<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Karoliina87: mulla on ihan sama, eli sänkyyn hyökkään illalla tosi aikaisin. Kun oon tytön saanut nukkumaan, niin on itse melkein saman tien valmis petiin ja sammun kun saunalyhty.

Mulla on nähtävästi B-vitamiini auttanut sen verran, että pahin olo on pysynyt poissa. Ei ole tarvinnut yökkiä enää. Nyt vedän kanssa jotain Vapaa kierto-kapseleita, joita löysin kaapista.:)

Mitään kummempaa intoa ei ole kyllä vielä tullut vauvanvaatteisiin tai tavaroihin...No, ehkä se tulee sitten, kun on ultrassa käyty ja muutenkin olo tästä vähän piristyisi...:|

Eka ultra on 26.4, miten jaksan odottaa sinne asti!? :)

Papu82 ja 9+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mistähän kaikesta täällä on jo kirjoteltu, minkä olen ehtinyt unohtaa... :D

Annoskoot on mullakin kyllä tuntunu pienentyvän, vaikkei mitään pahoinvointia olekkaan. Yhtäkkiä tulee vaan stoppi kesken ruuan, eikä sitä sen jälkeen saa alas.

Väsymys täällä alkaa jo vähän helpottaa, ainakin pahin aalto. Sohvalle ei kyllä parane oikasta missään vaiheessa, sitä tulee nukahdettua ihan tahattomasti.

Eilen kävin ekassa neuvolassa vihdoin. Kaikki meni ennakkojännittämisestä huolimatta hyvin, oli kiva täti ja asiallinen. :) Np-ultran varasin sitten jo heti eilen! Sitä saa vielä odotella kolmisen viikkoa, aika on 27.4.... Voi huoh. Onko täällä muita, jotka eivät ole käyneet varhaisultrassa ja näkevät pikkasen np-ultrassa vasta ekaa kertaa?
Mua olis kovasti haluttanut käydä varhaisultrassa, koska ei ole ollut oikein mitään oireita ja tietty joku peikko tuola takaraivossa vaanii. Luonne ei vaan yksinkertaisesti antanut periksi maksaa siitä huvista niin kauheaa hintaa. Toki varmaan olisi menty jos ylimääräistä rahaa olisi, niin ettei laskea tarttis.

Sokerirasitukseen täti pisti heti viikolla 12, koska suvussa on diabetestä ja ylipainoakin on. Lähetteen ravintoterapeutille sain myös, jonka kanssa saan keskustella karppaamisen jatkamisesta ja siitä kuinka paljon hiilihydraatteja on masuasukin hyväksi lisättävä ruokavalioon. Tuleepahan sekin sitten käytyä läpi ihan alan ammattilaisen kanssa. :)

Ainiin! seksistä täällä oli keskustelua. Täällä kyllä haluja on jonkin verran, ei yhtä paljon kun ennen plussaa, mutta kiitettävästi. Mies tuntuu olevan vähän "varovainen", vaikka kai sentään on tietonen, ettei seksillä vauvaa voi vahingoittaa. :D Mutta täällä on myös seksin lisäksi lisääntynyt erittäin selvästi muunlainen mukava hellyys. Halailu, pussailu, silittely ja hellittely on harvinaisen yleistä, minäpä en valita! :saint:

Noniin, töihin se kai pitäisi valmistautua. Eilisen neuvolan jälkeen tää raskaus tuntuu vaan tosi paljon todellisemmalta ja mä oisin jo ihan valmis äippälomalle! :p Työmotivaatio ei siis ole huipussaan. Kai se tästä. Toi harmaa sää ulkonakaan ei yhtään nosta mielialaa, toissapäivänä oli jo niiiin aurinkoista ja keväistä, että sitä jäi kaipaamaan.

Kirjotelkaahan! :)

Naive ja itu rv 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Leeniliini: Sullahan tais olla samanlainen doppleri kuin mulla... Semmonen jossa on LCD-näyttö? Näyttääkö sulla se näyttö miten niitä lukemia? Kun mulla näyttää yleensä 000 ja sitten silloin tällöin siinä käy luku 80-150 hetken verran. Eilen sitten ekaa kertaa siihen tuli luku joka lähti ensin nousemaan (lopussa oli muistaakseni 147) ja sitten laski lopussa nolliin. Oliskohan se ollu vauvan syke? Ihan satavarmaksi en sitä pystynyt kuulemaan kun oma sykekin kuului just samasta kohtaa, mutta kuulosti niinkuin olis kuulunu kaks sykettä päällekkäin.

Seksistä: Meillä on heiluteltu peittoja vain kerran plussauksen jälkeen. Alkuun ei uskaltanut, kun en ollu vielä ultrassa käyny ja nyt ei jaksa/huvita. Onneksi mieskään ei ole painostanut ollenkaan. :) Esikoisen aikaan kyllä muistaakseni oli näihinkin aikoihin kovemmat halut...

Mulla on np-ultra jo sitten kolmas ultra... Niin malttamaton olen. :ashamed: 11 päivää vielä ultraan. Seulonta verikokeessa pitäis käydä vielä ennen sitä. Aattelin ajoittaa sen ens viikon loppuun niin ei olis hirveen pitkää väliä verikokeen ja ultran välillä, vaikka terkkari ei kyllä mitään puhunut että pidempi väli haittais.

Muhun ei näytä tuo kunnon väsymyskään tarttuvan. Eilenkin kukuin ylhäällä vielä puoli yhden aikaan yöllä eikä sittenkään olis vielä kunnolla väsyttäny. Ja päikkäreitä en siis ehdi päivisin juurikaan nukkua. Aamu-uninen olen, niinkuin aina ennenkin. Onneksi esikoinenkin nukkuu pitkään. Herättiin 9.50. :) Esikoisen aikaan oli samaa, mut sitten puolenvälin jälkeen alkoi enemmän väsy vaivata.

Diinu & Pipana 10+1
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Isosti onnea kaikille ilouutisista ultrissa ! Hienoa !

Äitiyspakkauksesta ollaan päätetty se ottaa. Olen myös ajatellut tuunata paketin kehtojalaksilla ja niillä reuna"pehmusteilla" ensisängyksi. . tietysti se mielikin voi vielä monta kertaa muuttua.

Omaa napaa.. Pahoinvointi vaihtui turvotuksen ja ummetuksen kautta kohtalaisen hyvään olotilaan. Ns. " en syö lainkaan näitä" lista alkaa olla aika pitkä. Molkosanilla olen turvotusta hoidellut. . Oon juonut sitä jo joskus aikasemmin mutta tässä tilassa se jopa maistuu hyvältä.

Ensi viikolla eka ultra, toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin. . sen jälkeen sitä varmaan itsekin alkaa tajuamaan että pikkainen siellä tosiaan kasvaa.

Jaksamisia kaikille ja hyviä oloja ! Kohta on jo säänkin puolesta KEVÄT !

samaha & möttönen 9+6 ja huomenna poks.
 
Olipa mukavaa kun joku muisti minut. :) dementikko unohti nimen...

Se vuoto kesti TAAS vain sen päivän, seuraavana aamuna tuli viä ihan niukkaa vuotoa joka muuttui taas vain rusehtavaksi valkovuodoksi. Tänään tuli taas vähän punaista pyyhittyä, katsotaan mihin kehittyy. Mieli tekisi vain aina jäädä kotiin makaamaan mutta ei oikein voi töistä olla pois tihkuvuodon takia. :(

Olo on muutenkin ollut jokseenkin outo. Paha olo tulee toisinaan voimakkaina aaltoina, öisin ei saa kunnolla nukuttua kun olo on levoton ja koko ajan on pinna tiukalla. Ärsyttävää.


Ultraan menisin heti jos ylimääräistä rahaa olisi. Onneksi eka neuvola on viikon päästä, ja lupasi täti silloin ultrata. Päätin että jos vkl tulee lisää vuotoa/yltyy niin sitten soitan yksityiselle ja menen jo aiemmin ultraan. Pää ei enää kestä lisä vuotoja ilman tietoa onko kaikki kunnossa.

Rv 6+5
 
Heipä hei!

Tänne ei juuri hirveesti uutta kuulu, paitsi että täytin 27 vuotta...

Naive: mä en kans käy missään ultrassa ennen np-ultraa, joka mulla on 29 pv. olisin kans ehkä käyny, jos rahaa ois ylimäärästä, vähän turhan kallista lystiä.. 40e olis mun mielestä semmonen kohtuu summa masuun kurkkaamiseen.. siis jonka jo ilomielin maksaisin :) mä kun oon noi kolme ensimmäistä nähny kaikki ekan kerran ekalla neuvolakäynnillä, nyt vaihtu vaan toi neuvola, ja tuol ei oo tota ultra laitetta...

seksi kyllä maistuu, ja aina näis raskauksissa entistä paremmin, vaikkakin meidän perheessä se on niin että minä oon se halukkaampi osapuoli... itseasiassa, vaikkei ees olis mitkään halut päällä, niin oon jotenkin kokoajan kosteena, se vissiin johtuu ihan täst raskaudesta, koska en mä nyt muuten oo.. mä joudun käyttää pikkuhousunsuojia koko ajan, ettei mee housut märäks... on kyl hivenen rasittavaa!!!! niin ja melkeen joka aamuyö herään siihen kun saan, ilman siis mitään kosketusta! erittäin paljon harvemmin näin käy kun en oo raskaana! no olipas nyt henkilökohtasta... toivottavasti en saanu kenellekkään pahoja oksennusrefleksejä :LOL:

yritin tossa alotella pääsiäis-siivousta, no yritykseksi jäi.. koska tää olo normalisoituu!? no kai se on pakko yrittää jotain vielä tehä...

Aurinkoa odotellessa :cool:

nallemakarooni tytöt x 3 ja öhkömönkiäinen 8+5
 
Toiveikasäiti Toivotaan nyt kovasti,että oli normaalia vuotoa. Viikko on pitkä aika näin etukäteen,mut sit kun viikonlopusta ollaan selvitty niin se neuvola onkin ihan just! Ja jos oireita on niin olisin itse ainakin toiveikas. En varmastikaan ollenkaan rauhallinen, mutta toiveikas ja jopa luottavainen siihen,että vuoto kuuluu asiaan ja kaikki on hyvin! Käy paljon kahvilla ystävien kanssa niin saat ajatuksia muualle? :) Voimia!

Mulla myös eka ultra tulee olemaan np-ultra vaikka haluaisinkin mennä jo nyt varhaisultraan. On vaan niin kallis ja päätin olla kärsivällinen ja odottaa sinne kunnalliseen. Eikä vielä edes tietoa koska se virallinen ultra on. Varmaan joskus toukokuussa. NIIN pitkä aika!!!

Mulla on niin älytöntä turvotusta,että vanhat raskausarvet alkaa punertamaan. Tuntuu aivan naurettavalta,että mulla on joku 0,5cm pitunen alkio jossain syvällä vatsan sisuksissa,mutta raskausarvet alkaa repeilemään vatsan pullotuksen takia. Farkkuja on turha edes katsoa ja vakiovaate onkin ollut iso huppari. Näytän ihan tositosi raskaana olevalta vaikka eihän se vauva siletä näy vaan edellinen vauvapömppö joka työntyy pinkeenä esille.
Muilla samaa?

Nallemakarooni ole onnellinen että voit seksuaalisesti noin hyvin! Toisaalta ärsyttävää jos tosiaan on niin märkänä että joutuu suojia käyttämään ;) Mullakin tekis mieli ajatuksentasolla,mutta kun ajattelen että oikeasti pitäis ryhtyä hommiin niin alkaa vaan ahdistaa. Outoa. Mutta menee varmasti ohi niinkuin viimeksikin.

Nyt pyykkitupaan! :)

Mandi ja nuutti 7+4
 
Seksistä ollut puhetta. Täälläkin vain pari kertaa plussan jälkeen makuuhuoneessa jaksanut muutakin kuin nukkua. Mutta vähän väliä kyllä ajatuksissa käy mutta ei intoa kuitenkaan sitten muuhun kuin haaveiluun :D

Aivan järjetön väsymys siis en voinut edes uskoa, että tämä näin pahaksi vielä tulee. Olen aivan hirviö, niin kiukkuinen kuin en olisi viikkoon nukkunut. Mies saa juosta pakoon ja minä huudan ja itken ja karjun kuinka väsynyt olen ja jos mies uskaltaa ehdottaa että menisin nukkumaan niin itku pääsee vaan entistä kovemmin kun en halua nukkua :D Jos yhdeksään asti saisi sitkuteltua ja sitten nukkumaan. Muutenkin hirveä flunssa ollut plussasta asti, kamala palelu jatkuu yms. niin tuntuu aivan järjettömän sietämättömältä tämä väsymys :( Onneksi tänään ei ole pahoinvointi vaivannut, jotakin hyvää nyt edes :D
Yöt on kamalan levottomia unet todella outoja ja tuntuu että heräilee vähän väliä. Muilla samaa?

Tänään kiertelin kirppareilla ja siellä oli iso muovipussillinen (aivan täyteen ahdattu) vauvan vaatteita hintaan 3e. Olivat siistejä, tytölle ja pojalle sopivia. Mieli teki ostaa mutten raskinut. Pelottaa että jos liikaa alan hössöttämään ja iloitsemaan niin jotain pahaa käy :(
Jos sitten np-ultran jälkeen uskaltaa huokaista enempi ja ostaa jotakin :)

Tiukutus&Heluna 10+2 :heart:
 
On se jännä, että joissakin paikoissa np-ultra on eka kunnallinen ultra. Meillä on ennen np-ultraa lääkärineuvola, jossa tehdään alkuraskauden ultra. Mä kävin siellä viikolla 8+4. Harmi, kun joka paikassa ei ole näin. Joutuu kärvistelemään np-ultraan asti. Ite en olis kestäny odottaa sinne asti sitä tietoa, että onko masussa kaikki hyvin. Varsinkin, kun meillä on tämäkin vauva saatu alkuun clomeilla vuoden yrityksen jälkeen niin mieluummin olisin kuullut heti alkuunsa jos kyseessä onkin esim. tuulimuna.

Onnea 27 vuotiaalle nallemakaroonille! :)

Tsemppiä toiveikasäiti! Toivottavasti vuoto on täysin harmitonta.
 
Naive88

Tuutko tänne kertoilemaan mitä karppauksesta sanottiin, meillä neuvolatäti oli sitä mieltä et normaalisti saa jatkaa mut et kalsiumia tarvii syödä..
Asun pienellä paikkakunnalla turun lähellä ja meillä ensimmäinen ultra on np-ultra ja ensimmäinen lääkäri n. Rv 22, toinen ultra minkä kunta maksaa on rakenne ultra rv 20, jos sen jälkeen haluaa ultraan mennä niin itse saa kustantaa :/

Kävin esikoiselle tänään ostamassa pyöräilyistuimen ja kypärän, jos sitä pikkuhiljaa pääsis fillaroimaa! :)

Myy rv 9+0
 
Moi!

Seksistä on ollut puhetta. Ei tee yhtään mieli. Raskauden alettua hävisi halut. Aiksemmissa raskauksissa kävi samoin. Mutta ei tämä onneksi koko raskausaikaa kestä. Vain tämän alun.

Ultra Täälläkin Pohjois-Savossa ensimmäinen ultra tehtiin ensimmäisen neuvolakäynnin yhteydessä. Tosi hyvä asia. Np- ultra on minulla sitten 5.5 ja sitten on vielä yksi ultra.
Tosin neuvolassa voi myös tarvittaessa ultrata.

Tänään on ollut ihmellinen päivä. Ei ole huono olo eikä koske mahaan. Eilen sitten tämänkin päivän edestä.

Nukkuminen ei onnistu täälläkään. Heräilen vähän väliä. Näen levottomia unia.Unta ei yössä paljoa kerry. Ja raskauden edetessä alkaa yöllä särkemään lonkkia.
Kiukkuinen olen myös.

Trallaa 8+3
 
APUA!
IHANAA!
KUULIN JUST OMALLA DOPPLERILLA <3 ÄÄNET! Hirvee ressi koko viikon kun kaikki oireet hävinny ja päätin huvikseen kokeilla. JA NIIN IHANAN SELVÄSTI ET EPÄILYILLE EI JÄÄNY SIJAA :) :)

Taidan osallistua muuhunkin keskusteluun :

yääh, seksi joo, ei maita. :/ ei maittanu viime kerrallakaan, eli ukkoparalle on tulossa kuivat 9kk (ainakin) jos jatkuu samoilla linjoilla.

Neuvola oli eilen, ultra oli viikko sitten. Sikiö vastasi viikkoja, ehkä muutaman päivän isompi.

NALLEMAKAROONILLE onnittelut paikallaan, siispä ONNEA ja pitkää ikää ;)

Minäkin vain nukun nukun nukun, ainut oire siis enää se. Millonha tää loppuis huh.

Kellään kokemuksia iskiais vaivoista raskauden aikana? Mulle tuli tutuksi viime raskauden puolesta välin saakka, mutta mitä ihmettä kun tässä raskaudessa tuntuu jo nyt vähän?? esim. kun selällään makaa....

Uuna 8+5
 
Oi, Uuna on jo kuullut dopplerilla äänet :heart: Ihanaa!

Diinu: Mulla menee juuri tuollain samalla tavalla, eli 000 näkyy ruudussa ja kun oman sykkeen löytää, näkyy tyyliin 78 ruudussa. Sitten toisesta kohtaa löytää sellaisia 130-150 lukemia, jotka nyt jo pysyvät ruudussa pidempään, eikä vain vilahda niin kuin viikko sitten. Kokeilin siis maanantainakos se oli ja ajattelin ensi viikolla taas testata jos jo kuuluisikin jotain! Kohtu on kyllä taaksepäin kallistunut, joten voi mennä vielä viikkojakin ennen kuin äänet kuuluu.

Eilen oli ihan järkyttävä oksepäivä! Aivan todella huono olo. Onneksi tänään oli parempi fiilis, kun oli pitkä työpäiväkin. Hyvää tuuria :)

Leeniliini ja Papu 10+0 *poks*
 
Uuna: Hienoa että sydänäänet kuuluu! Silti ihan epistä, me avokin kanssa yritettiin kans mut ei saatu mitään kuulumaan. Mun sydänäänet saadaan kuulumaan monestakin paikkaa...

Epa ja Töpsykkä 10+2
 
Ihanaa Uuna että olet kuullut pikkuisen sydänäänet! :)

Yritin netistä aikani etsiä silmätipoista tietoa. Itsellä taas silmät kuivunut ja alkavat olemaan aika sietämättömät kun jokainen räpäytys kirpaisee. Onko kellään kokemusta silmätipoista raskausaikana? Jos joku on käyttänyt niin mitä merkkiä yms? Lääkärineuvola 18 pvä mutta en tiedä kestänkö edes sinne asti, että saisin tietää mikä käy ja mikä ei : /
 
Tiukutus, muistaakseni silmätippoja sai käyttää ja oli suositeltavampaa ku pillerit. Jos allergiaan meinaat. mut en muuten muista mitään. Esikoisen kun odotin talvella jatarvin vasta synäriltä lähtiessäni lääkkeet. sama homma, lääkäri aika omalääkärille parinviikon päästä joten josko siellä selviää. Mutta jos oireet on pahat niin mee apteekkiin kysymään apuja, ne tietää hyvin jos joku on suorilta luvattavissa ja lääkäriloput. Tuu sit kertoon mitä sanottii :D mulla on samalla viikolla aika.

Nallemakarooni, onnea uudesta iästä :D

uuna iskiaksesta, mulla oli jotain sen tyyppistä oireilua kai viimeraskaudessa kun jalat lähti alta. Mut onneksi ei ole vielä näkynyt. ols pitkä aika. Tosin se hävis sit saman tien synnytyksen jälkeen.

Nukkumisesta, unta riittäis kyllä mut ei sa nukkua. Mies oli pahana kun tyty hihkas aamulla pari kertaa eikä me noustu ja hän ei saanut nukkua. no meillä oli kyllä hulina yö et mä valvoin tytyn kanssa sen 2h keskellä yötä niin jostain syystä en saanut ajoissa silmiäni auki ja kun tyty leikki ihan hissukseen siinä nin kuvittelin et pystyy nukkumaan kun ei sen vieressä leikkinyt. sit mulle oltiin pahalla päällä koko päivän.

Ultrista, meilläkin on eka se np ultra, sitä odotellessa. Alkuraskauden olis voinut mennä jos olis hirveästi ylimääräistä rahaa. Mut juu muuten ei. Olishan siitä saanut mielen rauhan et siellä se on, varsinkin nyt kun ne sydänäänet ei kuuluneet. mut kai se vaan pitää yrittää jaksaa uskoa. Tosin jos vanaht merkit pitää paikkansa niin mn on koko raskauden vaikea uskoa et siellä on kaikki hyvin ja ollaan hengissä. En tiä miksi on tollaset fiilikset tai oli ekasta. Ja liikkeet on alkanut tuntua myöhään et saa sen pidempään hötkyillä.

Tarttis lähteä tonne nukkumaan jos sänkyyn mahtuu :D tekis hyvää, mut tekee tää hetki omaa aikaakin ihan hyvää näin iltaisin. Syömiset täytyy vaan muistaa, tulee yökötys olo jos ei syö tarpeeksi usein huoh. Noo josko tän kanssa taas selkiää :D helpompi se näin on kun tietää et yökötyksen saa estettyä toisin oli tytyn kohalla mikään ei auttanut.
 
Me käytiin tänään varhaisultrassa ja nähtiin pikkuinen tyyppi ekan kerran! :heart: Edellisen yön unet jäi aika ohuiksi ja koko päivän olin kuin tulisilla hiilillä ultraa odotellessa, mutta onneksi odotus palkittiin! Ihanasti sydän näytti jyskyttävän ja koko vastasi viikkoja. Oli kyllä liikuttava hetki, mie tietysti vetistelin, kun en koskaan aiemmin moista ole nähnyt. Kieltämättä koko raskaus konkretisoitui ihan eri tavalla. Sain jo äitiyskortinkin! Nyt pitää vain toivoa, että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Huomenna yritän varata ekan neuvola-ajan.

nukkumisesta ja väsymyksestä. Pahin väsymys alkaa ehkä jo helpottaa, nyt riittää yhdet päikkärit kaksien sijasta... =) Yöt tulee nukuttua melko levottomasti, uni on katkonaista ja muutenkin "koiran unta".

Unna, ihanaa, mahtavaa kuulla, että olet löytänyt sydänäänet jo noinkin varhain. Me myös ollaan harkittu dopplerin ostoa, mutta ei uskalla ihan vielä, ehkä sitten np-ultran jälkeen, jos kaikki vaan on hyvin.

Nyt unille! Hyvää yötä! |O

Sannuska 80 7+1
 
Heissan!

No nyt on meidän talon remppa siinä vaiheessa, että päästään muuttamaan omaan kotiin lauantaina:) Vauvan huonetta ei olla vielä rempattu, mutta onneks on vielä aikaa.
Mitään raskausvaatteita tai vauvan tarvikkeita ei olla katseltu. Ei ole aikaa eikä energiaa..liian hektistä tämä arki just nyt..Huh.
Onneks olo on paljon parempi, mutta mulla on teräviä särkyjä vasemmalla puolella takapuolen/alaselän kohdalla...niinkuin joku veitsellä iskisi. Ei onneksi koko aikaa, mutta kipeetä tekee ku iskee.. En tiedä johtuuko ne rempasta vai raskaudesta : /

Meidän suureksi harmiksi huomasimme kosteusvaurion olohuoneessa uudessa kodissa!!! Tanskassa nämä asiat hoidetaan eritavalla kuin Suomessa..täällä otetaan erityinen vakuutus tälläisiä "yllätyksiä" varten kun ostaa talon. Joten luotamme, että vakuutusyhtiö tulee ja kertoo mitä tuleman pitää. Muutto on kuitenkin lauantaina, viikon päästä tulee asiantuntija katselee vauriota olohuoneessa. Mutta, hyvä että huomasimme tuon heti...et saadaan koti kuntoon ennen vauvaa ja syksyä!

Petipuuhat ei ole ollut se eka asia mitä me mietitään... muutaman kerran plussan jälkeen...mieski pahoitteli, ettei häntä ole kiinnostanut..mutta elämä on aivan liian stressaavaa talon takia ja erityisesti appiukon syöpä.. viimeisiä viedään..niin surullista, vain 62v. Ei kerkeä nähdä ensimmäistä lapsenlastaan edes...

Lääkärissä kävin maanantaina...eipä siellä mitään ihmeellistä, verikokeet olivat hyvät. Lähettivät mun raskaustiedot nyt neuvolaan ja odottelen innolla kutsua ultraan =)

Hyviä vointeja ja aurinkoista viikonloppua!!

Jyllanti80 rv 9+6
 
Unico jep tulen kertomaan kunhan tästä apteekkiin saan itseni potkittua ;D En oikein edes tiedä mistä tämä silmien kuivuus johtuu, allergiat tutkittu eikä mitään ole löytynyt mutta silti aina keväisin ja kesäisin vaivaa.

Sannuskalla ihania ultrakuulumisia :heart:

Ja Jyllannille onnea uuteen kotiin :) Toivottavasti kosteusvaurio ei iso ole! Mutta hyvä että on vakuutus tuollaisille löydöille :)

Njäh, kait se pitää hinautua liikenteeseen |O

Tiukutus&Heluna 10+3 :heart:
 
moikka!

voi vitsit että teidän juttuja lukiessa aina niin tuntuu että on kauheen myöhässä ja vähän vielä viikkoja, kun oma LA kuun lopussa... huoh. tuntuu uskomattomalta että osalla on jo ensi viikolla esim np-ultra! mutta ihanaahan se on, kun aika kuluu ja ainakin osa alkaa päästä jo varmoille viikoille :) en ole kateellinen, mutta ah, niin kärsimätön kyllä! :D

toiveikasäiti hienoa että ei ole enempää vuotanut. mä niin olen hengessä mukana ja ymmärrän sua. mä itsehän olen vuotanut jo lähes 2 vkoa, välillä enempi, välillä vähempi... samoin kuin sulla, tämä alkuraskaus menee itselläkin kamalaan huolehtimiseen eikä puhettakaan että saisi edes nukuttua, kun yölläkin huolet mielessä :( ja sitten on kamalan väsynyt ja vielä surkeampi olo. mutta kyllä tämän jaksaa, jos palkintona on oma pieni :heart: tsemppiä ja halit sinne :hug:

jyllanti onnea uuteen kotiin ja tsemppiä rempan kanssa.

sannuska80 onnea hyvistä ultrakuulumisista! maailman ihanimpia hetkiä nuo, kun näkee pienen ensimmäisiä kertoja :)

seksi hiljaista on ollut, mutta meillä nyt on niin kaikki tekijät vastaan, ettei varmaan tarvi selitellä... vuotoa kun on, niin ei saa sekstailla. toisaalta kyllä väsymyskin on suurta ja huono olo löytänyt tänne, että tuskin siitä mitään tulisikaan, vaikka saisi. varmaan ainakin np-ultraan asti siis taukoa, jos sinne päästään, ja sitten katsotaan tilanne ja kuunnellaan lääkärien suositusta.

annoskoot vaihtelee täällä... jos on ollut "hyvä" päivä, ts ei vuotoja, on reippaampi mieli ja syö paremmin. kun taas vuotelee, on niin huolissaan, ettei pysty syömään. toisaalta, nyt kun tuo paha olo on voimistunut, niin jotain pientä pitää silti yrittää saada alas, jottei tarvi lähteä oksentamaan.

nukkuminen ja väsymys mua väsyttää ihan sikana koko ajan eikä ihme, kun olen kuitenkin raskaana mutta vuotohuolien takia en pysty nukkumaan kunnolla. illalla kaadun kyllä sänkyyn kuin tukki mutta sitten heräilen pitkin yötä ja valvon ja murehdin pitkiä pätkiä. aamulla olo aika kamala mutta töihin on vääntäydyttävä ja esikoisen kanssakin pitää yrittää iltaisin touhuta. on päivät isän kanssa (mies on hoitovapaalla) niin jotenkin illalla pitää sit kaikki saada äitin kanssa tehdä. sinällään ihanaa mutta...

missäs vaiheessa teillä on alkanut vatsa näkymään? kun musta tuntuu että nyt jo pullottaa vaikka oon hoikka ja viikkojakin vasta 7+2... viimeksi mulla alkoi vatsa tälleen pömpöttään ehkä viikolla 13. vähän on ristiriitaiset tunteet tän asian osalta, kun toisaalta en tosiaan halua paljastua liian aikaisin (pelkään niin keskenmenoa) mutta toisaalta tuo masu tuo kyllä jotenkin ihanasti uskoa tähän, että kyllä siellä joku raivaa tilaa itselleen. mietin tässä kuitenkin vaan että jotenki tää ois salattava siihen np-ultraan asti, jonne on ainakin vielä 4-5 vkoa. mulla on tosiaan eka neuvolakin vasta vkolla 10+2 eli 29.4. ja siitä menee varmaan ainaki viikko että saa kättäriltä ajan.

siitepölyallergiasta ollut puhetta. mullakin on se kiusana enkä ole selvinnyt yhdestäkään keväästä ilman vahvoja droppeja, joten varasin nyt lääkärille ajan ihan tämän asian selvittämistä varten. se aika on ensi vkolla ja voin sit kertoa täälläki, jos on jotain lääkkeitä mitä uskaltaa käyttää toisia paremmin. mulla on ollut suun kautta otettavat antihistamiinit, nenäsuihke ja silmätipat ja silti hengitys ollut vaikeaa. viimeksi raskaus osui onnellisesti kesä-maaliskuulle, niin ei tarvinnut tästä huolehtia, mutta nyt siis toivottavasti saa huolehtia vielä siitepölyaikaankin...

).( oman navan kuulumiset tulikin kerrottua jo aika sujuvasti tuolla kommentoinnin ja "galluppeihin" vastailun lomassa... eli täällä on vuodeltu edelleen, onneksi tällä viikolla ainakin toistaiseksi aika vähällä olen päässyt. henkisesti tuo on kyllä lähes ylitsepääsemättömän vaikeaa mutta ei siinä mikään auta, tunti ja päivä kerrallaan aika etenee. onneksi raskausoireet on kuitenkin vaivihkaa samalla vahvistuneet: pahoinvointia, tissien tursuilua rintsikoista, masun turvotusta... samoin tunteet väliin aika herkässä, mm. eilen itkin metrossa lukiessani niin "liikuttavaa" vaalimainosta (siis täh, mistä lähtien politiikka tai mainos on ollut "liikuttava"??)... :D ja erityisesti hesaria lukiessa saa aina tipat silmään, en kestä noita "liikuttavia" uutisia... mites muilla, onko kukaan näin seko? meillä mies vaan pudistelee päätään, kun meikällä kyyneleet valuu milloin mistäkin :whistle:

ihana kun kohta alkaa vkl ja saa olla ilman työstressiä, ottaa vaikka väliin päikkärit ja ehkä jopa uskaltautua ulkoilemaan. mulla on nimittäin ulkoilu ja liikuntakin jäänyt vuotojen myötä ihan minimiin, en vaan uskalla ottaa riskiä, vaikka tiedän että vain kovan vuodon kohdalla suositellaan lepoa. saapa nähdä missä rapakunnossa kohta olen, ja jos pidemmälle päästään, niin kova työ sitten loppuraskaudessa kiriä kadonnutta kuntoa takaisin, jotta selviää synnytyksestä ym.

tulipa taas romaani, pitäisi ehkä ehtiä useammin tänne kirjoittelemaan :) mutta nyt ei muuta kuin hyvää vointia ja vkl:ja kaikille!

t. manna8 + "ernesto" 7+2 :heart: (uskomatonta että päästiin 8.kin viikolle!)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Jospa minäkin mukaan uskaltaisin ilmottautua :) Eli Mimskuliini 22 vuotta ja toinen olis tulossa
esikoinen 1 vuotias. Neuvolassa on käyty ja laskettu aika olis 11.11 :D ja synnytyssairaala Vas.
toivotaan että pikkunen pysyy matkassa, jotenkin on kyllä sellanen tunne etten oikeesti ees oo raskaana :) mutta kai se testiä pitää uskoa siihen saakka ainakin kunnes toisin todistetaan :)
 

Yhteistyössä