ainakaan siinä sokeria ollut onneksi.
Ja kun mulla tosiaan äidin puolelta on melkeempä jokaisella diabetes, äidillä ei kolmen raskauden aikana ole tullut eikä ainakaan vielä muutenkaan tullut mutta lähestulkoon kaikilla muilla on.
Ei se auta kuin uudella paikkakunnalla heti ottaa puheeksi kun täällä enää yksi neuvolakäynti ja ei enää kuin pari viikkoa muuttoon.
 
Heippa! :)

Ajattelin nyt viimein liittyä seuraan... Muinoin olin jo lokakuun pinossa, kunnes laskettua aikaa siirrettiin 2vkoa eteenpäin ja menikin marraskuun puolelle, eli 3.11 :)

(kenelle laitan muuten yv:tä että pääsen "listalle"? :D)

Esikoista odotellaan ja vahva poikalupaus saatiin rakenneultrassa kesäkuussa!

Koko raskaus on menny pelottavan hyvin ja helposti, ei pahoinvointia tai muuta ollu alussakaan, nyt on vähän alkanu närästys vaivaamaan ja parina viime yönä herätty suonenvetoihin :/ selän takia oon joutunu olla töistä jonkin verran sairaslomalla, mut mulla on kyllä jo ennen raskautta ollu selkäongelmia, issiasta ymsyms...!

Hankinnoista, meillä on aika paljon jo valmiiks hankittuna, vaatteita ja tutteja +tuttipulloja jne... rattaat hankittiin jo joskus monta kuukautta sitten kun saatiin halvalla poikaystävän veljeltä kun niille synty just toinen pieni poika ja hankkivat tuplarattaat :) ihan hyvä diili, uutena olis maksanu noi rattaat n.900e mut saatiin 400e :) pinnasänky ja turvakaukalo vielä uupuu, niitä ajattelin ens viikolla käydä hankkimassa kun on vähän vähemmän töitä!

Sokerirasituksessa jouduin käymään n. kuukausi sitten kun oli neuvolassa sokerit koholla... ei onneks ollu mitään hälyttävää, ihan mainiot arvot :) mut oli se inhottavaa...! Varasin kirjan mukaan labraan ku tiesin et siellä tovi vierähtää mut ei siinä loppujen lopuks saanu luettua kun oli niin paha olo :/

Seuraava neuvola on jo ens keskiviikkona, voisin sit päivitellä uusia kuulumisia :)

Tintttti ja pötkylä 28+2 <3

Niin ja sitä vielä piti kysyä teiltä jotka ootte saaneet jo kelasta päätöksiä äitiysavustuksen ja raha-asioiden suhteen, kauan niillä suunnilleen meni käsitellä teidän hakemukset? Mulla jo sormet syyhyäis sen äitiyspakkauksen kimppuun............=)
 
Viimeksi muokattu:
Moi!
Niin se vaan aika vierähti reissussa joutusaan. Masussa tuntui olevan kova meininki päällä lentomatkoilla. Tarttui Legolandiasta muutamat paidat ja sukat pienokaiselle. Legoja emme sentään vielä masuasukkia varten hankkinu :)

Minäkin laitoin Bianalle viestiä tuosta fb ryhmästä. Onhan se ihan eri juttu kirjootella, kun näkee kenen kanssa keskustelua käy. Vaikka onhan tämä foorumi toisaalta niin "vapaa", kun ei ole tunnistettavissa mitenkään.

Vointi on aika mainio. Suonen vetoa välillä ollut, mutta siihen auttaa ruususuola aika hyvin. Täällä taisi olla joku muukin ruususuolaa käyttävä. Ite kyllä aika satunnaisesti sitä aina otan, lähinnä muistaa vaan sillon kun alkaa suonta vetää.

Aika vähillä vaivoilla sitä on nyt pärjäilty, toivotaan että menee samanmoisesti vielä pitkään. Ei olisi kauheen kiva kärsiä supistuksista ja muista. Että tsemppiä teille niiden kanssa taisteleville.
 
Tuo FB: ryhmä minuakin kiinnostaa. Esikoisen odotusajalta meillä on oma ryhmä fb:ssä missä edeleen kirjoitellaan. Bianalleko siitä pitää lähettää yv:tä?

Kelan päätös tuli minulle viikossa. Eli todella nopeaa toimintaa täällä ainakin oli.

Kestovaippoja käytin esikoisella ihan siitä asti kun laitokselta kotiuduttiin. Aluksi oli harsot ja sisävaipat siihen päälle pul-kuoret tai villikset, sitten siirryttiin taskuvaippoihin. Ne pakkauksen Imsen sisävaipat ei ole mieätään hirveän hyviä, mutta ne Imsen kuoret on kyllä ihan mainioita.

Pieniä hankintoja olen tehyt. Lämpöpussin ostin turvakaukaloon ja kahdet pitkä lahkeiset villikset tilasin. Esikoiselta kaikki muu onkin jäännyt, mutta keväällä syntyneenä hänelle ei ikinä hommattu tuota lämpöpussia. Niin ja rupesin neulomaan villahaalaria koska sen minkä esikoiselle tein ekaksi talveksi on tälle tulevalle ihan liian iso ja onhan se kiva että toisellakin on jotain uutta.

(.) Ihan pakko hehkuttaa miten reipas poika meidän esikoinen on. On oppinut kuivaksi 2vuoden ja 3kuukauden iässä. Kyllä äiti on ylpeä:D


Tytti83 ja Toukkis 24+6
 

Yhteistyössä