<3 <3 MARRASKUUN massukat KESÄKUUSSA 2011 <3 <3

Mulla vasemassa nivusessa järkyttävä kipu, hyvä kun sille pystyy edes painoa varaamaan ja neuvolan soittoaika meni jo :( onko jollain tietoa voiko tälle kivulle tehdä mitään? Särkylääkke kokeiltu, ei auta..

Myy pulassa rv 19+3
 
Mäkin laitan masukuvan ja tää on otettu 18+3




Miksei se kasvaaaa :( Tolta mun maha on aina näyttänyt.. Mä tahdon, että se jo kasvais, alkaa jo huolestuttaa :D Mutta onneksi enää vk ultraan ! :)

Kumikvatti ja pirpana 19+4

Muoks. kuva tulikin "hieman" isona aluksi.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihania massuja ihmisillä:heart:

Mä en kyllä yhtään muista mitä täällä on puhuttu. Kauheasti poikalupauksia on rakenneultrista tullut. Mä raukka joudun kanssa vielä tovin sitä odottamaan. Vasta 18.7 on mullakin ultra. Jollain muullakin oli vasta silloin tosi myöhään. Silloin mulla siis viikkoja tasan 21.

Mulla kanssa supistelee mutta vaan niitä vatsan kovettumisia eli vielä en ole huolestunut. Täytyy sitten soitella neuvolaan jos kovasti lisääntyvät. Liikkeet kanssa tuntuvat jo ihan mukavasti.

Painosta oli ollut puhetta. Mulla pituus 166 cm ja lähtöpaino 65,5 kg. Eilen näytti vaaka 69,7 eli nelisen kiloa on tullut. Nyt kyllä ruoka eli herkut :D maittaa siihen malliin, että painokäyrät pinkaisee nousuun. Tarttis skarpata mutta ei saa aikaiseksi :(

Nyt jos vielä ottais pienet torkut kun esikoinen vetelee päikkäreitä.

Siisu ja Kusti & Kosti rv.17+2
 
toiveikasäiti, täällä se rakenneultra tehään joko 20-21 tai sit 24- jotain en muista enää mut kumpikin käy. Tosin tossa myöhäisemmässä on se et ei voi enää keskeyttää tulee mitä tulee.

Painosta, täällä laskusuuntainen :( viimeksi neuvolassa sanottiin siitä jo, mut edelleen hissuksiin näyttää putoavan. ilmeisesti ei tuu syötyä tarpeeksi kun vahtii noita sokereita ettei ne karkaa ja mikä nostaa. No siinäjää sit herkutkin ja kun annokset on pieniä kun ei mee isosti kerrallaan niin ton mittaamisen takia tulee syötyä harvemmin kun muuten.

Unico ja Mötky 19+5
 
Moikka!

Mahtavia masuja kaikilla, täytyykin omaa kuvata vaikka perjantaina... ollaan otettu n. viikon välein kuvat :)

Toivekasäiti, jee olitkin kehunut juuri niitä rattaita mitä ollaan hankkimassa :wave: hyvä homma! Velikin eilen sanoi, että ottavat myös nuo rattaat ja yllättäen samoissa väreissä... Mies on vähän "ärsyyntynyt" kun veljellä on samat vaunut kun meille tulee (todnäk) sekä samat rattaatkin! :D Naurettiinkin, että onneksi eri lapsi ;)

Tänään pumppiin!

Aplari ja Taikku 19+1
 
hiusten värjäyksestä kerran olen nyt raskausaikana värjänny. harvoin mie sitä muutenkin teen. max 3 kertaa vuoteen.

esimaitoa ei tule vielä.

vitamiinit on multivita raskaus ja imetys. ja aloin niitä ottamaan vk 13 kun sain tietää raskaudesta.

liikkeitä en tunne mutta mies kuulostelee vauvan elämöintiä iltaisin. miulla on istukka etuseinämässä joten se tietty vähän vaimentaa mut eipä tässä kiire ole kun tietää että siellä se köllii.

perhetyöntekijä tulee käymään meilläkin. minä en ole siitä kovin innoissani koska omat kokemukseni heistä eivät ole positiivisia. mut katsotaan...

harjoitussumppareita tulee välillä. ja ne on aika pitkäkestoisia. mut ei mitään kovin kamalaa.

lemmikeistä: meillä asustaa kääpiösiili. kiva pikkukaveri =)

illanvietot ei baarissa ole kiinnostanut enää aikoihin. muuten kyllä jaksaa kukkua pikkutunneille :D

pituus 158 ja painoa ennen raskautta 50. nyt painoa 57.

tällä viikolla oli rakenneultra ja neuvola. verenpaineet hieman noussut mutta matalat. hemoglobiini laskentut mutta ei liikaa. vauvelilla sykkeet 150 pintaan. ja hyvin on kasvanut. ja poikahan se olis tännekkin tuloillaan. lastenhuonetta on alettu sisustamaan ja vaatteita katselemaan. käytettynä on ostettu pinnasänky. mahdollisimman paljon yritetään saada käytettyjä. osahan on tietty pakko ostaa uutena mut pikkuhiljaa kun ostelee kun osuu sopivia kohdalle niin ei tartte sit kerralla kaikkia hankkia.

varvas ja salamatkustaja 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Ihanan pikkuisia massuja teillä vielä :) Mulla on samaa luokkaa ku jennaella ku kaksoset masussa :D pitää yrittää pistää jussin jälkeen kuva ku en nyt onnistunut :O

Tulin vain kirjoittamaan että Ihanaa Juhannusta kaikille :cool:

Me lähdetään nyt mökille ja kotiudutaan ensi viikolla, joten silloin ilmoittelen sitten itsestäni taas. Heippis

Anzu ja pallerot 18+6 :)
 
Hyvää Juhannusta!!!

Pakko hehkuttaa, että tänään mieskin tunsi vauvojen potkut vatsanahan läpi :heart:

Hassua kun esikoisesta rupes ehkä nippanappa näillä viikoilla tuntumaan jotain liikettä siellä vatsan sisällä.

Siisu 17+3
 
Hyvää Juhannusta täältäki suunnalta!!

Rakenneultra takana ja kaikki oli kunnossa , sykkeet 138 painoa sellaset 363g..Ja poikalupaus täälläkin! Meinaa nää pojat olla aika suosittuja tällä palstalla :LOL: Ja mie on ihan onnessaan, vaikkakin pääasiahan se on että tulee terve vauva mutta oli se ihan kiva saada tietää etukäteen, en ois malttanu oottaa loppuun asti..

Meki lähetään mökille kohta puolin juhannuksen viettoon, ja vasta sunnuntaina ihmisten ilmoille.

Karoliina 20+3
 
yhyy miks te pääsette jo rakenneultriin kun mulla on siihen vielä 1.5 viikkoa :p

19+1 tänään.

Hyvää juhannusta, mieki nettipimentoon nyt, ihana eksä haki modeemin pois : D
eipä siinä.
Kaikenmoista myllerrystä on mutta reilu 2viikkoa niin pääsen lasten kanssa muuttamaan, sitten saan aloittaa OMAA ELÄMÄÄNI ja aloitella laittamaan vauvalle kaikennäköistä valmiiksi. Ihanaa. Vaunuja oon jo katsellu ja pinnis pitäs löytää jostain.
 
Mukavaa torstaita ja oikein hyvää alkavaa juhannusta kaikille!
Me lähdetään "maalle" koko perheen kanssa ja vietetään juhannus siellä sukulaisten kera :)

Mitoista: Kylläpä moni teistä on niin hoikkia, oikein itseäni nolostuttaa :/ Pituutta siis 168cm ja paino oli ennen tätä raskautta jotain 67kg ja nyt on ainakin 4kg tullut lisää. Toivon ettei tulis enempää kiloja kuin edellisissäkään raskauksissa, eli molemmissa tuli se 10kg. Ekaa odottaessa lähtöpaino oli noin 63kg, eli kyllä raskaudet on mulle jättänyt kiloja, mutta olispa haaveissa päästä takas noihin mittoihin tän raskauden jälkeen, tämä jää kuitenkin viimoiseksi lapseksi.

Masukuvista: Tosi ihanan näköisiä vauvamasuja, siis oikeesti nuo on vauvamasun näköisiä, ja näyttävät pieniltä ja sieviltä. minusta tuntuu, että minun maha on vaan tuollainen makkara ja näyttää enemmän kuin olisin vaan lihonnut syömällä vähän liikaa herkkuja :D

Oma napa: Rakenneultra on takana päin ja POIKA on tänne tulossa, kuten jo arvattiinkin miehen kanssa. Meille siis kolmas poika :) Poikia tänne ketjuun onkin tulossa hurjasti, tai sitten lopuille tulee tyttölupauksia. Kaikki oli hyvin ja vauva vastasi viikkoja, siellä poika imeskeli peukaloaan.

kristalli ja poitsu nro 3. rv20+3
 
Viimeksi muokattu:
Siisamilla aikamoinen potkupalloilija masussa :D Mä en edes itse tunne vielä masun ulkopuolelle mitään.

Kristallille ja Karoliinalle (ja olikohan muitakin?) onnea poikalupauksesta! Kikatus - onkohan ne kaikki tyttölupaukset säästetty meille loppukuun odottajille :D

Ootteko jo miettineet nimiä? Mulla on tosi ihanat ja hienot nimet valmiina sekä tytölle ja pojalle - esikoisen kanssa vaan kävi niin, että nimeä oli pakko muuttaa kun syntynyt paketti ei yhtään ollutkaan nimensä (olisi pitänyt olla Roope) näköinen :LOL: Roopen olisi mun mielestä pitänyt olla tosi veijari ja vähän ylivilkas vesseli, ja meidän vauva oli ihana, rauhallinen ja iloinen mussukka - hänestä tuli sitten Niklas :heart:

Britney ootko maistanut Strongbown (olikohan se Strongbow...sellainen samanlainen pullo kuin SOL-oluessa) low alcoholic siideriä? Se on tosi hyvää, maistuu ihan oikealle siiderille. Jos muut juo juhannuksena niin ehkä toi vähän lohduttaa....
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää juhannusta kaikille!

Onnea ultrakuulumisista! Tosin paljon poikia tulossa :D Vai onkohan kaikki ultrat vaan asetettu poika moodille ;) Me ei kysytä, mut mun fiilikset on myös alkanut kääntymään poikaan, mut ne voi vielä muuttua. Me päästään ens viikolla :)

Juhannusjuomat hommattu, ostin kaksi alkoholitonta siideriä saa nähdä onko ne niin hyviä kun maistoi viimekesänä kaverilta :) No on mulla vissyä lisäksi niin niillä pärjää ja grillattavaa toki. Antaas kattoa kun ollaan kanssa paikassa missä paljon väkeä et meneekö hermo kun muut on kännissä. No miehen pitäs olla kyllä muksun hoito kunnossa. Koska mulla on tänään tullu ihan älytön selkäkipu kun hiukan kumartaa tai yrittää nostella, et eipä sit hirveästi tehä mitään ite.

Unico ja Mötky 19+5
 
IlonaVonD kiitos vinkistä :) en oo maistanu, mutta voi olla että käydään jotain kivaa ostamassa mullekkin. Jotain vaihtelua kun vaan jaffaa.
Oikeestaan eniten harmittaa sellanen kutina mihin tää juhannus + juominen + mies + seuraava aamu johtaa-> tappeluun... mutta koitan ainakin itse olla välittämättä ja pysyä pirteenä vauvankin takia :)
 
Oikein ihanaa Juhannusta kaikille!!
Täällä näyttää ilma vaan aikas harmaalta ja ei kovinkaan lämmintä :(

Pistetäänpäs puolivälikuva tännekkin



Onneksi olo ei ole mitenkään "tukala" viellä, mutta iltaisin varsinkin huomaan pientä kiristystä mahassa. Liekö ne nyt sitten niitä supistuksia....:O Kun ei voi tietää ensikertalaisena... :(
Ne suurimmat vatsakivut on onneksi menneet pois, kun on muistanut levätä =)
Ja maanantaina olisikin sitten rakenneultra!!!! Jospa meille sitten tulisi jo tyttölupauksia, kun tänne on tullut niin monta poikalupausta.

Nimiä ollaan jonkin verran mietitty, mutta mitään ei ole viellä päätetty. Mielestäni olisi hyvä miettiä ne jo valmiiksi, ettei tule mitään viimehetken paniikkia.

Mitoista Itse olen n.162cm ja painoa oli jotain 65kg ennen raskautta (ei tullut liikuttua kunnolla sairaslomalla vaikka aikaa olisi ollut :ashamed:, mieluummin makasi sohvalla ja söi....). Nyt paino huitelee jo 73kg ja olen kuitenkin katsonut mitä suuhuni pistän. Mutta lainatakseni terkkarini sanoja "onhan niitä kuitenkin kaksi =) " Mittasin uteliaisuuttani vyötärönkin ja se oli navan kohdalta tasan 100cm!!!! =)

Hankinnoista Nyt on meilläkin hoitopöytä, vaunut ja pinnasängyt!! Peitot, tyynyt ja patjat kans tuli ostettua. Yksi kaukalo on, toinen hakusessa. Sitterit pitäis jostain, Mutta sitten olenkin miettinyt, että mitä viellä tarvii????:confused: Miten kaikki "pieni" tavara, mitä kaikkea niitä sitten tarvii hankkia????:confused:

:heart: Vimpula ja Vampula 20+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tulin urkkimaan vanhaan pinoon! Putosin heti huhtikuussa kelkasta keskenmenon takia.
Mutta mutta, nyt täällä on saatu uusi plussa tikkuun, joten vaihdoin marraskuun maaliskuuksi vaan, ei sen kummempaa! :D Nyt sormet ja varpaat ristiin, että kaikki menee tällä kertaa niin kun pitää!

Naive
 
  • Tykkää
Reactions: Rosalinda78
Hyvää Juhannusta kaikille!!
Mie en täällä juhli yhtään, ku ei tanskalaiset juhli yhtään samaan tahtii ku suomalaiset. Eilen jotku poltti kokkoja, mut ei mikään suuri villitys. Tänään oli ihan normaali työpäivä.
Meillä on hollantilainen kaveri käymäs, niin mennään ravintolaan syömään =)

Supistukset ovat tainneet alkaa mullakin.. en vaan oikee tiedä mitä niistä pitäis ajatella.. pitäis vissiin ottaa hissuksiin. Supistukset alkoi muutama päivä sitten töissä.. eilen zumbassa oli melkein koko ajan, vaik otin hissuksiin... ja tänään töissä kiristeli masua pitkin päivää.
Mulla on fyysisesti raskas työ keittiössä, joten rankkaa tulee olemaan, kunnes jään sairikselle jossain vaiheessa suurella todennäköisyydellä. Onneks äitiysloma sijainen on jo valkattu valmiiksi ja hän on meidän oma oppisopimusoppilas.

Hankinnoista on tullut aloitettua vauvan vaatteista. Ostin yhdeltä tutulta noin 40 kpl käytettyjä pojan vauvan vaatteita 50-76cm =) En ole vielä hakenu niitä kotia, mutta kuvia olen nähnyt. Nyt ei poika pääse heti palelee, ku tuli kasa vaatteita hommattua =)

Raskausvaatteita olen ostellut H&M:stä ja netistä. Olen parhaiten tykästynyt Mamaliousin housuihin, ne on mun mielestä hyvin suunniteltu vyötärön seudulta -> hyvät säätö mahdollisuudet.

Vauvan potkuja ja liikkeitä tunnen nyt päivittäin, ihanaa. Mies ei ole vielä kunnolla tuntenu liikkeitä, mut eipä hän ole jaksanu pahemmin pidellä masuakaan..Hän odottaa kovempia potkuja:D

Onnea Naive88:lle!! Toivottavasti pysyy kyydis mukana loppuun asti ja eiköhän pysykin =)

Jyllanti 21+1
 
heips kaikki enpä ole täällä sit käynytkään moneen kuukauteen jotenkin vaan unohtunut :D kaikki siis hyvin kuitenkin asukki asuu edelleen masussa nyt olisi viikkoja 20+3 rakenneultra oli keskiviikkona ja sielä meidän pikku prinsessa esitteli itsensä oikein kauniisti :heart:
:D mutta tällästä nyt yritän täällä pysytellä ja ruveta seuraileen keskusteluja :)
 
Viimeksi muokattu:
Kivaa juhannusta kaikille!
Meillä on ihan tavallinen viikonloppu tosin. Kuopus kipeenä, joten ei lähdetty minnekään ja ollaan ihan väsyjä valvomisten takia.

Hienoa masuja teillä kaikilla! Niin erikokoisia :)

Pääsin torstaina neuvolaan.
verenpaineet olivat huimat, 103/75 :)
painoa tullut +180g/viikko, eli nyt yhteensä tullut 2-3 kiloa, en ole varma paljon olen painanut ennen raskautta.
Vauvan sykkeet kuuluivat heti kun anturi laitettiin masulle :)
Tyttö-, poikasykkeistä Näillä viikoilla sekä tytöstä että pojasta on ollut 140-145 ja nytkin oli 140. Mulla ei ainakaan voi sykkeistä päätellä sukupuolta.

Onnea samaha , kristalli, varvas karoliina poikalupauksista!!
Ja sanna89 onnea tyttölupauksesta!

Monta tyttölupausta oikeen vasta on, kun noita poikia lupaillaan nin paljon? Onkohan joku poikalupaus syntyessään tyttö? :D

kikatus Höh, mitä supparit oli saaneet aikaan että saikulle jouduit/pääsit? Saatko kuitenkin kotona tehdä hommia?
Kivaa että saat kohta aloittaa uudessa kodissa uuden elämän :)

Onnea Naive!!

Britney toivottavasti jäi juhannuksesta hyvä mieli!

Voimia niille keillä suppailee liikaa!

Nimiä ei vielä ole ajateltu. Helpompi sitten jos tietää sukupuolen. Mullakin vasta 18.7. rakenneultra. Meitä taisi olla muutama keillä juuri tuona päivänä on ultra..

(.) Mies tunsi eilen illalla ekan kerran putkuja!!!!!! :heart: Tuntui minustakin tosi hurjilta potkuilta, ei ole aikaisemmin niin lujaa potkinut =)

Jätän nyt muillekin tilaa kirjoittaa :)

Biana ja Lahja-Armas 17+5
 
kauheasti taas tullut tekstiä joten äkkiä yritin lueskella.
potkut tuntuu täällä jo paremmin. ei tarvitse miettiä onko ilmaa vai potku =)
neuvola olisi maanantaina ja vähän jännittää miten painon kanssa käy.
vimeksi oli tippunut 1,5 kiloa. nyt taas onneksi pääsen hieman juoksemaan.
tuo juokseminen taitaa kyllä loppua kohta koska alavatsaan rupee sattumaan välillä juostessa.
rakenneultra meillä on 7.7 hääpäivänämme :D
emme edelleenkään aio kysyä sukupuolta vaikka mieli tekisi. jännitystä loppuun asti ;)
poikia todella näyttää tulevan paljon marraskuussa. onnea kaikille ihanista ultra kuulmisista.
ja ihania masu kuvia :) koitan itsekkin saada kuvan tänne.
juhannuksen jatkot kaikille :wave:
 

Yhteistyössä